ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

Minäkin tunnustaudun.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Enkuli_

onnittelut rouviintumisesta Onsiiskeväälle :flower:

(.)Täällä sattuu sängyssä ollessa mahaan, selkään ja kylkiin kokoajan. Muuten ihan ok vointi ja kävellessä reippaasti sattuu joskus myös. Torstaina on neuvola huomenna koulua. Meillä ei oo mitään pääsiäissuunnitelmia ihan vaan otetaan rennosti.

Nimistä me ollaan miehen kanssa vähän eri linjoilla. Enemmän ollaan yhtä mieltä poikien nimistä. Tyttöjen nimien suhteen tosi eri maku. Mä tykkään Ainosta, Sannista, Viljasta, Vilmasta, Ellasta ja Elsasta Aadakin on aika kiva.

Rakenteessa käyty ja :attn: tyttölupaus saatu :attn: - tosin tietenki pienellä varauksella. Tytöt kuulema voi tässä vaiheessa vielä muuttua pojiksi... Ultrassa ei näkyny mitään sen kummallisempaa vaan kaikki hyvin.

Onnea rouvassäätyihin hypänneille!

Mää täällä mietin, ottaakko sittekki pakkaus eikä rahaa. Siinä ois niin kivasti niitä kestovaippoja niin niitä vois kokeilla ihan tosissaan.

Sinderella 20+1

Onnea Vaavitar ja Sinderella ultrakuulumisista! Ilmeisesti ne Seinäjoen äippäpolilla sitten kuitenkin kertoo niitä sukupuolia, vaikka toisin väitettiin. Meillä säilyy salaisuus kai loppuun sakkaa, kun en lääkepöpperössä ymmärtänyt kysyä :LOL: Niin ja ei muuten meillekään sanottu painoa, pituus vain. Sitä ihmettelin, vaikka kai sen olis voinut kysyä ja voihan se jossain lapussa toki ollakin.

Kävin lääkärissä ja sain loppuviikon saikkua. Alaselkäkipujen lisäksi vaivana on myös iskias :( En vaan tiedä oonko koko viikkoa töistä pois, kattoo nyt, millanen on olo.

Ompas täällä paljon ihmisiä irc galleriassa, kivakiva :) On mukavaa kun ihmiset joitten kaa juttelee saa ns. kasvot. Täytyis ittekkin lisäillä teitä vauvakamulistalle.

Löysin kirpparilta 50 sentillä viimevuoden äitiyspakkauksen vanuhaalarin. Nyt ei tarvi enää harmitella, kun ei sitä ole siinä uudessa pakkauksessa.

Ja onnea taas ultrakuulumisista ultrassa käyneille :flower:

outiko 23+6

Alkuperäinen kirjoittaja Luminella:
Mandy81, mulla on varmaan jotain hahmotushäiriötä, kun en ymmärtänyt tuosta 4D -kuvasta oikein mitään, vaikka pitkään sitä katoin ja eri vinkkelistä. En ole varmaan vaan tottunut katsomaan noita 4D -ultrakuvia. Jatkan harjoittelua. :D
Katoppas uudestaan. Se on ihan selkeä. Suurenna kuva ensin. Kuva on vauvan puolesta masusta alaspäin ja sivuprofiilista on kyse. Selkä on oikealla. Sit menee reisiluu ja koko jalka melkein koko kuvan poikki. Keskellä sojottaa pieni "keppi". :)

Kertokaa muutkin, ymmärrättekö tuota mun kuvaa? Tuosta linkistä aukee heti suurena. http://www.aijaa.com/v.php?i=3963537.jpg

Mandy81 täytyy sanoa, että ei ole ihan täysin selvä kuva minullekaan. Mielenkiintoinen kylläkin, mutta en osaa oikein tulkita. :)

Olen myöskin galleriassa http://irc-galleria.net/view.php?nick=Mist^, vaikka viime aikoina siellä on ollut vähän hiljaista. Enemmän tuota facebookia varmaan nykyään käyttää..

Kohta lähdetään katsomaan asuntoa, vaikka melko varma se on jo nyt, että otamme sen. Sitten käymme hakemassa auton, joka oli huollossa ja yritämme saada sen katsastuksesta läpi (kolmas kerta todensanoo.. toivottavasti..) Laatuauto siis kyseessä ;) ja lähdemme ostoksille kantoreppua ja muuta hommaamaan. Äitini kyllä vähän toppuutteli, että turha vielä ennen muuttoa mitään ostella ja ei ole mikään kiire :D

Zinnie 23+4

VilmaV2, kysyin että saako täällä seinäjoella tietää. Kätilö sanoi, että kyllä hän ainakin tutkii, jos vanhemmat haluaa tietää. Mutta me saatiin tietää sitten se 100% vastaus lapsivesipunktiosta, kun kätilö sanoi, että hänellä nekin paperit siinä oli.
Toisaalta ei kannata kysyä, kumpi tulee.. Meni siitä vauvan odottamisesta tavallaan se jännitys. Vaikka ei jännitys tähän lopukaan. :)

Mandy mä tajusin, missä "kepin paikka on", kun hetken tiirailin. Mukava kun vähän paremmin näkee vauvan noissa ultrissa.

Onnea myös muille ultratuille, nyt alkaa pian jo varmasti melkein kaikilla olla rakenneultra takana. Saatiin myös kuva kun vauvalla oli nyrkki naaman edessä / peukku suussa. Nyt oon ihan pihalla taas kaikesta, ja meen näillä raskaushuuruilla koko loppupäivän!

Vaavitar + tintta

Aika hassua. Omasta mielestä kuva on niin selkeä. :) Mutta ehkä se johtuu siitä, että tiedän tasan tarkkaan mikä tuossa kuvassa on mitäkin. Aika paljonhan kuvassa on kohtua ja istukkaakin.

Onnea Sinderellalle ja vaavittarelle tyttölupauksista! Nyt on jo 25 tyttölupausta ja 16 poikalupausta. Aika iso ero.

outiko Tsemppiä sairaslomalaiselle! Älä turhaan pode mitään huonoa omaatuntoa saikun takia. Aina ei tarvi olla esim. hurjassa kuumeessa tai vetämättömässä flunssassa ja silti saikku on ihan oikeutettu ja oikea vaihtoehto. Koita rentoutua ja lepäillä. Se on vauvan parhaaksi. =)

Kävin aamulla neuvolassa. Pistin Kelan paperit eteenpäin. Pissa oli puhdas, hb 108/70 ja sf-mitta 20,5. Eli kaikki kunnossa. Sydänääniä kuunnellessa poju monotti oikein kunnolla siihen anturiin. Täti vaan tuumas, että onpas vilkas kaveri. :)

Mandy ja nappula 23+1

Mandy Kyllä tuosta selvää sai, kun suurempana katsoi. :D

Eipä tässä ihmeempiä kuulumisia, huomenna olisi rakenneultra. Hauska katsella noita nimipohdintoja kun ykkösen ja kakkosen nimet vilahtelevat noissa listoissa. :) Itse ei olla vielä nimiä mietitty, kai sitä tätä perussuomalaista vanhaa linjaa jatketaan mitä tähänkin asti. Kolmosen nimeä ei ole vielä listoissa näkynyt, mutta se onkin sen verran harvinainen. :D Meinattiin sukupuolta kysyä, niin sitten voi aloittaa tuon nimen pohtimisen.

Kaukalo käytiin sovittamassa ja ostamassa edellisviikolla ja nyt on ostokset vauvaa varten tehty. Tai laitokselta kotiutumisvaatteet täytyy vielä ostaa, mutta ne sitten lähempänä. Jokaiselle olen uudet vaatteet ostanut kotiin pääsyn kunniaksi, muuten vaatetta on enemmän kuin tarpeeksi. :whistle: Pakkausta en ota, esikolle sen aikanaan otin ja muille en ole ottanut. Kolmen lapsen vaatteista riittää kyllä pienellekkin. :LOL:

Onnittelut tuoreille rouville ja mukavia ultrakuulumisia saaneille! :flower:

Huomenna olisi sitten itsellä jännä päivä, tulen jossain välissä kirjottelemaan kuulumiset.

Ritsanampuja rv20+0

Kyllä tää istuminen mulla vaan noo supparit saa aikaan. Moneen päivään ei oo ollut ja nyt kun takas töissä niin taas on inhottavaa istua tää loppu päivä, kun koko ajan upistaa ja sattuu. Kun en vaan itekkään vielä tahtos luovuttaa tätä työssäkäyntiä. Kun tästä flunssasta olin työterveyslääkärillä oli hän kyllä sitä mieltä, että saikulle pitäs jäädä jos supistaa...ihme, kun neuvolalääkäri ei mitään sanonut, totes vaan että paikat kiinni. No jos tän viikon jaksas, kun on lyhyt ja ensi viikkokin. Muutenkin enää 9vko ois jäljellä.

Outiko oliko teillä muuten se Ruotsin reissu nyt? Tuut sit kertoon kuulumiset. Mua niin haluttas sinne lähtee, mietin vaan kuinka jaksaisin sen päivä ruotsissa setin, kun on niin aikaset heräämiset. Jotain kivaa pitää keksiä. Kylpyläloma jouduttiin peruun, kun lääkäri meinas ettei oo hyvä mennä jos onkin paikat auki, ellen kävis just tsekkaamassa aikasemmin.

Permis ja Veikko 21+1

permis Joo, lauantaina lähetään sinne Tukholmaan. Toivottavasti nyt saan lepäiltyä ennen tuota reissua, niin ei ois noita kipuja sitten siellä (ainakaan niin paljoa)
Ja mulla kanssa se töissä istuminen on pahinta :( Oon yrittänyt kesken työpäivän vähän kävellä ja venytellä, mutta ei siitä oikein apua tunnu olevan.

outiko 23+6

Moi kaikille :)

Rakenneultrassa tänään käyty ja kaikki oli tosi hyvin :heart:
Sukupuolta tää pikkunen ei sitten suostunu meille näyttämään, jalat pysy visusti yhessä eikä auttanu vaikka kätilö heilutteli masua, niin pieni ei antanu periksi :D
Nooooh, ei tolla sukupuolella väliä ole, tulee kumpi tulee :) Jännitystä siis loppuun asti, ellei myöhemmässä ultrassa saada tietää.
Painoarvio pikkuisella 333g :heart:
Synnäriltä ku lähettiin niin mies taputti mun masua ja sano että "hyvä vauva, että et näyttäny sukupuolta" :D Vaikka se ois mieski halunnu sen tietää :D
Mies siis pääsi mukaan ultraan sittenkin, otettiin poitsu mukaan ja tyttö vietiin mun äidille siks aikaa hoitoon.

Mulla oli aamulla selkä entistä kipeämpi :( Ja aamulla en pystyny yksinkertasesti kääntämään kylkeä kun niin sattu häpyluun seudulle ja selkä oikein rusahteli :eek:
Nyt on taas PIKKUSEN vaan helpottunu selkäkipu muttei paljoa. Toivon todella itekki saavani tuon tukivyön, se varmasti helpottais minunkin kipuihin...

Onnea tyttölupauksen saaneille :heart: Poikalupauksia ei tainnut olla...
Ja mukavia ultra- ja neuvolakuulumisia olette saaneet :)

Hitsi ku ei voi taas muistaa mitä piti kommentoida, hankala tässä kirjottaa just nyt, kun noi muksut pyörii kumpiki jaloissa, toinen haluu kahtoo piirrettyjä ja toinen kitisee syliin...

Ristiäiset mekin pidämme tälle, niinkuin nuo kaksi muutakin ollaan kastettu. Minä kuulun kirkkoon, mut mies on eronnut kirkosta. Olen kyllä pyytäny häntä liittymään takasi että saadaan kirkkohäät. Ja on hän suostunutkin, jos ei riitä, että vaan toinen kuuluu kirkkoon, tietääkö kukaan tästä mitään? Siis että voiko saada kirkkohäät, jos vaan toinen kuuluu kirkkoon?

OnSiisKevät ONNEA!! Olette kaunis pari :)

Äh, nyt en muista pitikö muuta kommentoida... :(

Mutta minäkinpä laitan oman tunnukseni tänne:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=mertom

Ja nyt kastikkeen tekoon...

mertsu 20+3 Niin ja ps. Pikkunen vastas viikkoja ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mertsu85:
Minä kuulun kirkkoon, mut mies on eronnut kirkosta. Olen kyllä pyytäny häntä liittymään takasi että saadaan kirkkohäät. Ja on hän suostunutkin, jos ei riitä, että vaan toinen kuuluu kirkkoon, tietääkö kukaan tästä mitään? Siis että voiko saada kirkkohäät, jos vaan toinen kuuluu kirkkoon?
Mun kaveri kuuluu kirkkoon, hänen poikaystävänsä ei. Virallistivat viime perjantaina maistraatissa liittonsa ja nyt tulevana lauantaina heillä on kirkossä häät. :) Eli näköjään onnistuu. Se papin puhe on vaan pikkuisen erilainen, kun ei kuulu kirkkoon. Jotkut sanat on kait korvattu toisilla.

Vaavitar, Sinderella ja mertsu ihanaa että ultrassa oli kaikki hyvin!

Outiko lepää ihmeessä että jaksat sitten laivareissun!

Mandy mä ehkä tajusin ton kuvan. Mutta meidäb kuvat on ihan selviä kuvia ja mun anoppi ei tajunnut niitä ennenkuin näytin. Niissä näkyy vauva puoliksi.

Neuvolassa käyty tänään ja kaikki oli hyvin. Verenpaine kuulemma vaan paranee. Sain Kelan paperit ja raskaustodistuksen. Jos työnantaja maksaa palkan aluksi laitetaanko paperit kumpaankin? Pitääkö raskaustodistus laittaa Kelaan? Eikö Kelan paperit voi täyttää netissä? Auttakaa tyhmää. Mä vihaan Kelan papereiden täyttämistä. :headwall:

Päksäkkä 22+0 POKSIS

Moi taas !

Täällä odotellaan pyykkivuoron alkamista.
Meillä on kyllä pesukone, mutta siitä puuttuu joku hemmetin venttiili mikä pitäisi käydä hakemassa vanhasta asunnosta.
En ole koskaan ennen pessyt pyykkiä tuollaisessa pesutuvassa, ja nyt sitten kävin varaamassa ajan sinne heti kun edellinen vuoro loppuu niin saa tänään kuitenkin pyykit pestyä.
Jotenkin vaan ärsyttää kun täytyy sinne mennä vaatteita pesemään, täytyy nyt vaan toivoa että mies saisi sen venttiilin haettua niin pystyisi kotona pesemään.

Niin ja minäkin gallerioin http://irc-galleria.net/view.php?nick=hellbunny_

Päksäkkä: Minulla on sellainen käsitys että voit täyttää kelan sivuilla kyllä hakemuksen, ja paiskoa postissa tai viedä itse liitteet. Itsekään en ole noiden lappujen täyttämisen suurin fani, mutta eniten nakertaa jos viskovat bumerangina takaisin :kieh:

Huh sain vihdoin ne pyykit sinne koneeseen!!
Oli kyllä vaikeaksi tehty sekin asia...

Ja toi koirakin on jotenkin ihan kummallinen.
Se vaan istuu sylissä tai sitten haukkuu ovelle tai "komentaa" mua..
En sitten tiedä että mikä sitäkin nyt vaivaa.

iltaa..
Mandy tuo saamanne sitteri taitaa olla samanlainen kun mikä me saatiinn...:)
tuli taas luettua monta sivua vitsi kun muistaisi mitä piti kommentoida..
Onnea Onsiiskevät rouviintumisesta.. Todella kauniita hääkuvia..
Ihania masukuvia olitte laitelleet..
Onnea kaikille myös jotka ultrassa olette käyneet ja saaneet hyviä uutisia..
Joku kyseli siitä että voiko mennä kirkossa naimisiin jos toinen ei kkuulu kirkkoon.. mielestäni tällöin ensin vihitään maistraatissa ja sitte liitto ns. siunataan kirkossa.. meillä sellainen tilanne että mies ei oo käynyt riparia.. ni ollaa sitten mietitty että maistraatissa vihitää ja sitten kirkossa siunataa.. :heart:
ihanaa kun vauveli ilmoittelee itsestään nyt monia kertoja päivässä, potkuilla siis..
voimia teille joilla on kipuja.. lepäilkää ja laittakaa mies passaamaan..heh
no ei tällä kertaa tule mieleen enempi mitään..

piritta ja moggulaa 21+3 (jolle nimikin ollaan saatu jo päätettyä sekä tytölle että pojalle)

Olin tänään sellasessa odottavien äitien liikuntaneuvonnassa. Sieltä sai kyllä hyviä vinkkejä, mutta ärsytti kauheesti, kun siel oli pari odottajaa jotka oli kokoajan äänessä. Meitä oli yhteensä siellä n. 20 ja tuntui että niitten kahen virtsankarkailuja sun muita piti puida siellä ihan liikaa :kieh: Mutta oli siellä paljon hyödyllistäki. En sitte tiiä tekeekö raskaus sit joistaki sellasia "minäminäminä.."-ihmisiä vai ovatko aina sitten sellasia.
(sori avautuminen..)

Mandy81 Sanottiinko sulle neuvolassa yhtään et millon saat sen äitiypakkauksen? Mulla on huomenna neuvola ja täytetään ne Kelan paprut

mertsu85 Ai sie oot Sotkamosta? Mun miehen sukua asuu siellä ja viime kesänä käytiin muutaman päivän reissussa siellä. Nätti kaupunki :)
Saatiin viime kesänä häälahjaksi 150 eur lahjakortti yhteen sotkamolaiseen liikeeseen, niin oli vähän pakkokin sitten käydä :D Hyvin miehen sukulaiset ovelasti varmisti, että tullaan varmasti käymään.

Outiko 23+6

Yhteistyössä