ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Minä olen alkanut kasaamaan jo isyyspakkausta, olen ostanut yhden isi- paidan ja "My daddy is best"- tutin ja tuttipullon. Eli ihan alkutekijöissä vasta. Tarkotuksena antaa se miehelle sitten samoihin aikoihin ku mä saan äippäpakkauksen.
Hmm.. Joku oli sanut pakkauksen reilu viikko kelan papereiden jättämisen jälkeen. Eli saat varmaan ottaa pienen kirin tuon miehen pakkauksen kanssa. =) Etkös säkin jo jättänyt kelan paperit?

Mä oon ihan koukussa tuohon Huuto.nettiin!!! ARGH! Melkein vois sanoo, että onneks huomenna pitää mennä töihin, etten voi ihan koko aikaa etsiä huuto.netistä ihanuuksia.

Mulle tuli tänään mieleen semmonen juttu, että millasen ulkovaatteen vauva tarvii elo-syyskuussa? Onko välikausihaalari liian paksu? Vaunussa on kuitenkin paksu kantokassi..

Mandy ja nappula 24+0 POKSUU!
 
Mandy joo esim. välikausihaalari tai mä oon tykänny käyttää vetoketjullista college haalaria se on usein pehmeempää kangasta ku välikausihaalari ja sit tietty jos on kauhee helle niin sitäkään ei tarvita. Vauvat on tosi erilaisia, toisilla on aina pää märkänä ku helposti hikoilevat ja toiset taas on enemmän vilukissoja.

Hudjuke ja kajsa 23+4
 
heippa
juu alkaa tää pääsiäinen olemaan ohi jo.. ja huomenna paluu arkeen..
mä ja miehenikin ollaan tunnettu noita liikkeitä tosta masun päältä.. ja tänää kun oikein tuijottelin niin näinkin potkut.. aluks tuntui että aina kun aloin kattomaan niin lopetti potkimisen.. mulla oli tossa pari päivää että ei oikein tuntunut niin selvästi liikkeet mutta nyt onneksi taas ihan normaalisti tuntunut..
juu mä oon kanssa ollu ihan hulluna tohon huuto.net:in.. välillä töissäkin menny vähän yli tuo huuto.net innostus..heh..
mä oon kanssa miettinyt tuota vauvan pukemista sitten siellä elo-syyskuussa..
tervetuloa uusille oli vissiin ainakin yksi uusi tullut joukkoon.. meitä onkin jo melkoinen sakki.. =)
no eipä enempää tällä kertaa..

piritta ja moggulaa 22+2
 
Mandy81:
Hmm.. Joku oli sanut pakkauksen reilu viikko kelan papereiden jättämisen jälkeen. Eli saat varmaan ottaa pienen kirin tuon miehen pakkauksen kanssa. =) Etkös säkin jo jättänyt kelan paperit?
En oo jättänyt vielä Kelan papereita, kun en oo jaksanut täytellä niitä :ashamed: Mä niin vihaan noita lappujen täyttöä :D Ja onhan tässä vielä aikaa.

Mun pitäs varata aika sokerirasitukseen. Viime kerralla neuvolassa jo sanoivat, että kohta alkaa olla kiire, kun on kuulema vaikee saada niitä aikoja. Miten niin oon taas viime tingassa :d

outiko 24+5
 
Heipsan!
nukuin sitten tänään illasta esikon kanssa päikkärit,niin nyt ei sitten tietenkään vielä väsytä.. :headwall:

äitiysvaatteista en oo ostanut yhtään uusia,kaikki tallella esikosta (äitiysvaatteet enimmäkseen lindexin ja h&M:n) imetysliivejä pitää ostaa kyllä parit lisää.imetystopit on muuten tosi käteviä,niitä on kiva pitää esim,yöllä kun liivinsuojat pysyy paikallaan,mutta tuntuu kuin nukkuis ilman rintsikoita =)

liikkeistä masun päältäoon tuntenut jo jonkun aikaa ja nähnytkin kun maha liikkuu,mies koki sen ihanuuden tässä raskaudessa viime viikolla :heart:

[vaunuistameillä on nuo esikon emmaljungan yhdistelmät ja carenan matkarattaat,niillä mennään =) kaksostenrattaat on hankinnassa.luultavasti ostetaan emman kaksostenrattaat(mahtuu meidän älypieneen takakonttiin ilman renkaiden pois ottamista) olisin kyllä halunut kaksostenkin rattaiksi emmaljungat,mutta ne ei mahdu ilman renkaiden pois ottamista takakonttiin :/ joten käytännöllisyys ratkaisee..

mandy81 meidän esikko syntyi viiime vuonna elokuussa ja käytettiin ohutta fleecehaalaria aluksi.se passas hyvin, mutta siis tietenkin säiden mukaan vaatetus =)

miehellä vaihtuu huomenna työpaikka ja alkaa vuorotyö taas..voi jösses mä inhoon noita iltavuoroviikkoja.. :headwall:

muutto on sujunut hyvin ja tavarat alkaa olee aikalailla kohillaan,kunhan tuo wc remppa vaan valmistuis,niin ei tartteis tota naapurirapun wc.tä enää käyttää.. :headwall:

mutta nyt jos yrittäis mennä nukkumaan,jaksaa sitten aamulla taas nousta aikaisin esikon kanssa ylöskin =)
niin juu, ja huomen aamulla on neuvolakin! =)

ajatar&vempula 23+2 &veera eilen 8kk :heart:
 
Huomenta!

Meillä on kaikilla lasketut ajat eri aikaan elokuussa, mutta mitä te olette ajatelleet kotiintulovaatteiksi? Jos vauva syntyy meille laskettuna aikana eli 14.8 aikoihin niin silloinhan on melko lämmin vielä. Jos taas haluaa muhia pidempään niin voi olla viileääkin. Tarviisko jonkun paksumman haalarin, esim juuri fleece tai college? Tottakai sitten pitää lähempänä ajankohtaa katsella ilmastoa tarkemmin, mutta suunnilleen?

Mukavaa päivää!

Vilma ja Elma 22+4
 
liikkeet tuntuu ja näkyy masun päälläkin, myös isukki on pystynyt tuntemaan. torstaina vihdoinkin rakenneultra ja kontrolli äippäpolilla.

meillä esikoinen syntynyt elokuun puolivälissä jokunen vuosi sitten, koko kesä oli valtavan kuuma, samoin vielä synnärillä oloaika. kotiintulo vaatteina oli normi sisävaatetus ja ohut fleecehaalari ja myssy.

meeruska 21+0
 
Huomenta kaikille !
Ulkona taas ihan kauhea ilma, vettä sataa ja on synkkää.
Mutta hyvä ettei vielä lunta kuitenkaan, kuulemma sitäkin saattaa tänne tulle loppu viikosta.

Mies lähti juuri töihin kun työkaveri oli tullut kipeäksi ja ei päässyt aamuvuoroon töihin.
Sitä vaan mietin että mikäli työkaveri saa sairaslomaa niin mies joutuu varmaan tekemään 16 tuntisen päivän kun 2 muuta työntekijää ovat vapaalla ainakin nyt tän päivän.
No, täytyy nyt vaan toivoa ettei joutuisi raukka tekemään aamu ja iltavuoroa tänään..

Nii ja nyt on ihan pakko hehkuttaa että meillä loppui tuo pitkään kestänyt seksitön kausi eilen !
Mikä oli mulle helpotus kun erittäin seksiriippuvainen ihminen kuitenkin olen ja tuntuu että nyt raskaus aikana tekee vielä enemmän mieli. :D
Mies vaan jotain selitti että on ollut niin väsynyt ja stressaantunut ettei hänellä ole käynyt seksi mielessäkään.
Siinä sitten vaan mietin että johan nyt on kumma kun kuitenkin jaksaa tv:tä katsoa puoli yötä vaikka muka on niiin väsynyt.
Sitten mies vielä sanoi että jos minun tekee mieli niin pitää sitten vaan sanoa, mutta kun mä voisin harrastaa seksiä VÄHINTÄÄN kerran päivässä, niin tuskin kuitenkaan ainakaan ihan joka kerta sanon mitään asiasta.

Huomenna olisi sitten neuvolakin aamulla.
Saadaan ne KELAn paperit ja mun täytyy muistaa kysyä tämän alueen perhevalmennuksista että joko ne on pidetty, siis että mennäänkö sinne vanhaan neuvolaan mistä saatiin ajat jo sen takia koska täällä ei välttämättä päästä, vai järjestetäänkö täällä vielä tässä kevään/kesän aikana.

Mutta jos nyt menisin pesemään hampaat ja naaman, ja yrittäisin syödä taas kerran..
Ja sitten tuonne märkään koiran kanssa.
 
Huomenta

Mulla on ollu tosi repaleinen yö. Hammasta särkee ihan hemmetisti :kieh: mulle tehtiin pari viikkoa sit juurihoito hampaaseen ja nyt se on äitynyt särkemään oikeen tosissaan. Koskaan ennen ei oo just hoidettu hammas alkanu tälleen kiukutteleen. Onneks sain ajan tälle aamulle, mut aina se on yhtä inhottavaa mennä hammaslääkäriin :eek:

Hudjuke ja Kajsa 23+5
 
Heipsan kaikille! =)

Ihan järkyttävää tämä arkeen palaaminen, niin hyvin ehtii tuossa neljän vapaapäivän aikana tottua kotona olemiseen...Onneksi ei ole enää kuin puolitoista kuukautta töitä ennen kesäloman alkua!! Silti sekin tuntuu ihan ylitsepääsemättömän pitkältä ajalta.. :/

Kelan papereista Mä jo täyttelin viime viikolla laput ja laitoin eteenpäin. Sain paljon apua meidän sairaskassan henkilöltä ja varmasti ne, joilla ei sairaskassaa ole saavat kyllä apua suoraan kelalta jos täyttämisessä tulee ongelmia! Ei niiden kanssa yksin tarvitse tuskailla :)

Liikkeistä Papu liikkuu ihan mielettömästi joka päivä, pariin otteeseen on jo masun päältäkin nähnyt pientä värinää

Nythän vauva jo kuulee meidän äänet, ajattelin alkaa säännöllisesti laulamaan jotain kehtolaulua mitä voi laulaa sitten syntymän jälkeenkin :)

Jeppis & Pikku-papu 23+3
 
Ja taas töitä.. ai ai ai ku ei jaksa.. tuntuu et ois maanantai tänään.. kaikki päivät aivan sekaisin..
Täälä kaikki ennallaan... Käytiin sunnuntaina ekan kerran grillamassa järvelle.. ))) oli ihanaa mut tuli pikkaisen kylmää loppuvaiheessa...

Kelan papaerit laitettu postiin torstaina joten saa nyt odotella rauhassa päätöstä..

Anna ja pikkunen masukki 25+4
(APUA KUI PALJO VIIKKOJA JO)
 
hei kaikille pitkästä aikaa :heart:

On muka aina niin kiire ettei kerkeä käydä täällä lukemassa ja nyt olikin tullut tekstiä niin paljon että koko aamu tuohon meni =)

Täällä voidaan hyvin ja kuntosalilla käyn ahkerasti ja vauvakin innostuu reenaamaan ku aloittaa potkimiset heti kun aloitan reenit :kieh: Kokeilin sitä tukivyötä ku alkoi kävelessä supistelemaan tosi paljon mut ei se mulla kyllä auttanut mitään ja nyt tuntuu etten uskalla kohta kävellä ollenkaan.

Enää 6viikkoa töitä ja sitten pääsen ensin kesälomalle ja sen jälkeen alkaa suoraan äippäloma :) odotan sitä kuin kuuta nousevaa ku teen istumatyötä ja pikkuhiljaa alkaa tuntumaan ettei jaksa istua 8-9 tuntia.

Oletteko ostaneet jo pinnasänkyä tai muita kalusteita vauvalle? Oon yrittänyt etsiä pinnasänkyä ja hoitopöytää mut tuntuu etten mistään löydä...oisko teillä hyviä vinkkejä? Huuto.netissä kävin katselemassa mut paljon oli myytävänä siihen hintaan mitä saa uutena. Me ollaan kohta saatu remontoitua vauvan huone ja nyt tosiaan pitäis alkaa katselemaan oikein urakalla nuita kalusteita mut tuntuu etten löydä mistään niitä.

Tässä on mun masukista kuva :)


nasu + rakas masuasukki 24+0
 
Nyt neljäs neuvola takana!

-Rv 21+0
-Painoa tullut lisää kolmessa viikossa 250g per viikko ja raskauden alusta n. 4kg.
-Ei turvotusta
-Rr 108/66
-Virtsa puhdas
-Hb 122
-Kohdun pohjan korkeus 21 (kaksosraskaudessa kuuluukin mennä normaalikäyrän yläpuolella)
-Sydänäänet hyvät, n. 136-142 x/min molemmilla Lilliputeilla
-Liikkeitä tunnen kivasti, ja hyvin erottaa myös sen, kumpi liikkuu!

4D-ultraa odotellessa..!


 
Hei taas kaikille!

Sopivasti oli tekstiä, meni kahvitunti hyvin lukiessa! :D
Piti kommentoidakin, mutta nyt ei enää muista mitä. Kuitenkin suurinpiirtein oli hyviä uutisia!

Omaa napaa; pääsiäinen meni nopeasti. Tiskikone teki vesivahingon, ja nyt odotellaan, että vakuutustarkastaja kävisi ja sais keittiön kuntoon. Ei huvita tiskata. :) Toivottavasti korvaavat, maksetaan vielä jotain laajaa vakuutusta, ei edes mitään perusvakuutusta.. Omasta pussista ei millään haluaisi koko hommaa maksaa (omavastuu on tietenkin).

Mahassa möyrii mukavasti, vaavilla siis luultavasti kaikki ok. Istukka on tuossa edessä, joten se vaimentaa liikkeitä.

Vaatetuksesta on ollut myös mietintämyssy päässä täällä. Mikä on sopivasti ja mikä liikaa. Vaunutellessakin pitää miettiä, ettei ainakaan oo kylmä tai liian kuuma.. :)

Vaavitar + tintta
 
Heipat täältäkin

Työmotivaatio on vähän hakusessa, mutta silti ehottomasti haluan jatkaa töissä mahollisimman pitkään. Huomenna taas kuulen tuomion lääkäriltä, kun on tuo supistelujen seuranta, eli tapahtuuko kohdun suulla jotain ja toivottavasti vielä saisin puhtaat paperit, hieman kyllä pelottaa, kyllä näitä niin paljon tulee ja tujakastikkin välillä. :( Liikkumaan en pysty enää yhtään, sen totesin eilen käpöttelyllä, jo pari sataa metriä laittaa sellaset supparit päälle, että voih. Mietin vähän kuntopyörän ostoa, siinä jäis tärähtely väliin, jospa sitä vois tehä?? Harmittaa, kun päässä olis virtaa vaikka muille jakaa, mutta kroppa ei jaksa perässä. Hyvään tarkotukseenhan se lepo tietty tulee, seison vaikka päälläni loppu ajan jos se auttaa vauvaa oleen masussa täysille viikoille. :)

Vaatteista...oon miettinyt samaa, kun esikoinen synty 25 asteen pakkasiin :) Mutta tosiaan elokuussa riippuu paljon onko se 25 hellettä vai 10 koleaa. Meillä tuntu, että vaikka kuinka vähän laitto pienelle päälle, oli hän aina hiestä märkänä...Vinkkinä muuten rintojen hyvä suojaus elokuussa. Tammikuuussa oli joteskin ihan itestään selvä, että kiedoin kaulahuivin ympärille enne kuin läksin ulos, mutta kaveri just varotteli, että elokuussa käy herkästi niin, että kun on kuuma ja lekottelee auringossa tai käpöttelee t-paidassa tuuli aiheuttaa helposti rintatulehduksen. Mulla ei tullut jotenkin mieleenkään, kun mietin, että kesä=lämmintä=ei rintatulehduksen vaaraa :) .

Me tosiaan ostettiin nasu ikeasta hoitopöytä, ei todellakaan ole ihmeellinen, mutta makso 20? ja riittää meidän tarpeisiin. Meinataan vähän sitä tuunata, mutta kun parit korit siihen laitoin, näyttää niin söpöltä, että ei paljon tarvikkaan.

Masussa menossa polkkaharjoitukset, ihanaa :heart: :heart:

Permis ja Veikko 22+1
 
Me luultavasti saadaan hoitopöytä tutulta, toivottavasti ei vaan olisi liian korkea mulle.
Mutta jos kovin korkealta vaikuttaa niin sitten yksi tuttu jo lupasi luopua sellaisesta lasten korokkeesta mikä heillä on ollut käytössä vessassa että lapset ovat ylettyneet lavuaarille hampaita pestessä.
Siinä sitten voin seisoskella että paremmin yletyn.
Lisäksi voi olla että saadaan myös pinnasänky käytettynä tutulta, mutta se ei ole vielä ollenkaan varmaa.
Vaunuja mennään ostamaan tässä tai ensi kuussa, riippuu ihan siitä että kuinka saan rahaa.
Niin ja sitteri saatiin käytettynä melkein sukulaiselta.
Mitään vaatteita en ole vielä vauvalle ostanut, paitsi kastemekko on jo jonka on mummoni tehnyt joskus aikoinaan.
Luulen kyllä että tuossa kesällä sitten lähden shoppailemaan vauvalle vaatteita enemmän.
Sitten olisi vielä tietysti kaikki tutit yms. mitä pitäisi ostaa.
Itse olen ajatellut että mielummin ostelen tässä pikkuhiljaa kun että sitten viimeisilläni kesällä pyörin kaupoissa ja kaihealla kiireellä yritän saada kaiken ostettua ( ja luultavasti unohtaisin ostaa puolet tavaroista )
Ja itkuhälyyttimen haluan ihan välttämättä, koska luulen että vauva varmaan usein nukkuu parvekkeella, enkä kuitenkaan halua pitää parvekkeen ovea auki aina.
 
Hellou! :wave: Aikoihin ei ole taas tullu käytyä täällä. Tai vilkasemassa ja pikaseen lukemassa mut tekstiä on aina tullut niin paljon ettei mitenkään jaksa kaikkea lukea :ashamed: Tai ainakaan kerralla ja sit kun ens kerralla jatkas niin on tullut toinen moinen lisää.

Täällä voidaan hyvin. Pientä supistelua on tuntunut rankkoinan työpäivinä ja painetta tuolla alhallaa. Onko jollain muulla ollut? Silloin äitipolilla asiasta kerroin. Paikat tutkittiin kaikki oli normaalisti. Ja sanoi et nyt mennään omaa kroppaa kuunnellen päivä kerrallaan. Hmm.. pistää miettii et mistäs minä nyt tiedän koskan se alkaa olla ei normaalia kun kuitenkin joka työkerta tuntuu. Ja sit on koko aika tunne kun pissattas. vaikkei ole edes vessahätä eikä pissatulehdusta. Mutta tosi kova paine on. :/

Vauva möyrii ja pyörii ja potkii minkä kerkiää tälläkin hetkellä heittää sellasta rundia et oikein muljahtelee. :heart:
Päältä liikkeet alkaneet myös tuntua joten mieskin on saanut jo tuntea potkut.

Maha alkaa olla jo tiellä! :D Ja on niin hassu maha verrattuna esikoiseen. Tollanen pallo tököttää tossa edessä :LOL:

Onko teillä ollut mimmosia eroja tyttö- ja poikamassuissa?

Ainiin. Meillä on asunto nyt myyty ja tämän kuun lopussa päästään muuttamaan uuteen kotiin. Ei oikein malttaisi odottaa :)
tavarat jo hyvin pakattuna enää sellaisia joita vielä tarvitsee ne sitten saa pakattua lähempänä muuttopäivää.

La vida & Öntykkäinen :heart:
 
Moimoi :wave:

Ei oo taas hetkeen tullut kirjoiteltua, oon käynyt juttuja lukemassa kuitenkin :)
Pääsiäispyhät meni niin nopeasti ja ihanaa kun täällä Suomessakin alkaa tulemaan hienoja kevätilmoja vihdoinkin!!!

Täälläkin jo näkyy ja tuntuu liikkeet hyvin vatsan päältä. Mieskin on saanut jo monta iskua käsiään vasten, ja tyttö tapaa laittaa aina posken vasten mun massua ja tunnustelee, kun vauva potkii :heart:

Mulla on alannut tällä viikolla kamalat liitoskivut :| Sängyssä kääntyminen sattuu jalkoväliin inhottavasti. Sitten jos kävelen tai seisoskelen pitkään, niin alkaa tuntumaan ikävästi tuolla alapäässä. Samaa vaivaa oli viime raskaudessakin, inhottavaa kyllä!

Noista kotiintulovaatteista ja vauvan haalarista. Meillä esikoinen syntyi 8/05, se oli tosi kuuma kesä ja me käytettiin aluksi sellaista ohutta fleecehaalaria ja ohutta puuvillaista lakkia. Välillä se haalari oli hieman hiostava, mutta ilman sitä tuntui, että olisi voinut vauva saada kylmää, joten oli hieman vaikea pukea. Sitten syksymmällä, kun fleecehaalari alkoi olla liian ohut, niin otettiin se ä-pakkauksen kevyt toppapuku (mikä lie onkin oikealta nimeltään?) käyttöön.
Kotiintuloa varten sairaalakassiin olin pakannut ihan tavalliset bodyn ja potkuhousut (+se fleecehaalari). Kesävauvan kanssa alku on kyllä mun mielestä helpompi, kuin talvivauvan. Poika syntyi 11/07 ja kyllä silloin piti paljon enemmän pukea esim. ulos mennessä :)

Mun ei ole vieläkään tarvinnut ottaa äitiysvaatteita käyttöön. Vatsa on vielä aika pikkuinen, moni on sanonut ettei yhtään näytä siltä että olis jo puoli väli ylitetty. En ole ostanutkaan mitään uusia, kun mulla on esikoisen ajalta kahdet housut olemassa. Ja jos lämmin kesä tulee, niin sitten käytän mielummin tavallisia hameita, kuin jättimäisiä äitiyshousuja. Se on hyvä puoli kun on loppuraskaus kesällä, niin on helpompi löytää vaatetta itselleen =)

Mulla on tasan viikon päästä seuraava neuvola. Silloin vasta saan ne Kela-paperit.
Mulla meni aiempina kertoina n. 2 viikkoa paperien lähetyksestä, että ä-pakkaus saapui postiin. Niiden rahajuttujen kanssa meni kauemmin, esikoisen rahapäätöstä odotin lähes 2kk, kun työnantaja oli jättänyt paperit huonosti täytetyksi, eikä mulle oltu ilmoitettu mitään :headwall: Kannattaa olla tarkkana siinä omassakin osuudessa, että kaikki kohdat on kunnossa, niin sais nopeammin päätöksen. Ne kun ei sieltä Kelasta välttämättä vaivaudu ilmoittamaan, jos jotain on vikana. Tuo mun juttu selvis silloin lopuksi, kun oli moneen kertaan joutunut perään soittelemaan!

Jokohan muuten sitä uutta äitiyspakkausta jaetaan, vai vieläkö sitä vanhaa tulee? Jokos tästä porukasta moni on saanut pakkauksen?

Nyt en enää muista pitikö mun kommentoida jotain muutakin... Niin paljon asiaa aina tulee, kun ehtii harvoin kirjoittelemaan :whistle:

RangaTanga 22+2 :heart:
 
Moikkelis :) Eipä hirveesti aurinkoa pääsiäisen aikana näkynyt täällä vaikka niin luvattiin :/
Ja nytkin aurinko jossain piilossa :(

Onnea mukavista ultra- ja neuvolakuulumisista :)
Onnea tyttönen poikalupauksesta :heart:

Äitiysvaatteista vielä sen verran, että enhän mä ollenkaan ajatellu, etten mä välttämättä kesällä meinaa koko aikaa olla pitkissä housuissa, meinaan et jos oikeinki hellettä on, niin kyllähän niitä kaikke mekkoja ym tulee käytettyä. Joten ajattelin tilata äitiyslegginssejä ja vaikka pari mekkoa ja jotain muuta kesäistä vaatetta. Mulla ku kaikki äitiysvaatteet on pitkiä housuja ja pitkähihaisia paitoja, kun aiemmat lapset syntyneet talvella. Ja kesällä ku on serkun häät, ni pitäähän sinneki joku mekko ostaa.

4D ultraan en ole ajatellu mennä, en edes tiedä miten lähellä semmoisia järjestetään, mutta kallis kun on, niin ei onnistu. Ja kun riittäähän nuo tavallisetki ultrat mitä on. Kerkee sitä sit katsella vauvaa, kun on syntynyt :) Mutta jos rahaa olis ihan ylimäärästäkin, niin kyllä sitä sit vois harkita :)

Lantionpohjan lihaksista En ole paljoa harjoitellut, vaikka ehkä pitäis...

Supistuksista Tässä toissa päivänä kun oli riitaa miehen kanssa, niin illalla sit tuli yks kivulias supistus. Vähänkö säikäytti, mutta ei sit onneksi tullut kuin vain se yks. Sit on ollu niitä kivuttomia suppareita välillä. Varsinki jos oikein oon liikaa touhunnu päivän.

Liikkeitä masun päältä on jo pitkään tunnettu :) Mieskin on tuntenut ne jo :heart:
Ja joka päivä tuntuu jatkuvaan liikettä masussa :) Vaikka istukka eessä, niin onhan vaavi jo isompi et kyl ne liikkeetkin vahvistuu koko ajan ni sitä paremmin tunteekin ne :)

Isyyspakkausta oon miettiny et tekisinkö sellasen, mut sit ajattelin ku en oo muinakaan odotusaikoina tehny ni saa jäädä nytki. Ei vaan oo aikaa ;)

Kotiintulovaatteita en ole kyllä vielä mietiskelly, viimeki raskausaikoina jätin aina sinne loppu puolelle. Ja nyt tosiaan kun tän laskettu aika ajottuu kesälle, niin kahtoo sit loppupuolella millanen sää yleensäki on, et mitä vois valita kotiintulovaatteiksi. Nyt en osaa etukäteen yhtään miettiä, ku muut lapset syntyneet talvella ni sitä on helpommin osannu ajatella mitä valita.

outiko kiva kuulla, et reissu meni hyvin ja oli mukavaa ja onneksi oli lämmintäkin :)

Mulla on joka ilta ja yö vaikeuksia liikkua, varsinki yöllä ku yritän kääntää kylkeä, saa irvistäen yrittää kääntyä ku sattuu häpyluun seudulle ja sit selkä rutisee :/
Selkä kylläkin on parempana nytten ku sain pääsiäisen aikana levätä enempi ku mieskin oli vapaalla. Mutta nythän se tiettävästi pahenee ku taas yksin saan touhuta lasten kanssa ku mies töissä. No kohtapa se sieltä jo tulee :)
Pitää muutenki ottaa nyt rennommin, ku se yks kipee supistus sillon oli :eek:

Muuten vointini on ihan hyvä, massu kasvaa :D Ja kahvia en sit oo juonu 3 päivään ku se laittaa närästämään ja ummettaakin. Mut pitää yrittää sit juoda jotain muuta kahvin tilalta. Vaikkakin päätä meinaa juilia sen takia ku ei oo kahvia saanu. Jospa se tästä :)

Mutta nyt pitäs ruveta ruuan laittoon... palailen taas =)

mertsu 21+3 :heart:
 
Moikka :wave:

Pääsiäinen ohi ja arki alkoi hammaslääkärillä. Onneksi reikiä oli nolla ja suu muutenkin kunnossa, vuoden päästä taas tarkastukseen. Pääsiäinen meni flunssaisena, onneksi olo helpottui loppua kohti, ja sunnuntaina jaksoi jo kestitä vieraita.

Hiukan kateellisena luen teidän muiden vauvanliiketunnusteluja ja mahanmöyrimisiä. Mulla on istukka edessä enkä kyllä voi sanoa tuntevani, että tuolla masussa joku liikkuisi. Onneksi neuvolassa on pieni ultralaite, niin olen pari kertaa nähnyt, että kyllä siellä liikettä on :) Joskus iltaisin on jännä olo vatsassa, joten ehkä se on merkki liikkuvaisesta pikkuisestani.

Mennään torstaina vihdoin rakenneultraan. Odotan sitä kyllä innolla, mutta samalla se kyllä jännittää tosi paljon. Sovittiin miehen kanssa, että sen jälkeen voitais käydä ostamassa mulle vähän äitiysvaatteita, ainakin housut pitää saada. Yhdet olen aiemmin hankkinut Bebesistä ja siellä tuntui olevan enemmänkin mun makuun sopivia vaatteita.

Ja ehkäpä sitä rakenneultran jälkeen uskaltautuisi vauvanvaatteita hankkimaan, yhtään en ole vielä hankkinut. Mutta lastenhuonetta olen suunnitellut, vaikka huoneen remontti tulee olemaan vasta kesällä. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Taitaa jäädä melkein kaikki hankinnat kesään, siihen mennessä pitäisi lopputyöni vihdoin olla valmis ja aikaa jäädä kaikkeen muuhun.

Hyvää arjen alkamista kaikille!!

Vuokko 20+1
 
vilmav2:
Meillä on kaikilla lasketut ajat eri aikaan elokuussa, mutta mitä te olette ajatelleet kotiintulovaatteiksi?
Niin no mulla on LA heinäkuun puolella, joten melko ohuet vaatteet olen ajatellut ottaa mukaan. Joku ohut haalari ja ohut hattu jne. Mutta tuohon tosiaan on niin kauan vielä aikaa, että ehtii miettiä. Ja katsoo sen mukaan millaista säätä on.

nasu29:
Enää 6viikkoa töitä ja sitten pääsen ensin kesälomalle ja sen jälkeen alkaa suoraan äippäloma
Täällä kanssa odotellaan jo kovasti että työt loppuu, juuri ton ikävän istumatyön takia. Mulla ei tosin ole enää kun 4 viikkoa kesälomaan, jee!

Supistuksia on myös täällä ollut melkein päivittäin.

Mun pitäs muistaa varata aika sinne sokerirasitukseen. Neuvolassa sanottiin, että sinne pitäs mennä viikkojen 24-26 aikana. Tajusin just että mullahan alkaa huomenna jo 26. raskausviikko enkä oo vieläkään siellä käynyt. Aika kuluu vaan niin perhanan nopeeta :D
Toivotaan ettei siellä oo ruuhkaa ja saan sen ajan sitten vielä tälle viikolle.

outiko 24+6
 
Täällä käytiin viimeviikolla rakenneultrassa. Kaikki oli kuulema hyvin vauvalla. Kätilö ei kuitenkaan kertonut meille mittoja, vaan sanoi että vastasi viikkoja. Kysyimme kanssa jos sattuisi näkymään kumpaa suikupuolta vauva on. Niin se kätilö lupasi yrittää selvittää. Ja selvisi että poika meille on tulossa. :heart:

Eilen mieheni tunsi ensimmäistä kertaa vauvan liikkeet. Olin just ollut lenkillä ja päässyt kotiin hieman rauhoittumaan, niin vauva rupesi myllertämään oikein urakalla. Ja heti hän pääsi kommentoimaan että vahva ja ponteva poika sieltä ihan selvästi on tulossa. :D Huomasin että tuolla ensimmäisellä sivulla on laskettu aika väärin, eli oikea päivä on 29.8. jos sen vaikka voisi korjata. :)

mocca 20 + 3
 
Mocca, onnea poikalupauksesta ja hyvin menneestä rakenneultrasta :heart:

Kiitokset vaatemietintöihini vastanneille :)

Supistuksista, liitoskivuista ja liikkeistä, supistuksia ei ole ollut, liitoskivut on tainneet nyt alkaa, samoin iskiaskivut :| Liikkeet tuntuu vatsan päältä ja näkyy välillä myös. Mulla on istykka etuseinämässä ja veikkaan, että osa liikkeistä jää tuntematta. Huomaa, että nyt vauva on jo sen verran iso, että liikkuminen on sellaista mylläämistä ja möyrimistä ennemmin kuin potkuja. Silloin ihan aluksi tunsin teräviä tökkäisyjä.

Sängystä ja hoitopöydästä, sänky tulee perintönä mun iskän suvusta ja se odottaa mummolan aitassa että haetaan. Hoitopöytää meille ei tule vaan sängyn päälle siirreltävä hoitotaso ja sen mies kuulema haluaa tehdä itse. Luojan kiitos tiedän että se osaa ettei tarviisi varovasti yrittää vihjailla, että voidaan ostaa valmiinakin :LOL:

(.) Tajusin tänään, että ensi kuussa alkaa loma!!! En siis tee kesällä töitä vaan muutamaa opiskelujuttua väkerrän loppuun, mut muuten vain lomaa. Ihanaa, sitten saa keskittyä odottelemaan Elmaa kotiin :heart:

 
Ihana ilma ulkona, pakko käydä kyllä ostamassa jo uus tuulipuku, meinaa olla aika kuuma toppapuvulla lenkkeillä :) Mitkään vanhat tuulihousut ei mahu päälle, ja takitkin just menee kiinni.

Pääsiäinen meillä meni ihan tässä kotosalla. Mummoloissa käytiin kyläilemässä, muuten vaan oltiin. Ihanaa, kun miehelläkin oli niin monta päivää vapaata. Meille tuli torstaina uus koiranpentu, niin ei oo voinu oikeen lähteä ees mihinkään kauemmas reissuun.

Liikkeistä.. oon nyt muutaman kerran nähny ja tuntenu liikkeitä mahan päältä. Yleensä just aamuyöllä vessareissun jälkeen, niin en oo raaskinu miestä herättää kahtomaan.

Kotiintulovaatteista. Esikko syntyi viime heinäkuussa, muistaakseni meillä oli kotiintulovaateina bodyn ja potkareitten päällä ohut collegepuku (housut ja takki) ja sitten ohut myssy. Päivä sattui olemaan just oikein hellepäivä.

Mies heitti eilen puoliksi leikillään, että jos hän jäis joululta lasten kans kotiin, niin mä voisin mennä töihin. Olin tietysti heti mukana :) Sitten aloin ihan tosissaan miettimään tollasta. Kyllä mulle työt sitten maistuis puolentoistavuoden kotona olon jälkeen. Miehestä ois varmasti niin mukavaa olla lasten kans kotona, kun tekee reissuhommia. Pitää alkaa tehä laskelmia ja suunnitella ihan tosissaan :)

Ihanaa, mulla on huomenna parturi. Niin luksusta.

Meillä on esikko alkanu seisomaan nyt tukea vasten, että saa olla kyllä koko ajan kahtomassa perään. Näin kotioloissakin on kyllä vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

Nyt laittamaan jotain suuhun, ennen kuin vauhtihirmu herää :)

Helmiir ja Kerttu 23 tasan
 

Yhteistyössä