ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Pekunalle mä myös kävin eilen iltatorilla, ja samoja cragon rattaita katselin myös, oli siinä lähellä esiintymislavaa tai portaita tai mitä nyt lie :D , mut pyysi niistä 70 ? enkä ruvennu tinkaamaan, sait kyl hyvännäköiset rattaat ja halvalla sit loppujenlopuks, sen verran olisin ite varmaan myös maksanu niistä. Oli muuten aika paljon myyjiä liikkeellä, harmitti kun rupes supistelemaan enkä sit jaksanu olla kauaa, mut muutama vauvan lelu eksy mukaan :whistle:
Mulla alkaa tänään nyt ne insuliini pistokset ja vähä jännittää et miten käy ku se hoitaja sano et joillakin voi tehä myös vastakkaisen vaikutuksen eli sokeriarvot nousee pilviin :| , ku mulla nyt ei mitään hirveitä lukuja oo ollu ja ihan muutama arvo pikkasen yli esim. paasto pitäis olla 5.5 tai alle niin mulla pari kertaa ollu 5,6 tän kuukauden mittajakson aikana. Olivat äitipolilla laittaneet huimat annokset, mut diabeteshoitaja tiputti heti pari yksikköä, sanoi ettei noin isoilla luvuilla lähetä kokeileen, siitä on sit varaa nostaa jos tuntuu siltä :eek:

Mut eikun hyviä Jusseja kaikille, mä vietän vaan ihan kotosalla ja lepäilen en sen kummempaa, hain kyl Yhden alkoholittoman siiderin, jonka hyvällä omallatunnolla vetäsen huiviin saunan jälkeen, nouskoon sokerit vaikka taivaisiin :p , Tuo ukko meinaa kipata muutaman oluen kuiteski.

Tinuli71+ Morttiina34+1
 
iinaZ : Kyllä mä ittekseni tulin siihen tulokseen ettei tutkimisille ole aihetta... Lisää ei ole vuotoa tullut eikä muutakaan merkkiä siitä että olis ollut mitään erikoista. Ykkösestä vaan alkoi noi epämääräiset lorahdukset myöhemmin, niin sitä odottaa aina että raskaudet olis jotenkin samanlaisia tai jotain. Sitten sitä säikkyy outoja juttuja.

Permis: Nyt vaan yrität ottaa rankemman päälle rauhallisesti. Vaikka vaikeeltahan se saattaa tuntua. Toivottavasti tilanne selviää/muuttuu parempaan päin.

Illusia: Mä mietin kans ykkösen kohdalla et oonko ihan hullu kun napsuu, mutta sitten jossain vaiheessa mieskin oppi kiinnittämään huomiota niihin ääniin ja nyt jo ihan tottuneesti kysyy että "oliko se taas sun maha?" =)

Omaa napaa tjsp..: Mulla on nyt iltapäivän ajan ollut sellanen olo että "mä en vaan jaksa!!!" |O Itse oon neljättä viikkoa tässä flunssassa, poika ja ukko kolmatta viikkoa. On ihan veto veks kun yskittää koko ajan. Nyt pojalla on sitten ollut kolmisen päivää kait lämpöä/kuumetta, ei siis ole ollut niin kuuma että olisin mitannut, antanut vaan buranaa kun ajatellut että pääasia että kipu menee pois kun raukka pillittänyt vaan silmät päästään. Tänään tuntui sitten ihan erityisen lämpimältä ja mittasin kuumeen niin 38,5 astetta. PRKLE. Räkä vaan valuu ja tukkii nenän ja pieni yskii kanssa kovasti. Käytiin jo Lastenklinikalla kolme päivää sitten kun lapsesta tuli outo (itkuinen ja tavallista väsyneempi), eikä mitään vikaa... Huomenna sitten taas päivystykseen jos kuume nousee. Edellisellä kerralla oli korvatulehdus, jota ei ensimmäisellä käynnillä huomattu (koska sisäkorvassa oli nestettä, eikä korvakäytävä punoittanut ollenkaan), vaan vasta viikon päästä kun poika oli ollut kränäkiukku ja itku koko viikon. Enkä kyllä huomista pidemmälle enää odota.... Grauh!
 
Voi permis, toivon että saatte nyt edes jussin juhlia rauhassa ilman huolia ja murheita :hug:

ajatar, julet tais olla aika kaposet, toivottavasti emmaljungan kassi sopii niihin ettei tarttis ostaa uutta. Emman pehmee kassi on aika kaponen - jos tarttee uusia.

unikuu108, meinasikko että tytöllä menee paremmin pojan vaatteet kun pojalla tytön? Mikähän tässäkin yhtälössä on muuten se ratkaiseva tekijä koska musta(kin) se menee näin .

Treelo, toivottavasti säästyt myrkytyksestä säikähdyksellä!

kikka89, voi kuinka suloinen mies sulla on :heart:

aniiT, varmankaan sukupuolen selvittämisessä (vaikka vain siksi istukkanäyte jos joku lääkäri nyt suostuis tekemäänkään) ei ole mitään pahaa, ellei sillä karsita esim. uskonnollisista syistä "väärää" sukupuolta olevia tulokkaita. Tää jänskätys tytöstä/pojasta on toisille välistä varsin raastavaakin, varsinkin jos on haksahtanut tyttö/poika-testeihin ja vanhankansanhömppään :D

tinuli71, kippis! Oot ansainnutkin sööderisi. Nautinnollista juhannusta :p

Kimalle84, hyvä että alakerrassa kaikki kuitenkin kunnossa ja pikaista paranemista. Kevät/kesälenssut ON pitkiä. Mekin sairastettiin noron jälkeen kuukauden kestävät lunssat... :(
 
Äippäpolipäivä oli meillä tänään, kaikki suhteellisen hyvin. Vauva kasvaa hurjaa vauhtia ja reilun 2kiloa painaa jo (31+6 muistaakseni viikot). Sokerit on pysyneet tiukalla ruokavaliolla kunnossa, mutta nyt juhannuksena _AION_ herkutella kyllä kalakukolla ja ehkäpä vesimelonilla sekä karkein, ne nostavat taatusti sokereita, mutta josko yrittäisi pysytellä kohtuudessa. Keskimmäisen pojan kätilö oli siellä pyörimässä polilla ja hän halusi esitellä minulle EKKS:n upouudet synnytyssalit ja sainkin perinpohjaisen esittelykierroksen siellä. Ihan kiva. Ja lääkäri lupaili käynnistystä tuonne heinäkuun loppupuolelle, päivää ei vielä lyöty lukkoon. Minulla on kolme käynnistettyä synnytystä takana ja kaksi viimeisintä (plus masun vauva) liian isoja, niin siitä hyvä syy käynnistykselle. Josko vaikka säästyttäisiin tällä kertaa isommilta tuhoilta synnytyksessä.

Vauvan tavaroita tai vaatteita ei ole tarvinnut ostella, tosin alesta meinasin lähteä jotain minipientä kivaa etsimään, kun aina on kiva ostaa jotain uutta uudelle tulokkaalle. Niin no kertsivaippoja ostin paketillisen jemmaan jo, mutta eiköhän me kestovaipoilla vaippakausi aloitella sitten kun vauveliini syntyy. =)

Heili 31+6 muistaakseni (AINIIN; Oli paino pudonnut 1,8kiloa 2 vkossa ruokavaliolla!)

HAUSKAA JUHANNUSTA!
 
iinaz luin joskus jostain lehdesta että jopa suomessa alkaa olla niitä odottajia jotka ihan oikeesti menee yksityiselle istukkanäytteelle vain saadakseen sukupuolen selville. Todella järkyttävää tekstiä mun mielestä. :/

Olin äsken kesäteatterissa. Tuli niin kesäinen olo vaikka meinaski alkaa sataa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
iinaz luin joskus jostain lehdesta että jopa suomessa alkaa olla niitä odottajia jotka ihan oikeesti menee yksityiselle istukkanäytteelle vain saadakseen sukupuolen selville.
Ou mai! Lähinnä siis se, että joku lääkäri edes ottaa näytteet sukupuolen takia (kun ei epäilystäkään sairaudesta tms.)! :eek:


-iinaZ & Kolmonen 32+0 POKS!
 
Huhhuh mikä ilta.. Illalla isäni soitti että äitiä ollaan tulossa hakemaan ambulanssilla, on yhtäkkiä tullut mahasta niin kipeäksi ettei saata olla :'( Päätin sitten lähteä omalla autolla oulaskankaalle kun en ois vaan pystynyt oottaan kotona josko joskus jotain ilmotettaisiin... Siellä oltiin sitten yli puolille öin.. Syytä ei vielä löytynyt ja sinne äippä jäi naistentautien osastolle ( ja samalla osastolla on myös synnyttäneen :saint: ) Äidillä oli vain hirveä huoli maha-asukin vuoksi, olikin sanonut isälle ettei saa meille soittaa.. oivoi... Vaan aivan outo oli se gyne, sellanen vanhaukko.. Sitten minun olis pitänyt lähteä äitiä kuskaan paareilla sinne osastolla, totesin vaan että haluan henkilökunnan siihen (prkl, minähän oon hoitajan hommista lomalle päässyt, niin en ala tän mahan kanssa niitä polin änkyrä paareja lykkimään). Onneksi muu henkilökunta oli tosi symppistä, sitten siellä osastolla oli sama hoitaja joka estteli meille synnäriä :) Vähän tuntui hullulta että kohta se on meidän vuoro olla siellä oman nyytin kanssa :heart:
Että tällainen juhannus meillä, en tiedä mistä johtuu että meillä ei koskaan mene juhannussuunnitelmat putkeen :D Olin vielä tutulla käymässä jyväskylässä, päivällä kotiuduin sieltä, kamala ku olisin vielä siellä ollut...
Mutta oikein hyvää Juhannusta kaikille, toivotaan että se aurinkokin välillä paistaa :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja baby butterfly:
kielletty oliks Leevi niin iso!?
No oli se miulle, juu :D Muutenhan vauvat keskimäärin kyllä ruukaa olemaan jotain tuota kokoluokkaa. Oltiin kuitenkin ennusteltu kuukautta aiemmin pientä vauvaa, jotain "kolmen kilon luokkaa" ja ihan viimeisen kuukauden aikana Leeville tuli varmaan ainakin kilo painoa! Ilme oli kyllä kaikilla näkemisen arvoinen muutenkin kun saatiin mötkäle vihdoin ja viimein ulos :D

HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE!
:wave:

Tää äitee lähtee poitsun kanssa juhannuksenviettoon Lappeenrantaan. Saas nähdä miten meidän junamatka taas sujuu, viime kerrasta onkin vähän aikaa.

Muistan kun itseasiassa aikalailla tasan vuosi sitten istuin junassa pariviikkoisen nyytin kanssa ja katsoin viereistä vuoden vanhaa tyttöä ihan "-mikä jättiläinen, hui!"

Ja nyt minulla on itselläni sellainen "jättiläinen" mukana... :D
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja iinaZ:
meinasikko että tytöllä menee paremmin pojan vaatteet kun pojalla tytön? Mikähän tässäkin yhtälössä on muuten se ratkaiseva tekijä koska musta(kin) se menee näin .
joo.ja varsinkin ihan vauvana sillä värillä ei ole väliä. röyhelöiden määrä on varmaan se ratkaiseva..ettei ihan mitään pitsikaulusta pojalle.. oli meillä esikolla vaaleanpunaistakin.
ne tummat värit on sit vauvan out(musta,tummansininen,tummanpunainen, vihreä..jne) jo ihan pigmenttien myrkyllisyyden ja vauvan ihon herkkyyden takia.


Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
Olin äsken kesäteatterissa. Tuli niin kesäinen olo vaikka meinaski alkaa sataa :)
missä kävit ja mitä katsoit? mä olin töissä kesäteatterissa nyt..meil oli ensi-ilta viime viikolla.


 
unikuu108 olin tässä kotipaikkakunnalla katsomassa maalaiskomediaa turvetta ja timantteja. Mulle siinä on yks elämys se, että tunnen niitä näyttelijöitä. :)

iinaz onhan toi järkyttävää. itse kyllä varmaan seuraavankin lapsen kanssa menen tuohon, mut en ole varma haluanko sitä sukupuolta selville. Oli se sen verran inhottava ja riskaabeli toimenpide etten kyllä ymmärrä sitä ollenkaan jos siihen menee ihan turhan takia..
 
Onpas hiljaista..

muratti toivottavasti kaikki on nyt hyvin! :hug:

Meelaie nätti masu. :heart:

Me ollaan tosiaan Juhannus kotona kun maanataina lähdetään reissuun. Mun pitäisi tänään pestä pyykkiä reissua varten. Eilen meillä oli kavereita syömässä mutta tänään ajateltiin olla miehen kanssa kahdestaan. Viimeisiä kertoja pitkään pitkään aikaan!
Oma olo on hyvä mutta kai se täytyy varmuuden vuoksi ottaa Seinäjoen sairaalan numero kännykkään kun eihän sitä tiedä mitä kahdessa viikossa tapahtuu. No toivottavasti ei mitään!
Mä eilen ajattelin että vaikka mulla on raskaus ollut tähän asti helppo niin en ehkä ihan heti haluaisi tätä uudestaan. Mä olen tottunut liikkumaan tosi paljon ja nyt tunnen itseni tosi kömpelöksi. Kävelykin sujuu niin tuhottoman hitaasti. Jos joku ottaisi mun mahan hetkeksi ja päästäisi mut kunnon lenkille. =)

Päksäkkä 32+4 :heart:
 
Meidän eilinen meni sitten vähän plörinäks, minkäs muunkaan kuin sateen takia. Möksällä pistäydyttiin, syötiin hyvin ja viideltä oltiinkin jo kotosalla lastenohjelmilla. Matkasta 3km on monttuista hiekkatietä, ja se jos mikä sai supistelemaan siihen malliin että mulla oli maha kivikovana koko sen matkan.. jalkojen turvotuksista nyt puhumattakaan. :/

Jussialennuksien alettua olen shoppaillut koneelta käsin varsin lahjakkaasti, ja toivoa sopii että saan edes jonkun tilaamistani kangasrievuista mahdutettua päälleni parin aiemman lisäksi. Mammavaatteita en löytänyt, kokoa tai paria suurempiin taviksiin on tyydyttävä.


muratti88, :hug:

unikuu108, en tiedä nykyaikaisten tekstiilivärien myrkyllisyydestä, mutta allergiaa ne voi kyllä aiheuttaa. Jos on allergioita tai herkkähipiäisyyttä niin on kyllä viisastakin välttää tummia värejä. Ja kerkeäähän se vauva tutustua värien synkkyyteen vanhempanakin :)

aniiT, mua pelottaa jo ajatuski istukkanäytteen otosta ja jos se pitäis ottaa niin kyllä mä sen sukupuolen kysyisin vaikka neljännen vielä tekisin :whistle:

meelaie, ihana papumasu :heart:

Päksäkkä, samat on ajatukset, ei oo raskaana oleminen sikäli mua varten että haluisin heti perään seuraavaa tehdä. Urheilua en harrasta, mutta silti olis kiva liikkua muutoinkin kuin hitaaaaaaaaasti vaappumalla ja ähkien. Tää huolikin on munlaiselle ylihuolehtijalle välillä vähän liikaa, onneksi osa siitä huolesta on jo korvautunut kokemuksella. Näin jussin kunniaksi mainittakoon vielä että tää raskaus estää nauttimasta sitä oluttakin jota mun on tehnyt mieli maun takia koko 32+1 viikkoa. Raskaan ja kuuman päivän päätteeksi menis kyllä oikee marjasööderikin partsilla ilta-auringosta nauttien, mutta ne "yhdensööderinkännit" saa jo elokuussa, jälkimaku vaan taitaa kestää ainakin sen 18 vuotta :heart: :heart: :heart:

-iinaZ & Kolmonen 32+1
 
Huomenta kaikille !!

Täällä lähti päivä taas todella hyvin käyntiin.
Ensiksi miehen kone meinasi kaatua ( mitä on tehnyt tässä jo muutaman kuukauden, mutta tällä hetkellä ei ole rahaa uuttakaan ostaa ) , ja tietysti siitä sitten kiukutellaan mulle, koska miehelle tietokone menee kaiken muun edelle.
Sitten seuraavaksi minä katson omalla koneellani bussiaikatauluja että mies pääsee töihin, ja totean ettei tähän aikaan kulje bussit, eli miehen on joko mentävä pyörällä tai sitten koitettava saada kyyti itsellensä.
Ja taas kiukutellaan mulle..
Mies ei sitten kyytiä saanut järjestettyä, joten lähti äsken ovet paukkuen töihin.
Itse vaan koitin maata sohvalla liikkumatta, ettei mies suutu lisää jostain tekemästäni tai sanomastani.
Tiedän että kuulostaa varmaan aika typerältä maata vain paikallaan, mutta olen oikeasti huomannut sen että kun meillä mies on vihainen niin kaikkein paras vaihtoehto on olla niinkuin ei olisikaan, eli hiljaa ja liikkumatta, ettei ainakaan pahenna tilannetta.

Mutta minkäs minä sille voin että tietokone on ihan hajoamis pisteessä, ulkona sata vettä, ja bussit ei kulje... :headwall:
 
kikka :hug:

iinaz just toi hitaasti ähkimällä liikkuminen muakin vaivaa. =) Mutta mieli parani kummasti kun pääsin tänään kävelemää reippaasti mun siskon luo nelisen kilometriä ja supisteluja ja muita ei juuri edes tuntunut. Yksi mikä on todella ärsyttävää on sukkien ja kenkien jalkaan laittaminen. Välillä tekesi mieli pyytää miestä mutta mä olen kuin uhmaikäinen ja mulla on varmaan minä ite-kausi menossa. :LOL:

Täällä näyttää siltä että kohta alkaa satamaan. On kyllä taivas niin musta.

Päksäkkä 32+4 :heart:
 
täälä valvon yksikseni, poitsu ja ukko meni jo toista tuntia sitten nukkumaan! :'( ukko murjottaa ja minä vollotan. yritin tehdä "sovintoa" mutta ei kun murjottaa.

koko päivä mennyt hyvin ja käytiin kalajoella ajelulla. tultiin sieltä kotia ja mies otti jo tullessa pari kaljaa, no poitsu halusi kovin lähteä käymään mökillä jossa meidän ystäviä on juhlimassa/saunomassa. päätettiin sitten että lähdetään käymään ja käydään sielä saunassa ja paljuilemassa. päästiin sinne ja poitsu innoissaan että pääsee saunaan ja pelaamann mölkkyä tätien kanssa. miehen sisarukset oli paljussa ja pienessä sievissä jo, poitsu siinä niitä härnäs niin eikös setä ottanut ja roiskinut vettä pojan päälle, pojalla siis vaatteet päällä. :eek: no ei pahasti vaatteet kastunut mutta sukat kyllä kun croksit vain jalassa. no huomautin siinä jo että elkää viitsikö että vaatteet kastuu! no hetken kuluttua poika tulee viereeni vaatteet ja naama aivan litimärkinä alus vaatteita myöten :eek: |O poika itkua tihersi, minä siunasin että mitä te teitte, aikuiset vain naureskeli paljusta... poika lähti itkien autoon riisumaan vaatteita, vesi oli lämmintä mutta eipä se hetken päästä ole tällä ilmalla kun aurinko jo laskenut ja ulkona 13c lämmintä. täti vain huuteli että vie ne vaatteet kuivumaan ja kyllä se kesä kuivaa. menin sitten autolle perässä katsomaan oliko ne niin märät, ulkotakki, huppari ja aluspaita samoin verkkarit ja kalsarit sekä sukat aivan liekomärkänä! |O poika itkee autossa kun ei päässyt saunaan eikä pelaamaan. lohdutin että lähdetään kotia lämmittään sauna poika tyyntyi. no ukko sitten tulee siihen ja levittelee takkia ja vie sitä saunaan kuivumaan. huusin että turhaan sä sitä takkia kuivatat kun kaikki vaatteet on märkänä läpi asti ja poika on alasti autossa! :headwall: huusin sitten ukon sisaruksille että "todella fixua ja aikuismaista kastella poika noin!" tuli paljulla hiljaista, täti vain huutelee edelleen, "eine niin pahasti kastunu tulkaa tänne" teki mieli käydä hukuttaan se ämmä ja ukko sinne paljuun!!!
sanoin miehelle että nyt lähetään hae ne kamppeet autoon! ukko mökötti ja kävi sanomassa sisaruksille että pitää lähteä kun märät vaatteet. no ukko mökötti mulle sitten koko tulomatkan ja kotona, sanoin jo mökillä että voi jäähä sinne ryyppäähän turha lähteä kotiin mököttään. sanoi vain että pääsee kyllä pyörällä takasi jos haluaa! no täälä painui sitten poitsun kanssa nukkumaan samantien eikä lämmittänyt saunaa vaikka poika pyysi!
niin ja tämähän olikin sitten taas mun syytä kaikki että ukon aikuiset sisarukset kasteli tahallaan 5v pojan ulkovaatteet päällä täysin tällaisella ilmalla tietäen että olisimme olleet mökillä muutaman tunnin! ukolle oli taas liikaa että huusin sen sisaruksille totuuksia ja suutuin heille. hän on ennemmin niiden puolta kuin oman poikansa! just päästy flunssasta erilleen! onneksi kotia ei ollut matkaa kuin muutama kilometri! mutta sekin oli mun syy ja mökötti kun ei ollut pojalle vaihtovaatteita autossa! mistä helevetistä minä tiedän että poika kastellaan tahallaan mökillä! poika ei ole 3v jälkeen tarvinnut vaihtovaatteita ikinä! autossa on tärkeimmät välitakki tai ulkotakki mukana! nyt kaikki oli päällä jo kylmän ilman takia!

toissa yö meni kun ukko hälytettiin velipojan vasikoita katsomaan kun yksi oli karannut ja jäi auton alle, totta kai sekin meidän homma kun velipoika on ryyppäämässä! vasikka jouduttiin teurastaan 3 aikana yöllä! siinäpä meni sekin yö putkeen. eilen oltiin väsyneitä kun käytiin mökillä saunomassa ja ihan poikki jo 11 illalla nukkumaan edellis yö kun valvottiin muissa merkeissä!

no näinpä olin juhannus yön yksin kun poitsua odotin, ukko suuttui mulle ja jäin yksin eräkämpälle yöksi ison mahani kanssa olin samoilla viikoilla silloin kuin nytkin!


tulipa taas purettua! hyvää juhannusta täälä se ei niin hyvä ollut! :/ :snotty:
tulipahan 10v täyteen kihlautumisestamme juhannuksena mentiin kihloihin. päivä oli kuitenkin 26.6. ei ikinä tiiä kumpana muistelis ja juhlis, jussina vai tuona tiettynä päivänä. :/
 
Täällä luettu vihdoin kaikki "rästit", paljon oli taas tekstiä tullut..
Mihin se aika menee kun on lomalla ja silti ei ehdi koneelle lukemaan ja liikkeelle ei pääse kun liitoskipuja ja supistaa?
Mä kävin sit Jorvis näytillä muutama päivä sitten.
Oikea jalka puutui keskiviikkona reidestä, torstaina olikin koko jalka "puudutettu". Synnärillä sanottiin et joku iso hermo puristuksissa, paranee itekseen, vie n. 3-6vkoa. Hienoa!

Jos oireet pahenee niin kirurgille päivystyksenä, mahd. välilevyn pullistuma, tällähetkellä ei kuitenkaan halvausoireita, selkeät puolierot tunnoissa kylläkin. Jalka pitää edelleen alla, luojan kiitos! Jos siis pahenee niin leikkauspöydälle mennään raskaudesta huolimatta. Tuota en halua kyllä edes ajatella ääneen. Vauvan painoarvio oli 1600g, vkot 30+1.

Mulla sf mitta oli neuvolassa 31, vkoja oli mittaushetkellä 29+6.
Painoa ei ollut tullut lainkaan viimesen 3vkon aikana, onneks, entistä kun on riittämiin.

Juhannus vietettiin kotona lasten kanssa, kuten mikä tahansa muukin vkl...
Kaverin hain tänään autolla meille syömään, itse ei voinut ajaa kun oli leikkauksessa maanantaina.. Meillä kahdella vaivaisella synkkaakin jutut hyvin yksiin :LOL:

Tervetuloa viimeisillekin uusille tulokkaille.

Ja nyt en muista enää mitä muuta piti kirjoittaa.. päivittelen sit taasen..

omppuli74 ja öttiäinen 30+4 :flower:
 
Hei taas kaikille!

Olen käynyt joka päivä lukemassa, mutta aina on aika loppunut kommentointiin.. Nyt en enää muista mitä kommentoida! :) Mutta :hug: kaikille, ja :heart: :heart: myös!!

Pekunalle täällä kans valvotaan.. Mies ja ystävät juovat tuossa, vaikka puhe on ollut olla jo nyt viikonloput suht selvinpäin.. En sanonut miehelle, ettei voisi ottaa, mutta pyysin, että jos fiksusti ottaisi (tyyliin kalja/tunti), että jos sattuu tulla kipeitä supistuksia enemmän, niin päästään lähtemään käymässä polilla. Kun viime yönä tuntui muutama kipeältä, ja tänään on "vihlonut" hieman alapäätä yms. Mutta siinä sitä mentiin.. Huoh, eipä olisi liikaa vaadittu tuoltakaan, että olisi edes kuukauden selvinpäin. Tässä on itsellä mennyt jo lähemmäs 9kk ilman alkoholia, eikä edes mieli tee. Pelkään vain, ettei mies pysty lopettamaan lapsen tultuakaan. Ja miestä kuitenkin tarvitaan viikonloppuisin kotona, ne kun on ne ainoat ajat sitten, että voisi itse vähän maata enemmän..

Päksäkkä ja iinaz tuo liikkumattomuus on se ainoa asia, mikä tässä raskaudessa rasittaa. Kun tähän asti on tullut tehtyä raskaita kotitöitä kesäisin (puita talvea varten jne) ja liikuttua koirien kanssa ja muutenkin. Nyt ei vain pääse enää niin lujaa liikkeelle. :)

Hauskaa loppuviikkoa kaikille!

Vaavitar + tintta
 
Moikka kaikille piiiiiiitkästä aikaa!! En oo ainakaan yli kuukauteen täällä käyny :ashamed: Herrajestas! Vaan on kyllä lukemista... Tuossa jo vähän pälyilinkin. Ajattelin nyt ekaks kuitenki kirjotella et hengissä täällä ollaan vielä ja yhessä kasassa onneksi :D
Huomasin tossa etusivulla että joku täällä oli jo saanut vauvan?? Hurjaa!

Masuasukki voi hyvin, paljon liikuskelee mikä on hyväkin :) Ja viikot vierii niin ettei perässä tahdo pysyä. Sitä se on ku kaks lasta hoidettavana ni eihän sitä ennätä laskee päiviä ;)

Ens viikon ke ois äitipolilla käynti. Eka käynti tässä raskaudessa. Jospa sit varmistunee kumpaa sukupuolta tämä asukas on ;)
Sittenhän se varmistuu myös että päästävätkö he tätäkään laskettuun aikaan asti ja että tarviiko käydä seurannoissa ollenkaan tässä raskaudessa nyt loppu ajastakaan.

Supisteluja on ollu välillä mutta ei kipeitä eikä mitenkään napakoitakaan, pelkästään vatsan kovetusta ja semmosiakin supisteluita tulee jos hirveesti kumartelen, esim jos otan pyykkiä koneesta.
29.5. kävin viimeksi neuvolalääkärillä ja sillon oli ultran mukaan 3cm kanavaa jälellä mutta sormituntumalla se 2cm... Näin käsitin. Paikat kiinteät ja kiinni. Silti jännittää se ens viikon äitipolikäynti... Et eihän nuo supparit oo aiheuttaneet mitään kanavan lyhentymistä tms... Nooh, onneks mies pääsee mukaan.
Miehelläki oli jo kesäloma. Ekan viikon jo käyny töissä. Onneks sillä on vielä isyysloma sit ku tää syntyy ni saa vielä tälle kesää lomailla ;)

Nyt jos vähän pälyilis nuita teidän kirjotuksianne... :) Pitäs kyl pehkuihin alkaa mennä ku huomenna on mun serkun häät. Mut jos kohta ;)

mertsu 31+1 :heart:
 
Niin ja vielä lisäilen sen verran että käytiin ostaa tossa tän kuun alussa vauvalle se turvakaukalo, Carena- merkkinen ja sit pinnasängyn reunussuojukset :) Nyt on kaikki vauvalle, eihän meidän siis tarvinnukaan ees muuta hankkia ku vaan toi kaukalo ja suojukset. Tietysti loppu puolella sit niitä tutteja ja tuttipulloja... mutta niillä ei nyt kiire ole :) Sain vähän luettua nuita teidän juttuja vaan nyt on pakko jo lähtee pehkuihin, selkään sattuu ja kellokin käy jo puolta kahta kohta :eek:

Öitäpä vaan kaikille :)
 
pekunalle no jo nyt on! Mä oisin käyny (anteeks nyt sanavalintani) varmaa sen eukon tukkaan kiinni jos ei oma poika ois ollu näkemässä. Tyhmä eukko ku tolleen kastelee pienen lapsen kännissä aikuinen ihminen! Ja miehes kyllä oikee idiootti kun tollasesta ottaa nokkiinsa että aattelet vain lapsenne parasta?! Jossei toinen halua sopia tollaisen takia niin älä sinäkään jaksa. Luulisi ymmärtävän että Sen siinä anteeksi pitäisi pyytää ja sovintoa hieroa kun sua loukattu enempi ja sun poikaa! Tärkeysjärjestys pitäisi kyllä olla! Toivottavasti poika ei vilustu nyt. :hug:

vaavitar myös halit :hug: höh ettei mies ymmärrä että ei se kaljapullo ole tärkeämpi kuin lapsi ja sinä.

Meillä onneksi mies ei juo. Hänellä on epilepsialääkutys niin ei suositella,mutta toisinaan ehkä juo mutta vain silloin kuin minäkin. Ei ole juonut kun KERRAN punaviiniä laivalla ja oli lievässä huppelissa ainoastaa. JA silloin itselläni oli viikkoja joku 15?
 

Yhteistyössä