ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

Pakko kommentoida vielä muratti88:lle, että vanhat nimet ovat ihania! Toukokuussa tytön saava vanhin siskoni kuulemma antaa tytölle mummomme nimen, Aini Sylvia. :heart: Vanhoista omia suosikkejani ovat mm. Lyyti ja Kerttu. =)
 
Heip!

Tänään oli ultra, ja kaikki hyvin! :D :wave: Ollaan niin onnessamme nyt. Oli siro nöpönenä siellä polskimassa.. Suuremmalla todennäköisyydellä tyttö :heart: Täti sanoi suhteellisen varma olevansa, mutta mitään ei "vannonut".

Ja kättärillähän käytiin, myös viime vuonna samaan aikaan, eikä mitään ongelmia sukupuolen kertomisen suhteen.. Tytöltä se näyttikin, ihan erinäköinen kuin tämä ykkönen.

Istukka oli edessä, näin myös edellisessä raskaudessa.. Sinäänsä vähän harmi että taas liikkeet tulevat tuntumaan vaimeammilta :/ Mutta suurin merkitys on sillä että meidän ihana pieni ihme on kunnossa!

Isi oli ihana kun täti kertoi tyttöuutisen niin huokaisi:tulihan se prinsessa sieltä!

Nimistä: Milaa ollaan ajateltu näin alustavasti. Martta olis musta ollut aivan ihana, mutta isi ei sitten lämmennyt sille :D Ykkösen nimi on Taavi, vanha suomalainen, eikä niin kovin yleinen... Ainakaan vielä.. Toivottavasti ei tulevaisuudessakaan.

Himoja: edelleen hedelmät ja suklaa.. ja uusimpana tänään sima??? Ekassa raskaudessa teki mieli lakua ja salmiakkia ihan järkysti, sekä ryyni- että mustaamakkaraa..

Nyt en jaksa enää sihdata näppäimistöä tässä hämärässä.. Vaavvi nukkuu sylissä vielä niin menee vaikeeks!

Kimalle ja Viivi rv 19+2, sekä pieni mies 7,5 kk
 
Onnea Kimalle tyttölupauksesta :)

Mä katoin sen sairaalanja oli kyllä niin ihana se synnytys. Itku ihan tuli. Tänään ollu muutenki tunteet niin pinnassa. Johtunee kai näistä ihanista hormooneista =)

Katoitteko sillä siisti-ohjelmaa. Miten joku voi asua sellasessa kaaoksessa? Mulla nyt se siivousinnostus päällä niin teki ihan pahaa kattoa missä kunnossa sen perheen asunto oli. HUH!

Nimistänimi ollut valmiina jo esikoisen aikaan, mehän siis saatiin rakenneultrassa sillon tyttölupaus. Esikoinen on Miro, joten tää tulevakin sitten alkaa M kirjaimella mutta siitäpä ei sen enempää. :)

Oon kyllä ihan varma et viel oli jotain asiaa vaan nyt ei kyllä muistu mieleen. Vois lähtee nukkuun. Pää kipeä ja väsyttää ihan tolkuttomasti. Hyviä öitä kaikille. :)

äiskä + pikkuinen 21+3
 
OnSiisKevät, onpa kyllä ihan kohtuuton tuo lasten äidin asenne. En voi ymmärtää. Hän ei varmastikaan ymmärrä, että se kuka kärsii eniten, ovat lapset.

Kimalle, onnea hyvästä ultrasta ja tyttölupauksesta :heart:

Nimistä, tytölle on nimi, poika on mietinnän alla. :)

(.)Täytynee aamulla soitella taas synnärille. Kylki kramppasi illalla taas aika hyvin ja olo ei ole lähelläkään normaalia. Lisäksi äsken huvikseni pissasin purkkiin niin kyllähän se ei ihan puhdas ollut. Ei ollenkaan nin verinen kuin neuvolassa ja sairaalassa, mutta ei puhdaskaan. Ei se pöntössä niin näy. Eli jos minusta ei kuulu, niin sille reissulle jäin.

Hyvää viikonloppua!

Vilma ja Elma 21+0 POKS!
 
Huomenta! Kohta esikoisen kans pihalle kuraleikkeihin, koko viikko oltu sisällä kipeenä.

Olin eilen neuvolas, kaikki ok. Painooki oli tullu viime kerrasta 3kg, voi kristus... :LOL:

Nimistä Tytöstä tulee Elle, se on ihan varma mutta kaikki muu onki sitte auki! Pojalle ei tunnu löytyvän mitää hyvää nimee.

Enää muutama päivä ja sitte tämäki mamma pääsee ultraan!! Kyllä sitä on odotettu...

Hyvää viikonloppua!! =)

mamika & "Turo" 20+5
 
Heippa vaan..

Ja näin suoraan ANTEEKSI kun en ole käyny kun kurkkimassa teiän juttuja, mutten oo mitään höpötelly. nolottaa :ashamed: ... Meillä alkaa meiän talon remontti nyt pääsiäisen jälkeen niin ollaan jouduttu valmistelee sitä sitten ni aika netissä on jääny tosi minimaaliseksi. 14.4 alkaa ulkoseinien purku ja sit katon purku...kaikki laitetaan uusiks :) että sellain kiva pikku rojekti..ja se kun saahaan päätökseen niin alkaa sisäpuolella kaikkien alakerran lattioiden purku ja uudelleen rakennus..puuh..kunhan kaikki saatais vaan valmiiks ennen elokuuta ja mielellään heinäkuutakin...

Vaavista sen verran että potkuja tulee ihan hirveesti ja reagoi hienosti jo siihen et jos tökkäsee johki kohtaa masua niin hetken päästä tulee potku/nyrkki siihen takasin ?


Nimistä Tytölle ollaan enempi mietitty nimiä, mut on meillä pojallekin joitain valmiina.
Päätettiin kyl et katotaan samanlailla ku esikoisestakin et kyl se nimi sit osuu kohalle kun näkee vauvan. Mä haluaisin jonkun mikä alkais C:llä kun esikoinen on Casandra.

Himoja edelleen maistuu hedelmät ja vichy ihan parhaalle, oon kyl tosin nyt selkeesti siirtyny myös tolle herkuttelu puolelle enmpi..ja sen huomaa painossa..oikee jänskää mennä neuvolaan 15.4 et kuin paljon sitä elopainoa jo on..omien laskujen mukaan ja mun vanhempien vaa'an ni mulle ois tullu n.4kiloa kokonaisuudessan.

Että sellasta meille näin nopsaa..yritän kunnostautua ja ruveta höpöttelemään hieman useammin ni en ihan putoa kärryiltä..

Starre ja Hippunen 22+2 ?
 
Käytiin eilen katsomassa vaunuja ja niinhän ne sitten lähti mukaan. Ora saagat vm.-06, yhdellä lapsella ollut, vähän käytetyt ja erittäin hyvässä kunnossa. Ovat kyllä ihan uuden näköiset musta oranssit. Renkaat eivät ole oikein ollenkaan kuluneet, vararengas mukana, rengas pumppu, hyttysverkko,sateensuoja,kaksi jalkapeittoa,hoitolaukku ja kaikki oran omia varusteita. Maksettiin niistä 300?. Ei mielestäni kovin paha hinta ottaen huomioon että ovat vähän käytetyt ja erittäin hyvässä kunnossa ja kaikki varusteetkin mukana.

Nimistä ollaan mietitty pojalle nimeä Valtteri ja tytölle Ilona.

Ihanaa kun pieni on ruvennut potkimaan ihan kauheesti :heart:

jenzka 19+2
 
Neuvolasta tulin juuri. :)

Painoa oli tullut viime neuvolasta tasan kilo (/kilo ja 100g lähtöpainosta). Kohdunpohjan korkeus oli 18,5. Hemoglobiini oli laskenyt niin paljon, että se piti mitata kahdesti, kun "neuvolatäti" ei ekalla kertaa uskonut. :) hb 137 -> 106, toisella mittauskerralla 111. Verenpaine oli matala, niin kuin aina, 104/46. Pissanäyte oli puhdas. Vauvan syke oli 145+ ja masuasukki pysyi hienosti paikoillaan koko kuuntelun ajan. :) Sen jälkeen alkoikin sitten vilske masussa. :D

Seuraavan neuvola-ajan sain reilun kolmen viikon päähän. Silloin saan raskaustodistuksen ja kelan paperit. Ja ajan lääkärille.

Nimistä Nimeä ollaan mietitty paljon ja etunimi suosikkeja on muutama molemmille sukupuolille: Eemil, Emilia, Elias, Akseli, Amanda ja Iida. Haluamme antaa lapselle kolme etunimeä, ja olemmekin listanneet erilaisia nimiyhdistelmiä kuten: Eemil Ahti Samuel ja Emilia Aino Maria. ("herkullisimpia" ja harvinaisimpia toisia ja kolmansia nimiä tai nimiyhdistelmiä en halua paljastaa...) Lapsen nimi valitaan kuitenkin lopullisesti kun näemme "kuka" sieltä masusta tulee. :D

Illusia + Emppu 21+0 :heart:
 
Kuvat ilmestyneet Kelan sivuille, käykää kurkkaamassa:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?OpenDocument

Siellä on vaan ihan kauhee ruuhka eikä meinaa päästä. Tuun kommentoimaan, kun saan kuvat auki :D

outiko 23+2
 
Kävin katsomassa äitiyspakkauksen kuvat ja minun mielestäni on oikein kiva pakkaus. Varsinkin makuupussi oli aivan ihana!

No, jokatapauksessa me otamme avustuksen rahana, koska esikoisen jäljiltä on ihan kaikki tallella. Meille pakkaus olisi vähän turha, vaikka oikein kiva onkin!

Sini rv 21+3
 
Olipas vallan ihana pakkaus :heart: Ihania värejä. Ja mun mielestä on tosi hyvä, että ekologisuus on otettu huomioon tossa ja käytetty paljon kierrätysmateriaaleja. Hyvähyvä!
Ja se, että kertakäyttövaipat poistetttu kokonaan on hyvä. Koska halutessaan niitä saa kaupasta kuitenkin. Ja minä ainakin mielelläni kokeilen tota kestoiluakin.

Onneks pääsee ens viikolla laittamaan hakemuksen eteenpäin.

Nyt ei muuta tällä kertaa :)

outiko 23+2
 
Täältä ei mitään uutta. Vauva muksauttelee etenkin iltapäivisin, aamuisin on ihan hiljaista, taita olla aamu-uninen ;) Haikaranpesään ilmoittauduin, valmennukset heinäkuun alussa.

Lainasin kirjastosta IIIHANAN Katja Tukiaisen sarjakuvakirjan Rusina joka kertoo hänen ensimmäisestä raskaudestaan, synnytyksestä ja parista ensimmäisestä vauvavuodesta.

Kahvin juonnista ei enää näillä viikoilla tarvitse olla ihan kauhean huolissaan - se keskenmenoriskin lisääntyminen on lähinnä ensimmäisen raskauskolmanneksen ongelma. Meidän viikoillamme tarvitaan jo hiukan enemmän kuin pari espressoa liikaa jos haluaa vauvastaan eroon... Ja oikeasti, me kaikki olemme syntyneet siihen aikaan kun raskaanakin oleva sai imeä kofeiinia kuin sieni. Jos se nyt ehkä saattaa sen muutaman gramman vauvan painoa pienentää, niin hälläväliä... Tiedä vaikka kohta jossain tutkimuksissa toteaisivat että kofeiini edistää sikiön aivojen kehitystä tjsp... :D

 
Ei ollut oikeen mun mieleen tuo pakkaus. Ottaisin ennemmin viime vuoden pakkauksen. Jotenkin poikamainen, vaikka mun mielestä ei pelkästään punanen oo tyttöjen väri ja sininen poikien. Mut toki ennemmin otan ton pakkauksen mitä sen 140e.
 
Uusi äippäpakkaus vaikuttaa hyvältä, mut kevyttoppahaalari puuttuu!!!!! Se kyllä harmittaa :eek:

Nimistä vielä, tyttö on Kajsa Katariina ja jos onkin poika niin Kaius on etu mini toinen vielä hakusassa.

Ai että mua nyt harmittaa toi kevyttoppahaalarin puuttuminen :kieh: No enköhän mä tästä yli pääse :LOL:

Hudjuke ja Kajsa 22+1
 
Kiva tuo uusi pakkaus, tosin ehkä enemmän poikien :whistle:
nimistä meillä tytöstä olisi tullut Ella, Venla tai Maya. Pojalle on nyt muutama vaihtoehto joista Emil tällä hetkellä ykkönen, mutta myös Eemeli, Elmeri tai Elias mietinnässä, toinen nimi on Onni ja kolmas tulee pitkän ajan takaa miehen suvusta ja siitä nimestä en tykkää :ashamed:
 
äitiyspakkaus en oikeen tykännyt niin paljoa uudesta pakkauksesta, 08 on mieluisampi...minulla tökkii toi makuupussi:( ja vähän ulkohaalarikin, onkohan kelalle mahdollista esittää toivetta että sais vanhemman paketin....tai sitten nopsaan hakemusta menemään että vanhaa pakettia vielä olis...

meeruska 19+3
 
Zinnie, itse opiskelen Keravalla =) tai eipä tosiaan ole koululla tarvinnut montaa kertaa enää keväällä käydä kun lähinnä kulutan aikaani kotosalla ja kirjoittelen sitä opinnäytettä.

Minäkin löysin tänään uudet äitiyspakkauksen kuvat.. ihan kivalta näyttivät, kelpaa minulle :). Vähän jänskättää nuo kestovaippailut, mutta ehdottomasti kokeillaan!

Mietin tuossa kun lueskelin, että monet ovat menossa lapsimessuille viikonloppuna, että onko kaikilla niin tunnollisia miehiä että lähtevät mukaan?!? =) Oma puoliskoni on sellainen juntti, ettei suostuisi lähtemään.. ehdotin kyllä eilen mutta heti tyrmäsi idean. Muutenkin se vain ihmettelee vouhotustani.. haluisin mennä katselemaan jo vaunuja, vaatteita ym. mutta se ei innostu ollenkaan :(. Ei sillä etteikö sitä vaaveli kiinnostaisi... puhelee aina iltaisin vatsalleni... söpöä B).

Ehkä se vouhotus rupee vasta sitten kun se kongreettisesti saa sen vauvan huollettavakseen :p Näin ainakin toivoisin.

Joku kyseli onko normaalia että vaavelin liikkeitä ei tunne pariin päivään. Vaikka itse rupesin liikkeet tuntemaan jo hurjan aikaisin, niin tuossa kolmisen viikkoa sitten oli kanssa sellainen vaihe että ei tuntunut juuri mitään kolmeen päivään... huolestuin kamalasti, mutta sitten se polskuttelu taas alkoi :). Joskus on päiviä että tuntuu että pienokainen ei kerkiä nukkumaan ollenkaan.. jatkuvasti vatsa tutisee.. ja toisena päivänä taas se saattaa antaa vain muutaman merkin olemassaolostaan. Vaihtelee paljon. Mutta tässä vaiheessa kun on 21+0 tuntuu liikkeet kyllä jo päivittäin. Ihanaa myllerrystä :heart:

Nimistä sen verran, että olen itse miettinyt nimiä vauvalleni varmaan 5-vuotiaasta lähtien ja aikalailla aina vaihtelee mieltymykset :) Tai on jotain nimiä joista olen pitänyt pienestä lähtien, mutta ovat nykyään niin yleisiä etten tiedä haluanko sellaista antaa. Sukunimi lapsella tulee olemaan niin yleinen suomalainen sukunimi, että olisi kiva antaa sellainen etunimi jota ei jokaisella vastaantulevalla ole.. ei silti sellaista että lapsi joutuisi kärsimään siitä tulevaisuudessa kuten tuo Puolukka :) (eikä millään pahalla niitä kohtaan jotka tuosta nimestä pitävät.)

Nyt aurinkoon talsimaan jälleen.. ihanaa! B)
 
Luulen, että jos tekee hakemuksen lähiaikoina Kelaan ja toivoo erityisesti sitä viime vuoden mallia, niin sen voi vielä saada. Minä taas ehottomasti tahdon tämän vuotisen.
En kokenut että olisi ollut liian poikamaisia. Ja varsinkin kun en tykkää siitä jaottelusta että "tyttöjen vaatteet ja poikien vaatteet".
Mulla on niitä edellisvuosien pakkauksien vaatteita ostettuna kirpparilta vaik kuin ja paljon.
Ostin myös viime vuotisen kevyttoppapuvun (mikä siis tältä vuodelta puuttuu) 1 eurolla kirpparilla. Oli vielä käyttämätön :)

outiko 23+3
 

Yhteistyössä