ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Tervetuloa minunkin puolestani Maria s! :flower:

Synnytystavasta, tosissaan olen tuota jakkaraa aika vakavissaan harkinnut, mutta katsotaan mikä tuntuu parhaalta. Yksi luennoitsija siellä lapsimessuilla suositteli tuota jakkaraa ja kertoi hyvät perustelutkin siihen, joten kiinnostuin asiasta :)

Tällä kuittaan samalla tähän asti luetuksi :p

Zinnie 33+5
 
Ois paljon kommentoitavaa, mutta kun en pääse joka päivä netttiin, niin tuntuu että kun on saanut kaikki lukemattomat luettua niin ei enää jaksa/pysty kommentoimaan.. :/ Edelleenkään meillä ei pääse tästä uudesta asunnosta nettiin, muuta kuin miehen työkoneen mokkulalla..

Outikolle hyvää syntymäpäivää!

Sissihullul Tsemppiä parisuhdeongelmiin, kyllä täälläkin välillä toivotaan että mies ois enemmän odotuksessa mukana. Terkan puheet voi tosiaan laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, onko tollasia vielä tosiaan olemassa? Meillä itseasiassa perhevalmennuksessa korostettiin kovasti isän roolia niin synnärillä, imetyksessä :D, kuin kotonakin äidin apuna ja läheisen suhteen luomisessa lapseen. Lisäksi mukana oli isätyöntekijä..

Vaatteet&värit vauvalle Pääasiassa on tullu hankittua vauvalle vihreää eri sävyissä ja valkoista. Tulevassa lastenhuoneessa värit ois tarkotus olla vihreä&turkoosi, tosin nyt se toimii lähinnä varastohuoneena. :| Pinnis on meillä vihreä, jossa vihreä/turkoosi sävyiset pehmusteet. Äitiyspakkaukseen ompelin pehmusteet vihreä/valkoisesta ylimääräisestä pussilakanasta, samoin aattelin ommella pussilakanat. Mulla on työn puolesta kerääntynyt järkyttävä määrä pussilakanoita, joten säästämpä sitten muutaman euron, kun ompelen niistää ylimääräisistä vauvalle.. Voin laittaa kuvaakin jos mies antaa luvan latailla kuvia tälle työkoneelle..

Onko monelle sitten huomautettu painon noususta? Ajattelin vaan tuota Kikan terkkaa.. Mulle ei nimittäin oo huomautettu mitään ja painoa on sentään tullu jo 15kg :ashamed: . Itteä kyllä harmittaa nää järkyttävät lukemat, mutta en saa mitään kontrollia tähän makeenhimoon.. :( Niin ja nyt huomasin raskausarpien alkuja alavatsassa.. :'(

Niin ja ei se oo kivaa olla isomahainenkaan. Ärsyttääkö ketään isomahaisia jatkuvat päivittelyt isosta mahasta? Mulla hajoo pää seuraavasta päivittelystä. Oon tästä valittanut aiemminkin, mutta kun se vaan jatkuu.. Eilen viimeksi mun isä ilmotti että "on toi kyllä karmee toi sun maha, ootko varma ettei oo kahta??".. Ei varmaan tarkottanut pahaa tolla "karmeella", mutta hyvä ettei tullu itku silmään tosta sanavalinnasta. Mun äippä kyllä meinas läsäyttää sitä noista sanomisista.. :D Ois kyllä varmasti liikkuminenkin/eläminenkin helpompaa jos ois vähän pienempi maha. En usko että mahan kokoa sen enempää ees ajattelisin jos sitä ei päiviteltäis niin kovasti.. Lapsettomat kaverit on kyllä kivoja, koska niiden mielestä mun maha on vaan raskausmasu, eikä ne osaa sen kummemmin sen kokoa analysoida.. :)

Mutta tällästä täällä, nyt me lähetään testaamaan meidän uutta saunaa. Mukavat juhannukset kaikillle, jos en tänne pääse ennen sitä. Me vietetään juhannus anopin&appiukon mökillä, joten rauhallinen juhannus tulossa. Miehen sisko perheineen tulossa myös (lapset 2v ja 2kk) ja kovasti odotan jo juhannusta..

Aurora 32+jotain
 
aurora81 Ompas ikävää, jos isoa masua päivitellään :( Mullakin on iso maha, mutta oon saanut osakseni ainoastaan kehuja siitä.

Niin ja kiitos kaikille taas onnitteluista :flower: Käytiin miehen kanssa syömässä ja sain häneltä aivan älyttömän ihanan korun :heart:

Hyvää yötä, huomiseen!

outiko 34+0
 
Pikaisesti kotona käymässä...mökiltä tultiin eilen mun neuvolalääkäri-ajan vuoksi, ja
tänään lähdetään takaisin! Ihana saada viettää aikaa miehen kanssa kaksin, esikoinen on muutaman päivän mummulassa... :p ;)
Onnea kaikille, joilla hyviä kuuulumisia neuvolassa ja äippäpolilta! Ja onnea outiko :flower:
kielletty ymmärsinkö oikein, et sut oli laitettu polille sun pienen sf-mitan vuoksi?
Minullakaan tuo sf-mitta ei suuren suuri ole, mutta nlatäti ei ole mitn sanonut!
Esikoinenkin oli kyllä syntyessään pieni, aivan kuten äitinsäkin, 2620g 45cm :heart:
Sit neuvolan kuulumiset:
Rv 30+3
Hb110 (raudan syönti jatkuu+ lihaa enemmän ruokavalioon)
Pissa puhdas
Paineet 100/60 (ei todellakaan paineita B) )
Paino 62.8 (lähtöpaino55.1, kolmessa viikossa tullut 3kg :ashamed: Tätä lomailu teettää)
Sf 25
Sydän +, Liikkeet ++
Kohdunsuu pehmeä, mutta suljettu.
Jaahas mies tuolta jo hukuttelee lähtemään kohti mökkiä :heart:
Hauskaa juhannusta kaikille!! :wave: :wave:
 
ajatar, kivat kärryt mutta ennen kaikkea ihana napero! :heart: Käytät vauvalla ilmeisesti myös pehmeetä kantokassia? Ostitko uuden vai löytyykö jo esikon vaunuista?

pekunalle, törkeitä löytöjä! :p

aurora81, ihanalle kuullostaa vauvajutskat, laita ihmeessä kuvia!

outiko, meinasinkin kysyä mitä sait häälahjaksi mutta kerkesitkin ensin. Kuullostaa olleen täydellinen. Meillä ei mies kyllä osaa ostaa mun makuun koruja, mutta ei oo onneks tarvinnu kieltääkään ostamasta kun viimeks olen saanut häneltä itse teetättämäni vihkisormuksen B)


Isoista massuista, itseäni se vaan ahdistaa ja hävettääkin vähän (tai ennen kaikkee paksu rasvakerros sen kauniin vauvamahan päällä..), mutta ei oo tullu kukaan kehumaan eikä haukkumaan. Katseita kerään kyllä kaikkialla, mutta niin tekee jokainen raskaana oleva. Lisääntyminen on niin suuri ihme.

Miehen sukupuolitoiveista, onko toiveet muuttuneet alkuraskaudesta tms? Meillä mies on perinteisesti toivonut joka kerta ainakin salaa poikaa tuomatta sitä sen suuremmin julki, mutta isin tyttöjä meillä molemmat neidit on ja jos tämä kolmaskin syntyy tyttönä, niin yhtä sulaa vahaa sitä ollaan taas ja hehkutetaan että "seuraavat 18 vuotta oot vaan isin tyttö".. :heart: Rakenneultrassa saadusta tyttölupauksesta mies on odottanut tyttöä pettymättä, mutta toiveessa on hyvä elää - ainakin pilke silmäkulmassa ;)


muoks: Hilla-80, sulle on varaakin tulla painoa! Hyvää jussia sinnekkin!
 
heippati kaikille pitkästä aikaa.
Meillä on kaikki jo hankittu vauvalle. eilen laitoin sänkyyn sivu suojat. Ainut mikä puuttuu on patja sänkyyn. Tänään käydään vaihtamassa auton vielä. otetaan isompi auto. mulla on ollu toyota aygo ja nyt otetaan toyota corollan.takakontti on paljon isompi. :LOL:

Mulla vauveli edelleen peppu alaspäin :( ja ollaan jo puhuttu keisarinleikkauksesta.
Onko joku muu täällä joka kans synnyttää leikkauksella?
mulla nimittäin myös synnynnäinen trauma lantiossa, joka nyt raskaudessa alkoi kipeytymään. (ennen ei oo ikinä vaivannu.)

Anna ja masukki 34+6
 
Hiphei.

:wave: Masun hieromisesta munkin piti jo aiemmin mainita, että sitä ei tosiaan saisi hieroa. Lisää noita suppareita, ihan kuten permis sanoikin. :wave:

Miehen sukupuolitoiveista: Isin ihkaekaa prinsessaahan tuo odotteleepi, mutta kyllä se prinssi on varmasti ihan yhtä hehkutettu ja rakastettu ja lellitty ym. kuin että jos tulee tuo luvattu tyty.

Toiveita vauvasta: Tärkeintähän mulle siis on että lapsi on terve, sitä toivon kaikista syvimmin. Mutta siis vähän tämmöisiä pilipalitoiveita :D on mm. että lapsi olisi tumma, hauskaa nimittäin on että ukko on ollut ihan vauvasta asti tumma ja ruskeasilmäinen, hänellä on kaksi poikaa joista molempien äiti (minä ja ex-akka) on vihreäsilmäisiä, pojat on molemmat ihan vaaleita ja sinisilmäisiä (??) :LOL: Musta olis ihanaa kun iskä saisi yhden ittensä olosen lapsen :) Molemmat pojathan ovat ihan isänsä (ja toistensa) näköisiä, mutta vaaleita... Jotenkin hassua, kun itse kuvittelisin että tuollainen tummuus periytyisi vahvemmin.

iinaZ Kiitos :)

Ei muuten tullut mitään jälkijäristyksiä eilisestä lorahduksesta, varmaan valkovuoto ollut niin nestemäistä että lorahtanut.... Mua kovasti nyt vaan mietityttää että pitäskö kuitenmkin varmuuden vuoksi mennä tsekkauttamaan ettei ollut vettä. Toisaalta taas luulen vähän ylihysterisoivani... Mutta jos se olikin vettä ja vauvalle käy jotain... Ääh, en tiiä....

Kimalle rv.30+2 ja Poitsu 10kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Ei muuten tullut mitään jälkijäristyksiä eilisestä lorahduksesta, varmaan valkovuoto ollut niin nestemäistä että lorahtanut.... Mua kovasti nyt vaan mietityttää että pitäskö kuitenmkin varmuuden vuoksi mennä tsekkauttamaan ettei ollut vettä. Toisaalta taas luulen vähän ylihysterisoivani... Mutta jos se olikin vettä ja vauvalle käy jotain... Ääh, en tiiä....
Minä itse en kyllä huolestuis, mulle on jokaisessa näissä pitkälle edenneissä raskauksissa tullu noita lorahduksia useastikin (samoin kuin tutuille) ja emättimen eritteitä ne on. Melkein kirkasta valkovuotoa tms joka on ihan normaalistikin himppuisen kellertävää. Lapsivesi on vaaleanpunertavaa, ja jos sitä olis tullu lorahtamalla (enemmän siis kuin tipoittain) niin kalvojen reiän pitäis kyllä on niin suuri että olis tullu jo toisenkin kerran. Tee sidetesti. Jos kastuu vaaleanpunertavalla toistamiseen niin mulle iskis hätä ja ilman hätääkin nlassa ottavat varmasti pikatestin (pumpulipuikko joka värjääntyy ruskeaksi jos on lapsivettä ).

Minä en ole lääkäri enkä th, se oli nyt kokemuksen syvä rintaääni joka puhui, enkä minä olis huolissaan (paitti jos jos vuoto on punertavaa). :)
 
Miehen sukupuolitoiveista Täällä ihan selvästikin mies haluaisi poikaa. On jo suunnitellut miten opettaa poikaa soittamaan rumpuja ja meinas jo autoradankin hankkia. Oon sitten koittanut palautella sitä maan pinnalle sanomalla, että ihan yhtä hyvin voi olla tyttökkin.
Ja onhan se mies sitten sanonut, että molemmat yhtä toivottuja ja rakastettuja.
Mulle itselleni se on ihan yksi ja sama kumpi tulee, en oo asiaa oikeestaan pahemmin ees miettinyt.
Huomannut kyl oon tässä raskauden aikana, että harvassa nykyään me, jotka emme halua sukupuolta selvittää.

Tänään lähdetään juhannuksen viettoon meidän porukoitten mökille. Tarkoituksena käydä kalastamassakin, vaikka mies oli sitä mieltä että mua ei enää uskalla veneeseen päästää :D
Jos vaikka alan synnyttämään siellä :LOL: Mut aijon kyllä väkisin työntää itteni sinne veneeseen..tykkään niin paljon olla järvellä.

Tänään tulee varmaan postiin se Manducan kantoreppu. En malta odottaa, että saan sen. Vaikka mitäpä mä siellä kantaisin vielä. Tai voishan sitä lähteä ulos lenkille nukke Manducassa, niin johan ne hulluks kuvittelee :LOL:

Mutta nyt lisää aamukahvia :)

Outiko 34+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Huomannut kyl oon tässä raskauden aikana, että harvassa nykyään me, jotka emme halua sukupuolta selvittää.

Tänään tulee varmaan postiin se Manducan kantoreppu. En malta odottaa, että saan sen. Vaikka mitäpä mä siellä kantaisin vielä. Tai voishan sitä lähteä ulos lenkille nukke Manducassa, niin johan ne hulluks kuvittelee :LOL:
Totta! Veikkaan että useimmilla halu selvittää sukupuoli johtuu suurimmaksi osaksi jonkin asteen materialismista/materialistamisesta. Mulle sukupuolella ei oo mtn väliä värien, nimien, vaatteiden jne. suhteen koska en usko sukupuolta kuin nähtyäni, tai biopsianäytteiden tms. tuloksena. Sukupuolen arvuuttelu on raskauteen ehkä jopa kuuluva osa ja leikkimielisenä kivaa kun mikä.. vai voiko sitä nyt tosissaan ottaakaan?!

Monet kantaa sanomalehtiä roskikseen rengasliinalla, tee sää sama manducalla niin on vieläkin ergonomisempaa :D
 
Huomenta! :D

Mulla on tänään vapaapäivä töistä ja sain kerrankin nukkua pitkään. :) Ihanaa. Olispa jo äippäloma!

Eilen kävin illalla lukemassa tekstiä, mutta en enää "ehtinyt" kommentoida. Mies käski mun laittaa koneen pois ja tulla nukkumaan. :D

Meillä mies toivoi aluksi poikaa, mutta sittemmin se on kääntynyt tyttö-toiveeksi. :) Sanon itse aina että ei oo väliä tuleeko tyttö vai poika kunhan vain tulee. :) Meillä ei kumpaakaan ole ennestään joten sukupuolella ei ole mitään väliä. Jossain vaiheessa ajattelin, että olis kiva jos mun ja siskon vauvat olis samaa sukupuolta, kun syntyvät niin pienellä ikäerolla. Siskolle syntyi poika 15.5. :heart: Nyt asialla ei kuitenkaan tunnu olevan enää väliä.

Outiko meilläkin mies heti sanoi vauvaa tulevaksi rumpaliksi kun ekaa kertaa tunsin potkuja. :D Ja tuleva kummisetä oli suunnitellut ostavansa sitten pikkuautoja kummilapselle. :D

Iskee paniikki, kun puhutte jo sängyn petaamisesta vauvalle! Meillä ei ole vielä edes sänkyä! Yhdet pinniksen lakanat vaan... Tuntuu että kaikki on vielä laittamatta, ei ole edes säilytyspaikkaa pikkuisen vaatteille... eikä äitiyspakkauskaan ole vielä tullut. :(

Yhden uuden hankinnan vauvaa varten olen kuitenkin tehnyt. Hankin tällaisen vihreän lastenpeiton omalle tulokkaalle ja siskon vauvalle kastelahjaksi sinisen. http://www.lapuankankurit.fi/fi/tuotteet/puuvillapeitot/tuote/430/

Kimalle84 Tuntuu että sitä napsumista kuuluu välillä tosi usein. Aluksi se ääni vähän iljetti, mutta nyt toivon vaan että joku muukin kuulisi sen. Todisteeksi siitä etten vain kuvittele! :LOL:

Ja onnea ekalle leijonanpennun äidille! :flower:

Nyt meen suihkuun ja aamupalalle, ettei mee päivä ihan hukkaan... Hyvät Juhannukset kaikille!

Illusia + "Emppu" 31+6
 
Heippa!
Tässäpä tiistain neuvolakuulumisia.

Rv 32+1
Painonmuutos/vko: 1,4kg (huh huh!)
Turvotus: +
RR: 132/82
U-Prot: -
U-Gluk: -
Hb: 123
Sf-mitta: 30
Lapsiveden määrä: N
Tarjonta: RT
Syke: 140
Liikkeet: ++

Painoa oli tullut nyt aika reippaasti muttei siihen puututtu ku kuitenki melko tasasesti tullu. Nyt noin 10kg yhteensä. Huuh!
Sit mulla on ollu paineentunnetta ja menkkakipujen tapaista kipua iltasin, joten sain ens torstaille lääkäriajan niin tietää onko paikat edelleen kii jne. Mut tietty jos aikasemmin viel noita oireita tulee niin pitää sit soitella joko neuvolaan päivällä tai sit tonne synnärille illalla.
Lepoa mahdollisimman paljon (aika mahdottomuus 1.5v ikiliikkujan kans) ja välttää nostelua.
Mut kiva vaan ku on se muutto viikon päästä ja mä en saa varmaan nyt edes siivousapuakaan joten hiljaksiin on vaan siivottava ite ja onhan mulla ahkera mies kaverina niin saa ite sit vähä huilia. Onneks ollaan alotettu pakkaaminen jo heti ku tiiettiin muuttopäivä :) Mut kyllä vähä ressaa. Eilen oli paineen tunnetta taas illasta ja jotain kummaa vihlontaa tonne alakertaan, poitsu oli ihan mahdoton koko illan (tulee poski- ja kulmahampaita ylös ja alas kummallekin puolelle ja kaikki tietenkin suunnilleen yhtäaikaa) ja mies iltavuorossa ja mulla pitkästä aikaa migreeni! No onneks meni sit ohitte ku aloin yöunille.

Juhannus suunnitelmia tosiaan ei oo sen kummempia ku että joko lauantaina tai sunnuntaina mennään mun äidille grillaileen, riippuu ihan säästä. Samalla pitäs käydä myös mun isällä pitkästä aikaa.

Pompula81 Me ostettiin -07 joulukuussa tuo meijän Carenan turvakaukalo Citymarketista ja oli sillon 99e. Oon tykänny siitä kyllä, on mun mielestä kevyt ja ajaa asiansa hyvin. Meillä kyllä niin vähäisellä käytöllä kun ei omaa autoa niin ei sitä käyttöäkään oo kovin hirveästi.

Korkeasta sykkeestä mulla on korkee syke, aina likemmäs 100 ja neuvolassa mulle sanottiin et joillakin se vaan nousee korkealle kun on raskaana. Eli ei pidä siitä huolestua joten en oo sitten miettiny sitä sen enempää.

Mandy81 Nättejä loruja oot löytänyt. Me esikoisen syntymästä kerrottiin tolla "Oman lapsen, pienen linnun.." :)

Tervetuloa maria-s :)

Kaikille hyvää Juhannusta :)

Äiskä ja pikkunen 32+3
 
Tuli vaan mieleen: Olisko kellään suositella jotain hyvää hoitopöytää jossa olisi paljon säilytystilaa?

Briolta löytyy yksi, mutta valkoinen väri ei oikein houkuttele. http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/3138/pl#

Illusia + "emppu" 31+6
 
Täällä ollaan sit taas kunnon levossa :snotty:

Eilen illalla huomasin, että nyt kyllä tulee tavaraa alapäästä kunnolla ja menin vessaan pyyhkäseen, no joo limaa/valkovuotoohan sieltä ja kunnolla, ainut vaan, että oli ihan ruskeaa/veristä. Kyllä siinä pieni paniikin poikanen iski. No soitin synnärille ja neuvoivat lepoon ja kunnolla panadolia naamariin, kun mulla tietty supistelikin, side ja talouspaperi pöksyyn ja jos muuttuu kirkkaaksi vereksi tai paperi kastuu kunnolla pitää lähteä tayssiin. No ei onneksi tullut yöllä eikä vieläkään. Neuvolaan soitin, ni voi johtua siitä, kun mulla otettiin eilen streptonäyte, koskaan ei vaan oo ennen vuotanut ja tuokin vasta illalla myöhään, vaikka aamulla kävin. Tai sit voi johtua kohdun suun avautumisesta, minkä takia tämä mamma vaan makaa ja keskiviikkona lääkäri tsekkaa tilanteen ja tayssiin tietty kiidetään jos alkaa synnytykseltä näyttään. Alkaa jo vähän masentaan, kuvittelin että näillä viikoilla voisin jo vähän liikkua, mutta vauvan parhaaksihan tämä on, ei oo vaan niin helppoo, kun on tuo toinenkin lapsi, ken haluis äipän kanssa touhuta ja äippä voi vaan lukea satuja...onneksi mun mies on maaaaailman paras ja kohtelee mua kuin prinsessaa. tekee lempiruoat, siivoo, hoitaa pojan, hieroo ja koittaa pitää mun mielenkin vielä positiivisena, muuten tää ois kyllä vielä rankempaa. No pitää taas koittaa piristyä, syytän vaan itteeni, kun nyt kun nää supparit on vähän vähentynyt, niin olen jo vähän liikkunut ja eilenkin olin kampaajalla ja töissä siivoomassa työpöydän, ois vaan pitänyt vielä olla kotona vaan. Ja voihna tosiaan olla vaan tosta tutkimuksesta, mutta riskejä ei voi neukun mukaan nyt ottaa, jokainen päivä, minkä pikkunen vielä viettää masussa on plussaa.

Hyvää juhannusta kuitenkin kaikille, nauttikaahan kunnolla ketkä pääsette mökeille :) Ja hei mäkin saan mansikkakakun ja mansikkalime siideriä, namskis, kyllä se taas tästä iloksi muuttuu :) :)

Permis ja Veikko 31+3
 
permis yritä ottaa tuo lepo positiivisin mielin, jotkut on sulle ihan kateellisia, kun saat oikeen luvan kanssa vain lepäillä :D

iinaZ meillä on tosiaan esikon emmaljungien yhdistelmästä pehmeä kantokoppa ja ajateltiin,että se saa passata noihinkin rattaisiin =)

kohta kaverin luokse kyläilemään esikon kanssa ja sitten toisen kaverin kanssa kirppiskierrokselle..

ihanaa jussia kaikille!!! :wave:

meikätyttö odottaa jo vesikielellä huomisia vartaita.. :p ajattelin ostaa yhden rekorderligin alkoholittoman ciiderinkin.. nams.. :p

ajatar&vempula 32+5 & veera 10kk :heart:
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja iinaZ:
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Huomannut kyl oon tässä raskauden aikana, että harvassa nykyään me, jotka emme halua sukupuolta selvittää.

Tänään tulee varmaan postiin se Manducan kantoreppu. En malta odottaa, että saan sen. Vaikka mitäpä mä siellä kantaisin vielä. Tai voishan sitä lähteä ulos lenkille nukke Manducassa, niin johan ne hulluks kuvittelee :LOL:
Totta! Veikkaan että useimmilla halu selvittää sukupuoli johtuu suurimmaksi osaksi jonkin asteen materialismista/materialistamisesta. Mulle sukupuolella ei oo mtn väliä värien, nimien, vaatteiden jne. suhteen koska en usko sukupuolta kuin nähtyäni, tai biopsianäytteiden tms. tuloksena.
meillä ei näillä kummallakaan kerralla ole haluttu selvitää kuka sieltä on tulossa,siksipä ei ole vaatteiden värilläkään väliä. vauvalle puetaan mitä esikolta on jäänyt ja olen ostanut joitain perusvalkoisia/vaaleita bodeja..

enemmän mä kelaan pojan vaatteita..

meillon esikosta jäänyt brion basic sänky pähkinänvärisenä ja sit hoitopöytätnä muistaakseni brion moon lux pähkinänänä.. uutta patjaa en osta.pesen petarin.se riittänee.
 
Unohdin ihan eilen onnitella Suveonia! Ja tietysti koko perhettä, onhan se aika hurjaa kun syntyy noin pienenä, mutta onneksi nykyään on tietoa ja taitoa hoitaa keskosia. :heart:

Olikos se Pekunalle joka oli tehnyt ihan mielettömiä löytöjä? Ihan olen kateellinen, mä en koskaan löydä mitään... Tai löydän, mut en halvalla :LOL:

Illusia: Ihania peittoja! Okei, meiltä löytyy toi sama, mutta vaaaleanpunaseina :heart:

Ja siitä sujuvasti sukupuolen selvittämiseen, me siis ollaan molemmissa raskauksissa tiedetty, tai tämähän toki varmistuu vasta, kun vauva syntyy, kumpi on tulossa. Esikoisen kohdalla ei ensin haluttu tietää, mutta jouduin juoksemaan ultrissa vähän väliä ja uteliaisuus vei voiton... Ja lisäksi mulla oli NIIIN vahva olo sp:sta, että halusin varmistua ja oikeinhan mä olin veikannut. Hankintoihin ei kauheasti vaikuttanut, koska mä en usko ennen kun näen. Ja nythän samaa sp:lta ilmeisesti tulossa, ei taaskaan vaikuta mihinkään, koska esikoisen vanhoilla tarvikkeilla ja vaatteilla mennään.

Ja miehen sukupuolitoiveista: Esikoisesta ei kai toivonut erityisemmin kumpaakaan sukupuolta, oli jo senverran iso juttu ylipäätään, että lopulta näytti olevan lapsi tulossa, nyt ehkä toivonut tyttöä. Taitaa tykätä akkavallasta! :D

Hoitopöydistä meillä myös Brion pähkinän väriset pinnis ja hoitopöytä Moon Lux-sarjaa, esikoisen vanhat. Niillä mennään. Lisäksi alakertaan olen ajatellut ostaa Ikean sellaisen taitettavan hoitopöydän, kun vessa on vähän rempassa ja siellä ollut elfa-hässäkkä joka palveli toisena hoitopöytänä hävitetty. Tosta Briosta joka meillä on,en erityisemmin tykkää, siinä on ihan hoopot ne hyllyt, sellaiset "rimat". Mut asiansa ajaa.

Neuvolassakin taas käyty, Painoa huimasti ja turvotukset aikamoiset :ashamed:
Siitä painonnousukin osaksi johtuu, RR noussut, mutta ei vielä liikaa ja pissa puhdas. Oma täti lomalla ja sijainen oli, mutta mukava sellainen! =)
Joudun nyt aika nopeesti taas uusiksi, koska epäily alkavasta raskausmyrkytyksestä, vettä ja jalat ylös huilia pitäisi sitten olla ohjelmassa.
Vauva on kiinnittynyt, SF 32 ja sykkeet taas pilvissä :( Kuitenkin taas, rauhoittui asennonvaihdosta, joten ensi neuvolassa lääkäri sitten päättää onko ok.
Tässä nyt alkaa kaikki vaivat kasaantua, vaikka ei noi nyt vielä kovin vakavia ole.

Permikselle muuten :hug:

Mutta kaikille oikein mukavaa Juhannusta! :wave:

Treelo 34+4
 
Miehen sukupuolitoiveista piti kanssa kirjoittaa..
Vaikka varmaan olen jo moneen kertaan kertonutkin..
Meillä siis mies ensin oli ihan varma että poika tulee koska kuulemma "kyllä hän omat siittiönsä tuntee ja edelliselläkin kerralla tuli poika "
Mutta sitten kun mulla alkoi maha kunnolla näkyä niin mies olikin ihan varma että tuleekin tyttö.
Ja voi että sitä hymyä kun rakenneultrasta lähdettiin ja tyttölupaus oli saatu :D
Heti oli jo ostamassa tytölle kaikkea vaaleanpunaista.
Kovasti mies kyllä koittaa kaikille väittää, että ihan sama on kumpi tulee ( ja siis ei olla juuri kenellekään kerrottu ) , mutta kylä mies tytön haluaa.
Osittain johtuu siitä kun miehellä tosiaan on jo poika niin nyt sitten olisi tytön vuoro.

Itse olin aina ajatellut että haluaisin ensimmäisen lapseni olevan poika, mikä taas johtui siitä koska oma isoveljeni on aina ollut mulle tosi tärkeä.
Melkein koko lapsuuteni vietin itseäni 10 vuotta vanhemman isoveljeni kanssa.
Jotenkin ajattelin että se olisi sitten kiva jos omillakin lapsilla olisi se isoveli ( paitsi tietysti sillä vanhimmalla )
Mutta sekin nyt menee kyllä juuri niin, vaikka nyt näyttää siltä että ensimmäinen yhteinen lapsemme on tyttö, niin tytöllä on kuitenkin se isoveli ( miehen poika siis )
 
kielletty ymmärsinkö oikein, et sut oli laitettu polille sun pienen sf-mitan vuoksi?
Minullakaan tuo sf-mitta ei suuren suuri ole, mutta nlatäti ei ole mitn sanonut!
Esikoinenkin oli kyllä syntyessään pieni, aivan kuten äitinsäkin, 2620g 45cm :heart:
Kyllä, ihan oikein ymmärsit, mutta tosiaan ihan "terveen paperit" saatiin ultrasta! Olen itse tosiaan 153,5 cm "pitkä" ja tällä hetkellä paino 58 ja jotain, en nyt ulkoa muista, eli tälle äiteelle ihan sopivankokoinen vauva. Esikoisen syntymämitat oli 3860g ja 53cm, mikä oli taas kuulemma puolestaan ihan hurjankokoinen äitiinsä nähden, kaikki asiaan paneutuneet ovat varovasti kulmat koholla kysyneet "...ja sinäkö synnytit ihan alateitse, vai...?"

Ihan piruillessani vastaan yleensä "joo, se oli hauskaa!" :D

kielletty 32+4
 
outikon mies tais odottaa pikku rumpalia syntyväksi. =) No, mä taas uskon, että meille on tulossa rallikuski. Kossi alkaa hyvin usein potkimaan kylkeen, kun ollaan autossa. Meidän autossa on vähän matalampi ääni. (Joku ihme möreä pakoputki piti saada, siis miehen) En tiedä voiko se ääni nyt kuulua tonne masuun asti, mutta näin olen kuitenkin sen ajatellut. =)

Hyvää juhannusta kaikille! Me suunnataan illalla mökille. Seuraavan kerran oonkin koneen ääressä sunnuntaina.

Mandy ja Aksu 33+3
 
Permikselle tsemppiä!!! :hug:

Oon yrittäny tänään olla ahkera, varmaan tyhmää ku pitää jaksaa illalla istua kesäteatterissa.

Mä oon aatellu että vauvansänky tuodaan joskus heinäkuussa tänne. Ei mitään kiitettä koska joutuu tekemään aika paljo huonekalujen paikkojen muutoksia jotta kaikki mahtuu tänne. Vauvanvaatteita pesen pikkuhiljaa, jotta jaksan sitä mukaa sit silittää ne :D

Sukupuolen selvittämisestä oli juttua. Mä kun tosiaan olin siinä istukkanäytteessä niin sain siinä selville sukupuolen. Ja ei varmaan olis muutoin saanu selvitettyäkään ku noi ultrakuvat on mulla ollu tosi huonoja. :) Luulen että jos joskus toisen lapsen saan niin en sillon ota selvää sukupuolesta, nyt jotenki vaan halusin sen saada selville. :)

Me vietetään tässä kotonurkissa juhannusta. :) OIKEIN MUKAVAA JUHANNUSTA KAIKILLE ELOMAMMOILLE! :)

Aniit ja Taneli 30+6
 

Yhteistyössä