ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

f7 vaunut on ihan hyvät myös käytössä, meillä oli esikoisella sellaiset. eteen päin myytynäkin sain niistä vielä mukavan hinnan. meinaan hakea tuollaiset vaunut tälle tulokkaallekin. jotain eri väriä vaan.
rakeneultra ja lääkäri samalla käynnillä ensi viikolla, lääkäri vissiin tarkistaa istukan tilaneen, niiden alkupuoliskon vuotojen osalta. nyt niitä ei ole ollutkaan useaan viikkoon. onneksi!

meeruska 20+4
 
huoment

zinnie nää meidän koirat on kaukasianpaimenkoiria. molemmat tänä vuonna 4 v, uros ja narttu. Uros pysyi pihalla, omalla reviirillään kuin unelma, mutta kun narttu tuli kodinvaihtajana viime vuonna, niin sen kotipihassa pysymisestä ei ollut taetta ja päädyimme aitaamaan tontin kokonaan koirille vapaaksi alueeksi, kun ei tuo narttu tykännyt olla ketjussakaan liiemmin. vapauden myötä se rauhoittui kummasti ja on selkeesti hyvällä tuulella verrattuna alkukuukausiin.

Töitähän noitten kanssa on tehty ja saa tehdä edelleen, ettei vahtivietti kasva vahingossakaan. nämä siis meillä selkeesti seura-ja näyttelykoirina, vaikka toki täällä maalla ovat myös hyviä kodinvahteja jo pelkällä koollaan.. :LOL:

saapi nähdä miten tilanne muuttuu lapsen myötä, nämä kun ovat tarkkoja omasta laumastaan...

mukavaa lauantaita kaikille

sissi ja papana 21+1
 
Huomenta!

Kone päätti seota äsken kesken kirjoittamisen ihan totaalisesti joten uusi yritys!

4D ultraan ei olla menossa. Rakenneultrassa kun kaikki oli kunnossa. Mä en edes tiedä missä meillä lähin sellainen on.

Äitiysvaatteita olen ostanut jonkun verran. Parit housut ja muutaman paidan. Osa paidoista on kyllä ihan normaaleja paitoja.

Vaunuja en ole edelleenkään päättänyt ja mä en oikein niihin jaksaisi keskittyäkään kun se päättäminen on niin vaikeeta. Mä kun tarvisin sellaiset joiden kanssa on helppo liikkua pitkiäkin matkoja mutta en ole yhtään varma minkälainen auto meillä on jossain vaiheessa. Tilanteet muuttuu kun autovero muuttuu.

Vauvanvaatteitakaan en ole ostanut kuin pari bodya. Jospa Ruotsista tarttuisi jotain mukaan. Me naurettiinkin miehen kanssa että tätä vauhtia meidän vauva on aina alasti. Meille on koko ajan sanottu että kannattaisi vaunutkin ostaa Ruotsista kun kruunu on heikko ja esim. Briot on vissiin halvemmat siellä. No kun ei tiedetä ollenkaan minkälaiset vaunut edes ostetaan. Ja on ehkä vähän hankalaa lähteä sieltä roudaamaan. Enpä olisi osannut kuvitella että shoppailu on mulle hankalaa! :LOL:

Harmi kun iilma on ihan harmaa! Toivottavasti se tästä paranee päivää kohti!

Päksäkkä 22+4
 
Huomenta kaikille!

Kerrotaan nyt miten täälläkin on mennyt:
Rakenneultrassa oltiin pari viikkoa sitten, poika sieltä varmistui. Kaikki oli hyvin :) Pieni oli vain niin vikkelä taas... heh.. Ultraaja sanoi että toivottavasti en tuu tuntemaan kaikkia liikkeitä, kun on ollut aina niin vilkas tuo masu asukki kun ultrassa on käyty.. :) :D

Keskiviikkona olisi neuvola, ihan perus käynti. Saan lippusia ja lappusia että voin hakea tuon pakkauksen ja muut avustukset :) Odotan kyllä innolla sitä äippäpakkausta09 että sen saa kotiin hipelöitäväksi. :D

Pieni on potkinut/liikkunut jo rv 17 viikoilta asti :) Sillon en kyllä liikkeitä tuntenut kun harvemmin.. Mutta nyt tyntuu vähän paremmin.. :)


 
Moi kaikille!

Täällä edelleenkin ollaan, vaikka hiukan pidempi tauko taas olikin. Kaikki on niin kun pitääkin. Tai siltä ainakin tuntuu kun tuo Väinö tuolla iloisesti potkii aina välillä. Kyllä sitä välillä nyrkkeilläänkin =) . Rauhallista pääsiäistä tässä vietellään. Ihanaa vaan kun on ollut viime ajat töissä niin häslinkiä. Onneksi kolmen viikon päästä alkaa kesäloma =)

Ouska ja Väinö rv 22+3
 
Äitiysvaatteista Ostin H&M:ltä äitiysfarkut heti alkuraskaudesta, kun tarvitsin joka tapauksessa uudet farkut kun edelliset meni rikki... Sitten tilasin Bebesiltä mustat suorat housut töihin ja muutenkin sellaisiksi siistimmiksi housuiksi. Sen jälkeen oon ostanu H&M:ltä vielä yhdet valkoiset caprihousut ja mustat puuvillahousut kesää varten. Ja äitiyscollegehousut mulla oli jo ennen raskautta kun olin ostanu ne alunperin siskolleni. Äitiyspaidoista ajattelin etten tarvi niitä, muutenkin on jo raskautta suunnitellessa tullut ostettua pitkiä paitoja ja tunikoita. Ostin kuitenkin 3/4 hihaisen neulepaidan ja yhden toisen paidan. Nyt ensi viikolla on tulossa se kevättakki bebesiltä. Aika paljon oon siis ostanu ja aioin vielä ostaakin. Haaveissa on ainakin tämä farkkuhame: http://www.bebelane.com/catalog/product_info.php?cPath=21_34&products_id=170
Joudun vielä kesällä ennen äitiyslomaa olemaan työssä, jossa täytyy olla paljon esillä niin senkin takia pitää vaatteita hankkia. Sitäpaitsi haaveissa on lisääkin lapsia niin voihan sellaisia perusvaatteita käyttää parinkin vuoden päästä...

Tuntuu että löydän vaatteita nyt melkein paremmin kuin normaalisti. :D

Illusia + Emppu 22+1
 
Moi taas !!

Sain juuri siivottua asunnon ja nyt särkee selkää oikein kunnolla.
Ei tee mieli koko loppu päivänä tehdä mitään, mutta vielä pitäisi tehdä ruoka, pyyhkiä pölyt ja viedä koira ulos.. ainakin..
Nyt siis tosiia "vasta" sain pyykit pestyä, imuroitua ja pestyä lattiat.
Mieskin on taas töissä niin nyt pystyy rauhassa laittamaan taas kämppää järjestykseen.
Siitä kun ei tule yhtään mitään jos mies on kotona kun tuntuu että kokoajan on tiellä, ja sitten jos mies auttaa niin mulla vaan palaa samantien hermot kun se aina tekee 10 asiaa yhtäaikaa, esim. pesee lattioita, keittää kahvia, istuu tietokoneella, järjestelee hyllyjä yms..
Ja mistään ei kuitenkaan tule mitään..
Eli parempi kun mä vaan teen kaiken itse ja mieluiten just näin kun tiedän että mies tulee vasta illalla kotiin sotkemaan.

Äitiysvaatteista mä oon ostanut jo oikeastaan aika alkuraskaudestamuuamat housut ja muutaman paidan.
Aluksi käytin kyllä vanhoja paitoja, mutta sitten kun maha alkoi kasvaa enemmän niin ajattelin etten viitsi venyttää niitä ja siirryin kokonaan äitiyspaitoihin.

Mekään ei olla menossa 4D ultraan kun on muutenkin rahatilanne aika heikko ja se ei ole mikään kovin halpa.

Vaunuja yritetään mennä tässä tai ensi kuussa ostamaan ja mitään vauvan vaatteita en ole vielä ostanut.

Ensi viikolla olisikin sitten taas neuvola, ensimmäinen käynti nyt tuossa uudessa neuvolassa.
Sitten saan ne KELAn paperitkin täytettäväksi, varmasti menee hermo monta kertaa ennenkun saan ne lähetettyä.

Ulkonakin on nyt taas tosi ihana ilma.
Mieskin lähti pyörällä töihin, vaikka silloin ei edes vielä paistanut aurinko ja oli tosi kylmää, mutta nyt näyttää jo paljon paremmalta.
 
Mäkin olen täällä siivoillu.... huh, nyt on selkä kipeä...
Illalla tulee kavereita istumaan iltaa ja mietin että jaksaisinko lähteä ulos vai en =)
Lapsenvahti on jo varattu jos satun innostumaan :D

Vaavi on tänään potkinut oikein urakalla, ihan kivaa vielä tässä vaiheessa... loppuraskaudessa ei sitten enää niin kivaa kun potkii kylkiluihin....

tänään 20+0 :heart:

lapset (11v ja 7v) murehtivat täällä että jos minulle käy samallalailla kuin ystävälleni, hän siis kuoli viime syksynä keisarinleikkauksessa täällä.... vaikea yrittää vakuuttaa ettei niin käy kun itselläkin alkaa paniikki kasvamaan..... :ashamed:
 
4D: Ollaan menossa ylimääräiseen 4D-ultraan Porin Lääkäritaloon huhtikuun lopussa, vaikka Satakunnan Keskussairaalassa (missä meidän äitiyspoli siis on) kuulemma nyt sitten onkin 3D/4D-vehkeet ja kaksosia tarkkaillaan loppuvaiheessa raskautta tietysti useampaan otteeseen ultralla ja nimenomaan tuolla 3D/4D:llä. Me nyt vaan oltiin jo alunperin asennoiduttu siihen, että mennään tuonne yksityiselle, kun ei tiedetty, että Porissa on sairaalassakin se laite nykyään. Ja kun yksityiseltä saa sen dvd:nkin muistoksi sitten..

Repivät vatsakivut: Mulla taitaa mennä tämä raskaus vähän liiankin hyvin, olin tänäänkin aamulla spinningissä eikä siitäkään tule mitään vatsakipuja.. :eek:

Harjoitussupparit: No nyt voin tunnustaa, että muutaman kerran olen kokenut niitä!! Orgasmin jälkeen alavatsa menee kovaksi, mutten tunne sitä muuten kuin koittamalla kädellä vatsan päältä. Eli siitä ei tule mitään ikäviä tuntemuksia saati sitten kipuja.

Äitiysvaatteet: Ostin jo varuiksi Carriwellin tukivyöt (sekä Maternity Support Bandin http://www.carriwell.com/?page=msb, että Adjustable Support Beltin http://www.carriwell.com/?page=asb) Porista Pikku-Papoosesta. Päätin sitten heti alkaa käyttää tuota Support Bandia vaikkei vatsa vielä olekkaan iso eikä mitään vaivoja ole ollut, mutta ehkä aikainen käyttöönotto voisi ehkäistä raskausarpien syntyä edes vähän? Käytän edelleen osittain vanhoja vaatteitani, paitsi sellaisia hameita ja housuja, joissa vyötärö ei osu tai toimi vatsan alapuolella. Ostin sieltä Espritin nettikaupasta jo viime kuussa Maternity-collectionin farkut, hameen, mekon, legginsit, belly beltin ja muutaman erimallisen paidan/tunikan kokoa 34-36 ja kaikki vaatteet ovat varsin reiluja. Kahta paitaa olen jo pitänyt, kun en malttanut enää odottaa..

Hankinnoista vauvalle: Mulle tuli just paketti Ruskovillalta: muutama 40 ja 50 koon vaate sekä kestovaippa-juttuja, hoitopöydän alunen, vauvanpeite, hirssiakanatyyny, lampaantalja.. Aiemmin olen hankkinut Citymarketista Philipsin itkuhälyttimen http://www.p4c.philips.com/files/s/scd510_00/scd510_00_pss_fin.pdf. Tilaamani Philipsin sähkökäyttöinen twin-rintapumppu (http://www.p4c.philips.com/files/s/scf294_02/scf294_02_pss_fin.pdf) olisi noudettavissa Mustassa Pörssissä. Lastenhuoneen kalusteet on tilattu Askosta, kotimaista Pesäpuu-lastensarjaa (http://www.sieva.fi/index.php?group=00000018&mag_nr=1) ja boordit K-Raudasta (aiemmin jo mainostin näitä ihania www.decofun.com)! Yhden kantorepun (ERGObaby organic http://www.ergobabycarriers.com/babycarriers/item/BC9ODCK/) tilasin samaan aikaan tukivöiden kanssa sieltä Porin Pikku-Papoosesta, saan Porin Seudun Tuplakerhon jäsenenä 10% alennusta. Seuraavaksi käydään varmaan hakemassa kaksosten vaunut oman kunnan Oraselilta (Ora Land -kuomuratas, väri pomeranssi http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=36)!

Meille tulee muuten huomenna 11v yhdessäoloa ja 10v kihloissa oloa mieheni kanssa! :heart:


 
Lauantaita Mammat!

Lilliputit-80 Onnea yhteisestä taipaleesta! Pitkään olette olleet yhdessä, ja onnea tulevaan vaan!

Galluppeihin:

Äitiysvaatteista: H&M:ltä olen ostanut kahdet suorat housut ja yhdet farkut. Kesää ajatellen tilasin just yhdet mamacaprit ja pitkiä toppeja. Siinäpä se sitten...

Vaunut meillä olikin jo hankittu, ne oli ne Hoco Diamond 2009 black

Masun kipuilut nyt on ollut muutaman päivän häpyluun kohdalta suunnilleen vihlaisu kipuja ja nivusissa ihnottavia liitoskipuja, kun esim laittaa kenkiä jalkaan ja joutuu olemaan yhdellä jalalla kumarassa, tuntuu TOSI inhottavalle!

Harjoitus supparit Niitä on tullut jos rasittaa liikaa, esim jos koittaa "kiitää" rappusia liian nopeasti ylös päin tai kävellä liian nopeasti... Mutta kivuttomia ovat olleet.

4D-ultrassa Ei mennä näillä näkymin käymään kun saatiin tuossa rakenne ultrassa kurkata sitä 4d-kuvaa, kun meillähän oli se omassa sairaalassa se laite. Ja ihanat kuvatkin saatiin. Sukupuolikin selvisi, niin ei ole oikeestaan enää tarvetta mennä.

Olenpa nyt alkanut kutomaan PikkuTyypille syksyä ajatellen lapasia ja villasukkia.. :) Ne on niin suloisen pieniä! Ja valmistuu ihan hetkessä.

Niin ja tänään NÄIN ensimmäistä kertaa liikkeet masun päältä! :heart:

Onkos muut jo havainneet liikkeet masun päältä?

Citilda ja PikkuTyyppi 21+6
 
Citilda, oon kade, että teillä mahdollisuus nähdä 4d ultraa omassa sairaalassanne. Me ei kuitenkaan olla menossa sinne 4d:hen yksityisellekään. Tää riittää miulle :) Tunnen saavani yhteyden vauvaan ilman että sitä tarttee nähdä kovin tarkkaan.

Siitä puheenollen, huomaa kuinka erilaisia nämä raskaudet on kuitenkin :) Miä olen jo jostain viikosta 16 nähnyt mahan heiluvan beiben potkujen kohdalta. Nyt se hytkyy jo ihan täysiä, ja kun beibe tekee jonkun karateliikesarjan niin koko maha heilu puolelta toiselle. Miulla on se istukka takaseinämässä niin tuntuu ja näkyy nuo niin selvästi.

Noista suppareista en osaa sanoa mitään. En varmaan edes tunnistaisi jos sellaisia tulisi.

OnSiisKevät ja beibe 22+6
 
Huomenta!

Äitiysvaatteista, olen ostanut kahdet farkut ihan erikoisliikkestä (sain edullisesti vaikka toisin luulin) ja joustovyötäröisiä hameita, sekä pitkiä paitoja ihan normaaleista vaatekaupoista. Mekkoja tykkään pitää myös ja niitä on kaapissa ennestään.

Vaunuista, me hankittiin käytettynä Emmaljungan vaunut. Vuosimalli on 2005. Mallia en nyt muista. Kahdella lapsella olleet, tosi hyväkuntoiset. Menisi mulle ihan uusinakin jos en tietäisi että käytetty on. Väri on tummansininen vaaleansinisillä ruuduilla. Kuulostaa pojan vaunuille ja jonkun mielestä varmaan näyttääkin, mutta me ei olla niin tarkkoja noista värikoodeista. Musta sininen käy kummallekin :)

Vauvan vaatteista, monta kassillista käytettyjä vaatteita olen kantanut jo mummolan vintiltä vaatteista, jotka on mun sisaruksilta ja serkuilta jäänyt. Lisäksi huuto.netistä äiti on huutanut muutaman paketin ja itse olen hamstrannut vaatteista kirpparilta. Toki uuttakin ollaan ostettu. Viimeksi eilen ostin kaksi haalaria, kaksi bodya ja velourhousut 56 cm kun niitä meillä ei juuri ole. 62-68 cm on sitten niin paljon että hyvä jos ehditään pitää :LOL:

4D, ei mennä. Rakenneultra riitti. Ja kun mua on ultrattu niin paljon nyt muutenkin sairastelun takia niin en koe sitä tarpeellisena.

Siinäpä tärkeimmät :)

Oikein mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille jellonamameille :heart:

Vilma ja Elma 22+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Citilda:
Onkos muut jo havainneet liikkeet masun päältä?
Täällä myös on liikkeet näkyneet ulospäin jo reilun kuukauden ajan. Se on koomisen näköistä, kun masu heiluu.. :)

Taidanpas kaivaa pyörän varastosta ja käydä sillä tuossa lähi ABC:llä hakemassa vähän ruokaa. Tultiin eilen Rovaniemeltä häistä yötä myöten takas Jyväskylään. Ja jääkaappi on ihan tyhjä. Pakastimessakin on vaan jäätelöä. :p

Mukavaa pääsiäisen jatkoa!

Mandy ja nappula 23+6
 
En ole minäkään vielä nähnyt liikkeitä mahan päältä.
En ole kyllä ikinä silloin katsonutkaan kun on pikkuinen kunnolla potkinut.
Aina sitten kun olen katsonut niin heti on rauhoittunut.
Ja sitten kun tämä meidän pieni monesti potkii todella alas niin ei sinne oikein näekään kun on maha ja rintavarustus edessä.
Mutta siis tosi selkesti kuitenkin tuntuu kättä vasten kun pieni potkii.
Mutta tulee kyllä ihan pallo-olo kun seisoo ja koittaa katsoa alaspäin kun ei enää näe edes omia varpaitaan :D

Meillä on täällä koko olohuone täynnä hyllystön osia.
Ostettiin melkein sukulaiselta käytettynä palahyllystö ja tossa äsken se kannettiin tänne meille.
Mieskin on iltavuorossa niin nyt sitten on olohuone ilta 11 asti täynnä noita paloja.
Eiköhän se kuitenkin heti ala niitä järjestelemään kun kotiin illalla tulee..
 
Mukavaa sunnuntaita kaikille :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Täällä nautitaan kauniista auringon paisteesta, tosin kova tuuli on. Mulla taas migreeni ilmeisesti tulossa. Onneksi raskausaikana se tulee harvemmin.

Äitiysvaatteista Mulla on parit housut ja muutama paita. Esikoisen odotuksen aikaan en ostanut kun yhdet äitiyshousut ja sit normaaleja pitkänmallisia paitoja. Mut nyt tän kakkosen aikaan oon ostellu muutaman äitiyspaidan, topin, parit housut ja kesäksi caprit. En tiedä että täällä olis mitään kauppaa mistä sais ostettua äippävaatteita, oon sitte tilaillu H&M:ltä.

4D-ultrasta En ole itse menossa, mulle riittää hyvin nää ultrat. :)

tyttönen90 Mä oon kans käyny ihaileen noita Firkonin vaunuja tuolla vaunulassa. Tosi kivat ja edulliset. :) Ja onnea poikalupauksesta :)

Liikkeistä Mä oon reilun parin viikon ajan nähnyt liikkeitä masun päältä, samoin mies. :) Täällä ainakin on kovin innokas möyrijä masussa. Niin selviä liikkeitä ja kovia potkuja jo tulee. :)

Nyt vois lähteä esikoisen kans päikkäreille ja sitten ulkoileen. Jos tuo migreenikin sitten lähtis pois. :)
Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille :)

äiskä87 + pikkuinen 22+6
 
elokuussa09 muakin vähän jännittää synnyttää pietarsaaressa, kun on tapahtunu näitä kuolemia :'( sen takia kysyin neuvolasta mahdollisuudesta synnyttää kokkolassa ja se kuulemma onnistuu ja sen voi päättää vielä ihan lähellä synnytystäkin. Mun aikasemmat kaks synnytystä on ollu normaaleja alatie synnytyksiä ja niin toivon, että tämäkin on, mut jos sektiosta alkaa lääkärit puhumaan jossain vaiheessa, niin täällä en kyllä synnytä jos ei oo aivan pakko. Iso :hug: sulle, suru ystävän takia on varmasti vielä suuri ja varsinkin kun itse odotat vauvaa.

Hudjuke ja Kajsa 23+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke:
elokuussa09 muakin vähän jännittää synnyttää pietarsaaressa, kun on tapahtunu näitä kuolemia :'( sen takia kysyin neuvolasta mahdollisuudesta synnyttää kokkolassa ja se kuulemma onnistuu ja sen voi päättää vielä ihan lähellä synnytystäkin. Mun aikasemmat kaks synnytystä on ollu normaaleja alatie synnytyksiä ja niin toivon, että tämäkin on, mut jos sektiosta alkaa lääkärit puhumaan jossain vaiheessa, niin täällä en kyllä synnytä jos ei oo aivan pakko. Iso :hug: sulle, suru ystävän takia on varmasti vielä suuri ja varsinkin kun itse odotat vauvaa.

Hudjuke ja Kajsa 23+3

Mullakin on aikasemmat synnytykset olleet "normaaleja" mutta lääkäri sanoi että jos myooma on kasvanut niin sitten tulee leikkaus eteen, ilmoitin heti että mua ei täällä leikata!!! Alateitse voin synnyttää mutta jos sovitaan etukäteen leikkauksesta niin sitten menen muualle.... mutta jos tulee hätäleikkaus.... hmm

 
Mun pitäis alkaa ihan tosissaan miettimään tuota isyyspakkausta. Kauheen vaikee mieheltä salaa piilotella ostoksia :LOL: Mut jotain on pakko keksiä!

Elokuussa, ymmärrän kyllä että synnytys mietityttää. En osaa yhtään sanoa miten itse suhtautuisin jos olisin samassa tilanteessa kuin sinä. :( Voimia ja toivottavasti saat apua valintaan ammattilaisilta :hug:

Prkl, mulla alkoi nyt sitten ne iskiaskivut. Totesin eilen lenkillä, että loppuraskaus meneekin sitten hiiiitaaaasti kävellen... :LOL:

Vilma ja Elma 22+3
 
Moi taas !

Ulkona taas kauhea ilma, no johan tossa pari päivää aurinko paistoikin..
Me otettiin taas eilen oikein kunnolla miehen kanssa yhteen ja lopuksi sitten sanoinkin että tulee vauvalle kyllä tosi tasapainoinen lapsuus kun joko me riidellään tai sitten ei edes puhuta mitään.
Siihen sitten mies vaan totesi että "mitäs vedät pultit joka asiasta!"
Ja siis tossakin riidassa oli kyse siitä kun kysyi että olisiko mitenkään mahdollista saada johtoja pois lattioilta kun imuroiminen ja lattioiden pesu on tosi hankalaa kun on kauheita johtomöykkyjä joka paikassa.
Ja minä kuulemma vedin siis pultit.
No sitten kun mies tuli illalla töistä niin sanoi vaan mulle että nyt loppuu sitten riitely, ja meniköhän siinä 10 minuuttia kun jo taas alkoi miehellä ääni nousemaan, ja taas minä olin se syyllinen kun katsoin vaan muualle ja olin hiljaa kun mies huusi.
Siis minä kuulemma TAAS vedin pultit :(
Mutta nyt mies lähti töihin ja saan taas olla 11 asti yksin kotona ja järjestellä tavaroita.
Ei ainakaan tarvitse riidellä..
 
Heippa

Pääsiäinen alkaa olla vietetty ja paluu arkeen lähestyy...tietää myös paluuta supisteluihin :( Pitää kyllä katsoa kauanko töissä jaksan, kun kotona tämä raskaus menisi huomattavasti mukavammin. Oon vaan maailman huonoin jäämään saikulle, tulee jotenkin lusmu olo, ja sit väkiste yritän sinnitellä. No katotaan.

Lauantaina käytiin ikeassa ja ostin sieltä 20? hoitopöydän. Piti sitä alkaa tuunaileen, mutta näyttääkin oikeestaan ihan hyvältä ja vaan parit koukut taidan siihen kiinnitellä. Ja tietty parit korit siihen ostin vaavin tarvikkeille. Joteskin söpön näkönen nyt huoneen nurkassa, tuli jotenkin konkreettisemmaksii tämä odotus, kun näkee omassa kodissaa taas vauvatavaraa.
Laittelen kuvaa tuosta vauvanurkkauksesta, kun saan sen valmiiksi.

Jospa sitä sit menis pienelle köpöttelylle, esikoinen on päikyilla ja mies pelaa pleikkaa ja mä syön vaan suklaata jos oon sisällä :whistle: 10kg on mulle nyt tullut, että vähän pitäs rajottaa... :) Tuli kyllä esikoisestakin sellaset 25 kiloo, mutta läksi parissa kuukaudessa. Rakastan urheilua ja tiiän, että nää kilot tulee nyt, kun en voi just mitään tehä ja kun tietty lisäksi rakastan ruokaa, jota nyt voi syödä...Ainut on vaan, että vauva ei kasvas yli-isoksi, jo sen 4300 punnertaminenkin oli tuskaa, mutta sitä seuraillaan neuvolassa ja hemmo vaikuttaa normikokoselta :)

Mukavaa viikon alkua kaikille ja tervetuloa uudet, jos en vielä toivotellut.

Permis ja Veikko 22+0 poksista poks :heart:
 
Palattiin justiin kotiin ja oli pakko tulla heti lukemaan kuulumisia. Onneksi ette olleet ihan älyttömästi kirjoitelleet niin ei mennyt kauaa lukiessa.

Tukholmassa oli melkein jo kesä, eilen lämmintä 20 astetta. Pikkusen masensi palata Suomeen :( Mutta reissu oli oikein mukava ja sain ostettua vaatteita sekä itselleni että pikkuselle. Lisäksi ostin kolmekin eri hajuvettä ja meikkejä :D
Nyt vaan pitäs suhtautua siihen, että huomenna paluu arkeen ja töihin => En halua!

Vauvan liikkeitä en ole mahan päältä vielä juurikaan tuntenut, ehkä kerran tai kaksi. Muuten vauva liikkuu jo tosi paljon. Mies yrittää kokoajan vahdata käsi mahan päällä että tuntis liikkeitää, mutta ei vielä. Ehkä muutaman viikon kuluessa sitten viimestään.

Minä olen alkanut kasaamaan jo isyyspakkausta, olen ostanut yhden isi- paidan ja "My daddy is best"- tutin ja tuttipullon. Eli ihan alkutekijöissä vasta. Tarkotuksena antaa se miehelle sitten samoihin aikoihin ku mä saan äippäpakkauksen.

Mutta nyt meen purkaan laukkuja, äh!

Outiko 24+5
 

Yhteistyössä