ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

Kyllä se taitaa olla paikkakuntakohtaista, kun mä kävin Satakunnan Keskussairaalan pelkoklinikalla jo pari viikkoa sitten.. Ei siellä kysytty viikkoja, kun soitin aikaa. Neuvolantäti sanoi, että voin soittaa sinne ihan itse, jotta saan varmasti itselleni sopivan ajan! Kannatti käydä, tunnin juttelusta ihanan kätilön kanssa jäi tosi hyvä mieli!! Ja muistinvirkistykseksi teille; en pelkää niinkään synnytystä, vaan lapsuuden traumoista johtuen tuota Satakunnan Keskussairaalaa.. :ashamed: Seuraavan kerran menen pelkopolille toukokuussa, otan silloin mieheni mukaan, kun tämä sama kätilö vie meidät privaatti-visiitille synnärille!

Enää 3 tuntia aikaa rakenneultraan.. :D


 
Hih.. onpas kiva käydä lueskelemassa aina muiden kirjoituksia, vaikka itse olen laiska kirjoittelemaan =)

Illusia85 meillä on ihan sama ongelma tupakansavun kanssa... meillä se haju tulee olohuoneeseen kun alakerrassa poltellaan sisällä. Usein menen hissillä alas vain sen takia ettei tarvitse sen järkyttävän tupakanhajun läpi kävellä, joka leijuu tuossa kerrosta alempana. Onneksi se ei enää niin kovasti saa yökkäämään kuin alkuraskaudesta :). Mutta on se ärsyttävää, että tupakoimattomat joutuu kärsimään hajuhaitoista :(.. onneksi se ei ole jatkuvaa.

Ouska, kuva oli kyllä aivan ihana. Hyvät naurut sain kun älysin mihin se nuoli oikein osoittaa ;) .

Meillä käytiin rakenneultrassa viime torstaina ja kaikki todettiin olevan normaalisti. Sukupuoli olisi haluttu saada selville, mutta toinen piti jalkojaan niin tiukasti ristissä, että edes arviota sukupuolesta ei saatu :|. Tosin mietittiin sitten että sen on pakko olla tyttö koska muuten olisi levitellyt jo sukukalleuksiaan ylpeänä :D. No mutta ei sen sukupuolen niin väliä kunhan on terve. Tietääkö muuten joku saako sukupuolen tietää vielä ennen synnytystä ihan tuolla julkisella puolella? Yksityiselle kun ei sen vuoksi viitsisi aikaa varata pelkän sukupuolen vuoksi, rahaa kun ei ole liikaa.

Meidän pienellä oli mittaa 16,30cm ja painoa vähän vajaat 300g... hirmuisen pieneltä kuulostaa, mutta kaiketi normaalia kun ei ultratätikään mitään erikoista sanonut.

Oikein kauhistuin kun luin noista kokiksen/kahvin juonti määrityksistä... minä juon kahvia entiseen tapaan, tosin ei enää tee niin paljon mielikään. Kokista on harvoin saatavilla, mutta sitten kun on sitä joisi vaikka kuinka paljon... kahviakin saattaa joinain päivinä mennä viisikin kuppia... mutta joka päivä en kyllä kahvia edes juo. Voisi ehkä ruveta rajoittamaan entisestään.. (*ja lähtee samalla täyttämään kahvikuppiaan*) :D

vilmav2 ja muut jotka joutuvat elämään pienoisessa pelossa että kaikki on hyvin.. voimia! Itselläni kokoajan sellainen olo että kaikki on mennyt liian hienosti ollakseen totta.. kauhutarinoita kun tietää aivan liikaa.

Nyt taidan lähteä ihanaan auringonpaisteeseen ja samalla hypistelemään vauvanvaatteita kauppoihin B) Vielä ei ole hankittuna kuin yksi pieni potkupuku.
 
Hei taas kaikille! Tekstiä on tullut taas, vaikka yritän päivittäin käydä edes lukemassa!

Mandy kiitos taas uudesta pinosta! Kävin lukemassa tuon Leijonan horoskoopin, ja jotenkin toivoisin meneväni yliaikaa sen verran, että lapsesta tulisi Neitsyt..

Vilma toivottavasti kaikki on ok.

Paljon oli muutakin kommentoitavaa, mutta ne unohtui jo.
Ouska, teille taitaa tulla aika rento poika! :D Ihanasti näytti, ettei äidin ja isin tartte miettiä, kumpi siellä on.

Kävin eilen ostamassa jo nalletyynyn pinnasänkyyn, pehmoisen narupipon ja parit vauvasukat (harmaita, missä oli pääkallo varressa, poikaolo vain vahvistuu päivä päivältä.. Rakenneultra vasta viikon päästä). On ne niiiiin söpöjä ne pikkuvaatteet. Mutta pitäisi ostaa vähän suurempiakin, tällä hetkellä taitaa olla 74cm suurimpia bodyja mitä löytyy.. Reimatecin tehtaanmyymälästä on tullut ostettua melkeinpä kaikki muut. Kuinka suuria bodyja normaalisti menee esim. noin 4kk lapselle? Kun katsoin, että äitiyspakkauksessa suurimmat oli 70cm.

Yritin ymmärtää Kelan sivuja, mutta kysyisin vielä teiltä, jolla on kokemusta; Jos jää äitiysvapaalle 50pv ennen LA:ta, lyhennetäänkö sitä äitiysvapaata sitten sieltä toisesta päästä? Jos työterveydessä kävisi, ja saisi nostokiellon sitten lääkäriltä..

Vaavitar + tintta
 
vaavitar: Aika yksilöllistähän tuo on, mutta nelikuinen menee suurinpiirtein 62-68 cm vaatteilla, meidän kohta kymmenkuinen on käyttänyt kokoa 74 n. puolivuotiaasta ja vielä passaavat hyvin =)

Ilma on kuin morsian! Vitsi että harmittaa, miehellä tänään töissä vuosi-inventaario, joten joutui aikaisin lähtemään ja tulee tod.näk myöhään, ja meidän vaunut jäi takakonttiin :kieh:
Pitää varmaan vaan olla hurja ja pukea Leevi johonkin rönttäpukuun ja painaa pihalle.

Käytiin eilen katsomassa niitä sisarustuplia ja kas kummaa, tykästyttiin luonnollisesti hemmetin kalliisin Emmaljungan vaunuihin... meni edellinen lastentarvikeliike kertaheitolla, tosi hyvä palvelu ja tuossa sitä näki miten on hinnoissakin ilmaa kun mentiin vähän kauemmas... :whistle:

Liikkeitä tuntuu vieläkin hyvin hentoisina, mahtaako tuo istukan paikka tosiaan noin vaikuttaa :eek: Tuntuu ihan oudolta, kun tässä vaiheessa Leevi kenki jo niin että sai melkein varpaista napsaistua kiinni! Mutta mieskin vakuuttaa koko ajan kaiken olevan oikein hyvin, niin mitäs tässä marisemaan, olenhan säästynyt niiltä ikävimmiltä vaivoilta, mitä nyt närästys välillä vaivaa ja selkää kolottaa, mutta jo pelkästään tuon mein poitsun kanteleminen voi kyllä jo aiheuttaa tuota vikaa =)

Kofeiinista en luovu! :D Vähentäminen on toki ihan hyvä juttu, mutta ei kyllä aamu lähde käyntiin ilman sitä toistakin kupillista, ja kylässäkin juon ihan surutta.

Mukavaa aurinkoista päivää kaikille!

kielletty & pikkuinen (Hertta :LOL: ) 21+3
 
Minultakin moikat!

Tulin kirjoittamaan tylsyyttäni pois. En jaksa mennä harjoittelemaan, laiskuus on iskeny. =) Kaunis ilma ulkona todellakin. Pyöräileminenkin on nykyään kivaa, kun tiet ovat sulat, vaikka kotiinpäin joutuukin rullaamaan pelkkää ylämäkeä pari kilometriä.

Pitäisikö minunkin kommentoida kahvinjuontia. Enpä suostu minäkään siitä luopumaan, mutta ei ihan sitä lähes kymmentä kuppia enää mene päivässä, niinkuin ennen. =) Aamulla menee kaks, myöhemmin päivällä ehkä yhteensä kaks. Tupakkia en myöskään kuluta enää paljon mitään.. Ennen meni aski päivässä monen vuoden ajan, mutta nyt ehkä kerran viikossa yksi savuke, jos sitäkään. En voi enää ikinä polttaa samalla tavalla kuin ennen, koska olen herännyt monena yönä pahoihin keuhkokipuihin. Syön nikotiinipurkkaa silloin, kun tekee tupakkaa mieli.

Olenkohan minä vähän hönö odottaja, kun en jaksa ressata mistään kahvin- tai kokiksen juonneista, ruokamääräyksistä, uusien vauvanvaatteiden pesusta, vaunuista, painonnoususta ym. Tässähän melkein koko odotus menee muutenkin valmistumista tavoitellen, eli omalla painollaan. =)

Ai niin ja onnea tyttö- ja poikalupauksista heille, ketkä niitä saivat! Yhdellä ystävistäni on laskettu aika kolmen päivän päästä ja sitä jännään myös.

Onnellista päivää kaikille! :wave:
 
Mukavaa huhtikuuta ja aprillipäivää kaikille! =)
Kiitos Mandylle uudesta pinosta!

Aivan uskomatonta että huhtikuussa mennään jo, mihin tämä aika oikein kuluu!

Kahvinjuonnista Olen yrittänyt kiltisti pitäytyä siinä neuvolan kolme kuppia per päivä -ohjeistuksessa, riippuu aika pitkälti päivän kulustakin. Normaalisti töissä menee yksi kuppi aamulla ja yksi iltapäivällä, eikä kotona yleensä edes tule iltaisin kahvia keiteltyä.

Onko moni muuten seurannut sitä sairaala-sarjaa neloselta?? Mä oon innostunut katseleen lähinnä niiden synnytystarinoiden takia ja kun itse olen todennäköisesti menossa Taysiin synnyttämään niin ihan mielenkiintoista nähdä vähän millaista siellä on kun synnytysvalmennusta eivät enää siellä järjestä paikan päällä. :(

Jeppis & Pikku-Papu 21+4
 
Hyvää aprillipäivää kaikille!

Mä kirjoittelen todella pitkästä aikaa... Lukemassa olen käynyt päivittäin ja moneen kertaan, mutta olen niin pirun laiska näissä kirjoitteluissa...

Meillä oli rakenneultra jo parisen viikkoa sitten ja kaikki kunnossa... Pikkuveli olisi tuloillaan :heart: . Kävimme myös 4D ultrassa yksityisellä, koska sieltä saa kuitenkin vielä paremmin selvitettyä että kaikki hyvin. Kovin oli kuvauksellinen kaveri ja saatiinkin monta hyvää kuvaa mukaan sekä sen DVD:n. Olihan se käytävä nytkin kun kerta esikoisestakin käytiin, silloin tosin pitkälti uteliaisuudesta saada sukupuoli tietoon kun eivät kunnallisella vielä kertoneet. Poitsu olikin sitten aika kookas ikäisekseen painoa 480g viikoilla 21+2, suunnilleen pitäisi kai olla tuota kokoluokkaa rv25... No vähän sitten säikähdin ja päätin hieman rajoittaa herkuttelua (tosin huonolla menestyksellä) ettei nyt ihan hirmuisen isoksi pääsis kasvamaan... Itse kun olen sellainen 158cm/52kg pätkä niin en haluis punnertaa 4kiloista kaveria pihalle... Tytössäkin oli hommansa ja painoa tällä 3842g. Nyt tosiaan arveli mikäli tuohon malliin kasvaa syntymäpaino olisi 4200g :eek: . Joo apua!!!

Mistähän täällä on sitten ollut puhetta... Vaunuista. Joku kyseli Dorjaneista ja meillä ollut tytöllä sellaiset ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen! Isot vaunut (jotka kuitenkin menee pieneen tilaan), tyttö 1,5V nukkuu niissä edelleen päikkärit pihalla... Helppoa, kun ei tarvitse enempää nukutella... Suosittelen! Ne aion edelleen pitää, mutta ostin myös carena douple swing tuplat. Ainoat tuplat missä mun mielestä tarpeeksi tilaa kuomun alla, mahtuu neitikin sitten sinne alle... Ja minusta kätevät kun saa alkuun vauvan omaan rauhaansa koppaan...

Mitäpä vielä... Sitähän mun piti kysyä että oletteko hyvällä omallatunnolla syöneet esim. juustoja/ jugurtteja missä ei mainita että ovatko päst.maidosta? Mä olen aika tarkka näiden syömisten suhteen ollut varsinkin esikoista odottaessa... Mutta nyt lähinnä kiinnostaa syöttekö lidl jugurttiherkkuja ihan huoletta... Tai juustoja? Niissä kun ei ole kaikissa tietoa pästoroinnista... Mutta olis niin hyviä...

Liikkeistä... Mulla alkoi tuntua vasta +20 viikoilla ja vasta kunnolla tässä viikon sisällä... Istukka edessä niinkuin arvelinkin. Esikoisesta oli sama juttu. Tää poitsu liikkuu kyllä melko paljon. Tyttö oli tosi rauhallinen, mikä oli aika pelottavaakin kun niin vähän liikkui... No nyt menee senkin edestä :LOL: Tää oli perätilassa, minkä kyllä huomaakin kun potkii tonne alas... Ei tunnu mitenkään kauhean miellyttävältä, kun tuntuu että jalka tulee ulos :/ Toivottavasti kääntyis pian... Täytyy seistä päällään ;)

No eiköhän tässä ollut nyt vähäksi aikaa... Hyvää keväänjatkoa, seurailen jutusteluanne sivusta ja palailen taas kun jakselen...

Lena 22+1

Vielä olette asuinpaikoista jutelleet... Länsi-helsingissä asustellaan... Asunnonvaihto kuume olis kova kun kaksiossa ollaan... Kadehtien lueskelen juttujanne lastenhuoneista :ashamed: No mutta tässä aiotaan varmaan vielä asustella kun kuitenkin hyvin mahdutaan ja on melko edullinen asua.
 
Täytyy nyt itsekkin kommentoida tuohon juomis ja syömis asiaa. Itse olen noudattanyt sitä kolme kuppia kahvia päivässä. Välillä juon vain yhden kupin päivässä ja toisena taas saatta mennä neljä, mutta yleensä juon vain kupillisen aamulla. En ole niin tarkkaan katsonut noita juustoja onko pästeröityjä vai ei. En ole muutenkaan ottanut noita ruoka juttuja ihan niin vakavasti. Olis tosi p*ska mäihä, jos just nyt saisin niistä jotain kun en ennekään ole saanut.

jenzka 19+0
 
Moikkelis :) Ihana aurinkoinen päivä tänään B)

Enpäs ole sitten käynyt viime lauantain jälkeen täällä :( En ole kerennyt enkä jaksanut, selkä meni viime lauantaina hirmu kipeeks ku hommasin melkein sen koko päivän vaikka mitä. Ja kivuttomia supisteluitakin on ollut mutta nyt onneks rauhottunu.
Olipas taas lukemista, mut sepä olikin odotettavissa :D

Neuvolakin oli maanantaina ja kaikki hyvin :) Siinä samalla oli pojalla 1v neuvola ja sydänäänten kuuntelusta ei meinannu tulla mitään ku poitsu piti ottaa siihen viereen pedille, kun säikähti sitä laitetta ja ku äiti laitetaan makaamaan pedille :/ Nooh, siinä se kuitenki huus samalla ku sydänääniä kuunneltiin, kunnon kuoro oli :D Noh, syke oli semmosta +140, ei keretty siinä ruveta tekee mitään hienosäätöä :D
Ja kaikki oli muutenki ihan hyvin. Hemppa ei ollu paljoo ees laskenu viime kerrasta. Tammikuussa otettiin hemppa ja se oli 116 ja nyt vasta maanantaina otettiin toisen kerran ja oli 115 eli ei tarvinnu vieläkään alottaa rautatablettien syöntiä, onneksi :) Verenpaine oli vähän matala 113/66 ja sano et saattaa tuostaki johtua et jos huimaa kun nousen äkkiä jostain ylös...
Että semmosta :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö- ja poikalupauksista :)

Ja tervetuloa uusille minunkin puolestani :wave:

Ja nyt jos muistelisin mitä piti kommentoida...

Tupakoinnista Itse poltin sillon kun EN raskaana ollut. Ennenku odotin esikoista, niin poltin ja poltin myös esikoista odottaessa puoli väliin saakka, koska en tiennyt ollenkaan olevani raskaana ennenkuin puolivälin tienoilla ja kun sain tietää, tupakointi loppui heti!
Ja sit esikoisen syntymän jälkeen imetin 2vk ku oppi sit pullosta juomaan kun joutu ennenaikaisen syntymän vuoksi olemaan keskolassa kuukauden ajan. Ja sit aloin polttaa uudelleen. Sit kun aloin odottaa enkelityttöämme, niin lopetin heti tupakoinnin, mutta uudelleen aloitin, kun synnytin kuolleen lapsemme. Ja kun kolmatta rupesin odottamaan niin siihen loppu minun tupakointi lopullisesti, enkä ole sen jälkeen polttanutkaan, edes raskauksien välissä :) Mutta mulle riitti se syyksi lopettaa tupakointi, että kun pieni ihmisen alku kasvaa masussa.

Herkkyydestä Täällä kans vollotetaan melkein joka päivä, ja välillä ihan ihmeellisistäki asioista :D Ja hääohjelmia ku katon, niin ilman kyyneliä en ole niitä saanut katsottua :D Ja välillä raivostun ihan pienistäkin asioista :ashamed:

Dheal, oeltko muuten mistä päin Kainuuta? Itse olen kans Kainuusta ja KAKSille meen synnyttää :) Ja meillä aika lähekkäin lasketut ajatki, itsellä on 22.8.

Ai niin ja ONNEA tuoreille morsiamille :)

Vatsan kutinasta Täällä kutittaa välillä myös, en tiiä miks, saa olla raapimassa melkein verille :D

Vauvojen/lasten uusien vaatteiden pesusta Minä pesen uudet vauvan vaatteet ennen käyttöönottoa, just että poistuu niistä ne aineet vai mitä niissä on ku uusia ovat ja sit että ku ovat lojuneet ties missä siellä kaupoissa. Mut suunnilleen siinä ku lapsi on reilun vuoden ikänen niin en enää pese.

Lääkärikäynneistä Neuvolassa just puhuttiin, et mulla ois seuraava lääkärikäynti rv 28 suunnilleen, mut nyt ku mulla ollu niitä supisteluita et jos ne pahenee tai jotain niin varataan sit ylimääränen aika. Ja mä en tiiä et onko mulla niitä äitipolikäyntejä tulossa sit myös. Ku viime raskaudessahan minä kävin tiheissä seurannoissa, et vielä ei tiedetä miten menetellään tämän odotusaikana. No sen näkee sitten jossain vaiheessa. Mut jos mitään ei tule, niin lääkärikäynti on sit tuolloin rv 28. Jos ei ole äitipolikäyntejäkään.

Syömisistä Mä joskus syön pari lämmintä ateriaa päivässä mut yleensä sen yhen.

Ja täällä tekee jatkuvasti mieli suklaata, sipsejä ym... Ja kahvia pitäs saada ainaki se yks kuppi päivässä, muuten tulee ärsyttävä pääkipu. Mut välillä taas yritän olla juomatta sitä yhtäkään, koska meinaa sit närästää. Ja tuoremehua tekee mieli, mut seki saattaa illalla närästää, mut ei voi mitään jos tekee mieli sitä juoda :D Ja cocista pitää välillä saada mut varsinki BonAquaa :p Mut sit jos juon noita hilihappopitoisia juomia paljon, niin illalla turvottaa...

Mä en oikeestaan oo ees muistanu seurata tota Sairaala-sarjaa...

Nyt jos lähtis laittaa pyykit kuivumaan, poitsu nukkuu päikkäreitä ni kerkeis tehäki täs jotain ja ennen klo 15 pitää hakee neiti kerhosta :)

Mut hyvää päivänjatkoa kaikille :) Toivottavasti tuo aurinko nyt paistaa koko päivän, aamusella ku oli vielä aika harmaata :/ Mut pitää nauttia auringosta nyt B)

mertsu 19+4 :heart:
 
Väliaikatietoja taasen.
Eilen alkuillasta kivut pahentui sellaisiksi, että niiden kanssa ei voinut olla kotona ja taas synnärille päivystykseen. Lääkäri tutki ja alkoi vakaasti epäillä virtsatiekiviä. Jouduin (tai sillä hetkellä tuntui että sain) jäädä prenalle, jossa aloitettiin litalgin lääkitys. Eipä se mitään auttanut ja kahdeksalta oli pakko laittaa petidiiniä lihakseen. Se kyllä vei kivut lähes kokonaan pois, mutta sivuvaikutuksena aloin oksentaa ja sitä riemua riitti sitten loppuyö. Haahuilin yöllä käytävillä ja katselin kun vierihoitomammat hoiti vauvojaan :heart:
Aamulla ultrattiin munuaiset, joissa ei mitään hälyttävää. Mahdollisesti saattoi näkyä pieni kivi, mutta ei ole 100%varmuutta. Lisäksi munuaisaltaassa oli jäännösvirtsaa, mutta se kuulema voi johtua raskaudesta. Päivän paras hetki oli ehdottomasti rakenneultra, johon pääsin alkuperäisen suunnitelman mukaisesti. Kaikki oli pienellä hyvin, vastasi viikkoja 20+2, rakenteet kunnossa. Siellä se imi peukaloa ja heilutteli jalkojaan. Oli ihan kippurassa niin ei kovin hyviä kuvia tullut. Sukupuolta ei edes kysytty, kun jotenkin tuntui näiden hässäköiden jälkeen tarpeettomalle. Selviää sitten synnytyksessä :) Äsken pääsin tosiaan kotiin litalgin purkin kanssa ja antibioottia syön viikon. Jos kaikki menee ok niin ensi viikolla käyn antamassa neuvolassa kontrolli pissanäytteen sen verisyyden takia. Jos kivut yltyy eilisen kaltaiseksi niin sitten vaan takaisin.

Että sellainen reissu meillä! Nyt lepäämään.

T: Vilma ja Elma
 
Ihanaa aurinkoista päivää kaikille :flower: ja aprillipäivää myös!

Ouska täytyy sanoa, että aika velmukuva, taisi olla hupaisaa kun saitte kuvan käteen. :p

Kiva kun täällä on puhuttu noista pantterikarkeista, arvaatkaa vaan alkoiko tehdä himo! En viitsi kuitenkaan koko ajan jotain mässäillä. Niin kuin joku sanoi myös, mullekin on tullut 10kg siitä mitä olin ennen raskausta.. pahuksen geenit ja makeannälkä :D Kiellettiin oikein jäätelöä syömästä niin paljon (kun tosissaan helposti jos otan jäätelöä, niin litra menee tosta noin vain).

Kahvi/kolajuomat, en kahvia juo ollenkaan, en ollenkaan siedä sen hajua varsinkaan nyt raskaana ollessani. Mutta kokista... sitä menee, mutta ei sekään ihan mahdotonta ole. 1,5l kyllä menee päivässä, jos sitä on. Mutta pyrin ostamaan parin viikon välein vaan tai ainakin keskittämään vkl. En todellakaan juo sitä päivittäin, viikon välein ehkä, mutta siltikin liikaa.. Onneksi en ole kuitenkaan ainut, kellä on näitä himoja :D

Syömisestä, syön kaksi lämmintä ateriaa yleensä päivässä. Opiskelen amk:ssa niin siellä tulee usein päivällä kahdentoista aikaa syötyä jotain ja sit kotona teemme miehen kanssa kl 17-20 aikoihin ruokaa.

Kuinka moni opiskelee tällä hetkellä tai on aikomuksena mennä? Ja kuinka kauan on opiskellut? Ja ketkä käyvät töissä? Itse opiskelen Laureassa amk.ssa, ja aloitin vasta nyt keväällä-09, joten ehdin vain opiskella puoli vuotta, ja sitten jään tauolle :whistle: järkevää, mutta parempi oli mielestäni aloittaa, kun muuten en koskaan olisi saanut opintoja varmaan alulle myöhemmin :)

Zinnie 22+5
 
Ultrassa rv 19+1 kaikki hienosti!! :heart: :heart: Lilliputit olivat kasvaneet hyvin eli vastasivat viikkoja! Molemmilla hyvin lapsivettä ja normaalit sydämet, munuaiset, virtsarakot, vatsalaukut, raajat, rangat.... Toinen melskasi ihan täysillä koko ajan, potki oman pussinsa kalvoa niin, että ylänaapurinkin yksiö heilui.. :LOL: Sukupuolista ei tietoa, olivat huonossa kuvakulmassa sen suhteen! No 4D-ultrassa ehkä sitten selviää, ja jos ei selviä, ei sekään mitään haittaa!

Pirteää viikonjatkoa kaikille!!


 
...vielä pitää jatkaa...

Zinnien kysymykseen opiskelusta.. eli täällä yritetään nyt pinnistellä opinnäytteen kanssa, eli opiskelijana toimin vaikken enää täyspäisesti koulussa käykään :). Missäs Laurean toimipisteessä opiskelet? Itse myös kyseisessä laitoksessa.

Tänään älysinkin että on tasan vuosi keskenmenosta... onneksi nyt ollaan jo yli puolen välin ja vatsa on ruvennut heilumaan viimeisen viikon aikana niin että huh heijaa =) Mikäpä tämän parempaa! Ja karkkia uppoo täälläkin hyvään tahtiin... jossain vaiheessa viikon 12 jälkeen oli kamalia sipsi himoja, mutta niistä on onneksi jo päästy. Tänään iski mieliteko kesäkeittoon ja niinpä piti sit lähteä ostamaan.. johtuisikohan tästä auringonpaisteesta tuokin erikoinen mieliteko B).

Marizza ja pallero 20+5
 
Ihana ilma tuolla ulkona!!

Me tosiaan saatiin eilen sinne uuteen asuntoon avaimet ja mies sitten päätti tänään viedä sinne jo vähän tavaroita.
Mun mielestä ei ollenkaan järkevää, kun itse olin ajatellut että ensin siellä täytyy kuitenkin pestä lattiat, ja vasta sitten viedään laatikoita ettei tarvitse niitä sitten siirrellä siellä.
Mutta meillä minä olen se joka ajattelee, ja mies vaan tekee ja sitten myöhemmin miettii ettei tätä nyt ihan näin olisi kannattanut tedä..
Ja jos jotain sanoo niin kauhea huuto alkaa heti että "etkö sä oikeesti osaa muuta kun valittaa!!" ja sitten hetken lentelee tavarat ja sitten joskus seuraavana päivänä töissä mies soittaa ja pyytää anteeksi, mutta ei todellakaan aina..
Mutta siis nyt meni sinne ja soitti mulle ettei saa rappukäytävän ovea auki.
No minä sitten soitin YH:lle ja sanoin että on varmaan joku virhe sattunut kun eilen on lukot sarjotettu uudestaan ja nyt ei avain käy ulko-oveen.
Siellä virkailija sitten lupasi soittaa lukkofirmaan ja selvittää että mikä on vialla ja soittaa sitten mulle takasin.
Mies sitten tuli kotiin kaverinsa kanssa joka oli kuskina,ja päätin sitten kuitenkin varovasti kysyä että oliko varmasti oikea talo ja rappu.
Miehen kaveri sitten sanoi että c-rappu se oli, ja siinähän se selitys sitten oli..
Meidän asunto kun on B-RAPUSSA :D
Mä sitten soitin uudestaan sinne YH:lle ja selitin että kyllä meillä ihan oikea avain on sittenkin, mies vaan yritti avata väärää ovea :LOL:
 
Ihania rakenneultrakuulumisia :heart:
Itsellä on rakenneultra ens tiistaina, JEE :D

Sepä aurinko ei sit viitsiny kauaa paistaakaan :kieh: Tuuli ihan pirun kylmästi, vaikka aste tai pari lämmintä. Mut ainaki lumi alkanu taas sulamaan, jospa se kesä tulis pian!!

Mies tulee huomenna Oulusta, oli taas maanantaista asti reissuhommissa siellä. Ens viikosta lähtien on sit lähempänä, n. 30km:n päässä että loppuu ne reissuhommat nytten :)
Kyllä on ollu raskasta sinänsä, ku toi selkä ruvennu vaivaamaan, siis iskias. Ja hankala pestä pojan pyllyäkin, kun joutuu nostelee ja kumartelee jne... Se tekee kipeetä eikä sit voi kunnolla liikkua. Supistellu ei nyt ole onneksi sen kummemmin sen viime lauantain/sunnuntain jälkeen. Ja toivottavasti ei supisteliskaan. Vaikka normaaleita harjotussuppareitahan voi tulla ja semmosia nuo on ollukki.

Jos tästä lähtis kohta puoliin käymään mun porukoilla lasten kanssa...

mertsu 19+4
 
Hitto, kirjoitin pari tuntia sitten viestin joka ei koskaan sitten suostunut tulemaan tänne asti. No koitetaan uudestaan!

Vilma kuulostaa ihan hirveiltä sun kivut! Koita jaksaa. Onneksi vauva voi hyvin. Onnea hyvin menneestä ultrasta! :hug:

Onnea ultrista myös Marizzzalle, Lilliputeille ja lenanille! :heart:

Opiskelusta lopetin juuri opiskeluni oppisopimuksella. Nyt on sellainen tunne että tuskin vähään aikaan alan mitään opiskelemaan! Olen siis koko ajan tehnyt töitä.

Kahvi/kolajuomat, kahvi on maistunut mulle koko raskauden ajan. Juon yhdestä neljään kuppia päivässä. Aamulla ainakin on pakko saada kupillinen. Olen kyllä vähentänyt kahvin juontia hirveästi. Limuja en juo juuri ollenkaan. Kun käymme ulkona syömässä tai haemme pikaruokaa juon yleensä limun. Ei siis edes viikoittain.

Syömisestä, syön usein kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Se riippuu ihan mun työvuoroista ja niiden pituudesta.

Mä katselen Sairaala-sarjaa joskus. Mies onkin naureskellut mulle että kun tulin raskaaksi on synnytysohjelmien katsominen vähentynyt.

Ihanaa kun on vapaapäivä ja olen saanut rauhassa siivoilla ja tehdä ruokaa! Auringonpaiste on kyllä vaikuttanut muhun piristävästi. Ihanaa kun tulee kesä! B)

Hyvää huhtikuun alkua kaikille!

Päksäkkä 21+1
 
Onko täällä muita uusperhe-kuviollisia? Ja lähinnä silleen perin, että miehellä on ennestään lapsia?
Meillä on miehellä ennestään 5 v. kaksoset. Miulle tämä tuleva lapsi on ensimmäinen.
Tänään on paha mieli... miehen lasten äiti ei hyväksy meidän onnea ja on ihan kamala. Esim. nyt keksi, että miehen lapset ei muka saisi tulla meidän häihin. Olo on ihan surkea kaikesta tästä... mitä miä oon kellekään tehnyt, haluan vaan elää omaa elämääni ja olla onnellinen :( Olkaa te onnellisia keillä on vain Te Kaksi ja yhteiset lapset, se on niin mahtava asia ja miä en tule sitä ikinä saamaan :'(

Kevyempi juttu loppuun: oltiin tänään ostamassa viinaksia häihin ja tultiin ulos kauppakeskuksesta ja miä työntelin kärrejä joka oli pullollaan viinejä, konjakkia, kirkasta ym. Joku vanhemman puoleinen nainen happamana katsoi ja sanoi "siinä odottava äiti viinaa kärrää..". Repesin nauramaan kun koko tilanne on niin absurdi. Ei kai kukaan oikeasti luule ett joisin ne ite :D Mieskin siinä jotain heitti, että joo, tuo vetää nää kaikki tänään jo. Nainen tais kyllä olla ihan tosissaan ja ajatteli varmaan että nauran koska miun mielestä on naurettavaa nipottaa viinan juomisesta raskaana :p Oikeestihan en siis ole ottanut lasillistakaan koko aikana, enkä ota.
 
Onnea rakenneultrassa käyneille :heart:

Ja ihania masuja :heart:

OnSiisKevät, kuulostaapa ikävälle. Itse olen kasvanut uusperheessä, jossa kaikki kuviot aikuisten välillä on ollut ok, niin en osaa edes kuvitella tuollaista tilannetta. Voimia teille :hug:

Hitto soikoon oon katkera kun kaikki tuolla pihalla lenkkeilee ja mä vaan makaan sisällä ja vuodan maitoa kun ilmeisesti tuo pienten vauvojen lähellä oleminen laukaisi sitten senkin :eek: Tekis niin hirveesti mieli käydä haukkaamassa happea, mutta en kyllä uskalla lähteä mihinkään etten oo samantien osastolla takaisin. Ei kyllä helpoimmaksi luotu tätä raskautta :D Mutta mitä vain kärsin vauvan puolesta :saint: :heart:

 
Olisitko kaivannut synnytysvalmennusta Tampereella? TV2 etsii sinua.

TAYS siirsi synnytysvalmennuksen internetiin helmikuussa. Oletko synnyttäjä (et siis vielä synnyttänyt), joka ei ehtinyt saamaan valmennusta, mutta olisit sitä kaivannut? Saitko asiasta tarpeeksi tietoa nettivideoiden perusteella?

Teemme juttua aiheesta Ajankohtaiseen kakkoseen ja etsimme henkilöä, jota voisi asian tiimoilta lyhyesti haastatella. Haastattelu tehtäisiin viimeistään maanantaina 6.4.

otathan yhteyttä mahdollisimman pian sähköpostilla osoitteeseen: hanna.juuti@yle.fi



tälläisen löysin, juuri laitettu ilmoitus. Että jos jotain kiinnostaa mennä haastateltavaksi :)
 
heippa huh huh kun oli paljon tullu tekstiä sitten viime käynnin..

vaunuista itse kävin tänään varaamassa emmaljungan smart duo:t väri oli pro ocean tuossa vielä linkki jos joku haluaa käydä katsomassa http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/00110-0918_lim_full.jpg
Ihan suht hyvän hintanen vaikka kyllä sillee kallis meidän taloudelle.. Oli 590e normaalisti 695e.. Ja ku kuuluu melkeinpä kaik mahollinen tohon hintaa eli se koppa, ratasosa, jalkapeite, lämpöpussi ja hoitolaukku.. hmm ja olikohan vielä jtn.. myöhemmin pitää vielä erikseen hommata sadesuoja ja hyttysverkko.. :)
Sitten oli ollut puhetta vauvan vaatteiden pesemisestä.. itse aion pestä kaikki ja ainakin alkuun silittääkkin kun vielä intoa löytyy.. hmm joku taisi kysyä huuhteluaineesta.. mulle joku sanoi että pitää muistaa kun pesee että ei käytä huuhteluainetta.. en tiedä kyllä että miksi..
Onnea ihanista ultra kuulumisista.. tyttö ja poikalupauksista..:)
Vitsi meillä ois tänään ollut ensimmäinen perhevalmennus, mutta en muistanut sitä ollenkaan kun on jo pari kkuukautta kun neuvolasta ohjelman sain.. no en kyllä ois päässy kun olin töissä.. mutta harmittaa vähän.. se olisi ollu papin pitämä jossa aiheena olisi ollut parisuhde ja vanhemmuus. seuraava vasta toukokuussa..
mulle on kanssa tullut ihme himo cocikseen tosin se on maistunut aikaisemminkin.. oon kyllä koittanut sitä vältellä..
seuraava lääkäri käynti mulla on 29.4.. hmm ultrataankohan sielä muuten?
Varmasti oli jotain muutakin mitä piti kommentoida, ei muista enään kun tuli luettua niin monta sivua tekstiä..
Kiitos Mandylle taas uudesta listasta.. ihanaa kun on jo huhtikuu..

piritta ja moggulaa 20+4
ps. vaavin liikkeet on alkannut tuntumaan todella selvästi
 

Yhteistyössä