ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Anna333:
Outiko onks se oikeesti niin et se on viimeistään se 26 viikolla se sokerirasitus...?? mulla nimittäin neuvola varas sen toukokuun alkupuolelle..??!!
Nyt oon auka outtis!!!
Mä olin just tänään neuvolassa ja sain lapun jossa suositeltiin sokerirasitus tehtäväksi viikoilla 24-28. Itse olen menossa viikolla 26. Näköjään riippuu paikasta tuokin.
 
Heipparallaa taas kaikille!

Täällä nautiskellaan ihanan keväisestä ilmasta, aurinko paistaa :)

Näin aluksi onnea kaikille hienoista neuvola- ja ultrakuulumisista! :)
Mulla huomenna neuvola taas pitkästä aikaa.. Saan viimein ne Kelan paprut. Pitääkin viedä sitten samantien ne paperit kelaan niin saa sen paketinkin sitten ajoissa (toivottavasti!) :)

Kotiintulovaatteita en oo vielä miettiny ees. Eihän sitä tiiä millaset ilmat on. Esikko synty Joulukuussa -07, joten se oli tavallaan "helppo" pukea.

Tyttö- ja poikamasuista, esikoisen aikaan masu kasvo eteen ja poika tuli. Nyt kyllä ihan selvästi erimallinen masu mitä esikosta oli ja saatiinkin tyttölupaus. Jotenki tuntuu et oon levenny.. :LOL: Monet on myös sanoneet et pojasta masu kasvaa eteenpäin ja tytöstä sitte taas levenee.. Hankalasti selitetty mut antaapa olla. :)

Liitoskivuista täälläki kärsitään. Tuskaa yöllä vaihtaa asentoa! Ja alaselkäki on vihotellu mut nyt on jo monta päivää ollu parempana ettei oo juurikaan ollu kipee. *koputtaa puuta!*

Lantionpohjanlihaksia en oo muistanu taas vähään aikaan harjoitella. Esikoisen odotusaikaanki oli sellasia kausia et välillä muistin ja välillä taas en. Ja taas sen huomaa et tää "dementtia" pukkaa päälle. :LOL:

Vauvan tarvikkeita on jo valmiiksi esikoiselta, joten hirveitä ei tarvii ostella. Ollaan kovasti pähkäilty että kun nuo meijän yhdistelmät alkaa oleen niin huonossa kunnossa (ostettiin esikoiselle käytettynä) et ostetaanko tuplat ja siihen sit kantokoppa/kantokassi vai ostetaanko sit yhdistelmät pelkästään mut lapsille tulee ikäeroa se 1v8kk nii toisaalta ne tuplat olis kyllä hyvät. Mut sitte taas kun esikoinen ei millään viihdy enää rattaissa mutenkaan niin ostetaanko sitte turhaan tuplat jos se ei suostu niissä olemaan. Vaikee on tilanne! :/ Muutenpa sitte onki melkeen kaikki valmiina. Tietty pullot ja tutit ja vaatteita pitää viel ostaa mut ei juurikaan mitään sen isompia.

Tyttönen Meillä sama tilanne. Mulla kortti ja ei omaa autoa. Esikoisen aikaan kun kotiin päästiin, mun isä haki meidät. Sille oli niin suuri "kunnia" saada hakea kun ensimmäinen lapsenlapsi oli syntyny. :) Nyt varmaan sitten kans kysellään josko pappa hakisi meidät ja veisi kotiin :)

Sokerirasituksesta Mullakin sinne meno, huomenna varmaan neuvolassa selviää! Esikoisen aikaan kävin myös. Se litku ei ollu ollenkaan pahaa vaan jotain kolan makusta ja hyvin se mulla ainakin alas meni. Oli vaan niin tympee oottaa siellä kun aika kulu niin hitaasti. Sit kun se oli ohi niin hirveellä kiireellä kanttiiniin syömään jotain et jaksoi kotiin. Ja nälkä oli sillon tosi SUURI :LOL:

Eiköhän tässä taas ollu ne enimmät porinat. Hyvää ja aurinkoista loppu päivää kaikille! :)

äiskä + pikkuinen 23+2
 
Paikat visusti kiinni, huh mikä helpotus :) Sairaslomaa olis antanut, mutta sain vielä neuvoteltua lääkärin kanssa, että saan jatkaa töissä. Sillä ehdolla, että mies hoitaa kotihommat :) Oon varmaan vähän tyhmä, kun en suosiolla jää kotiin, mutta kun paikoissa ei ollut mitään tapahtunut niin aattelin, että pää pysyy paremmin kasassa töissä. Tietty nyt mennään päivä kerrallaan ja tunnustellaan tilannetta ja jaksamista täällä. Pitää vaan kuulemma vähentää tehoja kaikessa mitä tekee. Ja urheilu jäi sit mulla vallan, ulkoilu on sitä, että istuskelen tuolilla lekottelemassa :whistle: Tietää kiloja, mutta pikkusen parhaaksihan tämä on.

Mäkin sain nyt kinuttua itteni sinne sokerirasitukseen, kun tota painoa on kuitenkin reilusti tullut ja siskolla on 1.tyypin diabetes. Meillä suositus on viikolla 26, mutta 28 asti voi mennä, kun täällä ei aikoja oikein taho olla. Mä sain kuitenkin ajan la aamuun viikolle 26. Näkeepä nyt sitten tonkin vaikutuksen.

Meillä on philipsin itkuhälytin ja esikoisella toimi sen 1,5v. ihan loistavasti, ei siis mitään häikkää. Ja oishan siinä takuu ollut.

Turvakaukalona on Römerin baby safe plus ja ollut tosi hyvä, joksin aika painava. Voitti aikoinaan testit ja siksi ostettiin. Ajetaan paljon ja tässä asiassa en halunnut pihistellä. Kaukaloissa on todella eroja, kun katsoo vaikka jotain tm:n testejä. Monia hyviä löytyy, mutta ikävä kyllä myös monia huonoja. Tietty tuo on jo 4v vanha, mutta kun ei oo kolaroitu uskalletaan sitä vielä käyttää. Toki tällä hetkellä sais varmasti vieläkin parempia.

Permis ja kuperkeikkaava Veikko 22+2
 
Anna333:
Outiko onks se oikeesti niin et se on viimeistään se 26 viikolla se sokerirasitus...?? mulla nimittäin neuvola varas sen toukokuun alkupuolelle..??!!
Nyt oon auka outtis
Meillä neuvolassa tosiaan sanottiin että viikoilla 24-26 ois suositeltavaa käydä. Mutta niinkuin jotkut jo sanoi, niin näköjään vaihtelee tuokin sitten paikkakunnittain.

outiko 25+0
 
Onnea kaikille ultrista!

Citilda tosi nätit reunapehmusteet. Mä olen ihan käsi ompelemisessa. Äippä olisi meillä kyllä hyvä auttamaan.

Turvkaukaloksi ollaan ajateltu ostaa Brio Primo. Ei oteta isofixia kun meidän autotilanne muuttuu koko ajan. Vaunut on vihdoin ehkä päätetty. Ajateltiin Brion Kombi vaunuja. Jos jollain on kokemuksia niin otan mielelläni kommentteja.

Vaatteita innostuin vauvalle tänään ostamaan kun poistorekkejä kolusin ja siellä oli sopivia kokoja. Tarttui vähän muutakin mukaan.

Kylläpäs auringonpaiste piristää kummasti. Me mennään ostamaan tänään kuivausrumpu kun täällä kaksiossa on paha kuivattaa pyykkiä. Varsinkin tulevaisuudessa lakanapyykin ajattelin rummussa kuivata.

Päksäkkä 23+1
 
Pääsiäislomat lusittu pohjoisessa hiihdellen. Työhön plauu tuottaa tuskaa...plääh!
Paljon oli taas tekstiä tullu, joten kirjottelen nyt lähinnä omaa napaa.
Vaunuja ollaan kovasti mietitty. Todennäköisesti otetaan Emmaljungan city crossit pehmeällä kantokopalla ym lisukkeilla. Lisäksi otetaan siihen runkoon kuuluva Emmaljungan first class turvakaukalo. Käydään vielä tällä tai ensi viikolla katsastamassa Crescent classicit. Nettikuvan perusteella vaikuttavat kivoilta ja sporttisilta. Nihin ei saa sitä turvakaukaloa kiinni, mutta se ei meille täysin välttämätön olekaan. Jos jollain on kokemusta jommista kummista vaunuista niin kommentoikaa vapaasti.
Jommatkummat vaunuista tulevat meille ulkokäyttöön. Toiset vaunut laitetaan parvekkeelle nukkumavaunuiksi. Tehtiin anoppilassa aivan mahtava löyty, kun löydettiin miehet vanhat vaunut. Koppa on iso rottinkinen, hieman ovaalin mallinen. Kuomu ja Kopan päälle tuleva suoja ovat tumman ruskeaa samettia. Vaunut ovat todella kauniit ja todella hyvässä kunnossa. Niitä on suojeltu:) Ei otettu niitä vielä mukaan ,mutta kesällä joku tuo ne meille. En malta odottaa!

Vaatteita alan hankkimaan urakalla, kunhan ollaan ensin käyty 4 D.ssä, joka on 28.4. Joitakin housuja ja bodyja olen ostanut, mutta vähän vain. Mitään muita hankintoja ei olla vielä tehty. Pinnansänky ostetaan ja siihen päälle hoitoalusta. Niillä ei ole vielä kiire, koska meillä on pienet säilytystilat.

Nyt on jo kiire syömään ja sitten joogaamaan.

Möhkis ja Leppis 23+0 POKSUU
 
jahas, neuvolantäti soitti alkuillasta, sairaslomaa taas 3 viikkoa eteenpäin ja lääkitystä vähennetään... mutta pitää nostaa jos verenpaine nousee kauheasti... huoh.... Täti oli sitä mieltä että tuskin palaan töihin enää ennen kesälomaa... :headwall:
 
elokuussa09 Koita nyt lepäillä ja ottaa rennosti, kyllä se siitä :)

Oon tässä ollut syömättä "jo" tunnin ja vielä ois 11h jäljellä :D Voi ei. No huomenna pääsee juomaan sitä litkua sinne sokerirasitukseen.

Outiko 25+0
 
Moi

Tulin pikaisesti lukemaan päivän kirjoitukset. Mulle iski flunssa ja oon kotona kuumeessa pakertanu koulutehtävien parissa. Sain juuri äsken yhden 4op tehtävän palautettua. Rajana oli että torstai aamuun mennessä pitää olla palautettu. :) Ei edes menny viime hetkille. :D Nyt nukkumaan ja huomenna saa taas palata opinnäytteen pariin.

Vaavi potkii mahassa ja ärsyttää kun ei tuu edes keskityttyä sen liikkeisiin, kun on niin kiire koko ajan. Hyvin menee. Tuntuu että laiminlyön lasta jo ennen ku se on edes syntyny.
:LOL:

Haluaisin vain keskittyä odotukseen, mieheen ja vauvantarvike hankintoihin, mutta se taitaa jäädä sitten sinne äippäloman puolelle. |O

Illusia + Emppu 22+6
 
elokuussa, onnea hyvästä ultrasta, nyt vaan lepäät :hug: :heart:

Eilinen meni ihan hyväntekeväisyyteen koko päivä.. Ne samperit kivet tuli sitten vissiin takaisin. Plaah.. Nyt just on kivutonta ja sain onneksi nukuttuakin. Nyt ei pysty muuta. :|

Hauskaa päivää!

Vilma ja Elma 22+6
 
eilen oli rakenneultra ja tyttöveikkaus tuli :heart:
jokohan tuohon uskaltaisi luottaa ja käydä ostelemassa vaaleanpunaisia hepeneitä?
painoa oli pikkuisella 370g mutta pituus jäi jotenkin ihan kuulematta :x ...ja kaikki muu oli ihan ok.

me ei olla vielä hankittu oikeastaan mitään. loppu kuusta olisi tarkoitus lähteä katselemaan vaunuja ja turvakaukaloa.
käyköhän nuo turvakaukalot ihan normisti kaiken mallisiin autoihin? (esim. jenkkiautot)
 
huomenta kaikille Annalta ja pikku masukkilta..)))
meillä on tarvikkeista kaikki paitsi sänky ja hoitopöytä, ja nekin on valittu ja rahatkin on laitettu sivuun.. ))) Sovittiin et ostetaan ne vasta juhannuksen jälkeen.. Silloin alkaa isot aleet joten voi olla et hinta niistäkin pikkaisen laskee.. Molemmat ostetaan ikeasta..))

Vaatteet vauvalle ei sen hirveesti mutta on jo jonkin verran.. pitää kyl ostaa lisää... Kävin eilen huuto.net sivuilla ja löytyi myytävänä melkein uus ÄP 2008.(mä otin kelalta rahana sen ku en tykkää tuosta 2009 ollenkaan) joten ajattelin ostaa sen 2008 paketin joka siellä maksoi vaan 30 euroa.. Saan paketin ja jää vielä rahaakin muuhun...

Anna ja masukki 25+6
 
Ihanaa, sain jotenkin kammettua itseni työharjoitteluun. Ja vieläkin ihanampaa on se, että ohjaaja lupasi mulle työhuoneen ja läppärin päiväksi käyttöön, saan tehdä harjoittelun tehtäviä ihan rauhassa. Pienestä repeää riemu :LOL:

Miigu, onnittelut mukavista uutisista :heart:

Vaatteista, meillä on vauvanvaatteista ihan liikaa :ashamed: Mut lähes kaikki on kierrätettyjä. Ensi viikon lauantaina mun vanhemmat lupasi tulla käymään ja tuoda samalla lipaston vaatteille ja häkkisängyn :heart: Ihanaa, pääsee laittamaan vaatteet kassista paikoilleen. Kiikkutuoli haetaan vielä sitten kesällä, se on ihan must kun sain sen itse aikanaan kastelahjaksi. Moni kehuu muutenkin, että varsikin yöllä on mukava kiikutella vauvaa siinä jos sattuu olemaan kovin itkuinen.

Jep, jos vaikka yrittäisi töitä tehdä :LOL:
 
Niin ja turvakaukaloista vielä. Mä just luin vanhasta vauva lehdestä, että aina ennen ostamista kannattaa sovittaa istuinta omaan autoon, koska osaan tarvitsee kuulema pidemmän turvavyön. Ja jos ei tiedä kauanko istuimelle tulee käyttöä niin kannattaa hankkia sellainen perusmalli, joka soveltuu mahdollisimman moneen autoon. Tämä lähinnä Miigun pohdintaan :)
 
Sokerirasituksessa käyty. Ei ollut kauhee kokemus, hiukan tylsä vaan. Niin ja meinasin oksentaa jonkun aikaa sen nesteen juomisen jälkeen. Ja kyllä mua myös vähäsen pyörrytti, mut en pyörtynyt. Kannattaa ottaa lukemista sinne mukaan!

Käsi on nyt vaan helkkarin kipee kun ne kaikki kolme verikoetta otettiin samasta käsivarresta. Mutta joo, onneksi se on nyt kuitenkin ohitse.

Outiko 25+1
 
Moi taas !

Ihana auringonpaistekin tuolla ulkona.
Meille paistaa aamulla makuuhuoneeseen ja vauvan huoneeseen aurinko, ja sitten päivällä ja illalla paistaa taas olohuoneen puolelle missä on siis parvekekin.
Aika ihanaa kun on tämä asunto näin läpi talon niin koko päivän paistaa aurinko jostain suunnasta.
Siis silloin kun paistaa...

Meillä mies lähti taas ovet paukkuen töihin.
Saatiin sitte riita aikaiseksi siitä kun koira on raapinut ovea.
Mies alkoi siitä mulle korottamaan ääntään, ja minä sitten sanoin ettei se mun vika ole, ja että ihan turhaan se siitä mulle huutaa.
Ja kun ei sille asialle kuitenkaan enää mitään voi tehdä..
Mies sitten korotti vähän lisää ääntään ja sanoi ettei ole edes mitään huutanut, ja sitten lähti töihin ovet paukkuen.
Sitten vielä soitti hetken päästä ja kysyi että " Miks sulle ei oikeesti voi sanoo enää mitään kun heti vedät kauheet pultit ? Ja enhän mä edes sulle huutanu!"
Minä sitten koitin selittää että siltä se nyt vaan tuntuu että huutaa just mulle kun mulle se sitä ääntä kuitenkin korottaa..
Mutta ei se vaan ymmärrä :headwall:

Anteeksi nyt taas tämä valitus, mutta tuntuu taas että pää hajoaa jos ei saa purkaa, ja kun kenellekään en voi oikein puhua näistä meidän "ongelmista" kun tuntuu ettei kukaan usko kun kuitenkin muille yritetään näyttää että meillä menee hyvin.
Ja silloinkin kun meillä mies minua löi joskus ihan seurustelun alussa niin ne kenelle asiasta kerroin eivät ensin uskoneet, ja sitten vaan sanoivat mulle että mitäs kerjäsit sitä, ja että olin kuulemma ansainnut sen.
 
Ja jos vielä laittaisi neuvola kuulumisia kun eilen kävin sielläkin ( miehen piti lähteä mukaan, mutta ei sitten jaksanut nousta sängystä aamulla kun oli vapaapäivä )

viikkoja: 23+0
Hb 116 ( eli oli noussut, mutta rautaa täytyy silti syödä kun kuulemma pitäisi vielä nousta )
Pissa: puhdas
Paineet: 118/72
Paino: 55,7
Painon muutos/vko: +397
Fundus-mitta: 23 ( eli käyrien yläpuolella mennään )

Muuten kaikki oli hyvin.
Sain kelan paperitkin, ja yritän mennä viemään ne kelaan ennen seuraavaa neuvolalääkäriä mikä on jo viikon päästä.
Lisäksi tehtiin synnytyslähete ja valmiiksi, ja sitten neuvolantäti kauheasti kyseli kaikkea kun nyt oli ensimmäinen kerta tuossa neuvolassa.
Onneksi täti vaikutti tosi mukavalta, eikä onneksi ainakaan mulle sanonut mitään meidän ikäerosta vaikka kyllä varmasti näki miehen syntymä ajan papereista.
Olen nimittäin kuullut että yhdet tuttumme olivat saaneet aika ikävää palautetta heidän ikäerostaan.
Ja meillä siis 15 vuotta eroa, ja tutuillamme vuosi enemmän.
 
kikka89 Onnea hyvistä neuvolakuulumisista. Ikävää, kun miehesi kohtelee sinua noin :ashamed: Aika lapsellista käytöstä, vaikka onkin sinua 15 vuotta vanhempi. Muista sitten vaan se, että mitä tahansa ei ole pakko sietää. Eihän hän enää sinua lyö?
Mun serkku on myös raskaana, hän on itse muistaakseni 20-vuotias ja mies yli 40v. Eli heilläkin aikamoinen ikäero. En tosin ole juurikaan tekemisissä heidän kanssaan.

outiko 25+1
 
Minäpä kirjoittelen tänne väliin piitkästä aikaa.
Ja lähinnä omista jutuista.

Rakenneultrassa on käyty jo pari viikkoa sitten ja rakenteiltaan pitäisi kaiken olla kunnossa. Sukupuolta ei kysytty niin kuin alussa jo ollaan miehen kanssa sovittu, eli se selviää sitten synnytyksessä.

Tarvikkeita ei olla vieläkään mitään hommattu, vaunuja, sänkyä, hoitopöytää ja kaukaloa ollaan kyllä käyty parissa kaupassa kiertelemässä, mutta valintaa ei ole vielä tehty. Vaatteita ei ole myöskään vielä muita kuin yksi pieni setti, jossa muutamia vaatteita ihan alkuun. Eli kaikki hankinnat vielä edessäpäin.

Jossakin vaiheessa täällä kyseltiin opiskelusta ja työstä, itse olen töissä valmistunut -06.
Lemmikeistä sen verran, että meillä on 4,5v PBGV narttu, jos ei em. lyhenne ole tuttu niin googlettamalla löytyy.

Eihän sitä tietenkään muista mitä kaikkea täällä onkaan kyselty, joten ei osaa oikein muuta paljoa vastaillakaan.

Tänään oli neuvola ja sain todistuksen, että raskaus on nyt kestänyt riittävän aikaa ja sain laitettua etuushakemuksen eteenpäin. Saas nähdä kumpi äitiyspakkaus sieltä sitten lähetetään, itselleni sinänsä sama kumpaa vuosimallia tulee, kun ei aikaisempia ole ja muutenkin otan kaiken tarjotun ilolla vastaan.
Sokerirasitus on itselläkin tulossa ennen vappua. Pitää sitten muistaa ottaa jotain tekemistä/lukemista mukaan, että saa ajan kulumaan sen kaksi tuntia.

Tämmöistä tähän väliin.

mams + masukki 22+2
 

Yhteistyössä