ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

Himoista Olkaa onnellisia että himonne kohdistuu ihan vaan ruokaan. Tiedän joitakin jotka ovat raskauden aikana himoinneet esim. savea, hiekkaa, liitua ja muita "ei ruoka-aineita" :p

Mulla on tänään ollut töissä äitiysfarkkuhaalarit ja nää on kyllä ihanat :heart: Kovasti on tullut kehuja, jopa miehiltä :)
Mä kuulema näytän niin hehkeeltä ja onnelliselta :D

vaavitar Mulla ollut paljonki alavatsa- ja kylkikipuja. Lääkäri sanoi ettei niistä tarvitse huolestua, että noin puolet odottajista niistä kärsii. Liittyvät kohdun kasvuun yms. Mä en pysty enää ees lenkkeilemään kunnolla, kun mahaa ja kylkeä pistää niin paljon.

outiko 23+5
 
Hei kaikki!

Täällä aletaan olla häähumusta selvitty. Miehen lapsia ei sitten häihin saatu joka kyllä oli todellinen takaisku. Ollaan nyt lasten kanssa leikitty häitä: laitoin häpuvun päälle, kateltiin kuvia ja demsotroitiin "tahdon" ja sormusten vaihto osuus :) Sekä syötiin hääkakun rippeitä.

Muuten meidän häät oli ihanat. Vaikka se kuulostaakin kliseiseltä, niin se oli varmaankin elämäni onnellisin päivä. Yllätyin siitä tunteiden määrästä, piti sitä vähän itkutkin tirauttaa vihkimisen jälkeen. Olo oli niin rakastunut, onnellinen ja iloinen koko päivän! Ja varmasti miehellä sama. Ihana päivä ja kaikki 15 vierastakin tuntuivat viihtyvän oikein hyvin :)
Tässä muutama kuva... (virallisia ei olla vielä saatu)

Maistraatissa...




Edestäpäin miusta ei vielä raskautta juuri huomaakaan! Karaokea menossa ja taidan huutaa "en miä nää mitään!" kun joku palloili screenin edessä :D

 
OnSiisKevät ihanat kuvat ja onnitelut munkin puolesta.. Kaunis pari ootte))

Tukivyö mulla käytössä stokalta ostettu. Tosi ihana, on jo käytössäviikolta 15. Maksoi kyllä 45e mutta se on sen arvoinen. Ei mitään selkäkipuja eikä mitään muutakaan...

mulla ollut hammaskipuja tässä ja aamulla käyny hammaslääkärille. on tosi kurjaa.. :'( :'(


 
OnSiisKevät onnittelut kauniille parille ja massu tulee sulosasti sivukuvissa esille :)

Tsemppiä Anna hammaskipujen kanssa, viimeksi kun mua sattu sanoin kaikille, että synnytyskivut ottaisin mieluummin kuin uusiksi hammaskivut. Hampaan poiston yhteydessä tärvästiin vähän hermoja ja se oli kamalaa.

Uskomattomia noo muksut, aamun poika oksensi ja jo äsken söi muussia ja jauhelihakastiketta kauheen annoksen ja nyt leikkii isänsä kanssa tossa jo legoilla. Hän ehottomasti toivo tota ruokaa, vaikka ei varmaan hellintä masulle ole.

Permis ja jo ulospäin näkyviä töytäisyjä antava Veikko 21+0
 
Ja Mandylle piti sanoa kiitokset päivityksestä ja tukivyöstä, mulla on käytössä ja ilman sitä en voi enää mihkään lähteä. Varsinkin nyt kun käytän paljon legginssejä, missä ei oo mitään tukee, ni on ehoton. Auttaa moniin vaivoihin.
 
https://ssl.lemonkids.fi/shop/product_info.php?products_id=350&osCsid=cqgi3ugn6rdss00kvbf2v2ooo2&pc=16

Torstaina tilasin tuollaisen tukivyön ja se tuli jo perjantaina *taputapu*
Tosi tyytyväinen olen ollut, käyttö on helppoa ja mukavaa! Pääsin heti testaan kiireisiin viikonloppuvuoroihin tuon vyön eikä selkä ollut lähellekkään niin kipeä! Pieni paine tuntuu edelleen, mutta ei sellainen häiritsevä. Nyt jaksaa taas pyöritellä mummuja ja pappoja töissä ;) Muutenkin uinti on auttanut mulla tuohon selkään, mutta nyt en mistään hinnasta luopuis tuosta vyöstä. Saa nähdä miten sitten ku maha kasvaa isoksi ja painoa tulee enenpi, silloinhan selkäkin joutuu koville
 
OnSiisKevät ihania kuvia, ootte onnellisen näköisiä! Harmillista, kun ette saaneet lapsia mukaan, mutta onneksi jaksoitte tehdä niille "omat häät". Kyllä ne niistä sitten biologisen äitinsä työnä puhuu, ja häntähän se vasta vit*ttaakin. :kieh: Aivan oikein hänelle.

Kiitos permis ja mertsu85 ja outiko kans noista kommenteista, käyn varmaankin tarkastuttamassa vähän kuitenkin, neuvolassa sanoi, että hae huomenna purkki ultran jälkeen. Muuten tämä menisikin ihan ilman mitään, mutta kun mies valitti poltetta, niin on varmaan jotakin hassusti. :) Sanoin miehelle, että tervetuloa naisen, ja varsinkin raskaanaolevan naisen elämään.. :D

Tukivyö on ollut kätevä. Sain myös sellaisen tukevaa kangasta olevan "vatsakankaan". Sitä ei saa kiristettyä erikseen, vähän kuin mammapikkuhousut ilman haarapalaa, mutta materiaali on venyvää ja tukevaa. Suosittelen sitäkin koittamaan. Mutta sellainen Anita-tukivyö on ollut hyvä.

Ristiäisistä, kummit on jo mietitty, ja kyllä vauva ristitään ihan evlut-meiningillä, kuulutaan molemmat kirkkoon, vaikkei kovasti kyllä uskonnollisia olla. Mutta joulukirkossa on tullut käytyä. Voiko jo kysyä kummiksi? Vai onko liian aikaista?

Hauskaa maanantai-iltaa kaikille!

Vaavitar + tintta
 
Terveisiä ultrasta! Vauvalla on kaikki kunnossa. Painoa on 589g ja koon perusteella raskaus olisikin n. viikon pidemmällä kuin on luultu. Laskettua aikaa ei kuitenkaan enää muutettu. Lääkäri uskalsi kertoa varmaksi, että meille on tulossa tyttö!! :heart:

On tosi helpottunut olo, kun sai nähdä ja kuulla, että vauva voi hyvin. =)

PeeJii ja Tiuhti 22+1
 
OnSiisKevät Ihania hääkuvia ja söpösti masu näkyy :)

Anita tukivyö saa minulta kyllä todella suuren kannatuksen, jos on vähääkään kipuja.

Huomenna pääsee odottavien äitien liikuntaneuvontaanm, toivottavasti sieltä sais hyviä vinkkejä.

outiko 23+5
 
OnSiisKevät tosi ihania hääkuvia, onnittelut vielä kerran :) :flower: Juu, ei edestä kyllä kauheasti huomaa :)

Himoista, tosissaan kun ihmiset kirjoittaa tänne jotain niin alkaa itse prosessoimaan asiaa enemmän mielessään ja alkaa myös tehdä mieli mitä joku on kirjoittanut. Niin kuin esimerkiksi nyt nämä makaronit.. vaikutuksille alttis kenties? :headwall:

Selkäkivuista, minulla on ollut jo muutaman viikon verran niitä, alaselässä ja jaloissa myös jotenkin.. että onkohan nämä kivut sitten iskiaskipuja.. :( ei vain tunnu kauhean mukavilta.. Yhtenä yönä alkoin huutamaan täysiä "au au au.." en pystynyt kääntymään, mies säikähti että nyt se sitten syntyy.. Hyvin olen saanut itseni tähän kuntoon. Mietin vain, että auttaisiko se tukivyö jotain?

vaavitar me kysyimme jo jouluaattona mahdollisia kummeja kummeiksi, 9 viikolla :p että tuskin sille mitään aikaa on... Tosin jotenkin mietin kaikkea yleensä ihan liikaa ja aikasin :)

Kesätöistä, itse teen opiskelujen oheella töitä, joten luultavasti jos jaksan, niin teen pari kertaa viikossa lapsiparkissa vähän vuoroja. Mutta saan kyllä opintotuen myös kesäkuulta, että jotenkin sillä pärjää, jos tämä selkä täysin hajoaa.. :whistle:

kielletty tosissaan ihana kuva! =) en itse kykenisi ollenkaan laulamaan edessä ja ylipäätänsä.. Luultavasti itken koko ristiäisten ajan silmät päästäni, varsinkin jos ystäväni laulaa sen disneyn laulun. Mietin tuossa myös sitä Tarzanin biisiä "You'll be in my heart", mutta siinä yhdessä kohtaa lauletaan erilaisuudesta ja muiden asenteesta tähän yms. Mutta ei kai se ole niin justiinsa.. Siinäkin on kauniit sanat ja ystäväni osaa senkin ulkoa.

Tänään oli hassua, kun olin lapsiparkissa taas töissä, niin yhden lapsen äiti sanoi (tiesi siis että olen raskaana), että sulla on maha kasvanut ihan kivasti ja sanoi myös, että tuo vaikuttaa ihan tyttömahalta. Vaikka päälläni oli vähän löysä huppari. Kivasti ihmiset arvuuttelee, että kumpi tulee. Naisella itsellään oli poika. Saa nähdä miten menee ja mitä tulee. Poikaolo on, mutta ei ehkä enää ihan yhtä vahva kuin ennen. Hassusti ne unet kääntävät asioita, kun toissa yönä näin unen, että tyttölapsi tuli.

Zinnie 23+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja OnSiisKevät:
Onko täällä muita uusperhe-kuviollisia? Ja lähinnä silleen perin, että miehellä on ennestään lapsia?
Meillä on miehellä ennestään 5 v. kaksoset. Miulle tämä tuleva lapsi on ensimmäinen.
Tänään on paha mieli... miehen lasten äiti ei hyväksy meidän onnea ja on ihan kamala. Esim. nyt keksi, että miehen lapset ei muka saisi tulla meidän häihin. Olo on ihan surkea kaikesta tästä... mitä miä oon kellekään tehnyt, haluan vaan elää omaa elämääni ja olla onnellinen :( Olkaa te onnellisia keillä on vain Te Kaksi ja yhteiset lapset, se on niin mahtava asia ja miä en tule sitä ikinä saamaan :'(

Kevyempi juttu loppuun: oltiin tänään ostamassa viinaksia häihin ja tultiin ulos kauppakeskuksesta ja miä työntelin kärrejä joka oli pullollaan viinejä, konjakkia, kirkasta ym. Joku vanhemman puoleinen nainen happamana katsoi ja sanoi "siinä odottava äiti viinaa kärrää..". Repesin nauramaan kun koko tilanne on niin absurdi. Ei kai kukaan oikeasti luule ett joisin ne ite :D Mieskin siinä jotain heitti, että joo, tuo vetää nää kaikki tänään jo. Nainen tais kyllä olla ihan tosissaan ja ajatteli varmaan että nauran koska miun mielestä on naurettavaa nipottaa viinan juomisesta raskaana :p Oikeestihan en siis ole ottanut lasillistakaan koko aikana, enkä ota.
meillä on uus perhe kuviota... meillä vähä saman kaltainen tilanne, mut ei ihan.. miehellä on 3v poika ja hän ku kerto exälle raskaudesta ni exä oli sanonu et "toivottavasti mikää ei mee hyvin ja toivottavasti tää vauva kuolee jn jne.. " :( :whistle: nyt on sit keksiny ku me muutetaa siis yhtee virallisesti 1.5 et poika ei sais tulal meille jos mä olen kotona... :eek: ihme juttuja.. mä oon yrittäny olla välittämäti...

ni ja ihania hää kuvia olit lisäilly... masu ni ihanan iso jo, näkyy ihan selkeesti... onnea... <3

[/b]juomisista mä juon max kaks kuppia kahvia pvään, joskus en yhtää.. kokista satunnaisesti... eli sillon ku tekee mieli... :D en meinaa ruveta hysteeriseks noide syömis ja juomis asioiden suhteen olleskaa...

(.) en o sit aikoihin kerenny kirjoittelee.. lukemassa oon käyny kyllä, mut toi esikko aina roikkumassa lahkeessa ja ei sit mukamas illasta jaksa.. nyt ajattelin oikein sit tulla, ku tässä just unilel olisin lähössä... :) meillä olis vielä reilu viikko seuraavaan ultraa ja ollaa mietitty nyt et lähettäiskö käymää 4D ultrassa yksityisellä ku mies ei koskaa pääse ultrii mukaa ku ne tietysti on keskellä työpäivää.. ja hää ku o työnjohtaja ni ei oikien voi minnekää etes lähtee... :( pääsis mieski hommaa mukaa, mut on vaan aikas kallisat tuo 4D käynti.. pitää katsella...

mulal jouduttii ASA lääkitys lopettaa ku pistos kohdat ja nenä vuotaa jatkuvasti verta... :( verikokeisii pitäs torstaina mennä jotta selkii noi veriarvot vielä.. sit katotaa jatketaanko ASAa vaiko ei.. klexanee pistellää nyt sit pelkästää...

mä oon kumamstellu mahaani ku se on _ihan_ erilainen ku esikosta.. tää on paljon pyöreempi ja sellainen leveempi.. esikosta oli sellainen ihan edessä pystyssä oleva masu... pitää lisää teille kuvaa tossa ku kerkeen ni voitte todeta varmaan samaa... :hug:

mut nyt unille... ei auta.. jaksaa aamulla taas heräillä sit... tänää o ni väsyttäny ku ollu ihan pee keli ulkona.. jos olsi huomenna jo parempi.. :)

peikko ja sintti 19+3
 
OnSiisKevät Tosi ihania kuvia! =)

Suklaajuustokakku odottaa jääkaapissa, mulla on nimittäin tänään synttärit! 25 on nyt sitte mittaris ja kakkua oli pakko saada, nimenomaan jotain SUKLAApitoista! :LOL: Nyt ku malttais jättää viä vieraillekki...

Irc-galleria mammoja on pitäny jo kauan kysellä mutta aina unohtunu. Esikoisen odotusaikana sain muutaman vakituisen kirjottelukaverin ircistä joilla oli samaan aikaan laskettu aika. Laitan tähän linkin mun kuviin (toivottavasti onnistuu) ja sieläkin saa mulle kirjotella! =) http://irc-galleria.net/view.php?nick=^Mamika^

mamika & "Turo" 21+2
 
Täällä on huonosti nukuttu yö takana. Ihan tuskaiset selkä-/lantiokivut vaivasi yötä. Kivut heijastui oikeaan jalkaan asti. Kipu oli sellasta "pakottavaa". Ei löytynyt oikeen mitään asentoa missä nukkua.
Mulla olis tänään iltavuoro, mutta ajattelin käydä työterveydessä, koska tuntuu että nyt en kyllä kestä istua 8h työpäivää :ashamed:
Mua vaan aina jotenkin ahdistaa hakea saikkua ilman mitään ns. näkyvää syytä. Viime viikollahan olin kanssa pari päivää poissa tän saman asian takia. Lääkäri määräsi mulle 100kpl paketin panadolia ja sanoi että täytyy uskaltaa rohkeesti hakea saikkua jos siltä tuntuu. Että kait mä sitten meen käymään siellä...

Onnea mamika :)

Niin ja irc galleriasta löytyy tämänkin mamman kuvia: http://irc-galleria.net/view.php?nick=devil_doll

outiko 23+6
 
Morgon :wave:

Rohkeasti Outiko lääkäriin, et sä jaksa tehdä töitä jos et voi nukkua :hug:

OnSiisKevät, aivan ihania kuvia :heart: Ja tosi kauniisti näkyy masu tuossa :)

PeeJii, onnea hyvästä ultrasta, hyvän kokoinen pieni siellä :heart:

Irc, mä just ennen kuin vauva ilmoitti tulostaan niin poistuin sieltä, mutta nyt oon monesti miettinyt että palaanko :D Hmmm..

Vilma ja Elmukka 21+4
 
Ja mamikalle synttärionnittelut :heart: Meidän täytyisi nähdä joskus isommalla porukalla kun eikös meitä nyt ainakin minä, sinä ja vaavitar olla tältä alueelta. Onko muita? Mulla ei syksyllä sitten ole täällä juurikaan kavereita kun luokkakaverit valmistuu joululta eivätkä siis juurikaan ole koulussa ja muuta sosiaalista verkostoa mulla ei täällä juuri ole kun opiskelujen takia tänne tultiin :)
 
mamika täällä myös yksi ircistä löytyvä.. http://irc-galleria.net/view.php?nick=Dunggis mulla taitaa olla suurin osa kuvista vaan kavereille näkyvissä, mutta voin lisäillä sinne jos haluat katsoa =) Ja onnea :flower:
 
Hei pitkästä aikaa....

tuli messuilla käytyä lauantaina, yövyttiin viereisessä hotellissa pe-su. Oli kivat messut mutta lauantai-iltana aloin oksentamaan ja siitä ei sitten meinannut tulla loppua... :headwall:
Oli kyllä elämäni kauhein kotimatka sunnuntaina hesasta pohjanmaalle kun ei uskaltanut muuta kuin vettä hörppiä..... Ja selkä oli sitten istumisesta niin kipeä etten pystynyt su-ma yönä nukkumaan.... No nyt alkaa olemaan voiton puolella, onneksi....

Galleriassa olen nimimerkillä http://irc-galleria.net/view.php?nick=[[Tessa]] saa tulla juttelemaan :)
 
Lilliputit-80, kiitos linkistä. Löysin sieltä mielenkiintoisen linkin Hypnosynnytyksestä ja laitoin heti sähköpostia hypnosynnytys -kurssin vetäjälle. Jos vaikka sitä kautta löytäisin helpotuskeinoja synnytykseen liittyviä pelkojani kohtaan. Kiitos. :flower:

Nimistä: meillä enemmänkin päänvaivaa tuottaa se, että kumman sukunimen lapsi saa. Ollaan naimisissa, mutta minä pidin oman sukunimeni sen harvinaisuuden vuoksi. Ja tahtoisin tietenkin sen myös lapsellemme. Olemme molemmat aika kovapäisiä, joten sukunimi asia on vielä ratkaisematta. :D miehellä on melko tavallinen/yleinen sukunimi. Etunimiä ollaan mietitty ja niissä on onneksi sama maku, joten siitä varmasti päästään suht helposti yhteisymmärrykseen. :)

On Siis Kevät, onnea tuoreelle rouvalle. Ihania kuvia!! :heart:

Mandy81, mulla on varmaan jotain hahmotushäiriötä, kun en ymmärtänyt tuosta 4D -kuvasta oikein mitään, vaikka pitkään sitä katoin ja eri vinkkelistä. En ole varmaan vaan tottunut katsomaan noita 4D -ultrakuvia. Jatkan harjoittelua. :D

Tänään lähen ostaan Plantagenista narsisseja ja helmililjoja. Kukkalaatikkoon pääsiäistunnelmaa. :flower:

Luminella ja matkustaja 22+3
 
Töissä taas.

Hyvällä fiiliksellä tosin, ei tuo mitään herkkua tuo kotona kipeena tai kipeen lapsen kanssa oleminen ole. Kyllä tulee vielä äipäälomalla ikävä tänne aikuisten maailmaan juomaan rauhassa kupponen kahvia :) Silti en mammalomastani luovu ja kympillä sitä oottelen.

Poju tervehty onneksi nopsaan ja jos nyt ite välttys, ni hyvä. Eniten pelkään, että tuun huomiseksi kipeeksi, kun on se kauan ootettu rakenneultra. No maitohappobakteereja menee varmaan jo yliannostusta.

Ihania kuvia teille. Mä en oo koskaan tommoseen liittynyt, saiskohan aikaseksi, osaisko?? Mäkin oon tietotekniikan kanssa koko ajan töissä tekemisissa ja käyttelen mitä ihmeempiä ohjelmia, mutta kotona olen ihan käsi tällästen kanssa.

Luminelle nyt tarvii munki suunnata plantagenille ostoksille :) pääsiäis/kevät fiilinkiä hakemaan.

Mukavaa päivää kaikille

Permis ja Veikko 21+1
 
Moi pitkästä aikaa :wave:

Saksan matkalta palailtu. Kyllä oli ihanaa, kun siellä oli jo kevät niin pitkällä, puut ja nurmikko jo viheriöi ja kevätkukat kukki. Meillä sattui vielä niin hienot ilmatkin koko loman ajan, päivisin oli jopa yli 20 astetta lämpöä :) Kamala vaan oli palata tänne Suomeen, kun lumi on maassa ja niin kylmä :(

Kävin siellä rakenneultrassa ennen reissuun lähtöä. Kaikki näytti olevan kunnossa, vauva liikkui tosi paljon jne... Painoarvio oli 321g, ja kooltaan vauva vastasi n. 5 päivää pienempää, kun kuukautisten mukaan oli laskettu. Ultraaja päätti kuitenkin jättää lasketun ajan samaksi, eli edelleen se on 16.8.

Nyt olikin näköjään se uusi äitiyspakkaus Kelan sivuilla esiteltynä. Muuten mun mielestä näytti ihan kivalta, paitsi tuo ulkohaalari ei ole yhtään mun makuun sopiva. Ainakin jos tulee tyttö, niin sitä ei tule käytettyä. Kyllä mä taidan kuitenkin tuon pakkauksen ottaa, on siinä niin paljon hyödyllistä vaatetta ja käyttötavaraa :)

Mullakin muuten lopuksi pullahti tämä massu esille oikein kunnolla matkan aikana. Ensimmäinen vieras ihminen kommentoi tulevasta vauvasta, vasta kun oli rv 20+3, eli meni aika kauan ennen kuin kukaan kommentoi mitään. Nyt kyllä on jotenkin kömpelö olo, kun en oo vielä tottunut, että vatsa on tuossa edessä :LOL:

OnSiisKevät Ihania hääkuvia! Onnittelut täältäkin :flower:

Mulla on nyt jäänyt niin paljon juttuja välistä, että vaikea kommentoida mitään! Yritän myöhemmin lukea teidän kirjoitukset tarkemmin :)

RangaTanga 21+2 :heart:
 
Heips!

Vain pikainen kommentointi tämän päivän rakenneultrasta tässä töiden ohessa.

Kaikki ok, viikot vastasi koollisesti 21+5 (nyt 21+3), joten myöskään mun vähäinen kasvuhormoni ei vielä ainakaan näytä olevan ongelma. Kaikki näytti olevan kunnossa, kuvia saatiin. Painosta ei ollut puhetta, mutta vatsa koollisesti myös 21+5.

Ja Mandy, vaihdathan meille tyttölupauksen. Poikaolo, ja siniset vaatteet vaihtuivat 100% tyttöön. :D sanoin kätilölle, että on 95% poikaolo, ja oon ostellu jo sinibeigejä yms.vaatteita. Kätilö sitten vain sanoi, että jos haluatte tietää, minulla on täällä 100% tieto. Mies sitten sanoi, että kerro vaan, lellitään vauva pilalle. :) Etunimi on jo päätetty, toinen nimi vielä hakusessa. Meni pasmat sekaisin, kun olin aivan odottanut poikaa, mutta tietenkin yhtälailla tervetullut tuo tyttökin!! Mies jo mietti, että jos se ei nyt haluakaan lähteä hänen kanssaan kalaan, kun kasvaa isommaksi.. :D :D Lupasin, että meidän tytöstä ei ainakaan opeteta "hienopierua", vaan saa kyllä opetella korjaamaan autoa, vasaroimaan ja laittamaan madon koukkuun. :)

Vaavitar + tintta ja tämä päivä menee onnen huumassa..
 

Yhteistyössä