ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Outiko...hyvin voi olla epäpätevä tikku, mutta testasitko toisen samasta pissasta vai uudesta? Joillakinhan noita sokrurasituksia tehään useempia, eli tulokset voi muuttua. Mutta on varmasti semmonen, että voi rauhassa vielä lisää testailla. Olitko syönyt jotain makiaa tai esim. paljo hiilihydraatteja, mitkä sokruksi muuttuu??

Ihana mekko kimalle :)

Täällä on kuuma, huh hellettä, mie oon oikea auringon palvoja, mutta nyt tuli tällekkin mammalle pahaolo ulkona, tohon meidän terassille ei yhtään ees tuule. Taidan laittaa pojan uima-altaan ja mennä sinne sinne...jaa mut en taida saada, tulehdusriski :/ No jädee sitten =)

Mulla noita supistuksia on tullut just tolleen, että esim. pari tuntia ihan 10min. välein ja sit taas harvenee, eikä oo enää säännöllisiä. Jos supistukset ton säännöllisen aikana kovenee (kipu)ja pitenee kannattaa käydä näytillä. Mulla on kipeitä, mutta samanlaisina pysyy ja tän lääkäri sanoi olevan ok siinä mielessä, että ei tarvi näytillle lähteä. Mulla näitä ollut jo pitkään ja siksi oon siis levossa ollut ja ovat kohdunkaulan pehmentäneet ja huomenna näkee taas päivätyn tilanteen. Parin viikon päästä nuo ei sit enää mitään haittaakkaan, vaikka kipenis edelleen, siellä 35 viikolla alkaa jo toivoakkin kipeitäkin suppareita, et tapahtuisi rööreissä jo ennen synnytystä, eikä vasta siellä kaikki.

Permis ja Veikko 32+1
 
Tänään oli neuvolalääkäri; Ihanaa, oon nyt saikulla loput kaks viikkoa ennen äippäloman alkua eli työt on nyt hetkeks tehty!! Ihan huippua. En ois jaksanu enääpäivääkään töissä. Ja mikäs tässä näillä ilmoilla on "lomaa" viettää :D
Pissa: puhdas
Hemppa: 99/65
paino 69,8 (n. 10kg yht.)
sf: 29 (32+6
Rt
kohdunkaula pehmentynyt hieman, mutta pituutta 3cm ja kiinni.
Lapsivettä sopiva määrä.

Onko muilla ollut neuvolassa mieslääkäri? Mä olin ihan ihmiessäni, kun ovelta kutsui n. 35 v mieslääkäri. Ei siinä siis mitään, hyvin tutki ja vastaili mun kysymyksiin hyvin. Aina vaan ollu ennen naislääkäri ja naisterkkari niin ihmetytti:)

Meillä on tänään eka synnytysvalmennus Haikaranpesässä. Kestaa 14-17 eli ihan kunnon valmennusta vissiin luvassa. Toivottvasti tohon kuuluu myös samalla tutustuminen synnäriin ja osastoon. Kiva mennä.
kerronpa sitten myöhemmin minkälaista oli. Nyt pikku päivälevot.

Rimprenssa ja Leppis 32+6
 
Täällä parisuhdetilanne vähän parantunut eilisestä..
Eilen tosiaan kun mies tuli kotiin niin ei sitten mulle sanaakaan sanonut vaikka mä yritin puhua.
Illalla sitten tuli sellainen olo ettei oma pää kestä enää sitä hiljaisuutta ja kun ei miesedes katsonut muhun päinkään, jos käveli ohi niin käänsi vain päänsä toiseen suuntaan.
Lähdin sitten ulos ja laitoin miehelle tekstiviestin jossa selitin tilanteen ja sanoin että miehen täytyy nyt miettiä että mitä haluaa..
Siis että haluaako sitä OMAA AIKAA vai olla mun ja vauvan kanssa, ja painotin ettei tilanne voi jatkua näin.

Mies sitten soitti mulle vajaan tunnin päästä ja alkoi huutamaan kunka mä nyt taas koitan kieltää häneltä kaiken.
Ja tuli siinä tietysti nämäkin että " lopetan sitten työt ja heitetään tietokone roskiin yms..."
Siinä sitten tunti puhuttiin puhelimessa ja minä tietysti itkin koko puhelun ajan ihan hysteerisesti, mutta kai se sitten kuitenkin ymmärsi mikä on vialla kun ensin oli huutanut ja haukkunut mut...
En tiedä sitten..

Mutta kyllä tässä nyt vielä yritetään ja jos ei toimi niin sitten täytyy taas miettiä että mitä tässä tekisi..
 
Heippodei :) Ihana päivä taas B) Luulin jo aamulla ku oli pilvessä että eikös sitä sit lämmintä ilmaa tullukaan vaan alkopa se paistamaan tuosta aamupäivästä ;) Ihanaa!

Mulla on ollu edellistenki raskauksien aikaan mieslääkäri, siis jos on pitäny käydä äitipolilla. Sitä mä vähän nytki jänskään et toivottavasti EI olis huomenna mikään mieslääkäri...
Ja muutenki mua mietityttää se huominen äitipolikäynti... Ku jäi vähän viime neuvolalääkäristä mietityttää se ku se lääkäri kokeili sormituntumalla sitä kanavaa jota oli sen 2cm kuulemma mut sit 3cm kuitenki ultralla, et mitä toi niinku tarkottaa? Ku sano et sormi pääs vähän työntymään syvemmälle muttei kuitenkaan päässy luiskahtaa kanavaan...? Et wot, mitä toi tarkottaa...? Jännittää niin mennä huomenna sinne!! Vaikkei ole edes pahemmin supistellu mut silti mietityttää toi viime kertanen... Paikat kuitenki siis kiinteät ja kiinni. Onko muilla toi kanava minkä pituinen?
Kävin siis 29.5. viimeks neuvolalääkärillä.

Ihana mekko kyllä on, Kimalle =)

Jos lähtis kohta vähän lepäilee nyt ku on tilaisuus ku poitsu päikkäreillä ja tyttö kattoo piirrettyjä.

mertsu 31+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rimprenssa:
Onko muilla ollut neuvolassa mieslääkäri?
On, ja kätilö myös. Lääkäri ilmeisesti pelkäsi olevansa liian hellä, joten rusikoi melko kovakätisesti, muutoin asiallinen, vanhempi herrasmies. Kätilö taas piipahti vain näytillä, itseni ikäinen ja kuulemma oikein hyvä ammatissaan.. tai niin ne ko. klöä kokeilleet äidit kertoi 4:n hlön juoruhuoneessa :whistle: Oi kun pääsiskin isoon huoneeseen missä olis yhtä hyvä henki kun viimeks :D
 
Huomenta,

neuvolassa käyty, kaikki ok. Liikkeistä kyselin ja lääkäri totesi, että jos illalla edes tulee kunnon liikettä niin ei ole syytä huolestua (minimissään se 10 liikettä tunnissa). Mutta jos koko päivän liikkumatta tai hyvin vähäistä liikettä niin syytä soittaa päivystykseen ja kysyä, että onko syytä tulla näytille.

Joku kyseli kanavan pituudesta, eli 2 cm ja pehmeä, mutta on kiinni. Normaaliksi luokiteltiin sekin.

Jalkoja turvottaa ja kengät ei mahdu.. mutta ei ole enää montaa viikkoa tätä "matkaa" jäljellä B) .

Jaksuja parisuhdeongelmien kanssa painiville! :hug:

L3nen 34+2
 
Huh, ehkä ei ole sitten panikoimista :) Sanoikin mun neuvolalääkäri viimeksi että mitään hätää ei ole tosiaankaan. Että varalta lepoa. Ja olenhan minä levännytkin aina kun mahollista ja omien tuntemuksieni mukaan tietysti.
 
Kaulan pituudessa lupaan vetää pohjat! 5,3 cm, kiinteä ja kiinni! :LOL: Ultralla siis tuo saatu. Viimeks äitipolilla näppituntumalla 3 cm, mut eilen neuvolassa täti pudotti maanpinnalle ja sanoi, että ei varmaan oo kahta senttiä lyhentynyt. Eli siis jotain 3-5.3 cm väliin se on edelleen. Kyl se lupas et vauva syntyy silti :LOL:
 
heippa,
täällä on ihan veto pois. Mahtaako johtua lämpimästä ilmasta vai mistä mut mitään en jaksais tehdä. Istuminen tuntuu heti selässä. :( Suppareita ei vissiin oo nyt ollu, mut selkä on tosiaan kipeempi.

Neuvolalääkäri mulla ollu molemmilla kerroilla sama, nainen. Mut äippäpolilla tutkimuksen on tehny mieslekuri. Huh, mutta se oli kovakouranen.. :/

Kimalteella ihana mekko :)

Toi Martina juttu oli periaatteessa ihan odotettavissa. Aattelin kyllä katsoa jos kerkeen. :) Kiinnostaa mahtaako rouva kävellä loppuun asti korkkareissa niinkuin on uhonnu. Mä itse en käytä oikeestaan ikinä korkkareita. :D

Iinaz mistä tilasit niitä puuhelmiä? Oon ihan heikkona puisiin ja muovisiinki helmiin. :)

Vilmalla aika hyvät lukemat. :)

aniit 31+4
 
Neuvola kuulumisia
paino + 565/vk :saint: (sain anteeksi ummetuksen vuoksi)
turvotus ja pissatestit kaikki -
RR 120/65
HB 108
SF- 30cm

Kävin viime kuussa sokerirasitustestissä ja tuolloin oli toinen neuvolatäti joka kommentoi että sokerit on hyvät.. Onneksi nyt oli tämä mun oma terkka joka onneksi katsoi vielä ne vastaukset koneelta ( ei jostain syystä viimeksi merkannut niitä korttiin) ja totesi että viimeinen arvo on koholla 9.3 ja viite on 8.6 .. Myös paasto oli nippanappa alle viitearvon kun mulla se oli 5.2 ja yläraja on 5.3. Niinpä pääsin kotiin vs mittarin kanssa :ashamed: Oli vaan niin paha mieli kun olin niin hyvillään että se sokerirasitus oli ok.. Pitää nyt seurata arvoja mitä ne on kotona, ainakin äsken ennen syöntiä oli 4.3 että se on hyvä.. Voi Voi...

Synnärille
Meillä matkaa about 60km ja matkaa menee vajaa tunti. Omalla autolla mennään ja mies tulee mukaan. Kissa menee kaverille hoitoon =) Terkka kysyikin että joko synnytys jännittää mutta kun en minä osaa, luotan vaan henkilökuntaan ( ja tässä lopputulos, edes verikokeiden vastauksia ei lueta oikein :kieh: ) Kyllähän nyt itsekkin olisin hoitoalan ihmisenä ymmärtänyt että nuo arvot on koholla mutta kun en älynnyt pyytää nähdä tuloksia silloin...
Voimia parisuhteessa kamppailevien tilalle, ei vaikuta kovin kypsältä Kikan miehen käyttäytyminen, eikö teillä kuitenkin ikäeroakin ollut useampi vuosi? En tiedä mikä taika sellaisille miehille tehtäisiin että tajuaisivat että ollaan perhettä perustamassa ja käyttäytyisivät sen mukaan. Oma mies on jotenkin ihanan tosissaan, varmaan vaikuttaa kun itse on avioero perheestä, kertoi jännittävänsä nyt jo kovasti synnytystä ja sitten arkea vauvan kanssa :heart: Eli hyvä vaan että itse en osaa vielä jännittää.

Nyt Leidit vaan kesähameet päälle ja kylmää juotavaa ja nauttimaan auringosta!
Muratti ja maha-asukki 31+5
 
Ilmeisesti oli tosiaan virheellinen se aamuinen pissatikku, koska ei oo enää uudestaan antanu niin hurjaa tulosta. Ehdin jo pelästyä.

Olin kaupungilla sitten 5 tuntia. KÄvin parturissa ja sitten näin yhtä kaveria. Sitten jumituin vielä kauppoihin, mutta en mitään vaatteita löytänyt. Ei sitä oikeen osaa ostaa mitään "normaaleja" vaatteita nyt. Ja sitten taas äitiysvaatteita ei enää viitsi ostaa, kun niitä on jo ihan tarpeeksi.

Pelästyin kun lähdin kaupungilta, kun mulle tuli tosi kummallinen olo. Sellanen jotenkin sekava. Sydän hakkasi, pyörrytti yms. Mulla oli teininä paniikkihäiriö ja vähän kun sellanen paniikkikohtaus. Hui. Toivottavasti tää raskaus ei nyt laukaise tuota paniikkihäiriötä uudelleen. Se ei meinaan oo kivaa :(

kikka89:

Mies sitten soitti mulle vajaan tunnin päästä ja alkoi huutamaan kunka mä nyt taas koitan kieltää häneltä kaiken.
Ja tuli siinä tietysti nämäkin että " lopetan sitten työt ja heitetään tietokone roskiin yms..."
Miehet on kyllä just tollasia. Jos niille jostakin asiasta huomauttaa niin heti pitää pistää tollei överiksi. Muistan kun joskus aikoinaan huomautin miehelle kaljan juonnista ja baareissa käynneistä, niin heti kauhee " no en sitten enää juo, istun vaan kotona enkä käy enää missään." :D Mutta toi oli onneks kauan sitten ja nyt sitten jo aikuistunut.
Tollanen on kyl tosi lapsellista käytöstä, että heti ruvetaan marttyyriksi kun jostain sanoo..

Huh, kun onkin kuuma! Ja loppuviikkoa kohden lämpenee. Tekis mieli mennä jonnekkin rannalle ottamaan aurinkoa, mutta ei taida ainakaan bikineissä kehdata. Tulee vielä joku eläinsuojelujärjestö paikalle, kun näkee tämmösen valaan rantautuneen :LOL:

Tänään on kyllä tullut kovasti supistuksia, kipeitäkin. Kuulin just et mun yks entinen työkaveri oli viime viikolla saanut vauvan. Sillä oli pari viikkoa ennen mua laskettuaika..
Hullulta tuntuu ajatella että eihän sitä tiiä millon sitä itekin poksahtaa..

Ai niin, äsken kaupungilla huomasin kivat läikät nännien ympärillä. Oli sitten herutellut maitoa oikeen mukavasti liivien läpi mun mekolle :D
Vähän hävetti, mutta ei sille mitään voi. Ehkä pitäs jo alkaa käyttää niitä liivinsuojia..

outiko 34+6
 
Hei kaikille, pikakysymys mun pitäisi viedä huomen aamulla pissanäyte labraan, voinko ihan vain puhtaaseen tupperwaren pikkukippoon pissata ja lyödä kannen päälle? Kiitos jo vastauksista etukäteen!

Vaavitar + tintta
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Olin kaupungilla sitten 5 tuntia.

Pelästyin kun lähdin kaupungilta, kun mulle tuli tosi kummallinen olo. Sellanen jotenkin sekava. Sydän hakkasi, pyörrytti yms.

Ai niin, äsken kaupungilla huomasin kivat läikät nännien ympärillä. Oli sitten herutellut maitoa oikeen mukavasti liivien läpi mun mekolle :D
Vähän hävetti, mutta ei sille mitään voi. Ehkä pitäs jo alkaa käyttää niitä liivinsuojia..
Pystyitkö vielä oleen ihan ilman vessaa ton 5h?!!

En usko että paniikkia iski, "vena cava" se vaan tais olla, TÄÄLLÄ raskauteen liittyen lisää vaikka vaan makuuasennosta mainitaankin. Myöskin elimistön väsähtäminen, varsinkin korkeilla paineilla saa aikaan ko. oireilua.

Silkkiset kestoliivinsuojat on muuten ihanat, muttei toimi oikein ohuilla kesävaatteilla kun reunat kuultaa läpi. Jokos oot löytäny imetykseen mieleisiä liivejä? Mamabelin mikrokuituisia perusliivejä testasin kun löysin 5?:lla Lindexiltä ja iltapäivästä jo liivit oli ihan löpöiksi venyneet. Ei hyvät edes tolla hintaa (runsaille rinnoille).



muoks:

Alkuperäinen kirjoittaja vaavitar:
Hei kaikille, pikakysymys mun pitäisi viedä huomen aamulla pissanäyte labraan, voinko ihan vain puhtaaseen tupperwaren pikkukippoon pissata ja lyödä kannen päälle? Kiitos jo vastauksista etukäteen!

Vaavitar + tintta
Meidän labrat ei ainakaan ota enää mielellään vastaan vaikka keittäis purkit. Oon hakenu edellisenä pnä pissanäytesetin jossa putketkin valmiina säilöntäaineineen että pissa kestää 24h huoneenlämmössä.
 
muratti88 joo siis meillä tosiaan mies on mua 15 vuotta vanhempi, että kuvittelisi sen olevan jo "aikuinen" mutta välillä tuntuu että tuo käytös ei ole kyllä kovin aikuismaista.
Mutta joo tosiaan nyt tuntuu että oli siitä eilisestä purkauksesta jotain hyötyä, tänään oltiin muutama tunti miehen kanssa kaupungilla ( tai no kun molemmat satuttiin olemaan samaan aikaan kaupungissa niin käytiin kahvilla miehen entisellä työpaikalla ) , ja mies ei koko päivänä ole laittanut tietokonetta päälle ( kun siitäkin hiukan avauduin eilen )

Tosin kyllä kun kaupungista lähdettiin kotiinpäin niin puhetta oli että nyt illalla vielä olisi menty kaksin tohon läheiseen puistoon, tai siis otettu koirakin mukaan niin olisi sekin saanut vähän enemmän liikuntaa kun ei raukka jaksa olla ulkona näillä helteillä ( enkä kyllä minäkään )

Nyt mies sitten kuitenkin lähti kavereidensa kanssa pelaamaan jalkapalloa, siinä meni sitten se meidän yhteinen iltamme.
Olisi kyllä tehnyt mieli kieltää miestä lähtemästä kun kuitenkin oltiin sovittu että mennään KAKSIN sinne puistoon, mutta tilanne kun mies ilmoitti mulle lähtevänsä näytti vähän siltä että olisi taas tullut huuto jos olisin kieltänyt.
Ja kuitenkin olihan mies tossa kuitenkin muutaman tunnin mun kanssa....
Harmittaa vaan se kun oltiin sovittu.....

Mutta tosiaan parempi se muutamakin tunti kuin ei mitään ( eli siis paljon parempi tilanne kuin mitä on ollut )
 
Heippa kaikille ja onnittelut ensimmäiselle vauvan saaneelle täältäkin!

13 työpäivää jäljellä ennen kuin äitiysloma alkaa, jotenkin haikeeta. Tavallaan odotan äitiysloman alkua innoissani mutta tavallaan on vähän tylsää jäädä töistä pois niiiiin pitkäksi aikaa... Tarkoitus näillä näkymin on olla hoitovapaalla siihen asti kun vauva täyttää 3.

Viime viikolla kävin neuvolassa ja sf-mitta silloin (viikkoja 31+6) oli huimat 34cm, maha on siis järkyttävän kokoinen, vauva on vielä tosi ylhäällä ja tekee kuperkeikkojakin. Vähän toivon että kääntyisi lopullisesti perätilaan niin olisi varmaan helpompi sit saada se (pelko)sektio. Pelkopolilla kävin alkukuusta ja uuden ajan synnytystavan arviointia varten sain viikolle 36. Tällä hetkellä ajatus alatiesynnytyksestä tuntuu aika mahdottomalta, en niinkään pelkää kipua vaan koko tilannetta ja sitä että taas menisi taju ja kaikki toimintakyky ja etten muista koko toimituksesta jälkikäteen oikein mitään :(

Martinasta mä tykkään, onnea heille vauvanodotukseen =) Ja varmastikin seuraan ohjelmaakin. Ja mäkin oon aikaisemmat raskaudet loppuun kävellyt korkkareilla, itse asiassa pitäis nytkin mennä alesta hakemaan jotkut kivat ja korkeat kengät :D

Kikalle ja Vaavittarelle tsemppiä parisuhteisiin! Esikoista odottaessa aikoinaan päätin puolessa välissä raskautta että mun ja vauvan on parempi kahdestaan kuin huonon(?) miehen kanssa, enkä ole kertaakaan päätöstä katunut. Miehelle maistui olut vähän turhan hyvin eikä ihan täysillä muutenkaan meillä synkannyt. Tehkää niin kuin sydän sanoo, mutta ei se lapsi ole mikään syy pysyä huonossa/epätyydyttävässä suhteessa. Toivottavasti teillä asiat lutviutuu parhain päin :hug:

Usein käyn lukemassa täällä mutta jotenkin tulee vaan harvoin kirjoiteltua... Mutta ihania hellepäiviä kaikille!

kiana 32+4
 
iinaZ Juu en todellakaan ilman vessaa viittä tuntia :LOL: Kävin kolme kertaa vessassa tuon reissun aikana. Yllättävän hankala kyllä löytää kaupungilta sellasia paikkoja missä vois käydä vessassa ilman että tarvii maksaa.
Ja en oo vielä ostanut niitä liivejä..pitäs kyllä tosissaanki alkaa ettimään niitä. Tai sitten tilaan netistä. Hyvä tietää että ne Lindexin liivit ei oo hyvät..varmaan sama H&M:n liiveissä. Meinaan näyttävät ainakin sellasilta että ei voi olla hyvät. Ja hintaahan niillä ei oo kun 14,90/ 2kpl eli sekin kertoo jo jotain.

Mä oon muuten miettinyt, että jos on iso sf mitta niin tarkottaako automaattisesti että myös vauva on iso? Meinaan mulla oli eilen ( rv 34+5) 34cm eli ilmeisesti vähän yläkäyrällä?!
Viimeksi kun tehtiin vauvan painoarvio ( rv 32+6) se oli 1996g eli ei mikään jätti.

Outiko 34+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Mä oon muuten miettinyt, että jos on iso sf mitta niin tarkottaako automaattisesti että myös vauva on iso? Meinaan mulla oli eilen ( rv 34+5) 34cm eli ilmeisesti vähän yläkäyrällä?!
Viimeksi kun tehtiin vauvan painoarvio ( rv 32+6) se oli 1996g eli ei mikään jätti.
Mulla ainakin iso sf-mitta johtui nimenomaan siitä että vauva on niin ylhäällä vielä eli ei välttämättä tarkoita isoa vauvaa. Sf-mitta voi olla yläkäyrillä myös äidin ruuminrakenteen tai vauvan asennon takia, tai jos on paljon lapsivettä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Mä oon muuten miettinyt, että jos on iso sf mitta niin tarkottaako automaattisesti että myös vauva on iso? Meinaan mulla oli eilen ( rv 34+5) 34cm eli ilmeisesti vähän yläkäyrällä?!
Viimeksi kun tehtiin vauvan painoarvio ( rv 32+6) se oli 1996g eli ei mikään jätti.
Ei meinaa sf-mitta aina jättivauvaa. Lyhyellä, lyhytselkäisellä tai eteenpäin kallistuneella kohdullakin kasvaa sf suureksi siinä missä vauvan koko tai runsas vesi sitä kasvattaisi. Massukuvatustes perusteella sulla on musta vaan sen mallinen kohtu että mitat voi olla tällä viikolla sitä ja parin viikon päästä jo vaikka vähemmän. Vauvahan kiinnittyy alalantioon ja vatta laskeutuu ennen synnytystä jolloin myös hengitys helpottuu HUOMATTAVASTI. Sen laskeutumisen huomaa oikeesti kun röllykkää saa kannatella kottareilla mutta juostakin voi ilman räkäposkella haukkomista.

Lisäksi pitää muistaa että vauvan paino ei ole se synnytyksessä pahin, vaan se pipon mitta. Läskihän joustaa ja painuu paremmin kasaan kuin se pää vaikka kallon luut limittyisikin. Myöskään persuksen ulkoinen leveys ei kerro kuinka suuria lapsia mahtuu tekemään, sen kertoo vain lantion sisämitta b-rapun ja/tai röntgenin kera. Mulla on jo esikoisesta maksimilapseksi mitattu <4200g ja häntäluu murtui jo 3980g (pipo 37cm!) vaikka tulikin nopsaan ulos.

Jos vauvan koko mietityttää niin pyydä synnytystapa-arvio. Pari sormea bebassa on ihan jees :LOL: :LOL: :LOL:
 
outiko mulla oli esikosta viimeisessä neuvolassa sf- mitta 42cm ja ihan normaalikokoinen tyttö sieltä tuli. 3420grammaa ja 51.5 cm. että mulla ei ainakaan ollut yhteydessä tuo iso sf-mitta vauvan kokoon.lapsivettä tosin taisi olla aika runsaasti.

nyt tän kakkosen kanssa oon pysynyt aika hyvin noitten neuvolan käyrien sisällä ja vaikka ne ylittyisikin en aio stressata =) :D (esikosta kun stressasin,että joudun pungertamaan jonkun 5kiloisen jättiläisen :D )

ja kaikkein enitenhän loppupeleissä se päänympärys ratkaisee. mun synnytyksessä ainakin kun oli pään ponnistanut niin loppuvartalo, sit vaan luiskahti ulos =)

nyt jotain iltapalaa ja unten maille.. :wave:

nauttikaa helteistä =)

ajatar& vempula 33+3 & veera 10kk
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! Ja tsemppiä kaikille jotka parisuhteissa kamppailevat tällä hetkellä ja toivon että asiat järjestyy :hug:

(.) kävin sitten tänään taas lääkärissä supistelujen takia ja kohdunsuu oli auennut jo 1.5cm, hui :eek: Tosi kipeitä supistuksia on ollut päivittäin vaikka makoilisinkin. Toivon vain nyt että rakkauspakkaus malttaisi vielä ja syntyisi vasta 2-3viikon päästä. Ultrasivat vielä lopuksi ja katsoivat että onko pää kiinnittynyt ja olihan se eli valmiina syntymään kunhan sen aika tulee.

Sori ku oli näin omanapaista tällä kertaa. Nauttikaa loppuraskaudesta

=)

nasu + rakas masuasukki 34+0 poks
 
Mulla oli sf-mitta viikolla 39+6 36cm, poika oli 52cm, 3895g ja pää 37. Toi sf oli siis siinä normi- ja yläkäyrän välissä. Mun vatsa oli toooosi pienen näköinen, pelkäsin että tulee pieni vauva.. Mutta onneksi tulikin tollanen just hyvän kokonen jörömölli :)

Mua ehkä enemmän huolettaa ajatus keskivertoa pienemmästä vauvasta kuin isosta.. Musta oli jotenkin kamalasti sanottu kun mun äiti sano että toivoo mun lapsen olevan pieni kuten minä olin että mun olis helpompi synnyttää.. Mä järkyttyisin jos mun täysiaikainen lapsi olisi saman kokoinen kuin minä syntyessäni (2610g ja 44 cm, varmaan oon maininnutkin). Emmä vois sille mitään että eka ajatus olisi että "mikä sillä on? miks se on noin pieni..?". Varmaan joku alkukantanen juttu toi ajatus... Mut minkäs teen.

Kimalle rv31 *höpspoks* ja Taavi 10 kk
 

Yhteistyössä