ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Hauskaa ja rentouttavaa jussia kaikille jo tässä vaiheessa! :wave: Olokeehan ihimisiks ja pitäkkee jumala (synnytysosaston puhelinnumero) mielessä ja housut jalassa!


Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
Ja tosta uimisesta, mulle sano terkkariki äsken että ei hän kyllä suosittelis raskauden loppuvaiheessa uimista tulehdusvaaran takia vaikka raskaus meniskin normaalisti.
Tän takia minäkään en uskalla uida.


Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Mua oikeestaan hävettää taas soittaa sinne, kun maanantaina viimeksi soitin. Mutta sitä vartenhan ne siellä on.

Pitää lähtee kiireesti nyt keittämään kahvia, kun meidän talossa on vesikatko klo 12.30 alkaen. Toivottavasti ei kestä kauaa, kun pitäs päästä vielä pesemään lisää pyykkiä.
No siksi ne siellä on ja johan sulla toi huoli nostaa paineita ja pulssia ;)

Pientä pyykkiä konetolkulla on aika ankeeta pestä, varsinkin sukkia kun ne on jo aikuistenkin koossa inhaa ripustella kuivumaan. Tästä vinkiksi sukkanipsutin, meillä niissä kuivuu niin sukat, alusvaatteet, kestot kuin alle vuosikkaan vaatteetkin.


Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Kysynpäs täälläkin teiltä jo synnyttäneiltä: Minkä synnytysasennon olette kokeneet hyväksi? Onko kokemuksia synnytysjakkarasta tai kyljellään synnyttämisestä?
Mä ainakin höpisin asennoista muutama sivu taakse päin.. :)
 
iinaZ :

Pientä pyykkiä konetolkulla on aika ankeeta pestä, varsinkin sukkia kun ne on jo aikuistenkin koossa inhaa ripustella kuivumaan. Tästä vinkiksi sukkanipsutin, meillä niissä kuivuu niin sukat, alusvaatteet, kestot kuin alle vuosikkaan vaatteetkin.
Minäkin olen huomannut käteväksi nuo sukkanipsuttimet. Kun tuntuu että sukat aina kadottaa parinsa..

Soitin sinne neuvolaan ja sanoivat että se on aika tavallista että raskaudessa sykkeet nousee semmosen 10-15 normaali sykkeestä. Tuo meikäläisen 110 tuntuu vaan aika hurjalta, mutta ehkä mulla on sitten vaan niin helkkarin huono peruskuntokin :D
Ja verenpaineetkin kuulema ihan ok, kunhan ei toistuvasti nouse se alapaine yli 90.

outiko 34+0
 
Sykkeitä ja outoja sydämentykytyksiä minulla on ollut, leposyke jopa 110-120, vaikka normaalisti on siellä 70 tuntumassa. Neuvolassa tuota selvitettiin sillä, että kun verivolyymi nousee ja verenpaine laskee (suonet jotenkin laajeenee raskausaikana), niin se nostattaa sykkeet korkealle. Noin se muistaakseni meni. Ja aina jos istahdan, tuntuu että sydän sykkii kurkkuun saakka ja kauheet jyskytykset onkin, eli verenpaine laskee kun rauhotun ja sit se alkaa.. Edellisissä raskauksissa ei moista ole ollut. Verenpaine kyllä omasta mielestäni on ollut nyt vähän koholla... Mut siis kaipa ihan normaalia kaikki tuollainen.

Heili 31+5
 
Outiko: Onnittelut! :flower: ja nauti nyt kun vielä voit ottaa koko päivän rennosti, mä ainakin joskus haaveilen, että voisin koko päivän laiskotella ja lukea vaikka jotain romanttista roskakirjaa ja olla vaan... :D Ehkä sitten eläkkeellä.

Monilla oli hyviä kuulumisia, kun en ole viikkoon ehtinyt lukemaan kunnolla juttuja, on ne nyt yhtenä "mössönä" mun päässä ja kaikki nimet sekaisin, mutta hengessä mukana kuitenkin. :ashamed: =)

Mandy: Mä olen synnyttänyt ihan siinä perinteisessä asennossa, aloitin kyljellään, mutta sen koin itselleni ihan liian hankalaksi, piti niin moneen asiaan keskittyä kerrallaan, ettei se vaan sopinut. Jakkara oli myös yhtenä vaihtoehtona, mutta kun kyljeltä vaihdoin tohon "perinteiseen", syntyi tyttö jo seuraavalla ponnistuksella, joten jäi kokeilematta. Oliskohan vartin kestänyt toi ponnistusvaihe mulla. itsellä oli ajatuksena, että ei ainakaan sitä perinteistä ja kas kummaa, se kävi mulle kun nenä päähän! :D

Uimisesta: en ole uinut, enkä ui. Kohdunsuu kun kuitenkin sormelle auki jo iät ja ajat ja supistelujakin ajoittain, niin en halua riskeerata. Tosin, en ole muutenkaan järvessä viihtyvää sorttia, sehän on kylmää! ;)

Viimeviikon loppu tuli vietettyä reissussa, ajoin yli 300km yhtäkyytiä ja kylläpäs teki seuraavana päivänä kipiää...
Mutta sukulaiset tuli nähtyä ja kivaa oli. Nyt alkaakin olla reissut tältä kesältä tehtynä, tietty nyt muumimaailmaa yms, mutta noi pidemmät.

Jaa, joku kyseli sairaalakassista ja pinniksestä, kassi pakkaamatta ja pinnis vielä esikoisen jäljiltä laittamatta. Ehkä ensiviikolla. Sentään yhdistelmiin sain aikaiseks vaihtaa kopan ratasosan tilalle. Onhan tässä vielä aikaa!

Mutta hyvät Juhannukset minunkin puolesta, toivotaan ettei koko jussia sada! :wave:

Treelo 34+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Tuo meikäläisen 110 tuntuu vaan aika hurjalta, mutta ehkä mulla on sitten vaan niin helkkarin huono peruskuntokin :D
Ja verenpaineetkin kuulema ihan ok, kunhan ei toistuvasti nouse se alapaine yli 90.
Nonih, siinäs näet ettei avioliitosta ole kun harmia, a) hääkakku on paras ehkäisykeino, b) miehen mukana seuraa AINA anoppi ja tässä tapauksessa se pahin, eli c) yöjuoksujen loppuminen heikentää kunnon romahdusmaisesti :LOL:

Hyvä että paineet vielä ok! Itse taistelen niiden "feikki" protskuplussien kans.. :headwall:


muoks:
Väärinkäsitysten ehkäisemiseksi; 10½ vuotta saman miehen otteessa josta puolet naituna
 
Neuvolassa käyty rv 32+3 (?!)

Onhan se massu sentäs vähän kasvanut, sf oli 26cm. Kuulemma ihan aiheesta käytiin näytillä silloin viime viikolla, mutta kun tosiaan sanoivat ultrassa että kaikki hyvin, niin ei tarvetta lisäkäynneille. Katsottiin Leevin ajoilta mittoja samoilta viikoilta ja olihan se joku 3-4cm enemmän! Kätilö sanoi kuitenkin että toki jo se että vatsan rasvaprosentti on ympyräinen nolla, joten sitäkään ei voi tässä jättää huomioimatta. Muut arvot edelleen matalalla mutta nekin paranemaan päin.

Joten ei tässä voi muuta kuin : SYÖDÄ! :D Voi harmi!

Niin ja olen saattanut tämän mainita aikaisemminkin, mutta sanon silti : VÄSYTTÄÄ!!!
Mistä ihmeestä tämä oikein kumpuaa? |O Viimeksi tähän malliin väsyttänyt kun aloin odottaa Leeviä! Kyllä nyt vielä jaksaa jotenkuten räpistellä iltaan asti, mutta sitten loppuukin voimat... nukuin muuten eilen ensimmäiset päiväunet kuukausiin, mies tuli kotiin töistä ja tuli tapansa mukaan antamaan suukon, taisi siinä sitten huomata ihanaiset silmäpussini kun komensi makkariin nukkumaan, hää on pojan kanssa. En paljoa jäänyt kyselemään, painuin samantien pehkuihin ja vedin hirsiä melkein puolitoista tuntia - tuli taatusti tarpeeseen.

Kohta katsastamaan tulevalle pikkuiselle korikehtoa! Ostettiin eilen bodykin, tyttövärein, tietenkin :D

kielletty & pikkuinen 32+3
 
iinaZ:
Nonih, siinäs näet ettei avioliitosta ole kun harmia, a) hääkakku on paras ehkäisykeino, b) miehen mukana seuraa AINA anoppi ja tässä tapauksessa se pahin, eli c) yöjuoksujen loppuminen heikentää kunnon romahdusmaisest
Joo, avioliiton syytä se varmasti on että on niin huono peruskunto :D

Mä oon muuten alkanut pelkäämään sitä, että kun mulla nyt näemmä on tuo kunto noin "hyvä" niin miten mie jaksan synnyttää :LOL: Hirvittää, että jos sitä väsähtääkin ihan alkuunsa, niin mitäs sitten :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Mä oon muuten alkanut pelkäämään sitä, että kun mulla nyt näemmä on tuo kunto noin "hyvä" niin miten mie jaksan synnyttää :LOL: Hirvittää, että jos sitä väsähtääkin ihan alkuunsa, niin mitäs sitten :/
Mä oon sitä mieltä että vaikka olis kuinka rapakuntoinen niin jaksaa synnyttää niillä "naisen alkuvoimilla" jos vaan relaa avautumisvaiheen aikana joka supistuksen välissä. Jos on voimia rentouttaa leukaluut (oot purematta niitä hampaita yhteen...) silloin kun eniten sattuu, niin on voimia pusata vaikka toista tuntia (nukkuakin tietysti kannattaa vaikka varastoon aina kun mahdollista).

Itse tein esikkoa 3 vuorokauden valvomisilla ja erittäin "huikeella kunnolla" 21 tuntia, josta ponnistin 59 minsaa. Vielä toinen jalka haudassakin niitä voimia vaan oli ja vielä kävelin salistakin osastolle 2h:n ikäisen nyssykän kanssa.

Älä turhia huoli, voimia löytyy niin halutessaan ja vaikka se jänskättävää onkin niin hyvissä käsissä siellä ollaan ja luontohan on jo suunnitellu kaiken valmiiksi. Mitä paremmin tajuat synnytyksen kulun niin sitä rennommin osaat ottaa. :hug:
 
Moikkelis koikkelis :wave:

Tänään on taas neuvolassa käyty ja kaikki oli kohallaan, vauvakin oli kääntynyt pää alaspäin, nyt saa sit pysyäkkin niinpäin =)

Soittelin tossa päivällä lääkärille noista mun sokeriarvoista ja tulivat siihen tulokseen et huomenna diabetes hoitajalle ja insuliinit aloitetaan samantien :ashamed: ei kiva, mut vauvan parhaaks sen teen, omat arvot pysyny suhtkoht hyvänä, muutama heitto on ollu mut ei pahoja, vauva kasvua yritetään nyt hidastaa insuliinilla. Ainut et pelkään sitä jos vaikka diabetes puhkeaa pysyvästi, joillakin tutuilla on niin käyny :( .

Muistin tos et jokunen aika sit oli täällä puhetta nuista tatskoista, mun serkku(mies) tatuoi olkapäähän omien poikien nimet(2lasta) sekä synnärillä otettujen jalkapohjien kuvat tuli nimien yläpuolelle, se oli tosi kivan näköinen, Mun mies sanoi et hänkin vois sellaisen ottaa, muuten on kyl tatuointeja vastaan :)

Olo on suhteellisen hyvä, paino oli tippunut vähäsen, mut nii pitääkin sen verran kovalla dietillä yrittäny olla :heart: Yöt on välillä tuskaa, vessassa rampaamista ja kyljen vaihtoa kun meinaa lonkat puutua jos samalla kyljellä kauan makoilee. Ranne on kipeytynyt ja neuvolassa sanottiin et joillekkin rannekanavat tukkeutuu ja turpoo. Nyt en sit voi tehä mitään ranneliikkeitä esim. lattian moppaus on kielletty ja ikkuinoiden pesu. Mut taidanpa tehä kuitenkin ku tuohon mieheen en kuitenkaan luota et se tekis sen ja kunnolla :kieh: .

Mun mies on ollu kyl tosi ahkera en voi moittia. Pihalla tehny meidän autokatoksen loppuun ja tänäänki koonnu etuterassille puutarhakaluston ja öljynny ne ja istuttanut mun hakemat kukat ja nyt pesee tuolla hikimärkänä paljua takaterassilla, ku meinaavat juhannuksena kylpeä, ja arvatkaapa vaan potuttaako mua ku en pääse sinne :/ . Oli se vaan niin mahtavaa viimekesänä ja syksyllä siellä lillua lämpimässä vedessä. Mut jospas sit taas syksyllä pääsis, ku vauva on syntyny ja paikat antaa myöten :p
Jussina muuten ollaan vaan kotosalla ja grillaillaan, mies varmaan muutaman oluen tyhjentää, MUT ON SE SEN ANSAINNUKKI. Ja sit se saa olla ottamatta ku ei sitä koskaan tiedä tota lähtöpäivää milloin se on.

Hyvät jussit kaikille ja ottakaa rauhallisesti ja jos veneilette niin pillarit päälle vaikkei mahtuiskaan :D

Tinuli71+Morttiina 34+0 POKS
 
unikuu108
mä synnytin jakkaralla ja sen valitsen nytkin. pari ponnistusta ja poika ulkona. tosin synnytys ei kestänyt synnärille tulemisen jälkeen kuin muutaman tunnin.

olen uinut ihan normaalisti. kun saahan sitä veteen mennä synnyttämäänkin jos ei lapsivedet ole menneet.. ja pimpissähän huljutellaan pipeleitä ja sormia niin yhtälailla ne tulehdusriskit niissäkin on ja ei niitäkään ole kielletty. uiminen lisäksi on hyvää liikuntaa missä vatsa ei paina ja oma paino ei rasita niveliä..

unikuu ja laskuissa sekaisin mennyt taas eli 30-31+
 
Heip taas!

Molemmat ukot on unilla ja mä tietty keitin just päiväkahvit, niin en pihinä (ukosta oppia ottaneena) voi kaataa niitä kahveja pois ja mennä nukkumaan myös, vaan päätin nyt sitten juoda kahvit ja kirjotella tänne :D

Mitäs mun pitikään...

Sormiruoasta puhuttu näköjään, meillä poitsu on saanut sormin syödä itse jo oliskohan 5 vai 6 kuisesta lähtien. Nytkin vetelee aina meidän ruokaillessa syöttötuolissa istuen mm. kurkkua, raejuustoa, ruisleivän paloja, maissinaksuja, kananmunaa, banaania, (omenaakin sai ennen mutta todennäköisesti onkin allerginen, ollaan tauolla siitä), riisiä, juustoa... Se on tosi kätevää kun pojalla riittää tekemistä niiden biittien työntämisessä suuhun, saadaan mekin syödä rauhassa ;)

Synnytysasento: Mulle ei edes tarjottu mitään apukeinoja (jakkaroita tms. )tai asentovaihtoehtoja.. Ihan pinnistin siinä perusasennossa.. Seuraavan kanssa haluaisin koittaa sitä jakkarasysteemiä, mutta tiedä sitten... Oikeastaan ihan sama mikä on asento, pääasia että se lapsi tulee sieltä mahdollisimman sutjakkaasti ulos :D

outiko: Onnittelut vanhenemisesta, oot näköjään kuukauden verran mua nuorempi :D

Vauvan tuloon valmistautumisesta: Meillä ei ole vielä mitään :D :whistle: No kaikki mitä esikon jäljiltä tietty eli hoitopöytä, talkit, rasvat, öljyt, vanutupot, antisepti, sekä mun mummin ostamia vaaleanpunaisia vaatteita :heart:
Mitä pitäisi vielä hankkia ja laittaa: Sisaruskärdet -> Herqules twin raptor spin (??) tai oran mitkälie olikaan (hyvä minä :LOL: ), hoitoalusta hoitopöydälle, uusi patja pinnikseen (ei ihan vielä ajankohtainen), nukkukori mummin keltsusta ja siihen vaaleanpunaiset päällykset (mummi tekee) sekä patja, rintakumeja, imetystyyny (ostan varmaan kättäriltä), nan1:stä, lansinoh-nännirasvaa.... Sitten pitäis opettaa tuo isompi nukkumaan omassa huoneessa, ainiin ja ostaa rintareppu..

Reissaamisesta: Ykkösen kanssa olin viikoilla 34-36 (tai -37...?) kun kierreltiin vielä suomea. Kyllähän sen vauvan voi synnyttää ihan missä vaan :D Ja jos synnytys alkaa jossain jumalan selän takana niin kutsuu ambulanssin, jos ei muuta niin kyllä ne ensihoitajatkin (?) osaavat sen vauvan auttaa maailmaan. Kaverin kaveri synnytti ambulanssiin s-marketin pihassa =)

Omaa napaa:
Aijoo, mulla piti olla lääkäri eilen, mutta se peruuntui. Onkin sitten maanantaina, jolloin saan myös tän päiväisen sokerirasituksen tulokset. Siinä sokerirasituksessa ei mun mielestä muuta kökköä ollut kuin se järjetön jano mikä mulle tuli kun ei saanut juoda. Se pika-arvo (paasto tai mikälie) oli mulla joku 4,2..

Kiva lorahdus kävi äsken kun kävin vessassa, ja pulputus perään ???? Mutta kai jos sieltä lapsivettä valahtaa, niin tulee sitä sitten vähän enemmänki ? vai? tai supistuksia.. Pääsin nyt kuitenkin vähän säikähtämään :| Tarkkailen tilannetta..

Ja nyt heräs molemmat ukot, menen minäkin..

Kimalle rv 30+1 ja pikkupoju 10 kk
 
Hello!

Suveonin perheelle lämpöiset onnittelut pienokaisen syntymän johdosta! :flower: :heart: Voikaahan hyvin!

SpringSummer ja iinaZ, ihanaa että olette saanut äippäpolilta hyviä uutisia! Itekin siellä monta kertaa käyneenä, niin oli aina sieltä tullessa helpottunut olo! Mutta tosin musta alkaa tuntua, etten huokaise ennenkö vauva on terveenä mun sylissä! Aina on vielä tullu joku extra käynti...Aika monihan meistä on joutunut kuka mistäkin syystä äitiyspolilla käymään! Se tuo kyllä lisästressiä raskauteen, kun joutuu huolta kantamaan.

Tervetuloa minunkin puolestani maria -s mukaan!

Outikolle rentouttavaa syntymäpäivää! :flower:

Vilmav2, hieno juttu miehesi töiden jatkuminen! Ei ole tosiaan ihan itsestään selvää näinä aikoina.

Mandy81 kyseli synnytysasennoista...Mä synnytyin ihan perinteisessä asennossa, kun kaikki eteni niin nopeeta ja sutjakkaasti, ehdin olla sairaalassa 1,5 tuntia. Sanottiinkin, että todella harvinainen ensisynnytys. Ensimmäinen syntyikin lähes kaksi viikkoa etuajassa ja nyt kaikessa matkustamisessa yms. varauden siihen, että tämä toinenkin syntyy. Tosin nythän voi käydä juuri niin, että menee kaksi viikkoa yli ja vauvaa ponnistetaan 24h ulos... :D

Mutta huomenna viimeinen työpäivä...Ihanaa! Meillä on viime viikot töissä ollut tosi raskaita. Minäkin toivottelen jo kaikille LEPPOISAA JUHANNUSTA!
 
pitäs varmaa oikeesti yrittää vähän ahkerammin kirjoitella.. :LOL: mut jotenki sitä tuntuu ettei mukamas kerkee jne... :ashamed:

meillä päin aika vaihtelevaa odotusta, supistukset kiusaa ja nyt myös pieni verinen vuoto sit, huomenna mennää taas sit lääkärille et tarkistellaa tilannetta... puuuh.. vajaa viikkos it kytiis iellä synnärillä jo pyörähtää käyrillä ja näin ja perjantaina sillo uudellee ja kaikki olis illo hyvin.. neidillä painoakin jo huiman 1365g :heart: :D mut huomenna ollaa tas sit viisaampia.. toivotaa et nyt vaan jököttäs tuolla masussa vielä 5viikkoa ainakin..

mä olen ihan täysi pihalla teidä jutuista joten taidan lukasta niitä nyt tässä aikani kuluks.. itellä tullu nukkumisesta oikee maan vaiva, ei meinaa illalal saada unta millää ku asukki myllää,närästää ja vessattaa jne.. sit vielä hyvällä tuuurilla esikkokin huutelee yöllä ni hommaa riittää...

vauvan vaatteet on täällä laiteltu kaappii puhtaina ja silitettyinä, sain oikee aikaseks, toki vaan noi pienimmät :D vielä pitäs jokunen 50cm vaate hommailla ku sais vaan aikaiseksi..

mammapakkauksee olin tosi pettyny.. :( oli jotenki tyhjä se laatikko esikon laatikkoo verrattuna ja vaatteet oli tosi isoja mun mielestä.. omassa päässä ajatus on ni et se olis sellainen startti pakkaus vauvan tuloo, mut kyl noissa oli bodeja mitkä melkee tolle mun 1,5v esikolle menis nyt.. harmittaa ku ei saanu enää vanhaa, olis vaan pitäny ottaa rahana se ni ois saanu maksettua vaikka tupla vaunuja sillä rahalla..

oletteko te jo hommailleet kaikki vauvalla??? meillä o suht kaik valmiina, no tuttipulloje uudet tutit, tutit jne puuttuu vielä.. rattaat aattelin ostaa tossa ens kuun puolella, meille tulee ne carena double swing kärryt punaisena, sopii mun mielestä se tumman punainen niin tytölle ku pojallekin si.. :) pitkää mietin emman jule twin vaunuja mut päädyi sit noihi carenoihi kuiteski koska emmassa ne ilmakumi pyörät ja ei muita saa edes ja huonot ne säädöt selkänojissa jne.. ja hinta erookaa noill aku ei ole ku se 50? ni.. tosin emmass aolsi ollu säädettävä se työntöaisa mitä ei vissii noissa carenoissa ole sit..

kaukalohan saatiikii sillo jo aijemmin takas, eli sama ku esikolla oli, gracon jalustallinen se kaukalo..

nyt lähen vaivastelemaan tonne sowwalle.. sattuus elkää ja alpiähä sen verta et paree vaa totellla kolotuksia nyt.. koko päivä taas ollu jalkeilla huonoilla yö unilla ku esikko piti hereillä, juostu kaupassa jne ni pitää vissii välistä rauhoittua..

peikko ja pikku neiti 29+5 :heart:
 
Kimalle84, onneks olkoon sinnekin päin vaikkakin kk myöhässä! :wave:

Nipsu -81, kiitos :heart:

pikkupeikko85, Voithan sä myydä sen äitiyspakkauksen, saat enemmän kuin 140?. Jaksuja loppuraskauteen, vaikka tän kai voinee toitottaa meille kaikille kun kremppaa on itse kullakin.

Kaikki ne vähäiset, eli tarpeellisimmista tarpeellisimmat vauvatavarat on kasassa. Sitteri, liinavaatteet ja hoitopöydän tilpehöörit puuttuu vielä. Rintapumpun mukana on 1 pullo tutteineen joka riittää meille (pullopussit pakastusta varten) ja sitteriäkään ei varmasti tarvita ensimmäisen kuukauden aikana jonka jälkeen senkin kykenee jo käydä ostamassa.

Pulloista mieleen, boikotoiko täällä muut Bpa:ta sisältäviä "myrkkypulloja"?
 
hiphei taas!

käytiin tänään vaunuostoksilla ja ostettiin tuplarattaiksi emma jule twin rattaat =) sadesuojan ja hyttysverkon kanssa koko helahoito tuli maksamaan 325 euroa, ei paha. nyt alkaakin kaikki olemaan pikkuhiljaa valmiina sitten..

nyt ei tähän hätään muuta.. kauniita unia :wave:



tässä meidän esikko tutkimassa uusia rattaita :heart:

ajatar&vempula 32+4 & veera 10 kk
 
taas hankinnoista olin äsken iltatorilla ja just ennen poislähtöä hoksasin yhessä pöydässä gracon mosaic rattaat, no aikani niitä hipelleltyä sain ne tingattua ja mukaan lähti :whistle: meillä on ennestään gracon voyagerit mutta ovat niin isot jos reissuunkin lähtee niin vie ison tilan perällä vaikka farmari nyt onkin. hienot metallin ruskeat ja ihan uudet haukkuvat! 60e maksoin näistä :D sitten eilen kävin kärkkäisellä ja yritin hoitoalustaa etsiä, no karseita värejä ja hinnat hipoi 30e. no tänään löysin senkin siistin ja ehyen kirpparilta, eipä tullut paljon maksamaan, sain sen ja ison kassillisen vaatteita ja leluja ymm.. 5e/kassi. on jokin yhistys myymässä ja aina löydän kassikaupalla tavaraa myyvät siis kassikaupalla 5e/kassi. poitsulle löytyi pussillinen petshoppeja joita kerää sekä legon robotteja. =) löytörikas ilta taas ja rahat meni! :kieh:
 
Heippati

Ja mistäs sitä taas alottelee...luin niin monta sivua, että ei enää muista. Yritetään...

Tervetuloa Maria s, mukavaa saada vielä uusia mukaan :)

Muille maille lähdöstä... Mulle sanottiin viime perjantain neuvolassa, että ei parane Tampereen rajoja enää ylittää, mutta mulla johtuu näistä suppareista ja kun vaavi oli jo laskeutunutkin. Pitää päästä tayssiin nopsaan. Esikoisesta sanottiin sellanen kolme viikkoo ennen laskettua, että pian tulee ja joulu kannattaa olla kotona...no poika synty 24.1 mennen pari viikkoa lasketun yli ja oltiinkin kyllä joulu 100km päässä. Mutta ainahan sitä voi muuallakin synnyttää jos kiiru tulee, jos siis raskaudessa kaikki menny hyvin ja sanovat kyllä jos ei suositella kauemmaksi lähtöä. Tosin mulla taas on kokemusta vaan kahesta aivan ihanasta neuvolatädistä, itku tulee varmasti kun nykysen jousun heinäkuussa hyvästeleen, on pitänyt meidän perheestä niin hyvää huolta, etenkin musta tän raskauden aikana, on ollut aina niin tsemppaava ja tukeva ja on myös pojan neukkutäti ja ihana hänellekkin. Nyt jää siis lomien jälkeen virkavapaalle ja kuulemma joku nuori plikka tulee tilalle . :snotty: Harmi, että esim. sulla kikka ei oo ollut vastaavaa, se on kuitenkin itelle tosi tärkeetä, että neuvolassa saa asiallista kohtelua. Musta ois hirveetä jos esim. painosta kuittailtas :/

Nukkumisesta...mulla on alkanut kieriskelyt, välttämäti ei ees joka yö pahasti kolota, mutta ei vaan uni tuu...kaippa se kroppa vaan alkaa valmistuun tulevaan :p Onneksi ei oo vielä pahemmin päivisin väsyttänyt.

Hankinnat...mä kävin ostaas kaikki tutit ja vaippahässäkät sekä itelle että vauvalle, kun jotenkin pelästyin, että piru tää tulee täältä jo kohta, vaikka kovasti toivonkin että ei vielä pariin viikkoon. Tiiän että oltas tässä vaiheessa sairaalassa vielä pitkään, mutta jotenkin itellä kivempi olo, kun kaikki alkas olla valmiina. Kai se sairaalakassikin vaan pitää jo pakata, vaikka tuntuu, et sit vähän niin kuin luovuttas :ashamed: Kaikki vaatteet on nyt jo kodinhoitohuoneessa joko oottamassa pesua tai silitystä ja osan oon jo saanut silitettyäkin, huh kyllä mikä homma. Mitä lähemmäs tuo laskettuaika tulee sen epävarmemmaksi tuun, ihan kuin meillä ei koskaan ois vauva-aikaa elettykkään...miten mä enää osaan hoitaa sellasta pientä, kun meidän jäbä läähenee jo 120cm ja on 20kg :D

No huomenna lisää, nyt jotenkin lyö tyhjää, vielä vilmalle onnittelut yt-tuloksesta. Toi oottaminen on tosi stressaavaa.

Permis ja Veikko 31+2
 
Ja vielä älkää ihmeessä hieroko masua kun supistaa, se lisää suppareita :| Lääkäri varotteli mua tästä, en itekkään tiennyt. Jos on supistusherkkä kohtu niin ei ees tökkiä/leikkiä vauvan kanssa pitäs kauheesti. Ainakin mie oon tällasen ohjeen saanut :)
 

Yhteistyössä