ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

outiko Neuvolantäti sanoi edelliskerralla jo, että äitiyspakkaus voi tulla parissa viikossakin. =) Vähän odotan. Hitsi...mähän olisin ehtinyt tuonne liikuntaneuvontaan, kun mun neuvola-aika olikin jo klo 8. Noh.. Harmi, että siellä on ollut tuollaisia suupaltteja mukana. Se aina vie juttua vähän liikaa tiettyjen ihmisten asioiden suuntaan.

Mandy ja nappula 23+1
 
mamikalle tsemppiä ultraan ja pelkopolille!

Taas jäi kaikki jutut edelliselle sivulle, enkä mä mitään muista :ashamed:

4D:ssä tuli käytyä ja oma olo piti paikkaansa, tytöltä näytti! :heart:
Nyt tarvitsis saada aikaiseksi toimittaa noi kelan laput ja ensi viikolla olisi jo neuvolalääkärikin, saapi nähdä kirjottaako jo saikulle. Ja sitten otetaan ne vasta-aineet verinäytteestä.

Nyt täytyy jatkaa projektia nimeltä kaappien tyhjennys, parit rattaat joutaa myyntiin uusien tieltä ja paljon muuta! Älytön homma tollasessa siivoamisessa. Tietty vois hankkia sitä tavaraa vähän vähemmän, pääsis helpommalla... :whistle:

treelo 24+3
 
Mandy81, nyt mä hahmotin jotenkin sen kuvan ja keppikin löytyi. :)

Mamika, tsemppiä ultraan ja pelkopolille. Oon itse menossa 4.5. pelkopolille tapaamaan kätilöä. Tuu kertomaan ultrakuulumiset. :)

Kelan paperit laitan tänään palkkoihin, josta sitten laittavat eteenpäin. Näin sovittiin mun palkanlaskijan kanssa. Saan sen 72 arkipäivää liksaa (4.7.-25.9.), niin niiden täytyy jotain lomakkeita täytellä ja laittaa hakemukseen liitteeksi. Hieno etu työnantajalta, että äitiysvapaan ajan saa palkkaa. :)

Mä tykkään sekä viime vuoden että tän vuoden äitiyspakkauksesta, joten ei väliä kumpi tulee. :)

Luminella ja matkustaja 22+4
 
Tänään kävin neuvolassa ja kaikki oli oikein mukavasti. Painoa oli edelliskertaan nähden tullut 2,5kiloa :D Kokonaisuudessaan paino noussu raskauden aikana 5 kg eli ei paha (?).

Mutta tässä vielä lyhyesti:

Pissa: Puhdas
RR: 124/79
Painon muutos/vko: 603
B-Hb: 122
Kohdunpohjan korkeus: 22,5 cm
Liikkeet: ++
Vauvan syke: 130

Mulla on jotenkin sellanen olo, että mahassa ois poika ( mutta mulle ei tarvi lisätä poika-oloa..)
Monet sanoo että pojalla on yleensä alhaisemmat sykkeet, kun tytöllä ja on toi 130 aika alhainen... tiiä sitä sitten...

Minäkin sain ne Kelan laput täytettäväksi, mua ahdistaa ne jo nyt. Vihaan Kelan papereita kauheesti. Huonoja kokemuksia liikaa :D

Luminella Niin sä saat ihan ns. oikean palkan tuolta ajalta?! Mä en oo ees tajunnu selvittää että miten meillä on. Onneksi neuvolantäti asiasta mainitsi. Ois kyllä tosi hienoo jos näin olisi. Mutta täytyy kysellä palkanlaskennasta että miten meillä on.

Outiko 24+0 POKSISTA
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luminella:
Saan sen 72 arkipäivää liksaa (4.7.-25.9.), niin niiden täytyy jotain lomakkeita täytellä ja laittaa hakemukseen liitteeksi. Hieno etu työnantajalta, että äitiysvapaan ajan saa palkkaa. :)
Mä saan myös 72 arkipäivältä täyden palkan. Ollaankohan samassa työpaikassa, mutta eri kaupungissa... :) Mukava lisä tosiaan.

Onnea Treelolle tyttölupauksesta!

Mandy ja nappula 23+2

 
Heippa

Täällä leijutaan pilvissä. Juuri tulin rakeneultrasta ja kaikki näytti olevan hyvin Ihana ultraaja kertoi paljon pikkusesta! 442g oli painoarvio ja vielä perätilassa köllii, mutta ehtiihän tuo heittään vielä monta kuperkeikkaa. Saatiin kuva jalanjälistä, söpöä. Muutenkin näky ultraus hyvin, kun sitten viime ultran oltiin huoneeseen asennettu telkkari, josta näki hienosti mammakin koko ajan. Ja pojaksi varmistu, nyt ei kuulemma voi enää erehtyä Ja siis tärkeintä, että kaikki rakenteet vaikutti olevan kunnossa. Leijuessa menee tämä päivä.

Nyt tarvii mennä, palailen.

Permis ja Veikko 21+2 :heart:
 
Huomenia vain!

Piirtelin tuossa juuri mahdollisen tulevan asunnon pohjaratkaisua paperille sen verran mitä muistin ja yritin hahmotella siihen meidän kalusteita. Tuli hiukan sekava x) Ihan hieno kämppä oli, mutta asunnossa oli asunnut joku joka on polttanut kamalasti sisällä.. Seinät ihan keltaiset ja täynnä reikiä ja kattokin kellertävä. Onneksi ne maalataan täysin uusiksi ja muutenkin paikkoja laitetaan kuntoon, ennen kuin muutamme. Täytyy ainakin tuulettaa kovasti, en itse siedä oikein tupakan savua.. :) Kämppä on mummin miehen ostama, joten mummi puunaa sen täysin ja kun hän siellä häärää, tuskin minun tarvii edes mitään tehdä. (Meinaan hän on aikamoinen siivoushullu). Muuttomiehetkin on varattu kaveripiiristä, kun itse tuskin mitään kauheasti voi rehkiä tuossa toukokuussa. Kaljapalkalla tietysti :D

Tuota palkka-asiaa mietin, kun itse tosisaan opiskelen ja käyn koulun oheella töissä, niin sielltä tuskin maksetaan mitään palkkaa äitiysjaksolta.. tai muulta... Olen hyvin perehtynyt :D

Kaunis ilma ulkona nyt, ei kauheasti tekisi mieli lähteä koulun penkille tuossa kahdentoista kieppeillä ja sitten vielä neljältä töihin..

Zinnie 23+5
 
Outiko, meillä kvtes eli Kunnallinen yleinen virka-ja työehtosopimus. Eli kaupungin duunari olen. :) tiedän kyllä, että monella yksityiselläkin työnantajalla on näitä etuja. Kannattaa tosiaan selvittää.

Mulla on jo reissukassi pakattu. Perjantaiaamuna lähdetään miehen mummon luokse Keski-Suomeen pääsiäisen viettoon. Töissä aika tiiviisti ennen sitä, niin hyvissä ajoin kaikki valmiiks.

Jos en kerkee tänne enää ennen reissuun lähtöä, niin rauhallista pääsiäistä kaikille sekä syökää paljon suklaata ja mämmiä!!! :p :wave:

Luminella ja matkustaja 22+4
 
Lilliputit-80 oi ku mä oon sulle kateellinen.. mulle taas mun masu on niin vaikee kantaa jo tässä vaiheessa. Ja mulla on YKS siellä.. ))) mä en ees pysty kuvittelemaan miten mä jaksan kantaa mun masukkia vikalla kuulla))))

Omaa mahaa: kaikki sujunnu mainiosti paitsi eilen taas oli sellainen päivä et oksensin vaan.. Mullahan on alusta alkaen ollut tosi kova pahoinvointi. Se on pikkaisen helpottanut mut ei kokonaan poistunut.. Tää ihana pahoinvointi on mun kanssa varmaan loppuun asti.. ))
lähen tänään Kelaan jättämässä paperit.. )) vähä unohtanut niiden vientiä kelalle)))
Mies kävi venäjällä ja on tänään tulossa takaisin.. puhutiin eilen niin se oli kertonut ostaneensa vauvan vaatteita pussillisen.. Jännittää mitäköhän se sieltä tuo... Herttaista ku mies ostelee vauvan vaatteita.. ))

Anna ja Masukki 24+5
 
Lilliputit-80 Voih kun sinulla on pieni ja söpönen masu. Itse oon jättiläinen siun rinnalla mahani kanssa :ashamed:

Luin just tuossa oman alan ( ICT alan ) työehtosopimusta ja siellä sanotaan:
" Äitiysvapaan ajalta toimihenkilölle maksetaan palkka kolmelta kuukaudelta. Palkan maksaminen edellyttää, että työsuhde on jatkunut vähintään kuusi kuukautta ennen synnytystä ja että toimihenkilö valtuuttaa työnantajan nostamaan itselleen sairausvakuutuslain mukaisen päivärahaosuuden, johon toimihenkilöllä olisi oikeus."

Elikäs eikös tää tarkota että minäkin sitten saan sen 3kk palkan? Vähän hienoa, en oo aiemmin ees tajunnut tota. Hyvä minä :D

outiko 24+0
 
outiko Mulla on vakuutusalan työehtosopimus.

Onnea permikselle mukavasti menneestä ultrasta! :heart:

Lilliputit -80 Onpas sulla tosiaan söpö ja pieni masu. Miten ihmeessä tuonne mahtuu kaksi asukkia?!

Mandy ja nappula 23+2
 
Mandy81: No arvaa olinko ihan hysteerinen aina ultrien ja neuvoloiden välillä, kunnes aloin tuntea liikkeitä selvemmin.. Näinhän just ennen rakenneultraa sen painajaisenkin, että ultrassa selvisi, että Lilliputit oli vaan parin sentin kokoisia, ihan kääpiöitä.. :eek:


 
Ihana aurinkoinen päivä taas, kyllä sitä kesää odotellaan kovasti B)

[/b]Mandy ja Piritta Onkohan se sitten niin, että jos toinen ei kuulu kirkkoon, niin pitäs eka käydä maistraatissa ja sitten vasta kirkkohäät..? Minä ku en yhtään halua maistraatissa mennä, et pelkästään kirkossa :D

outiko Juu Sotkamostahan minä :) Kiva kuulla, että sulla on tuttuja täällä päin :)

ONNEA
Treelolle tyttölupauksesta ja permikselle poikalupauksesta :heart:

Lilliputit Tosi ihana pieni masu :) Hassua, miten sinne voikin kaksi asukkia mahtua, mutta mistä sitä tietää miten iso masu se on loppu puolella :heart:

Mulla on 29.4. neuvola, sillon varmaan mulleki antavat kelaan paperit vietäviksi...

Nyt vois lähtee ulos, et jos toi poitsu vaikka nukahtais rattaisiin.

mertsu 20+4
 
Meillä on käytössä kaupan alan tes (vaikken varsinaisesti kaupan alan töitä teekään) ja minäkin saan palkan kolmelta kuukaudelta! Tai oikeastaan työnantajahan maksaa palkan ja kelasta saatavan äitiyspäivärahan erotuksen.

Outiko Meillä lukee lähes samankaltainen teksti tessissä, eli kyllä mä ainakin ymmärtäisin että sinunkin kuuluu tuo palkka saada, palkanlaskijahan sen teillä varmasti tietää. =)

Lilliputit Onpa suloinen masu, eiköhän tuo tuosta vielä ehdi kesäksi paisua oikein kunnolla, lilliputit varmasti pitää siitä huolen! =)

Tänne kuuluu edelleenkin vallan loistavaa, tänään pääsen neuvolaan kuuntelemaan papua ja saan sen raskaustodistuksen...Ahdistaa minuakin jo valmiiksi se papereiden täyttely!!! :kieh:

Jeppis & Pikku-papu 22+4
 
Itse kuulun kirkkoon, mieheni ei. Menimme naimisiin 2003, piti käydä ensin maistraatissa ja sitten kirkossa oli siunaus. Kirkossa käytettävä kaava ei juuri eroa normaalista, paitsi että siellä ei sitten kysytä enää, haluatko ottaa tämän tyypin puolisoksesi. Kun selvästi olet halunnut. ;) Eikä vaihdeta sormuksia.


 
Taas täällä, kerrankin kun on aikaa.

Tosta palkka-asiasta, itsellä KV-TES ja saan sen kolme kuukautta palkkaa. Kannattaa selvittää, koska silloin kun jäin esikoisesta ä-lomalle jäi lähiesimieheni ( tai siis naiseni ) samoihin aikoihin myös ja hän ei tiennyt tästä palkka-asiasta. Eikä ollut saanut neuvolasta sitä työnantaja täyttää lappua, koska oli luullut ettei saa palkkaa. Onneksi tuli puheeksi ja hän ehti asian hoitaa, taisi itseasiassa kopioida mun lapun, kun oli vielä täyttämättä. :D

Nyt on esikoisella uudet komeat rattaat ja voin alkaa noita yhdistelmiä sitten laittamaan vauvaa varten kuntoon. On ainakin hyvä aika siihen projektiin! =)
Vaan on niissä putsaamista ja taitaa ne jo vähän olla huollonkin tarpeessa ja koppakin jossain varastossa...

Lilliputilla on tosiaankin pieni maha! :eek: Oma alkaa olla kanssa sitä luokkaa, ettei jää keltään huomaamatta ja alkaa jo olla hieman tukalaa, vähän jo kauhistuttaa kuinka iso sitä kesällä onkaan.

Permikselle onnittelut poikalupauksesta! :heart:

Meidät on myös vihitty maistraatissa, vaikka kylläkin kuulutaan molemmat kirkkoon ja siunattu sitten myöhemmin kirkossa. Me vaihdettiin sormukset maistraatissa, mutta ymmärsin silloin, että olisi voinut tehdä sen myös kirkossa, mutta voi olla että ihan väärässäkin olen. Ja pappi kysyi jotain johon vastattiin tahdon ( tyyliin, vieläkös jatkossakin tykkäät ;) :whistle: ), eli ei mitään muistikuvaa mitä kysyi, tahdon kuitenkin vastasin ja kysymys ei ollut se perinteinen, koska sehän oli jo selvitetty. Taisi olla aikalailla perhosia mahassa, koko toimituksesta jäänyt lähinnä mieleen se, kun pappi puhui meidän lapsesta niin kauniisti, että mä paruin koko loppuajan alttarilla ihan hulluna. Tosi romanttista, kun alkoi nenäkin vuotamaan sitten itkemisestä... :ashamed:

Nyt palaan siivousurakan pariin, jos vaikka se vaunukoppa kävelisi vastaan! :wave:

Treelo 24+3
 
Moi taas!

Paljon onnea mulle eli iäkseni voi laittaa 23. :D

Potkut on vahvistuneet ihanasti, eipä enää tunnukaan niin mukavalta aina. Masun koko on kohtalainen, vaikka se koostuukiin vain läskistä. :D Eli sinänsä en ihmettele Lilliputtien mahan kokoa... Minäkin olen galleriassa, Milhouse-.

Terkkuja kaikille! Huomenna sitten neuvolaan. Ihanaa, yksi ystäväni sai toissa päivänä pienen tytön. :heart: Kuulemma vääntelee mitä erilaisimpia ilmeitä. :D

Onnellista päivää kaikille! :wave:
 
Ihan pikakommentointia, kommentoin enemmän myöhemmin.

Kirkossa vihkimisen ja siunaamisen saa vain, jos molemmat kuuluu kirkkoon. Jos toinen / kumpikaan ei kuulu kirkkoon, pitää ensin käydä maistraatissa vihkimässä liitto ja sen jälkeen kirkossa voi käydä siunaamassa. Tieto tuli papiksi lukevalta ystävältä. Toki poikkeuksia on, mutta kuulemma kirkossa vihkiminen on sallittua vain kirkkoon kuuluville. Siunaus on erikseen.

Yritys maksaa palkkaa siltä alkuajalta (aika riippuen sopimuksesta yms.), mutta yritys hakee näistä ison osan/koko summan vähän riippuen, korvauksena sitten kelalta. Äitiyspäivärahaa saa myös sen palkan mukaan, minkä on palkkaa saanut, vaikkei olisikaan vakisuhteessa, tai yritys ei maksa äitiyspäivärahaa, ja taas sopimuksesta riippuen. Pitää vain olla tarkkana niiden kaikkien palkkatodistusten kanssa, varsinkin jos on ollut useammassa työpaikassa esim.osa-aikaisena.

Vaavitar + tintta, ja kolmas kerta MUOKS.
 
Hellurei

Meillä on kanssa duunissa toi et saan 2kk palkan ennen ku "tipun" Kelan rahoille. Ihan kivahan se on ku sellanen on mahdollista..täälläkin toimihenkilöt saa sen 3kk, mut koska olen tällain perus duunari vaan ni saan ton 2kk :)

masussa meneillään kauheet bailut ku vetelen täällä herkkuja naamariin :) toffee täytteisiä suklaakonvehteja namskis ;)

Lilliputit sulla on niin siro masu...mulla tuntuu olevan ihan hillitön pötsi jo tuohon verrattuna.. :) Mut sullehan se vaan on hyvä ni jaksat kantaa niitä kahta papusta siellä pidempään ilman selkäkipuja..

Starre ja Hippunen 23+0 ?
 
Treelo:
Eikä ollut saanut neuvolasta sitä työnantaja täyttää lappua, koska oli luullut ettei saa palkkaa.
Minäkään en muuten saanut tänään sitä. Ainoastaan sen äitiysraha kaavakkeen ja miehelle sen kaavakkeen sitä isyysvapaata varten. Niin ja sitten sellasen kaavakkeen, että saan hakea opintolainan korkojen maksusta vapautusta äitiysloman ajalta. Tollasestakaan en ollut ees tiennyt. Mulla kuitenkin on vielä opintolainaa maksamatta (valitettavasti) niin onhan sekin säästöä kun ei niitä tarvihe maksaa sitten, kun tulot tippuu.

Kävin kirjastosta taas lainaamassa vauva aiheisia kirjoja. Mukavaa vietellä saikkupäiviä kirjoja lukien. Sitten hain myös ison irtokarkkipussin :ashamed:

Onko muut huomannu hengästyvänsä aiempaa helpommin? Mä tänään nousin kirjastossa portaita, niin olin ku joku höyryveturi :D Tuntuu että pienikin rasitus hengästyttää.

outiko 24+0
 
ciao,
rakenneultra takana. kaikki hyvin :) pituus n 15 cm, paino 350 gr ja jalan koko 3,1 cm syke 140 :heart: hirveet bileet sillä oli menossa, eikä meinannu paikallaan pysyä. SUkupuoli jätettiin yllätykseksi. ultraaja hassusti hymähti, kun ilmotin heti kärkeen että EN halua tietää sukupuolta ja jättikin sitten "sen alueen" selitykset vähälle

en saanu miestä mukaan, kun joutui rekanajoon eikä voinu vaihtaa vuoroa :kieh: ni otin sitten kaverin jolla on viikkoa myöhemmin LA ja ens viikkolla oma rakenneultra. ja ehkä meidän lapsen tuleva kummi... se ei vaan tiedä vielä sitä :LOL:

Huolinta-alan toimihenkilöiden tes lupaa kans ton 72 pv täyden palkan, lisäehtona sitoutuminen siihen että palaa töihin... B)

ne kaikki kelan laput ja hakemukset muuten löytyy kelan sivuiltakin. kävin tänään myös neuvolassa ja en sieltä niitä vielä saanut, kun oli talviloman sijainen paikalla. tulostettuna laput jo mulla himassa :p

mukavaa kun tuo maha-asukki näyttää jo useamman keran päivässä elonmerkkejä...

sissi ja papana 20+5
 
Moi taas !!

Kävin tänään sossussa koska olen jälkihuollossa ja jälkihuoltosuunnitelma pitäisi tehdä 6kk:n- vuoden välein ( mulla edellisestä jo melkein 1,5 vuotta ).
Sain sitten tietää siellä sossuntädin mielipiteen itsestäni, eli hän on sitä mieltä että mulla on päihdeongelma.
Kovasti oli kiinnostunut mun päihteiden käytöstä..
Ensin kysyi ennen raskautta sitten raskauden aikaisesta.. ja siis koskaan mulla ei edes ole ollut mitään käyttöä.
Ja kun sanoin etten ole koskaan muita päihteitä käyttänyt kun juonut kohtuudella alkoholia ( en kokenut tarpeelliseksi sanoa tupakoinnista mitään ), niin ei millään uskonut.
Kyseli vaan että onko mulla mitään hoitokontaktia päihdepuolelle, kuulemma jo ihan tän mun raskaudenkin takia olisi hyvä että asiaa tarkkailtaisi.
Sitten päätti että seuraava jälkihuoltosuunnitelma tehdään niin että sieltä kunnasta ja täältä missä nykyään asun tulee työntekijät meille kotikäynnille..
Ja kaikkein paras mielestäni oli se kun tämä työntekijä väitti näiden mun halvausten johtuvan alkoholin ja lääkkeiden väärinkäytöstä..
Ja siis alkoholin juomisen lopetin jo ennen kun tulin raskaaksi enkä ole koskaan mitään sekakäyttöä edes harrastanut...
Ja tosiaan näin tämän työntekijän nyt ensimmäistä kertaa..
Kyllä niin paljon alkoi ärsyttää tuollainen kohtelu, varsinkin kun mitään päihdeongelmaa ei ole koskaan ollutkaan, ja mistään papereista hän ei ollut voinut sellaista lukea, jollei sitten ollut vahingossa lukenut jonkun toisen papereita.

Anteeksi nyt tämä tilitys, mutta ärsyttää vaan tollaiset syytökset missä ei ole mitään järkeä, ja nyt vielä jos kirjasi sinne jonnekin mun tietoihin tälläistä.
 

Yhteistyössä