Heip taas!
Molemmat ukot on unilla ja mä tietty keitin just päiväkahvit, niin en pihinä (ukosta oppia ottaneena) voi kaataa niitä kahveja pois ja mennä nukkumaan myös, vaan päätin nyt sitten juoda kahvit ja kirjotella tänne
Mitäs mun pitikään...
Sormiruoasta puhuttu näköjään, meillä poitsu on saanut sormin syödä itse jo oliskohan 5 vai 6 kuisesta lähtien. Nytkin vetelee aina meidän ruokaillessa syöttötuolissa istuen mm. kurkkua, raejuustoa, ruisleivän paloja, maissinaksuja, kananmunaa, banaania, (omenaakin sai ennen mutta todennäköisesti onkin allerginen, ollaan tauolla siitä), riisiä, juustoa... Se on tosi kätevää kun pojalla riittää tekemistä niiden biittien työntämisessä suuhun, saadaan mekin syödä rauhassa
Synnytysasento: Mulle ei edes tarjottu mitään apukeinoja (jakkaroita tms. )tai asentovaihtoehtoja.. Ihan pinnistin siinä perusasennossa.. Seuraavan kanssa haluaisin koittaa sitä jakkarasysteemiä, mutta tiedä sitten... Oikeastaan ihan sama mikä on asento, pääasia että se lapsi tulee sieltä mahdollisimman sutjakkaasti ulos
outiko: Onnittelut vanhenemisesta, oot näköjään kuukauden verran mua nuorempi
Vauvan tuloon valmistautumisesta: Meillä ei ole vielä mitään
No kaikki mitä esikon jäljiltä tietty eli hoitopöytä, talkit, rasvat, öljyt, vanutupot, antisepti, sekä mun mummin ostamia vaaleanpunaisia vaatteita :heart:
Mitä pitäisi vielä hankkia ja laittaa: Sisaruskärdet -> Herqules twin raptor spin (??) tai oran mitkälie olikaan (hyvä minä
),
hoitoalusta hoitopöydälle,
uusi patja pinnikseen (ei ihan vielä ajankohtainen),
nukkukori mummin keltsusta ja siihen vaaleanpunaiset päällykset (mummi tekee) sekä patja,
rintakumeja,
imetystyyny (ostan varmaan kättäriltä),
nan1:stä,
lansinoh-nännirasvaa.... Sitten pitäis opettaa tuo isompi nukkumaan omassa huoneessa, ainiin ja
ostaa rintareppu..
Reissaamisesta: Ykkösen kanssa olin viikoilla 34-36 (tai -37...?) kun kierreltiin vielä suomea. Kyllähän sen vauvan voi synnyttää ihan missä vaan
Ja jos synnytys alkaa jossain jumalan selän takana niin kutsuu ambulanssin, jos ei muuta niin kyllä ne ensihoitajatkin (?) osaavat sen vauvan auttaa maailmaan. Kaverin kaveri synnytti ambulanssiin s-marketin pihassa =)
Omaa napaa:
Aijoo, mulla piti olla lääkäri eilen, mutta se peruuntui. Onkin sitten maanantaina, jolloin saan myös tän päiväisen sokerirasituksen tulokset. Siinä
sokerirasituksessa ei mun mielestä muuta kökköä ollut kuin se järjetön jano mikä mulle tuli kun ei saanut juoda. Se pika-arvo (paasto tai mikälie) oli mulla joku 4,2..
Kiva lorahdus kävi äsken kun kävin vessassa, ja pulputus perään ???? Mutta kai jos sieltä lapsivettä valahtaa, niin tulee sitä sitten vähän enemmänki ? vai? tai supistuksia.. Pääsin nyt kuitenkin vähän säikähtämään :| Tarkkailen tilannetta..
Ja nyt heräs molemmat ukot, menen minäkin..
Kimalle rv 30+1 ja pikkupoju 10 kk