Iltoja!
Olipas tullut taas tekstiä =)
Minulle kätilö soitteli tänään synnäriltä, tosin hyvien uutisten kanssa
Siitä niskaturvokeultran tuloksista, mihin liittyy seki veriseula. Noh, kaikki on kunnossa
Ihana helpotus!! Vähän meinas sydän pompsahtaa kurkkuun alussa ku vastasin puhelimeen, oon niin jännittäny tota soittoa. Mut helpotti kummasti
Kätilö toivotti hyviä vointeja
Synnytyksestä Esikoisenhan aikaan en kerenny saada minkäänlaista kipulääkettä, olin koko avautumisvaiheen kotona ja viime hetkillä kerettiin sairaalaan ja suoraan kiikuttivat leikkuusaliin ja tekivät kiireellisen sektion vauvan perätilan vuoksi.
Sit toisen aikaan, kun synnytin enkelityttömme, kerkesin saada epiduraalin ja siitä oli suuri apu! Supistukset ei tuntuneet enää missään ja oli helppo alkaa ponnistamaan.
Ja sit viime synnytyksessä, kun synnytin poikamme, niin kätilö rupes ehdottaa jotain spinaalipuudutusta vai mitähän se oli. No kuitenki sano et se on tehokkaampaa ja vaikuttaa nopeammin kuin epiduraali ja minähän uskoin ja suostuin sitä ottamaan. No ei mitään vaikutusta meikäläiseen. Ilokaasua kokeilin kun mies ja kätilö kumpiki kannustivat mua kokeilee sitä ja olin aina sanonu etten koskekaan siihen. No ei siitäkään tuntunu olevan apua. No sitä mentiin sit ihan luomusynnytyksellä. Kipu siinä unohtu kokonaan ku rupesin ihan hommiin, eli ponnistamaan ja 9 minuutissa vauva oli syntyny
Kyl siinä
kipu unohtuu kokonaan, kun saa sen ihanan tuhisijan syliin :heart:
Tiedänpähän tämän aikaan vaatia sitä epiduraalia mistä minulla on hyviä kokemuksia
Vessassa juoksusta Mun ei ole
vielä tarvinnu yöllä herätä pissalle
Mut aamulla on ihan rakko täys et sillon pitää päästä pissalle tai tulee housuun justiisa
Kyllä sitä vielä saa monet kerrat yöllä vessassa rampata, hyvin on mielessä edellisiltäki raskausajoilta pissalla ramppaamiset yöllä ja päivälläki
Jaa'a, mitähän muuta sitä piti kirjotella, kaikki meinaa unohtua ku niin paljon tullu täällä tekstiä
Mulla sit vajaan parin viikon päästä
neuvola. Mehän saatiin kuulla ekan kerran pikkuisen sydänäänet nt-ultrassa ja hyvin kuului, tasasesti jumputti ihanasti :heart:
Mut nyt jos nostais ahterin ylös tästä koneen ääreltä ja lähtis vaik lueskelee... Alkaa muuten takamus puutua... Tuossa sain keittiönki siivottua perusteellisesti... Huomenna ajattelin leipoa laskiaispullia, ei nimittäin millään jaksa odotella viikonloppuun
Mutta mutta, meikäpä häippäsee, palailen taas :wave: Hyviä öitä kaikille!
mertsu 13+4