ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

suveonille hirmuisesti onnea tytöstä! Hienoa että nieti kasvaa ja voimistuu hyvin. :) Ootko saanut jos ylissä pitää pientä?

Täällä ollaan rouviuduttu sitten eilen ja TÄNÄÄN SYNTTÄRIIIT! :) hitsi ihan pakko teilleki tänne kirjottaa millasen puheen mies piti mulle maistraatissa Ei ollu kyynelillä kyl rajaa:

"Ei se ole niinkään hetki parhain, vaikka ehdottomasti ihanaa, kun tulen töistä kotiin. Ei se ,että kotiin tullessani, koiristamme ohi päästyäni, olet siinä ja halaat pois kaipauksen.
Ei se ole hetki sekään,kun maataan sohvalla, syödään, jutellaan, rentoudutaan, katsotaan televisiota, ollaan vain kahdestaan.
Vaan hetki kun herään. Ulkona on hiljaista,kotonamme rauhaisaa - koiratkaan eivät hievahda.
Se hetki , kun herättyäni näen sinut vierelläni ja ymmärrän, että aina uuden päivän valjetessa olet yhä siinä.
Ja nykyään, tuona hetkenä, näen siinä vierellä myös yhteisen lapsemme - yhä uudelleen ja joka päivä- vatsassasi kasvamassa, vaikka aamuisin hänkin niin hiljaa ja hievahtamatta.
Niin lyhyt hetki kuitenkin. Joskus sekunnin, joskus minuutin vain olen ja teitä silloin aamuisin katselen. Niin lyhyt on se yksi hetki, minkä vuoksi niitä yhä enemmän ja enemmän haluan. Siksi ja silloin sinut haluan- jokaikinen hetki. Joka hetki sinua rakastaa"


 
Onnea BB rouviutumisesta ja synttäreistä! :flower: Vähän sun mies on pitänyt upean puheen. Tuli kylmät väreet ja koko kroppa meni kanalihalle. VAU!

Mä taidan lähteä käymään kaupassa ja illalla Jyväskyn Sataman yöhön. =) Saas nähä pääsiskö sitä tänään baariin. En oo koko raskausaikana yössä käynytkään. Ja mä oon ollu aikamoinen bilehile kuitenkin. Nyt vähän meinaa tanssijalka pakottaa. =)

Mandy ja nappula 32+5
 
Onnea Suvenoille :flower:

Onnea myös BB synttäreitä myöten, ja pitikö ruveta mua taas itkettään :p , Oli sen verran ihana toi puhe et myös täällä meni kylmät väreet, kanalihalle ja tipat linssiin :D

Mandy sama vika täällä melkoinen bilehile oon kans, mut nyt raskauden aikana en kertaakaan oo illalla käyny missään yöjalassa, päivisin oon kyl käyny tos meidän kantapubissa tuttuja moikkaamassa ja oonhan mä siellä ollut aika paljon töissäkin et ihan senkin vuoksi siellä paljon käyny. Ei sen puolen mieli tekis kyl lähtee välillä vähä katteleen yöelämää, mut en viitti ku kua rupee sit vaan ottaan noi känniset päähän ja isäntäkin lähtis mukaan, enkä jaksa olla kuskina ja kuunnella/kattella sen kaljottelua :x

Me saatiin toi vauvanhuone tänään valmiiks et, ei muutako muutaman viikonpäästä synnärille kipinkapin ;)

Tinuli71+ Morttiina 33+3 (olipas kolmosia :LOL: )
 
Oi, BB, onnea ja aivan ihanan liikuttava puhe. :heart:

Omaan napaan. Mulla hiukan huonompi päivä. On aamusta asti supistellu aina välillä. Surkee olo. Onneks ostin uusia pottuja kaupasta. :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

aniit 30+1
 
Kiitos kaikille kun aktiivisesti vastailitte kysymykseeni hoitolaukusta :) :heart:

Ja BB:lle vielä kerran onnea, sekä rouviintumisesta, että synttäreistä! Kauniin puheen on miehesi tosiaan pitänyt :heart:

Aniit:lle parempaa vointia :hug:

(.) Löysin tänään kirpparilta 3 eurolla ihan uuden veroisen Brion sängyn reunapehmusteen! Loistava tuuri. Ja tietysti mekkoja ja muuta tyttöhömppää Elmalle :D

Vilma ja Elma 31+1
 
Heippa taasen :)

Ensinäkin onnittelut Suveonille :heart: pikkuisesta tytöstä :) sekä BB:lle rouvaksi tulemisesta :p. Täytyy sanoa, että todella kauniin puheen mies on pitänyt, herkistyy oikein täällä ruudun toisella puolella. Voin vaan uskoa, miten sitten siinä kun kasvotusten tuon kuullut :)

Imetyksestä.. jaahas, täytyy todella sanoa, että turhaa riehumista kyseisestä asiasta. Permishän selitti vallan selkeästi asioita, jossa ei tuominnut ketään tai arvostellut mitään ihmeellistä. Niin mitäs siitä kimpaantumaan... Kaipa nämä on näitä äitihormooneja ihmisillä liikkeellä vähän liikaa :D joo, mutta tosissaan ehkä kaikista paras kaikille on se, ettei mieti etukäteen mitenkään paljon tuota. Kaikki lähtee omalla painollaan jos on lähteäkseen ja hakee tukea jos haluaa imettää, mutta ei kykene aluksi.. Ei sen kummempaa. Turha stressi pahentaa vain asioita. Sama juttu synnytyksen kanssa, liikaa ei mitään kannata miettiä etukäteen.. pettyy vaan eniten kun ei käy niin kuin on olettanut..

Huomenna onkin nämä kavereiden järjestämät vauvakutsut äitini luona :) saa nähdä mitä kaikkea ne ovat sinne järkänneet.

Taidan mennä nyt jatkamaa suklaapeltin (=mokkapalojen tutummin) tekemistä :p

Zinnie 33+1
 
BB
Onnea rouviintumisesta =) Meillä on huomenna eka hääpäivä :heart:

Käytiin tänään synnytysvalmennuksessa, oli mun mielestä aika tylsä kaksituntinen, mutta ihan ok noin niinku muuten :) Ainakin tiedän nyt paremmin kivunlievityksistä yms.

Mä tässä pähkäilen kokoajan että onkohan mun verenpaineet koholla ja mitä jos mulle tuleeki se raskausmyrkytys yms. Viikonlopun aikana kun en pääse mihinkään mittaamaan noita paineita. Niin ja proteiineja virtsassa oli sen +1 verran. En sitten tiiä pitääkö tuosta huolestua vaiko ei.

Sitten mua kismittää, kun meidän talon hissi on rikki! Ei muuten haittais mutta asutaan ylimmässä kerroksessa eikä paljoo huvittas kävellä rappuja, kun muutenkin niin kipeenä paikat :( Äsken kävin kaupassa ja tulin portaat ylös niin tuntui että pulssi hakkaa 200 ja naama punasena ja hikisenä kömmin niitä rappuja :(

Outiko 33+3
 
Voi BB, ihana puhe, oisin varmaan pökrännyt siihen paikkaan, kun nyt jo teidän puheesta ei meinannut meikän kyyneleet loppua :) Meidän oli pakko sopia, että ei sanota mitään, vaan tahdon, kun tiesin, että ite en ois pystynyt puhuun ja miehen puheesta oisin mennyt ihan sekasin. Toi on niin totta, paras hetki on kun koko perhe kokoontuu aamulla sänkyyn ja vaan vähän aikaa makoillaan, se on pieni hetki, mutta välillä meinaa pakahtua onnesta :) No joo, paitsi jos kello on viisi aamulla, sillon kohdataan ne toiset tunteet :kieh: , mutta sitähän elämä on :heart:

Hoitolaukku meillä oli esikoisella marimekon sellanen auto-laukku, pitkulaisen mallinen. Meillä mä kyllä kans kannoin käsiveskassa tarvittavat setit, mutta kun oltiin koko perhe reissussa tai mies yksin, ni hoitolaukku oli kätevä. Nyt pitäs taas mennä joku kattoon, ken nyt laittokaan sen marimekon pitkulaisen kuvan, vähän ihastuin siihen. Pitänee käydä katsomassa, kiitos ideasta :)

Itellä kans ollut tänään joku masis fiilis...yhessä kaupassa ja kahvilassa kävin, tuloksena supparit ja selkäkipu. Sit jotenkin romahdin, mä en tosiaan voi vielä kolmeen viikkoon tehä muuta kuin lähes maata ja kotona vähän jotain kopsottaa, uskottava se vaan on. Meinaa vaan jo välillä pää hajota :( Mutta edelleen hyvän asian puolesta, aina ei vaan jaksa olla niin positiivinen ja joku mörkö valtaa mielen. Parin tunnin päikyt kummiskin autto ja nyt taas parempi fiilis :) Lisäksi todella tunne itseni ryhävalaaksi...painan saman verran kuin esikoisesta ja silloin mulla oli niin hehkeä olo, mikä lie muutos tapahtuu, kun toista oottaa.

Vauvan tavaroita oon kyllä hössöttänyt oikein kunnolla, esikoinen on kuitenkin jo sen neljä, ni tää on taas niin uutta ja ihanaa :heart: Ostin henkalta tänään sellasen t-paidan ja pikkarit, missä lukee just like dad, oli niin sulonen :)

Outiko nyt kannattaa seurailla niitä muita myrkytysoireita, näköhaittoja yms. Mee ihmeessä käymään näytillä jos tuntuu huonolta, varmasti mieliisti ottavat polille mittaan paineet. :hug: Ja onnittelut hääpäivästä

Zinnielle mukavia kutsuja, tuuppa kertoon mitä kaikkee teitte.
Permis ja Veikko 30+5 :flower:
 
BB onnittelut synttäreistä ja ihanan puheen on mies pitänyt. :heart: Kyyneleet tuli silmiin täälläkin.

permis harmi kun sun olotila ei yhtään helpota! :hug:

Mua on nyt parin vikan viikon aikana alkanut ärsyttämään mun painonnousu. Neuvolassa siitä ei ole huomautettu mutta itsestä tuntuu pahalta. 15 kiloa jo varmaan tullut. Nyt olen seurannut syömisiäni mutta mikään ei auta. Vähän masentaa kun muut kulkee kivoissa vaatteissa ja ostelee niitä. Yksi mun työkaveri sanoi kyllä että sen mielestä oikein mutta itsestä ei tunnu siltä. :ashamed:
Tsempataan sitten toisiamme kun tulee aika tiputtaa painoa! =)

Päksäkkä 31+4 :heart:
 
Mä oon ihan sairaan kyllästyny tähän raskausdiabetekseen, masentaa niin saakelisti. Onneks se loppuu niinku seinään ku synnytys on ohi!! |O

Mies mua taas tänään kosiskeli! :heart: En suostunu, viäkää. Se haluais niin kovasti kihloihin ja mulla taas ei oo mikään kiire, loppupeleis kaikki aina eroo josain vaihees. Mutta eikö sitä niin sanota että jos on 7 vuotta seurustellu niin sitte ollaan loppuelämä yhdes?! Meillä tulee ens viikonloppuna 5 vuotta täyteen joten mietitään niitä sormuksia sitte parin vuoden päästä. :)

Tylsää, ei voi muuta sanoo. Onneks mä maksan tv-luvan siitä että likka kattoo sillon tällön pikku kakkosen. :kieh:

mamika & turo 30+6
 
tulin merkkaileen kun hirveesti tullut tekstiä taas!
vauvakutsut vietettiin eilenhauskaa oli, lähimmät ystävät oli paikalla. vain juteltiin, kaffiteltiin, arvuuteltiin vauvan syntymäaikaa ja se joka osuu oikeaan saa yllätyksen sitten. paistoin makkaraa ja tein salaatteja. meni siinä yli puolen yön kun akat pääs taas pitkästä aikaa praataahan. hauskaa oli, äitiyspakkaus koluttiin läpi ja vaunut esiteltiin. ihania lahjoja sain, vaipoista tuttipulloihin ja hoitoalustoihin sekä rinnansuojuksia ymm... :D ja isoveljeä muisti melkein kaikki lahjalla tai karkkipussilla! =) :flower: oli tosi kivasti ajateltu kun poitsu olikin kotona. vähäksi aikaa sai kaverin ja loppuillan viihdytti meitä kitarasoololla (6v.) :LOL: :D :heart: tosi kivaa ja rattoisaa oli kyllä! suosittelen lämpimästi mulla ajatus oli vain että saadaan vielä akat koolle ja juoruta rauhassa!

nyt pitää mennä, poistulla maha kipeä! toivottavasti ei ala vatsatauti! :x
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa =)

Imetyksestä on täällä ollut aika paljon keskustelua ja joku kysyi perusteluja sille jos ei aijo imettää tai imettää vähän aikaa. Mä en imetä ollenkaan, paitsi synnärillä koska en niin herkässä tilassa jaksa tapella kätilöitten kanssa, mut heti kotona menee hanat kiinni ja pysyy kiinni. Kahta aikaisempaa lasta olen imettänyt molempia, koska silloin nuorempana ajattelin, et niin pitää tehdä tuntui se äidistä miltä tahansa. Mun mielestä imettäminen on vaan kertakaikkiaan erittäin vastenmielistä touhua kokonaisuudessaan. Ei se, et vauva imee rintaa niinkään vaan kaikki se pakottaminen, painostaminen, hyvän äitiyden imettämisajalla mittaaminen ja tietysti myös imettämisen raskaus silloin kun se ei mene helposti ja lapsi on rinnalla kokoajan. Koko touhu imettämisen ympärillä on mun mielestä menny ihan hulluks. Kohta varmaan joku äiti tekee jotain epätoivoista, koska ei onnistu imetyksessä, vaikka kuinka tekisi kaikkensa niin aina on joku joka sanoo ettei ole yrittänyt tarpeeksi. Se etten imetä ei kumminkaan oo protesti imetys kiihkoilua vastaan vaan ihan oma päätös tehdä niinkuin itsestä parhaalta tuntuu ja nyt kun on ikää uskallan ja haluan sanoa sen ääneen.

Täällä aikasemmin mietittiin sitä, et miks äidit jotka lopettaa imettämisen lyhyeen sanoo syyks maidon vähyyden. Uskon et suurelta osin se johtuu siitä, et pelätään tuomituks tulemista ja sitä, et pidetään huonona äitinä. Monelle on kuitenkin tärkeää mitä muut ajattelee ja se satuu jos kovasti arvostellaan.

Nää on kaikki vain mun omia mielepiteitä en halua arvostella ketään ja jokainen tehköön niinkuin itsestä tuntuu imettämisen suhteen. Pääasia on et äiti ja vauva voivat hyvin.

Tässä vielä linkki josta olen saanut omalle kohdalleni paljon apua ja vertaistukea.

http://www.phpbbplanet.com/forum/korvikemutsit.html


Hudjuke ja Kajsa 32+3
 
BB, onnea :flower: :heart:

Mandy81, täällä on kans tanssijalat tulessa.. mietin että voisko näillä liitoskivuilla lisätä listaan vielä sen tanssiperseenkin :LOL:

Päivitätkö listaan tyttötunne/lupaus.

vilmav2, ihanaa toi sun tyttöhörhöys. Enemmän kuin suloista :heart: . Millanen kuosi suojuksessa?

outiko, onnea tämänpäiväisistä paperihäistä! Käyttäkää tänään pipoa ja tuu kertoon oliko vaikututsta tikun tulokseen :LOL:

Päksäkkä, lasketko painonnousun lähtöpainosta vai ekasta nlassa mitatussa? Mun nlantäti sanoi että he laskee jälkimmäisestä alun turvotuksen takia, ja mullahan ei enää plussastakaan (rv6+) mahtunu vanhat vaatteet päälle! ...Tosin, kierron aikana turvottaa muutenkin +6-8kg joka laskee ekana liuskanapäivänä vuorokaudessa :eek:

pekunalle, ihanat bileet :p


Meillä oli viime yönä tajuton ukonilma! :| Ei siis ihme että ilma on ollu viimepäivinä niin hiostava. Eilinen vietettiin päivä harmauden takia keskustan kaupoissa ja täytyy kyllä sanoa että tän kaupungin mammavaatetarjonta on kyllä ***** onnetonta! Joudun kohta oikeesti liikkuun alasti, synnytyksen jälkeen voin sentään suojautua megalomaanisilla Libressen maxiyösiteillä - kiitos marketin tarjouksen (kangaskassinkin sai kaupanpäälle). Kolmen tunnin käppäilyn jälkeen autoon pääsy onnistui enää irvistellen ja ylösnousemus kotiovella tuntui mahdottomalle. Lantion seutu oli jumittunu täysin istu-asentoon. :/

Illan leikin kameran kanssa koska viikonloppuisin tv:n anti on olematonta ja yritin ikuistaa vatsaan kasvaneista jumalattomista n.1½cm:n pituisista tummista karvoista kuvaa. Niitä löytyy haaleaa linea negraa pitkin aina napaan saakka jonka ympärillä ne kasvaa pahimmillaan vaikkakin onneksi harvassa. Onko muilla ja mihin sukupuoleen liittyy (jos tiedossa)?

-iinaZ & Kolmonen 31+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
iinaZ: Mulle tuli karvat pojasta.. Nyt ei oo.
Jösses! o_O

Ei ollu mullakaan tytöistä ja nyt kasvan karvaa melkein enemmän kuin mies (leuastakin pukkaa yhtä paksua, sääristä nyt puhumattakaan) :|

Kehtaiskohan kysästä pukusuolta uusiks ens tiistain väliturvatarkastuksessa vaikka en kyllä uso että merkki ois muuttunu.. :p
 
Huomenta taas täältä !!

Taas olen herännyt jo klo 6 ja sen jälkeen nukuin vain tosi lyhyitä pätkiä.
Ärsyttävää tälläinen kun ei osaa enää nukkua :headwall:

Mies tonne sänkyyn jäi vielä nukkumaan, enkä viitsi kahviakaan keitellä kun ei siitä ikinä tiedä että kuinka kauan vielä nukkuu..

Eilen saatiin kavereilta jätesäkillinen vauvan vaatteita.
Olivat kuulemma saaneet itse 2 jätesäkillistä, ja päättivät suoraan sitten antaa toisen niistä meille.
Nyt olisi sitten edessä säkin purkaminen ja vaatteiden peseminen ( ovat kuulemma kyllä puhtaita vaatteita, mutta kannattaa pestä koska ovat olleet autotallissa ) .

Eilen käytiin siellä tuttava pariskunnan luona ( josta saatiin se säkkikin mukaan ) ja heillä on sellainen melkein 2:n kuukauden ikäinen tyttö ( huomenna tasan 2 kk ) .
Oli se kyllä ihana.
Meillä ei vain mies meinannut oikein osata suhtautua asiaan kun ei ole koskaan ennen nähnyt mua pienen vauvan kanssa. :D
Tytön isä antoi vauvan mulle kun puhui itse puhelimessa ja siinä sitten käveltiin ympäri asuntoa että sai isi rauhassa olla puhelimessa ( ja jopa kuulikin jotain kun ei tyttö kokoajan huutanut ) .
Mies sitten ei vaan saanut katsettaan hetkeksikään irti meistä kun siinä nukutin vauvaa ja juttelin sille.
Mies oli jotenkin vähän hämillään selvästi kun niin tarkkaan katseli ja hymyili siinä.
Kai se sitten viimein tajusi että meilläkin on sitten parin kuukauden päästä sellainen pieni jota kannan ympäriinsä.

Mutta jokohan tuo mies tuolta kohta heräisi niin voisin minäkin sitten keittää meille aamukahvit kun ei oikein meinaa päivä lähteä käyntiin ilman..
 
iinaz se 15 kiloa on sellainen noin arvio. Ekasta neuvolasta viime kertaan oli tullut 12 kiloa ja saa nähdä mitä vaaka huomenna näyttää. :whistle: Mulle on kanssa vatsaan tullut jus sellaista vaaleaa sentin mittaista karvaa, ihan ohutta. Mutta sääret karvoittuu kyllä hitaammin kun normaalisti. Jotain positiivista tässäkin olotilassa! :LOL:

Päksäkkä 31+5 :heart:
 
Huomentapäivää...

Täällä ollaan taas ihan tukkoisena; nenä tukossa, yskittää.. ja liitoskivut ovat melkoisia. Mutta ei enää kauan odotusta :heart: eiköhän tämä tästä. Puuhaa olisi kotosalla, mutta intoa ei lainkaan.. täytynee kuitenkin lähteä ripustamaan ensin pyykkiä ja sitten muihin siivouspuuhiin sen mitä pystyy...

L3nen 33+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Päksäkkä:
iinaz se 15 kiloa on sellainen noin arvio. Ekasta neuvolasta viime kertaan oli tullut 12 kiloa ja saa nähdä mitä vaaka huomenna näyttää. :whistle: Mulle on kanssa vatsaan tullut jus sellaista vaaleaa sentin mittaista karvaa, ihan ohutta. Mutta sääret karvoittuu kyllä hitaammin kun normaalisti. Jotain positiivista tässäkin olotilassa! :LOL:
Kyllä ne kilot saa pois sit ajan kanssa jos haluja vaan löytyy. Ei murehdita nyt kiloista, pahempaakin on :D

Mun raskauskarvoitus on mustaa, paksua ja kiiltävää :x Säärille saa näyttää epiä vähän väliä ja kasvoille pinsettejä (partakone alkaa olla harkinnassa). Mahan annan olla rauhassa ja jalkoväliin en oo taipunu enää aikoihin :LOL:

[img=http://3.bp.blogspot.com/_FJkKGeS1OVw/SjS0DyqN2NI/AAAAAAAAAHc/UUYT4yJ8vus/s400/P6130001.JPG][/img]
 
Voi saakeli tota miestä taas !!!!

Ensin se nukkuu yli 11 asti ja sitten kun herää niin ensimmäisenä laittaa tietokonee päälle ja seuraavaksi soittaa kaverillensa ja sopii että lähtee tämän kanssa sellaiseen yhteen tapahtumaan.. Ja lähtö on HETI.
Kyse on sellaisesta tapahtumasta minne en oikein olisi edes voinut lähteä mukaan ja lisäksi en kyllä olisi enää edes mahtunut autoon.

Anteeksi nyt tämä vuodatus, mutta nyt vaan niin suututtaa !!
Ja uskokaa tai älkää niin tässä ei ole mitään osuutta näillä hormooneilla, koska ihan yhtä paljon on kiukuttanut tälläiset tilanteet jo ennen raskautta.
Nyt voi tietysti olla että reagoin vähän voimakkaammin sen takia koska ei tilanne voi tälläinen olla sitten vauvan syntymän jälkeen että mies vaan lähtee ja tulee sitten joskus..

Ja tosiaan ymmärrän kyllä että miehellä on oma elämä ja omat kaverit, eikä haittaisi jos näin kävisi joskus, mutta nyt on vaan taas ollut vähän liian monta tälläistä päivää että ensin istutaan vain tietokoneella eikä kuulaa eikä nähdä mitään muuta ja sitten kun alkaa se koneella istuminen kyllästyttämään, niin sitten soitetaan jollekin kaverille ja lähdetään jonnekin, ja minä jään yksin kotiin koska mulla ei ole omia kavereita.
Näin ei tietenkään ihan joka päivä ole, mutta viikossa ehkä 5-6 päivää ovat tälläisiä..

Anteeksi taas.....
 
Huomenta!

Täällä tosiaan on vietetty tänään ekaa hääpäivää :heart: Vuosi on kyllä kulunut tosi äkkiä.

Viime yönä täälläkin oli ihan jumalaton ukonilma :( Ja mä pelkään sitä kuollakseni. Tai siis mä pelkään sitä jos joudun olemaan ulkona. Eilen oltiin miehen kaa baarissa ja lähdettiin joskus puoliltaöin kotia. Oltiin pyörillä liikenteessa ja eikös se just kotimatkan aikana alkanut.
Mä poljin henkeni edestä sitä ukkosta karkuun. Mä tiedän, että tää kuulostaa naurettavalta, mutta mulla toi pelko on niin todellinen, että sille ei oo mitään rajaa!
Kotona sitten mulla oli ihan kauhee olo, kun olin verenmaku suussa ja hikipäässä polkenut.
Mies vaan torui mua, että enkö mä ollenkaan ajattele vauvaa, kun tuolla tavalla menen.
Mutta tuon pelon vallassa unohtuu ihan kaikki ja sitä vaan koittaa äkkiä päästä "turvaan".
Kotona olikin sitten hirveen huono omatunto asiasta. Varsinkin, kun mun tosiaan pitää välttää kaikkee rasitusta verenpaineen takia :ashamed:

Iinaz Ai sielläkin kasvaa karva :D Mullakin on mahaan kasvanut, ei tosin tollasta tummaa niinku sulla, mutta sellasta vaaleeta ohutta karvaa :D Mutta ei oo muualle kyllä tullunna.

Kohta lähdetään miehen kaa kattelemaan meille uutta sohvaa =) Jee vihdoinkin sain puhuttua sen ympäri!

Outiko 33+4
 
Karvankasvusta mulla on kyllä käyny niin päin että karvaa kasvaa selvästi vähemmän ja on vaaleempaakin. Oon nauttinu suunnattomasti tästä. :D

Tyhmä synkeä ilma. Jospa juhannusviikko olis nätimpää. :)

aniit ja taneli 30+2
 
Kannanpa minäkin korteni kekoon taas pitkästä aikaa. Ainakin imetyksestä on ollut (kiivastakin) keskustelua. Mä oon kyllä kans sitä mieltä, et turhaan kiivastua/suuttua jos joku mieleipiteensä sanoo. Sitähän varten tämä palsta ja me muut lukijat täällä ollaan. Tottakai ymmärrän, että keskustelua herättävät, arat aiheet saavat tunteet kuohuamaan, mutta annetaan jokaiselle mahdollisuus omaan mielipiteeseen ilman tuomitsemista. Eiks je? Niin on jatkossakin jokaisen helpompi kertoilla omia mietteitä...

No mutta siis siihen itse aiheeseen. Mä en ole kovin paljon koko imetysasiaa pohtinut. Jotenkin sitä vaan odottaa, että mitä kaikkea tämä raskaus ja viimein myös synnytys tuo sitten tullessaan. Kokemusta kun aikaisemmin ole. Haluan yrittää imettää ja toivonkin, että imetys onnistuu hyvin. Jos en siinä kuitenkaan onnistu niin, mulle korvikkeet eivät tule aiheuttamaan huonon äidin syndroomaa. Mielestäni imetys ei ole mikään hyvän äidin mittari.
Ja jos imetys onnistuu, niin en ole suunnitellut mitään aikaa kuinka kauan imetän. Sekin saa sitten tulla omalla painollaan. Siitä olen kuitenkin varma, että yli vuoden ikäiseksi en lastani aio imettää. Tämä on sitten mieleipiteeni joka varmasti koskettaa jotakin, mutta toivon, että asia otetaan vain mielipiteenä muiden joukossa; En ole koskaan ymmärtänyt miksi jotkut imettävät lasta 2-4 vuotiaaksi asti. Jos jollakin on tästä kokemusta niin ihan uteliaisuudesta haluaisin kuulla syitä tähän valintaan. Muutamia kertoja olen nähnyt, kun "isoa" lasta imetetään ja suoraan sanottuna mielestäni se ei ole kovinkaan herttaista, enemmänkin inhottavan/omituisen näköistä. Onko kyseessä oikeasti lapsen tarve imeä rintaa vai äidin tarve pitää lapsi symbioosissa?

BB: Onnea aivioitumisen johdosta. Todella koskettavan puheen miehesi oli pitänyt :heart:

Outiko: Hyvää hääpäivää! Meillä myös eka hääpäivä ihan ovella, heinäkuun alussa ja lahjaa olen kovasti yrittänyt miehelle miettiä.

Suveon: Onnea pienestä prinsessasta ja kiva kuulla, että kaikki on hyvin.

Vilma: Mä kans aion laittaa vauvalle mekon kotiutumisvaatteeksi. Onhan se kuitenkin juhlapäivä:)

Tiistaina neuvola, joten sitten lisää kuulumisia raskauden osalta.

Rimprenssa ja Leppis 31+4
 

Yhteistyössä