ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Alkuperäinen kirjoittaja M86:
Onko kukaan muuten tutustunut Anna Wahlgrenin Lapsikirjaan? Suosittelen sitä lämpimästi, ihania ajatuksia raskaudesta, synnytyksestä ja koko äitiydestä. Todella hyviä neuvoja synnytystä koskien. Kannattaa lukea!
Mulla on myös tämä kirja ollut jo jonkun aikaa kaverilta lainassa. Luin joskus jo talvella noita synnytysosioita. Pitäis varmaan uudestaan kaivella kirja esille. Samaa mieltä, hyvä kirja!

Kantorepusta Ostin huutonetistä kevättalvella Baby Björnin Activen. Viime viikolla hoksasin tuon Manduca-repun... Se ois hyvä, kun voi kantaa selänkin puolella. Pitää katsoa... Ehkä en ala enää vekslailemaan.

Kävin tänään Lindexin ja Kappahlin aleosastoilla ja lähti söpöjä pikkuvaatteita mukaan. :)

Mandy ja Aksu 33+0
 
hei ystäväiseni mitäs helkuttia ne on ne liitoskivut?? Tänään neuvolassa kysyivät ja vastasin vaan ettei oo mitää kun en ees tienny mitä ne on ja en sit tajunnu ees kysyy... SF-mitta oli viikoilla justiinsa 32+4 niin 27 cm... Pieni vauva tulossa vissii...
 
Neuvolakuulumisia nää on siis eiliseltä

rv 31+6
pissa puhdas
painonmuutos vko/ 1112g :whistle:
rr: 114/73
sf: 28cm
syke: 147
liikkeet: ++

kaikki siis ok. Seuraavan kerran kolmen viikon päästä. Harmi vaan kun oma terkka on sitten seuraavan kerran vasta syyskuussa. Onneksi kuitenkin terkka on nyt sama kuitenkin loppuun asti. Paino oli noussut hirveesti kahdessa viikossa. Mä olen vielä tarkkaillut syömisiäni ja makea ei ole juuri edes maistunut. Ihme kyllä mulle. Terkka sanoi että varmaan osittain turvotuksesta. Terkka oli myös mun kanssa samaa mieltä että vauva on poikittain.
Mies oli kanssa mukana ja kokeili vauvan asentoa sun muuta. Yhden neuvon sai imetystä koskien, eli jos imetys ei heti onnistu niin mies ei sitten saa tuputtaa heti pulloa.
Käytiin eilen myös tutustumassa synnytyssairaalaan. Se oli sellainen 20 minuutin pituinen kierto. Mä olen menossa Hyvinkäälle ja hyvältähän se näytti kun se on just rempattu.
Käytiin eilen ostamassa vauvalle sänky ja mä shoppailin vaatteita. Pitäis varmaan välillä pestäkin ne ja katsoa että mitä siellä on. Sänkyä ei mahdu vielä kasaamaan kun makkariin pitää tehdä vähän muutoksia ennen kuin se sinne mahtuu.

Juhannuksena ollaan kotona. Maanantaina sitten lähdetään mökille kahdeksi viikoksi.

Sittereistä piti kysyä että onko kenelläkään kokemuksia sellaisesta mikä tärisee tai jotain? Hyvä vai huono?

Päksäkkä 32+0 :heart: POKSIS
 
Huomenta.

Kiitoksia kaikille vastauksistanne tuota väsymystä koskien. Eilinen ilta meni ihan itkuksi sitten lopulta kun olin vaan niin poikki ja jännitin niin kauheesti miehen tän päiväisiä Yt-neuvotteluja. Meilläkin voi siis olla irtisanominen tiedossa. Tänään selviää kuitenkin onneksi tuo asia...

Juhannus, kaveripariskunnan kanssa mökkeillään. Heillekin on tulossa vauva, että ihan rauhallisissa merkeissä mennään :)

Leposyke on mulla ollut aina korkea ja siihen liittyy myös rytmihäiriöitä. Kerran on sydän sen takia tutkittu ja ei vikaa löydy. Joten siksikin se on neuvolassa mulla kuitattu vaan raskauteen liittyvänä, vaikka välillä tuntuu kieltämättä sille että tukehtuu :|

Synnärikierros täällä sopivasti lopetettiin juuri tähän kevääseen :| Mä olen siellä joutunut kyllä käymään, mut olis ollut kiva nähdä ne huoneet jne. Mut toisaalta olen samaa mieltä neuvolan kanssa siitä, että ei sillä lopulta ole siinä tilanteessa niin väliä että mille ne seinät näyttää kun on tosi kyseessä.

BB mä en tosiaan kans oo varma noista liitoskivuista :D Mulla ajoittain on nivuset ihan tulessa, mut en sit tiedä onko ne liitoskipuja vai mitä :eek:

Vilma ja Elma 31+4
 
SpringSummer
Moikka.
Lyhyt päivitys vaan, palaan toiste kommentoimaan enemmän. Vauvan koko on nyt perusteellisesti tutkittu, ihan normaalikokoinen (ja isompikin?) yli parikiloinen vauva köllötteli mahassa. Lapsivettä on aivan sopivasti. Näin siis vaikka mulla todella pieni vatsa ja sf mitta jotain 26.
Huh, helpotti.

SpringSummer 32+2

Ps. Outiko- oon hingunnut tota Manducaa mutta en tiedä onko varaa... :/
Nyt takas töiden pariin!
 
Baby butterfly Jos sulla ois liitoskipuja niin varmasti tietäisit sen. Nimimerkillä kokemusta on ja ne on suoraan sanoen yhtä hel*ettiä! Tietysti voi kai niitä olla sellasia lievempiäkin, mutta itselläni ne on ollut ihan kauheita.
Kävely todella vaikeeta, ei pysty normaalisti liikkumaan vaan kävely on sellasta vaappumista. Sitten kaikki asennon vaihdot sattuu niin, että mieluummin on siinä samassa asennossa niin kauan kun mahdollista. Särkylääke ei auta jne. Sitten tuntuu että alapää lähtee melkein irti ja on sellasta älytöntä "painontunnetta" alapäässä.
Samoin pissattaa kokoajan (tai on sellanen tunne ainakin), mut ku menee vessaan niin ei tuu juuri mitään. Tuossa ainakin jotain mitä mulla ollut.
Yleensä aamulla helpointa ja iltaa kohden pahenee oireet. Mutta nämäkin tietysti yksilöllisiä.

Hitto kun toi äiti meni ostamaan ton verenpainemittarin mulle, arvatkaa koukuttaako se :D

Tajusin, että eihän tässä oo enää kun kolmisen viikkoa ja vauva on jo "täysiaikainen"...hui.
Jotenkin epätodellista että kohtahan tässä jo ite kukin saa nyytin kainaloonsa :)

outiko 33+6
 
Moi.

Olen tänään surffaillut nettipuodeissa. Pitäisi varmaan tilata kestovaippoja ja kantoliina. Kauhean vaikeeta, kun tarjontaa on niin paljon. Taidan päätyä kotimaiseen trikooliinaan, ja ostaa jonkun perussetin harsoja, villahousut sekä joitakin taskuvaippoja. Kaipa niillä ja äitiyspakkauksen vaipoilla selviää alkuun ja saa tuntuman, mitkä vaipat sopivat meidän tyypille parhaiten.

Olin suunnitellut tyhjentäväni lastenhuoneen, joka nyt on toiminut varastotilana. Pitäis päästä remonttia aloittamaan ensi tai seuraavalla viikolla. Jäi nyt haaveeksi, sillä satutin itseni eilen iltalenkillä. Että voi ihminen olla tyhmä :/ Mulle on sanottu, ettei enää kannattais käydä ison koiran kanssa lenkillä, mutta sinnikkäästi olen lenkkeillyt, kun olo on ollut mainio, jalka nousee ja energiaa on... ja koirakin on pääsääntöisesti rauhallinen. Koiralla nyt sattui olemaan paljon energiaa ja naapurin kissa vilahti sopivasti ohi. Ja sitten sitä mentiin ja minä tietenkin olin vielä kumisaappaissa. En kaatunut, mutta muutaman tömistävän askeleen jouduin koiran perässä ottamaan, ennen kuin sain sen pysäytettyä, ja voin kertoa, että 50 kiloinen koira, kumisaappaat ja asfaltti ei ole hyvä yhdistelmä. Sen verran tärähti, että illan särki nivusia ja häpyluun seutua. Ja yöllä sängyllä kääntyminen oli tuskaa. Nyt yhä oikeaa nivusta särkee, samoin lonkkaa.

Onneksi pikkutyyppi on liikkunut ahkerasti ja antanut kunnon potkuja niin, että maha heiluu :heart: Joten oletan, että kohdussa on kaikki hyvin ja mä sain toilailluillani aikaan itseaiheutettuja liitoskipuja. Huomenna menen osteopaatille käymään, lupasi hiukan käsitellä ristiselkää ja lonkkaa, joiden tärähdyksestä uskoo kivun johtuvan.

juhannuksesta . Me ollaan kotona ja meidän sisarukset puolisoineen on tulossa tänne. Tiedossa on ainakin rantasaunan lämmitystä ja grillailua, vaikka sateen takia varmaan muuten ulkonaolo jää minimiin.

Vuokko 29+1
 
Surffailin tuolla netissä ja löysin muutamia hyviä loruja, joilla on kiva ilmoittaa vauvan syntymisestä tekstiviestillä. =)

"Syntyi tähden lennosta,
horsman nukasta hennosta,
taivaan sateenkaaresta,
isän ja äidin haaveesta
maailman suloisin poika/tyttö" (pvm, klo, pituus, paino)

"Hetkellä yön hämärän,
alkoi matka uuden elämän.
Syntyi poika niin suloinen,
Suppusuu ja nöpönenä,
meidän rakas silmäterä."

"Pieni poika/tyttö meille annettiin,
se vauvalta tuoksuu, on lämmin niin.
Se itsekin varmaan tietää sen,
et sulattaa jokaisen sydämen.
Hiustupsusta pieniin varpaisiin se on ihana, ihana niin!"

"Oman lapsen, pienen linnun,
kannoin alla sydämen.
Nyt on onni täydellinen,
syliini saan ottaa sen.
Tunnen käden, pienen hennon,
tunnen posken pehmeän.
Voisko olla kauniimpaa kuin
alku uuden elämän?"

"Peiton alla posken nukka,
jalassa pieni sininen/punainen sukka.
Näin on meille onni tuotu,
ikioma poika/tyttövauva suotu.
On olo uusi ja uskomaton,
meistä juuri isä ja äiti tullut on."

"Se jonka vuoksi elää, saapui paikalle.
Se jonka vuoksi voi kai kuollakin.
Se joka antaa sulon jopa surulle.
Ja se oli vain vauva pienoisin."

"Tuli silmää kaunista kaksi,
näki maailman ihanaksi.
Tuli iloksi äidin ja isän,
toi onneen tuntuvan lisän."

Juhannus Mökille mennään kaveriperheen kanssa. Siellä kanssa odotetaan vauvaa. Eli miehet maistelee oikeata olutta ja me naiset varmaan Nikolaita. =)

Mandy ja Aksu 33+1
 
Huh huh, mikä aamu. Oikeaa tunnemyllerrystä. Mulla piti olla lääkärineuvola vasta huomenna, mutta siirtyikin täksi aamuksi. Mulla kaikki hyvin, verenpaine tosin oli korkea, mutta siitä ei sanottu mitään sen enempää. Hemppakin edelleen hyvä 121, eli ei tarvi ainakaan vielä rautaa. Mutta muuten uutiset oli samaa, mitä ennenkin. Vauva tulee pari viikkoa jäljessä, on siis pieni. Nyt oli taas vaihteeksi eri lääkäri. Painoarvio oli 1300g. Kuulemma mennään ihan alakäyrien alapuolella. En tiiä millä systeemillä ja kuinka tarkkoja nuo käyrät on, kun esikoisen painoarvio oli 30+3 1400g, ja meni aina yläkäyrällä. Nyt siis viikkoja 30+6 ja tuolla painoarviolla alakäyrien alapuolella. Äh, ärsyttää ja itkettää. Tulin kotiin niin aloin vaan itkemään ja mies yritti lohduttaa että vauvalla on kaikki hyvin. Kyllä mä sen itekin tiiän, käyrät on käyriä. Inhottaa, kun nyt tarkkailaan vauvan kasvua, viikon sisään on jo seuraava lääkäriaika, mutta se on siellä synnytyssairaalassa. Joka käynnillä on samaa asiaa, vauva on pieni. Niin kun en ois sitä jo kuullu!! Onhan tässä vielä aikaa kasvaa, yli kaks kuukautta LA:han. Nythän nää asukit alkaa vasta kunnolla kasvamaan. Ollaan jo miehen kans varauduttu, että tämä syntyy joskus 42++ viikolla. Joo, ei tästä sen enempää. Ärsyttää vaan.

Mies lähti just hierojalle, esikoinen meni päikkäreille. Ite voisin syyä eka ja mennä sitten päikkäreille :)

Mandy, ihania nuo lorut :) Esikoisesta taidettiin ilmoittaa tuolla "oman lapsen, pienen linnun..."

Nyt sinne syömään...

Helmiir ja Kerttu 30+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Tilasin just vauvalle sen Manducan kantorepun kun oon kuullu kehuttavan sitä paljon ja oon nähnyt käytännössäkin sen ja tuntuu tosiaan olevan tosi hyvä. Varsinkin kun sitä voi käyttää jo pienestä ( 3,5kg) alkaen. Onko kellään kokemusta?
Se ON hyvä. Hinta-laatu kohdillaan ja säästää bussissakin vaunuista perittävän taksan (mikäli paikallisliikenne perii) ;)


Helmiir :hug:


Mulla on kohta se ä-polin turvatarkastus. Pelottaa kyllä ekaa kertaa oikeesti ihan hirveesti :'(
 
Pyydän jo valmiiksi anteeksi kun nyt tulee taas oikein kunnon valitusta, ottaa nimittäin nyt NIIIN paljon taas päähän kaikki !!

Tänään oli siis taas neuvola-aika ja jo heti aamusta asti tuntui ettei mikään mennyt ihan putkeen..
Mies sanoi eilen että HALUAA lähteä mukaan neuvolaan kun menee tänään vasta iltavuoroon töihin joten ehtii hyvin aamulla mukaan neuvolaan.
No aamulla sitten kun herätyskello soi sanoin miehelle että nyt on noustava että ehtii sitten viemään koiran ulos ( mikä oli myös sovittu eilen ) .
Nousin sitten kuitenkin yksin ja keitin kahvia.
Kun kahvi oli tippunut kurkkasin makuuhuoneeseen ja yllätyin oikeinkun mies oli hereillä.
Sanoin sitten miehelle että nyt on pakko nousta jos aikoo lähteä mukaan, mies sitten vaan sanoi ettei millään jaksaisi lähteä, mutta voi kyllä tulla jos välttämättä haluan.
Siinä sitten ihan itku kurkussa sanoin ettei tarvitse, ja ettei mua haittaa vaikka ei lähde jos mielummin haluaa jäädä nukkumaan. ( mies oli kuitenkin eilenkin iltavuorossa töissä ja tietysti ymmärsin että varmasti on väsynyt )
Sitten koitin siinä keräillä itseäni että saan itseni siihen kuntoon että voin lähteä.

Neuvolaan kun pääsin niin sielläkään ei sitten niin mikään ollut niinkuin piti.
Tuntui että ihan joka asiasta tuli sanomista, maha ei ollut taaskaan kasvanut, painoa oli tullut liikaa jne...
Ainoa hyvä asia oli että vauva sentään oli pää alaspäin, mistä sitten terveydenhoitaja sanoi ettei se nyt enää saisi alkaa siellä kääntymään ( mutta minkäs minä sille voin jos se nyt vielä pyörähtää ympäri )

Viikkoja: 31+6
Pissa: puhdas
Hb: ei mitattu taaskaan
Paineet: 127/81
Paino: 62,6
Painon muutos/vko: +840
Sf-mitta: 28 ( sama kuin viikolla 29+0, keskikäyrille taas tipahti )

Ensi viikolla olisi taas neuvola koska tuo sf-mitta ei ollut kasvanut.
Sitten onkin 3:n viikon tauko ennen neuvolalääkäriä, minkä jälkeen kerran käyn sijaisella koska oma terveydenhoitajani jää ensi viikon jälkeen kesälomalle.

No, sitten olin aivan rikki tuon käynnin jälkeen ja tulin kotiin.
Mies oli juuri hetki sitten vasta päässyt sängystä ylös eikä tietenkään ollut käynyt koiran kanssa ulkona.
Kysyin ehkä ainakin 5 kertaa siinä mieheltä että viekö hän nyt sitten koiran ulos niinkuin oli sovittu, mutta koska mies oli tietokoneella niin ei mitenkään reagoinut koko kysymykseen, en tiedä eikö kuullut, vai eikö vain jaksanut vastata.
Ainoa asia mitä mies minulle siinä sanoi oli että "älä nyt murjota" kun olin aivan hajalla siitä neuvolakäynnistä.
Sitten mies sanoi lähtevänsä aikaisemmin kaupunkiin ja käyvänsä syömässä ennen töihin menoa, minkä jälkeen sitten vain totesin että minä sitten ilmeisestikin lähden koiran kanssa ulos tästä.

Että ei kyllä mennyt taas ihan putkeen tämä aamu...
 
Kikka :hug: Miehet ei kyl aina ymmärrä.. Ne on semmosia ikuisia lapsia.. :p Munkin mies vaa pelaa jotain peliä kun yritän selittää sille jotain raskaus/vauva asiaa.

Yöks mikä olo ollut pari päivää. Joka aamu särkenyt päätä, ei jaksa millään nousta ylös sängystä. Verenpaine kai romahti eilen ku meinasin pyörtyä, äkkiä keittiön lattialle makaan. Plööh.

Kauheesti mietityttää onko vauva terve.. vaikka eilen kävin just ultrassa mut silti. Luin eilen kauhutarinoita mitä kaikkea voi tapahtua diabeetikon vauvoille.. Ei olis pitänyt. Kun odotin esikoista niin en osanut pelätä mitään. Tieto lisää tuskaa. :/

Meelaie & Papu 33+4
 
Juhannuksesta taidetaan lähteä pakoon "juovia" ystäviä, ja mennään miehen siskon työ. Me kun olemme usean vuoden ajan olleet meillä ystävien kanssa, ja nytkin ne olisivat olleet tulossa (n.15hlöä) meille juomaan. Sanoin miehelle, että en jaksa laittaa sänkyjä ja petejä jne. Ja muutenkaan ei nyt oikein huvita tuo juomispuoli. Miehen siskon työnä on rauhallista ja mukavaa, vaihtelua tähän normaaliin arkeen. :)

Kikka meilläkin välillä mies lupailee tekevänsä ja sitten ei tee. Tsemppiä! Olisin kyllä sanonut aamulla miehelle suoraan. Ja sanoinkin silloin, kun mies meni töihin eikä tullut kasvukontrolliin mukana. Kyse oli kuitenkin siitä, että mulla ei kasvuhormonia veressä oikein ollut. Sai kyllä kuulla sen verran monta kertaa, ettei taida enää seuraavalta kerralta pois jäädä. :) Ja olisit antanu koiran olla sisällä, katsonut kuinka kauan miehellä menee, että lähtee lenkille. :) Toki koiralle inhottavaa, mutta ei se usein muukaan auta. Miehet ei vain tajua mitään.

baby butterfly todellakin sen tietää kun on liitoskipuja. Tuntuu kuin häpyluut hankaisivat toisiaan vasten, eikä mikään tunnu hyvältä. Joka kerta, kun vaihdat kylkeä yöllä, heräät siihen. Hieman aamulla on äreä olo, kun ei ole saanut nukuttua kunnolla pitkiin aikoihin.

Vaavitar + tintta
 
Yt-neuvotteluiden tulokset tuli ja miehellä on edelleen töitä!! Loppuvuosi mennään siten, että joka toinen viikko on lomaa ja joka toinen viikko töitä jne. Mut tuo on ihan lottovoitto meille. Mä saan syksyllä tehtyä loppuja opintoja ja meitä on joka toinen viikko neljä kättä Elmaa hoitamassa :) Meillä kun nuo kulutustottumukset ei kovin hurjat ole niin ei tuo rahallinen tappiokaan tunnu pahalle. Sain myös aamulla kuulla päässeeni sen viime perjantaisen tentin läpi :wave: Niiiiiiiin hyvä fiilis!!!

Helmiir ja Kikka :hug: Haluan Helmiiriä lohduttaa, että mun pikkusisko kasvoi myös koko ajan ihan omilla käyrillää ja syntyessään oli toooosi pieni. Mutta mitään muuta vikaa hänestä ei koskaan löytynyt ja nyt tyttö on reipas 10v, luokkansa pisimpiä :heart:
 
vilmav2 Onnittelut miehen työpaikan säilymisestä. :)

Liitoskipuja mulla ei juuri oo ollut, välillä vaan jotain pientä. Selkäkipuja tosin on taas ollut, kun oon muutamana iltana tässä tapetoinut vanhempieni luona. Jalatkin on välillä tosi turvonneet, tukisukista huolimatta. Närästys on kuitenkin ylivoimaisesti pahin vaiva tällä hetkellä. Joskus närästää heti aamustakin ennen kuin on edes syönyt mitään. Rennietä pitää napsia monta kertaa päivässä. Yleisesti vointi on kuitenkin hyvä ja siitä olenkin tyytyväinen. :)

Laskin äsken, että mulla on enää 18 työpäivää ennen äitiyslomaa!! :eek: Siitäkin iskee ahdistus, miten saan kaikki työt valmiiksi ennen sitä...? Toisaalta taas olen iloinen että niin vähän aikaa siihen kauan odotettuun "lomaan"... :D Työmotivaatio on aika nollassa. Tänäänkin teen etätöitä kotoa käsin. Päivä on mennyt tähän asti nukkuessa, lukiessa päivän lehtiä ja facebookissa surffatessa... Kohta menen jatkamaan tapetointia. Ehkä teen töitä sitten illalla....

Imetyksestä En ole asiaa kauheasti etukäteen stressannut, kun ei omakohtaista kokemusta vielä ole. Samalla lailla suhtaudun myös synnytykseen. Toivon että voisin imettää vauvaa ensi kesään saakka. Ennen häitä ja häämatkaa vaihdettaisiin pulloon. Mutta sen näkee sitten kuinka suunnitelmat onnistuu... Luin että usein naiset imettävät lapsiaan suurin piirtein saman ajan kuin heitä on imetetty. Että se olisi jotenkin alitajuista. Aika jännä juttu...

Joku puhui aiemmin naksumisesta mahassa. Mun mahasta kuuluu naksumista välillä kun vauva liikkuu! Mikäköhän siellä oikein naksuu?? :eek:

Illusia + Emppu 31+4 (viime kerralla kun kirjoitin olin laskuissani jo viikkoa edellä! :LOL: )
 
Onko kukaan muuten menossa juhannuksena/tänä kesänä festareille??

Itse ajattelin mennä juhannuksena päiväksi Nummirockiin. Se on meillä oikein juhannusperinne. Olen itse viettänyt siellä 8 juhannusta, mies 7. Näistä 5 juhannusta ollaan vietetty yhdessä.

Illusia + Emppu 31+4
 
mandy noi runot oli aivan ihania, kiitos niistä. :)

Kikka jotenki tuntuu että sun neuvolan täti ei oo ihan tältä planeetalta. Oliko edellisellä neuvolakäynnillä sf mittaaja sama? ja tohon miesasiaan. Miehet on kyllä sellasia että välillä niillä ei välähdä päässä mitään ja kehtaavat vielä syyttää naista :D

En oo menossa festareille, en oo ennen raskauttakaan oikein niillä viihtyny. Mä olen ennemminki tanssilava tyyppi. :D

Mitähän muuta piti kirjottaa. En muista. :D

aniit 30+4
 
Meidän perhe lähtee pikkuhiljaa juhannuksen viettoon ystävien mökille :)
Tänne tuskin kerkeen vähään aikaan lukemaan, jos olotila suo, olemme mökillä todnäk mahdollisesti koko heinäkuun :) (okei, neuvolareissut tuun hoitaan, mutta tuskin kamalasti koneelle kerkeen;) )
Eli kun palailen linjoille, on aikamoinen urakka lukea pinoja ja moni varmasti on silloin saanut jo nyytinkin syliinsä! Hurjaa ajatella, että kohta mulla (eikä muillakaan) ole enää mahaa..tässä muodossa siis :LOL:

Imetyksestä ei kannata ottaa paineita. Täällä joku fiksusti kirjoitti, että ehkä meidän olis syytä tukea toisiamme meidän omissa päätöksissä koskien imetystä - oli se sitten suuntaan tai toiseen :)
Ei se tee äidistä yhtään huonompaa jos korvikkeilla mennään.

Olen itse imettänyt esikoista 6kk ja kakkosta imetin 13kk. Meillä imetys sujui, mutta korviketta oli varuiksi kaapissa. Mutta siis jokainen tavallaan. Ja jos imetys takkuilee mutta haluaa yrittää niin apua kannattaa pyytää. Jos ei neuvolasta niin on olemassa aika monella paikkakunnalla imetystukiryhmiä (MLL) jne.
Mutta ei ressiä asiasta siis :)

Voikaa hyvin ja juoka paljon vettä!

Miiwa & Salama 30+6 =)
 
Illusia85 : Minä siitä napsumisesta puhuin aiemmin.. En yhtään tiedä mistä se ääni johtuu, mutta musta ne on aika mainioita ääniä. Välillä kyllä oikein rusahtaa niin että miettii valuuko lapsivedet kohta jalkoja pitkin :D Ei ne ainakaan mitään vaarallisia tms. oo.

Helmiir: Voin sen verran lohduttaa että minä olin (täysiaikaisena) syntyessäni 2610g painava ja 44 cm pitkä. Koulussa menestynyt lapsi, pituudeltani tänä päivänä 170 cm ja kropaltani harmittavankin massiivinen suurine rakenteineni ja lihaksineni.

Toivoskelen jonnin verran ettei tästä tytöstä tule samanlainen jätti kuin minä ja isänsä ollaan.. Mun äidin puolen porukka on aika sirorakenteista (joskin ylipainoista :/ ) ja toivon että perisi sirouden sieltä. Mun äiti on tosi siro ja hoikka ollut aina, mitä nyt vanhenemisen ja raihnaantumisen myötä päässyt muutama kilo tulemaan.. Toi meidän poikahan on nyt 10 kk vanhana sellaisen 13 400 g painava ja n. 80 cm pitkä, lihasten liikkeet näkyy kun sen jännittää vatsaa tms. (????) Aika korstonkokoinen pikkukaveri. Mutta silti niin ihana ja pieni äidin oma vauva :)

Taas täytyy mennä..

Kimalle rv 30 ja Piikudude 10kk ja 2 päivää
 
SpringSummer
Moi taas.

En tiedä huomasiko kukaan mun kuulumisia synnärin tarkastuksesta, mutta kyllä on ollut tänään helpottunut olo. Nyt en enää murehdi pienestä vatsasta! Tuntuu että aina tulee huolta ellei vatsan koko kulje siinä keskikäyrällä :|
Olin kyllä aika jännittynyt asiasta.

Sissihullu82 ja kikka89 tsemppiä ja jaksamista parisuhteiden hankaluuksiin! Toivottavasti kaikki järjestyy.

BB onnittelut rouvaksi tulemisesta! Ja outikolla taisi olla hääpäivä, onnea! Meilläkin oli tuossa vähän aikaa sitten :)

vuokko-75 onneksi ei käynyt pahemmin, kuulostaa aika hurjalta tilanteelta!
vilmav2 onnea miehen työpaikan säilymisestä.

Juhannuksesta me suunnistetaan mökille, johon on tosin aikamoinen ajomatka.
Kuinka pitkään muuten uskallatte lähteä mökille/reissunpäälle? Siis vielä millä viikoilla? Tämä kysymys erityisesti niille, jotka ovat jo ennenkin olleet raskaana. Mulla ei oo mitään hajua mihin asti sitä uskaltaa reissailla mökille ja sukulaisille kauemmas...

SpringSummer 32+2
 
Aniit välillä tuntuu kyllä ihan siltä ettei taida täti ihan tältä planeetalta olla..
Ja hänellä tuntuu olevan oikein pakkomielle aina keksiä joku asia mistä pääsee sanomaan.
Ja siis joo mittaaja on joka kerralla ollut sama niin kauan kuin ollaan tossa neuvolassa käyty ( eli siis joka mittaus kerralla )

Ihan pakko oli miehelle lähettää tekstiviesti kun oli lähtenyt töihin ja selittää vähän mistä olin vihainen ( miehelle kun ei voi puhua ilman että suuttuu ) .
Mie sitten soitti mulle ja sanoi että on pahoillaan ja yrittää jatkossa toimia toisin, mutta saa nyt nähdä....
On nimittäin ennekin sanonut että muuttaa käytöstään ( esim. on enemmän kotona ) , mutta sitä kestää yleensä viikko tai 2 minkä jälkeen tilanne palautuu täysin lähtötilanteeseen..
 
Ä-poli koluttu, kaikki loppujen lopuksi hyvin, vaikka pissin taas protskuista plussat. Labran käyneenä kyse olikin väärästä hälystä (prot. 131). Kohdunsuu tarkastettiin "pipopäisellä" uä:llä ja miehelle oli pakko hehkuttaa että siitä olikin aikaa kun on viimeks saanu :LOL:

Kolmonen kasvaa muutoin keskikäyrillä paitsi painoarvio oli 1640g vastaten 30+4. Sain nähdä napanuoralla leikin (otti kiinni ja heilutteli eestaas) mutta sukupuoli pysyi piilossa kun ei sitä anturia saanu mahan taaksekaan tungettua ja sambatreenitkin pukkas pahasti päälle :heart:

Nyt voi huokaista helpotuksesta ja mennä virittään kuivumaan huomiselle uusia Anitan mustia pitsiunelmia (46,00?) ja Tete-A-Teten shortseja 16,50? (ovh. 55,00?) :p
 
Heipsis!
pitkästä aikaa jaksan kirjoitella, lukemassa käyn kyllä useaankin otteeseen päivässä.. =) jotenkin on vaan ollut ihan älytön väsymys koko ajan.. :/

tänään oli neuvola taas ja tässä tuoreet neuvolakuulumiset =)



rv32+3

painonmuutos/vko: +200 grammaa (yht.tullut 8.8 kg)
paineet:123/76
sf:30cm
tarjonta: rt edelleen
sykkeet: +135
hemppaa ei mitattu kun ei rauta kuulemma ehdi kahdessa viikossa vaikuttaa vielä,niin se sitten selviää ensikerralla onko noussut.

eli kaikki hyvin siis =)

tuo runo peiton alla poskennukka niin sillä ilmoitettiin tutuille esikon syntymästä :heart:

SpringSummer viime raskaudessa heinäkuun puolivälin jälkeen ei enää lähhdetty reissuun 100 kilometriä kauemmas kotoonta (l.a oli siis 15.8 ja tyttö syntyi 12.8 =) ) mutta voihan sitä hyvin lähteä reissuun, jos ei väliä missä sairaalassa synnyttää :p

vilmaV kiva kuulla,että miehesi työpaikka säilyi! :flower:

ja onnea suveon pikkuisen syntymän johdosta! :flower: :heart: ( mahdoinkohan muistaa nimimerkin oikein.. :ashamed: :whistle: )

meillä esikko oppi muutama viikko sitten nousemaan tukea vasten ylös, nyt harjoittelee jo ilman tukea seisomista!! miten ne kasvaa näin nopeasti? :eek:

juhannuksena mennään päiväksi ukon suvun mökille,mutta lähdetään kotiin jo 20-21, kun ei sinne viiti jäädä yöksi,kun mökki aika pieni ja porukkaa paljon, esikko ei varmasti saisi kovin hyvin nukuttua.. mutta grillaamaan ja saunomaan päästään,ihanaa!! =) mun onkin tehnyt jo hirveesti mieli vartaita :D :whistle:

nyt esikko laittamaan yöpuille.. on siirtynyt vain yksiin päikkäreihin,niin menee yleensä nukkumaan jo noin kasilta =)

ihanat juhannukset kaikille!! :wave:

ajatar& vempula 32+3 & veera 10kk :heart:
 
Heissan!

Sain yöllä pari hirveää supistusta. Huusin kuin syötävä, maha oli ihan sika kovana.. olipa hauskaa.. Mies säikähti sikana ja alkoi vaan hieromaan mahaa.. no onneksi ne menivät ohi.. Eipä aikasemmin ollut nämä yhtään kivuliaita, kovaksi maha mennyt tiettyinä väliaikoina joskus, mutta hurjalta tuo tuntui..

Juhannuksesta, ei ole vielä varmaa tietoa.. mutta ehkä menemme mökille, jonne tulee myös äitini, siskoni, veljeni tyttöystävineen ja kavereita tulisi.. tosin rahatilanne ei ole mikään paras mahdollinen, niin saattaa olla että olemme vain kotona.. hankalaa :p toisaalta olisi mukava ehtiä vielä edes kerran mökille ja vähän polskutella vedessä..

Zinnie 33+3
 
Kiitos kun olitte huomioineet meidän Yt-nevottelun tulokset :heart:

Illusia, ei ole festareita tiedossa. Itseasiassa en ole koskaan yksilläkään festareilla ollut *tylsä* :D

Miiwa, rentouttavaa mökkeily teille :)

SpringSummer, huomasin kirjoituksen, anteeksi kun jäi kommentoimatta :| Varmasti on helpottunut olo. Ei se mahan koko aina koko totuutta kerro. Mulle neuvolassa sanottiin, että on sitä pienistä mahoista ennenkin normaalikokoisia vauvoja tehty :)

IinaZ oli myös saanut hyviä kuulumisia ä-polilta :)

Ajattaren neuvolakuulumiset bongailtu :wave:

Zinnie toivottavasti ei tulis tuollaisia suppareita enää :(
 

Yhteistyössä