ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Baby butterfly onnea ja tsemppiä huomiselle!

Oma ulkonäkö vähän stressaa, ei niinkään että painoa olisi liikaa tullut, vaikka sitäki on.. Mutta omaa painoa oli jo 70kg odotuksen alussa, ja olen laihduttanut noin 10kg joku aika sitten, ja siihen meni todellakin aikaa. Kun en syö liikaa, urheilen ja olen aktiivinen normaalistikin. Ennemmin ei musta ole varmaan päällepäin nähnyt, että oon 70kg, ainakin hirveän hyvin aina flaksi käynyt. :) Nyt olo ja ulkonäkö on lässähtänyt, ja se harmittaa. Kiva kun vyötärö on pallomaha, ja sitä voi vähän esitellä kaupoissa käydessään, mutta silti on vähän jenkkakahvoja. Onneksi ne ei niin näy. :D

Permis imetyksestä olen samoilla linjoilla, tiedän parikin tapausta (paljon nuorempia), jotka eivät imetä siksi, että pääsevät "helpommalla" ja tietenkin bilettämään viikonloppuisin. Tämä ei tietenkään koske kaikkia nuorempia äitejä, mutta mielestäni se on väärin, että pari viikkoinen-1kk vanha jätetään jo isomummulle ja lähdetään ryyppäämään. Mitä varten lapsia pitää tehdä, jos ei pysty olla ilman alkoholia jne.. Ja täältä tulee taas hirveää paatosta. :D Toki jokainen saa tehdä kuinka tykkää, mutta se on lyhyt aika, kun pitää olla ottamatta, ja jokin oikeasti niin naurettava asia kuin kalja (tai tupakka, tiedän itsekin pari kertaa raskausaikana retkahtaneena).. Noniin, lopetan sitten tähän. :)

Vaavitar + tintta
 
BB, ihana ettei kaikki pidä ihan kauheana pinnallisena ihmisenä mua :snotty: :snotty: Mulla on sama tilanne, että ennen tosiaan xs ja 34 on ollut mun koko. Yks päivä en tiedä olisko pitänyt itkeä vai nauraa kun laitoin yhdet 36 kokoset kalsarit jalkaan ja tollo kurkistin persuusta peilistä niin siellä luki kutakuinkin ssssssnnnnnnnooooooopppppyyyyyy :LOL:
 
Helou! :wave:
Pitkästä aikaa. Olen käynyt kyllä lukemassa lähes päivittäin, mutta ei ole tullut mitään kirjoiteltua kun ei tässä oikein ole tapahtunut mitään ihmeitä... :)
Perhevalmennus on menossa. Neuvolassa kaikki ollut niinkuin kuuluukin ja olo hyvä ja kevyt.
Siitä puheenollen, ulkoiset muutokset ei miua haittaa. Olen aina ollut hoikka ja urheilullinen ja tulleet 10 kiloa eivät paina missään. En edes huomaa niitä. Mahaakaan tuskin edes muistan. Vauvan kovista potkuista ja muusta riehumisista edes huomaan olevani raskaana :D Kyllähän sitä vessassa joutuu useammin ravaamaan ja ruokaa menisi tolkuttomasti ja supistelee paljon, mutta nuo nyt on pientä. Minnekään ei koske ja mieli on hyvä ja pirteä!
Tässä kuva eiliseltä. Hämmästyin kuvan nähdessäni: oikeastiko näytän tuolta? Koska olo on sellainen kuin olisi vaan vähän kuukautisten aikaista turvotusta :D



OnSiisKevät ja beibe 31+3
 
Permis en mä mitenkään loukkaantunu, ole huoleti. :)
Tästä samasta asiasta hiljattain juttelin yhen pain valmistuvan kätilön kanssa ja hän sano että useimmilla imetyksen epäonnistuminen johtuu just vääristä asennoista ym.. Toivottavasti itse saan tarpeeks tukea ja kädestä pitäen opastusta sitten joskus kun on sen aika. :)
näistä asioista on hyvä puhua.

Oon ihan innoissani ku äsken bongasin noiden vauvanvaatteiden joukosta sellaset joilla Taneli vois sitte tulla kotiin. :) oi että, alkaa tulla todelliseks koko tää juttu. :D :heart:
 
Ulkonäköjutuista vielä sen verran, mulla taustalla on siis sellanen juttu että joskus 16-17 veenä lihosin 60kg -> 97kg, joskus 19 vuotiaana sain puolessa vuodessa ruokavalion muutoksella 30 kg pois... Puolisen vuotta kesti kun olin sitten hoikassa mitassani, 65 kg. Jonka jälkeen laihduttaminen kiilsi silmissä niin kovasti että taisi touhu lipsahtaa syömishäiriön puolella. "liian alas" paino ei koskaan päässyt putoamaan , järeän lihasmassanikin vuoksi.. Mutta saatuani itseni kuriin, olin hoikka eikä ruoka ollut enää pakkomielteeni... Oli vaan kiva olla omassa vartalossaan, ilman ylipainon tuomaa hengenahdistusta tai bulimikon (?) tarvetta tyhjentää kaikki ruoka mahdollisimman nopeasti pois kehosta.
Raskaana mulle on tullut tota ylimääräistä painoa, neuvolassa, missä ei siis tietenkään tiedetä mistään menneestä "ruokaongelmasta" annetaan jotain ohjeita ruokavalion suhteen.. Sain ihan sellaisen tarkan taulukon jonka mukaan pitäisi päivittäin syödä. Ja sellanen tuntuu niiiin hyvältä.. Mutta sitten kun aloin koko ajan taas miettimään syömistäni, ja kellontarkasti syömään "sen ja sen" määrän... En mä osaa selittää, mutta se homma lipeää käsistä jos jatkan, nyt en siis enää noudata niitä ohjeita, syön niin kuin tuntuu, ja yritän vaan olla ajattelematta noita ruoka-juttuja, mitä nyt tiettyjä rajoja täytyy yrittää pitää..
Mutta siis, jotenkin mä kuitenkin vaan kaipaan sitä vaivatonta oloa, ja sitä että voin taas nähdä itseni kauniina peilistä. Ja tämähän ei siis tarkoita ettenkö pitäisi pulskempia ihmisiä kauniina... Hyvän itsetunnon omaava ja itseensä tyytyväinen ihminen on aina kaunis, oli minkä kokoinen tahansa. Minä en vaan ole sujut isomman itseni kanssa...
 
Ei olisi pitänyt tänään siivota niin rajusti. Tai no rajusti ja rajusti, mut imuroin ja pyyhin pölyjä lattialistoista yms. Nyt se sitten kostautui. En enää pääse omin avuin kävelemään, kun sattuu niin paljon. Mies taluttelee mua täällä, kun jotain mummoa. Se jo sanoikin, että pitäs varmaan rollaattori hankkia :D Mut oikeesti tää ei kyllä enää naurata..voiko nää ees olla pelkkiä liitoskipuja ?!
Mulla on nyt noitten muitten kipujen lisäksi tullut entistä kaameempi selkäkipu.
Äsken meinasin kaatua, kun tuntui että jalat ei vaan enää kanna..

Imetyksestä
Samoilla linjoilla muiden kanssa. Minäkään en voi ymmärtää sellasia, jotka eivät imetä sen takia, että pääsevat ryyppämään tai polttamaan :(
Miksi niitä lapsia ees pitää sellaisten tehdä :/ Toisaalta hyvä, etteivät imetäkään ettei lapsi joudu kärsimään alkoholista/tupakasta, mutta miksi viina/tupakka menee lapsen etujen edelle. Surullista :'(

Ja sitten vielä imetysliiveistä
Jos nyt kuppikoko on 85DD / 85E niin minkä verran ois hyvä varata "kasvun varaa" ?
Äsken tuossa pikkusiskon kaa puhuin noista imetysliiveistä yms. niin mies oli ihan innoissaan kun kuuli että nää tissit kasvaa vielä tästäkin isommiksi :D Voi noita miehiä..

outiko 33+1
 
Onnea baby butterfly! Toivottavasti turvotuskin pian laskee.

Ulkonäkömuutoksista Lähtöpainoni oli 73 kg, ja bmi oli vähän yli 26 eli lievän ylipainon puolella. Pidemmän aikaa olin ollut samoissa mitoissa. Seurustelun (ja sohvalla löhöämisen) myötä tulleita kiloja. :D Painoa tullut raskauden aikana noin 7 kg... Jenkkakahvat on kuitenki aikalailla kadonneet, voi johtua vaan mahan venymisestäkin. Monet tutut on kuitenki sanonu, että oon muuten laihtunu, vaikka maha onkin kasvanut. Tunnen itseni ihan kauniiksi, vaikka välillä kun maha on tiellä niin pidän itseäni ihan valaana. :) Ihokin on vihdoinkin paremmassa kunnossa. Aluksi oli finnejä vaikka muille jakaa. Saattoi stressin väheneminenkin siihen vaikuttaa. Olisin toivonut, että rinnat olisivat kasvaneet enemmän jo raskausaikana, mutta sama c-kuppi on vielä riittänyt.

Imetysliiveistä Tilasin bebesiltä bravado-imetysliivit. Pidin niitä jo alkuraskaudesta öisin, kun rinnat olivat niin kipeät. Ne ovat sopivat jo nyt, mutta kokotaulukon mukaan pitäisi mennä vielä vaikka kuppikoko kasvaisikin. Mukavan joustavat, kaarituettomat. Ainut miinuspuoli on hinta. Maksoivat 48 euroa. Silti olen ajatellut tilata vielä toisetkin.

Nyt menen herättämään sohvalle nukahtaneen miehen. :)

Illusia + Emppu 31+6
 
Argh, tätä väsymystä!! Esikoinen päätti nukkua tänään vaan yhdet päikkärit, äitiä ois niin väsyttäny iltapäivällä. Mieskin oli sillon metässä puita tekemässä, etten sitten päässy ees ite nukkumaan. Noh, pitää nyt nukkua päikkäreitä, kun mies on lomalla :)

Imetyksestä. Esikoista imetin 8kk, oisin imettäny ehkä kauemminkin, mutta sillon tuntui hyvältä lopettaa, kun olin jo uudestaan raskaana. Ois ihanaa imettää myös tätä toista ainakin se puoli vuotta. Mulla meinas kaatua koko imetys jo laitoksella. En saanu tarpeeksi apua tai kannustusta. Poika ei millään saanu otetta mun nänneistä, piti ottaa sitten rintakumi avuksi, mutta sekin oli niin tuskasta, kun muutenkin kaikki oli uutta. Meinasin jo sillon, että kotiin kun mennään niin poika saa pullosta maitoa. Hoitajat ei kyllä pahemmin opastanu, ite piti itku kurkussa opetella. Onneksi oma äiti jaksoi kannustaa. Ja nyt näin jälkeen päin ajatellen, onneksi jaksoin yrittää ja yrittää. Rintakumia tarvittiin parisen viikkoa, sitten alkoi sujumaan ilman niitäkin :)

Outiko, täällä kans varsinkin siivoamisen jälkeen paikat niin jumissa ja kipeenä, ettei juuri liikkua pysty. Viime viikollakin leivoin ja siivosin samana päivänä, niin kyllä se ahkeruus sitten kostautuikin. No, enää ei oo kauaa tällasta :)

Nyt siivoamaan taas lelut ja keittiö.

Helmiir ja Kerttu 30+1
 
nyt ei mee hyvin!

Mä ostin brion yhdistelmävaunut, joissa kantokoppa, jo talvella. No nyt sit kuiteskin innostuin emmaljungan vaunuista ja mun vanhemmat sit osti ne lahjaksi. Vaan, mitä tehdä noille uudenveroisille brioille jotka yhtä lasta kyytsänneet? Ostin ne itse käytettynä, ohjeet sun muut on tallessa ja täysin ehjät. Vaunut on pestykin joten ei ois kun iskee vauva kyytiin ja radalle. Jos joku tietää kuka viel tarviis sais uudenveroiset puol ilmaseks.
yv:tä saa laittaa tai voin antaa sähköpostiosonkin ja laittaa kuvia tulemaan.
 
Tervehdys kaikille :wave:

Olen väkertänyt lopputyötä viimeiset pari viikkoa ja palstan lukeminen on jäänyt vähemmälle. Tällä viikolla sain työn palautettua, hyväksytettyä ja koulun loppumiseen liittyvän lomakerumban päätökseen. Päättötodistus tulee syyskuussa postissa, kun en varmaan silloin ehdi/pysty/halua mennä valmistujaistilaisuuteen. Arvosana opinnäytetyöstä on kiitettävä, joten pieni paniikki ja kiire taisi olla vain hyvästä =) Ja NYT VIHDOIN pääsen nauttimaan loppuraskaudesta ilman tykyttävää huonoa omaa tuntoa tekemättömästä opinnäytetyöstä. Edessä on siis kaikki vauvaan liittyvät hankinnat. Huomenna vien kelaan paperit, joten ehdimme ehkä saada äitiyspakkauksenkin ennen pikkutyypin syntymää ;)

Tänään oli neuvola: kaikki ok, painoa tullut yht. 10 kg, muttei onneksi näy ja tunnu juurikaan. Verenpaine 116/68, pissi puhdas, liikkeet ++, syke 140.
Huomenna on lääkäri Hesassa ja samalla reissulla mennään miehen kanssa kaupoille. Aateltiin myös mennä syömään hyvin ja juhlistamaan mun valmistumista amk:sta. Kai sitä nyt voi jo juhlia, vaikka se virallinen valmistumispäivä onkin vasta syksyllä.

Ihanaa kun olette jo ehtineet miettiä nimiä, kummeja, kotiutumisvaatteita jne. Me vasta aloitellaan koko prosessia. Huomenna menen tilaamaan tapetit lastenhuoneeseen, joten jos vaikka juhannuksen jälkeen päästäis aloittamaan lastenhuoneen remontti.

Hyviä vointeja kaikille!

Vuokko 28+4
 
Pientä tietojen päivitystä etusivun listaan. Ei ihan päästy tonne laskettuun aikaan asti,paha raskausmyrkytys yllätti.Pieni tyttö syntyi 17.5. TAYSsissa ja kasvaa nyt siellä.
(Mun ikä silloin 26,nyt 27.)
=)
 
Hurjan paljon onnea pikkuprinsessasta Suveon! :heart: :heart: :heart: Sinä pääsit korkkaamaan ensimmäisenä listan. =) Minäpäs alan askartelemaan tuohon etusivulle syntyneiden listaa. Kerrohan pituus ja painokin. Lisätään strategiset mitat pimun tietojen perään. Onnea vielä kerran! :heart:

 
Paljon Onnea Suveon!!! On se hienoa kun meidän lääketiede on niin kehittynyttä. Voimme turvallisin mielin odotella pikkuisiamme. Siitäpä tulikin mieleen, että kun lueskelin teidän kuulumisia, niin eri paikkakuntien välillä tuntuu olevan kovasti eroja neuvolan/sairaalan kontrolleissa, ainakin lääkärikäynneissä. Minulla on ollut vain yksi neuvolalääkärikäynti rsv:lla 26, eikä enempää tuu jos ei ilmene jotain ongelmia. Lisäksi kaksi ultraa sairaalassa: niskapoimu-ultra silloin alussa ja rakenneultra rsv 20. Molemmat teki kätilö. Tulossa vielä synnytystapa-arvio rsv 37. Olisi kiva kuulla kuinka paljon nämä poikkeavat teidän muiden seurannoista. Pikkuinen liikkuu kyllä kovasti, mutta ainahan sitä miettii että onkohan siellä kaikki hyvin. Varsinkin kun viimeisestä ultrasta alkaa olla kohta 3 kk.

Voinnista:
Joo aamuvirkkuja täällä tuntuu olevan, mutta löytyykö yhtään yökyöpeliä. Mitään erityistä vaivaa ei ole, mutta uni ei vaan tule. Nytkin kello kohta kaksi eikä väsytä yhtään. Onko tämä sitten sitä harjoittelua että jaksaa vauvelin kanssa valvoskella, tiedä häntä. Pissalla saa käydä kyllä ahkerasti ja aina tulee vaan "tilkka".
Ulkonäköasiat: Mulla on tulleet hirveät suonikohjut nilkkohin ja jalkoihin. Eikä siinä vielä kaikki, pikkurillin vahvuinen kipeä röllykkä löytyy myös häpyhuulien yläpuolelta. Miten niitä voi tullakkin noin erikoisiin paikkoihin. Sukuvika kun suksi ei luista! Äiti lohdutti, että voi olla et ne häviääkin raskauden jälkeen. Uskoisko tuota.
Hankinnoista: Pikkuostoksia tehty ja vaatteitakin olen vihdoin alkanut pesemään ja silittämään. En oikein ymmärrä, tuoko nää hormonit tätä rauhallisuutta. Nimittäin normaalisti olisin kaikki laittanut jo aika päiviä sitten valmiiksi, mutta nyt vaan on tunne, että kyllähän tässä vielä ehtii.

Hyviä vointeja kaikille mammoille, lähden nyt yrittään nukkumatin luo..
Bettina 32+4

p.s. Ihania vauvamasukuvia!!!
 
Joko meidän pino poksahtelee!! Onnea Suveon!! :heart: Tulehan kertomaan kuulumisianne jossain vaiheessa.

Kuittaan muut jutut tähän asti luetuiksi ;) Nyt aamukahville ja sitten se tentti johon en muuten ole lukenut yhtään..

Vilma ja Elma 31+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
En enää pääse omin avuin kävelemään, kun sattuu niin paljon. Mies taluttelee mua täällä, kun jotain mummoa. Se jo sanoikin, että pitäs varmaan rollaattori hankkia :D Mut oikeesti tää ei kyllä enää naurata..voiko nää ees olla pelkkiä liitoskipuja ?!
Mulla on nyt noitten muitten kipujen lisäksi tullut entistä kaameempi selkäkipu.
Äsken meinasin kaatua, kun tuntui että jalat ei vaan enää kanna..

Ja sitten vielä imetysliiveistä
Jos nyt kuppikoko on 85DD / 85E niin minkä verran ois hyvä varata "kasvun varaa" ?
Äsken tuossa pikkusiskon kaa puhuin noista imetysliiveistä yms. niin mies oli ihan innoissaan kun kuuli että nää tissit kasvaa vielä tästäkin isommiksi :D Voi noita miehiä..
Kyllä ne liitoskivuille kuullostaa, ne on vaan niin tajuttomia toisilla ja usein pahenee seuraavissa raskauksissa (nimim. kokemustakin on näin kolmannella kerralla). Entäs jos et enää rehkis ja otat rennommin vaikka kotona oleminen tuokin tunnontuskia. Kyllä keho kertoo milloin on syytä hidastaa tahtia. :hug: Jos tunnet olevasi runsaan raskaudenaikaisen valkovuodon takia esim. Miss Pikkarinsuoja, niin otata B-strepto, pissitauti ja hiiva. Kaikista noistakin saa selkäsärkyä, menkkajomoa jne. vaikka ne usein oireettomia ovatkin.

Jos ko. kuppikoko nyt on kaarituellisissa, topatuissa (mikä tahansa muu fylla kuin selkeesti vaan kangas) liiveissä, niin aiemmin mainitsemistani imetysliiveistä (paitsi Hot Milk) käy varmaan 85E (= Carriwell B ) mallin kangaslaadusta riippuen (yleensä puuvillat ja puuvillasekoiteet joustaa vähemmän, Anitoissa tukee enemmän). Jos ajatellaan asiaa ihan liivien filosofiasta lähtien, niin 90D=85E, mutta näin ajatellen kokoa ei kannata imetysliiveissä ottaa, koska synnytys pienentää ympärysmittaa (pöhö ja paino laskee) ja imetys taas kasvattaa rintoja (ne elää imetyksen aikana etumaitotäysistä illan takamaitolöpökkeihin). Myös oman äidin puolen suvulla on merkityksensä, jos sun mutsis on sisältäny halusta riippumattoman riittävän Arlan, niin sääki sisällät (varaudu kipeisiin tisukoihin ja osta kunnon liivit). Meissä jokaisessa asuu kuitenkin ainakin pieni Arla ja imetystukilistalaiselta saa ohjeet ongelmiin enemmin kuin klöltä tai th:lta..

Enempää gängin päätä sekoittamatta suosittelen että koska synnytyksen jälkeen ensimmäisen kuukauden ajan vauva on rinnalla lähes 24h (ei ollu vitsi..), kasvattaen maitomäärää itselleen sopivaksi (älä siis puutu vauvantahtiin jos haluat imettää ), niin olkatoppauksen kera sovitetut halppisliivitkin kelpaa täksi ajaksi, tai Carriwellit jotka on "one size" läpi raskauden ja imetyksen (26?!). Noin 3-4 viikon kuluttua imetyksen aloittamisesta voi shoppaa toiset kunnolliset liivit (hinnasta erottaa..) kun rintojen koko on tasaantunut eikä etumaito enää niin pingota. Isorintaiset kärsii selkäkivuista ja takaa että olkaimista leveät liivit tukevilla kupeilla on ainoa apu selkäjumpan lisäksi ja näin ollen ne pitsiunelmat on kyllä vaan haaveissa. Onneks on nykyisin sentäs mustia (valkoiset kellastuu rintojen alta pysyvästi) :p

Alkuperäinen kirjoittaja bettina1:
Siitäpä tulikin mieleen, että kun lueskelin teidän kuulumisia, niin eri paikkakuntien välillä tuntuu olevan kovasti eroja neuvolan/sairaalan kontrolleissa, ainakin lääkärikäynneissä. Minulla on ollut vain yksi neuvolalääkärikäynti rsv:lla 26, eikä enempää tuu jos ei ilmene jotain ongelmia. Lisäksi kaksi ultraa sairaalassa: niskapoimu-ultra silloin alussa ja rakenneultra rsv 20. Molemmat teki kätilö. Tulossa vielä synnytystapa-arvio rsv 37. Olisi kiva kuulla kuinka paljon nämä poikkeavat teidän muiden seurannoista. Pikkuinen liikkuu kyllä kovasti, mutta ainahan sitä miettii että onkohan siellä kaikki hyvin. Varsinkin kun viimeisestä ultrasta alkaa olla kohta 3 kk.
Samoilla linjoilla, tosin synnytystapa-arvio rv 36.

Ihania massukuvatuksia :heart:

Onnea ja voimia Suveonille :flower: :heart:

Itse taiteilin viimeyön pissatestin kanssa kelloa päivystäen. 01:07 yöpissistä aamun 05:10 näytteen antoon on pitkä aika, varsinkin jos heräät kesken ja venaat silmät kierossa peiton alla.. Nyt ne on kuitenkin putkiloissa ja miehen mukana matkalla labraan. Ohi on - viimein!

-iinaZ & Kolmonen 31+0
 
Hi! onnea suveon :flower: :heart:
Pikaisesti tulin kirjoittelemaan, kun lähdetään miehen vanhempien mökille ajelemaan viikonlopuksi!
Omassa olossa ei muutoksia, voin tosi hyvin =) mulle jotenkin sopii tämä raskaana olo.
imetyslähti esikoisen kanssa käyntiin kuin itsestään, toki ensimmäisinä päivinä nännit hieman arat, mutta en joutunut näkemään minkään valtakunnan vaivaa imetyksen onnistumiseen. Kaikki kävi jotenkin luonnollisesti.
liivit omistan triumphin ja lindexin liivejä, ostin kokoa isompia kuin raskausaikana
niinkuin esikoisen kohdallakin. Kyllä ne rinnat siitä kasvaa, mutta tasoittuu ainakin minulla hyvin nopeasti. Minulla siis maitoa tuli , mutta ei mitenkään älyttömästi ja neuvolasta suositeltiin antamaan lisämaitoa 3kk eteenpäin.
on siis kevät kaunis masukuva :)
Nyt pakkaamaan mökkivarusteet.
Hilla ja muru 29+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hilla-80:
imetyslähti esikoisen kanssa käyntiin kuin itsestään, toki ensimmäisinä päivinä nännit hieman arat, mutta en joutunut näkemään minkään valtakunnan vaivaa imetyksen onnistumiseen. Kaikki kävi jotenkin luonnollisesti.

Nyt pakkaamaan mökkivarusteet.
Hilla ja muru 29+5
Onnella siunattu ihannetila. Pahempaan kannattaa kuitenkin aina varautua, suurimmalla osalla äideistä imetyksen alku ei ole helppoa vaikka imetyshalua löytyisikin.

Muksaa mökkeilyä! Ihanaa oliskin möksäillä, se ei vaan enää tällä rakon ja ulkohuussin yhdistelmällä tuu kuuloon :/
 

Sit toi imetys homma...Nyt tarkoitus ei ole olla syyttelevä, tulee vähän arkaa aihetta...mua harmittaa hirveesti, kun joka paikassa puhutaan, että maitoa ei tuu. Näinhän siis varmasti on monilla, mutta ainakin omassa lähipiirissä on mammoja kellä joo maitoa ei tullut, mutta syy on se että ei ollut voimia tehdä töitä imetyksen kanssa tms. Tämä on mielestäni ihan ok, siinä ei mitään, mutta kun yleisesti puhutaan, että ei tuu maitoa, niin monet saa vähän väärän käsityksen. Monestihan tuo imetys vaatii todella aikaa, hikeä ja kyyneleitä, eikä helppoa ole, mutta harvalla kuitenkaan fyysisesti mitään estettä siihen on. Tää on ihan sekoo tekstiä, mutta pointtina, että ei kannata aatella että multa ei tuu maitoa, vaan ennemminkin varautua siihen mitä se imetyksen alkuun laitto voi oikeesti vaatia. Ja todella tiedän, että kaikilla ei vaan kaikesta yrityksestä huolimatta onnistu. Toivoisin vaan, että asioista puhuttas oikeilla nimillä ja sanottas suoraan, että ei jaksanut/ollut voimia/halua enää yrittää. Musta tosta imetyksen onnistumisesta tehään vähän liian iso juttu ja pelon aihe, ennemminkin pitäs puhua enemmän siitä mitä kaikkea se siinä alussa on, ettei aateltas, että sieltä sitä maitoa vaan tupsahtaa tai on tupsahtamatta. Toivottavasti kukaan ei nyt loukkaannu, tämmöstä vaan oon pohtinut. :ashamed:

Permis ja Veikko 30+3[/quote]

Mä en kyllä ymmärrä kuinka sulla energia piisaa märehtiä toisten asioita?! Mua ottaa päähän niin lujaa että pönkitetään omaa äitiyttä haukkumalla ja arvostelemalla muita. Imetys on jokasen äidin oma asia.

Eilen olin äippäpolilla ensimmäisillä diabetes-päivillä. Lääkäri naureskeli että joka vuosi ne nostaa tavoitearvoja ja vaatii äideiltä enemmän ja enemmän, mua ei kyllä siinä kohdas paljo naurattanu, paremminki meni usko koko touhuun. Turon painoarvio oli 1600, keskikäyrillä mennään.

mamika & turo 30+5
 
Pakko sanoa, että olen samaa mieltä sun kanssa mamika...
Mulle henk.koht. on aivan sama, mitä muut sanoo imettämisensä tai imettämättömyytensä syyksi... Eikö se ole aika henkilökohtainen asia. Siitä ei pidä ketään tuomita. Ja nyky yhteiskunnassa kun kateelliset ja muuten vaan ilkeät lajitoverit niin helposti tuomitsee ja arvostelee muita noinkin luonnollisissa asioissa kuin imettäminen, on musta ihan ymmärrettävää miksi joku sanoo että EI TULE MAITOA... Juuri siksi, kun joku pikku sielu siltä tivaa MIKSI ET IMETÄ? MIKSI EI ONNISTU?
Mitä hemmettiä se muille kuuluu?
Ja nyt selvyydeksi kaikille, minä aijon kyllä tehdä kaikkeni että saisin maidot herumaan ainakin sen puoli-vuotta, että ei tarvii luulla että mä kuulun nyt näihin "viheliäisiin valehtelijoihin" jotka väittää että maitoa ei vaan tule...
Anteeksi nyt tämä purkautuminen, mutta tätä samaa p*sk*a tulvii joka palstalla, niin alkaa ärsyttämään. Ja ei millään pahalla täältäkään, herkästä aiheesta.

Noniin, nyt niihin kuulumisiin sitten :)
(.) Täällä ollaan hyvällä tuulella vaikka ei edellisestä ehkä uskokaan, sillä vihdoin aurinko on löytänyt tiensä tännekkin. Ja Eilen kävin siellä äitiyspolilla.Ultrasivat ja sain painoarvion joka oli 30+4rv:llä 1899g ja aivan keskikäyrillä mennään kuulemma. Eli ei pitäisi tulla yli neljäkiloista :D Käy mulle oikeen hyvin.
Sain uuden ajan vielä yhteen ultraan rv 36.
Muuten kaikki oli kunnossa. Ei mitään vikaa. Ja turvotuksille ei "onneksi" löytynyt syytä, eli ei ainakaan raskausmyrkytystä pukkaa näillä näkymin.

Citilda ja PikkuTyyppi 30+5
 

Yhteistyössä