ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Mahan koosta vielä tulin tänne kuitenkin vastaamaan. Mulla on omasta ja muidenkin mielestä aika pieni maha. Nuo neuvolan mitat menee aikalailla käyrillä, ehkä hieman jopa alle. Mutta silti vauvan painoarvio on keskiarvoa suurempi.
Että vaikka maha olis pieni, voipi vauva olla iso ja toisinpäin.
Ja edellisessä raskaudessa menin ihan keskikäyrillä, sitten tulikin reilusti yli nelikiloinen poika :LOL:

Että kunhan vauvalla on muuten mahassa kaikki hyvin niin en niin murehtisi tuosta sf-mitasta. Ja vaikka aina olisi sama th mittaamassa tuota mahan mittaa niin voihan se heitellä se mitta ihan senkin takia miten päin vauva mahassa on. Joten KIKKA, älä huoli!

Mut nyt tää poistuu linjoilta :)

Miiwa
 
miiwa joo en mä enää jaksa olla huolissani tosta mitasta.
Kerran aikaisemminkin oli niin ettei ollut mitta kasvanut ja sitten viikon päästä kun mitattiin uudestaan niin olikin tullut 3 cm lisää..
Ja tosiaan musta alkaa ihan tosissaan tuntumaan siltä että se terv.hoitaja vain haluaa aina päästä jostain sanomaan, aikaisemmin tuli sanomista siitä kun sf-mitta oli yläkäyrin yläpuolella, sitten tipahti keskikäyrälle ja taas tuli sanomista, sitten kun oli taas noussut takaisin sinne yläkäyrälle niin siitäkin tuli sanomista.. ja tosiaan nyt tänään kun taas tipahti sinne keskikäyrälle niin....
 
Ja tosiaan paljon mielummin menisin siinä keskikäyrällä tän mahani kanssa kun siellä yläkäyrällä..

Mutta kai tässä pitää kohta laittaa sauna päälle kun mies pyysi että olisi sauna lämmin kun tulee töistä, ja pääsee tuossa vartin päästä.
 
Vauvojen kokoarvioista: Kaveri juuri kertoi kuinka sille oli koko raskauden ajan sanottu, että vauva on pieni. Vielä synnärilläkin sanottiin että sellaiset 2600g ja sitten kun vauva syntyi, niin painoa sillä oli 4240g! Siinä sitten sairaalan henkilökunta ihmetteli, että kuinkas se näin iso oli! :D

Illusia + emppu 31+4
 
Joo, en kyllä kanssa ottais mitää ressiä noista arvioista ja sf mitoista.

Mä ressaan painonnousustani. Ei oo kyl mitään pahaa siitä neuvolassa sanottu, mut tuntuu vaan niin hyvin maistuvan KAIKKI ruoka ja makea ja suolanen ihana. :) ja tosiaan ku tota ylipainoo on entuudestaankin reilusti.

jep, huomisen päivän vietänki neuvolakäynnin ja yhen kokouksen kanssa. :)

Ps. pientä kipuilua täälläkin lonkanseudulla :/
 
Heippa kaikille leijonaemoille!Oon tän päivän aikana lukenu näitä kesäkuun viestejä ja ajattelin sit vielä kysyä,josko pääsis mukaan.Ikää mulla jo 40+,eka tulossa ja la 14.8.,sairaala TYKS.

Raskaus on sujunut mallikkaasti vkolle 26 saakka,jonka jälkeen olen ollut dieettihoitoisella raskausdiabeteksen vuoksi.Pari arvoa oli koholla hiukan.Pettymys oli suuri,mut minkäs teet.Vauvan parastahan tässä koko ajan on ajateltukin.Painoa mulle tullut alusta 10 kg,mut 5 vkoa ollut jo sama,ku nannat ja jätskit jätin pois ruokavaliosta.Muita kremppoja ei pahemmin ole ollut,mitä nyt niitä harjoitussuppareita silloin kun kävellen liikkeellä ollut.Pyöräilessä ei niinkään.

En kirjoita tällä kertaa enempää,ku oon varmaan 3 tuntia lukenu teidän viestejä,ni tuntuu et oma pääkin "tyhjeni"siinä lukiessa kaikista ajatuksista. :D

Terveisin Maria ja vesseli 31+4
 
Tervetuloa mukaan maria-s :flower:

Täällä sataa aina vaan. Toivottavasti huomenna olis jo aurinkoisempi päivä niin vois mennä lasten kanssa uimaan =) Onko moni jo käynyt uimassa luonnon vedessä? Mä kävin viime tiistaina heittämässä talviturkin mereen ja oli aivan ihanaa ja virkistävää :D



Hudjuke ja kajsa 32+5

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Helmiir: Voin sen verran lohduttaa että minä olin (täysiaikaisena) syntyessäni 2610g painava ja 44 cm pitkä. Koulussa menestynyt lapsi, pituudeltani tänä päivänä 170 cm ja kropaltani harmittavankin massiivinen suurine rakenteineni ja lihaksineni.
Minä myös olen syntynyt täysäaikaisena (2,5 viikkoa ennen laskettua aikaa) ja painoa oli tällöin 2980 g ja pituutta 45,5 cm. Nyt mittaa löytyy 168 cm. =)

Festareista Tapana on ollut käydä Ruisrockissa. Tänä vuonna jää väliin. Vois olla liian rankkaa kävellä se muutama kilometri edestakas vielä kuukaus ennen laskettua aikaa. Varsinkin jos on kuuma, niinkuin yleensä on ollut.

Tervetuloa maria-s! :flower: Kyllä tänne mahtuu. Lisäsin sinut listaan. Näyttää olevan tuo 14.8 edelleen suosituin päivämäärä.

Mandy ja Aksu 33+1
 
outiko ja vaavitar Arvatkaa vaan oonko ihmetelly mitä noi helvetin nivus,alapää kivut on ollu. Tuo just miten outiko kuvaili että illalla tuntuu hirveä painoa ja tuntuu että tulis pissat housuun muttei ookkaan hätä kuulostikin tutulle. Sama että häpuluut hankais toisiaan. En mä tiiä oikeesti mitä mä oon niitte kuvitellu olevan. Mutta sana liitoskipu niin ei kyl sanonu yhtää mitää. Mä kuvittelin oikeesti et ne on jotai selkäkipuja. :D:D

Huomenna Äitiyspoliklinikalle LÄÄKÄRILLE. Toivon niin että ultraisivat kun tuo sf-mitta hinkkaa tota alakäyrää niin kiinnostais oikeesti tietää että vaikuttaako noi verenpaineet siihen kun pitkää kasvoi keskikäyrän yläpuolella ja ku paineet nous käyrä laski...

Maria-s tervetuloa. :) Me ostettii tänään MAxi-Cosin turvakaukalo!! :) http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/MC08_CabrioFix_velvetmorning.jpg
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Vuokko-75:
Moi.

Olen tänään surffaillut nettipuodeissa. Pitäisi varmaan tilata kestovaippoja ja kantoliina. Kauhean vaikeeta, kun tarjontaa on niin paljon. Taidan päätyä kotimaiseen trikooliinaan, ja ostaa jonkun perussetin harsoja, villahousut sekä joitakin taskuvaippoja. Kaipa niillä ja äitiyspakkauksen vaipoilla selviää alkuun ja saa tuntuman, mitkä vaipat sopivat meidän tyypille parhaiten.


Vuokko 29+1

koklaa paikkakuntasi kestovaippalainaamoa.. eitarvii ostaa niin isoa settiä eri vaippoja ja huomata että ne ei käykään malliltaan..(varsinkin taskut)
 
Tänään heräsinkin jo 03:08 kun Kakkonen tallusti ilmoittamaan painajaisistaan. Palautin tytön takaisin sänkyyn mansikka-marjan maille uinumaan, mutta itse en taaskaan saanut unesta uudelleen kiinni. Ilmeisesti ei oo univelkaa tjtn, mutta pianhan sitäkin saadaan, jos ei tällä menolla niin viimeistään elokuussa :heart:

On tästä aikaisesta ylösnousemuksesta tosin se ilo, että kerkeen syödä ennen antibioottia. Kahvia ja digestivejä ennen kuutta on parempi ku 20.00-10.00 pelkällä antibiootilla.

Vertailun vuoksi kaivelin vanhat äippäkortit esiin ja painoa olen kasvanut näille viikoille mennessä Esikosta 15,3kg/32+0 ja Kakkosesta 13,8kg/32+1 lähtöpainosta laskien. Tästä Kolmosesta olen saanut 11,5kg lähtöpainosta, nlan mukaan 7,5kg. Karmeita lukuja seitsemän kuukauden sisään! Ei se ihme oo että tulee raskausarpia! o_O

Mulle iski tällä rv:lla aikapulapaniikki viimehetken hankintoja miettiessä (että ne kaikki on valmiina kun kotiutuu kipeenä ja väsyneenä, meidän mies ei osaa tuoda oikeita siteitä tai nännirasvoja, eikä sillon jaksa kyllä selittääkään). Millä rv:lla aiotte pedata vauvalle pedin, pakata sairaalakassin eteiseen ja asennoitua että jos nyt meen ä-polille tarkastukseen niin palaan sieltä noin viikon kuluttua jellona kainalossa?

Mulla on aiemmin tainnu olla 36+ viikosta lähtien punkat ja kassit valmiina (ei meillä muuten mitään eväitä oo koskaan ollu) mutta kummallakaan kerralla en oo tajunnu vikalta polireissulta jääväni osastolle, tai saliin mennessä synnytyksen alkaneen tai sen rajumman käynnistämisen (oksitosiini/kalvot). Pitäisköhän tällä kertaa valmistautua jäämään ä-polilta osastolle 36+ viikosta lähtien, ja saliin päin kävellessä harjotella jo kainaloisen kantoa kun salista ei enää kotiuteta edes osastolle ilman sitä peittomyttyä. Ne sairaalan verkkoalkkarit on muuten järkyttäviä. Kuinkahan monen ensisynnyttäjän mieli niistä onkaan järkkyny?! :LOL:


Tervetuloa maria-s! :)

Hudjuke kyseli uimisesta, ei olla käyty kun vast´ikään saatiin kesä ja lämmin sää! Muutoinkin vierastan uintia raskaana vaikka se ei kiellettyä olekaan. Ja nythän meillä on vaan satanu ja ukkostanu :/

outiko, jäi eilen vaivaamaan pieni yksityiskohta, minkä värisen mandukan nää tilasit?

SpringSummer mietiskeli palstan seurailua vai miksikä sitä nyt voi kutsuakaan, ja itse kyllä myönnän lukevani jokaisen postauksen ajatuksen kanssa (nyt taas kun pärrään täällä tauon jälkeen). Jos ei jollain kertaa ennätä paneutua kaikkiin teksteihin täysin sielun ja ruumiin voimin, niin paremmalla ajalla sit saman päivän aikana. Kommentointi vaan tuppaa monesti jäämään jos kaikki on ok, ja eihän se toinen siitä tiedä että täällä on oltu hengessä mukana :ashamed:


- iinaZ ja Kolmonen 31+5
 
Taas täällä :ashamed:

Sukupuolitestiin -->

You have a 54% chance of having a boy.
And you have a 45% chance of having a girl.



And Here's Why...
You are carrying the extra weight around the hips and bottom, so it's a girl.
The hair on your legs is growing faster during pregnancy, so it's a boy.
Girls are carried high. You are going to have a girl.
Sleeping in a bed with your pillow to the north indicates that you will be having a boy.
Your feet are not colder than they were before pregnancy. You are having a girl.
You refuse to eat the heel of a loaf of bread. You are having a girl.
Dad-to-be hasn't been gaining weight along with Mom-to-be, so it will be a girl.
The maternal grandmother has gray hair, so a boy will be born.
You had morning sickness early in pregnancy, so you are expecting a girl.
You are not looking particularly good during pregnancy. Therefore, it must be a girl, because girls steal their mother's looks.
Your chest development has not been very dramatic during pregnancy. You should expect a boy.
Since the sum of the mother's age at conception and the number of the month of conception is even, it will be a boy.
Your urine is a dull yellow color, so you will have a girl.
You have a craving for salty or sour foods, which means that it is a boy.
Your nose has been spreading, which indicates a boy.
You have been craving fruits, so it is a girl.
Your baby's heart rate is below 140 beats per minute, so it's a boy.
You have no desire for orange juice, so it's a boy.
You are not having headaches, so it's a girl.
Your belly looks like a basketball, so it's a boy.
You show the back of your hand, so it's a boy.
You use the handle, so it's a boy.
 
Huomenta kaikille

Onpas taas harmaa sää..

iinaz kiva että ä-polilla kaikki oli kunnossa. Sä oot kyllä hurjan aikasin hereillä. Mä en mitenkään jaksaisi. |O Mä ajattelin heinäkuun aikana laittaa sängyt ja kassit valmiiksi niinkuin varmaan sinne jää vaatteiden peseminenkin. Kaikki muut kun on reissussa tai töissä heinäkuussa niin mulla on täällä hyvää aikaa.

SpringSummer onnittelut hyvistä kuulumisista! :heart: Kun olen lukenut kun monella on pienen sf-mitan vuoksi ultrattu ja mulla ei missään vaiheessa, niin on tullut itsellekin hyvä olo, että pienelläkin mahalla tulee normaalikokoisia vauvoja. Autoiluun en tiedä mitään tarkkoja suosituksia mutta ensi viikolla lähdetään kahdeksi viikoksi Pohjanmaalle jonne meillä tulee matkaa n. 350km. Neuvolassa ei ainakaan tunnuttu pitävän pahana.

maria-s tervetuloa mukaan! :wave:

vilma kiva että teillä järjestyi työasiat hyvin! =)

Uimassa en ole vielä käynyt mutta ensi viikolla ajattelin talviturkin heittää!

Palstan seuraamisessa harmittaa muakin että kaikille ei kerkeä kommentoimaan, vaikka aika paljon yritän. Sitten toinen ei tiedä että tosiaan hengessä ollaan mukana. Ja asiat kun kirjoittaa tulee helpommin vielä väärin ymmärretyksi. Mutta kaikkien jutuissa olen ainakin hengessä mukana ja kun yleensä aamuisin kirjoittelen niin mä oon aina päivän myöhässä! Hyvä minä! :LOL:

Ihanaa kun kaveri tulee tänään meille hänen kuukauden vanhan vauvansa kanssa. :heart:

Päksäkkä 32+1 :heart:
 
Huomenta!

Täällä juhlitaan tänään synttäreitä, kun täytän neljännesvuosisadan :D (25v.)
Sen kunniaksi näinkin sitten viime yönä unta, että tää vauvakin tahtoi syntyä samana päivänä kun äitinsä. Toivotaan nyt kuitenkin ettei ollut mikään enneuni, kun mielelläni pidän pikkuisen mahassa vielä ainakin sen 3 viikkoa..

IinaZ Tilasin sen ihan perus Natur- värisen. Oikeestaan ruskea ja musta (hiili) houkutteli enempi väreiltään, mut mietin sitten että jos ne hiostaa..ja kun ton Naturin voi ilmeisestikin itse värjätä mieleisekseen, jos tahtoo. Toisaalta tossa näkyy ehkä lika paremmin :/ No mutta, kiva kuitenkin kuulla että toi on hyvä =) Sullako on myös toi?

Mies lähti just töihin ja musta tuntuu että ei oo mitään tekemistä, kun ei oo mitään suunniteltua tälle päivälle. Ja kun täällä ei oo ees siivottavaa (ihme!)
Mies sanoi sitten, että no oo vaan ja makaa sohvalla ja huilaa ja kato telkkaria. Mut kun en mä osaa olla vaan paikoillani koko päivää!
Noh ehkä mä jotain keksin..pyykin pesua nyt ainakin olisi, kun en oo noita äitiyspakkauksen vaatteita vielä pessyt.

Outiko 34+0 Poks!
 
Outiko hyvää syntymäpäivää! Mukava kun vuosia tulee lisää.. :) Täällä kans sama, en yhtään viihdy kotona tekemättä mitään. Mutta jos katot/vuokraat jonku hyvän leffan, niin siinä saa hetken kulumaan. :)

Uimisesta talviturkki tuli heitettyä jo noin kuukausi sitten, vähän aristelin mennä raskaana olevana kylmään järviveteen, mutta hyvältä tuntui jälkikäteen. Eihän siinä muuta ole periaatteessa kuin se, että kylmä aina lisää supisteluriskiä.

Autoilusta meillä ainakin kätilö sanoi, että kannattaakin liikkua, onhan niitä sairaaloita suomessa aika paljon. :)

SpringSummer täälläkin huomattiin kyllä sun hyvät uutiset, jotenkin vain jäi kommentoimatta. :) Kai se, kun ne oli hyviä, niin oltiin onnellisia sun puolesta!

Maria-s tervetuloa joukkoon!

Vilmav2 hyvä, että asiat järjestyi teilläkin!

Töihin pitäisi lähteä, mutta ei vain millään jaksaisi..

Vaavitar + tintta
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Täällä juhlitaan tänään synttäreitä, kun täytän neljännesvuosisadan :D (25v.)

IinaZ Tilasin sen ihan perus Natur- värisen. Oikeestaan ruskea ja musta (hiili) houkutteli enempi väreiltään, mut mietin sitten että jos ne hiostaa..ja kun ton Naturin voi ilmeisestikin itse värjätä mieleisekseen, jos tahtoo. Toisaalta tossa näkyy ehkä lika paremmin :/ No mutta, kiva kuitenkin kuulla että toi on hyvä =) Sullako on myös toi?

Mies lähti just töihin ja musta tuntuu että ei oo mitään tekemistä, kun ei oo mitään suunniteltua tälle päivälle. Ja kun täällä ei oo ees siivottavaa (ihme!)
Mies sanoi sitten, että no oo vaan ja makaa sohvalla ja huilaa ja kato telkkaria. Mut kun en mä osaa olla vaan paikoillani koko päivää!
Noh ehkä mä jotain keksin..pyykin pesua nyt ainakin olisi, kun en oo noita äitiyspakkauksen vaatteita vielä pessyt.

Outiko 34+0 Poks!
[img=http://images.google.fi/url?source=imgres&ct=tbn&q=http://lemonlemonade.files.wordpress.com/2009/05/happy-birthday.jpg&usg=AFQjCNFr7QHsfJ9mh8iBkChDLQhkLj3jXg][/img]

Pienillä eroilla Manducaa vastaava musta Ergo löytyy. Ominaisuuksiltaan samanlaiset, Manduca on vain uudempi tapaus. Natur on kaunis ja luonnollinen väri, ja reppu kestää pesun ja likaantuu oikeestaan vaan näkymättömistä paikoista eli nou hätä. Näillä repuilla todella kannat vaikka koululaista!

Mulle tekeminen on lepoa. Kiva että todistetusti en ole ainoa sähköjänö :D
 
maria-s tervetuloa!!

neuvolassa käyty:
30+5
sf 29.5cm
pissa puhdas
Hb 139 (jeee :) )
paino noussu raskausaikana 5.9kg
ihan normikäynti, ei mitään erikoista ja hyvä niin. :)

uni maistuis täällä vaan koko ajan. :)
Uimassa kävin tossa kuun vaihteessa, onneks. Äippäpolilla ne kielsi uimisen ni oon ainaki tänä suvena käyny.

Luin tässä yks päivä jotain vanhaa vauvalehtee (en muista mikä). Siinä oli puhetta sellasesta ettei lapselle alettaiskaan syöttää soseita vaan jotain tiettyjä pehmeitä hedelmiä ym. saisi lapsi itse laittaa suuhunsa. Joku äiti kertoi kokemuksistaan. Jotenki hirveen mielenkiintonen juttu oli. Kiinnostuin. En sitten kyllä osaa sanoa toimisko ihan käytännössä... En taaskaan osannu kertoo kunnolla mitä tarkotin.. :D

Aniit ja Taneli 30+5 :heart:
 
Outiko onnea onnea! :flower: Ja onnittelut poksuistakin. Ne on jo hurjan isot. =)

Meillä vauvan laskettuaika on sama kuin mun synttäripäivä. Mä niin toivon ettei syntyisi samana päivänä. Onneksi todennäköisyys on huono!

Äippärahapäätös tuli tänään. Ei sillä ihan hirveesti juhlita mutta kai sitä pärjää!

Päksäkkä 32+1 :heart:
 
SpringSummer
Kiitos kaikille mun kuulumiset huomioineille! Siitä tuli iloinen olo, kun olin todella itse niin helpottunut noista kuulumisista.
outiko : onnittelut!

uimisesta: en oikein tiedä mistä saa varmuuden voiko vielä uida, tai siis ei ole mitään syytä miksei voisi, mutta toisaalta eihän tässä ole mitään tarkastusta joka asiaa muuttaisi. Ei edes tuolla synnärin tarkastuksessa kohdunsuuta tutkittu.

Aniit oliskohan kyse siitä ns. sormisyömisestä vai miksi sitä kutsuttiinkaan? Sitä on ollut muissakin lehdissä (muistaakseni Hesarissa?) juttua. Näytti kiinnostavalta ja toimeliaalta, vaikkakin sotkuiselta.
Jee jee, huomenna mökille! :)

SpringSummer 32+3
 
SpringSummer se olis voinu joo olla toi sormisyöminen. Varmaa joo suttaa aika tavalla mut jotenki olis niin kiinnostavaa. :)
Ja tosta uimisesta, mulle sano terkkariki äsken että ei hän kyllä suosittelis raskauden loppuvaiheessa uimista tulehdusvaaran takia vaikka raskaus meniskin normaalisti.
 
Tulin toivottelemaan kaikille jellonamameille hyvää ja rentouttavaa juhannusta :heart: Me lähdetään tänään jo Keski-Suomeen ja kotiudutaan sunnuntaina. Siihen asti näkemisiin ja kuulemisiin! :wave:

Toivottelevat, Vilma ja Elma 31+5
 
iinaz Mä asettelin eilen pinnasänkyyn pinnäsängyn suojaa. Huomenna saan siihen patjan ja äitiyskoppaan reunapehmusteen. Eli taitaa tuo setti olla parissa päivässä jo valmiina. Sairaalakassia en vielä oo ajatellut pakata. Oon kylläkin listannut itselleni ylös, mitä sinne pitää laittaa. Eli jos tulee äkkilähtökin niin ehdin varmaan vielä pakata sen.

Onnea outikolle! :flower:

Mäpäs alan meikkailemaan. Lähen käymään kylässä työkaverini luona, jolla on 4-vuotias tyttö ja 6 kk:n ikäinen tyttö. =)

Mandy ja Aksu 33+2
 
Kiitos onnitteluista =)

Meilläkin on oikeestaan nyt kaikki tarvittava vauvaa varten hankittu. Eilen äiti oli ostanut kaks isoa säkkiä vaippojakin meille :D Sänkyyn en oo vielä laittanut muutakun pinnasuojan, patjan, päiväpeiton ja verhon. Lakanat ajattelin laittaa vasta sitten kun vauva tulee kotiin.

Ajattelin kohta soittaa neuvolan tädille ja kysyä tarviiko mun huolestua mun korkeesta leposykkeestä, joka siis on ollut jopa 110! Mua oikeestaan hävettää taas soittaa sinne, kun maanantaina viimeksi soitin. Mutta sitä vartenhan ne siellä on.

Pitää lähtee kiireesti nyt keittämään kahvia, kun meidän talossa on vesikatko klo 12.30 alkaen. Toivottavasti ei kestä kauaa, kun pitäs päästä vielä pesemään lisää pyykkiä.

outiko 34+0
 

Yhteistyössä