ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Ok, kiitos kommenteista. Ei siis tarvi stressata sf-mitasta. Mitähän stressattavaa sitä seuraavaksi keksii :LOL:
Välillä tuntuu, että mulle tulee joka päivä joku uusi panikoimisen aihe mieleen :whistle:
Mutta onneksi täällä on ihmisiä joilta saa myötätuntoa ja apua :heart:

Tänään on mun viimenen kesäloma päivä ja huomenna sitten oon virallisesti äippälomalainen. Jeejee.

outiko 34+6

 
Kikka89 ja Vaavitar : jaksamista teille parisuhteisiin. Minä erosin tammikuun lopussa lapsen isästä. Alku oli tosi vaikeeta, niin henkisesti kuin fyysisestikin,(sumussa) mutta nyt elämä hymyilee ja hetki on jo uudessakin suhteessa tullut oltua.
Ero oli meillä ainoa vaihtoehto, lapsen isä ei halua olla kummankaan kanssa missään tekemisissä. Viimeksi olen saanut tekstarin huhtikuussa jolloin ilmoitti ettei hänellä ole ollut aikaa ajatella meitä(kiirettä töissä) =) Ilmoitin sit minäkin ettei tän jälkeen tarvitse ajatellakaan. se on viimeinen yht otto siis meillä.
Ero vie varmasti voimia mut siitä kun selviää niin seoviää mistä tahansa.
Vaavitar: Kyllä ne tunteet vauvaa kohtaan löytyy, oli sit suhdetta lapsen isään taikka ei. Sitä ei voi kuvailla kun saa oman lapsen syliin. Siihen vaan sulaa jotenkin, ennemmin taikka myöhemmin.
Mulla oli aikalailla henkisiä paineita alkuaikoina kun mietin et aiemmat kolme lasta sai syntyä avioliitossa ja tää neljäs syntyy kokonaan isättömänä. Nyt on sit siihenkin sopeutunut et aina ei mee asiat kuin tahtois ja toivois, ja kuten mun 11v esikko sanoi: sillä lapsella on monta ihmistä jotka sitä rakastaa, vaikka sen isä ei sitä haluakaan nähdä. Silloin mulla valui vaan kyyneleet ja ajattelin et se on niin totta!


Voimia ja jaksamista kaikille muillekin..

Mä käyn levolle et aamulla jaksan herätä vuoden vanhempana(ja toivottavasti ees himpan viisaampana) =) Unia kaikille!!!


omppuli, kohta 35v ja öttiäinen 30+6
 
Ouska (muistaakseni) kysyi, että onko muilla vielä paljon hankintoja tekemättä. Meillä on vaunut, hoitopöytä ja pinnasänky ostamatta. Vaunut piti ostaa seuraavasta tilistä (puoliksi miehen kanssa), mutta miehen rahatilanne ei nyt oikein anna periksi... Ehkä ensi kuussa sitten... Tätä menoa hankitaan hoitopöytä sitten kun vauva on vuoden ikäinen. :D :LOL: Mies palaa syyskuussa opiskeluiden pariin niin sitten ei ainakaan oo enää varaa mihinkään...

Nyt on pakko mennä nukkumaan, huomenna herätys klo 5.45...

Illusia + emppu 32+4
 
vilma: Vähän niinkun menkat alkais?? Sellasii masukipuja. Tosiaan otin selvää ja ne ON supistuksia,muta ne on sellasia harkkasupistuksia jotka valmistelee siihen synnytykseen paikkoja muttei kuitenkaan pitäis availla mittää. :) Ilkeitä ovat.

Täällä tehdään kuolemaa: Viereisellä tontilla siis suoraan meidän seinän takana on RAKENNUSTYÖMAA jossa siis räjäytellään kalliota pois allta uuden talon. Tänäaamunakin hetken jo luulin että sota tulee kun meinasin housuun pissata kun kauhee rysähdys ja pamahdus ja sitten hirvee poran ääni. Ikkunoita siis ei voi pitää auki jos haluaa kuulla edes omat ajatukset,mutta sitten sisällä on sen jälkeen +50 astetta kun peltikatto hohkaa ja ilmastointi on tässä rivaripätkässä vähän heikonlainen. Että tulikin ikävä aamulla vanhempien luokse maaseudun rauhaan ja hiljaisuuteen kun aamulla puoli seitsemän heräsin huonosti nukutun yön jälkeen siihen pirun paukkeeseen. :'( :( Olo on NIIN väsynyt kun nukkunut kolmena päivänä yhteensä varmaan sen 6 tuntial.. REM-unesta ei tietoakaa. JA suihkussa ravatu viilentämässsä oloa tuhanteen kertaan. |O Anteeksi kauhea valituksen tulva.
Ja sitten todettiin että kroppa kehitellyt jonkun pirun Verenpaine taudin sitten raskauden takia. Ei siis raskausmyrkytys vaan vähän harvinaisempaa että jää vain tälle asteelle eli ainoa ero että pissat ei mee plussalle. Ja koska raskaus jo näin pitkällä verenpainelääkitystä on turha aloittaa. Kiellettyä on kaikki mikä nostaa verenpainetta edes vähän. Syömisistä mukaanlukien suolaiset, rasvaiset, salmiakit... Ja tosiaa yritä siinä sitten pitää ne verenpaineet alhaalla kun supistaa välillä ja hikoilee kun sika ton rakennushankkeen takia kun ei voi ikkunoita pitää helteellä auki... :( :ashamed: :ashamed:

Anteeksi tänää omanapani.
supervasynyt beebee & toukkanen 33+6
 
Täällä päin kaikki aivan mainiosti. Tänään käytiin lääkärillä ja ultrassa. Vauva olikin pää alaspäin. ja koko oli normaali, vauva on nyt noin 2700g ja syntymäpaino arvioitu 3500g, joten vauva normaali.

Ostettiin eilen myös uus auto.. Toyota corolla. se on niin ihanan iso..)) mulla ennen sitä käytössä oli toyota aygo.

Saatiin myös tänään uus asunto joka vapautuu 1.8, joka sijaitsee viereisessä talossa. se on uuusi vasta remontoitu asunto.. muuten mitat samat.

outiko Tajusin että sf-mitta ei aina kerro oikein.. mulla koko ajan sf mitta yläkäyrää ja huomattavasti. viikko sitten 34.(sen takia neuvolatäti luuli et vauva on pää ylöspäin, koska mitta liian iso) no nyt ku oltiin ultrassa vauva on normaali kokoinen ja ku kysyin miks se sf oli niin iso niin lääkäri sanoi et se riippuu omasta vatsasta paljon... En oo laiha.. ennen raskautta olin tukevahko, en kumminkaan kovin pullea ja vatsa mulla kans oli))) niin se lääkäri sanoi että se mitta nousee myös omasta vatsasta jos se on pulleahko ollut.
JOTEN ÄLÄ HUOLESTU!!! :D

Anna ja masukki 35+4
 
Huh, luettu on. Kauheesti tekstiä. :D

Voimia kaikille, joilla ongelmia parisuhteessa.

Meillä matkaa sairaalaan alle 10 km ja omalla autolla mennään. Mies tulee mukaan synnytykseen ja tuntuu olevan enemmän innoissaan tulevasta synnytyksestä kuin mä. Hirveesti tsemppaa mua jo nyt ja luulen, että hypnosynnytys -kurssilta saadut eväät auttaa meitä molempia koettelemuksessa. Sen näkee sitten.

Juhannus meni hyvin. Oltiin miehen vanhempien mökillä ja oli oikein rauhallista. Kalasteltiin, pelattiin pelejä ja saunottiin. Uimaan en uskaltanut kun oli niin kylmää vettä. Ettei ala supistaa.

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Matkustajakin on kääntynyt pää alaspäin ja toivottavasti nyt pysyy niin. Viimeksi oli poikittain.

Tänään lähden äidin kanssa kesäretkelle Kärsälän ruusutilalle. Toivottavasti jo moni ruusu kukkii. :flower:

Luminella ja matkustaja 33+4
 
Huomenta !!

Nukuin sitten taas viime yönä ehkä 3 tuntia..
Aivan kauhea närästys iski taas keskellä yötä eikä renniekään auttanut ( vaikka otin 2 kerralla )
Siinä sitten johonkin kolmeen asti kävin välillä vessassa oksentamassa kun tosiaan meni niin pahaksi että jos hetkeksi nukahti niin sitten oli pakko käydä räkimässä mahahappoja kurkusta ja suusta, ja tosiaan tuli siinä sitten illan syömisetkin mukana kun oikein yskin.
Kolmen jälkeen sitten luovutin ja päätin tulla olohuoneen sohvalle nukkumaan kun tässä pystyi istuviltaan sitten edes vähän nukumaan ilman että tarvitsi vessassa ravata.
Sitten kuudelta jo heräsin siihen kun miehellä soi herätyskello ( tai oikeastaan meidän molempien puhelimissa oli herätykset että varmasti herää ) ..

Täytyy nyt katsoa kun tänään menen taas neuvolaan jos vaikka pyytäisi terv.hoitajalta että lääkäri kirjoittaisi jotain kunnon närästys lääkkeitä kun ei tästäkään mitään tule kun ei enää pysty edes nukkumaan.
Neuvolantäti nimittäin jo lupasi että jos oikein pahaksi menee, eikä rennie auta niin sitten voi lääkäri kirjoittaa reseptin sellaisiin lääkkeisiin mitkä kuulemma sitten auttavat..

Sitten tänään pitäisi mennä vauvalle pinnasänkyä katsomaan kun tutulla olisi myynnissä joku 4 vuotta vanha yhdellä lapsella ollut ikean pinnasänky.
Ajattelin että kyllä me se sitten otetaan jos on hyvässä kunnossa kun kuitenkin hintaakin on vain 20e !!
Mutta täytyy käydä katsomassa että kelpuutako sen..

Sitten muuten mietin että saako noihin pinnasänkyihin niitä verhotankoja ( tai mitä nyt ikinä onkaan ) kuitenkin niitä että saisi siihen ne verhot sitten vähän suojaksi, ostettua erikseen?
Kun käsittääkseni siinä sängyssä ei sellaista ole, ja jotenkin mun mielestä ne on aika ihanan näköisiä, ja voisin siihen sitten hankkia jotkut ihanat rinsessa verhot ( jos nyt vaan se tyttö sitten tulee ) ja miksi ei pojallekin sitten kävisi jotkut prinssi verhot...
 
Huomenta täältäkin!
On taas ajoissa herätty..

kikka:
Sitten muuten mietin että saako noihin pinnasänkyihin niitä verhotankoja ( tai mitä nyt ikinä onkaan ) kuitenkin niitä että saisi siihen ne verhot sitten vähän suojaksi, ostettua erikseen?
Kyllä niitä myydään erikseen. Varmaan aika monessakin lastentarvike liikkeessä. Itse ostin omani netistä, Lelumaan verkkokaupasta, hintaan 13,95 eur. http://www.lelumaa.fi/pinnasängyn_verhoteline/ora_pr_3053330533.html
Sitten ostin mieleistä kangasta ja tein verhot itse :) Kivat tuli.

Mulla supisteli viime yönä taas ihan kauheesti, mutta se nyt kuuluukin asiaan ;)

Jaa-a, mitähän sitä tänään tekis. Helposti jumitun vaan kotiin, jos ei oo mitään suunniteltua :/ On muuten eka mammalomapäivä täällä tänään B)

aurinkoista päivää kaikille, koittakaa jaksaa helteistä huolimatta!

outiko 35+0 poksuu!
 
Pitkästä aikaa moi! :wave: Kauheesti tullu juttua enkä oo puoliakaa kerinny lukeen... :ashamed:

Mun auto myytiin lauantaina ja ilmeisesti otti koville koska kyyneliä vuodatin sen auton takia! :LOL: Ihan paska se oli ja sen olis saanu lykätä suoraan keittiöjätteeseen mutta se oli mun OMA!! Nyt mä ajelen sitte miehen mersulla mikä ei tosiaankaa tunnu omalta eikä edes hyvältä käteen. Tää on mulle naureskeltu että ku ajelin tyytyväisenä satasen autolla mutta nyrpistelen nenääni kymppitonnin mersulle! Hitto ku se on niinku lentokone, mä näytän varmaan todella fiksulta sen ratis ku vähä vain etutukkaa näkyy! :LOL:

Mä oon mietiskelly että mitä sitä elämällänsä tekis nyt kun lapset on tehty. Oon lukenu itteni merkonomiksi mutta se ala ei kiinnosta mua pätkääkään. Lähihoitajilla olis kauheesti ainaki töitä mutta mulla nousee karvat pystyyn kun [/b]näen edes koko koulun!! Kauhajoella siis asutaan ja lähihoitajaksi opiskellaan koulussa jossa viime vuonna ammuskeltiin. En tiä ooko mä ihan tyhmä mutta mua ei kyllä kovin helpolla sinne kouluun saa.

Mä oon aivan sairaan kyllästyny oleen raskaana, lähinnä tän raskausdiabeteksen takia. Koko ajan tekis mieli jotain herkkuja, yleensä siinä viä käy niin etten pysty vastustaan kiusausta. :( Peruna nostaa mun arvot ihan taivaisiin, on vähä sellanen olo että mitäs me lapsiperhe sitte helvetti syödään jos ei perunaa?! Ei viittis makaroonilaatikkoo syödä 7 viikkoo putkeen...

Esikoinen oppi ajaan pyörällä maanantaina! :heart: Siis voi elämä että oltiin sekasin koko perhe!

mamika & turo 32+3
 
Sataa...

Shake baby shake! Alaselkää jomotti eilen illalla ihan pirusti (vrt. menkkajomo) ja kokeilin NAPAtanssia sanan varsinaisessa merkityksessä pikkupikkuhousuissa ja kutistuneessa hihattomassa. Ei helpottanu, vaan vatsalihaksetkin sain nauramisesta kiepeiks :LOL:

Närästys ja ummetus on ollut muutaman viikon oireistosta kateissa muttei niitä ole kyllä kaivattukaan. Kestoturvotus on kyllä 24h/vrk ja jalat näyttää enemmän tai vähemmän violetinkirjaville etenkin reisistä, nilkoista ja jalkapöydiltä.

Kolmosen beba on ihana, rankakin tuntuu selvänä helminauhana :heart: :heart: :heart:

nasu29, pidä meidät ajantasalla - mieluiten reaaliajassa! :D :heart: Tästä tulikin mieleeni että mun on kauheen vaikeeta pysyä housuissani muutaman kohdalla näin LA:n lähestyessä. Tekis ihan numerot mieli pyytää että sais strategiset tiedot heti :ashamed:

omppuli, hyvää syntymäpäivää! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Jaa-a, mitähän sitä tänään tekis. Helposti jumitun vaan kotiin, jos ei oo mitään suunniteltua :/ On muuten eka mammalomapäivä täällä tänään B)
Päiväkahviseuraa vailla ;) Miten olis pirtelöt mammalomapäivä kunniaks? :D


-iinaZ & Kolmonen 32+5
 
BB, vähän niinku sellasta jomotusta. Ja välillä kramppaa oikein kunnolla. Välillä tulee olo, et olis ihan kauhee p***a hätä eli jotain painetta vissiin tuolla kellarissa :D Mä täällä myös suunnittelen tuonne meidän pakastimeen muuttamista, ei oo nää helteet mua varten. Onneksi taas perjantaina lähdetään Keski-Suomeen ja mä jään sinne viikoksi. En vaan osaa olla kaupungissa kesällä.

Nasu, hui. Onneksi me kaikki ollaan jo turvallisilla viikoilla, vaikka toki keuhkojen takia olis parempi, että vauvat vielä viihtyis mahassa.

Mä oon käsittänyt myös, että vauvan ulossaamisen helppouteen/vaikeuteen vaikuttaa se asento jossa se sieltä tulee. Eli vaikka olis pieni vauva, mutta tulee kasvotarjonnassa niin takuulla repee hanuri.

Ja sitten vielä poksuonnitteluja!! Kohtahan täällä on jo täysiaikaisia vauvoja :heart:

Vilma ja Elma 32+5
 
SpringSummer
Hellurei!
Palasin mökiltä pyykkejä pesemään, ja lähden pian takaisin. Toivotan kovasti jaksamista teille, jotka kerroitte parisuhdeongelmista. Raskaana ei todellakaan pitäisi joutua miettimään parisuhteen kestämistä ja huolehtia siitä, mutta eihän elämä mee aina kun elokuvissa...
Luulen että silti on parempi selvitellä asioita jo ennen lapsen syntymää.
Tulin merkkailemaan että oon lukenut kaikkien kuulumiset, neuvolassa ehdin itsekin käydä nyt ennen mökille lähtöä. Paino on taatusti noussut ihan mukavasti... :whistle: yhteensä kiloja on tullut kyllä jo aika riittävästi!
Millaisia teillä on nyt vauvan liikkeet? Musta tuntuu että mahaan nousee ns. isoja kohoumia (peppu tai jalka tai jotain, en tiedä?) jotka aiheuttaa painetta alamahalle. Tunnen kyllä potkun tapaisia edelleen, hikka on myös usein. Ihan alhaalla ei tunnu mitään... pitäiskö pään tuntua jotenkin? Onpas mulla taas kysymyksiä... =)

Odotan jo mökille paluuta, mutta vielä tässä ehtii neuvolaan ja jumppaan tai kuntosalille :)

Helteistä päivää kaikille, yritetään jaksaa kuumuudessa!

SpringSummer 33+3
 
springsummer Mulla sama. Potkuja enää oikeestaa tunnukkaan,mut se johtuu vaan siitä et vauvalla ei enää tilaa liikkua melkeen yhtään. :)

Vilma joo nätisti sanottu "repee hanuri" juu kullä mullaki tuli ikävä vanhempien luokse "maalle" Asuvat kaupungista poissa niin tarpeeksi maalaista mulle :D
 
Noista liikkeistä .
Mä en ole potkuja tuntenut enää ainakaan pariin kuukauteen.
Mutta sellaista myllerrystä kyllä tuntuu ja sitten juuri sitä että oikein näkee kun työntää peppua tai jalkaa/kättä tosta mahan läpi.
Sen osaan erittaa onko kysessä peppu, jalka, vai selkä, mutta en kyllä osaa sanoa että onko esim. pää vai peppu tai käsi vai jalka.
Siitä sen kyllä nykyään jo tietää kun neiti kuitenkin hyvin on tainnut pysytellä pää alaspäin, että ei se pää oikein voi tossa ylhäällä tuntua.

Miehellä on joku kauhea pakkomielle aina yrittää löytää vauvan pää, ja onkin aina varma kun jotain tuntuu että se on pää.
Mä kyllä yleensä sitten valaisen että pää on tuolla alhaalla, ja jos tuntuu vain sellainen pieni kova kohta niin se on sitten käsi tai jalka.
 
Liikkeistä Täällä liikkeet on paljon tasasempia ja voimakkaampia kuin ennen. Aiemmin oli sellasta nopeeta tykitystä ja nyt sellasta rauhallisempaa.

Hitsi, vois kai sitä syödäkin tänään jotain...meinaa unohtua, kun kesällä ei oikeen ruoka sillee maistu..mutta täytyy lähtee lämmittää vaikka eiliset lasagnen jämät :wave:

outiko 35+0
 
HUH HUH, kylläpä taas kesti lukea kaikki kuulumiset! =)

Ensiksi, todella isot voimahalit ja jaksamiset kaikille parisuhdeongelmista kärsiville!!! Kannattaa tosiaan puhua asiat NYT selviksi, jottei ne palaa kummittelemaan siinä vaiheessa kun pitäisi pystyä täysin keskittymään vastasyntyneen hoitoon...Ja jos puhe ei auta niin sitten miettiä vaan mitä muita vaihtoehtoja on olemassa...Itse olen yhdestä ns. pask*suhteesta selvinnyt (viisi vuotta sitä kestikin) ja nyt todella onnellinen! Vaikka se aikansa ottaa että pääsee eteenpäin mutta parempi niin kuin elää siinä kamalassa tilanteessa päivästä toiseen, viikosta seuraavaan, ilman että mikään asia muuttuu vaikka olisi monta kertaa niin luvattu!!! Tottakai yhteinen lapsi/lapset vaikuttaa eropäätökseen, itse olen ollut 3v. kun vanhempani erosivat enkä juuri isääni sen jälkeen tavannut. Mulla on ollut aivan ihana isäpuoli jo 15 vuotta enkä ole suoraan sanottuna alkoholisti-isääni kaivannutkaan (silloinkaan kun oli vielä elossa..) Mutta tosiaan, tsemppiä kaikille jotka sitä tarvitsevat ja kannattaahan sitä tietysti katsoa, josko asioilla olisi mahdollisuus järjestyä ilman eroamistakin! En halunnut kuulostaa mitenkään karskilta tai pahoittaa kenekään mieltä, tämä on vain elämää joka omalla kohdallani on ollut.

Miehen alkoholinkäytöstä meillä mies saattaa silloin tällöin ottaa saunaoluen, viikonloppuna kaksi tai kolmekin mutta eipä hän juuri humalassa ole ollut raskausaikanani...eikä ole käynyt missään baarissakaan koko aikana vaikka oon sanonut että menee ihmeessä jos haluaa...Nyt oli kyllä puhetta tuossa juhannuksen aikaan että ei parane hirveästi enää olutta nautiskella viikonloppuisinkaan jos tulee äkkilähtö sairaalaan.

Matkaa sairaalaan meillä on 40km ja omalla autolla mennään, mies tulee ehdottomasti mukaan. Tiedän että hän on paras henkilö olemaan turvana vaikka kätilöt ja työvuorot vaihtuvat niin mies on siinä koko ajan mukana tukemassa :heart:

Painosta on pitänyt kysellä, miten paljon on yhteensä tullut? En kyllä muista koska tästä on viimeksi kyselty...Itsellä tullut yht. n.7 kiloa, eikös se ole melkoisen vähän???

Aurinkoista kesäpäivää kaikille mammoille!!! B)

Jeppis & Pikku-papu 33+4
 
Painoa mulle tullut nyt yhteensä 9 kiloa. Tavoitteena oli ettei menis yli 10kg, mutta menee varmasti, koska en mä pysty enää liikkumaan juuri yhtään, mutta jäätelö ja karkit maistuu.

Herranjestas mikä ukonilma tänne Jyväskylään tuli. Ihan paniikissa oon täällä yksin kotona :eek:

outiko 35+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Painoa mulle tullut nyt yhteensä 9 kiloa. Tavoitteena oli ettei menis yli 10kg, mutta menee varmasti, koska en mä pysty enää liikkumaan juuri yhtään, mutta jäätelö ja karkit maistuu.

Herranjestas mikä ukonilma tänne Jyväskylään tuli. Ihan paniikissa oon täällä yksin kotona :eek:

outiko 35+0
Lähtöpainosta ennen raskautta vai ekasta neukkulasta?

 
Hui, kun eksyin pitkästä aikaa tämän keskustelun etusivulle. Täällähän poksutaan kohta ja lujaa! Ei se vaan mene tuonne tajuntaan ollenkaan tämä asia. :D

Tsemppiä kaikille supistelu/kohdunsuu-ongelmien kanssa, ja muutenkin :hug: kaiken vaikean edessä. Kyllä näistä selvitään!

Liikkeistä nyt ei oo tullut ees kiinnitettyä huomiota, ennenkö kävin tässä palstalla lukemassa. Tänään ei ole kyllä kovin aktiivista ollut, muutama muljahdus. Yleensä tässä vaiheessa on jo hikoteltu useasti.. :| Nyt rupes oikein vaivaamaan. :) Iltaisin kyllä käy sellainen höykytys noin 10-15minuuttia, tuntuen siltä, että vatsanahka repeää. :D Ja välillä öisin. Toisaalta ihan kiva sellainen "huomio, olen hereillä"-meno. Nyt pitää vähän ottaa lepoasento tässä työtuolissa ja toivoa, että jotakin tapahtuu.

Sain antaa pissanäytteen omassa kipossani, millä sen siis aamulla 7 jälkeen vein labraan. Onneksi. Huomenna saan jo ainakin hiivasta tulokset, ja eikös virtsatientulehdus-tuloksetkin aika nopeasti saada? Labrasta sanoivat, että saat jättää "pissan", koska se oli noin 30min aikaisemmin kupitettu, ja heillä sattui olla hiljaista. Nyt vain pitää jännittää huomiseen asti.. Toivottavasti syy olisi toisaalta jotain niin yksinkertaista..

Kiitokset vielä tsempeistä parisuhdeongelmien kanssa. Ollaan nyt hieman keskusteltu kotona (en enää anna anteeksi turhaan, enkä luovuta, koska tässä asiassa olen varmasti oikeassa, sanoin miehelle, että ainoastaan ansaitsemalla ja kunnioittamalla saat osallistua vauvan elämään/synnytykseen.) Hyvin näytti ymmärtävän, katsotaan nyt.
Mua ei yhtään haittaisi vaikka mies joisi pari kaljaa tms. mutten ymmärrä noita viikonloppuja. Ei se nyt aivan törkeän pahasti oo juonu (tai pari viikonloppua sitten vielä kylläkin), mutta siihen kuntoon kuitenkin, että mua aletaan haukkumaan/on selvästi humalassa. Ja tietenkin jellona-emon voimilla käyn päälle muristen, mua ja lastahan ei enää haukuta. :D
Ja alan jo nähdä punaista, jos edes miehen "juovat" kaverit alkaa soitella, että tullaan käymässä. Siitä saa nopeasti vihollisen tuosta alkoholista, varsinkin jos se pitkän aikaa vaikeuttaa asioita.. Mutta ainakin osa miehen kavereista ymmärtää mua ja tajuaa sen, että mies juo liikaa. Mutta silti soittelevat ja pyytävät miestä joukkoon viikonloppuisin jne.

Huoh, älkää ottako vaivoiksenne "mamman-poikia". Tällaisia tapauksia tulee lellityistä, "meidän poika saa tehdä mitä haluaa" -lapsista, joten katsotaan sitten ettei meidän lapsista tule tuollaisia. :)

Taas tilitin omaa napaa.. :(

Painosta ekasta neuvolapunnituksesta (rv6-7) noin 7kg myös. Painoa nyt n.77kg, ei tarvitsisi enää nousta. Tein kovan työn joskus, kun laihdutin itseni 60kg painoiseksi, nyt taas kauhistellen mietin, että pitää siihen ruveta. En tee sitä sen vuoksi, että näyttäisin paremmalta, vaan sen vuoksi, että n.62-65kg painoisena fyysisesti ja henkisesti oloni oli kaikista paras. Tsempataan sitten toisiamme jaksamaan vaunuttelua. :)

Tässä muuten kuva meidän vaunuista. Tuo väri ei ihan pidä paikkaansa (kuva jotenkin harmaa), mutta ajattelin repäistä ja päätin, että nyt otetaan vaaleat vaunut. Ja on värinä hieman harvinaisempi.. :) Ja onneksi kankaat on pestävät. :LOL:


Palailen taas pian kommentoimaan teidän juttuja, nyt tuli vain omaa napaa, mutta näin ne miehet saa pään ihan sekaisin. Hyvässä ja pahassa. :)

Vaavitar + tintta
 
Ensin hieman neuvola kuulumisia:
Paino: +14 kg (+228/vk) :eek:
RR 124/70
Sf 29 (reilusti yläkäyrillä)
Tarjonta RT

Tänään oli sitten vielä lääkäri käynti ja sairasloma jatkuu kesäloman alkuun asti... Olihan tuo periaatteessa odotettavissakin. Tällä kertaa ohjeena oli, että pitäisi liikkua ihan normaalisi, mutta ei nostella mitään painavaa. Pelotteli vielä sitten siihen päälle leikkauksella, jos hermot menevät oikein pahasti jumiin :eek:

Meillä matkaa synnytyssairaalaan noin 50 km ja omalla autolla olisi tarkoitus mennä. Esikoinen viedään mummolaan hoitoon oli kellon aika mikä tahansa. Sattuvat olemaan sopivasti suunnalla, joten helpompi niin päin.

Heidi-79 + vaavi 30+5
 
Meillä matkaa sairaalaan 52 km, aikaa kannattaa varata sellainen 45 minuuttia. Olen pikkasen yllättynyt siitä, että harvalla näin paljon matkaa. En ole kyllä pitänyt tuota matkaa minään ongelmana enkä pelkää yhtään etten kerkeäisi sairaalaan.

Painoa on tullut raskauden aikana lisää n. 12 kg. Joka kuulostaa aika paljolta monen muuhun verrattuna... mutta en paina vielä edes 70 kiloa, joten ei kai kannata olla huolissaan. Luotan siihen, että kun olen koko elämäni ollut luonnostaan hoikka ja olen syönyt mitä halunnut, milloin halunnut (yleensä kuitenkin satun haluamaan raikkaita ruokia) niin luonto hoitaa tässä raskaudenkin aikana sen painon miulle sopiviin uomiinsa.

Muuten täällä tasaista... raskaus menee hyvin ja olo ei ole ollenkaan hassumpi. Minnekään ei koske. Nekin vähäiset SI-liitoskivut joita on ollut _ennen_ raskautta eivät ole ilmoitelleen itsestään kertaakaan raskauden aikana. Migreenikin alun tykityksen jälkeen jäänyt pois. Tällä viikolla tulin ensimmäistä kertaa flunssaan koko raskauden aikana. Ei tää onneksi kauheen paha ole.
Kaiken kaikkiaan: raskaana olo sopii miulle :)

OnSiisKevät ja beibe 33+2
 
Hellou =)

Ä-polilla käyty ja kaikki tosi hyvin :heart:

RR: 129/78
Painoarvio: 1748g :heart:
Tarjonta: RT
Syke: +
Liikkeet: + (miksiköhän se ei laittanu kahta plussaa niinku kaikki on laittanu, täähän on niin vilkaskin :D )

Kohdunsuu pehmeä, mutta kiinni ja kanavaa 3cm, ultralla tarkemmin 3,8cm :)
Kohdunsuun pehmentyminen on kuulemma ihan normaalia kun kuitenkin jo neljäs raskaus mulla :)
Ei antanu määrännyt mitään lepoa mutta kylläpä minä iteki tajuan mennä lepäämään jos rupee supistelee. Ja otan ihan varalta muutenki rauhallisesti :)
Sukupuolestakin saatiin täysi varmuus ;)
Oon niin onnellinen :heart:

Seuraava kontrolli on sit rv 33+6, n. parin viikon päästä siis.
Ja vauva vastaa hyvin viikkoja, oikein hyvin kuulemma kasvaa :)


Liikkeistä Tää pikkunen kyllä liikuskelee paljon, välillä potkii oikeelle ja välillä vasemmalle kyljelle. Ja peppua nostelee tuossa yläpuolella useasti :D Ja hikkaakin on tainnut tänään olla jo pari kertaa :) Parhaillaanki tuolla mellastaa :)

Painoa mulle tullu nyt tähän mennessä ihan alusta asti n. 11kg. Edellisen raskauden aikana tuli n. 13kg, saa nähä meneekö nyt yli tuon ;) Ei siitä haittaakaan ole että noita kiloja tulee, päinvastoin :)

Nyt lähettävä ruuan laittoon! Palailen :wave:

mertsu 31+4
 

Yhteistyössä