ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Elämä on ollut yhtä lopputyön tekoa, joten vaikka lukemassa olen käynyt niin en ole saanut kirjoitettua mitään. Opiskelusta, eli mun pitäisi saada nyt keväällä amk-opinnäytetyö valmiiksi, jolloin paperit saisin koulusta heinäkussa. Saa nähdä saanko toukokuuhun työn valmiiksi vai venyykö tonne kesäkuuhun, jollon varsinainen valmistumispäivä olisi vasta syyskuussa.

Mun huomaamattomana pystellyt maha pullahti viime viikolla hienosti esille ja kohdunpohja onkin noussut monta monituista senttiä parin viikon takaisesta. Olin keskiviikkona neuvolassa ja kaikki oli ok, tosin parissa viikossa oli painoa tullut yli kilon, josta olin kyllä aika kauhuissani :) Neuvolan tädin mukaan on ihan normaalia kehitystä.

Rakenneultraa ootellaan jo kovasti, mellä on se vasta pääsiäisen jälkeen. Täällä on ollut ihania kuvia ja uutisia ultrasta :heart: Onnea siis kaikille jo ultrassa käynneille!

Kävin kanssa äsken katsomassa uuden äitiyspakkauksen. Minusta se oli oikein kiva, tykkäsin kovasti, vaikka onhan se tosi vaalea sävyinen, mutta niihinpä on sitten helppo yhdistellä värikkäämpiä vaatteita.
Ja tosi iloinen olen noista kestovaipoista. Sain viime viikonloppuna oikein kestovaippaopastuksen tuttavaltani, kun oli kyläilemässä. Hän on kestoillut jo kahden lapsen kanssa ja kuulemma tosi hyvin on mennyt. Ihan pienellä on käyttänyt sideharsoja, mutta aika pian siirtynyt taskuvaippoihin yms. Innosti kyllä itseänikin, ja mieskin on jo kertonut kaikille, että meillä aiotaan sitte kestoilla :D Hän on ihme ja kumma ottanut tuon kestoilun sydämen asiakseen... se on kyllä muutenkin melkoinen roskapoliisi, meillä kun käy roskisauto vain kerran kuukaudessa.

Kahvista ja mieliteoista. Mä olin juomatta kahvia tai join yhden kupin kahvia koko alkuraskauden, mutta nyt olen huomannut, että kahvia uppoisi kuppikaupalla päivittäin. Olen kyllä yrittänyt pitää sen parissa kupillisessa. Normaalisti olen teen juoja enemmänkin, mutta nyt ei oikein tee maistu. Alussa ei makea oikein maistunut, nyt taas tuntuu että suklaata ja jäätelöä voisin syödä joka päivä. Mies oli kyllä takavarikoinut mun suklaat, se kun pitää kiinni siitä, että mulla on karkkipäivä lauantaisin. Ja ihan hyvä kun pitää siitä kiinni, tuleepahan sitten suklaan himoon popsittua hedelmiä ja kasviksia.

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua!

Vuokko ja vintiö 18+4
 
Aivan ihana tuo äitiyspakkaus :)

Mielestäni mielekkäämpi kuin 08. Ja jotenkin kun meilläkin on poika tulossa, tai ainakin niin sanottiin erittäin suudella todennäköisyydellä ja ihan selvästi mekin se pippeli siellä nähtiin niin nuo värit sopivat juuri hyvin! Ainakin haalarissa.

Makuupussia olisin toivonut erilaista mutta meneehän tuokin.

Me haettiin tänään uuden asunnon avaimet ja pian lähdenkin sinne siivoilemaan, huomenna sitten muutto:) Voi miten oonkin odottanut tätä!

Onko muuten muilla tullut harjoitus supistuksia?

15. päivä olisi neuvolakin jossa saa lippusia ja lappusia täytettäväksi kelaan :) Milloinkahan tuon äippä paketin saa? Olisko kesäkuussa?


 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä87:
Ei ollut oikeen mun mieleen tuo pakkaus. Ottaisin ennemmin viime vuoden pakkauksen. Jotenkin poikamainen, vaikka mun mielestä ei pelkästään punanen oo tyttöjen väri ja sininen poikien. Mut toki ennemmin otan ton pakkauksen mitä sen 140e.
hei.sano mulle mikä väri sun mielestä tossa on poikamaista kun ei ole tippaakaan sinisiä vaatteita. oli harmaa(heijastinnauhaharmaa) karseennäköinen toppapuku ja loput lähinnä valkoisia.

persikan ja harmaaraidallinen oloasu ja valkoista..niin väritön ja mitätön pakkaus. varmasti käy kummalle vaan kun ei ole mitään värejä. ihanaa..

siis livenä paketti pengottu messuilla. ihan karsee pakkaus.. voi prkl.. :headwall: :headwall:
 
Hei kaikille! Ja hyvää alkavaa viikonloppua!

Äitiyspakkaus oli ihan nätti. Mua toisaalta harmittaa, että kertakäyttövaipat otettiin pois. Olis saanu niitäkin jo "testailla". Mutta saahan niitä kaupasta. Kestovaipat jää meillä vain hätävaraksi. Harmittaa, kun myin viime vuoden äitiyspaketin toppahaalarin kirpputorilla pois. Se oli nätin beigen värinen. Mutta tuo siniharmaakin on ihan nätti.

Harjoitussupistuksista en ainakaan osaa sanoa. Mutta kyllähän sen sitten vissiinkin huomaa, kun se supistus tulee. mitään kivuliasta ei ole vielä ollut. Tänään kyllä, kun reippaasti kävelin parturista autolla (noin 1km), niin alkoi kipuilemaan törkeästi vatsaan oikealle alas. Säikähdin ihan, mutta kun autoon pääsin istumaan, se helpotti. Tiistaina rakenneultra, joten pitää muistaa tästä sanoa. Kipu oli kova.

Neuvolassa kävin, paino oli noussut 1,5kg viime neuvolasta. Kokonaispainon nousu nyt 2,8kg. Ei kuulemma liikaa, mutta ei kyllä tarttisi 10kg nousta, kun painoindeksi oli 25 ennen raskautta.. :(

Onko muilla paljon liitoskipuja? Joku siitä muistaakseni mainitsi, että lenkillä tulee kipeää. Mulla sattuu tuonne aivan alas haaroväliin, kävin eilen pitkällä lenkillä, ja yöllä tuli kipeää, kun kääntyi. Todella ärsyttävää, jos nyt jo alkaa kipuilla, mitä se on sitten parin kuukauden päästä?

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Vaavitar + tintta ja huomenna Poksuu..
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä87:
Ei ollut oikeen mun mieleen tuo pakkaus. Ottaisin ennemmin viime vuoden pakkauksen. Jotenkin poikamainen, vaikka mun mielestä ei pelkästään punanen oo tyttöjen väri ja sininen poikien. Mut toki ennemmin otan ton pakkauksen mitä sen 140e.
hei.sano mulle mikä väri sun mielestä tossa on poikamaista kun ei ole tippaakaan sinisiä vaatteita. oli harmaa(heijastinnauhaharmaa) karseennäköinen toppapuku ja loput lähinnä valkoisia.

persikan ja harmaaraidallinen oloasu ja valkoista..niin väritön ja mitätön pakkaus. varmasti käy kummalle vaan kun ei ole mitään värejä. ihanaa..

siis livenä paketti pengottu messuilla. ihan karsee pakkaus.. voi prkl.. :headwall: :headwall:
Tuo haalari näytti kuvissa siniseltä enemmän. Mut joo nyt kun kuvia olen enemmän katsonut niin olis värejä voinut olla enemmän
:whistle:
 
Mulla on harjoitussuppareita melkein päivittäin. Ja myös alaselkä-/lantiokipuja. Mutta kyllä ne kestää :)

vaavitar Ja saahan niitä kertakäyttövaippoja synnäriltäkin sitten mukaan, nou hätä.

Näköjään jakaa tuo äitiyspakkaus mielipiteitä paljonkin: Itse oon kyllä tyytyväinen. Ja sitäpaitsi, kun ilmaseksi saa niin miksi pitäs valittaa. Mun mielestä on etuoikeus että Suomessa saa tuollasen. Ja onhan siinä muutaki hyödyllistä kun vaatteet, esim. peitto ja lakanat yms. tulee meillä ainaki tarpeeseen. Ja voihan sen aina ottaa rahana jos ei pakkaus miellytä.
Sori avautuminen, mutta joskus pistää ärsyttämään se että ei olla tyytyväisiä mihinkään.

Outiko 23+2
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja heitu:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä87:
Ei ollut oikeen mun mieleen tuo pakkaus. Ottaisin ennemmin viime vuoden pakkauksen. Jotenkin poikamainen, vaikka mun mielestä ei pelkästään punanen oo tyttöjen väri ja sininen poikien. Mut toki ennemmin otan ton pakkauksen mitä sen 140e.
hei.sano mulle mikä väri sun mielestä tossa on poikamaista kun ei ole tippaakaan sinisiä vaatteita. oli harmaa(heijastinnauhaharmaa) karseennäköinen toppapuku ja loput lähinnä valkoisia.

persikan ja harmaaraidallinen oloasu ja valkoista..niin väritön ja mitätön pakkaus. varmasti käy kummalle vaan kun ei ole mitään värejä. ihanaa..

siis livenä paketti pengottu messuilla. ihan karsee pakkaus.. voi prkl.. :headwall: :headwall:
Tuo haalari näytti kuvissa siniseltä enemmän. Mut joo nyt kun kuvia olen enemmän katsonut niin olis värejä voinut olla enemmän
:whistle:
mä kävin sitä ihan messuilla livenä katsomassa ja pistää vihaksi laittaa lapselle harmaita vaatteita. ne kelan kuvat, olet varmasti huomannut, on niin ylivalotettuja ettei niistä voi sanoa minkä värinen vaate oikeasti on.
esim makuupussi oli tummempi ja juuri toi toppa oli tummanharmaa sävy heijastinnauha. ja se kangas sellasta heijastinauhakangasta.
mä taas tykkään vaatteista joissa on joku sävy,edes pieni vivahde siniseen,keltaiseen tai vaikka vihreään.mutta harmaa.. tai persikka-harmaaraitaisia kuten oloasu.. jee..
ja villa-asu näytti ihan venäjältä tulleelta kun siinä on sellasta ihme nyppyläneulosta pinta. kauheita.

ja suurinpiirtein loput vaatteet valkoisia.ei kellertäviä tai sinertäviä tai vihertäviä vaan valkoisia. käy varmasti tosiaan kaikille.
sillä 140eurolla ei osta puoliakaan noista kelan paketin vaatteista.mua oikeesti vituttaa,kun paketin otan nyt kuitenkin jokatapauksessa. ja viime vuoden paketti, samoin edellisen ja sitä edellisen oli siedettäviä oikeesti. niissä oli värejä
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Mulla on harjoitussuppareita melkein päivittäin. Ja myös alaselkä-/lantiokipuja. Mutta kyllä ne kestää :)

vaavitar Ja saahan niitä kertakäyttövaippoja synnäriltäkin sitten mukaan, nou hätä.

Näköjään jakaa tuo äitiyspakkaus mielipiteitä paljonkin: Itse oon kyllä tyytyväinen. Ja sitäpaitsi, kun ilmaseksi saa niin miksi pitäs valittaa. Mun mielestä on etuoikeus että Suomessa saa tuollasen. Ja onhan siinä muutaki hyödyllistä kun vaatteet, esim. peitto ja lakanat yms. tulee meillä ainaki tarpeeseen. Ja voihan sen aina ottaa rahana jos ei pakkaus miellytä.
Sori avautuminen, mutta joskus pistää ärsyttämään se että ei olla tyytyväisiä mihinkään.

Outiko 23+2
ai ei olla tyytyväisiä mihinkään? mites se nyt yhtäkkiä meneekin niin että jos jostain ei pidä niin mihinkään ei olla tyytyväisiä? pyh. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja heitu:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä87:
Ei ollut oikeen mun mieleen tuo pakkaus. Ottaisin ennemmin viime vuoden pakkauksen. Jotenkin poikamainen, vaikka mun mielestä ei pelkästään punanen oo tyttöjen väri ja sininen poikien. Mut toki ennemmin otan ton pakkauksen mitä sen 140e.
hei.sano mulle mikä väri sun mielestä tossa on poikamaista kun ei ole tippaakaan sinisiä vaatteita. oli harmaa(heijastinnauhaharmaa) karseennäköinen toppapuku ja loput lähinnä valkoisia.

persikan ja harmaaraidallinen oloasu ja valkoista..niin väritön ja mitätön pakkaus. varmasti käy kummalle vaan kun ei ole mitään värejä. ihanaa..

siis livenä paketti pengottu messuilla. ihan karsee pakkaus.. voi prkl.. :headwall: :headwall:
Tuo haalari näytti kuvissa siniseltä enemmän. Mut joo nyt kun kuvia olen enemmän katsonut niin olis värejä voinut olla enemmän
:whistle:
mä kävin sitä ihan messuilla livenä katsomassa ja pistää vihaksi laittaa lapselle harmaita vaatteita. ne kelan kuvat, olet varmasti huomannut, on niin ylivalotettuja ettei niistä voi sanoa minkä värinen vaate oikeasti on.
esim makuupussi oli tummempi ja juuri toi toppa oli tummanharmaa sävy heijastinnauha. ja se kangas sellasta heijastinauhakangasta.
mä taas tykkään vaatteista joissa on joku sävy,edes pieni vivahde siniseen,keltaiseen tai vaikka vihreään.mutta harmaa.. tai persikka-harmaaraitaisia kuten oloasu.. jee..
ja villa-asu näytti ihan venäjältä tulleelta kun siinä on sellasta ihme nyppyläneulosta pinta. kauheita.

ja suurinpiirtein loput vaatteet valkoisia.ei kellertäviä tai sinertäviä tai vihertäviä vaan valkoisia. käy varmasti tosiaan kaikille.
sillä 140eurolla ei osta puoliakaan noista kelan paketin vaatteista.mua oikeesti vituttaa,kun paketin otan nyt kuitenkin jokatapauksessa. ja viime vuoden paketti, samoin edellisen ja sitä edellisen oli siedettäviä oikeesti. niissä oli värejä
Täytyy huomenna käydä katsomassa. Kysy joltain jos haluaisi vaihtaa viime vuoden pakkaukseen, usein on ilmoituksia kun pakkaukset vaihtuu.
 
Moikka

Nyt äitiyspakkauksen uudelleen katsoneena, niin et sain isotkin kuvat avautumaan. Tykkään varsinki molemmista raidallisista potkareista, makuupussista, yöpuvusta ja siitä et oli kaks paria sukkia ja lapasia. Toppahaalari on väriltään vähän enemmän pojalle sopiva, jos on oikeen tarkka, mut en kyllä aijo olla, koska se on malliltaan tosi hyvä ja on hanskat ja muut sävy sävyyn. Voi kun sen sais jo :D Mulla on vielä kaks viikkoo ennenku saan neuvolasta paperit kelaa varten.

Muuten oon samaa mieltä outikon kanssa siitä, et pitää olla tosi kiitollinen kun meillä täällä suomessa on tämmönen etuisuus. Mun käsittääkseni missään muualla maailmassa ei jaeta tämmösiä laadukkaita paketteja ilmatteeks ihmisille.

Hudjuke ja Kajsa 22+1
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke:
Niin ja unikuu108 rauhoitu vähän ei oo meidän palstalaisten vika ettet tykkää tämän vuoden äitiyspakkauksesta.
no ei olekaan.samalla vertaa voi sanoa mielipiteensä jos sille linjalle lähdetään että mikään ei kelpaa jos ei tykkää jostain.

ja että se toppa on harmaa eikä sininen.

niin ja kait sitä nyt saa avautua minäkin kun muutkin?
 
Tuosta äitiyspakkauksesta vielä, kävin aamulla kelan sivuilta katsomassa kuvia ja haalari näytti siniharmaalta ja jotenkin ensivaikutelmani koko pakkauksesta oli et ompas poikamainen. Tosin näin vaan ne pienet kuvat kun oli ilmeisesti ruuhkaa kun ei millään avannut kuvia isommiksi. En jaksa tapella kenenkään kans joten siksi selvennystä :)
Ja siitä haalarista, kuvassa näytti siniharmaalta mun mielestä, mutta eihän niistä kuvista näekkään aina sitä oikeeta väriä.. tulipas nyt hassusti!

Minäkin sen pakkauksen tuun jokatapauksessa ottamaan, voihan sen haalarin+lakin ja tumput antaa jollekkin joka ne haluaa. Mullon esikoiselta melkeen käyttämätön -07 vuoden puku joten sitä varmaan sitten käytän.

=)
 
Terve taas!

Kävin itsekin lapsimessuilla ja katsoin livenä sitä äitiyspakkausta. Tykkäsimme molemmat mieheni kanssa siitä ja siitä toppa-asusta myös, kiva saada vähän kuvioita siihen ja muita. Lisäksi mukavia tavaroita ja juttuja mukana, ja kuulemma kynsisaksia kehitetty viime vuodesta, kun tuli niin paljon valituksia niistä, niin nyt ovat paremmat. Utelin paljon x)

Sain mieheni mukaan hyvin ja hänkin vähän innostui, mutta alkoi neljän tunnin kävelemisen jälkeen valittaa, että jokos lähdetään, eikä antanut kaikkea ostaa :D Sieltä sai paljon kaikkea kivaa ilmaisjuttuja sekä ostin tarjouksesta tutteja ja kirjoja. Innostuimme myös kantorepusta<3

Miehen vanhemmat tulivat, pitää mennä, kirjoittelen taas.
 
outiko jumppa tulee uusintana sunnuntaina!

äitiyspakkausta ei aiota ottaa kun on vuoden 05 pakkauksessa tulleet vaatteet ihan kunnossa. Mun mielestä noi pakkaukset ei yleensäkään oo niin erikoisia, että oisin ihastunut niihin. Toki kiitollisena otin sen, eikä mulla mitään valittamista oo. Ne nyt vaan on aika neutraaleja, kun pitää sopia vähän kaikille..

Painoa mulle oli muuten neuvolakäynnin mukaan tullu 500g/vko. Edellisellä kerralla se oli yli 600g/vko :D

misu75 rv22+4
 
Mussa ei äitiyspakkaus herätä mitään voimakkaita tunteita ku tiedän, että mun tulee osteltua niin paljon muitakin vaatteita. Ja nyt kun vanuhaalari puuttuu, voin ostaa hyvällä omalla tunnolla Tutan vanuhaalarin jota oon himoinnut.. :kieh:

Oon nähnyt pakkauksen siis vain kuvissa. Makuupussi on kivan yksinkertainen ja herttainen. Raidallisista potkareista tykkään, samoin bambulapasista ja sukista. Bambusta tykkään materiaalina tekstiileissä. Kuviollinen potkupuku on myös kivan simppeli.

Lorutoukka kirja on musta hauska ja pussilakanassa ihan pirtsakka kuvio..Siinäpä lyhyesti mun mietteitä.

Nyt lähen vähäks aikaa lepäilemaan..

PS: Iso tsemppihali Vilmav2:lle, koitahan jaksella siellä!
 
Heipä hei!

Kiivas äippäpakkauskeskustelu ollut täällä. Henkilökohtaisesti pidin 2008 pakkauksesta enemmän värien vuoksi. Mutta ilolla otamme tämänkin vastaan, ilmaista ja laadukasta vaatetta kun on. Plussaa oli ekologisuus ja kestovaippojen runsas määrä. Tässä viime päivien aikaan on saanut huomata, että on onni ollut syntyä suomeen, moni nainen savimajassa kärsii varmasti samoista jutuista kuin minä eikä saa hoitoa. Kyllä meillä on naiset asiat hyvin!

Harkkasupistuksista ja liitoskivuista, kummastakaan ei kokemusta. Liitoskipuja ehkä on ollut, kun on tullut tunne varsinkin liikkuessa, että joku huitoo sukkapuikon kanssa mahassa ja alakerrassa.

Mieliteoista, pitsa ja kevytmaito on ollut koko raskausajan hitti. Onneksi sorrun pitsaan äärimmäisen harvoin. Kevytmaidon suon itselleni, vaikka aiemmin join rasvatonta.

Ja sitten Vilman ja Elman vauhdikkaat käänteet nro 27364849.
Soittelin aamulla synnärille ja niinhän siinä kävi, että sinne kävi taasen meidän tiemme. Pissanäytteessä todella oli taas verta, proteiineja ja leukkareita. Ei tosin ollenkaan niin paljon kuin viimeksi. Verikokeita otettiin, kaikkea mahdollista sukupuolitaudeista (jestas, mistäs mä siveellinen nainen sellasen olisin saanut) raskausmyrkytykseen sun muuta. Crp oli noussut 35 ja hemppa laskenut 120 (tiistaina 137). Jälleen kerran Elman yksiötä sörkittiin, kohdunsuu kiinni ja kiinteä, kaulaa normaalisti jäljellä. Ultrassa kiukkuisesti potkutteleva lapsukainen, hyvä merkki kuulema, koska jos vauvalla olisi ahdinko niin se alkaisi heti vähentää liikkeitään. Todettiin että vaiva on jotain, mikä ei varsinaisesti liity raskauteen, vaikka sen "aikaansaamaa" onkin. Synnytyslääkäri lähetti mut tutkittavaksi kirurgille, joka teki omat tutkimuksensa ja juteltuaan urologin kanssa he totesivat, että litalginin ja burana 600 (keskustelivat kuulema asiasta pitkään ja hartaasti ja voi tässä vaiheessa raskautta ottaa jos muu ei auta, en kuitenkaan ajatellut napata ellei ihan kauhea olo tule) voimin kotiin ja jos taasen olo ihan kauhea niin sitten kirurgian ensiapuun. Urologi oli sitä mieltä, että munuaisista löytynyt muutaman millin tiivistymä on kivi ja veri+proteiinit sun muut ovat pissassa sen aiheuttamia. Ilmeisesti saan urologian polille ajan jos katsovat tarpeelliseksi. Mitään röntgentutkimuksia ja mahdollisten kivien murskaamista ei voida suorittaa jos on raskaana, että nyt vaan sitten pitää kärvistellä. Pääasia kuitenkin on että vauva voi edelleen hyvin.

Hieman alkaa kieltämättä kärsivällisyys ja voimat loppua, mutta life is life. Toivoisin vain, että hetken olisi helpompaa tämän raskauden kanssa ja voisi todenteolla nauttia. Kauhea syyllisyys lääkkeistä joita nyt syön, itkettää kun mietinkin mitä ne vauvalle tekee. Järki sanoo ettei mulle mitään sellaista määrättäisi, joka todella vaurioita tekisi, mutta mutta...

Kiitos Aurora tsempityksistä! :heart:
 
Olipas keskustelut paketista, mä kävin sitä kans kattomas enkä kyllä tykänny. Haalari oli ihan hirvee. Tämä siis vain mun mielipide :attn: Rahana taidan ottaa, esikoiselta jääny niin paljon hyvää vaatetta ja peitot sun muut että ei mitään järkee ottaa.

Vettä sataa, oli ihana ulkoilla kun tyttö hyppi lätäköstä toiseen ja oli niin onnellinen! :heart:

mamika & "Turo" 20+5
 
Äitiyspakkauksesta Musta molemmissa on kivoja juttuja. Uuden toppapuku näyttää enemmän äitiyspakkauksen toppapuvulta kun vanhan. Miehen kanssa puhuttiin et melkeinpä laitetaan ihan vaan ilman mitään toiveita se lomake menemään. Tuli sitten mitä tuli.

Tuhansia halauksia Vilmalle. Musta tuntuu tosi pahalta että sua vielä koetellaan, kun eikös me täällä päätetty et meijän kärsimykset oli tässä. Mutta onneksi vauvalla on kaikki hyvin.

Mieliteoista Mun teki sillon alussa mieli kaikkia raikasta. Suolasesta oon aina tykännyt enemmän ku makeesta. Nytkun oon ummetuksen takia jättänyt mm. jugurtit pois niin sitten on tehnyt enemmän makeaakin mieli.

(.) Vointi on kohtalaisen hyvä väsymystä on havaittavissa, tosin johtuu aikas paljon työkiireistä/stressistä. Maha on ollut. n maanantaista lähtien enemmän vauvamaha. En onneks oo levinnyt muualta, mikä onkin ollut tavoite. Painoa ei ole tullut paljoa, vaikka oon syönyt ihan kiitettävästi. Kamalat ilmavaivat tuli limskasta kun kävin äsken kahvilla kaverin kanssa. Onneks en usein niitä juo.

Mansikkatee ja Hippuli 22+4
 
Äitiyspakkauksesta Tykkäsin uudesta äitiyspakkauksesta! Kierrätysmateriaali-idea oli hyvä. Suurin osa vaatteista oli neutraalin värisiä tai valkoisia, eli helppo yhdistellä kaikkeen. Lisäksi pakkauksen vaatteissa oli vihreää, jota olin kovasti toivonut. :)

Kestovaippojakin pidän hyvänä asiana. Ollaan siskon kanssa molemmat innostuttu kestoilusta jo etukäteen. Pari viime päivään oon surffaillu netissä sopivia ja kivan värisiä kestovaippoja etsien. :D

Harkkasupistuksia on ollut välillä. Viimeksi eilen illalla. Edelleen vähän nipistää nuo supistukset, mutta neuvolatäti meinas että se voi johtua vaan kohdun nopeasta kasvusta. Pissanäytteissä ei nimittäin ollut mitään poikkeavaa. Vaarallista on vasta sitten jos tulee paineen tunnetta kohdunsuulle.

Tänään meen pitkästä aikaa töihin (baariin) ja on rankka ilta odotettavissa. Toivottavasti jaksan entiseen malliin, eikä selkä ala taas reistailla. :)

Illusia ja Emppu 21+0 :heart:
 
Vilma harmittaa sun puolesta kun joudut huolehtimaan koko ajan. Ihanaa että vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin. :hug:

Äitiyspakkauksesta, kävin sen livenä messuilla katsomassa ja musta se oli ihan jees! Ei herätä suuria tunteita. Mun mielestä on kanssa ihanaa että sellainen Suomessa annetaan.

Masua ja selkää säri tänään kaupassa kun oli rankka päivä. Seitsemäksi kävelin töihin, kävelin koko päivän töissä ja sen jälkeen messuilleja sitten kauppaan. Olihan taas päivä!

Päksäkkä 21+3
 
heipä hei..
onpa kiva kun kuvat on tullu nyt nettiinki..:) en oikein tiiä ite kummasta tykkään enemmän.. ehkä 2008 pakkauksesta. mutta kumpikin käy..:) harmi tosiaan että kevyttoppapukua ei tämän vuoden pakkauksessa ollut.. no niitä saa kaupasta..
tuli käytyä tänää kirpparilla ja ostettua muutamat bodyt..
ainiin saatin ilmaiseksi pinnasänky tosi nätti mielestäni.. avomieheni halusi sen heti kasatakkin.. minäkin sitten innostuin laittamaan uudet nallepuh lakanat ja reunasuojat sänkyyn.. jotka kyllä vielä otan pois kokeilu mielellä laitoin.. :D sitteri saatiin kanssa äidiltäni oli löytäny kirpparilta.. vaikuttaa ihan uudelta..
no siinä vähän taas päivitystä.. jaksamisia kaikille ja hyvää viikonloppua..
piritta ja moggulaa 20+5
 

Yhteistyössä