ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - helmikuussa

Meillä ongelmana on lähinnä puolison juominen. On aika rankkaa yrittää pitää toista juomatta. Yleensä se juominen tuleekin ihan puskista. Normaalia tappelua ei voi olla koska hän saattaa päättää sitten lähteä juomaan, koska olen niin rasittava. Ja mikäs siinä jos vaikka joisikin, kunhan ei tule kotiin sitte. Saattaa esim ajaa aivan umpitunnelissa kotiin uhoomaan. Yritä siinä sitten olla rentona ja odottaa ilolla vauvaa. Toivon toki et saadaan kaikki menemään hyvin, mut jossain kohtaa en vaan enää jaksa. haluisin keskittyä vauvaan ja tähän odotukseen. Monta vuotta kuitenkin meni tämän haaveen toteutumiseen.


asuntogallupista, mä ostin syksyllä oman rivarikaksion. Se kaks vuotta tässä olis tarkotus ainakin olla. mulla on kyllä niin kamalasti tavaraa että vähä saa miettiä mihin vauvan tavarat mahtuu. sen oon päättäny että ainakaan hoitopöytää en hanki, aattelin sängyllä ja vessassa pesukoneen päällä vaihtaa. :)
 
Foxeri, saanko kysyä että miksi se 1,5 km on/oli ongelma? Voihan olla että siulla on joku syy miksei ole hyvä kävellä puoltatoista kilsaa ja silloin miä turhaan tässä kyselen.. :p

Aniit, ikävä kuulla tuommoista. Jos tuntuu ettei enää vaan jaksa, eikä usko että mies voisi muuttua niin ei välttämättä olisi kaikken huonoin ratkaisu erota odotusaikana. Toivotaan kuitenkin, että ei siihen tartte mennä. Ite jos oisin ex-ukon kanssa käynyt vauvapuheita toteuttamaan, oisin varmaan samassa tilanteessa. Koita jaksaa!

Asumisesta...meillä on omakotitalo n. 120 neliötä. Miehen kaksi lasta on täällä n. 2 viikkoa kuukaudesta ja nyt tulee tää meidän baby. Alakertaan pitäis järkätä lastenhuone isommille niin baby on sit täällä yläkerrassa meidän tasossa. Jossain vaiheessa saa kaikki kakarat muuttaa sinne alakertaan, siel on lääniä.
 
Vaipoista Minä oon ajatellut alotella kertakäyttövaipoilla ja sitten mahdollisesti siirtyä kestoihin.

Asunnosta Asutaan 64 neliöisessä kolmiossa, mutta kokoajan etsitään omakotitaloa. Tässäkin kyllä mahduttas ihan hyvin olemaan, mutta ois se niin paljon helpompaa elellä omakotitalossa. Harmittaa kyl toisaalta myydä tätä pois, kun just saatu rempattua mieleiseksi.

Vaunuista olen nyt kattonut tuota Oran taiga mallia ja sitten Brion kombeja. En ole tehnyt vielä lopullista valintaa. Mutta siis se heittoaisa pitää olla.

Voi Aniit ikävältä kuulostaa. Olen itsekin elänyt joskus parisuhteessa missä toinen juo eikä ole helppoa. Varsinkin jos toisesta tulee kauhee rähisijä kännissä. Mutta kannattaa miettiä jaksatko katsoa tuollasta. Olet varmaankin maininnut miehellesi asiasta? Luulisi, että ymmärtäisi jo vauvankin kannalta.

Täällä edelleen kovasti odotellaan vauvan liikkeitä Luin just jostain että ensi synnyttäjät alkavat juuri tällöin ( vko 18. ) tuntea jo ekoja liikkeitä, mut minen oo tuntenu vielä mitään :kieh:

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua!

Outiko 17+2
 
Iltaa mammat ja massut

Aniit voisiko neuvolan valmennuksista yms. olla apua teille, joskus tilanne vaatii vain ns. heräämistä. Ja voihan olla, että vaikka eroaisittekin raskausaikana, tilanne parantuisi vauvan synnyttyä. Onhan tilanne uusi ja stressaava miehellekin, joskaan ei tietenkään oikeuta rähinöimään.

Meillä on Gesslein higlightin yhdistelmät ja käytössä olivat vielä kolmivuotiaallakin, kun käytiin koko perhe lenkillä. Heittoaisa on ehdoton ja koppa todella makuasia, meillä toimi pehmeä hyvin ja vaunut sai näppärästi takaluukkuun.

Asutaan reilu 100m2 rivarissa, mutta tuntuu, että oli sitä tilaa kuinka paljon vaan, niin aina voisi olla isompi... :p

Kestoja tekisi mieli kokeilla, mutta jotenkin olen tosi epävarma, että osaisinko niiden kanssa touhuta. Ovat vaan niin söpöjä. Laiskuuttani luulen meneväni kertakäytöillä, paitsi jos täältä saisi hyviä vinkkejä helppoon kestoiluun.

Sitten herkuttelemaan! Aloitan loman ja juhlitaan sitä herkuilla ja jos tänään jaksaisi vähän 9 pidemmälle valvoakkin ;) ...joskin meikä herkuttelee kyllä vähän joka päivä (+6kg) hups.

Permis + Erkki 14+4 :)
 
Aniit Jaksamisia sulle. On varmasti rankkaa miettiä että erotako vaiko pysyä yhdessä. Toivottavasti löydät sulle ja vauvalle parhaan ratkaisun.

Mandy mun kohdalta puuttuu listalta esikoinen. Ei mikään tärkeä juttu mutta lisäile kun teet päivityksiä.

Peloista vielä sen verran että mua kammottaa maaliskuun lopussa oleva rakenneultra. Siis ihana että näkee vauvan mutta pelottaa jos kaikki ei olekaan hyvin ja joutuis raskauden keskeyttämään ja kuinka siitä selviäisi ja niin edelleen. Onko muilla vastaavaa oloa? Mä teidän että ennen ultraa nään taas painajaisia.

Ummetus on mulla pikkaisen helpottanut. Tulee varmaan takaisin kun kirjoitan näin. Mä olen syönyt koko raskauden ajan maitohappobakteereja, en tiedä onko niistä apua. piimä mulla on jonkun verran auttanut.

Mäkin odotan
liikkeitä niin tietäis että kaikki on hyvin!

Päksäkkä 15+3
 
Kyllä mä kaikkeni yritän että tässä yhdessä pysytään. Ei varmasti oo helppoo pienen vauvan kanssa olla yksin, vaikka mun perhe kyllä auttaa missä pystyy.
Aika näyttää miten käy. Mut tosiaan sitäkin oon miettiny et kenen kanssa mä sit synnyttään menisin jos en mieheni kanssa ookkaan.. ihan hirveen hankalaa.

tää menee nyt ihan vallan mun omien asioiden setvimiseen. Pitää ajatella jotain muuta. :)

aniit ja taneli 14+0
 
Mulla vähän samantapasia ongelmia ku sulla Aniit.. tai mua lähinnä ärsyttää kun avomieheni yrittää salailla baari käymisiänsä esim että sanoo että joo tehtii ylitöitä mutta melkeinpä aina jää valheistaan kiinni että baarissa sitä ollaa oltu.. ei kuulemma ole viittinyt suoraan sanoa kun suutun kaikesta kuulemma nykyää.. olen kyllä sanonut että senkus käy baareissa kuhan ei ala salailemaa sitä multa.. :kieh: tuntuu kyllä tää parissuhde nykyää niin vaikealta välillä.. mutta se mikä ei tapa ni vahvistaa tätä suhdetta toivottavasti.. no välillä menee paremmin mut nää viikonloput menee melkeenpä aina perseelleeenn..
vaunuista minä haluaisin kanssa heittoaisalliset.. ja ne emaljungan soft pink ja jungle pink värit olisivat aivan ihanat tytölle...
vaipoista varmaa kertiksillä mennäään.. sen verran laiska pyykinpesijä olen tai jos uuden pesukoneen saisi hommattua niin ehkä sitten..
asuntona on tällä hetkellä 59m2 kaksio.. haluaisin kyllä muuttaa pois tästä asuu jonkin verran epämääräistä porukkaa tässä talossa meinaan..
hmm olikohan vielä jotain mihin piti vastailla.. eipä tuu mieleen nytte
hyvää viikonloppua kaikille mammoille..

piritta ja moggula 14+6
 
Asunnosta Me asutaan 79 neliöisessä rivarikolmiossa. Eli mahdutaan kyllä tänne sittenkin vielä, kun vauveli syntyy.

Itse olen miettinyt noita Emmaljungan Cangaroo vaunuja. Mutta enpäs enää tiedä, kun niin moni teistä kehuu tuota heittoaisaa. Pitää varmaan tutkia vielä lisää ja käydä juttelemassa Lastentarvikkeessa lisää.

Mandy ja nappula 16+4
 
Asunnosta Me asutaan 73 tai 75 neliön kolmiossa, en muista kumpi mut 73 tai 75 neliöö täs on. Tää on pienkerrostalo, asutaan toisessa eli ylimmässä kerroksessa ja oon todennu et portaat on ihan peestä! Tässä oon saanu kannella nuorimmaista sylissä ja toisessa kädessä kauppakassit tms... Ei oo heleppoo. No, me ollaan hakemassa rivitalokolmioo et jospa pian semmonen saatas. :) Ainaki ennenku maha alkaa iso olla. Ja en takuulla rupee ison masun kans raahautuu portaita!
Meinattiin eka suoraan neliöö hakee mut ajateltiin et on niin kalliit vuokrat, ainaki nuissa yhissä neliöissä. Kyl me kolmioonki mahdutaan ni semmosta nyt haetaan, pääasia et on rivitalo eikä portaita! Ja oma piha! Täs ei oo ees omaa saunaa.
Mun vanhemmat asuu täs meidän lähellä ja niillä on rivitalokolmio, oma sauna siinä, ja paljon halvempi vuokra ku tässä, en ymmärrä, ja niillä on paljon hienompiki se asunto.

mertsu 13+6
 
Foxeri, aa, tuo eksymismahdollisuuskin kävi mielessä, miullekin voisi oikein hyvin käydä niin :D Katot kartasta reitin ja opettelet sen ulkoa ja otat vielä kartan varmuuden vuoksi mukaan ja kun olet kolme kertaa kääntynyt väärään niin saatat löytää perille :D Nimim. ei minkäänlaista suuntavaistoa

OnSiisKevät ja bebe 15+5
 
Eilen illalla käytiin miehen kanssa luistelemassa tosi pitkästä aikaa. Aluksi en meinannu pystyssä pysysä, mutt apikku hiljaa alko luonnistuun :D Oli kyllä tosi kivaa ja lämminkin tuli sopivasti.

Asunnosta: Meillä on oma kerrostalokaksio 54,5 neliöö. Kolmas kerros, kierreportaat eikä hissiä :) Ollaan käyty muutamissa asuntonäytöissä, mutta ei olla mitenkään kauheen aktiivisesti etsitty uutta. Täällä Vantaalla on aika hyvissä hinnoissa noi rivarit, joten täytyy todella harkiten tehdä asuntokauppoja. Ollaan kuitenkin mietitty, et pärjätään tässä ihan hyvin, kun vauvan ensimmäinen vuosi.

Vaunuista: vaunuja en ole vielä miettinyt/katsellut yhtään. Säästän sen homman keväälle/kesälle. Kahdet vaunut täytyy joka tapauksessa hommata. Yhdet ulkoiluvaunut, jotka voi jättää vaunuvarastoon alas ja toiset parvekkeelle.

Ummetuksesta: Joku tästä aiheesta kirjoitti. Täällä kans on ummetus ongelmana. Esim eilen en ole käynyt kertaakaan isolla hädällä eikä tänäänkään ole vielä mitään kuulunut. Olo on koko ajan ihan täysi ja varsinkin jos syö niin tuntuu et on ihan ähkyssä. Ei kiva yhtään.

Vaipoista: Kertiksillä meinataan mennä.


Synnytyksestä: Olen miettinyt synnytystä paljon, mutta en ole saanut mitään pelkotiloja siitä (vielä) itselleni. Toisaalta koko ajatus jännittää tosi paljon, mutta toisaalta en malta odottaa, että pääsen synnytyksen kokemaan. Tästä ehtii panikoida vielä monta kertaa...

Olikohan vielä muita aiheita..nyt ei tuu mieleen. Viikon päästä maanantaina neuvola. Sitä odotellessa siis.

Möhkis ja leppis 15+3
 
Heips pitkästä aikaa =)
Päivittäin käyn täällä lukemassa, mutta en saa vain aikaseksi kirjottaa :ashamed:
Täällä voidaan hyvin, maha on todella iso jo ja vauvan liikkeet tuntuu päivittäin :heart:
Päksäkkä mua myös pelottaa tuo tuleva ultra, kahdessa raskaudessa on löytynyt jotain vikaa juuri rakenneultrassa ja lapsivesipunktioon jouduttu, se oli henkisesti todella raskasta vaikka kaikki olikin lopulta hyvin.
Vaunuista meillä minä haluaisin teutonian prestiget, oli myös edellisellä lapsella ja oli aivan huippu vaunut, mutta mies haluaisi emmaljungan edget eli jommat kummat.
asumisesta me asutaan 90 neliön asunnossa joka ostettiin joulukuussa ja tässä ajateltiin ainakin pari vuotta asua vielä.
Nyt täytekakun tekoon, meillä tänään tytön 7-vuotis synttärit :heart:
Hyvää viikonloppua heitu ja onni-helmi 17 :heart:
 
Huh, olipas taas tullut tekstiä...

Hemoglobiinista Minulla arvo oli tippunut neuvolakäyntien välillä 139 -> 119. Vielä ei aloitettu lisärautaa, mutta verilettuja ja mustaamakkaraa puolukalla olen napostellut. Kotidopingia siis. ;)

Asunnosta Me asutaan Vantaalla rivitalokolmiossa. Muuten aivan ihana pikku koti, mutta kahdessa kerroksessa, mikä varmasti alkaa jossain vaiheessa rassaamaan. Viimeistään sitten, kun pikkuinen ottaa jalat alleen. Mutta tässä on kuitenkin ajateltu pysyä.
Oma piha on iso ja naapurit sekä ympäristö aivan loistavia.

Vatsakivuista Onko teillä muilla alavatsakipuja? Jos nopeasti liikahtaa, niin välillä vihlaisee oikein tuimasti esim. sängystä noustessa. Auts!

Vaunuista Esikoista odottavana olen ihan "pihalla" näistä vaunujutuista. Sen verran olen kuitenkin aiheeseen tutustunut, että pehmeä koppa, heittoaisa ja yhdistelmät on ehkä meidän valinta. Jäljelle jääkin sitten melkoinen homma, kun yrittää tästä merkki ja malli viidakosta löytää sen omansa. No onneksi tässä on aikaa tutustua valikoimaan rauhassa.

Iästä Pidän sinua Foxeri rohkeana nuorena naisena. Koska olemme kaikki erilaisia, on tuota ikäasiaa oikeastaan turhaa pohtia. Yhtä ainoaa oikeaa ikää odottaa lasta ei varmasti olekaan. Plussia ja miinuksia on kaikissa. Itse olen jo varsinainen ikänestori tässäkin pinossammekin 38 vuotias esikkoa odottava! Itseäni mietityttää iän tuomat riskit ja se, miten jaksaa. Oma pikkuisemme sai alkunsa 5 vuoden yrittämisen ja hedelmöityshoitojen kautta, tähän oli varmasti yhtenä syynä ikäni. Toisaalta monet asiat tämän ikäisenä on helpompaa on vakaa työura, hyvä toimeentulo, asuntolainat maksettu ja vakaa näkemys siitä, mitä elämältään haluaa. Asioita voi katsoa niin monelta kantilta.

Ihanaa, että meitä on tässä pinossa kaikenikäisiä jellona mammoja. Ja kohta päästään aloittamaan maaliskuun pino. Kyllä aika rientää!

Liukuvaa laskiaista kaikille

Tikru + pikkutikru 16+3
 
Terve kaikille pitkästä aikaa.
Sama täällä että käyn päivässä monta kertaa lukemassa teidän kuulumisia, mutta en saa itse aikaseksi kirjoitettua.
väsymys on onneksi alkanut helpottaan ja mahakin näkyy jo selvästi.
Laskettu aika siirty jo tammikuun ultrassa 3.9.09 mutta mielellään jatkaisin teidän kanssa täällä. Ja jos lapsi syntyy sektiolla, mitä kätilö ehdotti viime synnytyksessä niin luultavasti syntyy sitte elokuun puolella kummiski. Pitänee jutustella siitä synnytystavasta vielä ens viikon lääkäri neuvolassa.
Asunnosta me asutaan vuokralla 73neliön rivari kämpässä, mutta etitään kokoajan mieluista ja sopivan hintaista omakotitaloa.
Vaunuista: Meillä on ostettu esikoiselle jo emmaljungan kovalla kopalla olevat yhdistelmät ja niitä vielä käytetään tälle tulevallekkin vauvalle. Heittoaisaa niissä ei ole ja se ois kyllä tosi hyvä olla, mutta ollaan pärjätty ilmankin. Kova koppa on hyvä se on tosi lämmin talvella, meillä kuopus 1w nukku tällä viikolla 17 asteen pakkasessa päikkäreitä 4 tuntia ja hiki oli kun kävin sen hakemassa sisälle.
Kaksostenrattaat on kans emmaljungan twin city crossit. Niistäkään ei kyllä negatiivistä sanomista ole. Tosi hyvät täällä maalla liikkuessa.
vaipoista: Kertiksiä ollaan käytetty kummallaki tytöllä ja käytetään tällä tulevallakin vauvalla.
Synnytyksestä: Synnytystä oon miettiny kans kauheasti. En tiiä uskallonko enään synnyttää alakautti, mutta en kyllä tiiä haluanko sektiotakaan. Mutta kyllähän se on jommin kummin kuiteski pakko synnyttää. =)
 
Vatsakivut olleet täälläkin :/ Esim voimakkaasti aivastaessa tai nopeasti ylösneussessa on pakko mennä kaksinkerroin, mutta vakuuttaneet ovat että ihan ovat vain liitoskipuja :) Vaikkei se silti mukavaa olekkaan :/
 
Voi luoja tätä viikkoa!
Meillä katkesi nettiyhteys tiistaina ja siitä lähtien olen linjat kuumana soitellut vähän sinne sun tänne. Vannoutuneelle nettiaddiktille tämä on aika paha juttu... :xmas:

Tosin suurempi syy ahdistukseen on, että mulla on opinnot aika kriittisessä vaiheessa, paljon tehtäviä joihin tieto löytyisi netistä, oikeastaan näytöt on viimeisiä tietoja vaille valmiit.

Nyt sain kännykän kautta yhteyden toimimaan mutta tämä on kyllä niin onnettoman hidasta ettei tosikaan, saa nähdä kuinka hermot pitää
:(

Ja muutamia laskujakin olisi maksettava, saa nähdä onnistuuko lainkaan!

Itse olen sairaslomalla, tosin mulla ei ole lomittajaa, että se siitä. Istukasta löytyi pieni hematooma joka selittää vuotelun, tosin nyt ei ole yli viikkoon ollut vuotoja, että josko tämä tästä saataisin menemään ohi.

Taimi oli kasvanut hienosti ja muutaman kerran olen epäillyt liikkeitä tuntevani mutta aivan varmaksi en väitä. Mutta seuraavan lääkäriin ja on aikaa parisen viikkoa ja sen jälken onkin kohta rakenneultra jonka sain edellisen raskauden takia ylimääräisenä, jos siellä on kaikki hyvin niin, ehkäpä jo sitten uskallan luottaa raskauden jatkumiseen.
Meillä ei lapset tiedä vieläkään vauvasta mutta kyllä se on varmaankin jo ihan kohta kerrottava, maha on nimittäin sellainen pallo, että vieraatkin jo huomaavat minun olevan raskaana.

Unicco ja Taimi rv 16+3, ajatelkaas se on käynnistynyt jo viides raskauskuukausi!
 
Moi moi
Asunnosta me asutaan 68m2 kolmiossa vuokralla. Tällä hetkellä esikoinen nukkuu meidän huoneessa, saa sit työhuoneesta oman huoneen kesällä.
ja iästä , mä olin 18v kun esikoinen synty. Ja tosi hyvin pärjättiin, neuvolassa sanottiin että pärjäsin paremmin ku moni 3-kymppinen esikoisensa kanssa...
Mua on alkanut jännittää/pelottaa rakenneultra. pelkään niin että jotain löytyy.. :S
Hitto ku menee hermot välillä ton verensokerin kaa, mut kai tää tästä. Ärsyttää vaa ku paino nousee ihan turhaan ku toi sokeri ei suostu aina yhteistyöhön.. painoa tullut nyt jo 15kg... :O
Liikkeitä ei vielä tunnu. Dopplerilla kun eilen kuuntelin niin syke vaa vilahti kuuluviin koska pikkunen liikku niin paljon niin kuului vaa liike-muljahduksia.. :p

Meelaie & Papu 17+1
 
Moikka!

Tänään oon ollut kyllä tosi ahkera, siivosin, pesin pyykkiä, lenkkeilin ja nyt tein just pullataikinan. Piti käyttää hyväksi tämmönen harvinaislaatuinen energia :D

Viime yönä tunsin vauvan liikeet, mutta sit aamulla en ollut varma oliko sittenkin vaan unta :D

Outiko 17+3
 
Outiko Mäkin olen jo malttamattomana niitä liikkeitä odotellut, kerran olen tuntenut sellaisen ikäänkuin kuplan puhkeamisen alavatsassa ja epäilen että pikku-papu siellä ilmoitteli itsestään, varma en tosin ole.. =)

Se rakenneultra kyllä jännittää, vaikka toisaalta sitä on optimistinen sen suhteen, varsinkin kun nt-ultrassa kaikki oli ok...eihän sitä silti koskaan voi tietää..mulla se on 20.3. eli melki kuukauden vielä joutuu odottaan.. :/

Nyt menen tekemään laskiaispullia =)

Jeppis & Pikku-Papu 16+
 
Tääläkin noita liikkeitä jo kovasti odotellaan.
Monta kertaa olen tuntenut jotain "liikettä" mutta ihan varma en koskaan ole ollut että onko ne liikkeitä vai kuvittelenko vaan.
Sellaisia "tönäisyjä" olen monesti tuntenut, aluksi kun makasin selälläni sohvalla tai sängyssä, mutta nyt olen alkanut tuntea niitä myös jos esim. istun..
Neuvolassa kun kuunneltiin sydänääniä niin kovasti se pikkuinen siellä liikkui, mutta ei vielä neuvolakorttiin saatu merkintää liikkeistä.
Kuulemma on ihmisestäkin kiinni, tää meidän neuvolantäti kuulemma laittaa sitten vasta merkin kun äiti tuntee liikkeet..
En nyt sitten tiedä että pitäisikö mun seuraavassa neuvolassa sanoa kun kysytään että oonko tuntenu liikkeitä, että oon tuntenu, kun en kuitenkaan ole ihan varma...
Nythän niitä pitäisi jo pikkuhiljaa alkaa tuntumaankin kun viikkoja on jo 15+3
 
Itsellä tuntuu sellaisia muljahduksia kun makaan ja harvoin kun istun, 2 kertaa on tuntunut sellanen höyhenen kevyt potku kun on poikaystävän käsi ollut kohdun päällä, oon katkera kun ei omalla kädellä tunnu potkut :D Mutta joo, tästä voisi lähteä ruokaa tekemään, tai no kyylimään kun siellä se valmistuu, terveellisyyden huippuna nuudeleita ja nugetteja :ashamed:
 
Ärsyttää, kun kaikki jo kyselee että tuntuuko liikkeitä masussa, mutta kun ei :ashamed:
Kohta alan huolestumaan että onko siellä enää ketään. Sitten viel ku jokapaikassa lukee, että ensiodottaja alkaa tuntea liikkeet 18. raskausviikolla, mutta kun ei niin ei. Plaah.

Outiko 17+3
 

Yhteistyössä