ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Vaatteista, meillä suurin osa vaatteista on neutraalin värisiä. Tykkään värikkäistä vaatteista ja kaikesta retrotyyppisestä :) Me and I:n vaatteet on just sellaisia mistä tykkään tyylillisesti. Mutta kyllä joissain määrin pastellitkin uppoaa. Mussa on sekä romanttinen, että retropuoli sekä vaatteissa, että sisustuksessa :D Tyttövillitys näkyy mussa lähinnä haluna löytää vauvalle kivoja mekkoja, mutta niissäkin tykkään enemmän kirkkaista väreistä kuin perus vaaleanpunaisesta. Jostain syystä Disney, Bamse, Hello Kitty tms. ei oikein uppoa. Oonko mä vähän nipottaja :LOL:

Nukuinpa sitten päikkärit. Alkaa vähän huolettaa tää jatkuva väsymys. Nyt on alkanut kolottelemaan jonkin verran, mutta se nyt kuuluu asiaan. Onko se sit normaalia että tässä vaiheessa raskautta alkaa se väsymys, mistä jotkus puhuu, että tulee loppuraskaudesta? Vai pitääkö mun nyt alkaa vetämään 2 tbl rautaa tms.
 
Heippa

Sun Aforismisi osuu oikein hyvin Vilma tähän aikaan :)

Vaatteet...meillä aika paljon retrovärejä, mutta myös ihan valkosta nuo pienet koot. Jotenkin näyttävät niin sulosen puhtosilta, että aina niitä ostelen. Esikoinen oli vielä niin siisti tapaus, että sinapit ei tullut yli ja värjännyt noita valkosia, katotaanpa mimmonen tapaus tämä kakkonen on :) . Meillä ei myöskään puklailtu ja sillä onkin hankala miettiä paljon noita vaatteita pitäs olla...esikoisen tapauksessa oli aivan liikaa, mutta jos tarvii vaihtaa vaatteet monta kertaa päivässä, niin enpä tiiä. Ja mä oon laiska peseen pyykkiä, tai oikeemmin silittään sen pyykin :( Mutta soseet alkaakin sitten sottaan, eivätkä kaikki meinaa millään lähteä pois vaatteista :/ .

Vitsikkä että täällä mennään jo isoilla viikoilla, onnea poksumisista :heart: Juhannuksen jälkeen alkaa jo varmasti meidän pino synnytteleen, vaikka toivotaan että kaikki melkeistä ainakin täysille viikoille pääsisi.

Permis ja Veikko 31+0 Mullakin poksuu :heart: :heart:
 
äiskä87 käytiin tosiaan ostamassa se turvakaukalo Tampereen Johanna vauvatalosta oli tarjouksessa 39?. On vielä kevytkin että jaksaa kantaa :D

Arvista mulla ei oo mahaan tullut onneksi yhtään arpia mutta tisseihin on tullut muutama. :D

Vaatteista meillä on myös paljon vihreää ja vaaleaa. Ei tuo sininen väri oikein iske. Vaunutkin on tosiaan vihreät kun sopivat sitten sekä tytölle että pojalle.. jatkoa suunnitellen :D Paljon valkoista meillä ei taida olla..

Juhannus kuinkas muut on ajatelleet juhannuksen viettää?
Me mennään mökille jossa on n. 10 muuta jotka ovat alkoholin vaikutuksen alaisena paitsi minä :D Saa nähdä miten paljon aamusin saa kertoa mitä oikein tapahtui edellis iltana..

 
Moi.
Suveonille onnea prinsessasta!

BB rouviintumisesta-mullakin pääsi itku miehesi puheen luettuani.Ja tuli toive että minäkin haluisin romanttisia sanoja enemmän!

Outikolle hyvää hääpäivää näin jälkikäteen ja voimia kipujen kanssa.

Tissi asiaan sen verran että aloin ennen esikoisen syntymää käyttään imetysliivejä juuri siitä syystä ettei niissä ollut kaaria.Olivat ihanan pehmeät käyttää..Nyt aion jotku"halppis2liivit käydä ostaan kun nuo vanhat valkoiset on pesujen jäljiltä huonossa kunnossa.
Ja esikoista imetin 1v3kk ikään asti-ja ennen raskautta olleet b-kupit (söpöt näin jälkikäteen ajatellen-9 muuttui tyhjiksi pusseiksi..Eli nykyinen turpea rintavarustus kyllä piristää mieltäni:) Mulla kyllä kaikkialla löysäkudoslaatu joten kait se noissa tisseissäkin sitten alkoi näkyyn.

Olen ollut viikon saikulla supistelujen takia..tulehduksia ei ollut ja paikat kondiksessa,joten siinä mielessä kaikki ok..Nyt huomaa kun en ole seissyt työpäiviä niin selkä alkaa kipuileen.varsinkin aamuisin.No huomenna palaan töihin ja pyrin ainakin tämän kuuun siellä vielä oleen..mutta en vasta 22.7 alkaa äippälomaa näe seuraavana lomapäivänäni.Katsotaan mitä olotila sanoo.

No meillä vietettiin tytön 2v synttäreitä pe ja su ja tänään vielä rääppiäiset.Tuli saikku oikeaan paikkaan sillä en olisi tuota määrää jaksanut leipoa jos olisin päivät/illat töissä ollut.Tein tytölle nalle puhi kakun/siis kaksi..hyvin onnistui vaikka en mikään piirtäjä olekaan :)

äiskä 87 onko tuo carenan kaukalo ollut hyvä?Painaako paljon? Ja mistä ostitte sen aikoinaan? Meillä oli esikoisella kaukalo lainassa ja nyt mentävä sitten uusi ostaan..
Tyttönen90 jaa tuo oli noin edullinen vauvatalo johannassa..varmaan jonkin lehtimainoksen siitä olenkin nähnyt..Mietin silloin että takaako tuo edullisuus turvallisuutta myös...mutta taidan kipaista joskus katsoon niitä.Mitä värejä siellä oli?
Sitteri ehdotuksiakin otan vastaan..Sama tilanne sen kuin kaukalon kanssa.

Pompula81 30+0
 
Pompula81 kaukalosta juu siitä oli jossain lehdessä mainos.
No sillon ei ollu muita värejä mutta siihen pystyy vaihtamaan sen kankaan että se on helposti pestävissäkin.
Meillä kun ei ole omaa autoa niin ei oikein ollut ideaa ostaa mitään 200e kaukaloa. Kun todella vähän kuitenkin autolla kuljetaan ja nekin erittäin lyhkäisiä matkoja, niin tuo kyllä kelpaa meille.

Olin kyllä yllättynyt miten iso se vauvatalo Johanna oli! :D En tiennytkään että se niin iso on. Kun netti sivujen mukaan siitä sain käsityksen että ei ole mikään kovin iso.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vilmav2:
Nukuinpa sitten päikkärit. Alkaa vähän huolettaa tää jatkuva väsymys. Nyt on alkanut kolottelemaan jonkin verran, mutta se nyt kuuluu asiaan. Onko se sit normaalia että tässä vaiheessa raskautta alkaa se väsymys, mistä jotkus puhuu, että tulee loppuraskaudesta? Vai pitääkö mun nyt alkaa vetämään 2 tbl rautaa tms.
Mua ainaki väsyttää vaikka hemppa hyvä luomustikin |O Tuskin se rauta auttaa ellei väsymys hempasta johdu, sun elimistöllä on nyt vaan taas yhtä ankeeta ku alussakin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen90:
Juhannus kuinkas muut on ajatelleet juhannuksen viettää?
Ilmeisesti päiväseltään möksälle ja yöks kotia. Minen ala juoksemaan huussissa yöllä vaikka yököttömästä yöstä onkin kyse :LOL:
 
Juhannuksesta mä varmaan vietän juhannusta yksin kotona.
Miehellä on sekä la että su töitä, mutta saa nyt nähdä että saako toisen päivän vapaaksi koska listaan on merkitty kummallekin päivälle 2 työntekijää, ja nyt olivat töissä kuitenkin puhuneet että tekevät niin että kumpanakin päivänä on vain yksi ihminen töissä ja tekee "päivävuoron" ( 10-18 ) .
Eli mahdollisesti jos toinen listaan merkitty työntekijä haluaa niin voi olla että mies on toisen päivän töissä ja sitten se toinen toisen päivän.
Mutta sen näkee sitten...

Nyt voisi yrittää mennä koiran kanssa ulos kun näköjään ei juuri nyt edes sada.

Huomenna viimeistään luultavasti kirjoittelen taas kun menen aamulla neuvolaan, että mitä siellä sanottiin.
Vähän vain pelottaa että mitä terveydenhoitaja sanoo kun kerron siitä kun en tuntenut niitä liikkeitä pariin päivään ja jouduin sinne TAYSiinkin soittelemaan...
 
Äippäpakkaus on saapunu taloon! :) tykkäsin ehdottomasti siitä. Ainut oli se persikanvärinen kollaripuku ku ei iskeny. :)) mut toi beessi on kyl mun väri täysin. :)

Raskausarpia on tosiaan tullu, ei kovinkaan paljon sentään. :) mun iho on sellanen että saan tosi herkästi niitä.

:) kiva päivä.
 
Hei, onko teillä muilla ollut ongelmana korkea syke? Ihan siis leposyke. Mulla on nyt ollut muutamana päivänä leposyke noin 90! Onkohan vaarallista :eek:
Hiukan rupee itteä pelottaa, varsinkin kun toi verenpainekin on korkee. Alapaine noin 87-90 :/

outiko 33+5
 
Outiko onko sulla sitte jotenki huono olla ton sykkeen kannalta? Ootko nyt käyny siellä neuvolassa vielä mittauttaan verenpainetta? kaipa ne siellä osaa ottaa kantaa?
Mulla syke on pikemminki matala, ollu aina.
 
Tuli tosta outikon sykehommasta mieleen... Sykkeestäni en tiedä mutta järkyttävät rytmihäiriöt vaivaavat koko ajan... Aika inhottavaa kun tulee sen verran vahvana että paha olo ja huimaa.. Tosin mua huimaa koko ajan muutenkin... Mitään vikaa ei paineissa ja hemppakin suht ookoo. Ihan samaa huimausta ja rytmäriä normaalistikin, nyt vaan pahempana kun oon raskaana.
 
Olipahan paska perhevalmennus järjestetty täällä pohjoiskymenlaaksossa. Vanhanaikanen ja yksoikonen täti selittää, kuinka jokainen nainen pystyy imettämään ja ei ole häpeä antaa kerran tai kaksi isän hoidossa korviketta. miehen pitää olla mies ja jos hänellä on harrastuksia, niihin pitää päästä. isä ei ole mikään äidin pikkuapulainen vaan ensisijaisesti mies. vauva nukkuu myös alusta asti omassa sängyssään. mä niiiiiin kiehun...

oli siellä sentäs sulonen 5 viikkonen "mannekiinina" vauvanpito asennoille. ainut positiivinen asia.

oho, tulipa vuodatettua...

meil ois nyt joku hemmetin kriisi menos miehen kans...se on ihan irtisanoutunu kaikesta puheesta joka koskee tätä tulevaa lasta ja parisuhde muistuttaa tällä hetkellä lähinnä kaveruutta tai kämppis meininkiä jossa vaan nukutaan samassa sängyssä. huoh...ei kauheen kiva tilanne. nyt kun on vapaallakin jo töistä niin on vähän liikaa tunteja päivässä jotka joutuu viettään yksin. tai no mun tapauksessa tän eläintarhan kans ( lisäksi tätä ei helpota narttu koiran juoksut... uros on nyt ollut syömättä 4 pv!!! ) muutenkin tuntuu että täällä vaaan kiukutaan ne vähätkin hetket jotka yhtäaikaa ollaan kotona / hereillä

oma olo on edelleen hyvä ja musta on ihana keskittyä papanan sambatreeneihin sohvalla maaten. mielettömiä luikerteluja ja potkuja ja tunkemisia :) keskiviikkona ois seuraava neuvolalääkärikin ni nähdään onko paikat viel kii ja pääseekö uimaan juhannuksena :)

imetyksestähän tääl on kovasti puhuttu. niskakarvoja nostattava aihe. mie meinaan yrittää täysimetystä, mut jos ei onnistu niin sit ei. teki vaan pahaa kuunnella tänään tota asennetta että on jotenkin huono ihminen jos ei. jokainen tekee oman ratkasunsa ja sitä pitää muiden kunnioittaa! yritetään toitottaa tätä lähimmäisimmille, niin ehkä joskus jollain muulla on helpompaa tehdä valintoja! jookos?!

ah ja noita päikkäreitä. vähän ihanaa kun pystyy nukkuun parit päikkärit ja täydet yöunet päälle!!! nukkuminen on niiiin mahtavaa :D

sissi ja papana 30 + 3
 
Sissihullu82 Tsemppiä parisuhdeongelmiin :hug: Oon ainakin itse huomannut että nyt sitä tukea ja hellyyttä todella kaipaa siltä toiselta enemmän kuin normaalisti, sen verran on tunteet pinnassa...auttaisiko pieni fiksu keskustelu parantamaan ilmapiiriä?

Jeppis & Pikku-papu 32+2
 
Soitin mä aamulla neuvolaan ja sieltä sanottiin että jos verenpaine toistuvasti korkea (alapaine n.90) ja/tai jos pissassa proteiineja niin heti soitto äitiyspolille. Mutta en tuosta pulssi asiasta kysynyt, kun se ilmeni vasta myöhemmin tänään.

Olen nyt käymässä meidän porukoilla ja kävin täällä tk:ssa mittaamassa paineen ja siellä huomattiin toi korkea syke, mutta ei otettu asiaan sen kummemmin kantaa.
Meidän äiti osti sitten meille kotiin sykemittarin, jotta ois helpompi seurata tilannetta. Nyt on alapaine vaihdellut 80-90 välillä ja leposyke on ollut 95-102 eli aika korkea :eek:

En sitten tiiä että pitääkö korkeesta sykkeestä olla huolissaan..
Oma olo on vähän sellanen "hutera" ja vähän heikottaa. Mutta toisaalta nukuin viime yönä tosi huonosti ( heräsin viiden maissa) eli se voi vaikuttaa asiaan..

 
Moikka kaikille!

Onnea rouviintumisesta, BB! :flower:

outikolle onnellista hääpäivää! :flower:

Aniit, minustakin äitiyspakkaus oli aivan ihana! Myös se persikan värinen puku. :D

sissihullu, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tuommoiset puheet. Sinä itse tiedät omat ajatuksesi ja mielipiteesi äitiyteen liittyvistä asioista. Ite en oo ainakaan jaksanu ressata imetyksestä, enkä mistään muustakaan.

Juhannus menee varmaan rauhallisesti. Kolmella ystävälläni on lasketut ajat lähellä, niitä jännätessä. =)

Onko kukaan muuten tutustunut Anna Wahlgrenin Lapsikirjaan? Suosittelen sitä lämpimästi, ihania ajatuksia raskaudesta, synnytyksestä ja koko äitiydestä. Todella hyviä neuvoja synnytystä koskien. Kannattaa lukea!

Väsymys bongattu täälläkin. :( Saamaton olo! En saa aamuisin itseäni ylös kuin lähemmäs puolta päivää.

Onnellista maanantain jatkoa kaikille! :wave:

M & Elvis 32+0

Ps. Oletteko käyneet synnärillänne tutustumiskäynnillä? Ite pitäis aikaa alkaa varailemaan... Viime hetkille menee, mutta eiköhän sinne vielä mahdu.
 
Tänne ehtii aina niin paljo tulla tätä tekstiä, että niin paljo jää kommentoimatta, vaikka olisikin kiva monelle jotain sanoa! =)

Outiko, kyseli korkeista sykkeistä! Juu, mulla meinaa myös olla ja viimeksi juuri leposyke 90. Olin ite ihan, että apua!!! Mies vaan tokaisi, että olet niin huonokuntoinen (puoliksi leikillään, mutta minähän otin nokkiini). Neuvolassa kyllä sanoivat, että täysin normaalia! Monella käy juuri näin raskausaikana, että syke on korkealla. Tosin mulla verenpaine hyvin matala.

Vilmav2, no mulla väsymys osittain johtuu juuri hb mataluudesta. Mutta mulla on kyllä tää väsymys vaivannut lähes koko raskauden, vaikka hb ollutkin hyvä. Mä nukahdan illalla parissa minuutissa ja esikoisen kanssa nukun aina v-loppuisin päiväunet, muuten ei sitten jaksaisi tätä vähäkään. Mutta myös töissä ollut tosi uuvuttavaa ja ihanaa, että enää kolme työpäivää jäljellä! Jippii! Mua nyt vähä jo jännittää vauvan syntymä juuri tään väsymyksen osalta, että jos nyt olen jo näin väsynyt niin entäs sitten ku vauva sattuu olemaan haasteellisempi tapaus niin kuin esikoinen...ja sitten ei todellakaan juuri nukuttu...niin kuin joskus täällä kerroinkin. Harmi, kun sitä untakaan ei voi oikein varastoon juuri nukkua! :D

Hudjuke, oli laittanut kauniin kuvan!

Nipsu, tänään raskausviikko 30-0 :heart:
 
Synnärin tutustumiskäyntiä täällä Tampereella ei enää ollenkaan järjestetä, niinkuin ei myöskään synnytysvalmennusta.
Mun mielestäni aivan naurettava tapa siinäkin säästää ettei ensisynnyttäjillekään järjestetä enää synnytysvalmennusta ( meillä onneksi oli perhevalmennuksesn yhdella kerralla sellainen synnytysvalmennus ) mutta tosiaan niitä tutustumiskäyntejä ei ole enää ollenkaan.

Täällä jo odotellaan miestä kotiin kun on juuri päässyt töistä.
Oli tänään tehnyt työsopimuksenkin ( työpaikka pysyi samana, mutta työnantaja vaihtui ) .
Ihan hyvä juttu kun oli sitten palkkakin noussut..
Luultiin ettei nouse, kun teki töitä TESin mkaisella minimi palkalla ( kun ei ole koulutusta ) , mutta nyt sitten pääsikin yhden pykälän siinä palkka-asteikossa ylöspäin.
Se vaan harmittaa kun sopimus on nyt vain syyskuun loppuun saakka, ja sitten katsotaan että onko varaa jatkaa sopimusta.
Ihan kiva vaan kun on pieni lapsi ja sitten jos mies jää työttömäksi kun ei nyt sitten ilmeiseti kuitenkaan ihan vielä ainakaan ala uutta työpaikkaa etsiä..
 
hei taas piiiiiitkästä aikaa :)

en ole pitkään aikaan kirjotellu, ei oikein jaksa tehdä mitään. Odotan vaan että tää vaavi syntyis, ei jaksa nauttia odotusajasta pätkääkään, kokoajan jotain vastoinkäymisiä, ei onnex mitään kauhean iso mutta kuitenkin......

sori valitus.... :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jeppis84:
Sissihullu82 Tsemppiä parisuhdeongelmiin :hug: Oon ainakin itse huomannut että nyt sitä tukea ja hellyyttä todella kaipaa siltä toiselta enemmän kuin normaalisti, sen verran on tunteet pinnassa...auttaisiko pieni fiksu keskustelu parantamaan ilmapiiriä?

Jeppis & Pikku-papu 32+2
niih, toistaseksi ei oikein vaan syty nuo keskustelut vaiks ihan hienovarasesti yrittää alottaa... tuloksena "mykkäkoulua" tai sitten kääntää kylkeä :p

on ihan kamalan pinnassa muuten. on ollu totuttelemista itelläkin tähän olotilaan ja tunteisiin kun "ei raskaana ollessa" asiat rullaa omalla painollaan ilman hampaitten kiristelyä. nyt tuntuu , että pienikin vastoinkäyminen herättää miljoona eri tunnetta ja ei oikein tiedä mihin reagois vahvimmin.

noh, katotaan nyt mihin tää tästä kehittyy. hirveen huolissani en jaksa olla, harmittaa vaan hetkittäin ja en kehtaa äidilleni edes sanoa, kun se jaksaa muistuttaa mua aina, kuinka samanlainen mieheni on kuin isäni... ( ja se ei ollut sitä kun aloitettiin yhdessäolo... ) :LOL:

sissi
 
tulin vain merkkaileen! ihan kauhee olo ollut tänään, kun pääsin kotia vain nukuin ja torkuin, ruuan tein ja söin ja takas maate. oisko ukkonen tehny taas mammalle tehtävänsä! tämä likka kun menee ilmojen mukaan ja taas niin hiostava ilma ja vettä tulee. eilen hyttyset söi mut ihan kokonaan. ajoin sitten ajettavalla ruohonleikkurilla ekaa kertaa meiän 2000m2 nurtsin ihan kiva vekotin, kyllä se lykättävän voittaa... kuinka sitä onkin 4v vedetty lykättävällä tämä ihana mäkinen ja puskainen piha! 4t siinä on ennen menny yheltä hengeltä, nyt meni tunti!

asukki sitten ei eilen antanu juuri mitään elonmerkkejä, tais vähän väsyä viikonlopusta! äiskä vähän touhunnu ja menny pää kolmantena. mutta yöllä sitten melskas ja änkes ihtens tuohon navan yläpuolelle poikittain, kuukauden kohta ollut pääalaspäin koko ajan että väliin käyny vähän vinottain yrittään mutta nyt sitten änkes tuohon ja potkii kylkeen! |O sattuu ja henkeä ahistaa, ruoka ei mene alas vaan jää tuohon rintaan! närästää!
paree ois mennä ens yönä takas lähtökuoppiinsa! :whistle:

huomenna äitiä ja sen ystävätärtä viemään tädin luokse kyläileen (100km päähän) ja poitsun kans häivytään siks aikaa kärkkäiselle shoppaileen vielä viimoiset vauvakamppeet! ;) :whistle:

pekunalle ja tuikkis 31+1
 
Joo no toivotaan tosiaan että on ihan normaalia raskauden tässä vaiheessa tuo korkea verenpaine ja pulssi. Kiitos neuvoista =)

Tilasin just vauvalle sen Manducan kantorepun kun oon kuullu kehuttavan sitä paljon ja oon nähnyt käytännössäkin sen ja tuntuu tosiaan olevan tosi hyvä. Varsinkin kun sitä voi käyttää jo pienestä ( 3,5kg) alkaen. Onko kellään kokemusta?

Ja luulen, että meillä ainakin mies tykkää käyttää tuota mielummin kun kantoliinaa.
Tässä linkki, jos jotakuta kiinnostaa:
http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/manduca/

Kohta varmaan pitää lähteä jo huilimaan, tyhmää nukkua yksin, kun ei pääse miehen viereen. Nukun niin harvoin ilman miestä..varmaan yli vuosi sitten viimeksi niin tuntuu vähän oudolta :D

Outiko 33+5
 

Yhteistyössä