ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

Huomenta kaikille!

Voi, että te ootte inhottavia! :saint: Menin sitten kuuntelemaan peräkkäin tuon Alatalon Suojelusenkelin, ja Maaritin laulamana tuon Lainaa vain. :'( :snotty: Tai siis oma moka, mitäs menin.. Tuli oikein kunnolla surku. Mies ei oikein ymmärtänyt taas tätäkään itkua.. :)

Mulla olisi hirveä rakennusbuumi, tai en haluaisi rakentaa, mutta haluaisin uuden, isomman kodin. Tämä on varmaan osa tätä pesänrakennusbuumia.. Täytyy lähteä taas kirpparille, löysin pari päivää sitten ehkä noin kerran pestyjä, aivan uudennäköisiä, Espritin yms.bodyja ja vaatteita, neutraalin värisiä. Ison muovikassillisen 18 eurolla.. Vauva saisi kohta jo syntyä, ennenkö tavaraa alkaa olla liikaa. :D

Hauskaa sunnuntaita kaikille!

Vaavitar + tintta 22+1 (tiistaina rakenneultra!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vaavitar:
Mulla olisi hirveä rakennusbuumi, tai en haluaisi rakentaa, mutta haluaisin uuden, isomman kodin. Tämä on varmaan osa tätä pesänrakennusbuumia..
Ihan sama täällä. Me käytiin miehen kans eilen katsomassa valmista Design taloa. Tätä: http://www.designtalo.fi/index.php?p=hailuoto_153 Oli aivan ihana! Illan olinkin sit vähän myrtsinä, kun tuli semmonen olo, että "mä haluun oman talon". Ollaan puhuttu, että ehkä tässä kolmen vuoden sisällä. Ja oikeesti, meillä on rivarikolmio ja vasta eka lapsi tulossa. Mahutaan hienosti tähän vielä sen kolme vuotta. Mutta kun... Oma koti ja oma piha ois niin kiva...

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :flower:

Mandy ja nappula 22+6
 
Täälläkin yksi joka tahtoisi omakotitalon. Asutaan nyt omassa kolmiossa ja sikäli kyllä mahduttais täällä olemaan, mutta mä (me) niin tahottais omaa rauhaa. Mies haluaisi jonnekkin ns. maalle, missä lapset vois sitten päästää turvallisesti ulos, ilman että tarvii kokoajan pelätä että jääkö auton alle jne. Mies puhuu jo lapsista monikossa, vaikkei vielä eka oo ees syntynyt :D
Mutta pakko tosiaan asua tässä vielä ainakin vuosi, että tulee se pakollinen kaks vuotta täyteen.

mandy81 Tuutko sä tiistaina sinne "odottavien äitien liikuntaneuvontaan" mikä on tuolla Väinönkadulla? Mä ajattelin mennä. Seuraava ryhmä on vasta kesäkuussa ja tuntuu että se on sitte jo sen verran myöhään ettei siitä oikeen ole hyötyä enää.

Hitto, pitäs muistaa perua Elixian jäsenyys. Kauan odotettu vuosi tulee nyt täyteen. En ole käynyt joulukuun jälkeen kertaakaan ja turhaan maksanut niitä jäsenmaksuja (59eur/kk) Se on niin p*rseestä, että sitä jäsenyyttä ei voi katkaista edes raskauden takia lopullisesti. Kyllähän sen voi väliaikaisesti, mutta kuitenkin ne käyttämättä jääneet kuukaudet pitää jossain vaiheessa sitten maksaa :kieh:
Ikinä ei enää tollasia määräaikaisia jäsenyyksiä, kiitos.

Katoin hetken kakkoselta tota mammajumppaa, mut ei oikein innostanut kuitenkaan :D

Tänään taas kirpparipäivä, mihin mä joudunkaan noitten vauvanvaatteiden kanssa, tilat alkaa loppua ;)

Toivottavasti meille tulis tänään ees yks virpoja, kun eilen ostin niin paljon munia siinä toivossa että tulis virpojia :)

Outiko 23+4
 
Täällä ainaki on ihan harmaa ja vähän sateisen tuntuinen ilma.

Kuuntelen nuo kaksi biisiä kohta, jos uskallan. :p

Joo tosissaan olimme mieheni kanssa Lapsimessuilla perjantaina heti kello yhdeksän, jolloin oli oikein hyvä mennä, sillä väkeä oli vähän siihen aikaan. Kahdentoista tuntumassa siellä jo kuhisi hirveästi lapsia, aikuisia, rattaita ja muita. Kyllä huomasin taas kävelleensä oikein urakalla... Neljä tuntia viihdyimme paikalla, tosin alkoi tuo ukkeli jo vähän nurista, että paikat on kierretty moneen kertaan ja nälkäkin on, niin sitten hiljalleen lähdettiin :p Enemmän tuo katseli niitä temppuratoja ja ajatteli että tonne voi sitten mennä lapsen kanssa ja minä voin sitten kierrellä. Mutta kummatkin viihtyivät oikein hyvin. Ostimme pari kirjaakin, kun sai halvalla. Ajattelimme ostaa myös sen uuden selkää tukevan kantorepun, se näytti kivalta ja tuntui kuulemma mukavalta (mies kokeili)

Zinnie 23+2
 
heipsan kaikille.
kakkosen jumpan mukana tuli jumpattua, apuna meidän Mimmi koira joka tunki makuuliikkeissä kylkeen kii... että jumppaa siinä nyt sitten :LOL: söpöä kuitenkin

nyt tuntus menevän maha-asukilla lujaa :heart:

puolivälikin tuli pe täyteen, huimaa ja ens viikolla rakenneultra...jänskättää. ja ilmeisesti lopullinen päätös on että emme kysy sukupuolta lainkaan.

sissi ja papana 20+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
mandy81 Tuutko sä tiistaina sinne "odottavien äitien liikuntaneuvontaan" mikä on tuolla Väinönkadulla?
En taida ehtiä. Mulla on klo 15.30 neuvola täällä Palokassa.

Mä oon pitänyt Elixian jäseenyyteni. Käyn siellä kerran viikossa Pilateksessa. Kyllähän nuo muutamat kerrat kalliiksi tulee, mutta jospa sitä sitten synnytyksen jälkeen taas kävis useammin. Ehkä..

Kaveri toi äsken mulle turvakaukalon, sitterin ja vauvanvaatteita. Kylläpäs ne on söpöjä. Tässä kuvat:

Sitterin materiaali:

Kaukalon materiaali:


Mandy ja nappula 22+6
 
Moi taas tytöt!

Olipas eilen pitkä päivä, aamusta lähin jo keikkareissulle ja olin kolmelta yöllä kotona. Eilinen väsymys oli kamalaa ja mietiskelin, onkohan miun hemoglobiini mahdollisesti laskenut. Kahvia join suhteellisen paljon, kun en hereillä meinannut pysyä. Tai sitten se oli vain ihan tavallista väsymystä. Heh, nyt mies makaa tuolla sängyssä kapulassa, enkä varmaan saa sitä ylös koko päivänä. Silmät avatessaan tosin sanoi vievänsä minut lähikuppilaan pitsalle (koska kuulemma tarvitsee myös "korjaavan"). :D

Aika monet valitsevat lapsensa ristiäisiin [/b]Suojelusenkelin. Itse olen ajatellut sitä myös (vaikka Mikko Alatalo onkin kamala, yöks) ja ehkä jonkun lastenlaulun siihen rinnalle... Taidanpa tehdä omat sovitukset kappaleista ja pyytää ystäviäni soittamaan. =)

Mandy81 ihania nuo sitterit ja kaukalot. Varmaan ihanaa sitäpaitsi päästä "hiplailemaan" vauvatavaroita. Ittelläni kun ei ole vielä mitään. Kaukalot ja sängyt saamme kuulemma sekä miehen että minun puoleni sukulaisilta.

Minullakin oli kuntosalin jäsenyys, mutta sain sen onneksi irtisanottua tämän raskauden myötä. Maksu oli just jotain 60?/kk luokkaa. Se on paljon rahaa, varsinkin jos kuntosalilla ei ole viimeaikoina viihtynyt (minä). :D

Ihanaa päivää kaikille äiteille ja masuille. :wave:

M & Elvis 21+6
 
MOIKKA KAIKILLE!

täälläkin poksahti kympit.
En ollu mitään ristiäismusiikkia vielä aatellutkaan, mut toi suojelusenkeli tosiaan vaikuttas aivan ihanalta. :)
mun vointi on varsin hyvä, suonikohjuja vissiin pukkaa. Tarvii palkkapäivänä hankkia parit tukisukat. Mut muutoin ei voinnissa moitittavaa.
Vilman vaiva kuulostaa ilkeeltä :( voimia sulle.

Täällä nimi on valittuna, mut en sitä täällä paljasta. :) enkä kerro muutenkaan kenellekään. :D

Tää on kyllä niin aktiivinen palsta että huh huh. pari pvää ku jättää lukematta ni on mahoton urakka edessä. :)

aniit ja taneli 20+2
 
jaa niin, mä tykkään tosta äitiyspakkauksesta. Varsinkin se pussi oli aivan ihana. En kyllä muutenkaan olis valittanu, koska kaikki tulee erittäin tarpeeseen.
Jännä on kyl se nähdä et jääkö tosta jotkut vaatteet täysin käyttämättä. :)
 
Mandy81 Ok, mä yritän mennä sinne. Oon klo 16 asti töissä, mutta enköhän kerkeä.
Ihanan kaukalon ja sitterin olit saanut :)

Mä mietin, että jos meille syntyy poika, niin sitten mies voisi laulaa Yön Ihmisen pojan ristiäisissä. En kyllä tiiä onko kovin "sovelias" biisi, mut..
Se Suojeluenkeli on jo varma, siis se Mikko Alatalon versio. Mies nauroi, kun eilen kerroin jo valinneeni ristiäisbiisit, sen mielestä ehkä "hiukan" aikasta :D Rupesin jo sitäkin miettimään, että missä ne pidetään jne.. :D

Missä ne virpojat nyt oikeen viipyy, eikö ne uskalla tulla meille. Kohta joutuu ite syömään kaikki Kinderit..hmm.."joutuu"..

outiko 23+4
 
kielletty tuo lainaa vaan on aivan ihana laulu, meillä se kuunneltiin poikamme siunaustilaisuudessa ja saa tosiaan vieläkin muistot pintaan :'( Suojelusenkelin on mies luvannut laulaa tulevan vauvan ristiäisissä :heart:
Me käytiin myös eilen lapsimessuilla, oli kyllä hullun hommaa tuon 2v.n ja 5v.n kanssa kun ihmisiä oli niin paljon. Äitiyspakkaus oli mun mielestä paljon kivempi kuin kuvissa.
Nyt poitsujen kanssa ulos, kun aurinkokin vihdoin näkyy =)

heitu ja Onni 23+1 :heart:
 
Omaa napaa: Hihii, kävin kattoo netistä kelan päätöksiä. Äitiyspakkaus tilattu 3.4 eli pitäs tulla 2 vkon päästä ja äitiysraha alkaa 26.6. :)
Pikkuinen potki eilen tosi alhaalla, tuntu siltä ku olis kohta jalka tullu ulos.. siis ihan tuolla emättimessä tuntu. :/
Voi ku olis jo kesä ja sais terveen Papun syliin. On kyl vaikeeta tää raskausaika ku on niin epävarmaa ku sokerit seilaa melkeen 20: ssa. Niin moni riski kasvaa.. pelottaa :(

Meelaie & Papu 23+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja heitu:
kielletty onnea uudesta asunnosta :flower: me asutaan ihan myyrmäen vieressä ja viihdytty ollaan =)
Kiitos! :) Myökin itseasiassa ollaan asuttu tavallaan tien toisella puolella tuosta tulevasta asunnosta, 30m2 neliön yksiöstä luovuttiin kun esikoinen kertoi tulevansa maailmaan, meidän ensimmäinen koti... :flower:
 
Heissan!

Aniit, olo alkaa olla jo parempi :) toivottavasti olisi nyt edes hetken tauko tähän kidutukseen.

Mandy, kaunis sitteri ja turvakaukalo :)

Outiko, mä kävin kans eilen kirpparilla hamstraamassa vauvalle vaatetta ja itselle sitten tänään :D Kotona on vielä mummon pesemiä vaatteita ihan hillitön kasa, en ymmärrä mihin me nämä kaikki työnnetään :LOL:

Meelaie, inhottava tuo raskausajan diabetes :( Muista kuitenkin, että ihan terveitä lapsia syntyy koko ajan diabetes äideille :heart:

Meille ei virpojat pääse kun alaovi on lukossa, ekä usko että ne jaksaa kytistää siinä, että joku tulis kotiin ja päästäis ne rappukäytävään :kieh:
 
En olekkaan kauheesti vielä kirjoitellut tänne ja kaikki aika menee muutenkin esikoisen kanssa häärätessä kun on vielä niin pieni.

Mutta kertokaas nyt mulle, että koska se äitiysloma oikein alkaa? onko 4 viikkoa ennen? Mun laskettu aika on ainakin vielä 31.8. Eli tosi häntäpään porukkaa olen ;) Mutta mietiskelin vain tässä että miten se on, koska pääsee lomalle..
Ajattelin maanantaina muutenki soitella Kelaan ja miettiä noita juttuja.. vaikka kyllähän ne enemmän selviää kun on käynyt sen rakenneultran.

Onko täällä muita jotka odottaa ja on todettu joku vasta-aine veressä?? Mulla on se Anti E-neg. vasta-aine ja kaipaisin hiukka kokemuksia.. Vaikka netistä jo aika hyvin olen lukenutkin..

Sitten ajattelin kysellä, että onko muut jolla on tuollainen noin kahden vanha esikoinen niin ottanut kokonaan pois hoidosta kun alkaa äitiysloma.. sitä täällä mietiskelen, että mitenhän sitten jaksaa kun vauva tulee jos tuo kahden vanha pieni uhmaikäinen on tuossa kotona koko ajan.. kokemuksia siis vain kaipailen..

Niin ja vaikka täällä ei saa mitään myydä niin ajattelin vain mainita, että haluaisin vaihtaa valkoiseen pinnasänkyyn tuon meidän todella vähän käytetyn IKEAN MAMMUT sarjan sinisen pinnasängyn, eli jos joku on kiinnostunut niin vois laittaa vaikka yv:tä. Sen voi saada täältä Turusta tai sitten Porvoosta, missä se nyt on anoppilassa.. ollut vain kakkos sänkynä..

Eipä varmaan muuta, kuin viikonlopun loppuja kaikille ja nyt alan kunnolla lukeen ja perehtyyn, mitä olettekaan täällä jutelleet...

t. Moonlight ja vauvan alku vko.19
 
Kävin kuuntelemassa tuon Lainaa vain ja Suojelusenkeli, molemmat tosi kauniita :heart: Ja aloin heti kehittää, että mitähän meijän pikkuisen ristiäisissä voitaisiin laulaa. Miehellä on ihan super hyvä ääni, mutta hän ei oikein tykkää esiintyä missään edessä, enemmänkin pikkuiselle mahaan laulaa ja minulle sekä karaoketapauksissa vain... Joten soitin parhaalle ystävälle, joka tulee myös ristiäisiin (hän on paljon esiintynyt kaikkialla ja hänellä on todella hyvä ääni) ja hän lupasi laulaa. Kehittelimme vähän erilaisia lauluja ja kun olen itse Disney fani ja olemme paljon kuunnelleet niitä, niin valitsimme Tiikerin omasta elokuvasta biisin : Your heart will lead you home, englanniksi hän laulaa (kukaan omista sukulaisista tuskin tajuu mitään, mutta sanomahan se tärkein on :p)

Joku sanoi, että mies on vähän jarrutellut näissä lauluasioissa, ettei ole vielä mikään kiire.. Itse tein jo kutsuvieraslistaa ristiäisiin :whistle: Äitini sanoi, että olen ehkä vähän turhan ajoissa, ehkä, mutta olen aika järjestelmällinen :LOL: samoin mies sanoi, että siihen on vielä aikaa.. (puol vuotta ainakin x))

Näin meillä, onko muut jo tämmöisiä ajatellut :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlight-80:
Mutta kertokaas nyt mulle, että koska se äitiysloma oikein alkaa? onko 4 viikkoa ennen? Mun laskettu aika on ainakin vielä 31.8. Eli tosi häntäpään porukkaa olen ;) Mutta mietiskelin vain tässä että miten se on, koska pääsee lomalle..
Käyppäs tästä linkista laskemassa. Ei tarvi syöttää muuta kuin laskettuaika. Ja klikkaa sitten "Laske kaudet". Äitiysrahakauden eka päivä on siis eka äitiyslomapäivä. http://asiakas.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication
 
Ristiäisistä Niin mä olen tosiaan vaan alustavasti miettinyt noita kappaleita, en muuta.
Haluan ensin odottaa, että vauva syntyy terveenä jne. ennenku uskallan mitään enempiä suunnitella. Kun eihän sitä ikinä tiedä mitä tapahtuu...
Luonteeltani olen melko varovainen. Ihan vaan sen takia ettei tule sitten pettymyksiä.

Mandy81 Kiitti linkkivinkistä. Olin siinä uskossa et mun äippäloma alkaa vasta 29.6 mutta sehän alkaakin jo 24.6, jess :) Ja sitten, kun vielä pidän mun kesäloman sitä ennen niin pääsen lomalle jo 15.5! Ei oo kun vajaa kuukausi enää töitä :) Ihanaa.

outiko 23+4
 


Tuossa kuva Leevin ristiäisistä, mies soitti kitaraa ja mie lauloin Hectorin Kuinka Voit Väittää.
Ei ehkä välttämättä mikään lastenlaulu, mutta siinäkin on sitten se oma tarinansa.. :)
Kutsuvieraat kehuivat tosi paljon, että kiva ajatus! Meillä niitä sitten olikin, kaikki 40 lähintä sukulaista juhlimassa :LOL: Ajateltiin että hoidetaan nyt nää sukulaisten tapaamisetkin samalla, kun eivät ole juuri toisiaan tavanneet. Zinnie, täällä muuten myös vannoutunut Disney-fani! :)

kielletty & pikkuinen 22+0 !
 
kielletty Ihana kuva ja hyvä kappalevalinta..vaikkei ehkä ihan perinteinen ristiäiskappale olekaan. Mutta ei tarvi ollakaan.

Meilläkin tulee varmaan olemaan aika isot ristiäiset. Molemmilla iso suku. Häissäkin oli varmaan 150 ihan vaan sukulaisia..Ristiäisiin kyllä kutsutaan sitten vaan ihan läheisimmät.

Täällä taas vaivana noi alaselkä- ja lantiokivut. Saa nähdä miten huomenna jaksaa istua töissä :(

outiko 23+4
 

Yhteistyössä