ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

Tervehdys :)

Kirjoittelin tänne aamulla, mutta jotenkin kaikki hävisi ja eikä edes päässyt kirjoittamaan uusiksi. Ilmeisesti joku käyttökatkos.

Kävin tuossa sunnuntaina kampaajalla(kaverilla) pitkästä aikaa, varmaan yli puoli vuotta viime käynnistä ja sen näköistäkin oli :D Virkistäviä tuommoiset pikkujutut tosissaan. Näyttää nyt hiuksetkin taas vähän eläväisemmiltä :p

Kelajutuista, lähetin jo paperit jonkun aikaa sit. Viime viikolla tuli kirje, että nyt on käsitelty ja pakkaus on lähiaikoina täällä kaiketi. Joko tällä viikolla tai ensi.. Saa nyt nähdä kumpi pakkaus tulee, vaikka olisimme halunneet tämän uudemman.. :/ Olin liian innokas täyttämään ne, haluan kaikki mahdolliset pois alta ja olen kova järjestelemään :D Tein ne samalla kun hain vakutuuksia ja vertailin ja täyttelin muita pankkijuttuja. Voikohan Kelalle soittaa, että "seis, en halua vanhaa pakettia" :p No eipä sen väliä, kiva että edes jotain tulee :)

Tavaroista ja muista. Olemme saaneet ja hankkineet melkein kaiken tähdellisen. Ainoastaan vaatteita ei ole vielä kauheasti. Satunnaisia ostoja ja saatuja vaatteita jonkun verran. Mutta ostamme sitten niitä hiljalleen ja lähempänä. Vaikka helposti ehkä minulta lähtisi ylilyönteihin :p täytyy hillitä itsensä..

Tänään oli tarkoitus lähteä kokeilemaan ensimmäistä kertaa crossingia, mutta tuskin viitsin kun näköjään tuo kävelykin pelkästään tuottaa suurta tuskaa välillä mahassa. Jotenkin kramppaa ja vaikea kävellä. Täytyy siis pidättäytyä ja koittaa vaan kävellä ja tehdä jotain muita jumppia kotosalla.

Zinnie 24+4
 
Heips :)
Omaa napaa: Hain postista tänään äitiyspakkauksen, on -08 vuoden :) jee. :D Esikoinenkin (4,5v) tykkäs ku sai leluks sen ison pahvilaatikon jossa pakkaus tuli :p koristelee just majaansa. Mies tykkäs kans että on 08 vuoden koska mukana on naistenkondoomi :D haha

Meelaie & Papu 24+4
 
Pitkästä aikaa tänen kirjoittelen:) lukemassa kyllä käyn päivittäin. Meillä oli tänään rakenneultra ja kaikki oli hyvin. Kaikki elimet oli paikallaan ja Tytöksi paljastui :heart: Ensin vaikutti että ei suostu näyttään mut sitte vilautti jalkoväliään. Ei sinänsä että olis ollu mitää väliä kumpi tyulee mut on se kivaa saada tietää. Sit on minullaki kaks pikku prinsessaa. Isosisko sitte 3 vuotta :heart: Jotenki nii ihana ku tulee tytöt tuommosella ikäerolla.
Itsellä odotus mennyt muute hyvin, muuta hirveet liitoskivut ja häntäluu kipu. Nyt piyäs vielä jaksaa koulussa istua 8 tunnin päiviä:(
Onneksi viikonloppuna on ihanaa tiedossa ku lähdetään miehen kans kahdstaan kylpylään:)) sitä odotellessa...
äippä,Pikku-prinsessat 2v10kk ja 20+2 :heart:
 
Puolet tukkaa läks :) Mulla tuli esikoista ootellessakin hirvee himo pätkästä tukkaa ja nyt sama, onhan tätä vielä leuan alapuolelle, mutta lyhyt kummiskin. Jotenkin pirteeta muuttaa luukkia, kun muuten olo on kuin möhköfantilla. Ja vaalenihan tuo myös mukavasti...keväällä vaalennan ja syksyllä tummennan ja luultavasti haluan pidennykset ;) Mieli tekis ottaa vielä rakennekynnet, mutta jos mut määrätään petiin en paljon hienoilla kynsillä mitään tee. Lisäksi mulla on pari kertaa nuo ollut, eikä ne kyllä kauaa oo hyvinä pysyny :( Mies vaan nyökkailee mun hömpötyksille, kun on harmissaa, että ei voi muuten auttaa mun oloa tän raskauden kanssa. Voishan nuo rahat tärkeempäänkin laittaa, miehellä tulossa kesällä lomautuksiakin. Tosin se on mukava, kun voidaan koko perhe olla kotona kesää viettämässä ja vauvaa oottamassa. Joku kantaa mulle jädet terassille :p
 
Heippa!

Meillä on pinnasänky. Ostettiin kirppikseltä, maksoi 20e. Nyt mulla on hyvä olo kun meillä on jo sänky, turvakaukalo ja sitteri senkin ostin kirppikseltä. Vaatteita on niin paljon et en tiiä et mitä ostas kun ostais sitten ennemmin sellasia mistä tietää varmasti mitä tarvii. Vaunut on katsottu pitää vaan hakea ne sieltä kaupasta tai tilata.

Vauva liikkuu paljon ja nyt tänään ja viikon sisään oon nähnyt liikkeet myös mahan päältä. Mies on tuntenut liikkeitä mahan päältä jo viikosta 20+2.

Kotiintulo vaatteista: Sään mukaan mennään, mutta jos on vähänkään viileempi ni oon aatellu laittaa sen vaunuhaalarin oon ostanut sen kirppikseltä kun makso vaan 1.5e.

Mä oon täyttänyt kelan paperit ja odottavat työpaikalla omassa lokerossani toimistoon/palkanlaskentaan lähtöä.

Mun pitäs muuten kans varata parturi aika oon käyny joulukuun lopulla viimeks. Ostettiin tänään olkkarin yhteen seinään tapetit. Tykkään niin kovasti sisustaa.

Nyt lopetan tän höpöttämisen Hyvää yötä

Mansikkatee ja Hippuli 24+1
 
Onnea mocca poikalupauksesta ja VV06 tyttölupauksesta :heart: Ihania ultrakuulumisia :)

Mulla tuli kans hirvee innostus päästä parturiin :D Aion laittaa jonkun uuden tyylin, en paljo hiuksiani leikkuuta, aika pitkät jo on niin vähän jos latvoista pätkäseis ja sit tekis tohon eteen eri tyylin, niinku leikkais silleen hapsuttaen tosta etupuolelta. Mut ei kuitenkaan varsinaisesti mitään otsatukkaa.
No täytyy alkaa tässä varailla joku päivä aikaa parturiin :)

Nyt jos alkais painua pehkuihin... Et jaksaa aamulla nousta ylös ja viedä tyttö sit kerhoon...
Ja ku toi meidän jätkä on ruvennu herää 7-8 aikaan ku on jo niin valosaa et se ei kyllä anna äitin nukkua :D

Mut öitä kaikille !

mertsu 21+3
 
vaunuista me ollaan ajateltu ottaa noi http://vaunula.fi/f7.htm vaunut :) on tosi mukavan näköiset ja kehutut :)

huomenna tai siis jo tänään on neuvola.. Saadaan kelaan viedä papereita, varmaan kyllä vienkin saman tien niin saa sen paketinkin sieltä joskus :)

Onko kukaan vielä saanut tuota 09 pakkausta?

Äitiysvaatteet en ole ostanut yhtäkään vaatetta ja hyvin olen pärjännyt, mutta pikku hiljaa alkaa omat housut kiristämään vyötäröltä.. heh.. Paidat menee vielä hyvinkin, kunhan vain ovat pitkiä että masu pysyy myös paidan alla. :)

Elokuun vaateus lämmintä ja kuivaa kesää on luvattu ja luulempa että elokuukin on aika lämmintä vielä..Meillä on LA 14.8 ja olen ajatellut laittaa pienelle kevyet vaatteet.. :) Sen tarkemmin en oo suunnitellut mitään, sen näkee sitten.. :)

Matka sairaalasta kotiin onkos muut miettineet että millä matkaavat kotiin sairaalasta? Kun meillä ei ole omaa autoa ja minä olen se osapuoli jolla on ajokortti..
Meillä on matkaa sairaalaan n. 8km.

Ostin tuossa viimeviikon lopulla sen "ensimmäiset muistoni" kirjan.. :) Tänään täyttelinkin sinne jo sen mitä pystyin :) Odotan innolla senkin täyttämistä. Onko muut ostaneet tätä muisti kirjaa?

Tyttö ja Sintti 22+3 :heart:
 
Huomenta huomenta!

Ihana aamu Tampereella, voi juku että tulee pirtee fiilis. Lääkäri jännittää, mutta koitan jaksaa uskoa, että vielä ois paikat visusti ennallaan.

Tyttönen meillä on auto ja miehellä kortti, mutta jos ketään tuttu ei pääse kyytsään, ni taksillahan monet kulkee, kaukalo vaan mukaan ja niitähän saa vuokratakkin. Sit vaan taksikuitti vauvakirjan väliin, ni tulee mukava muisto. Meillä on siellä parkkisakko, kun Tayssin pihaan on paha saada autoo ja mies oli niin innoissaan meitä tulossa kattoon, että meinas sen olevan sama, mihin sen auton tökkää ja rapsuthan siitä tuli. Nyt ollaan esikoiselle kerrottu (minä kerroin :) ), että isikin sai sakot, kun tuli sua sairaalaan katsoon ja on ihan innoissaan (luulee, että poliisit kävi iskää morjestamassa). Hauskoja muistoja :heart:

Hankinnoista tajusin tossa just, että paljoo ei enää puutukkaan. Amme pitää ostaa vauvalle oma ja itkuhälyttimen kunto testata, mutta muuten alkaa kaikki vähääkään isommat oleen plakkarissa. Itelle pitää ostaa imetysliivejä ja meinaan nyt kokeilla paljon kehuttua imetystoppia öiksi. Esikoiselle oonkin sit luvannut kaikenlaista...mahtaakohan tämä mamma joteskin lievittää huonoa omaa tuntoa, kun en nyt pysty esikoisen kanssa niin touhuun :ashamed:

No, mutta mukavaa päivää kaikille. Mie alan ahertaan :)

Permis ja Veikko 22+2
 
Huomenta!

VV06 onnea tyttölupauksesta :heart:

Matka kotiin sairaalasta, me matkustetaan omalla autolla :) Senkin vuoksi mietin, että vaatetuksen tuskin tarvitsee olla kovin paksu. Turvakaukalo pitäisi hankkia. Hitsit että sytytä. Se on ainoa asia mistä oon törkeän tarkka ja ahdistaa lähteä katselemaan kun

Kelan papereista, ensi maanantaina neuvolassa kuulema täytetään paperit :)

Tyttönen, kauniit vaunut. Mä katselin noita myös jossain vaiheessa :)

Aurinkoista päivää!!!

Vilma ja Elma 22+5
 
Ihana keli ulkona :D Mä en yleensä oo ollut mikään kevätihminen mutta tänä vuonna tuo auringonpaiste on piristänyt kummasti.

Tänään ois taas neuvola, saa nähdä saanko "haukut" kun painoa on tullut aika reippaasti... Varsinkin pääsiäisenä kaikki epäterveellinen ja lihottava maistui vähän turhankin hyvin, nyt oon pari päivää koittanut pysyä ruodussa.

Vaunuista: Noi f7(?)-vaunut ois kivat mutta ei oo mua miellyttävää väriä/kuosia. En oikein tiedä mitä haluan, jotain pinkkiä ja tyttömäistä mutta kuitenkin yksinkertaista... Tiedän sitten kun tulee vastaan. Oikeastaan en ole ihan varma vielä että ostetaanko vaunut vai vaan matkarattaat joihin saisi pehmeän kantokassin. Ja tarviiko ostaa kaksosten kärrytkin... Taitaa jäädä vaunuostokset viimetinkaan.
Kuopuksen yhdistelmät ovatkin anoppilassa ja ne varmaan kiikutetaan kotiin parvekevaunuiksi , asutaan hissittömässä kerrostalossa niin pakko olla partsivaunut erikseen, josko vauvan siellä joskus saisi nukkumaan.

Kelan paperit pitäis munkin tänään saada, päätin sittenkin ottaa äitiysavustuksen rahana, ainoa mikä uudessa pakkauksessa loppujen lopuksi miellytti ja tuntuu tarpeelliselta on se makuupussi. Jos jollain on ylimääräinen 09 makuupussi niin olisin kiinnostunut ostamaan :attn:

Jotenkin kamalan nopeasti mennyt aika, tuntuu hurjalta että viikkoja on pian jo 23... Kesä menee aina nopeesti ja sit vauva jo syntyykin, hui! Mulla on 3 viikkoa töitä, sitten pidän vajaan 4 viikon kesäloman ja sit pitäis mennä vielä hetkeksi töihin takaisin ennen äitiyslomaa.

Nimi meillä taitaa olla päätettynä, ainakaan mieheltä ei tähän ehdotukseen ole tullut ehdotonta eitä, mikä tuli moneen muuhun. Miehen ehdottama ehkä toiseksi nimeksi ja kolmas nimi on ollut selvä siitä asti kun tytöksi varmistui.

kiana 22+5 :heart:
 


Tässä taas eiliseltä masukuvaa :D On se jo aika pullea hih...

Tuli se aurinko esiin täälläkin, vaikka huonolta näytti vielä ihan aamusella.
Nyt siskon luokse grillaamaan lounasta! Ihanaa päivää kaikille mammoille!

Niin ja piti laittaa vielä pari kuvaa, kun ompelin reunapehmusteet pinnasänkyyn tuossa pääsiäisen pyhinä! Aika kivat tuli! No, täytyy tunnustaa, että äitipuoli vähän auttoi.. :ashamed:





Citilda ja PikkuTyyppi 22+3
 
Ompas ollut kiireinen aamu, kävin kampaajalla aamulla ja vielä pitäs kohta lähteä töihin. Ulkona on onneksi aurinkoista :)

Mä en oo edelleenkään täytttänyt Kelan lappuja vaikka ne on mulla ollut jo viikon verran, haluan varmistua että saan uuden äitiyspakkauksen. Niin ja mua ahdistaa jo nyt se että pitää palkanlaskentaan yms. toimittaa niitä lappuja ja muita, argh.

Yritin koko eilisen ja tän aamun varata aikaa sinne sokerirasitukseen, mutta siellä on varattua ihan kokoajan. Menee hermo.

Laitanpa tähän taas eilen otetun masukuvan.
Huono kuvanlaatu ja mullaki ihan kauheen näkönen naama :D



Nyt oli lähinnä omaa napaa, mut on kauhee kiirus..myöhemmin sit lisää.

Outiko 25+0 POKS!
 
Moi taas:wave:

Noista itkuhälyttimistä. Meilläkin on ne Philipsin itkuhälyttimet. Mä olen ainakin niihin ollut ihan tyytyväinen. Kovin paljon ei ole ollut kuitenkaan käytössä, kun meillä kuuluu terassin oven läpi hyvin itku sisälle ilman niitäkin.
Muistatteko viime vuodelta tämän tapauksen, kun jollakin oli kärähtänyt itkuhälytin vaunuun:
http://www.iltalehti.fi/tampere/200802167253249_te.shtml :attn: En tiedä oliko tuossa tapauksessa just ne Philipsit käytössä, ainakin kuvassa on ne Philipsin hälyttimet.
Niissä ohjeissahan on monissa määritelty ne käyttölämpötilat vain plussakeleille. Meidänkin omissa taisi olla muistaakseni niin, ettei alle +10 asteessa saa käyttää. Sen jälkeen, kun tuon jutun kärähtäneestä hälyttimestä luin, niin en uskaltanut enää laittaa sitä hälytintä vaunuun, vaan laitoin sen aina terassin pöydälle vaunujen viereen. Samoin moni mun kaveri kertoi tekevänsä, ei ainakaan sitten vaunut kärähdä.. En oo tutkinut onko täällä Suomessa myynnissä sellaisia pakkaskeleillekin tarkoitettuja hälyttimiä, mutta olisi mielenkiintoista tietää :)

Kotimatka sairaalasta me ollaan aina tehty omalla autolla. Mies on tullut hakemaan. Jos ei omaa autoa olisi, niin taksilla tai jonkun sukulaisen tai tuttavan kyydillä varmaan tultais siinä tapauksessa.

Vielä ei taida olla sitä uutta pakkausta jaossa, tuolla Mitäs nyt -osiossakin oli siitä eilen kysely ja joku kuulemma oli eilen ainakin hakenut postista 2008 pakkauksen. Saa nähdä koska se vaihtuu :)

Nyt pitäisi alkaa siivoilemaan ja kaupassa pitäisi käydä. Illalla on sukulaisia tulossa kyläilemään.

Hyviä vointeja kaikille :wave:

RangaTanga 22+3 :heart:
 
Heips!
Huomasin just että mulla on ens viikon tiistaina se sokerirasitus! Nyt jo pelottaa, miten siitä selvitään... Mä pelkään että mulla tulee huono olo, kun ei oo saanu syödä ja sit pitäis juoda jotain sokerilitkua. Kertokaa kokemuksia, saako sen nieltyä? Onko teillä ollu jotain evästä mukana, että saa sitten heti syödä kun se on ohi?

Kelan papereita en oo vielä lähettäny. Täytyy kysyä töistä, mitä mä laitan siihen palkka-kohtaan.. En aio ottaa pakkausta, joten sen takia ei tarvis viivytellä, oon vaan muuten ollu saamaton. Paperit sain jo 2 viikkoa sitten..

Minkälaisia turvakaukaloita ootte hankkinu/kattonu? Mä oon niin huono ottaa noista asioista selvää. Onko niissä suuria eroja muuta kuin hinnassa? Näin Cittarissa jonkun joka makso 60 euroa, mutta onkohan ihan "lelu"?

misu75 rv24+2
 
Heippa!

Ihania masukuvia Citilda ja Outiko!

Misu75 Me huudettiin huutonetistä Maxi cosi cabrio -turvakaukalo, on muutaman vuoden vanha mutta aivan kelpo kaukalo. Maxi cosin kaukalot on ainakin testeissä saaneet hyviä arvosteluja joten oli mielestämme luotettava valinta ja hintaa tuli 50?. =)

Me saatiin Philipsin itkuhälyttimet yksiltä sukulaisilta, ovat useamman vuoden vanhat mutta toimivat kyllä ihan niinkuin pitääkin. Tuon uutisen luettuani en tosin taida uskaltaa sitä hälytintä vaunuihin laittaa, mielummin jätän sitten johonkin siihen vaunujen viereen.

Jeppis & Pikku-papu 23+4

 
siis voi |O

Kävin ultrassa.... tärkein asia että vauvalla kaikki ok ja vastas viikkoja :heart: mutta...

Mähän olen syönyt verenpainelääkkeitä eikä silti paineet laske.... no tämä lekuri tuumasi että voit hyvin lopettaa lääkityksen... ja ottaa vaan jos alapaine nousee yli 90... eikä edes mitannu mun paineita.... Kävin äsken neuvolassa ja alapaine oli 100.... nyt sit ootellaan neuvolatätin soittoa mulle sen jälkeen kun on soittanut eka äitipolille.... alkaa menemään hermot... eli en siis vielä tiedä että palaanko huomenna töihin vai en.... :/

Kotona vasta sitten hoksasin etten saanut kuvaa enkä painoarviota... prkl... no kesäkuun alussa uudelleen kun ei se nyt nähnyt sitä myoomaakaan.... |O

sori purkaus mutta nyt ottaa päähän.....
 
Varasin tänään ajan sinne sokerirasitukseen ja mulla kävi helkkarin hyvä tuuri. Meinaan sain ajan jo huomiseksi, kun joku oli just peruuttanut oman aikansa :) Muussa tapauksessa seuraava aika olisi ollut vasta toukokuun puolessavälissä :eek:
Ja kun sehän pitäs tehä viimestään 26. raskausviikolla eli mun tapauksessa ois ollut tää viikko enää aikaa. Mutta hyvä näin.
Laitoin jo jääkaapin oveen lapun että muista että älä syö kello 21.30 jälkeen :D Kun se sokerirasitus on klo 9.40.
Hieman jännittää, mutta oikeestaan olen vaan helpottunut että saa tuonkin alta pois.
Vielä kun jaksais hoitaa noi Kelan jutut.

Mekin saadaan turvakaukalo sukulaisilta, mutta en muista yhtään että minkä merkkinen se on.

Itkuhälyttimistä Mä oon kuullut noista Philipsin hälyttimistä aika paljon moitteita. Yks tuttu oli ostanut kaksikin sellasta ja molemmat hajonnut. En tiedä sitten. Kuulema sellanen ns. metsästyspuhelin on tosi kätevä ja kestävä. Onko kenelläkään kokemuksia?

Mutta jospa sitä tekis taas vähän töitäkin..

Outiko 25+0
 

Yhteistyössä