ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - helmikuussa

kävin sitten hypisteleen ylivieskan asunmaalla vaunuja... :saint: voi että sielä oli 4 eri vaihtoehtoo... mutta kun päättänyt etten vielä osta ja kyllä ne on kalliita uutena! nyt pistänyt viime vuoden väreistä osto ilmoituksia paikallisiin netti markkinoihin. pari tullut tarjousta mutta ihan hirveistä kuoseista eikä edes emmaljungaa... haluan siis emmaljungan edget tai smartit jungle pink tai soft pink...ihan sama kumpi tulee.. ja se uus pink chek oli tosi hieno kun näki livenä! sitten oli ihanat punamustat takon vaunut oikein goottivaunut! aivan ihanat äitikin niihin ihastui.. oli vetoketjua ja nastaa joka paikassa... oikein mun tyyliset vaikken gootti olekkaan. huutiksesta yrittänyt vaunuja mutta kun esim. edget jungle pinkit pyydetään vuoden vanhoista 620e ja asunmaalta sai 659e uudet 2v takuulla.... ihan hirveitä hintoja ne pyytää netissä.....

päänsärystä eilen kävin lääkärissä tän toista viikkoa jatkuneen päänsäryn takia, oli sitten poskiontelo tulehdus, antibiootti kuuri ja banadolia naamaan!
:x |O

Heippa kaikille!

Mun päänsärky äity taas niin pahaksi että jouduin eilen menemään lääkäriin. Lääkäri epäili että niskoista johtuu. Ei vaan päivittäiset venyttelyt enää auttanut ja olen loppuviikon sairaslomalla.

Mä en ole vielä miettinyt tavaroita, vaunuja, vaatteita ja synnytystä ollenkaan. Jotenkin vaan ei vielä uskalla. Kutomisen mun äiti on kyllä jo aloittanut.

Kerroin eilen töissä mun pomolle ja isommalle pomolle kun jouduin lääkäriinkin menemään. No ne onnitteli ja otti asian oikein hyvin. Pyysin kyllä että saan itse kertoa työkavereille.

Voi kun kohta alkais liikkeet tuntumaan niin voisi olla hieman rauhallisemmin mielin. Mäkin stressaan oireiden vähyyttä.

Nyt pitää alkaa jännittämään hiihdon MM-kisoja.

Tervetuloa kaikille uusille!

Päksäkkä 15+2

Outiko on se ihan kiva se heittoaisa, ei tartte miettiä jos on tuulista, että tuuleeko vauvan koppaan sisälle, kun kääntää kuomupuolen tuulta vasten. Tms. :) Mutta ei se varmastikaan pakko oo. Jos vain saat työntösuunnan käännettyä, kun lapsi kasvaa kunnolla ratasikäiseksi. Että se näkee muutakin kuin äidin. :D Mulla olis siskon käytetyt vaunut, mut en ihan vielä tiedä ostanko uudet. Tosi hyvät noikin on siskon mielestä ollut, n.3 vuotta vanhat ja ihanan väriset (musta/valko-kukkaiset), mutta jos lapsivesipunktiosta selvitään niin varmasti juhlin sitä sitten uusilla vaunuilla! :D Ostan vähän edullisemmat, kunnon vaunut/yhdistelmät (samat kuin siskolla maksoi siskon mielestä 299e! koko paketti), ja sitten kun vaununukkuminen loppuu, niin kunnon rattaat lisäksi. yhdistelmärattaat lenkille, ja isopyöräiset matkarattaat reissuille. En tule isoja yhdistelmiä kuljettamaan autossa kuin pakollisen ajan, joten investoidaan sitten rattaisiin, joissa isot pyörät yms. Mutta kukin taaplaa tyylillään! :) Me kuljetaan muutenkin paljon ja sukulaisia ja ystäviä asuu kaukanakin.

Tahtoisin niiiiin jo ostella kaikenlaista pientä kivaa, mutta ei auta kuin odotella vielä. Onkohan kukaan kuullut EjaVn kuulumisia?

Vaavitar ja huomenna pokspoks!

Alkuperäinen kirjoittaja pekunalle:
päänsärystä eilen kävin lääkärissä tän toista viikkoa jatkuneen päänsäryn takia, oli sitten poskiontelo tulehdus, antibiootti kuuri ja banadolia naamaan!
:x |O

Aika outoa että banadolia määräävät raskaanaoleville
:eek: Kun siinähän ei vaikuttava ainesosa ole parasetamooli niin pakkauksessahan sanotaankin ettei suositella raskaanaoleville :$
Minua kielsivät alkuraskaudesta syömästä vaikka olin 40 asteen kuumeessa

Paratabs (tai baratabs en muista kumpi on :D) Lääkettä minulle antoivat parhaana.

Sain juuri kerrottua siskon tytölleni raskaudestani, oli 1000x vaikeampaa kun kellekkään mulle kertominen, aina ollut minulle todella tärkeä ja kuin oma sisko, ja myös vannottanut etten ennen 18 ikävuotta raskaaksi hankkiudu, ihan myönsikin ettei pidä sitä hyvänä ideana, mutta kuitenkin on 100% minun tukenani, pulssi nousi kyllä puhelun aikana kamalasti ja alkoi vatsassa tuntua oudolta, sormetkin ihan jäässä :LOL: Nooh, mutta sekin on poissa alta niin ei tartte stressata siitä :)

Särkylääkkeistä tosiaan panadol ( tai muut parasetamolia sisältävät särkylääkkeet) on ainoa jota raskausaikana saa syödä.

Foxeri Saanko udella, että minkä ikäinen olet? Tuosta viestistäsi tuli sellainen kuva että olet alle 18?

Mä oon nyt pähkäillyt noita vaunuja koko illan :D Myöskin sitä, ottaisko pehmeällä vai kovalla kopalla ne yhdistelmät. Todennäköisesti päädyn pehmeään. Niin ja ajattelin, että ne heittoaisalliset voisi olla paremmat. Kauhee vaunukuume täällä.

Outiko 17+1

outiko:
se heittoaisa on ihan ehdoton! jos aurinko paistaa tietylt suunnalt tai tuulee ni vaa nopsaa saa vaihdettua suuntaa! on todella erittäin kätevä! naapuri aina tuskaili briojensa kanssa ku oli kova koppa ja ei se jaksanu sitä ikinä lähtee kesken matkan irrottelemaan.meil on carenan halpisvaunut jossa se on ja on toiminu hyvin nekin vaikka maksoi alle 200e v 2006.
nytkin isompana ne on yhä hyvät ku tyttö on 2,5v.

mulla o heittoaisa noissa brioissa ja se on ehdoton nyt näin ku muksu on jo vähän isompi.. saa käänettyä suuntaa helposti,joissaki ku on tää sydeemi et pitää ratas istuin osaa kääntää ni se ei oiekin ole ainakaa itelle mielee.. ja just noi auringon paisteet ja tuulet ni on kätevä..

mä vaan roikun täällä taas.. :LOL: josko menis vaikka nukkumaa?? :D

Voiiiiiiiiiii. Heräsin äsken ja tajusin, etä vasen siltä on turvonnut puoliksi kiinni. Soitin tk:hon ja sain raskauden perusteella ajan :eek: Ihmeellistä. Mainitsin sivulauseessa olevani raskaana niin se sanoi, et parempi kun tuut heti. Vartin yli 9 on aika jo. En olis uskonut, että raskaana saa lääkäriajankin helpommin. Silmätulehdus nyt ei yleensä ole kiireellisyys järjestyksen ykkönen.

Ja tänään alkaa 16.raskausviikko! Poks,poks! :heart:

huomenta kaikille !

Oon taas ollu hereillä jo kuudesta asti. Kumma juttu kun sillon kun olin töissä päiväkodissa niin en millään olisi jaksanut herätä aamulla, mutta nyt kun oon tässä ollut työttömänä tammikuun lopusta asti niin millään ei pysty jäämään nukkumaan kun avomies lähtee töihin.

Väsymyksestä mua väsytti alkuraskaudesta todella paljon, mutta nykyään en enää nuku päivisin. Sillon tilanne oli tosiaan se että nukuin ja oksensin..
Hyvä että siitä nyt on päässyt..
Nykyään oon kyllä tosi väsynyt iltasin, en jaksa yleensä valvoa kun johonki 10-11 enintään.
Mutta sitten kyllä taas monesti herään jo ennen kun herätyskello soi kuudelta.
Tänään oli siinä mielessä ihana tilanne että taisi tuo viime öinen "läheisyyden" harrastaminen väsyttää sen verran että sikeästi nukuin siihen asti kun kello soi..

Mutta täytyy varmaan tässä yrittää saada vaatteet päälle ja lähteä koiran kanssa ulos,
se kyllä vaan kuorsaa tossa sohvalla vieressä, mutta täytyy alkaa herätteleen..

Mulla kans alkaa tänään rv16. Eli kohta 4kk oikeasti täynnä! On sitä odotettukin. =)

Vaunuista meille oon ajatellu kovakoppaista, heittoaisallista vaunua. Oon itse ollu pienenä usein kipeänä, ja haluan, että se vauva mahtuu varmasti tulevana talvena sitten sinne vaununkoppaan ja mahdollisimman suojaan. Kaikenlaisia lampaankarvoja yms.pitää sitten hankkia. :) Löysin kopan joka oli 83cm sisämitta, ja 34cm leveys, joten jos sinne vielä sitten sopisi. Monesti pehmoiset kopat jää pieniksi niille talvi-ilmoille. Myyjä sanoi, että pehmoinen koppa on hyvä, jos asuu pienissä tiloissa (kerrostalo tms.) ja joutuu jättämään rungon/rattaat kauemmas. Pehmoista koppaa jaksaa kantaa kauemman/pidemmän aikaa. Meillä saan onneksi vedettyä vaunut vaikka sisälle asti, tai terassille suojaan. Käytiin noita isokoppaisia katsomassakin livenä, ja oli kyllä hyvänoloiset. Mutta sopi autoon, vaikka oli isot. Ei tartte ostaa uutta autoa! Pelkkää säästöä. :LOL: Liitän tänne sitten kuvan, kun joskus päästään ne ostamaan. Vähä lähempänä kesää sitten. Huoh, oon vaunufriikki jo nyt.

Tsemppiä kaikille viikonloppuun!

Vaavitar + tintta ja rv 16. (15+0, 15+1 tms)

Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Foxeri Saanko udella, että minkä ikäinen olet? Tuosta viestistäsi tuli sellainen kuva että olet alle 18?

Outiko 17+1

16 tällähetkellä, ja toukokuussa 17 täytän, äitinihän jaksaakin kettuilla siitä etten lapsilisästä voinut pysyä erossa kun oma loppuu toukokuussa ja omalla lapsella alkaa sitten elokuussa :ashamed:

täällä kans herätty 7aikaa ku esikko nousee ylös niihin aikoihin.. huoh.. ite voisin nukkua kyllä kellon ympäri taas.. noo on _onneks_ vapaa viikonloppu,esikko lähtee mummun luokse hoitoon sitten tänää.. jos joku ihmettelee kui mää sen annan noin vaan ni se rakastaa mummun luon aoloa,se ei katokaa muhun päin ku oon lähössä.. ei huutele perää,ei eti mua tms.. homma toimii ni siks saa siellä olla ja mummua vähän sillai näkee ni ni..

foxeri eipä se ikää katso tämä homma.. :hug: ainut vaan et voin rehellisesti sanoa et sulla on elämä vielä edessä.. et jää sit helposti menot kun muut kaverit lähtee liikkumaa kaupungille jne.. itestä ei tuossa iässä olisi ollut toisesta huolehtii, mut se on ni yksilö kohtaista.. tuleehan raskaus varmaa monelle yllätyksenä ni ko kirjoittelit tuolla ylempänä,mut ne on omia päätöksiä..

meillä itse asiassa mun isä ja mummu on ottanu asian aivan ihanasti.. :heart: mun äiti taas puolestaa ons itä mieltä et mä pilaan elämäni, jään yksin varmasti tän lapsen ja esikon kans jne jne.. tosi ilkeesti puhunu asiasta..ei ole edes kysyny koska la on tms.. :ashamed: siinähän kiukuttelee, mulla ei ole äitiini edes kovin läheiset välit et mun puolesta saa olla mitä mieltä tahtoo.. muutenki onhan ihmisillä varmasti mielipide meidän tilanteesta, koska ollaa lyhyt aika yksissä oltu ja näin,mut ite en pidä sitä syynä et olisin aborttia menny tekee pää kolmantena jalkana.. :( ajattelin asiaa alusta alkaen niin et pärjänkö yksin jos toinen lähteekin jne.. (vaikka siis niin ei ole käymässä, miehen omien puheidenkaa mukaa...)

onks täällä muuten yhtään yksin odottajaa tai muita tälläisiä uusio perhe hässäköitä??

peikko ja sintti 13+0 (se olis jo rv14) :heart:

Kyllähän se vähän pelottaa että toteankin sitten jälkeen päin että olisi pitänyt tehdä sitä ja tätä ja tota, mutta ei yhtään nämä oman ikäluokan ryyppybileet kiinnosta, olenhan minä niissä ollut, eikä todellakaan ole minun juttuni. Eniten ehkä pelottaa että opiskelulle tulee pitkä väli, mutta oma äiti sai ensimmäisen lapsensa juuri 18 täytettyään, veljeni sai lapsen 19 vuotiaana, siskoni 17, poikaystäväni äiti 16 ja poikaystäväni sisko 15 vuotiaana, että ainakin on lähellä ihmisiä jotka tietävät ettei se ikä aina ratkaise :)
Alkoholi ei muutenkaan innosta kun molemmat vanhempani ovat alkoholismista kärsineet, ja kyllähän sitä voi lapsen saatuaankin kerran kuussa käydä ystävien kanssa elokuvissa, ja viettää aikaa. Useammin en sitä muutenkaan normaalisti tee :} Olen vähän tälläinen oudompi teini jos niin voi sanoa :saint:

Pikkupeikko Onpas sinulla jo hyvänkokoinen masu viikkoihin nähden =)

Jipii, tänään tulee hoitopöytä, sain huutonetistä edullisesti ihanan pöydän, jota voi sitten myöhemmin käyttää ihan lipastona, ei jää käyttämättä =) Nyt meillä onkin jo vaikka mitä: brion yhdistelmät, turvakaukalo ja rintareppu! Itse olen sitä mieltä että kaiken ei todellakaan tarvitse olla pakasta vedettyä, ihan hyviä yhdellä tai kahdella lapsella olleita tarvikkeita saa edullisesti käytettynä. Tietyt jutut on kyllä mukava ostaa uutena.

Eilen päätin myös kesälomani niin, että pidän kesäkuun lomaa, josta sitten alkaa perään äitiysloma. Katson sitten lähempänä mikä tilanne on, jos olo on ok eikä ole mitään ongelmia niin mielummin sitä lomalla on kuin sairaslomalla, saa hyvillä melin lekotella ja touhuta
=)

Hyvää alkavaa viikonloppua!

Jeppis & Pikku-papu 15+6 (jee, huomenna rv 17 poks poks)

Kirjoitin tossa aikasemmin että ostin dopplerin.
Kerroin sitten tänä aamuna miehelle asiasta ja siinähän kävi just niin kun olin pelännytkin..
Eipä se siitä asiasta kauheen iloinen ollut..
Tiedän kyllä että kun ollaan muuttamassa isompaan asuntoon heti kun sellainen saadaan, niin rahaa pitäisi säästää ja mitään turhaa ei pitäisi ostella, mutta...

No nyt se on kuitenkin jo maksettu ja tulee luultavati tänään tai maanantaina postissa ja itse olen kyllä ihan tyytyväinen että ostin.. Olisi vaan toivonut ettei olisi siitä asiasta tullut tälläistä ongelmaa. :(
Varsinkin kun ei se mun mielestä ole sellainen "turha ostos"..

Kiitos paljon vaunuvinkeistä :) Olenkin ajatellut nyt sitten hommata kovakoppaiset ja heittoaisalliset vaunut. Ensin mietin sitä pehmeetäkin koppaa, mutta kyllä kai se kova on siltikin parempi.

Foxeri Niin no eihän se vauvanteko ikää katso. Ihmiset on niin erilaisia. Mutta niinkuin joku muukin jo sanoin niin itse en vielä olisi 16- vuotiaana voinut ajatellakaan tekeväni lasta, vaikka varmasti olisinkin pärjännyt lapsen kanssa. Mutta hienoa, että on eri-ikäisiä odottajia :)

Pikkupeikko Ihanan kokoinen masu sulla!Kateellisena olen katsellut muiden vatsoja..oma kun ei oo vielä suostunut kunnolla kasvamaan,viikkoja takana kuitenkin tänään 16+2 :ashamed: välillä hiipii pelko,että onko siellä masussa kaikki reilassa

Onko muilla muuten ollut raudan maku suussa?Meinaan kun mulla on ollu koko raskauden ajan.Hammaslääkärilläkin kävin viime viikolla tarkastuksessa ja suussa kaikki oli oikein mallikkaasti.Hemppakin on ihan kohdillaan,viimeks oli 133 ja sitä ennen 127..nousussa siis.Normaalisti se on ollut jotain 110-120 välillä.

Hauskaa viikonloppua kaikille! Muistakaa herkutella laskiaspullilla sunnuntaina..tai vaikka koko viikonloppu,kyllä maistuu :LOL: :flower:

Voiko joku uskoa että mä olen taas kipeä. Flunssa ei oo vielä menny ohi ja nyt mulla on jo mahatauti. Miten mä voin saada kaikki taudit? en mä ennen raskautta oo ollu näin herkkä kaikille sairauksille.

Mä haluaisin ostaa vanhana tarvikkeita vauvalle. Mut esim huuto.netissä yhdistelmät on ihan törkeen hintasia... enkä kuitenkaan mitään hirmu vanhoja haluis.

Meillä ei edelleenkään parisuhteessa mee mitenkään hirmu hyvin. Joten voi hyvin olla niin että musta jossain kohtaa tulee yksinodottaja. Se ajatus on kyllä tosi pelottava.

Aniit ja taneli 14+0

nyt pelkästään omaa napaa!!! :D
saatiin tänään päätös isommasta asunnosta,päästään tästä kaksiosta muuttaa 20m2 isompaan kolmioon!! :D ja vuokrakin vain 12 euroa isompi!!!jee!!!!!!!! =) :heart:

ajatar&vempula 15+6

Heipä hei pitkästä aikaa!! Tänne näyttää kuuluvan pääpiirteittäin hyvää. :) Pakko vähän hehkuttaa, oltiin tossa keskiviikkona niskapoimu-ultrassa ja kaikki oli hyvin! :D Lääkäri sano et siro niska. Nyt sit mieskin näki kuinka vauva liikkui ja saatiin kuunnella vähän sydänääniäkin. :heart: Tosi ihana olo. :)
Vaunuista. Mäkin olen tässä vaunuja vähän miettinyt ja ottaisin mielellään yhdistelmät, kun tuntuu niin hasulta että ostaisi sit myöhemmin rattaat.

Sitten on ihan pakko kysyä vielä vaipoista. Vaikka siihen on vielä aikaa kunnes vaippoja tarvitaan niin onko kukaan miettinyt alkaako käyttämään kertakäyttö vai kestovaippoja? Tai onko kuinka on käyttänyt aikasemmilla lapsilla? Itse olen päättänyt kokeilla kestovaippailua vaavin kanssa. :D

Aniit Tosi kurjaa kuulla, että menee huonosti parisuhteessa. Toivottavasti et kuitenkaan jää yksinodottajaksi vaan saisitte jotenkin asiat järjestykseen. Saako udella mikä teidän parisuhteessanne ongelmana? Muistelisin, että kirjoittelit joskus aiemmin asiasta mutten muista yhtään mitä kirjoitit.

jenzka 13+2?

itse ajattelin mennä kerakäyttöisillä, ennen olisin varmaan sanonut että kesto, mutta luin tutkimuksen jossa kerrottiin kuinka kestovaippojen pesu kuluttaa yhtäpaljon luontoa kuin kertakäyttöisten maatuminen luonnossa :whistle:
Muutenkin ollaan poikaystävän kanssa laiskoja pesemään pyykkiä niin ne kertakäyttöiset tulee varmaan olemaan meidän juttu, mutta varmaan myös kokeillaan kestovaippoja jos sukulaiset antaa jne.

Yhteistyössä