ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Olen kyllä samaa mieltä tosta imettämisestä edellisten kanssa..
Siis joo tietystihän on niitäkin ihmisiä jotka eivät yritä edes imettää, mutta sitten omalta kohdalta jos miettii niin varmasti tuntuisi pahalta jos itsellä olisi vaikeaa imetyksen kanssa ja sitten paineita vain lisättäisi tuomitsemalla ja tivaamalla asiasta kokoajan..
Mutta siis mun mielipide on se, että on jokaisen oma asia tuo imettäminen, ja muut saavat olla ihan mitä mieltä haluavat siitä että miksi ei joiltain imettäminen suju.
Mutta mun mielestä ne mielipiteet saisi myös pitää ihan vaan siellä omassa mielessä, koska eihän kukaan OIKEASTI voi tietää kuinka paljon joku yrittää tai on yrittämättä.
Yleensäkään en pidä siitä että ihmisiä arvostellaan, ja puututaan toisten henk.koht. asioihin jollein voi olla täysin varma että on oikeassa.
Koska eihän se arvostelu koskaan ketään helpota ( ei arvostelijaa, eikä varsinkaan sitä jota arvostellaan )

Tuli nyt jotenkin taas tosi sekavaa tekstiä, toivottavasti edes joku ymmärsi jotain.
Lyhyesti sanottuna mun mielestä imettäminen on jokaisen oma asia, eikä siihen pitäisi toisten mennä puuttumaan, tai kommentoimaan
 
Suveon Onnea kamalan paljon :flower: Toivottavasti pikkuinen voi hyvin =)
Täälläkin on raskausmyrkytys vaara olemassa kovien verenpaineiden yms. takia eli seurannassa ollaan. Mutta toivon kuitenkin ettei pikkuinen ihan vielä syntyisi.

iinaZ Kiitos imetysliivivinkeistä taas. Mua jotenkin kammoksuttaa se, että aluksi liivien pitää olla tosiaan kaarituettomat. Tuntuu että miten mä oikeesti tuun näitten lollojeni kanssa toimeen ilman niitä kaaritukia. Nyt en mitenkään pystyisi olla ilman niitä :/
Mutta kai kaikkeen tottuu.. Ja eikös se oo sillee että suositellaan että ekan 3kk jälkeen vois sitten jo pitää tuellisia?!
Niin ja sitten vielä tuo liitoskipu yms. juttu. Niin mä kävin keskiviikkona pissakokeissa, koska mulla on jo kerran ollut virtsaputkentulehdun raskauden aikana. Täytyykin tänään soitella josko jo tuloksia olisi tullut..toivottavasti olisi puhdas.

Mun pitäs keksiä miehelle joku hääpäivälahja..meillä on sunnuntaina 1v. hääpäivä, mutten millään keksi mitä ostaisin. Vinkkejä?

Outiko 33+2
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja baby butterfly:
hei apua!!!
Onko mitää pika keinoa turvotukseen??? Mulla turpos jalat yhtäkkiä niin paljon että En saa melkee varpaita liikuteltua!!! :'( Kauhea kihelmöinti ja paine tuntuu....
tuore ananas, mansikka ja hyvä aito japanilainen vihreä tee.(ei siis kaupan liptonit jne) oikea japanilainen vihreä tee on tosi tykki nesteenpoistaja. sitä saa myös paahdettuna, joten piristävää vaikutusta ei ole.
lisäksi paljon vettä.



Alkuperäinen kirjoittaja permis:
Monestihan tuo imetys vaatii todella aikaa, hikeä ja kyyneleitä, eikä helppoa ole, mutta harvalla kuitenkaan fyysisesti mitään estettä siihen on. Tää on ihan sekoo tekstiä, mutta pointtina, että ei kannata aatella että multa ei tuu maitoa, vaan ennemminkin varautua siihen mitä se imetyksen alkuun laitto voi oikeesti vaatia. Ja todella tiedän, että kaikilla ei vaan kaikesta yrityksestä huolimatta onnistu. Toivoisin vaan, että asioista puhuttas oikeilla nimillä ja sanottas suoraan, että ei jaksanut/ollut voimia/halua enää yrittää. Musta tosta imetyksen onnistumisesta tehään vähän liian iso juttu ja pelon aihe, ennemminkin pitäs puhua enemmän siitä mitä kaikkea se siinä alussa on, ettei aateltas, että sieltä sitä maitoa vaan tupsahtaa tai on tupsahtamatta.
Permis ja Veikko 30+3
mä olen samaa mieltä permiksen kanssa siitä että imetystiedon puutteesta johtuu suurimman osan imetyksen vähyys.
se on totta että eihän se kelleen kuulu, mut jos siitä tulee puhe ja itse asiat ottaa esille niin miksi silloin asiasta ei puhuta niinkuin se on.


imetysliiveistä sen verran et ostin carriwellin soft touch drop cupit viininpunaisena koossa L ja ne oli mulle liian isot. ne on siis pesty kahdesti ja käytetty yhdesti (rinnanympärys liian iso). menee taulukon mukaan kupeille A-H 75-100 ja vielä on sellanen jatkopalakin mukana.
nääon siis ne säädettävät ja edellisen lapsen aikana oli painijaselkämalli josta L oli liian pieni ja ajattelin et nyt hoikempana noi olis hyvät mut ei.. liian isot..
jos joku haluais ne täältä multa pyörimästä.. tällaset siis:
http://www.pientenparhaaksi.fi/product_details.php?p=86


ulkonäkö
mä olen laihtunut tän raskauden aikana. kiloja on tullut vain muutamia ja on vähemmän kuin esikoisesta.mun iho on todella hyvässä kunnossa ja olen duunissa ruskettunut ja hiukset on hyvässä kunnossa ja maha ei vaivaa..
et jos en nyt näiden parin seuraavan kuukauden aikana liho tyyliin 7kiloa niin vähemmän tulee kiloja kuin esikosta.(josta tuli noin 13kg)

eilen oli ensi-ilta ja tänään vielä esitys ja sit onkin bileet. pitsaa ja punkkua.. :D
ollaan hankittu pojan nukkuvahti ja käydään firman piikkiin pitsalla ja mies saa juoda jos haluaa firman juomia..mä taidan lipitellä mehuja ja limuja..
mulla oli 5 työharjoittelijaakin, niille pitäis ostaa jotain kiitokseksi vaikka mulla paloikin hihnat niiden kanssa. on vaikea ymmärtää miten tyhjäpäitä jotkut voi olla duuneissaan. olkookin kesätyöntekijöitä, harjoittelijoita tai pomoja, työstään pitää osata ottaa vastuu.. huh..

unikuu ja nimetön 30+ jotain(en mä jaksa pitää silmällä ku viikot)
 
SpringSummer
Onnittelut Suveon toivottavasti pääset vielä kertomaan teidän perheen kulumisia!

Kiitokset imetysliivi kommenteista. Eiköhän sitä itsekin jotkut hyvät löydä. Imettämisestä toivon että saisin todella hyvät ohjeet ja opastuksen alkuun.
Oletteko jo ostaneet imetyspuseroita tms...vai miksi niitä nyt kutsutaankin??

Omaa asiaa... jännittää mitä ensi viikolla sanotaan pienestä mahasta, onkohan vauva kasvanut normaalisti kun sitä on vähän epäilty. Kyllästyttää kyllä vähän ulkopuolisten ihmettelyt...ja samalla huolestuttaa.

SpringSummer 31+5
 
Outiko, mulla ihan hirvittävät liitoskivut yhdistettynä selkäkipuihin. Kuvailemasi sohvalta nousut, on just samanlaisia kun mulla ja kropan suoristamiseen menee joku hetki. Ulkoiset muutokset ei mua haittaa ollenkaan. Alle 10 kg tullut painoa lisää. Eniten mua haittaa se, että olen normaalisti aika eläväinen liikkeiltäni ja teen sata asiaa minuutissa, ja nyt joudun kaiken tekemään hitaan harkitusti. Töissä kun kävin, niin työkaveri nauroi, että ihan hassua nähdä sut tuollaisena hitaana. :D turvotuksilta olen onneksi säästynyt. Kädet turpoo välillä, mutta menee aika nopeesti ohi.

Suveon, onneksi olkoon :hug: paljon voimia pikkuiselle!!

Imetysliivejä en ole vielä hankkinut. Ostin kahdet tavalliset liivit alusvaatekutsuilta. Kävin katsomassa noita imetysliivejä jonkun laittamasta linkistä ja ihmettelin, kun tosi monissa oli ympärysmitat ihan valtavia alk. 80... täytyy mennä jonnekin kokeilemaan. Luultavasti päädyn taas Funky Ladyyn, kun en muualta ole yleensä liivejä löytänyt. Pienten parhaaksi -linkkiä en vielä käynyt katsomassa, että sinne seuraavaksi tutkimaan.

Kotiintulovaatteita en ole yhtään miettinyt vauvalle tai itselle. Itselle varmaan otan jonkun mekon joka ei kiristä. Sain myös siskolta Thaimaan tuliaisena kalastajahousut, jotka on aivan valtavan kokoiset ja ne kurotaan oikeaan kokoon päälle. Ne on varmaan myös mainiot sairaalassaoloaikana. Mä kun olen päättänyt etten sairaalan kaavuissa kulje enkä synnytä.

Nimistä ja pelosta, että joku varastaa nimen. Mä olen kailottanut jo meidän nimivaihtoehdot julki ja ilmoittanut, että vaikka joku ne varastaisikin, niin me annetaan siitä huolimatta nämä nimet. :D ja meidän nimivaihtoehdot on hiukan erikoisempi, että en usko, että kukaan on niitä haluamassa. heh!

Citilda ja mamika olen niin samaa mieltä siitä, että se haluaako äiti imettää on jokaisen äidin oma valinta ja sitä tulee kunnioittaa. Ja uskon, että on äitejä, joilta ei yksinkertaisesti tule riittävästi maitoa, jos ollenkaan. Jolloin ei ole vaihtoehtoa ja se ettei pysty imettämään, voi jollekin äidille olla todella surullinen ja kipeä asia. Ei helpota, että joku sitten tivaa, miksi et imetä tms. Pääasia mun mielestä on, että lapsi saa ruokaa -oli se sitten äidinmaitoa tai korviketta, niin maitoa kuitenkin. Itse toivon, että pystyisin imettämään ja maitoa tulisi riittävästi. Mutta aion turvautua korvikkeisiin, jos ei imetys jostain syystä onnistu. Enkä aio tuntea sen vuoksi huonommuutta.

Kohta tulee kaveri ja tyttönsä kanssa ekaa kertaa meille kylään. Kaverin muksu syntyi keskosena, 540 g, ja tällä hetkellä painaa noin 5 kiloa. Ihana reipas tyttö!! :heart:

Luminella ja matkustaja 31+6
 
Olikohan se Bettina joka kyseli muita yökyöpeleitä? Mä olen ainaki. Oon oikein odottanu että koska se aikasin herääminen alkaa, oon aina ollu tämmönen kova nukkumaan ja olis toisaalta ihan kivakin herätä aikasin. :) yöllä tosiaan istun pitkään koneella ja nukun pitkään aamulla. ah, että on ihanaa olla kotona eikä töissä.

Vauvalle löysin eilen kotiintulo vaatteet, mut itseäni en oo aatellu ollenkaan. Jotain tosi pehmeetä ja isoo varmaan. Aikanaan ku oin yhdessä vatsanalueen leikkauksessa niin laitoin melko kireet verkkarit jalkaan ku lähin sairaalaan (tollo) ja sit kotiin lähdettäessä oliki tuskasta ku vatsa oli kipeenä. Vaikka oonki hoitoalalla niin enpä ollu sitä tullu miettineeks ollenkaan. Niinhän sitä sanotaan että hoitajakin on potilaaksi joutuessaan avuton. No, ainaki mää olin. :D

Huomasin eilen että oon haalinu jo ihan hirveesti vauvan vaatteita. menee ikä ja terveys niitä lajitellessa.

Nyt se on sitte tapahtunu, eka vauva syntyny. Onnea Suveon!!

Ja joku kyseli noista neuvola käytännöistä. Mulla on ollu nyt kaks kertaa lääkärineuvola, mutta meidän neuvolassa ei oo ultraa. Ja tälläpaikkakunnalla on ollu käytäntönä vain rakenneultra. Ultraus äippäpolilla. Toi mun viime viikkonen ultrakäynti oli täysin ylimääränen. Jos kaikki olis menny ilman ongelmia niin meillä olis seuraava ultra vkolla 36-37 eli synnytystapa-arvio. Meidän pienessä paikallissairaalassa ei vaan ole ku yks gynekologi tällä hetkellä , joten niiden on aika haasteellista hoitaa kaikki potilaat. :/

Aniit ja Taneli 30+0 POKS :heart:
 
Imetys...Arvasinkin, että asia otetaan väärin ja siksi pitkään mietin kirjoitanko mitään. Itsehän olen sitä mieltä, että korvike on ihan ok, tärkeintä on se että äiti ja vauva on tyytyväisiä. Miksi aiheesta kirjoitin on se, että monille esikoista odottaville ystäville saan hokea, että älkää nyt jo ennakkoon olko paniikissa, että maitoa ei tulisi. Kun henkilöt, jotka päättävät olla imettämättä sanovat vaan, että maitoa ei tule, saa monet väärän käsityksen imetyksestä. Mielestäni asioista pitäisi puhua oikeilla nimillä ja kaikkein olla todella puuttumatta toisten imetyksiin/mettämättä jättämisiin, jotta uskallettaisiin suoraan sanoa, että esim. liian raskasta, mie annan korviketta. Ja ymmärrän tän jos joku täti sukujuhlissa todella lähtee asiaa tivaamaan, mutta mielestäni tuosta maitoa ei tuu hommasta on tullut oikea hokema, ei vaan vastaus inhottaviin kysymyksiin. Tarkoitukseni ei todellakaan ole arvostella äitejä, jotka eivät imetä. Mutta oikeessa mamika oot siinä, että mitään tekemistä mulla ei täällä levossa kyllä oo ja sillä tämmösiä ehin pohtimaan ;)

Onnittelut Suveonille :heart: :heart:

Neuvolakuulumisia

Lepo jatkuu, supistusten kellottelu ei normaalia tässä vaiheessa :/ . Lisäksi pikkunen oli jo kiinnittymässä, täti kovasti koitti saada päätä vielä liikkeelle, mutta siltä näytti että poika alkaa valmistautuun ulkomaailmaan.

Hemppa, verenpaine ja pissa ok, painoa pompsahtanut nyt +14, mutta no hätä, esikoisesta nousi reilusti yli 20 ja jälkitarkastuksessa oli enää pari kiloa jäljellä.
Veikon sykkeet 150

No sit täti bongas mun hehkeät sääret ja kysäs, että miksikös nuo niin verillä on...no sa
noin, että vähän oon raapinut ja kauhuissaan laitto mut heti verikokeisiin sen raskaushepatoosin vuoksi. No ensi viikolla nähään...mua on kyllä aina kutittanut, mutta noin rajua ei kyllä sais kuulemma olla, luulen kuitenkin että johtuu vaan ihon kuivumisesta, ihottumaa ei oo.

Ja sit tuli aika pelkopolille ja synnytystapa-arvioon...Vähän tuo paniikki alkaa nostaan päätään, kun esikoisen synnyttäminen meni tosiaan vähän häslingiksi.

Tämmöstä, mutta nyt jäden syöntiin, ihanan kesäinen päivä
:flower:

Permis ja Veikko 30+4
 
Täällä kans yks yökyöpeli ja samalla aamu-uninen. :wave: Tänäänkin kello soi eka kerran klo 9. Torkuttelin 10.30 asti. Ei vaan millään jaksanut nousta. Aivan kuin silmien päällä olis ollut sementtiä. Onneks tuo masuasukkikaan ei oo aamuvirkku. :)

Neuvolakäytännöistä Mulla oli alkuraskaudesta vain yksi ultra. Toisen ultran kävin yksityisellä, koska tätä ei tarjottu kunnan puolesta. Lääkäräkäyntejä on 2. Toinen oli ihan siinä 10 rv paikkeilla ja toinen on vasta rv 36.

Tukiliiveistä Varmaan ihan pakko mennä sovittamaan noita joku päivä Lindexille ja Oz babyyn. Jos ostais yhet ennen syntymää ja toiset sitten, kun näkee mitä niille tisseille käy. =)

Mandy ja nappula 32+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
iinaZ Kiitos imetysliivivinkeistä taas. Mua jotenkin kammoksuttaa se, että aluksi liivien pitää olla tosiaan kaarituettomat. Tuntuu että miten mä oikeesti tuun näitten lollojeni kanssa toimeen ilman niitä kaaritukia. Nyt en mitenkään pystyisi olla ilman niitä :/
Mutta kai kaikkeen tottuu.. Ja eikös se oo sillee että suositellaan että ekan 3kk jälkeen vois sitten jo pitää tuellisia?!
Niin ja sitten vielä tuo liitoskipu yms. juttu. Niin mä kävin keskiviikkona pissakokeissa, koska mulla on jo kerran ollut virtsaputkentulehdun raskauden aikana. Täytyykin tänään soitella josko jo tuloksia olisi tullut..toivottavasti olisi puhdas.

Mun pitäs keksiä miehelle joku hääpäivälahja..meillä on sunnuntaina 1v. hääpäivä, mutten millään keksi mitä ostaisin. Vinkkejä?
Kunnon imetysliivien ei tartte sisältää kaaritukia kun sää saat "pallomunkit" ilman rautatukiakin. Siinä oli se kunnon liivien pointti (vaikka ne vähä rumia onkin kun kupit nousee niin korkealle peittämään decolteen). ;)

En ota kaaritukien käyttöönottosuosituksiin kantaa, koska musta ne voi ottaa käyttöön heti kun imetys sujuu ja rinnat ei kipuile. Jo tunnin käytöllä voit saada kainaloihin kaaritukien takia jyskyttävät kivut ja maidon pakkautumiset jotka vaatii vähintään vauvan herätyksen tissille (aina ku koskee niin kannattaa sitkeesti vaan tyhjentää ) ja liivittömän loppupäivän (toppi) kaalinlehtineen. Itse olen niin alusvaatteiden perään että löytyy ne kaarituelliset imetysliivit täältäkin - valitettavasti vain hetkelliseen hienosteluun.

Häälahjaan ideoita tästä;

1 Paperihäät
2 Pumpulihäät
3 Nahkahäät
4 Keramiikkahäät
5 Puuhäät
6 Sokerihäät
7 Villahäät
7 ½ Messinkihäät
8 Kumi/Pronssihäät
9 Pellavahäät
10 Tinahäät
11 Teräshäät
12 Silkkihäät
12 ½ Kuparihäät
13 Pitsihäät
14 Norsunluuhäät
15 Kristallihäät
20 Pronssi/Posliinihäät
25 Hopeahäät
30 Helmihäät
35 Korallihäät
40 Rubiinihäät
45 Safiirihäät
50 Kultahäät
55 Smaragdihäät
60 Timanttihäät
65 Kruununtimanttihäät
70 Rautahäät
80/75 Briljanttihäät

Alkuperäinen kirjoittaja SpringSummer:
Oletteko jo ostaneet imetyspuseroita tms...vai miksi niitä nyt kutsutaankin??
Tilattu on ainakin! H&M:n syksymallistoa odotellaan kans vesikielellä (nää kesäversiot ei oikein nappaa). Kaikki imetyspaitamallit toimii varmasti paremmin kuin pelkkä tavallinen paita, mutta musta paras on kietaisumallinen ja H&M on ainakin täys taviksia kietaisupaitoja (sovittaessa kokeile joustaako leikkaus rinnan alle) mutta ne vaan on liian pieniä imetysmielessä rintavalle ja lyhyitäkin tuppaavat olemaan 170+ pituiselle :/

Alkuperäinen kirjoittaja permis:
Ja sit tuli aika pelkopolille ja synnytystapa-arvioon...Vähän tuo paniikki alkaa nostaan päätään, kun esikoisen synnyttäminen meni tosiaan vähän häslingiksi.
:hug:


p.s. tiiättekö että kun kamala nälkä (2h syömättä antibiootin molemmin puolin) niin kotitekonen kinkku-ananasakäämäpizza maistuu taivaalliselle :p
 
Kiitos kaikille onnitteluista!
Meidän pirpana painoi syntyessään 880g ja pituutta oli 35cm.Nyt kohta 1kk:n ikäisenä hän painaa 1365g ja viime pituusmittaukesssa oli 2,5cm tullut lisää mittaa. =) Pikkuhiljaa kasvetaan..Hyvin on mennyt tähän asti.
 
Suveon, kiva kuulla, että teidän pienokainen on kasvanut hyvin. :heart: ootko saanut pitää kenguru -hoidossa? Vai onko enää kaapissa? Musta on ihana, että vanhemmat pääsee tosi paljon mukaan arjen hoitoihin jo lähes alusta asti, vaikka lapsi syntyisi pienenä. Ootteko saaneet mitään arviota, että milloin saisitte pirpanan kotiin? Anteeks että utelen... :ashamed:

Luminella ja matkustaja 31+6
 
Suveon Erittäin isot onnittelut!!! :flower: Onneksi nykylääketiede pystyy pienimmätkin potilaat useimmiten hoitamaan. Tsemppiä teille ja pikkuisellenne!

Me lähdetään huomenna mökkeilemään ja tullaan sunnuntaina, toivotaan että arska paistaa! B)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Jeppis & pikku-papu 31+6
 
Onnea Suveon! Mukavaa, että kaikki on sujunut hyvin!

Imetys on kyllä sellainen aihe, että siitä saa helposti riidan aikaiseksi... Mutta siitä oon samaa mieltä, että kenenkään imettämättömyys ei kuulu toisille. Mutta ei toisaalta imetyskään. Olin aika ihmeissäni siitäkin kun jouduin kerran esikoisen aikana perustelemaan eräälle sukulaiselle miksi imetän VIELÄKIN seitsemän kuukauden ikäistä poikaani.....??
Mutta se on munkin mielestä kyllä harmillista, että sellaisiakin äitejä on varmasti paljon jotka haluais imettää mutta homma kaatuu ohjauksen ja tiedon puutteeseen...


Maud 32+5
 
Luminella
On neiti ollut kengurussa ja sit sylissä tietenkin(iskällä kans),en ihan joka päivä ole kuitenkaan sylitellyt,ettei rasitu liikaa,lepohan kuitenkin parasta on.Ja kaapissa on kyllä vielä..En oo uskaltanut edes kysyä koska voisi kotiutua,on niin outo tilanne,vaikka alkujärkytyksestä on kai selvitty,mutta olihan koko tilanne melkoinen shokki,kaikille.Enkä ota uteluna,mielelläni kirjottelen. =)
 
Nämä imetyskeskustelut kannattais lopettaa heti alkuunsa ennenkö tää on täysi sota päällänsä mutta pakko lisätä vielä sen verran että kun toiselle äidille korvike on pelkkä ok, meidän lapsille se on ruokaa ja mulle on aivan helvetin sama mistä telineestä sitä ruokaa tulee, kunhan lapsi saa syödäksensä. Keväällä oli iltasanomis juttua siitä kuinka karseet oltavat joillaki lapsilla suomes on, erityisesti jäi mieleen se kun eräs poika oli kertonu että kun pikkuveljen kans tulee nälkä niin ei muuta kun kastelee vessapaperia haalees vedes ja ateria on valmis. :'(
 
Suveon, on varmasti ollut alkuun järkytys. Kun ystäväni lapsi syntyi raskausvkolla 26, niin kyllä siinä meni itselläkin toipuessa ensijärkytyksestä ennen kuin tokeni ja pystyi alkamaan aidosti iloitsemaan lapsen syntymästä. Sitä oli niin peloissaan ensi viikot, että kuinka siinä käy ja kaikki sormet ja varpaat oli ristissä. Nyt pikkuneiti on noin 5 kiloinen, jäntevä reipas prinsessa, joka kovaa vauhtia harjoittelee konttaamista. :heart:

Luminella ja matkustaja 31+6
 
Suveon, kiitos kun kertoilet teidän tytön alkutaipaleesta :heart: Millas viikoilla hän muuten tarkalleen ottaen syntyi? Mahtava kyllä asia suomessa, niin hyvää hoitoa saa pienet ihmisen alut :heart:

Imetyksestä, mua ärsyttää kaikista eniten se, että naiset on naisille susia tässäkin aiheessa. Just se asia missä pitäisi tukea toista ja vetää yhtä köyttä niin kaikki on toistensa kimpussa. Tällä en nyt tarkoita tätä äskeistä keskustelua, vaan yleisesti tuli aiheesta mieleen. Sama homma on vaipoissa, kuivaksi opettelussa, kiinteiden aloituksessa ja ja ja.. Kyllä näitä aiheita riittää. :/
 
imetyksestä tuolla aikaisemmin puhuttiinkin siitä että se on jokaisen äidin oma asia. Niin olen ihan samaa mieltä. Minulta on kysytty että imetänkö ja sanoin että koitan imettää n. kuukauden verran. Sitäkin on jo kauhusteltu että miksi vain niin vähän! Pitäisi ainakin se puolivuotta! Mutta mielestäni ei tarvitse. Ja eihän sitä tietä että onnistuuko imetys vai ei.

Mamika olet oikeassa, että korvike on myös ruokaa. Samat vitamiinit ja ravinnot niissä on nykyään kuin äidinmaidossakin. Pääasia on että lapsi saa syödäkseen.

Ulkonäöstä vaikka mullekkin on painoa tullut 10kg niin se on silti kaikki mennyt mahaan :p että ei juurikaan muualle, tai en ainakaa oo huomannu että mistää muualta olisin lihonnu.. Olen mielestäni niin kaunis kuin vain tällä naamalla voi olla :D
Nyt kun on lämpöisiä päiviä niin on hienoa kun ei tarvitse hävetä mahaa niinkuin viime kesänäkin kun meni vaikka rannalle muiden laihojen sekaan. Kun tätä omaa mahaa oli jo silloin jonkin verran... :D On kiva pitää bikinejäkin päällä..
 
Huh, uhmasin kipujani ja uskaltauduin kaupungille shoppailemaan. Lähinnä etsin miehelle sitä hääpäivälahjaa, mutta kyllä mukaan tarttui muutakin :ashamed: Mikähän siinä on, että jos jotain tiettyä juttua lähtee ostamaan, niin ne ostokset ei ikinä jää siihen!

No pähkäiltyäni ostin miehelle sellasen hopeisen rannekorun missä on laatta. Ja siihen sitten vaan kaiverrus. Melko "tavallinen" mutta mielestäni sopii miehelle hyvin. Hintakin oli mielestäni sopiva, 60 eur. Aika edullinen jopa.
Eka mietin sellastakin, että oisin ostanut hälle lahjakortin tatuointiliikkeeseen. Mies kun haluaa tatuoida sitten lapsen synnyttyä rintaansa vauvan syntymäajan...Mutta mielestäni lahjakortti ei ois ollut sitten niin henkilökohtanen. Saa sitten ite maksaa sen tatuointinsa :D

Nyt mentävä suihkuun, ulkona oli kauhean kuuma. Tai sitten musta vaan tuntui siltä.

Outiko 33+2
 
Pitäisköhän munkin lähtee shoppaileen, voisin käydä tän (vaikka meidän vaunut onkin mustat Emman Bestar Kombit -09);
[img=http://verkkokauppa.babystyle.fi/public/file.php?&cid=149&fid=2362&hh=8acd0f&fn=Brio+Bag+ruskea.jpg][/img]

Ja tän, koska meitin muksuilla Britaxin BabySafePlus ei olis ollu kovin pitkäikäinen investointi (kapea kuin mikä );
[img=http://www.orashop.fi/img/product.php?id=178][/img]
 
Mulle tuli vielä imetyksestä mieleen yksi kysymys teille, jotka jo tässä vaiheessa tiedätte, ettette halua imettää kun sen esim. 1-2 kuukautta. Niin onko teillä joku tietty syy siihen, että haluatte lopettaa imettämisen niin lyhyeen? En siis halua tuomita ketään, mutta kiinnostaisi vain tietää ( uteliasuuttani) =)
 

Yhteistyössä