ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Tämä porukan kuopuskin voisi jotain kirjoitella sitten maaliskuun. Olen kyllä ihan kohtuu ahkerasti tekstejä seuraillut, mutta... Ei vaan ole ollut oloa kirjoittaa itse mitään.
Kaikki odotuksen suhteen on sujunut suht mallikkaasti, vaikka sokerirasituksessa tuli narahdettua. 1. arvo pikkusen koholla, pitäisi ihan ruokavaliolla korjaantua. Jos ei, niin onpahan sitten itsellä geenejä syyttäminen. (Molemmat vanhemmat diabeetikkoja.)
Kova on huoli tällä hetkellä itsellä vauvan tarvikkeiden hankkimisesta, tuntuu, että aika loppuu kesken. (Samoin ikävä kyllä rahat.) Kaikki välttämätön onneksi on jo, mutta ahdistaa, kun joku koko ajan jostain turhanpäiväisestäkin muistuttaa, ja enköhän minä ota asiasta kamalat paineet.
Tuleva synnytys alkaa olla ajatuksissa päivittäin, ja ärsyttää, kun ei tuo puoliso pahemmin siitä haluaisi keskustella, saatika minun toiveita asiasta kuunnella. Kauheat kauhukuvat päässä jo siitä, kun minä vaan raivoan sairaalassa, ja mies suutuspäissään sitten lähtee veke sieltä. (Ei tuntuisi kovinkaan mahdottomalta, ottaen huomioon hänen temperamenttinsa.) Perhevalmennuksessa en ole käynyt, en halunnut yksin mennä. Miestä ei voinut vähempää kiinnostaa, joten pikkuhiljaa sain päässäni ajatuksen koko valmennuksesta tuntumaan vastenmieliseltä. (Herranjumala, mitkä haukut olen ihmisiltä saanut, kun olen kertonut, että en ole käynyt...) Lisäksi näistä anopeista. Tossa mies on mennyt sopimaan äitinsä kanssa, joka asuu pohjoisessa (itse asumme pkseudulla.), että tulee tänne elokuun lopulla. (La 20.8...........) Ja en todellakaan haluaisi kyseistä ihmistä tänne vahtaamaan, kun lapsi on vastasyntynyt! Hyväähän varmasti tarkoittavat, mutta, mutta... Haluaisin kyllä ihan keskenään lapsen ja lapsen isän kanssa olla. En edes omaa äitiäni tahtoisi huolia kovin usein paikalle hyörimään. Ongelmahan tässä nyt kuitenkin on se, että miten sanon asiasta a) miehelle b) anopille, että eivät pultteja asiasta vedä. :ashamed:
Ja tuo Martina... Mua raivostutti jo pelkkä tieto sillon joskus siitä, että hän on raskaana. Olipa ennalta-arvattavissa taas tuommonenkin veto.
Sukupuoliasioista: Mun puolelta suku on aivan varma, että tyttö tulee, miehen suku taas povaa poikaa, samoin mies itse. Itse en ole minkäänlaista kuvaa saanut muodostettua :p.

Anteeksi tämä vuodatus, mutta nyt alko jo päässä kiehumaan sen verran ruhtinaallisesti, että oli pakko jonnekin avautua. Neuvolassa ei oikein luonnolliselta tunnu, eikä oikein omassa kaveripiirissä ole ihmisiä, jotka jaksaisivat kuunnella, kun ei vauva - ja lapsipuheet oikein ajankohtaisilta heistä tunnu...

Satsku & Möhkylä 31+4
 
iinaZ Kiva että löytyi mieluinen hame. Se on todennäkösesti sama, kun mikä mullakin on. ( Takataskut sellaset läpälliset..) Mä pidän alla yleensä legginssejä, kun on aika lyhyt kuitenkin.. Varsinkin näille mun "sulosäärille" :D
 
lelut me saatiin puuhamatto tutuilta ja samalla sellanen leikki härpäke :D Kuvaa laitan kun saan ne kokoon että itsekkin näen millainen se on.. Mutta ei niitä leluja nyt kovin paljon tarvi ollakkaan ihan pienenä, kun ei niistä mitään ymmärrä.

Sukupuoli toiveesta meillä mies toivoi kovasti tyttöä. Mulle on ihan sama kumpi tulee että kunhan on terve, mutta kyllä tyttöä aina halunnut.
Sanoin alusta asti että poika olo on ja ultrassa varmistuikin että poika siellä on..
Miehen suvussa todella vähän tyttöjä joten sen takia tuleva mummokin olisi toivonut prinsessaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
iinaZ Kiva että löytyi mieluinen hame. Se on todennäkösesti sama, kun mikä mullakin on. ( Takataskut sellaset läpälliset..) Mä pidän alla yleensä legginssejä, kun on aika lyhyt kuitenkin.. Varsinkin näille mun "sulosäärille" :D
Joo läpättimet löytyy takaa vaikken niistä hirveesti tyksikään (läpällisistä taskuista siis), mutta kulutukset on kyllä muikeet, I like a lot! :p Mitäs yksistä "sulosääristä" kun mulla on "sulojalat" varpaista nivusiin, eikä mahdu crocseja pienemmät kengätkään enää! :LOL:
 
Vaavitar ja kikka :hug:

Pekunalle...tosi outoo käytöstä, mut näitä ihmisiä vaan on, ikävä kyllä myös heissä joilla on lapsia ja tuo kuningas alkomahooli :/ :hug:

Meillä matkaa sairaalaan noin 15km, nopsaan menee jos ei osuta aamuruuhkiin ja jos osutaan ni meikä tilaa ambulanssin, en piru juutu ruuhkaan, varsinkin kun on peloteltu nopeella synnytyksellä. Hyvä kun noo ambulanssit pääsee läpi :/ Ja mies tulee mukaan, jos naapurit ei oo kotona otetaan poika mukaan ja mun vanhemmat ajaa sit suoraan sairaalaan, heillä tosin 100km Tampereelle. Poika lähtee kyllä heidän luokseen sellaseksi viikoksi, kun epäilen että synnytys ois lähellä, mutta eihän sitä koskaan voi varmaksi sanoa Viikolla 35 meille on varattu tayssiin kätilä, lääkäri ja ultra aika, käydään edellinen synnytys äpi ja samalla tehään synnytystapa-arvio. Miestä kans jännättää aika paljon tuo synnytys, kun viimeksi joutu vierestä seuraan sen hässäkän, ite en niin kaikkee tajunnutkaan, mukaan on silti tulossa, joudunhan mäkin sen homman puskeen läpi, vaikka pelottaakin. Mulle on tosi tärkeää, että mies tulee, olisin ilman häntä ihann hätää kärsimässä. Meillä mies päivysti sairaalassa kolme päivää, eli sen mitä määkin paitti yöt ja tuli siellä jo taitavaksi vaavin hoitajaksi ja heti alusta asti oltiin tasavertasia hoitajia pienelle paitsi tietty imetys, mut mä taas taisin kylvettää pojan vasta jotain vuoden vanhana :)

Nyt loppuu läppäristä akku ja laturi on toisessa kerroksessa ja laiska ei jaksa hakee, joten lopettelen. Mukavaa helleviikkoa kaikille ja tsemppiä teille joille se ei ole hupia. Itellä lähinnä nuo yöt alkaa tökkiin helteelle, päivät menee jädeä syödessä!

Permis ja Veikko 32+0 poks :heart:
 
Tsemppiä parisuhdeongelmien kanssa painiville. :hug:

Omassa parisuhteessa on onneksi kaikki melko hyvin. Meillä oli eilen vuosipäivä. :heart: Takana 5 vuotta seurustelua ja 3 vuotta ollaan nyt oltu kihloissa. Meidän suhteessa on parasta just se että voidaan puhua ihan kaikesta. Ollaan myös toistemme parhaat ystävät.

Matkaa sairaalaan meillä on noin 3 km. Sairaala on toisella puolella kaupunkia, mutta sinne ajaa alle 10 minuutissa, vaikka valoissakin saisi odotella. Eri asia sitten, jos satutaan olemaan jossain muualla kuin kotona. Ollaan usein viikonloppuisin käymässä vanhempien luona. Sieltä onkin sitten sairaalaan noin 100 km...

Tänään oli neuvola:
rv: 32+3
painon muutos: +350g
turvotus: + -
verenpaine: 108/60 (vähän noussut, ollut tosi matala)
hb: 116 (viimeksi 96, obsidan tehonnut!)
sf: 29
1rt (vauva vasemmalla kyljellä)
vauvan syke: 155
Pissa oli puhdas.

Eli kaikki oli ihan hyvin. Unohdin kysyä siitä naksumis-äänestä... Siskokin oli kuullut naksumisääniä mahasta kun odotti kolmattaan. Aiemmin ei kuulemma ole ollut.

Juhannuksena olin lapsenvahtina siskolleni yhdessä äitini kanssa. Ihania lapsia! Sain hoitaa vähän yli kk ikäistä poikavauvaa. :D Lisäksi kuskasin veljeäni festareille ja takaisin koko viikonlopun ajan. Ja pääsin itsekin vähän festareille lauantaina.

Paljon hankintoja on vielä tekemättä. Aika käy vähiin ja ennen kaikkea rahat... Äitiyspakkaustakin vielä odottelen.

Illusia + emppu 32+3
 
Mä taas annoin äkkiä ton kävelurollaattorin pois. Esikko tykkäs kyllä kovasti paljon ja kävelikin jo 9kksena...mutta just siksi en nyt sitä halua, tahtoo pitää vauvan vauvana jos vaikka ei enää tähän perheeseen enempää vauvoja suoda. Mutta siis ehoton hitti oli kyllä meillä ja katotaan nyt puollanko vielä päätökseni :D Jonkun puuhamaton aattelin hankkia, jotenkin oon nyt niihin hurahtanut, kun tuttujen muksuilla on. Esikoinen kölli vaan peitolla, oli kyllä sellanen lelukaari. Sitteriä meillä ei oo ollut, enkä aatellut hankkia, ruoan voi alkuunsa antaa hyvin turvakaukalossakin ja jotenkin muuten pidän liikunnallisesti parempana ihan lattialla köllöttelyä, vaikka siinä vaarana onkin 3kk kääntyvä, 4kk ryömivä, 7kk seisova ja 9kk kävelevä pikku riiviö, joka ei tod vielä ollut valmis varsinkaan tohon seisomiseen ja kävelyyn, sydän pampatellen sai herran menoa katsoa. Että ehkä mä sittenkin sen sitterin :p Ja toisaalta sitteristä näkis vähän paremmin, en tiiä mä sanon yhtä nyt ja teen taatusti toista kun baby on 2kk :)
 
Kiitokset kaikille tsempeistä! Paljon tuli parempi mieli, vaikka tässä välillä on tänäänkin illalla pari kyyneltä vierähtänyt asioita miettiessä. Oon yrittäny kattella autoa nettiautosta, mies ilmoitti myyvänsä omansa pois (työauto) ja vaihtavansa meidän farmarin uuteen työautoon. Joten pääsen siis kulkemaan töihin polkupyörällä (onneksi yhteen suuntaan vain n.10km). Ja jos auton haluan, joudun sen tietenkin itse etsiä. Ja mies ilmoitti pitävänsä lomaa tämän viikon, oli ollut jo tämän päivän vapaalla. Ja siis kertomatta mulle, ja olisin voinut myös ottaa lomaa täksi viikoksi, että olisi voitu vielä yhdes tehdä jotakin ennen vauvan syntymää. Mutteipä sitten mies halunnut.. Sanoin töissäkin, että voin olla äitiyslomankin tarvittaessa vähän kevyissä töissä.. Lähtee sieltä sitten synnyttämään, on ainakin joku työkaveri kuskina. :) Eikä tarvitse olla kotona niin paljoa, kun vauvan tavaroita laittaessa alkaa itkettämään, olisi kiva jakaa nekin hetket jonkun kanssa. :) Nooh, pian on tämäkin elämänvaihe ohi.

Kikka toivottavasti saatte asiat sovittua. Tämä on kamalaa, kun pitäisi nauttia yhdessä viimeisistä hetkistä ennen vauvaa, ja nauttia raskaudesta, mutta tuntuu vain ahdistavalta ja siltä että kaikki kaatuu päälle. Oon ainakin itkenyt useamman viikonlopun, kuin ollut itkemättä. Sääliksi käy masuasukkia.

Nimi on mulla ollut valmiina suht alusta asti molemmille. Nyt sitten toista nimeä olen miettinyt, haluaisin ehkä jonku suvussa kulkevan nimen. Pitäisi lukea sukukirjoja vähän.

Kotoa matkaa sairaalaan on noin 20km, siinä menee noin vartti ajellessa. Harvemmin ruuhkat vaikuttavat, toki muutamalla minuutilla varmastikin..

baby butterfly täällä kans on supistellut koko päivän(tai parikin jo oikeastaan), ei vielä kipeitä, mutta pitkiä. Ja jotenkin erilaisia. Myös muutaman kerran vihlaissut "haarovälissä" ikävästi.. Mitähän nuokin oireet tarkoittaa. Torstaina neuvola, pitää sieltä kysyä parempaa tietoa..

Pitää jatkaa auton etsintää, ettei joudu montaa viikkoa kulkea polkupyörällä..

Vaavitar + tintta
 
Ihan älyttömästi voimia ja jaksamia parisuhdeongelmien kanssa painiville! Ei ole kiva vieläpä, kun vauva on tulossa...Itsekin olisin ihan rikki!

Ekan kohdalla oli ihan itsestään selvyys, että mies tietysti tulee synnytykseen mukaan! Ja näin on nytkin tarkoitus, mutta ongelma on vaan että saadaanko juuri sitten silloin miten nopsaa lapsenlikka. Apua! Eka synnytyshän oli nopea. Mummolat on niin kaukana! Onneksi matkaa sairaalaan noin 20 km.

Mustakin tuntuu, että tytöille olisi niin paljon ihania nimiä kun taas pojille on vaikeempi löytää yhteinen mieluinen. Ekan kohdalla oli tosin ihan selkeet etunimi vaihtoehdot sekä tytölle että pojalle.

Mulla ei oo kovin hyvä olo, joten öitä....

Nipsu 31-0
 
Heippa taas :)

Täytyy sanoa, että menee jo vähän yli tuoMarttinan juttu.. tai no kukin todellakin tyylillään, mutta onko toi nyt ihan fiksua.. Ymmärtäisin jotenkin(ehkä), jos heidän synnytys näkyisi vaikka ihan jossain yksittäisessä jaksossa sairaala-sarjassa, mutta että kokonainen sarja heitä varten ... taidan olla sanomatta enempää...

Tässä nyt koko ilta supistellut aika kipeästi.. En tiedä mistä moinen aalto, koko ajan vähän tuntuu, mutta ei enää niin pahoja. Täytyy ottaa ilmeisesti rauhallisemmin. Peruin heinäkuun kaksi työvuoroa, mutta taidan soittaa huomenna ja perua kaksi viimeistä työvuoroa tästäkin kuusta, en viitsi alkaa riskeeraamaan.. Tiedä häntä tuleeko ajoissa, mutta neuvolalääkäri veikkaili nopeaa synnytystä, sillä se kuulemma periytyy äidiltä. Itse olen esikoinen ja synnytys kesti äidillä 5h ja ponnistusvaihe 11min, ja seuraavat alta 3h ja ponnistukset 3 ja 2 min :D kuulemma jos on alle vuorokauden kestävä synnytys, se on nopea.. Mummillakin ensimmäinen kesti 7h.. Täytyy toivoa, että sama juttu olisi itsellänikin :)

Zinnie 34-3
 
mies tulee synnytykseen mukaan sairaalaan noin 3km linnuntietä. Toki koukittua menee matkan vähän enempikin mutta kymmenessä minuutissa ruuhka aikaankin sinne ehtii- :D Nimi päätetty jo :)

Vaavitar Kun en edes osaa sanoa onko nää supistuksia vai mitä helkuttia ovat. Siskolta kysyin niin sanoi että hänellä oli ainakin sellaisia joissa ei mitää selkeetä väliä vaan jomotti vaan nonstoppina...
 
Iltaa kaikille :)

Ehdinpäs viimein koneelle, alkuillasta jo kävin täällä lukemassa teidän jutut eilisestä asti mut sit jouduin keskeyttää ja lähtee koneelta ku toi meidän nuorimmainen oli kiukku päällä, ensimmäinen puruhammas vasemmalle puolelle alas puhjennut ja toinen tulossa toiselle puolelle joten ei ihme että on kiukkunen ;) Mutta nyt sain vihdoin jutut luettua ja pääsin kirjottelee :)

Meilläkin mies tulee ehottomasti mukaan synnytykseen, se on ihan itestään selvää. Lapset menee hoitoon siks aikaa mummulle ja ukille, vaikka heillä onkin töitä. Mutta mummu kyllä saa vapaata siksi aikaa kun on pakko tilanne. Ja minähän en yksin synnyttämään mene vaikka mikä olis :D Joka kerta aiemminki mies on ollu mukana eikä jäis pois.

Meiltä matkaa synnärille n. 30km, menee semmonen 25min. Riippuu mitä vauhtia ajaa ;) Rajotusten mukaan suunnilleen toi 25min.

Liikkeistä Täällä ainakin pikkunen masussa on mellastanu myöttäänsä ihan raskauden alusta asti. Yötä päivää, välillä tietysti nukkuu mutta kun hereillä on niin potkunyrkkeilyt alkaa :D :heart: Että ei tarvii ainakaan huolissaan olla :) Mä oonki sitä mieltä et tää on kyllä tosi vilkkaampi ku mitä muut lapset oli masussa ollessaan. Ja niin on neukkutätikin sanonu että on ainaki vilkas lapsi :D

kikka Kuulostaa toi teidän tilanne vähän samalta ku mitä meillä oli tossa joku aika sit. Nyt ollaan saatu niin hyvin puhuttua asiat että jospa nyt jatkuiskin tää homma hyvänä :)
Minä tosiaan monet kerrat uhkailin erolla, koska itse aloin olla siihen oikeasti valmis. Mutta myös olen miettinyt että jos eroaisin, niin miten voisin mennä yksin synnyttää tai pärjäisin kolmen lapsen kanssa yksin, esikoinen 4v, nuorimmainen 1,5v sit ku tää syntyy ja tää ois sit vastasyntynyt, että olis siinä hommaa. Vaikka kyllä apua saisin, ei siinä ois ongelmaa. Vaan kyllä minäki ennemmin eroaisin, kuin että lapset sais kattoo vierestä semmosta hommaa.
Meillä myös oli joku aika sit silleen, että mä valitin miehelle kuinka oon yksinäinen että kaipaisin huomiota ja hellimistä ym.. Mutta sitä en ole saanut. No mies sit kans mulle sano että no pitääpä jättää työt ja olla vaan sun kanssa. Enhän mä tietenkään sitä tarkottanu, vaan että olis ees välillä huomioimassa mua. Ja sit se ku sillä ne auton rassuut vei kaikki ajat, tuossa ku se oli toukokuun puoli välistä nyt kesäkuun puoli väliin kesälomalla ni sillä meni oikeestaan koko loma auton kimpussa. Ja meillä meni sit loma riidellessä paljolti. Mutta sitten en enää jaksanu ja tosissani annoin miehelle kaks valintaa, joko se lähtee tai on meidän kanssa kotona ja sovitaan jos haluaa jotain rassailla ni ETUKÄTEEN, ja vasta sitten ku ollaan eka hoidettu kämppä ja lapset. Nyt on tilanne rauhottunu eikä mies ole paljo rassaillu tai ollu pois kotoa. Mä sanoin miehelle sillon että tää on ainut mahollisuus sillä muuttua. Ja se on sanonu että hän ei missään nimessä haluis erota eikä menettää siis mua ja lapsia. Joten mä sit sanoin että JOS sä kerta haluat muuttua niin kyllä sä sillon pystyt muuttumaan. Ja muutosta on tosiaan tapahtunu :) TOIVON kovasti että teilläkin tilanne muuttuisi parempaan suuntaan ja että miehesi ymmärtäisi välillä suakin! Toivon oikeesti että teillä menis paremmin. Ja ettei tartteis erota. Pistä sinäki miehesi valinnan eteen. Jospa sekin sit pian tajuais. Voimia ja jaksamisia sulle :heart:

Sukupuolesta Meillä ei ole vielä täysin varmuutta kumpi tulossa, mutta keskiviikkoa odotellessa, jospa silloin äitipolilla saataisiin varmuus siitäkin asiasta ;) Vaikka pääasia meille on että on terve :) Mutta silti olis kiva tietää kumpikos tuolla oikein köllöttelee ;) Esikoistyttö odottelee kovasti pikkusiskoa, saas nähä :D

Nimistä Me ollaan tytölle nimi päätetty jo ihan raskauden alusta. MUTTA pojalle ei sitten ole mitään nimeä päätetty... Niin vaikea keksiä pojalle ettei oo tosikaan. Täytyy alkaa lainaa kirjastosta niitä nimikirjoja, josko sieltä löytyis joitain vaihtoehtoja :D

Voi jumankauta tuota Martinaa!!!!! Oikeesti mulla loksahti suu auki ku huomasin ton uutisen! Mä en ees ollu tietonen että se odottais lasta! Tiesin kyllä että heillä haaveissa olisi. Mutta toivoin jopa ettei tommonen akka niitä sais. Mua niin ällöttää koko ämmä ettei oo mitään järkeä. Anteeksi, mutta en voi sietää!! Ja vielä ohjelma hänen raskaudestaan ja synnytyksestään, voi herrajestas, kyllä me miehen kanssa naurettiin äsken et ei helvet...
Voi tosiaan sitä lapsiressukkaa :(

Mutta nyt tosiaan vois alkaa painella pehkuihin... tuli tässä istuskeltua tovi niin alkaa selkä puutua... Ja aamulla aikanen herätys, pitää käydä neuvolassa hakee ne putket et teen uuden pissanäytteen ku jotain pöpöjä vissiin oli päässy edellisessä näytteessä ni varalta tehä sit uus, plaah... Ja samalla katotaan uudelleen hemoglobiini, ottaa pienverikokeen ja nähään onko päässy yhtään nousee. Ja samalla neukkutäti antaa mulle ilmatteeks purkillisen obsidan rautatabletteja :D Arveli että ku ne on niin kalliita ettei mun tartteis niitä olla myöttääsä ostelemassa, vasta ostin sen obsidan paketin ku piti alottaa rautakuuri. No kyllä mulle kelpaa ne ku ilmaseks antaa :D

Mut nyt pehkuihin... Huomiseen :wave:

mertsu 31+2
 
Iso :hug: Vaavittarelle ja Kikalle mun sympatiat on täysin teidän puolella itsekin paljon paskaa parisuhteissa kokeneena.......Mut se mikä ei tapa se vahvistaa :heart:


Sairaalamatka on mulla alle kilometrin niin ajattelin kävellä sen tai pyöräillä jos pystyn, jos en pysty niin mies saa kuskata oman pyöränsä jopparilla. Mies tulee ihan taatusti mukaan synnytykseen! Mä en sitä tuskaa yksin kärsi, se on varma =)

Mun mielestä Martinalla on ihan yhtälainen oikeus perheeseen kuin meillä muillakin, vaikka en Martinasta muuten tykkääkkään. Jokainen elää tavallaan ja mikäs mä tai muut on sitä arvostelemaan. Siitä sarjasta tulee varmasti mielenkiintoinen, kun saa seurata aikuistuuko Martina raskausaikana niinkuin tommosille hempukoille useimmiten onneks kumminki käy. Niin ja eihän se tuleva lapsi siitä ohjelmasta kärsi, koska on vielä äitinsä masussa.



Hyvää kesää kaikille toivottavasti se nyt vihdoinkin alkaa ja on lämmintä ja aurinkoista =)

Hudjuke ja kajsa 33+4
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Onko joku olllut kättärin normiosastolla? Ei kai se niin enää tänäpäivänä mee että joudun luovuttaa lapsen jonneki "lastenhuoneeseen" tms.?

mä synnytin esikoisen normilla ja saatiin perhehuone ja ei tarvii luovuttaa lasta minnekään. nukuttiin koko perhe sen pari päivää/yötä siellä.siirrettiin sängyt vierekkäin. nyt pyysin saada mennä haikaranpesään. kokeilaan nyt sekin. ajattelin ottaa läppärin mukaan jotta on tekemistä välillä..

mulla on synnärille matkaa noin 10minsaa taksilla. mies tulee mukaan ja poika jää vuorokaudenajasta riippuen jonnekin hoitoon. joko anopille tai kaverillemme. siis että jos yö niin joku tulee meille nukkuvahdiksi.

mut perhehuonetta en enää pyydä kun en usko sitä tarvitsevani. mies ei jää mun kaa kättärille yöksi joten ei siis saadakaan..

muuten ei mitään erityistä. mahallaan nukutaan ja ylihuomenna lähden pojan kaa junalla keskisuomeen pariksi viikoksi mutsin luo lomailee.. miniläppärin ostin tänään junamatkalle. alesta esikoiselle ostanut varmaan 100eurolla vaatetta tulevaksi vuodeksi.vauvalle en mitään.

unikuu ja viikot 31? vai 32? en muista
 
Voi Martinaa. Ei taida täti tietää mitä touhua synnytys on kun antaa tulla sen kuvaamaan :LOL: Ei sillä että siinä mitään muuten olisi, mutta ajattelis jotenkin ettei sovi hänen luonteelleen.. Mutta kai se on perheellisen yritettävä :LOL: Oonkohan mä vähän ilkee. Martinasta Tuksuun, millonkahan se alkaa lisääntyä? :LOL:

Hudjuken kanssa olen muuten samaa mieltä, mutta mulla ei vaan yksinkertaisesti jaksa riittää ymmärrystä ihmiselle, joka samaan aikaan ruikuttaa ettei saa olla rauhassa ja samalla väkisin vääntää itseään julkisuuteen.

 
Pitää äkkiä kommentoida Martinasta. Pitihän niiden nyt "varastaa" ohjelma-idea sen Jordan-Povipommin ohjelmasta, mikä Katie se nyt olikaan. Mutta hieman eri tasoisia julkkiksiahan noi ulkomaalaiset on, kuin suomalaiset, sen vuoksi vain 8 jaksoa. :) Sillä Katiella oli muuten ihania äitiysvaatteita siinä ohjelmas. Olis tahtonut kanssa! Ja tottakai Tukiainen tulee perästä, pitäähän sille Martinan sarjalle olla jatko-osa. :D

Back to work, palaan lounastunnilla..
 
Baby butterfly mulla supisteli aaltoillen viime yönä ainakin 12 supistusta peräkkäin, noin ehkä 30sek-1min välein. Ne oli ehkä hieman kipeitä, en ole ihan varma. Ei pahasti ainakaan, selkäkivut saattoivat tehdä sen, että tuntui kipeiltä. Myöhemmin supisteli vielä yksittäisiä kertoja, muttei enää peräkkäin. Onko muilla ollut tällaisia?
 
Huomenta. Alotetaanpa aamu vanhalla tututta sävelellä; "poutaa lupasi mutta pilvessä ollaan" :LOL: Onneksi kerkesin sateen tieltä koirat käyttää. Suunnitelmissa oli iltapäivällä lähtee lasten kanssa cityyn, mutta taitaa jäädä toiseen kertaan helmien etsintä.

Soittivat eilen sairaalalta että polilla annetusta pissistä oli viljelty jokin bakteeri. Jäi niin viehättävän epäselväksi loppujen lopuksi koko juttu, että rimpautan soittoajalla neukkulaan ja utsin tilannetta uudelleen..

Jospa saisin tänään ompelukoneet esille ja loputkin vauvan kestot ja lakanat valmiiksi. Alkaa pikkuhiljaa mielikuvitus loppua näillä sateilla ja tylsyys viedä voiton. :|
 
Hei, nyt tarttisin joltakulta apua/mielipidettä.
Kävin äsken pissalla ja tein sitten samalla sen liuskatestin niinku joka päivä, kun pitää proteiineja seurailla. Se oli ihan ok MUTTA! Se glukoosi kohta meni samantien ihan ruskeeks eli siihen +4 kohtaan! Mitä se tarkottaa ja pitäsköhän neuvolaan soittaa?
Ikinä aiemmin ei oo ollut ees yhtä plussaa tuossa ja sokerirasitus oli normaali silloin kun siellä kävin.

outiko 34+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Hei, nyt tarttisin joltakulta apua/mielipidettä.
Kävin äsken pissalla ja tein sitten samalla sen liuskatestin niinku joka päivä, kun pitää proteiineja seurailla. Se oli ihan ok MUTTA! Se glukoosi kohta meni samantien ihan ruskeeks eli siihen +4 kohtaan! Mitä se tarkottaa ja pitäsköhän neuvolaan soittaa?
Ikinä aiemmin ei oo ollut ees yhtä plussaa tuossa ja sokerirasitus oli normaali silloin kun siellä kävin.

outiko 34+6
Soita ihmeessä heti!

Muoks. En siis halua kuulostaa mitenkään panikoijalta, mutta siis mä oon vähän tämmönen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Hei, nyt tarttisin joltakulta apua/mielipidettä.
Kävin äsken pissalla ja tein sitten samalla sen liuskatestin niinku joka päivä, kun pitää proteiineja seurailla. Se oli ihan ok MUTTA! Se glukoosi kohta meni samantien ihan ruskeeks eli siihen +4 kohtaan! Mitä se tarkottaa ja pitäsköhän neuvolaan soittaa?
Ikinä aiemmin ei oo ollut ees yhtä plussaa tuossa ja sokerirasitus oli normaali silloin kun siellä kävin.

outiko 34+6
Veikkaan vahvalla epäilyksellä vialliseksi tikuksi (vrt. raskaustestien kontrolliviivaa). Tekisin uuden (kuten oot tehnytkin) ja vasta sitte prirrrpirrr neukkuun jos sama uusiks. No panic, honey! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Näistä farkkuhameista kun oli puhetta... Tän ostin kaverilta 15 ? (??) Alkuperänen hinta hipo mun muistaakseni 80 euroa..

Ihana päällä..

Siinä nyt on mun mahakin, ja jättikäsivarret..
Ihana mekko, ihana maha ja mistä hemmetin kohdasta sää kutsut itseäs jätiksi?!! o_O



muoks: Tilasin aitoja koivupuuhelmiä kolmella kympillä. Tulee isoja keltaisia, liloja ja mustia. :p
 
Täällä yksi mahakipuinen myös. En tiedä mitä lie jomotusta kun ei mee maha kovaksi. Alko eilisen lenkin jälkeen ja tänään vaan paheni kun pyöräilin asioilla. Parempi siirtyä vaakatasoon kai.. Hui.

Kimalle, ihana mekko! Ja mitkä jättikäsivarret? :eek:

Outiko, mä luulen kans että oli virheellinen tikku?!

 
Heipat tänne pitkästä aikaa!

Täällä viettelen sairaslomaa, saamarin kesäflunssa päätti ottaa ja iskeä meikäläiseen juhannuksen alla. Tää on nyt yhtä yskimistä koko ajan. Alkaa vaan kaikki paikat olla kipeänä tästä.. Mahaankin sattuu kun yskii. Mahassa ollaan varmaan merisairaita kun koko ajan yskin. :'(

Muuten vointi on ihan hyvä. Pari supistusta olen saanut osakseni viime viikolla kun olin töissä ja oli kauhea härdelli. Mutta nyt ei mitään kun olen kotona vaan ollut ja maannut.

Outiko: En minäkään viel huolestuisi, ainahan niitä viallisia stiksejä sattuu joukkoon. Mutta jos uudelleen tulee niin sit soitat. :hug:

Onneksi edes tuo ilma ulkona on piristävä, aurinko paistaa siniseltä taivaalta. Vois vaikka ottaa kutimet käteen ja painua terassille nauttimaan ilmasta. Nyt viel kun ei ole liian kuuma. Loppuviikoksi tänne luvattu jopa +28 astetta. Olen sit varmaan ihan kuollut. Ja kaikkee kivaa ohjelmaankin olisi tiedossa, toivottavasti jaksan mennä.

Onko teillä muilla vielä paljon hankintoja tekemättä?

Ouska + Väinö rv 32+6
 

Yhteistyössä