ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

Olisi ihanaa jo päästä suunnittelemaan ristiäisiä. :heart: En ole tähän mennessä paljon vielä ehtinyt miettiä. Tuossa ihan meidän naapurissa on ihana vanha "talo" jota voi vuokrata ja siellä ollaan alustavasti ajateltu juhlia. Kätevä kun voi kaiken tarvittavan kantaa sitten omasta kodista juhlapaikkaan vain ylittämällä tie. :) Lähisukulaiset ja kummit vaan pyydetään ristiäisiin. (yht. 20 hlö )

Nyt pitäis kuitenki vielä pari viikkoa jaksaa keskittyä opinnäytetyöhön. En ymmärrä kuinka aion saada sen valmiiksi tässä ajassa, varsinkin kun se ei ole ainut kurssi mikä pitäisi tässä vielä suorittaa... :kieh: No, eiköhän se tästä vielä...

Mulla alkais tuon laskurin mukaan äitiysloma 10.7. Toivottavasti pystyn käydä töissä loppuun saakka, kun sain niin hyvän kesätyöpaikan. En edes hakenut mitään töitä ja sitten mua yllättäen pyydettiin töihin! Uskomatonta. Ensimmäinen kesätyö, joka edes liippaa läheltä "omaa alaa". Onko täällä muita opiskelijoita, jotka aikovat tehdä kesällä vielä "kesätyötä"?

Illusia + Emppu 21+2
 
NÄillä näkymin me kutsutaan ristiäisiin vaan molempien vanhemmat ja sisarukset perheineen ja miehen mummo (mun isovanhemmat ei oo enää elossa).Ja lisäksi miehen täti perheineen, koska ollaan heidän kanssaan niin läheisiä.. Kummeiksi me pyydetään mun vanhempi veli puolisoineen ja miehen sisko puolisoineen, joten kummitkin on sitten ihan perhepiiristä.

Ihanaa kyllä, pikkusia meidän ristiäisissä tulee silti olemaan meidän vauvan lisäksi, sillä tällä meidän poitsulla on syntyesssään todennäköisesti jo viisi serkkua (joista kaksi 2v ja kaksi 09-syntyneitä :D ). Miehen siskolla on laskettu aika ihan näinä päivinä ja pikkuveljeni tyttöystävällä heinäkuussa..

Me ei olla miehen kanssa mitenkään musikaalisia, mutta miehen perhe on, joten todennäkösesti miehen sisko ja isä laulaa/soittaa jonkun biisin..

Kielletty Voi miten ihana ja herkkä kuva. Pystyitkö tosiaan laulamaan ääni särkymättä?

Illusia Tsemppiä opparin tekoon, viimeistä viedään.. :)

Aurora, joka kuuntelee suojelusenkeli kuulokkeilla kun mies nukkuu jo ja nyyh..
 
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa. Täällä on käyty kiivasta keskustelua uudesta äippäpakkauksesta. Mielestäni uudessa pakkauksessa on paljon kivaa, mutta myös meille turhaa. Värimaailmaan olisin toivonut enemmän väriä mutta emme valita kun ilmaiseksi saamme. Saamme viime vuoden pakkauksesta kivoimmat pikkuveljeltäni. Pikkuveljeni poika syntynyt samana päivänä mitä meillä nyt laskettuaika.

Nimiä ollaan jonkin verran mietitty, mutta mitään lopullista päätöstä ei ole syntynyt. Lopullinenn päätös syntyy varnasti vasta lapsen syntymän jälkeen. Tyttöjen nimiä siis lähinnä puntaroitu tyttölupauksen perusteella. Mikäli tulokas olisikin poika saisi hän mitä luultavimmin nimekseen Luukas. Tyttöjen nimistä ollut pohdinnassa Aino, Viivi ja Netta.

Omaa napaa: Olo hyvä, närästys vaivaa aika ajoin. Ummetus helpottanut. Muutama harjoitus supistukset on tullut. Pesän sisustusvimma kovimillaan. Hoitopöytää pitäisi alkaa katselemaan. Viikonlopun vietimme Tallinnassa. Pikkuiselle löysimme muutamia vaatteita ja pipoja.

Täällä tämä viikko lomaa. Loman jälkeen kuukaus töitä. Pidän ennen äippäloman alkuun ylityövapaitani pois.
 
Moneen viikkoon en ole käynyt kirjoittamassa. Viimeksi rakenneultran kieppeillä maaliskuun puolessa välissä. Mitään kummempaa tänne ei raskauden osalta kuulu. Tarkistusultraa kohdun suun liepeillä olevasta istukasta on vasta toukokuulla.

Esikoinen sairastaa jatkuvasti (joulun jälkeen enterorokko, flunssa, 2 x korvatulehdus), joten energia kuluu lapsen hoitoon ja omien 80-100% läsnäoltavien kurssien sumplimisessa. Yhdeltä kurssilta mut jo pois pistettiin, mikä laitto aikalailla sapettamaan. Ensi vuonna kuulemma järjestetään sama kurssi et voin sitten mennä uudestaan. Eihän mulla todellisuudessa ole yhtään sen paremmat mahdollisuudet osallistua ensi vuonna... No tänä vuonna opintopisteitä on kasaantunu hyvin, yhteensä taitaa tulla reilu 80op. Oon vaan niin perfektionisti kaiken suhteen, että laitan tavoitteet suhteessa resursseihin ehkä liiankin korkeiksi. Ensi vuoden aion normaalisti jatkaa opintoja. Mies jää vanhempain vapaalle marraskuun alusta ja tarkoituksena ennen sitä pitää isyys- ja kesäloma, jotta voin opintoja jatkaa syyskuun alusta. Kannattaa muuten harkita sitä, että lapsen isä pitää vanhempainvapaan äidin sijasta. Meillä ainakin tulot nousee kun itse jatkan opintoja ja mies jää kotiin esikoisen ja vauvan kanssa, jos vertaa tämän hetken tuloihin kun itse opiskelen, mies käy töissä ja yksi lapsi on hoidossa!

Me kuulumme evankelis-luterilaiseen kirkkoon ja haluamme tulevan lapsemmekin sen jäseneksi. Itsellä ristiäiset on käyneet mielessä. Tärkein =), eli nimi on jo melko varmaksi mietittynä. Meille on rakenneultran mukaan poika tulossa. Meillä on valmiina jo kastemalja, kastemekko ja pääliina esikoiselta. Tällä kertaa aiomme pitää ristiäiset kotona, joten ensimmäinen äitiyspäiväraha taitaa mennä kahviastiaston kasvattamiseen, juhlaliinan hankintaan ym... Mutta astiaston ostaminen on minulle mieluista tekemistä.

Huomenna neuvola, jipii!! Täällä satelee lunta, kesää kai turha vielä ootella.
:ashamed:

Joku kyseli KESÄTÖISTÄ, itse aion mennä töihin vielä kesäkuuksi ennen kuin varsinainen äitiysloma alkaa 5.7.

T: rimaha 22+0
 
Pakko tulla purkamaan yön turhautuneisuus...meillä on nyt sairastettu oikein kunnolla, alko masutaudilla pojalla ja miehellä ja sit pieni tauko ja kuume oheis tuotteineen vei petiin pojan ja sit mut. Viikon oon ollut kuumeessa, supistellut ja armoton väsymys. No aamuyöstä sit mun synttärien kunniaksi poika alko taas oksentaan...persus. Viimeksi en ite saanut tota oksennustautia, mutta nyt olen niin heikossa jamassa tosta kuumetaudista, että varmasti iskee. Ei nyt muuten haittais, mut pelottaa että mitä noo supistelut sanoo jos alan oksentaan. Onneksi eivät oo toistaiseksi vielä availleet/pehmittäneet paikkoja. Tiedän, että ei näille mitään voi ja harmittaa, kun aamulla mesosin pojalle, että kannatti varmaan juoda sitä kuravettä... :(

No eiköhän se taas tästä iloksi muutu, kun vähän saa kofeiinia ja käy suihkussa. Pieniä sairauksiahan nämä ovat.

Vauveli onneksi on taas alkanut kunnolla muljahtelemaan ja eilen isänsäkin tunsi ensimmäiset kunnon muljahdukset. :) Ja äsken jo olin tunevani tuolla kyljessä jalan...se oli kyllä varmaan vain olemattomasti nukutun yön tuomaa harhaa... :p

Tsemppiä opintoihin ja työviikkoon

Permis ja Veikko 21+0 Poksista poks
 
Maanantaita!
Pikainen pyörähdys pitkästä aikaa. Ja taas en voi kun ihmetellä miten paljon tekstiä on tullut! :eek:
Äitiyspakkaus ainakin oli aiheena, en aio ottaa, esikoisen pakkauksesta on tallella kaikki tarpeellinen ( kynsisakset, kylpylämpömittari, harsot, makuupussi, kevytvanupuku ja liinavaatteet ) joten vaatteiden takia en sitä ota. Ja ne jäi käyttämättä esikoisellakin...
Mutta, kivaltahan tuo näytti ja varmasti ottaisin jos esikoista odottaisin. =)

Ristiäisistä; ei varmaan voida pitää kotona, esikoisen oli ja ahtaus meinasi iskeä ja nyt vierasmäärä kasvaa joten varmaan joudutaan joku juhlapaikka varaamaan. Toisaalta harmi, mutta minkäs teet.

:hug: kaikille jotka ovat sairastelleet/sairastavat. Täällä on myös vietetty viikko flunssassa, koko porukka. Ei kivaa.

Tänään ollaankin menossa kurkkaamaan mahamatkaajaa 4D-ultraan, saapi nähdä vahvistuuko tyttöolo todeksi! ;) :heart:

Treelo 24+1
 
Olin eilen Lapsimessuilla ja kävin Childbirth Educator Päivi Laukkasen kyselytunnilla. Hän jutteli kaikenlaista synnytyksestä (synnytyksen kulusta, hormoneista, tukihenkilön roolista) ja kehotti käymään juuri auenneilla nettisivuilla www.bebesinfo.fi. Kävin katsomassa, ja löysin ne hänen kertomansa hormoneihin liittyvät asiat onneksi sieltäkin, haluan lukea ne ja muutkin aiheeseen liittyvät asiat netistä vielä lähempänä synnytystä!

Suosittelen siis lukemaan ainakin tämän:

http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=34

Hormonit kun selittävät sen, miksi synnytyksen kulku hidastuu/pysähtyy usein sitten, kun sairaalaan päästään ja miksi huone saisi olla hämärä ja musiikkia mukana jne. Voi ottaa mukaan myös oman tyynyn, omat vaatteet, jotain tutulta tuoksuvaa siis.

Tuolla sivuilla pitäisi olla kuvattuna myös ponnistusasentoja, ja miten tukihenkilö voi auttaa synnytyksen eri vaiheissa.

Jos tukihenkilö ei ole varma, onko NYT aika lähteä sairaalaan, kannattaa Päivin mukaan tehdä seuraava testi: Ota kamera ja pyydä äitiä poseeraamaan ennen sairaalaan lähtemistä. Jos äiti suostuu kuvaan, hymyilee ja miettii vielä kampausta ja asuaankin, ei ole vielä aika lähteä. :) Jos taas äitiä ei voisi vähempää kiinnostaa kamera ja miltä hän näyttää (onko päällä pelkkä aamutakki), on aika lähteä. :D Hormonit kun saavat aikaan sen, että äiti on täysin omassa maailmassaan synnytyksen edettyä pidemmälle.


 
Lilliputit-80
Ota kamera ja pyydä äitiä poseeraamaan ennen sairaalaan lähtemistä. Jos äiti suostuu kuvaan, hymyilee ja miettii vielä kampausta ja asuaankin, ei ole vielä aika lähteä. Jos taas äitiä ei voisi vähempää kiinnostaa kamera ja miltä hän näyttää (onko päällä pelkkä aamutakki), on aika lähteä.
Heh, tämä pitää kyllä tosiaan testata käytännössä :D Voisin kuvitella että itse vielä viimeseen asti yritän korjata meikkiä, hiuksia, vaatteita jne.
Joskus aikoinaan, kun mulle piti tilata ambulanssi kotiin, niin menin vaihtamaan vaatteita ja korjaamaan meikkiä, kun tiesin ambulanssimiesten tulevan :D Vaikka siis olin todella heikossa kunnossa.

Outiko 23+5
 
Lilliputit, kiitos linkistä! Ja tuo kuvaushomma on varmaan ihan totta :p

Permis, suuri kasa jaksamista sinulle :hug:

Kielletty, ihana kuva! Kuinka ihmeessä pystyit herkistymättä laulamaan :eek:

Kesätöistä, mulle olisi tarjolla hoitoalan töitä, mutta jätän suosiolla väliin kun en yhtään tiedä olostani. Ei ole sitten kovin reilua työnantajaa kohtaan, että joutuu soittelemaan sijaiselle sijaista. Kouluhommia on jonkinverran kesälle niin niitä teen. Saan siis kesäkuulta opintotuen ja 10.7 alkaa äippäloma. Eli periaatteessa jään lomalle toukokuulla kun koulu loppuu :D Ihanaa!

Illusia, samassa veneessä ollaan. Mun pitäis tehdä viimeiset muutokset nyt teoriaan ja sitten tän kuun lopulla menen käytäntöön pitämään toiminnallisia ryhmiä. Kesällä pistän sitten homman pakettiin, mieluusti ennen vauvan syntymää.

Mukavaa maanantaita!

Vilma ja Elma 21+3
 
Toi synnytys on niin totta, mä illalla mallailin vaatteita millä lähen,kun supisteli jo aika säännöllisesti. Soittelin sairaalaan ja kysyin, että joko tullaan, meinasi että vielä voi ootella, että tihenee...sillon tais tulla vasta 8min välein. No sit nukahdin ja heräsin suppareihin ja lähin sellasen näkösenä koitokseen, että joku ois voinut saada sydärin mua katsoessa, olin 4cm auki :)

Kiitos Vilma tsempistä, lapsiperheen arkeahan tämä on, välillä vaan väsyy ja hermo menee. Poika on ihana, kun on niin pahoillaan, kun ei osu ämpäriin. Kohta mies tulee kotiin ja mä lähen labroihin kontrolloidaan tulehdusarvot.

Meilläkin vihdoista rakenneultra, vaikka nyt kun on päässyt masuun useemminkin kattoon, ei oo sellasta paniikkia kuin ekasta ultrasta. Toivottavasti ei nyt vaan tulla miehen kanssa kipeikis. Käväsen ostamassa kaikki Gefiluksen maitohappobakteerituotteet.

Permis ja Veikko 21+0
 
Aurinkoista aamupäivää kaikille B) Alkoihan tuo aurinko pilkistellä tännekin.

Kivoja ultra- ja neuvolakuulumisia :)

Kimalle, onnea tyttölupauksesta :heart:

Itsellä on HUOMENNA rakenneultra :D Vitsi sitä on ootettu. Mut vissiin joudun menee yksin sinne :( Mies joutuukin katsoo lapsia, ku mun vanhemmat molemmat iltavuorossa, joten ei päästykään lapsia sinne viemään. Mieskin olis halunnu mukaan ultraan, mut eihän sitä lapsia voi sinne ottaa mukaan. Tiedän ainaki sen, ettei ne paikoillaan jaksais olla, ja kitinääkin saattais olla. Ja poitsu on neuvolassaki semmonen, että ei ilman huutoa voi vauvan sydänääniä kuunnella, jos siis poitsu on mukana. Joten parempi ku mies ajelee sit lasten kans sen aikaa jossain, ku mä oon ultrassa, jos ei siis keksitä ketään lastenvahdiksi. Mut ei kyllä nyt tule ketään mieleen, ja ainoat kelle nuorimmainen jäis hoitoon, on mun vanhemmat. Ja ne on luotettavia.
Mutta kerronpahan sit miehelle, jos oon saanu selville sukupuolen, vai pitäskö olla kertomatta, hihhih :D No ei ku pitää se kertoo, ku se iteki haluaa sen tietää :) Joten, jospa tää pikkunen suostuu näyttämään :)

Eilen pengoin tytön vauva-ajalta jääneet talvihaalarit ym.. ja on niin pieniä että! :heart:
Nyt on kaikki sit valmiina, siis esillä, et siitä sit vaan otan ja pesen myöhemmin sitten loppupuolella raskautta valmiiks ne. Nyt on siis pojan ja tytön vaatteet esillä tuolla, että niistä sitten kattoo mitkä otetaan sitten käyttöön. Tai kummat.

Nimistä ollu puhetta, me ollaan tytölle nimi keksitty jo, mutta pojalle ei edelleenkään... Pitäs varmaan sekin alkaa valmiiks miettimään, vaikken oikeen tiiä kumpi olo mulla nyt on, välillä tyttö olo ja välillä poikaolo :D
Mutten halua niitä nimiä paljastaa mitä on mietitty ja päätetty :)

Äitiyspakkauksesta... Se ulkopuku ei todellakaan ole mikään hemaisevan värinen ;) Mutta kiitollinen minäkin olen siitä, että täällä ylipäänsä saadaan tällaista avustusta ja kyllä mulle on aiemmatkin pakkaukset kelvanneet ja tämäkin kelpaisi, JOS vaan otettais pakkaus. Mutta kun meillä on 3 edellistä pakkausta, niin ei todellakaan enää tarvita yhen yhtäkään pakkausta. Ja sitä paitsi, edellisessäki pakkauksessa oli valkoista ym aika saman tapaista väriä ku tämänki vuoden pakkauksessa, niin ei siitäkään ois meille oikeestaan mitään hyötyä. Meillä on muutenki niin paljon vaatetta pakkausten lisäksi, että hukuttais jo niihin, jos nytki pakkaus otettas. Ja vaikkei se 140? olekaan mikään suuri summa, niin saa sillä ainakin turvakaukalon lapselle, josta meillä on nyt puute. Eikä se raha riittäis puoliksikaan mitä pakkauksessa on, mutta saa sillä sitten muuta mitä pakkauksessa ei ole ;)
Ja sitä paitsi yhen nuista pakkauksista annan mun serkulle, hän asuu Skotlannissa ja siellähän ei saada pakkauksia. Joten meiltä kyllä ainakin yksi pakkaus liikenee :)

Harjoitussupistuksista ja liitoskivuista Täällä kans supistelee välillä, muttei kovin useasti. Ja varsinkin jos olen touhunnut kovasti koko päivän, niin illalla saattaa sit kostautua ja vähän supistella, tosin kivuttomasti. Ja liitoskipuja on, yöllä ei voi tuosta nuin vaan kylkeä kääntää, vaan saa irvistäen yrittää kääntyä, sattuu häpyluun seudulle ja sit nivusiinki ja selkäkin vielä vaivaa, tai toi iskias. Ei koneellakaan kärsi kauaa istuskella. Joten siksikin meikäläisellä saattaa aina venähtää täälläkin kirjoittelu, kun ei kerkee ees kaikkea teidän juttuja kerralla lukee ku pakko sit päästä lepuuttaa selkää :)

Nyt ulokoilee lasten kans tai ne hyppii kohta seinille xD

mertsu 20+2 (viime lauantainakin päästiin jo saavuttamaan puoliväli ;) )
 
Kielletty, ihana kuva! Kuinka ihmeessä pystyit herkistymättä laulamaan :eek:
Minuu jännitti niin keleesti etten älynnyt edes vetistellä :D Tuo oli miehen idea ja viimeiseen asti harasin vastaan, vedoten huonoon itsetuntoon ja milloin mihinkin, mutta olikin loppujen lopuksi vain tosi ihana juttu. Pitänee toteuttaa jatkossakin, tekisi mieli laulaa se "Lainaa vain" mutta siitä ei tule kyllä yhtään mitään, se on se miun "hanat auki" - biisi... :LOL:
 
Hei taas! Yritän joka päivä käydä lukemassa tekstejä, aika aktiivista porukkaa täällä kyllä on. :) Tämä keskustelu on melki aina ensimmäisten joukossa tuossa Odotusaika-listassa. :D

Kiitos Lilliputille tuosta linkistä, oli ihan mielenkiintoista. Meillä puhuttiin synnytysvalmennuksessa tuosta oksitosiini-hormonista aikalailla ja noista muistakin jutuista. Mukava, kun on keskitytty enemmän jo äidin tuntemuksiin, eikä vain siihen itse asiaan, eli synnytykseen.

Tänne oli tullut paljon kommentoitavaa, mutten enää muista mitä piti kommentoida. Hävettää jo, kun töissäkin unohtelee asioita, ja tärkeitä päivämääriä yms. :( Toivottavasti "omat aivot" tulee sitten synnytyksen jälkeen takaisin. Ja kiitos tuosta kelan linkistä sille, joka sen laittoi (unohdin jo), saan jäädä äitisylomalle "normaalisti" 11.7.2009 alkaen. Mutta jos sitte sairaslomaa hakis kesäkuun puolivälistä viimeistään.. Nytki jo välillä tuntuu ikävältä, mutta en oo valmis jäämään kotiin liian pitkäksi aikaa. :) eiköhän ainakin 1,5kk vielä jaksa.. Lihon liikaa, jos jään jo ennemmin kotiin, kun iltaisinkin vain napostelen koko ajan..

Onko muilla särkenyt oikealta alavatsasta, sekä oikeasta kyljestä? Mietin, että pitäisikö tässä huolestua virtsatien tulehduksesta tai niistä kivistä yms. mitä muillakin on ollut? Mies myös valitti eilen seksin jälkeen, että peniksen päätä hieman kirveltää. Mutta se meni kuulemma ohi. Onko tietoa mitä voisi olla? Ei tunnu ainakaan hiivaltakaan.. Huomenna ajattelin rakenneultran yhteydessä kysellä, että pitäiskö käydä polilla pyörähtämäs.

Häpyliitoskivut on ollut ihan käsittämättömät, jos on pitänyt nopeasti kävellä tms. Mutta suosittelen lonkka/häpy-kivuista yms. kärsiville: laittakaa yöksi villasukat ja mielellään villahousut jalkaan. Käärin itseni vielä villavilttiin toissa yönä, eikä ollut niin kamalat kivut enää seuraavana päivänä. Lämpö auttaa todella paljon, ja sauna helpotti oloa myös.

Vaavitar + tintta
 
Vaavitar, suosittelen antamaan ainakin pissanäytteen jossain ihan varmuuden vuoksi. Äippäpolilla eivät tee asialle mitään ja synnärille täytyy olla lähete (ellei ole todella akuuttia), näin mulle neuvolan täti opasti. Voithan vaikka soittaa neuvolaan ja kysyä ohjetta? Voi olla tuo vaivasi mitä vaan. Mulla alkoi tämä kipu, joka kivestä johtuu niin pienenä jomotuksena, mutta melko nopeasti muuttui tajunnat räjäyttäväksi särkemiseksi, jonka kanssa ei juuri missään asennossa voi olla. Että sen kyllä tunnistaa.
 
Hyvää maanantaita kaikille!
Herranen aika miten paljon taas tullut tekstiä! Heti meinaa tippua kärryiltä jos on muutaman päivän pois...

Äippäpakkauksesta oli ainakin juttua, mun mielestä se uusi oli ihan kivannäköinen! Oikeastaan mulle on aika sama saadaanko sitten se vanha vai tämä uusi, molemmissa on hyviä juttuja, mutta toisaalta olisi kiva saada sen vuoden paketti minä vuonna vauvakin syntyy =)

Mandy81 Kun jossain vaiheessa ehdit, päivittäisitkö etusivulle iäkseni 25 ja synnytyssairaalaksi TAYS... Kiitoksia! =)

Nimistä Meillä on jo sekä tytölle että pojalle nimet valmiina, molemmat on ihania nimiä eikä meillä ole jouduttu edes "taistelemaan" nimistä kun maku on niin samanlainen tällaisissa asioissa miehen kanssa :D

Jeppis & Pikku-papu 22+2
 
Tää on nyt kyllä taas tosi outoa..
Mulle tuli äsken ihan kauhea himo makarooniin.
Siis iha vaan keitettyyn makarooniin.
Muuttuu vaan pikkuhljaa kokoajan kummallisemmiksi nämä mielieot.
Kuulun varmaan siihen porukkaan jotka raskaus aikana syöät mitä kummallisemia ruokia.
Kohta vamaan haluan pinaattikeittoa missä on lakritsinpaloja ( tälläisestäkin oon nimittäin kuullut että joku oli syönyt )
 
Vilmav2 kiitos neuvoista. Taidan soittaa samantien neuvolaan, ei sinne varmaankaan heti pääse, mutta saa sitten ainakin varmuuden. Eikö ne pissasta näe moniakin eri juttuja, mikä siellä voisi olla. Myllerrys käy vatsassa, joten vauva varmastikin on ok, eikä tämä kipu tunnu miltään kohtukivulta, vaan joltakin muulta. :)

Tsemppiä kaikille! Palailen huomenissa sitten rakenneultran jälkeen! (oon syöny sormista kynnetkin tässä jännityksessä..) :LOL:

Vaavitar+ tintta
 
Kikka...sitäkin on liikkeellä täällä Tampereella, mä himoitsen makaroonia ja siihen päälle ihan margariinia :) Tää oli kyllä viime raskaudessakin.

Mandy mullekkinj vois päivitellä 27 iäksi, ettei pääse totuus unohtuun. Tänään juhlin synttäreitä, täällä okennusastioiden ja desinfiointipullojen välissä :) Poika pyysi äsken muussia ja jauhelihakastiketta...ai vaan varmaan vielä paranis syödä. Ostin sentään itelleni namupusiin ja vähän sipsiä...silläkkin uhalla että tuun ite kipeeksi,niin jotenkin tätä synttäriä on juhlittava :kieh:
 
Päivitykset tehty. Onnea synttärisankareille! :flower: Tulkaahan kertomaan ultrakuulumisianne.

Täällä koettu eka kertaa eilen alaselän kipuja. Kenellä oli tukivyö käytössä? Onko hyvä?

Mandy ja nappula 23+0 POKSUU!
 
vaavitar Mulla ku oli toisen raskauden aikana hiivatulehdus, niin mies sanoi sillon, että hällä kirvelee peniksen päätä. Siis sen aikana, kun mulla se tulehdus oli ja harrastettiin seksiä.

Mä haluisin kans kokeilla tota tukivyötä... en oo tullu kysyneeksi, olisko neuvolassa semmosta, jota vois lainata, kun jotkut kuitenki on puhuneet, et sieltä vois saada lainaa ainaki.

Onnea täältäkin synttärisankareille :flower:

Mulla kans on kaikkee ihmeellisiä mielitekoja jatkuvasti... ja ruokahalu on kasvanut edelleenki ;)

mertsu 20+2
 
Rakenneultrassa käyty toistamiseen ja sydän näytti siltä miltä pitääkin, painoa oli pikkuiselle tullut viikossa 90g ja tytöltä näytti edelleen. Eli kaikki hienosti :D :heart:
Ristiäisistä: Me ei kuuluta enää kirkkoon mutta nimiäiset meinataan pitää ja tasapuolisuuden vuoksi pitänee "kummitkin" saada myös tälle lapselle, isommat on kaikki kastettu. Sen tarkemmin ei olla vielä juhlia suunniteltu.
Nimestä: Mä olen keksinyt täydellisen nimen tytölle, mies ei vaan ole kamalan innostunut (vielä...) mutta täydellistä tyrmäystäkään ei ole tullut =)

kiana 21+3
 
Neuvolassa ollaan käytiin torstaina, aika pika reissu oli, kun poika oli mukana :) Kaikki oli hyvin, painoakin oli jonkun verran tullu, muistaakseni nyt on tullut yhteensä kilo. Sydänäänetkin kuunneltiin. Seuraava käynti onkin sitten parin viikon päästä taas Kokkolassa, on se kontrolli, kun asukki ei sillon rakenneultrassa vastannu viikkoja.

Äitiysvaatteista. Oon jo kauan meinannu tilata HM:ltä uuet äitiysfarkut, mutta sitten viime viikolla huomasin, että Kärkkäiselläkin oli nyt hienoja äippävaatteita, eli sinne shoppailemaan :) Viime vuonna siellä ei ollut juurikaan minkäänlaisia, joten en oo käyny sitten etes kahtelemassa sieltä.

Äitiyspakkausta me ei oteta, kun tuo pojan pakkaus on aika tuore. Mä sain viime vuonna vielä toukokuussakin edellisen vuoden pakkauksen. Meiltäkin jäi suurin osa pakkauksen vaatteista käyttämättä, kun ensiksi ne on tosi isoja ja sitten kun ne muistaa ja kaivaa kaapin perältä niin ne onkin pieniä :)

Nimestä.. ollaan jo päätetty. Yksi ehdotus ja se siinä. Pojallekin nimi löydettiin yhtä helposti ja on aivan nimensä näköinen =)

Mandy81, täältä minä olen pohjois-pohjanmaalta. Oon asunu täälläkin kolmessa eri kaupungissa, kaikissa erilainen puhetyyli, niin mulle on kehkeytyny tällainen oma murre :)

Täällä ollaan kovin energisiä. Siivota täytyy koko ajan, eilen leivoin pääsiäispullia ja piirakkaa, tänään on vaihtanu kukkiin uudet mullat ja kaikkee muuta mahollista. Mukavempaa tämä energisyys on kuin väsymys.

Ristiäisiä ei olla vielä mietitty lainkaan, kummitkin on edelleen hakusalla, mutta onhan tässä vielä aikaa..

Nyt syömään jotain (taas)

Helmiir ja "Kerttu" 21+6
 
Voimia kaikille kenen perheessä ollaan kipeenä! :hug:

Onnea kaikille synttärisankareille!

Illusia tsemppiä opinnäytetyön tekemiseen! :hug:

Kielletty aika rohkee veto laulaatse. Mä en kyllä olisi pystynyt!

Onnea kaikille ultrassa käyneille ja tsemppiä kaikille jotka ovat menossa!

Nimistä meidän lapsi ei varmaan saa koskaan nimeä, kun ei me osata päättää!

Ristiäiset pidetään kun kuulutaan kirkkoon. Meille tuskin mahdutaan kun on kaksio vaikka tuskin hirveästi vieraita kutsutaan. Kastemekko on valmiina kun meidän äiti on sellaseisen virkannut ja se on ollut mullakin käytössä. Kummit on päätetty ja uhtä pyydettykin!

Mä olen käyttänyt tukivyötä pari kertaa nyt töissä. Se on sellainen mahan peittävä. Helpottaa kyllä kävelyä tosi paljon. Lonkka mulla on nimittin kipeytynyt sen verran että öisinkin kääntyminen sattuu. Sairaslomalle en kuitenkaan haluaisi jäädä.

Päksäkkä 21+6
 

Yhteistyössä