ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

Voimia Kikka, ei pysty ymmärtään tollasta kohtelua. Varautukaapa muutkin, ketkä joudutte isyyden tunnustaan tommoseen kohteluun. Meillä oli ainakin inhottava tilaisuus ja jäi huono maku, kai sit kun oltiin niin nuoria. Ymmärtäähän sen tavallaan, että tekvät vain työtään, mutta välillä noissa hommissa on inhimillisyys kaukana.
 
Kikka nyt valitat tuosta työntekijän käytöksestä. Eihän tuollaista voi kirjata toisen tietoihin, jos keksii sen omasta päästään. Todella törkeetä käytöstä! Mä olisin varmaan sanonu suorat sanat sille.

Jenzka 20+0
 
kikka89 Siis mitä ihmettä :eek: Mistä ne noita juttuja oikein keksii. Tollanenhan on ihan törkeätä! Ymmärtäisin jos sulla olisi ollut joskus jotain alko- tms. ongelmaa, mutta ilman mitään syytä niin..huh huh. Ei kai toi nyt voi olla mitenkään luvallistakaan syyttä asioista missä ei ole mitään perää.
Anteeksi typeryyteni, mutta mitä tarkoittaa että oot "jälkihuollossa" ?

Onneksi ei oo tiedossa isyyden tunnustamista..vaikuttaa ikävältä :/
 
neuvolassa käyty :heart:

nyt siis 19+4 , paino tippunut vajaassa kahdessa viikossa 800g (johtunee oksennustaudista) , verenpaine 140/89 ei edelleenkään ole hyvä..... kohdunpohjan korkeus 20,5!! eli käyrien yläpuolella mennään :D , syke 148 .

Viikon päästä olisi sitten se rakenneultra, voi kumpa aika menisi nopeasti.... =)

Ja olen lisäillyt galleriassa teitä kaverilistalle =)
 
jenzka Joo kyllä mun olisi todellakin tehnyt mieli sanoa suorat sanat sille sossulle, mutta olen tässä 8 vuoden aikana oppinut sen ettei niiden kanssa kannata alkaa mistään vääntämään..
Ja tosiaan kun huomasi tosi selvästi ettei muutenkaan uskonut mitä sanoin niin ajattelin että jos vielä alan asiasta väittelemään niin sitten ainakin "leimaa" mut joksikin päihdeäidiksi.
Ja siis tuosta sosiaalityöntekijöiden kotikäynti-ideasta en pitänyt ollenkaan kun en vaan halua mitään sossuntanttoja omaan kotiini arvostelemaan, ja vielä kun musta tuntuu siltä että oikeasti se kotikäynti halutaan siksi että pääsevät "tarkastamaan" kotini.
Siis että onko meillä tyhjiä pilleri purkkeja, viinapulloja tai muita sellaisia..
Naurettavaa vaan kun keksivät tuollaista omasta päästään.
Ja siis jos olisin tämän ehdottomasti kieltänyt niin sitten tämä työntekijä olisi varmasti ajatellut että mulla/meillä on jotain salattavaa..

outiko Jälkihuolto on sellainen mitä tarjotaan 18 vuotiaille jotka on huostaanotettu alaikäisenä.
Siis se on tavallaan tukitoimi koska yleensä kun täyttää 18 ja muuttaa omaan kotiin niin siinä on vanhemmat tukena, mutta meillä huostaanotetuilla/sijotetuilla ei aina ole vanhempia joilta voisi apua pyytää.
Mulla esim. on juuri tälläinen tilanne koska en ole missään väleissä biologisen äitini kanssa ja siis itse aikoinaan vaadin huostaanottoa koska en voinut äitini kanssa asua.
Tässä on vaan sellainen juttu, että kun jälkihuollosta puhuttiin niin minulle sanottiin että jos haluan niin sen voi lopettaa jo ennen kun täyttää 21, ja koska itse en ole mitenkään hyötynyt sitä ( oikeasti siitä on ollut enemmän haittaa kun hyötyä ) niin nyt olisinkin halunnut sen katkaista, mutta nyt tämä työntekijä sanoi minulle että lain mukaan jälkihuoltoa ei voi jälkihuollossa oleva nuori aikuinen katkaista.

Ja tosiaan en ole saanut kyllä minkään laista tukea kun työntekijät ovat vaihtuneet, eikä mulle ole aina edes ilmoitettu kun edellinen on lopettanut.
Ja usein edellisen työntekijän kanssa on sovittu jotain, minkä jälkeen on taas vaihtunut henkilö, ja tämä uusi ei ole tietenkään tiennyt koko asiasta mitään.
 
Kikka, on kyllä törkeää käytöstä sossuntantoilta! Eihän ihmistä voi nuin vaan mennä syyttää sellasesta mistä ei ole tietoakaan. Näköjään niitten pitää vaan jostain repiä jotain...

Kiitos kaikille, jotka kommentoitte tota kirkossa vihkimis- juttua :) Pitää kahtoo suostuuko se mies sitten liittymään takasin kirkkoon, että saatais sen normaalikaavan mukaan vihkiminen... En oikeen maistraatissa halua, vaan pelkälleen kirkossa ja sehän vissiin sitten onnistuukin vain kun mieskin liittyy kirkkoon.

Hengästyn itsekin välillä aika helposti nykyään... Portaat just tekee sen vaikeaksi. Meillä ku on tässä luhtitalossa nuo portaat tuossa ni ku joutuu poitsua kantaa sylissä ja ostokset toisessa kädessä ni vähemmästäki siinä hengästyy :eek:

Ihana ilma ollu koko päivän B)

mertsu 20+4
 
unikuu108
neuvolassa käyty ja kaikki ok. ei mitään erikoista.
kiloja on tullut noin +5? yhteensä eli +225 edelliseen(siis tammikuuhun)
verenpaine 128/77 mikä ihan ok..
pissat puhtaat
hemppa 113
kohdunpohjan korkeus 18
syke 140-145
viikot 21 tasan

kuukauden päästä seuraava..on kyllä pitkät ajat tässä alussa.. jotenkin tottui ekasta et kokoajan oli aikaa varattuan sinne...
 
Moika kaikki!

Ihanaa kun aurinko paistaa! B)

Onnea permis ja sissihullu rakenneultrista! :heart:

Kikka onpas ikävää kohtelua! Harmi kun et voi jälkihuoltoa lopettaa. No mutta sitten kun ne tulee teille käymään ja kaikki on hyvin niin ehkä ne tajuavat lopettaa kyttäämisen! :hug:

Eilen siis oli neuvolassa kaikki hyvin

22+0
paino: +844 vko
verenpaine: 105/68
sf-mitta: 16cm
syke: 143
liikkeet:++

Hemoglobiinia multa ei ole otettu ekan kerran jälkeen. Tuskin on laskenutkaan kun olo on hyvä. Painoa mulle on tullut mutta kukaan ei kuulemma huomaa. Paitsi minä! Sf-mittaon alakäyrällä mutta se on kuulemma normaalia kun on pitkä selkä. Kohtu mulla on myös taaksepäin kallistunut!

Oma olo on loistava! Työmotivaatio mulla ei ole laskenut. Mä en osaa edes kuvitella että olen jäämässä pois. Välillä pitää muistaa jarrutella muuten on seuraavana päivänä lonkat kipeet. Tahtoo vaan unohtua ettei kaikkea sais tehdä kun on tottunut raskaaseen työhön. Terkka kyllä käski rajoittamaan! Mä kyllä nautin tästä ajasta täysillä. Odottakaa vaan, kohta ääni kellossa on taas toisenlainen!

Ihanaa etten ole ainoa joka hakkaa päätään seinään Kelan paprujen kanssa!

Halaus kaikille tarvitseville! :hug:

Päksäkkä 22+1
 
Se Y17 -lomake, jonka työnantajan pitää täyttää, jos saat palkkaa äitisvapaan aikana löytyy täältä. Luulen kyllä, että työnantajat hakee itse lomakkeet netistä ja täyttää siellä, mut voihan sen varmuuden vuoksi heille valmiiksi tulostaa, jos haluaa.

Tuossa linkki siis: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/011008173840SI?OpenDocument

Toivottavasti linkki toimii. :)

Luminella ja matkustaja 22+4

Okei eli toiminut niin kuin ajattelin. Valitse vasemmalta Työnantaja ja sieltä löytyy oikea lomake. :)
 
kikka harmittaa kyllä kauheesti sun puolesta tuollainen käytös. Voishan siitä pistää reklamaation, koska eihän se sossun täti voi eikä saa kirjoittaa sun tietoihin mitään asioita, joista ei ole todisteita ja on omasta päästä keksitty. Mutta tietysti itse teet niinkuin parhaaksi näet. Jos reklamoit tädistä niin eihän se saa tietää, että kuka on valittanut. Ei ainakaan kuuluis saada tietää.

Jenzka 20+0
 
Kiitos kaikille onnitteluista :) :)
Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista!! Kikan puolesta paha mieli. Pitää muistaa etten ikinä vaan ite ole tuollainen sossun täti jos sinne töihin joskus menen!
Täällä elo rauhallista ja tasaista taas rouviintumisen jälkeen... olo on hyvä, hyvä että huomaan raskaana olevanikaan. Olo on kevyt ja hoikka ja hyvä kaikin puolin! Jossain vaiheessa oli enemmän tankki olo, mutta nyt ei yhtään vaikka maha on kasvanut lisää koko ajan (muut niin sanoo, ite en ees huomais).
 
Onnea sissihullulle mukavasta ultrasta! :heart:

Kelan papereista Meillä palkanlaskija sanoi, että täytä hakemus omalta osaltasi, he lisäävät siihen työnantajan liitteet. Näin tein.

Tsemppiä kikalle!

Mandy ja nappula 23+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Onnea sissihullulle mukavasta ultrasta! :heart:

Kelan papereista Meillä palkanlaskija sanoi, että täytä hakemus omalta osaltasi, he lisäävät siihen työnantajan liitteet. Näin tein.

Tsemppiä kikalle!

Mandy ja nappula 23+2
Joo näin meilläkin sanoi palkanlaskija. :)

 
Nopeasti tulin onnittelemaan hyvistä rakenneultra kuulumisista ja neuvoloista :heart:

Ja Kikalle voimahalaus :hug: Kuulostaa todella kohtuuttomalle :|

Nyt takaisin jännäämään lätkäpeliä ja pähkäilemään vaunuja, hitto että osaa olla tekniset vehkeet :LOL:

Vilma ja Elma 21+5
 
Kikka89 onpas ollut törkeää kohtelua. Olisin varmasti räjähtänyt siinä sille tädille. Ennen on ollut paljon mukavempaa kohtelua kaikissa virastoissa yms. mutta nykyään jotenkin jokapaikassa on ns.vihainen vastaanotto. :(

Sissihullu ihania kuvia. Meillä ei kuvattu aivan noin tarkasti, vähän varvasluita laskettiin ja sormiluita myös. Kiirekin niillä taisi siellä äippäpolilla olla..

Onnea myös muille hyviä uutisia saaneet ja ultrissa käyneille.

Omaa napaa; meillä taas on mies lähtenyt juomaan kavereiden kanssa. Sanoi vain, että lähtee kaverin työ juomaan, mutta nyt on menossa sitten baariinkin, vaikka yhdessä oli puhe, ettei hän sinne lähde. Niinkuin rahalle ei olisi muuta käyttöä. Ja eniten ottaa päähän tuo lupauksen pettäminen. Ja kyllähän se harmittaa, kun mies lähtee sinkkuystäviensä kans baariin, katselemaan hoikkapyllyisten tyttöjen takamuksia ja etumuksia. Mitäs muutakaan ne sinkkukaverit siellä katselee, oon monesti ollut mukana. :) Ja mies tietenkin katselee kanssa. Katsoa saa muttei koskea, vaikka tuota koskemistakin on jo tainnut ollut. Kun sitä joskus kaipaisi vähän kehuja kotonakin. :)

Hauskaa pääsiäistä ja viikonloppua kaikille! Muistakaa varoa noitia!

Vaavitar + tintta
 
No nyt on sitte ultrassa käyty ja saatiin POIKALUPAUS!!! Itkuhan siinä tuli...Kaikki oli muutenkin hyvin. Nyt täytyy sitte ruveta keksiin pojalle nimee!

Pelkopolilla juttelin tosi mukavan kätilön kans ja se kirjotteli mun toiveita ylös. Uusi tapaaminen on heinäkuus.

Nyt esikoisen kans lueskeleen muumi-lehtee!

mamika & turo 21+4
 
Huomenta :)

Jälleen kivoja ultrakuulumisia, onnea mamika, ihania kuvia sissihullu :heart:

Vaavitar, meidän pitää toteuttaa yksi mun hullussa päässä syntynyt idea. Mies käy melko harvoin missään, mutta sillä on tapana unohtaa ajantaju aivan täysin silloin kun on yhdenkään kaljan kuronut. Lähti tuossa yksi lauantai käymään kaverinsa kanssa yhdellä kaljalla ja olin ihan fiiliksissä, että ihanaa, se tulee kohta kotiin (lähtiessä kello oli siis 11). Olin ilmeisesti nukahtanut jossain välissä ja kun heräsin niin kello oli kolme eikä miestä näy eikä kuulu. Oikeasti en edes kauheasti suuttunut, mutta sain tosi hyvät kiksit miettimällä, että mitähän tuo sanois kun heittäisin vain takin niskaan ja kengät jalkaan ja talsisin sinne baariin tukka pystyssä, yöpaita retkottaen ja kylmän viileästi taluttaisin sen kotiin :LOL:
Ja kyllä, tiedän olevani sairas kun tällasta mietin, mutta voi jestas joskus vielä toteutan tuon :LOL:

Vilma ja ilkeän äidin lapsi Elma :kieh: muoks 21+6 !
 
huomenta mammat! =)
Aika hiljaiselolla olen reilu viikon tässä palstailulla ollut,muutettiin kuun vaihteessa niin muuttohässäkkää on ollut paljon! kaiken kukkuraksi meillä alkoi vielä maanantaina wc/kylpyhuoneremontti,niin joudutaan naapurirapussa käymään suihkussa/wc:ssä.. :headwall: ens viikolla saadaan vasta oma vessa käyttöön.

masuasukki on erittäin vilkas kaveri ja tuntuu kimmastuvan jos nykyään yritän selälteni maata,kova monotus yleensä alkaa samantien kun laittaa itsensä selälleen :D

onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja ihania hääkuvia tuolla jokunen sivu taaksepäin monella!itsellään jo valtava hääkuume,mutta häät kyllä toteutetaan vasta lasten ollessa vähän isompia =)

tässä vielä eilisen masu =)



ajatar&vempula 22+6 &veera kohta 8kk
 
Onnea häähumuilijoille ja ultra-uutisia saaneille ja kaikesta muustakin! :)

Täällä tulee tekstiä niin ettei perässä pysy! :D
kikka89 Kurjaa tuollainen kohtelu! Ja tuntuu olevan tosi yleistä julkisissa laitoksissa tänäpäivänä. Mä olen kanssa törmännyt töykeisiin ihmisiin Kelassa, Kaupungin asuntotoimistossa ja terveyskeskuksessa. :kieh:

Neuvola kuulumisia: Rv 21+3
Pissa: puhdas
RR:141/77 (noussut, mutta ei kuulemma paha ja juoksin just rappuset ennen mittausta :))
Hb:109 (käskivät vaihtaa Obsidanista Retafer-merkkiseen lisärautavalmisteeseen)
Paino: Noussut ihan liikaa!!!! Tähän mennessä lähtöpainoon tullut kymppi lisää! IIIKS..
Tosin, tupakanpolton lopettaminen nosti sitä jo heti alusta asti... Jos koittais nyt syödä VIELÄ terveellisemmin, enemmän kasviksia ja VETTÄ!
Sf: 26cm (!) Ja mitattiin nyt ensimmäistä kertaa.. Huh..
Syke: 150+
Liikkeet:++


Sydänääniä ei meinattu saada kuulumaan koska PikkuTyyppi oli niin vikkelällä päällä että karkasi koko ajan alta pois :D Neuvolatäti naureskeli kun poika mylläsi niin kovasti. Varmaan 10-15min saatiin hakea ennen kun saatiin äänet kuulumaan. PikkuTyypillä oli aamubileet! :heart:

Ja tämä mamma tunnustautuu Irc-galleria mammaksi.. Samalla nickillä löytyy sieltä eli:Citilda

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Citilda

Citilda ja PikkuTyyppi 21+4
 
Onpas hetki vierähtänyt kun oon käynyt kirjottelemassa. Mutta lukemassa kyllä yritän käydä useamman kerran viikossa.

Täällä juhlittiin tytön 1wee synttäreitä viime lauantaina. Muuten meni hyvin, paitsi yksi kutsumaton vieras tunki ittensä mukaan juhliin (mun eno) :headwall: ja se latisti tunnelmaa kun minä ja mun paras ystävä, (joka on serkkuni ja lasteni kummi) ei voida sitä sitä sietää. Johtuen eräistä jutuista mitä ollaan jouduttu sen takia lapsena
kärsimään.. Ärsyttää kun se leikkii että kaikki on hyvin, vaikka ei meistä kumpikaan oo sille ikinä anteeksi antanut. Ja mummon takia meidän on pakko sitä sietää... Ärsyttävää..

Mutta joo muuten juhlat meni hyvin, sankarille ei kakku maistunut mutta eipä sen vielä tarviikkaan.. Ehtiihän sitä makeaa syödä myöhemminkin, kuten äidistä huomaa :LOL:

Joku kommentoi jotain isyyden tunnustamisesta

Ei siinä mitään erikoista ole.. Lapsen syntymän jälkeen on tulee kirje jossa pyydetään varamaan aika paikkakunnan lastenvalvojalle ja siellä sitten allekirjoitetaan kaikenmaailmaan papereita ja äiti allekirjoituksellaan vakuuttaa sen, että on ollut yhdynnässä ko. miehen kanssa lapsen siittämisen aikoihin ja isä suostuu tunnustamaan lapsen omakseen. Tosin miehellä on oikeus vaatia DNA- testiä jos hänellä syytä epäillä että äippä onkin käynyt vieraissa.
Miellä mies ilman testejä allekirjoittanut molemmilla kerroilla, vaikka onkin vitsaillut että oisko kuitenkin pitänyt testata (ei siis mitään syytä epäillä)
Ja tämä tunnustus asiahan koskee vain avoliitossa eläviä.. Eli meille tulee sitten elokuussa taas kutsu sinne virastoon kun näin "susiparina" eletään :kieh:

Oma napa on paisunut valtavasti.. Mieskin ihmettelee miten se voi noin yhtäkkiä kasvaa tämmöiseki palloksi.. Samaa olen kyllä itsekkin miettinyt.. Tuntuu että parissa yössä kasvoi tupla kokoiseksi.. Neuvolaan vielä pari viikkoa niin mitoista en tiedä, mutta poju on kyllä ollut aktiivinen, välillä herään yölläkin kun on niin hirmuinen potkunyrkkeily menossa :)

Painoakin lienee tullut kovasti lisää kun ruokahalu on aivan mahdoton.. Voisin muuttaa jääkaappiin asumaan kun on vaan nälkä koko ajan.. Ja liikunta ei vois vähempää kiinnostaa, kauppareissut käyn kävellen, mutta siinäpä se.. Onneksi nyt pääsiäiseksi on luvattu hyviä ilmoja niin täytyy ottaa itteään niskasta kiinni ja painua ulos..

Mutta nyt siivoksimaan ettei tarvi sitten pääsiäisenä tuhrata aikaa siihen..

Munarikasta pääsiäistä kaikille palstalaisille..

Minerva

 

Yhteistyössä