ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

Terveisiä ultrasta! =) Pitkä liuta kuvia saatiin mukaan. Painoa pikkuisella oli 329g ja mitat vastasivat viikkoja. Mitään ulokkeita ei löytyny ja näin ollen saatiin tyttölupaus. Itse olen ollut ihan varma että poika tulee, mutta hyvä näin. Saadaan tasaparit. ;) Ennestään meillä on poika, tyttö, poika.

Ensi tiistaina olisi sitten 3. neuvolakäynti. Tässä onkin ollut tommonen 7. viikon väli, mitä siellä jatkuvasti ramppaamaan. :D Mutta nyt täytyy mennä, esikon kanssa korvalääkäriin ja sitten ruokakauppaan. :wave:

Ritsanampuja rv 20+2
 
Vilmav2 tuo kuulostais hyvinki hyvältä idealta! Ajattelin tosissani eilen, että jos ei olisi tarvinnu töihin tänään, olisin laittanut itseni "viimeisen päälle" hyvännäköiseksi, ja mennyt samaan baariin "juhlimaan". Siinä olisi miehellä pudonnut leuka naamasta, kun (toivottavasti) olisi vielä ollut joku vieras mies jututtamassa. :) Tämän taidan vielä toteuttaa, sitte ku oon äitiyslomalla ja viimeisilläni. :D Ei ehkä enää niin hehkeänä mitä vielä on..

Vaavitar + tintta ja pääsiäis-suklaamunien syöntikielto (jo monta Kinderiä mennyt)
 
Huomenta!

Mä alan jo kyllästyä tähän kotona olemiseen. Hullu varmaan olen, kun jo töihin takasin haikailen :D
Enää pari yötä niin lähdetään sinne Tukholmaan, ihanaa! Siellä on kuulema jo tosi keväistä ja lämmintä: 15-20 astetta B)

vaavitar Tosi inhottavaa kohtelua siun mieheltä. Muakin eniten rassaa se, jos lupauksia ei pidetä. Ei niinkään se jos mies jonnekkin lähtee. Kunhan ensin on siitä yhdessä sovittu jne.

Pitäs varmaan käydä vaikka vähän kävelemässä tuolla ulkona, kun aurinkokin jaksaa välillä pilkistää. Harmi vaan että se kävely tekee niin kipeetä.

outiko 24+1
 
Huomenta :) Aurinkoinen päivä jatkuu B)

Onnea jälleen hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista!

Onnea mamikalle poikalupauksesta ja Ritsanampujalle tyttölupauksesta :heart:

Sissihullu, suloisia kuvia :)

vaavitar Tuo on kyllä tympeetä, ettei mies pidä lupauksiaan, meilläkin monesti mies pettäny lupauksensa, vaikka väittää ettei ole muka pettänyt. Ja viime viikonloppuna mies kahtena iltana peräkkäin kävi kaverinsa kanssa pilistelemässä kylillä ja tais siinä muutaman oluenki kumpanaki iltana vetästä. Ja ku toisena iltana ei ollu ees tarkotus käyä missään, mutta olipahan vaan kartanolta häipyny tupakalla ollessaan. Ärsyttävää. Mut sai hän kuulla kunniansakin. Minä kun olen ollut täällä lasten kanssa melkein 24/7 kohta varmaan 4 kk...

Isyyden tunnustamisesta ollutkin puhetta... Me kans on jouduttu tai jouduttu ja jouduttu :D lastenvalvojalle varaamaan aikaa lapsen synnyttyä, kun emme vielä naimisissa ole. Ja tämänkin syntymän jälkeen pitää käydä siellä allekirjoittelemassa niitä lappusia.

outiko Otahhan reissusta kaikki ilo irti :) Mukavaa reissua näin etukäteen :)

mertsu 20+5
 
Lilliputit-80 kiva maha. :) Täytyy sanoa, että ei kyllä vielä välttämättä tietäisi kun vastaan kävelisi, että olet raskaana ja varsinkaan kaksosia odottamassa. :p no varmaan ihan hyvä, ettei alusta asti mitään megamahaa kantele.. kai sitä sitten ehtii vielä :D Itselläni on tätä jo ehkä vähän liikaa.. mutta samapa tuo :)

kikka89 ihmettelen myös tuota miten sinua kohdellaan. Itse luen sosiaalialaa, en tosin vielä tiedä mihin suuntaudun, mutta siellä painotetaan juuri asiakkaiden kohtaamista ja asiakaslähtöisyyttä, hyvin on mennyt opit heillä perille. Mutta jotenkin meillä molemmillakin, kun olemme nuoria, niin osaltaan senkin takia saa tämmöistä kohtelua. Tosin tuossa pitäisi osata omat mielipiteet jättää syrjään ja käyttäytyä ammattimaisesti..

vaavitar, en voi täysin samaistua tuohon tilanteeseen, mutta sen verran mitä sivusta seurannut asioita mm. sukulaisia, niin ottaa aivoon kun yksi mies ei ole koskaan lapsensa kanssa. Hänen tyttönsä on jo kahdeksan, mutta alusta asti hän ei ole osannut olla lapsen kanssa kahden. Aina kun tämä äiti on jossain, he menevät mummoille tai jonnekin, ettei hänen tarvitse olla kahdestaan. Ja hän istuu sohvalla ja juo kaljaa siinä samalla. Ja viikonloppunakin hän kutsuu kavereita käymään tai lähtee ulos bilettämään. Päälle 30 mies. En tarkoita, että teillä menisi tähän, mutta itse en hyväksyisi asiaa ollenkaan. Oma mieheni käy harvoin missään, mutta kun menee, niin häneltä kanssa menee ajantaju.. Vaikka sanoo "en varmaan oo kauan", no herään yöllä joskus kolmen aikaa myös.. jaahas, ketään ei näy vieressä.. sitten soitan tai lähetän tekstarin jos jaksan ja mies ilmoittaa "Sori, en päässyt tulee, vika juna/bussi meni, menin siskolle tai jollekin yöks.." tai "ai kello on noin paljon, lähden seuraaval" Ei aina näin, ainakaan enää kun olen sanonut että se on tosi rasittavaa. Itse jos käyn ulkona, osaan suunnilleen ilmoittaa, että monen aikaa tulen ja että meneekin vähän pidempää kuin ajattelin. En ole mustasukkaista tyyppiä tai vahtivaa, mutta olisi kiva että ilmoittaisi ettei tarvitsisi olla huolissaan tai niinkuin kerrankin olin ruuan tehnyt valmiiksi, niin toinen olikin mennyt jonnekin baariin kavereiden kanssa.. Ei mene jotenkin yksiin nämä ajatukset.

outiko hyvää risteilyä ja aurinkoista semmoista :)

Kivoja ultrakuulumisia taas vaihteeksi, sekä kuviakin :)

Mitäs pääsiäisenvietto suunnitelmia ihmisillä on? Me varmaan ihan kotioloissa, kun tolla ukkelilla on nyt tänään ja lauantaina töitä. Mennään vaan molempien vanhempien luokse syömään viikonlopun aikana ja tehdään tortillaa ja hemmotellaan itseämme :D hyvin terveellisesti taas vaihteeksi. (en vaan osaa lopettaa täysin kokista.. ja suklaata) Sokerirasitustestikin muutaman viikonpäästä saa nähdä tuleeko huutia..

Zinnie 23+6
 
Zinnie tuota mäkin pahoin pelkään, että vielä käy niin, ettei mies osaa muuta tehdä kuin ottaa olutta, ja lapsen kanssa. Tiedän yhden perheen, missä äiti on paljon töissä (viikonkin välillä pois kotoa), ja mies on kyllä kotona lapsen kanssa, tulee töistä, hakee kerhosta, tekee ruokaa yms. Mutta illat mies on tuiterissa. Joskus enemmän, joskus vähemmän, mutta erittäin harvoin ajokunnossa. Olen sanonut miehelle suoraan (äitiä en niin hyvin tunne, että haluaisin kunnolla sekaantua), että jos joku hätä tulee ja pitää päästä tk:hon tms., niin lähden kyllä viemään. Käy niin tuota lasta sääliksi, vielä lapsi on pieni (4v), mutta alkaa jo yhdistää isän olotilan ja alkoholin. Muuten he ovat hyviä ja mukavia vanhempia, mutta tuo alkoholi. Äiti käyttää alkoholia todella harvoin.

Kiitokset myös muille tsemppauksista. Ajattelin, että jos saan miehen istumaan alas ja keskustelemaan, näytän teidänkin kommenttejanne täältä sivulta. Teitä ei varmastikaan haittaa. :) Mies tietää kyllä, että käyn täällä keskustelemassa ja kirjoittelemassa.

Mertsu85 kai säkin joskus saat omaa aikaa? Että taas jaksat lapsien kanssa? Ei se ole huonon äidin merkki, jos haluaa vapaata, vaan tervejärkisen äidin, joka tietää että jaksaa paremmin, kun välillä saa omaa rauhaa. Lähde kans "kaljalle" yhtäkkiä sanomatta mitään, ja jätä mies lasten kanssa. :)

Outiko hyvää reissua! Ilmoittele löytyikö vauvalle ostettavaa, taidan lähteä sitten kans sinne shoppailemaan!

Onnea myös ultrista ja lupauksista! Käsittämätöntä, vielä kuukausi kaksi aiemmin tämä palsta oli "epävarmojen" odottajien palsta, ja surullisiakin uutisia tuli, mutta nyt alkaa olla kaikki onnellisia ja varmoja raskaudesta ja sen onnistumisesta! :) :heart: :heart:

Vaavitar + tintta. Molemmat valmiita jo lähtemään kotiin..
 
Huomenta täältäkin !
Tai on tässä taas jo hereillä oltu monto tuntui, mutta nyt vasta sain tän netin käyttöön kun meillä on vaan 1 modeemi ja 2 tietokonetta. On kyllä ajateltu ostaa tohon modeemiin selainen lähetin että voisi mies pitää johtoa omassa koneessaan, ja minä sasin kuitenkin sen lähettimen kautta netin toimimaan tässä läppärissä.

Meillä ei mitään pääsiäis suunnitelmia ole kun tänään ja huomenna mies tekee remonttia vanhassa asunnossa kun sine pitää laittaa lattialistat ( lukee vuokrasopimuksessa kun ne eivät olleen paikallaan kun mies sinne muutti ) ja sitten viikonloppuna mies onkin sitten taas 13.50-22 töissä kumpanakin päivänä.
Että ei tässä kauheesti yhteistä aikaa taas jää.

Tänään aamulla menetin heti hermoni kun mies eilen sain tietokepöydän ja kasasi sen sitten meidän makuuhuoneeseen, ja tietysti se konekin oli sitten heti pakko siihen viritellä.
Tänä aamuna sitten ensimmäiseksi kun heräsi kävi laittamassa tietokoneen päälle, ja siinä se aamu sitten menikin siihen asti kunnes lähti niitä listoja laittamaan.
Että toisaalta en kyllä kauheasti kaipaakaan sitä kun mies on kotona kun kuitenkin istuu vaan koneella.
 
Heippa kaikille!

Itsellä ollutkin taas pidempi tauko kun tänne kirjoitellut. Koko perhe on ollut pitkään räkätaudinkourissa. Lapsille ja itselle pukkas virlä korvatulehdukset:( Ei tää ole vieläkään ohi....

Itse kävin tänään rakenneultrassa. Kaikki oli kunnossa =) Painoakin oli tuommoiset 442g, ja kuulemma pitkät sääret. Sitten utelin että jos hän saa selville kumpi ois tulossa saa kertoa oikein mielellään. Aikansa väänteli kuvaa eri kulmista ja totesi ettei hän täällä kyllä palleja nää! Enkä nähnyt kyllä minäkään. Antoi siis vahvan TYTTÖ lupauksen =) :D Siis onko meille vihdoin tulossa tyttö!! OLtiin miehen kanssa ihan varmoja että poiika ois taas tulossa.... Anoppi oli kyllä mahan perusteella heti sitä mieltä että on tyttö.... No, en nyt kumminkaan rynrää vielä ostamaan vaaleanpun. vaatteita :whistle: Saadaan varmistus sitten toukokuun alussa, kun haluan mennä vielä siiihen 4d:en.

Muuten koitan sinitellä töissä. Selkä alkaa nyt tosissaan vaivata :snotty: Yrittäjä kun olen niin en tiedä miten saan sairaslomaa tai mitä sitten jos joudun paljon ennen äitiyslomaa lopettamaan?

Mukavaa että moni on myös käynyt ultrassa ja saanut hyviä uutisia =) Ollaan jo tosiaan puolivälissä, huh... Mutta onneksi se saksalainen on ennustanut suomeen lämmintä kesää =)

Iloista ja aurinkoista pääsisäistä kaikille!!

T. hellu ja pömperö 21+1
 
Hei kaikille ja onnea tyttö/poikalupauksista!

Tuntuu että tyttölupauksia tulee jatkuvasti! :D Meille tulee sitten varmaan poika, koska ei kaikki nyt kuitenkaan voi tyttöä saada. ;) Toisaalta ei oo itsellä kyllä varmasti kumpaakaan oloa...

En oo pariin päivään jaksanu kirjoitella tänne, vaikka lukemassa oon käynytkin. Aika on mennyt opinnäytetyön parissa. Sain muuten kaksi viikkoa lisäaikaa opinnäytetyön palautukselle! :) Nyt ei tunnu enää niin toivottomalta sen valmiiksi saaminen. Vaikkakin opinnäytetyön alkuperäisen palautuspäivän jälkeen onkin taas uudet työt ja haasteet edessä samaan projektiin liittyen ja niilläkin on kiire aikataulu. Kiireessä siis elän ainakin toukokuun puoleen väliin saakka. :) Sen jälkeen toivottavasti voi vähän hengähtää. Silloin tosin alkaa kesätyö, mutta sitten on kuitenkin erikseen työ ja vapaa-aika. Opiskeluaikana se raja on niin häilyvä, varsinkin kun kotona opiskelee. Ja muuten kiitos tsemppauksesta! Sain siitäkin vähän lisäpuhtia työn tekemiseen. :)

Tukivyö pitäis hankkia, kun vaan olis varaa. Viikonloppuna olis taas töihin meno ja vähän jännittää kuinka tuo selkä kestää... oon vähän ajatellu tuota Anita Baby Beltiä: http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=23_65&products_id=76
Hassua, kun tuntuu että värin valitseminen on ylitsepääsemätön ongelma... :D Teen opinnäytetyön suhteen tärkeitä päätöksiä joka päivä ja sitten juutun johonkin tukivyön väriin! :LOL:

Hyvää pääsiäistä!

Illusia + Emppu 21+6
 
vaavitar Juu siis olen sanonutkin miehelle, että pitäs kai munki saada käydä jossain joskus, eikä vaan sillon ku en ole raskaana.. Sillon kun en raskaana vielä ollut, niin kävin joskus tuulettumassa, mutta nyt ku olen raskaana ni mun pitäs näköjään koko odotusaika nääntyä kotosalla. Ainaki siltä vaikuttaa kun mies emnee yleensä miten tykkää.. Hänkin kun menee tupakalle, yhtäkkiä ei olekaan pihalla vaan autonsa kimpussa tai sit lähteny käymään jossain, joku saattanu soittaa tms.. Ni pikkasenko ärsyttää et se voi tuosta nuin vaan lähtee, usein sanomatta mitään, ja mun pitäs sitten aina jäädä vaan kotiin istuu.
Monesti on tehny mieliki lähtee silleen, että jättää lapset vaan miehelle mut se ei tuosta nuin vaan onnistu. Mies ku luulee vissiin että äiti on se joka lapset hoitaa eikä voi tuosta nuin vaan mihinkään lähtee ;) Kyllä se ärsyttää. Monesti mies on kuitenki sanonu et menisit jonneki, vaikka heti. Mut ei taas sit ole missä käydä ja kenen kanssa. Ku voi nyt yhtäkkiä mihinkään lähtee. Mut on ollu puhetta yhenki kaverin kanssa, et jos päästäis joskus yhessä syömään tms.. et pääsen välillä vähän muualleki et jaksan sit taas paremmin. Mut sit mies on kuitenki aina vapaapäivilleen sopinu jotain rassuujuttuja tms, ja suunnilleen suuttuu jos mä olisin ite halunnu jossain käydä. Tuntuu et aina pitäs mieheltä kysyä onko se suunnitellu mitään et minä pääsisin jossain käymään.
On hän sanonuki et syyllinen olo hälle tulee ku en mä pääse mihinkään koskaan ja hän vaan menee ja tulee miten lystää. Mut siltikään toi ei oo muuttunu... Pitää kyllä ottaa taas puheeksi tää aihe miehen kans heti tänään ;)

hellu Onnea tyttölupauksesta :heart: ja mukavista ultrakuulumisista :)

Nyt syömmään :p

mertsu 20+5
 
Onnea mamikalle poikalupauksesta ja ritsanampujalle ja hellulle tyttölupauksista! :heart:

Me lähdetään kohta ajelemaan pohjanmaan suuntaan ja huomenna jatketaan Rovaniemelle. Siellä vietetään lauantaina sukulaisen häitä. =)

Mukavaa pääsiäistä kaikille!



Mandy ja nappula 23+3
 
Tänään oli sitten rakenneultra. Kaikki oli kunnossa ja saatiin veikkaus sukupuolestakin. Lääkäri sanoi, että pojaltahan tuo näyttäis, mutta ei ole ihan sata varma asiasta. Sanoi kuitenkin, että ei kannata nyt ihan pinkkejä röyhelömekkoja lähteä ostamaan. Meille olis siis ehkä tulossa poika :heart:

Pääsiäis suunnitelmissa olis lähteä varkauteen anoppilaan kyläilemään. Huomen aamulla lähtö ja takasin tiistaina.

Jenzka 20+1
 
Itsekin olen vakuuttunut siitä, että poika tulee, jos todennäköisyyksiä käy miettimään. Onnea tyttö- ja poikalupauksista! :flower: Ihanaa, kun tulee vauva ylipäätään! =)

Neukkukuulumisia. Painoa tullut kamalasti lissää. =) Huihui, en kehtaa edes kertoa, miten paljon. Hemoglobiini oli hieman laskenut, 135:sta 119:een. Kuset oli puhtaat. Sf-mitta oli 23,5 tai jotain eli kuulemma yläkäyrällä. Muokkaus. Unohdin tietenkin verenpaineet ym. eli paineet 116/77 ja syke oli 150. Kelan paperit sain. Seuraava neukku onkin sitten lääkärissä, jossa myös ultrataan. Ehkä sen sukupuolen saamme sitten selville. =) Äsken katsoimme np-ultrasta saatua kuvaa, niin mies sanoi, että "siinä se raapii muniaan", kun käsi on kuvassa sellaisessa asennossa. :D Neukkutäti oli mukava, oli sijainen tällä kertaa. Ihana, hymyilevä ihminen, kertoi omista raskauksistaan ja kokemuksistaan.

Ihanata pääsiäistä kaikille!

:wave:

Toivoopi, M & Elvis 22+3 (viikotkin laitoin väärin :LOL: )
 
voi tsiisus!
sain ton kelan paperin täytettävälseni. ihan kivoja kyseleepi. mitä tarkoittaa toi kohta 10 työstä poissaolo? koskeeko tämä ennen ä-loman alua vai sen aikana olevaa poissa oloa. pitääkö tähän siis kirjoittaa jo pidetty talviloma? häh! auttakaa nyt tyhmää! moni onkin jo tehnyt tän paperin, niin voisi pikkasen jeesata. mitä siis tarkoittaa?! pää pimahtaa!
 
Onnea kaikille tyttö- ja poikalupauksista! :heart:

Ihanaa muutama päivä vapaata. Saa vähän rentoutua! B)

HelinäKeiju just tota kohtaa mäkin esim. ihmettelin. No onneksi tänään kysyin työkaverilta että auttaako se mua täyttämään sen ja se lupasi ensi viikolla auttaa. Mun ei sitten tarvitse kun lähettää se sairaskassaan niin ne hoitaa loput. Onneksi!

Kauheeta kun toisilla oli iso sf-mitta. Tai siis kauheeta kun mulla oli pieni. Se oli 16cm. Kaikki kyllä kysyy että missä mun maha on jos sanon olevani raskaana. Meidän työvaatteista kun ei oikein huomaa. Omista vaatteista kyllä. Itsestä maha tuntuu tosi isolta.

Hellu voimia sairasteluun! Toivottavasti parenette kaikki pian! :hug:

Outiko kerro sitten kaikki hyvät kaupat reissun jälkeen! Me mennään kahden viikon kuluttua!

vaavitar toivottavasti saat miehen tajuamaan sun kannan keskustelemalla!

Päksäkkä 22+2
 
Voi ei, mä kirjoitin tekstin ja sain sen hävitettyä...Siis pääpiirteissään, että en kerkeä niin usein lukea, kun tänne tulee tekstiä niin mukavan paljon! Luen aina, kun kerkeän. =)

Mullakin oli tänään rakenneultra ja saatiin lisää ihania uutisia: ei ole sydänvikaakaan! Eikä muitakaan "vikoja". Tosin mä olin jo niin helpottunut sen punktio tulosten jälkeen, ettei ole kromosomihäiriöitä, niin en enää jaksanut murehtia näitä muita juttuja. Mutta onhan se ihan uskomattoman hienoa, että meille todellakin tulee terve vauva eikä ole sydämessäkään vikaa! :heart:

SUKLAISTA PÄÄSIÄISTÄ! Voikaa hyvin!
 
Heippa!
Rakenneultra oli täälläkin tänään. Painoa näyttäis olevan jotain 384g, poika on kuulemma aivan keskitasolla kasvukäyrissä. :) ainoa oli se, että vatsalaukkua ei saatu näkyviin, joten parin viikon päästä on uus ultra. Lääkäri oli tosi ihana ja tarkkaan selitti kaiken mitä missäkin näky. :) Kuvat mitä saatiin on aika huonoja, en ainakaa ite saa suunnilleen mitään selvää niistä.

Vointi on muuten hyvä, tukivyötä oon alkanu miettimään. Ehkäpä tulee ostoslistalle piakkoin.

Munakasta pääsiäista kaikille!

aniit ja taneli 20+6 :heart:
 
Onnea rakenneultrasssa käyneille hyvistä kuulumisista :flower:

Päksäkkä:


Kauheeta kun toisilla oli iso sf-mitta. Tai siis kauheeta kun mulla oli pieni. Se oli 16cm.
Mulla oli ekan kerran ku mitattiin eli rv 19+6 niin 20,5cm se sf mitta eli yläkantissa ja nyt eilen oli 22,5cm. Mutta niihin käyriin ei kannata hirveesti tuijotella. Pääasia että käyrä kasvaa ja on ns. tasainen. Ja neuvolantäti sanoi, että se kyllä yleensä jossain vaiheessa tasoittuu, joten ei huolta :)

Mutta nyt meen pesemään hiusvärin pois... laitoin vaihtelun vuoksi punasia raitoja..yleensä on ollut vaaleita.

outiko 24+1

 
Täällä Neuvola takana ja kaikki hyvin.

Paino noussut tasasen kauniisti. Nyt alkupainoon lisää 5kg
Pissa puhdas
Syke ok
liikkeet ++
masu mitta 19 viimeks oli 17
rr oli myös ok.

Ummetuksesta juteltiin ja anto neuvoksi juoda lisää ja liikkua lisää.
Käski myös välillä välttää maitotuotteita happamiakin, koska maitotuotteet kovettaa vatsaa
Sitten jos mikään ei auta niin Levolaccia nassuun. Kutsu perhevalmennukseen tulee vissiin toukokuussa kotiin. Kelan paperit anto. Sitten sen esitietolomakkeen. Ootteko muut laittanut siihen jo niitä hätäkaste nimiä? Me ollaan miehen kanssa aikas eri mieltä varsinkin tyttöjen nimistä.

Mukavaa Pääsiäistä kaikille ottakaahan rennosti :heart:

Mansikkatee ja Hippuli 23+3
 
Nyt kirjoitan kuulumiset rakenneultrasta ja sitten lähes 10 sivua selattava juttujanne läpi:)

Eilen siis ultra..340g painoarvio.Kaikki muu ok,mutta vauvan mahalaukku iso-siis voi olla normaaliakin,jos oli vettä paljon juonut,mutta kun siellä 1h päästä uudelleen kävin,kun vauva ei ensin kasvojaan suostunut näyttään,niin edelleen iso oli..Olisi tuossa ajassa voinut pissata tms.mutta eipä ollut.
No 2vko päästä lääkäri ultraa ja kuullaan onko kaikki ok.
Mulla lapsivettäkin vähän normaalia enemmän,mutta joillakin kuulemma niin ja joillain liian vähän...
Onkos kellään kokemusta tuosta mahalaukun koosta?
Vauva on kova möyriin/potkiin,mutta pääasiassa istuvalteen tai maatessa liikkeet tunnen

Pompula 20+3
 
Huomenta!

Ja taas hyviä ultra ja neuvolakuulumisia, onnea! Mehän ollaan jo pitkällä, hui :eek:
Silloin aluksihan me luultiin että tää pino on kirottu kun kaikki tippuu, mutta kyllähän meitä täällä ihan mukava sakki kärvistelee :heart:

Tuli muuten mieleen, että mitä olisitte mieltä, voisiko tästä pinosta tehdä jossain välissä suljetun niin olis kivempi jutella? Ehdotuksena vain :)

Pompula, valitettavasti en osaa sanoa tuohon kyllä mitään. Voimia odotukseen kahden viikon päähän :hug: Kyllä siellä pienellä on varmasti kaikki hyvin :heart:

Munarikasta pääsiäistä mammoille ja mammojen masuille!

Vilma ja Elma 22+0 POKS!
 
jippii! mun vaunut tuli eilen!!! mutta kyllä otti koville niiden haku! kävin matkahuollossa päivällä kyseleen moneltako mahtolllisesti tulevat, no katsoi koneelta että tulevat autossa joka on perillä 15min ennen kuin he menevät kiinni |O no eikun odottelemaat 6 asti illalla kaupungissa. äitin asioilla hyppäsin ja sitten ukon... piti viedä ukko koulutukseen/saunailtaan samaan aikaan kun olis pitäny odotella niitä vaunuja matkahuollossa.
no sain ukon kans sovittua että vien sen kun haen ensteks vaunut. no kävin vaihtamassa päivällä jo auton ukolta (pakun) jotta paketit varmasti mahtuu kyytille, lähin liikkeen pihasta ja kas kummaa olin peruuttaa 2 ukon päälle, pikkasen sain nyrkin pujomista ja motutusta.. yks ukko seiso sivummalla ja nauro kippurassa! :LOL: :headwall: pirhana mitäs hyppivät peruuttavan pakun taakse hittojako mä sinne nään! B)
no lähin sitten hakemaan niitä vaunuja ja kuinkas ollakkaan rakas pakettiautomme sammui todella vilkkaasti liikennöityyn valoristeykseen keskellä kaupunkia, 50m ennen matkahuollon pihaa! |O |O |O ja urpot sitten eivät tajunneet ohittaa mua vaikka laitoin hätävilkut päälle ja kapusin konepellin alle puhelimen kanssa soittaen ukolle että näin kävi! virrat katos autosta. näin käyny ennenki muttei mulle! no yksi ihana mies henkilö pysähtyi edelleni ja tuli auttamaan ja niin johtoja kopattuani saatiin auto käyntiin ja jatkaan matkaa!
no linja auto oli myöhässä missä piti vaunut tulla!

vihdoin ne tuli ja olin jo myöhässä ukon viennissä! äkkiä hakeen ukko äitin luota ja viemään ukkoa toiselle puolen kaupunkia! pikkasen oli vilskettä!

noh pääsin vihdoin rauhottuun ja lähettiin pojan kans kaupungista 9 aikaan illalla kotia kohti (30km) ja niinpä automme taas sammui kesken ajon 6km ennen kotia! ja mikään ei auttanut nyt. jouduin soittaan kaverille joka onneks oli kylillä apuun ja aikamme johtoja väännellen sain auton käyntiin, kaveri saattoi meidät kotiin asti ajaen perässä!

no sitten raahasin 30kg laatikot sisälle ja enhän malttanu olla vaunuja heti kasaamasta!
poitsu auttoi luvan kanssa, sai valvoa mun kans 11 ja teki samalla valtavasta lootasta kioskin josta myi mulle mehua kasauksen välillä!
ihanat vaunut mutta heti tuli reklamaation paikka, kopan sisävuori oli ratkennut 2cm matkan, liian näperälle jätetty, saan kyllä korjattua mutta harmittaa kuitenkin. samoin pohjassa oli kova styroksi pohja ja siinä oli kolhu/painauma kuin lyöty jollain terävällä, ei haittaa mitään mutta kuitenkaan ei sais tuollaista olla. otin kuvia ja lähetän myyjälle arjen tullessa. sitten harmitti kun ostin vaunujen mukana emman päivävarjon, väri oli sama mutta varjo ihan erilainen kuin mitä netistä katsoin muka tilaavani |O en oo yhtään tyytyväinen enkä tee sillä mitään, siitä sanon kans kun soittelen. muuten tosi hyvät vaunut!

isäntä tuli yhen aikoina pippaloista kotia ja heti otti vaunut koeajolle, näytti kuinka "ylpeä isä" lykää vaunuja sitten ja tarkasteli mistä oikein maksoi! kauhisteli hintaa! päissään kuin ankka! passitin ukon nukkumaan ja katselemaan vaunuja sitten päivänvalolla ja selvemmällä mielellä... ja eihän tuo ole niitä vilkaissutkaan sen jälkeen... no ei oo ollu kotonakaan kokkotouhut odotti jo puol 8 aamulla kalpeata ukkoa! :LOL: :headwall:
nyt aamupuuron keittoon!

tulipa tekstiä mutta tällainen päivä! :heart: :D |O
 

Yhteistyössä