ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - helmikuussa

Tota synnytystä mäkin oon miettiny. Kärsin myös peloista, mut tällä hetkellä eniten mietin sitä kuinka kamalalta tuntuu kun lapsi työntyy ulospäin.. näin siitä unta ja siinä se tuntu kamalalta ja siks oon vissiin tota pohtinu..

aniit ja taneli 13+5

Mä en jotenkin vielä osaa edes ajatella koko synnytysasiaa. Varmaan pelot tulee jos on tullakseen, mutta yritän olla niitä varta vasten kaivelematta esiin. Toistaiseksi jännittää paljon enemmän koko tämä odotus.
Täällä oli juttua epävarmuudesta raskauden suhteen - ihana kuulla, että muilla on samoja tuntemuksia, kun oireet alkaa vähitellen hävitä. Tässä yhtenä aamuna kuvittelin hetken, että koko kohtu on kadonnut. :LOL: Aiemmin se tuntui selkeänä "greippinä" mahassa, mutta nyt se on niin iso, ettei enää erotu samalla tavalla. Aamulla sen kuitenkin selkeimmin tuntee, kun selällään makoilee, ja hassua on se, että joka aamu se tuntuu olevan eri kohdassa - enimmäkseen TOSI paljon vasemmalla puolella. Onko teillä muilla tällaista epäsymmetriaa? Toivottavasti oikenee, kun raskaus etenee...
Vessassa ravaaminen alkoi mulla jo ihan alkuviikoilla, mutta kerta yössä riittää, onneksi. Mutta on tästä väsymyksestä se hyöty, että nukahdan saman tien, kun palaan sänkyyn.

tepäs ootte kovia kirjoittamaan! =)
vaikka käyn päivässä monta kertaa lukemassa,aina on useita uusia viestejä tullut!

galluppeihin..

vessassa ravaaminen on tosiaan alkanut jo!yöllä kun herää ton esikon kanssa niin,ei saa uudestaan unta ellei vessassa käy.

synnytys ei jänskätä oikeestaan ollenkaan. viime synnytys meni kuitenkin ihan kivasti! =) vaikka silloin kyllä huusin kuin syötävä ja tikkejäkin tuli kahdeksan :D
mutta positiivinen kokemus oli silti! =)

liikkeitäkin täällä myös jo tunnetaan! =)

nyt iltapalallee!hirmuinen nälkä jo!! :p

ajatar&vempula 15+4

Heippa! Täällä käy jatkuvaan niin mahdoton sutina, et ei perässä pysy ;) Välistä olen käynyt lukasemassa, mutta kirjottamaan en muka ole just silloin ehtinyt...

pissalla mun ei ole tarvinut öisin ravata, vielä. Johtunee osaksi varmaan siitä kun olen TOSI huono juomaan yleensäkään :headwall:

Synnytystä en vielä ole edes ajatellut. Tai no, ehkä sen verran että kuinkakohan nopeasti tämä kolmonen tulee maailmaan? Pitääkö olla päivystämässä sairaalan ovella :D

Liikkeitä Olen tuntenut muutaman kerran kun olen käynyt nukkumaan. Muuten niin haipakkaa, että ei ehdi edes miettiä tollasta. Ja niitä sydänääniä olen lasten ja miehen kanssa kuunneltu melkein päivittäin :heart:

Vaunutkin ehdin JO hommata :whistle: Mulla ei ollut kuin nuo rattaat enää jäljellä. Huusin huuto. netistä Brion kombit. sain todellla edullisesti melkein käyttämättömät hyvät vaunut. =) Muuten olisinkin hommannut ne vasta myöhemmin.
Vointi on muuten hyvä, päänsärkyä vaan pukkaa työntakia. Pakko napata panadolia pahimpiin särkyihin :/ Et tällästä tälläkertaa....

hellu ja pömperö 14+0

Vessassa täälläkin käydään usein.. ainakin tunnin välein.

mua on alkanu vähän pelottamaan synnytys . vaikka oon jo kerran synnyttänyt. noh.. kai tää tästä.

Liikkeitä ei tunnu, kohtu on taas jotenkin hävinnyt (ei tunnu niin selvästi ku pari päivää sitten). plääh.

Meelaie & Papu 16+5

hemuli-79 (en sata varma nimestä,enkä sivuja takasin jaksa selata :) Mulla ihan sama oire toi yöhikoilu...olen yhtenä yönä "märän"paidan joutunut riisuun ja muutamana aamuna rintojen väli aivan märkä...ajattelin et johtuuko siitä kun olen teetä alkanut iltaisin juomaan(alussa en juonut mitään lämpimiä juomia),mutta ei se siitäkään voi johtua..

Nyt pelko että kipeäksi tulen-aamusta alkaen ollut kurkku kipeä ja nenä tukossa..muutenkin ollut hiekko olo muutaman päivän..tyttö on nuhassa ja yskässä ollut kohta viikon.Kuumetta nousi tänään,joten huominen himassa.Terkalta tarvii todistus töihin hakea-vois käskeä hemogl.samalla mitata,ettei se vaan ole roimasti pudonnut.Luulen kyllä et sairaaksi tulo sen tekee.

kävin ikean sivuilla ja löyty sitten sisustus esikoisen huoneeseen noin vaan:) kun vaan saisin miehen lähteen kanssani sinne shoppaileen...kallis reissu tiedossa://

pompula rv13+2

Iltoja!

Olipas tullut taas tekstiä =)

Minulle kätilö soitteli tänään synnäriltä, tosin hyvien uutisten kanssa :)
Siitä niskaturvokeultran tuloksista, mihin liittyy seki veriseula. Noh, kaikki on kunnossa :)
Ihana helpotus!! Vähän meinas sydän pompsahtaa kurkkuun alussa ku vastasin puhelimeen, oon niin jännittäny tota soittoa. Mut helpotti kummasti :) Kätilö toivotti hyviä vointeja :)

Synnytyksestä Esikoisenhan aikaan en kerenny saada minkäänlaista kipulääkettä, olin koko avautumisvaiheen kotona ja viime hetkillä kerettiin sairaalaan ja suoraan kiikuttivat leikkuusaliin ja tekivät kiireellisen sektion vauvan perätilan vuoksi.
Sit toisen aikaan, kun synnytin enkelityttömme, kerkesin saada epiduraalin ja siitä oli suuri apu! Supistukset ei tuntuneet enää missään ja oli helppo alkaa ponnistamaan.
Ja sit viime synnytyksessä, kun synnytin poikamme, niin kätilö rupes ehdottaa jotain spinaalipuudutusta vai mitähän se oli. No kuitenki sano et se on tehokkaampaa ja vaikuttaa nopeammin kuin epiduraali ja minähän uskoin ja suostuin sitä ottamaan. No ei mitään vaikutusta meikäläiseen. Ilokaasua kokeilin kun mies ja kätilö kumpiki kannustivat mua kokeilee sitä ja olin aina sanonu etten koskekaan siihen. No ei siitäkään tuntunu olevan apua. No sitä mentiin sit ihan luomusynnytyksellä. Kipu siinä unohtu kokonaan ku rupesin ihan hommiin, eli ponnistamaan ja 9 minuutissa vauva oli syntyny :)
Kyl siinä kipu unohtuu kokonaan, kun saa sen ihanan tuhisijan syliin :heart:
Tiedänpähän tämän aikaan vaatia sitä epiduraalia mistä minulla on hyviä kokemuksia :)

Vessassa juoksusta Mun ei ole vielä tarvinnu yöllä herätä pissalle ;) Mut aamulla on ihan rakko täys et sillon pitää päästä pissalle tai tulee housuun justiisa :D
Kyllä sitä vielä saa monet kerrat yöllä vessassa rampata, hyvin on mielessä edellisiltäki raskausajoilta pissalla ramppaamiset yöllä ja päivälläki :D

Jaa'a, mitähän muuta sitä piti kirjotella, kaikki meinaa unohtua ku niin paljon tullu täällä tekstiä :)

Mulla sit vajaan parin viikon päästä neuvola. Mehän saatiin kuulla ekan kerran pikkuisen sydänäänet nt-ultrassa ja hyvin kuului, tasasesti jumputti ihanasti :heart:

Mut nyt jos nostais ahterin ylös tästä koneen ääreltä ja lähtis vaik lueskelee... Alkaa muuten takamus puutua... Tuossa sain keittiönki siivottua perusteellisesti... Huomenna ajattelin leipoa laskiaispullia, ei nimittäin millään jaksa odotella viikonloppuun :p

Mutta mutta, meikäpä häippäsee, palailen taas :wave: Hyviä öitä kaikille!

mertsu 13+4

Piritta, hyvä kun sait kerrottua ja äitisikin onnitteli. Eipä tarvi pyöritellä enää asiaa mielessäsi. Varmasti isäsikin on onnellinen, voihan hän ensin olla yllättynyt mutta lopulta kuitenkin onnellinen. Vauvan tulohan on aina ihana asia! :heart:

Hb: Täällä kans laskenut 128:sta 110:een. Neuvolassa suositteli aloittamaan rautakuurin säännöllisen epäsäännöllisesti, esim. joka toinen tai joka kolmas päivä, ainakin näin aluksi. Citilda Mullekin suositeltiin tuota Obsidanina, terkka sanoi että se on yleisesti aika mahaystävällinen lääke. Mä en oo ehtinyt hakea niitä vielä, saa nähä mitä maha sanoo. Onpa outoa jos neuvolassa ei välitetä vaikka heikottaa. Luulis että joku toinen lääke toimis sulla paremmin tai toi että ottais niitä vähän harvemmin niinku mulle sanottiin?

Vessassa ravaamisesta: Mä oon ravannut vessassa joka yö jo viimeisen kuukauden ajan, 1-3kertaa yössä. :/ Rasittavaa..

ON: Nyt kun meidän vauvauutinen on levinnyt kaveripiirissä, niin tosi moni on kutsunut meidät kahville ja katsastamaan äitiysvaatepinot niiden kaapeista. :) Ei varmaan tarvi kauheesti ostaa mitään uutta. Tuli niin hyvä mieli kun kaikki on auliisti tarjoamassa apuaan, nyyh.. :)

Aurora asukkeineen 15+2

huoment

mul on toi vessasjuoksu nyt vähä rauhottunu, voi nukkua yönkinläpi ilman wc reissua. ummetusta tuntus vähä olevan.

maha on ihme pallo jo :) aika hauskaa. synnytystä en osaa pelätä, on vaan otettava vastaan se mitä tulee.

no jos vaiks lähtis taas töihin ihmettelemään maailman menoa. aika kivaa kun töistä jälel reilu 3 kk... :p

sissi ja papana 13+6

Siis huima määrä taas tekstiä tullut! :eek:

Musta tuntuu, että koneella ei enää ehdi ollenkaan olla, aina on töissä tai sitten kun on kotona, esikoisen kanssa tai kotitöitä tekemässä tai sohvalla umpiunessa...

Synnytyksistä: Itsellä yksi alasynnytys, ja epiduraali. Synnytyssupistukset alkoivat to-aamuyönä ja lapsi syntyi pe päivällä. Tosin synnytyksen kesto oli vähän alle 16h, alkuun tulivat senverran harvakseen. Mutta siinä kohtaa kun 9h oli takana otin epiduraalin, ja täytyy sanoa, etten katunut. sain jopa nukuttua vajaan tunnin. Ilokaasusta ei ollut mulle mitään apua, päinvastoin, ensi kerralla tiedän pysyä kaukana tosta kaasusta. Mutta, jos kätilö olisi vauhdittanut synnytystä puhkomalla kalvot, olisin luultavasti pärjännyt pelkällä kohdunkaulapuudutteella. Mutta kalvot puhkastiin vasta kun olin auki 9+ cm ja tästä meni 45min kun lapsi oli jo maailmassa. Mutta, nämä on musta sellasia juttuja joita ei voi ennakkoon suunnitella, ainakaan kauheesti.
Itselläni selvisi synnytystapa vasta 37.viikolla, joten en ehtinyt sitä miettiä ja murehtia, kun ei tiennyt mikä odottaa, sektio vai alatiesynnytys.

HB "galluppi": 111 oli viimeksi ja rautaa "nautin" nyt floradix-luontaistuotteena, maku on hirveä, mutta kun apteekin pillerit ei imeydy, mikäs teet.

Ja Citilda mulla meinas jäädä epiduraali tatuoinnin takia saamatta, mutta kylläpäs sen sain. Riippuu anestesialääkäristä, omani oli ensin että no way, mutta hieman katseltuaan tarkemmin huomasi että ihoa tatuoimatta välissä tarpeeksi ja sain sen. Tosin sanoi, ettei kannata enempiä tatskoja hankkia, jos meinaa jatkossakin saada epiduraalin :whistle:

Vielä tarvis jaksaa töissä 2,5kk ja sitten saisi taas rauhoitttua kotielämään, mutta epäilen pystynkö olemaan edes noin kauaa töissä, nyt jo todella ikäviä tuntemuksia kun välillä on aika rankkaa. Ja lääkäri käski jo silloin 14+ viikolla keventämään töitä. Vähän pelottaa välillä, tekeekö nämä supistukset/vai mitä ne näillä viikoilla on, jo jotain muutosta kohdunsuulla. Vaikka ihan normaalia onkin, jäi vähän vaivaamaan se, että olin sormelle auki jo rv14+.

Muuten, rakenneultra jo kahden viikon päästä! :)

Treelo 17+4 ( suunnilleen muistelisin... :ashamed: )

Synnytyksestä vielä Kun siis olin nuorimmaista synnyttämässä, niin edellisenä yönä tuli nukuttua huonosti. Aamulla ku oli sit kontrolliaika synnärillä ni sillon ottivat jo sinne ku paikat oli jo sen verran kypsät et lapsi oli valmis syntymään ja lääkäri päätti sit puhkasta kalvot. Olis ollu kyl kiva saada se epiduraali, et olisin saanu nukkua, ku tosiaan hyvä ettei melkein silmät ristissä pitäny ponnistaa. Et tiiä vaikka seki meni vähän puoliunessa eikä siks ponnistaminen tuntunu paljon miltään :D No ei kai...

Vitsi yskän piru taas tuli, vasta oli nuha ja siitäkään kunnolla eroon vielä oo päässy ni nyt sit yskä!! :kieh: Eilen oli kurkku kipee ja nyt kans vähän. On tää tympeetä...

No nyt lähettävä kylille...

mertsu 13+5

Huomenta.

Eilis aamusta oon ollu pois ja heti meni ohi juttuja :)

Hb gallub, Ekalla kerralla oli 139, toisella kerralle 129 ja viimeisimmällä kerralla 130. Mulla on aina ollut 130-140 hemppa, toivottavasti en tarviis rautaa.

Synnytys, oonkohan vastannut tähän jo? Taisin vastata, jos ketä kiinnostaa niin voi selata taaksepäin.

Vessareissuista, 1-3 kertaa yössä pitää juosta.. keskeyttää unet aika mukavasti. Muutenkin mulla on ollut tuon asian kanssa aika mahtavat ongelmat, kohtu kuulema painaa jo nyt niin paljon tuonne alakerran suuntaan, että oon saanut mitä ihmeellisempiä vaivoja asian tiimoilta. Ja kipeitä :/

Onnea hyvistä ultrista ja muista, sekä tervetuloa kikka!

Piritta, ihana juttu, että sait kerrottua äidille! Nyt on varmasti helpottunut olo ja koska vastaanotto oli noin mukava niin on kiva jatkaa odotustakin :heart:

ON, saan tänään ison paketin vauvanvaatteita!! Jipii, pääsee hipeltämään! Jotain riemua munkin opinnäytetyön täyteiseen elämään neljän seinän sisällä :D

Nyt aamupalalle!

Vilma 14+6

Onko teillä mitattu tota hemoglobiinia neuvolassa ?
Oon tässä ihmetellyt kun multa ei oo kertaakaan mitattu..
Tiedän kyllä että luultavasti sitten kun mittaillaan niin joudun syömään rautaa, koska mulla on aina ollut alhaalla nuo rauta arvot..

Kikka89 Kyllä multa on otettu hemoglobiini jo ainakin kahdesti, joka kerta kun neuvolassa on käyny. Hyväkin vain, mulla on aina ollut hieman alhainen, nyt 122 viimeksi kun mitattiin.

Synnytys ei pelota, mutta kipu pelottaa. Sisko sai pojan n.4kg, ja siltä repes paikkoja. Fiksut lääkärit olivat sitten ommelleet lihasta ja rustoa yhteen, joten ei se parantunut. Kuukauden päästä meni uudelleen yksityiselle, ja sieltä vietiin heti leikkaussaliin. Että sillälailla. Joten valmiiksi jännitän tällaisia repeämiä. :)

Nyt mua alkas pelottamaan, kun pissaus loppui kuin seinään. Ei tarvinnut viime yönä mennä. Harrastettiin "läheisyyttä" ;) eilen illalla, ja "lähetyssaarnaajaa hieman sivuttain", ettei mies ollut mahan päällä. Jossain vaiheessa alkoi sattumaan, ja vielä 10 minuuttia seksin jälkeenkin tuli kipeää alavatsaan. Kipu oli kyllä enemmän "vatsakipumaista" kuin "kuukautiskipumaista". Olisko napero siirtynyt jotenkin tuosta miehen painosta, ja painamisesta? Onko kellään muilla ollut oireita seksin aikana tai jälkeen? Nyt on onneksi hieman tuntunut sitä normaalia liitoskipua. Joten toivottavasti vauvalle ei tullut mitään. Eikös sikiö loppuviimeksi aika paljon kestä painamistakin yms. varsinkin tässä vaiheessa, kun on omaakin läskiä vielä suojana?

Ja vielä puolitoista viikkoa lapsivesipunktioon, jolloin näkisin vauvan ja sen sydämen sykkivän. Pitää vissiin sellainen dobbleri kans kohta hankkia, hermothan tässä menee. :)

Löysin eilen kaupasta Mamalicious -pilli/bootsi-farkut 19e, alesta, ja malli oli sama mitä löytyi normaalihintaankin. Näissä oli varmastikin joku nappivika tms. En huomannut kyllä mitään. :D.

Vaavitar + tintta 14+6 tai 15+?

vaavitar tuosta "läheisyyden" harrastamisesta että olen kuullut että saattaa tulla jonkin verran vatsakipuja jälkeenpäin ja seksin aikana koska kohtu saattaa supistella, ja monilla maha saattaa olla sellainen kivikova pallo jonkin aikaa jälkeenpäin.
Mutta kuulemma ei ole vaarallista koska lapsivesi kuitenkin aika hyvin suojelee vauvaa kaikilta tönäisyiltä.
Itse en ole koko aikana harrastanut "läheisyyttä" kuin vain muutaman kerran, että henk.koht. mielipidettä en varsinaisesti pysty antamaan..
Meillä kun nykyään menee nää asiat niin että ilmeisesti mies pelkää että vauvalle voisi tapahtua jotain, ja niiden muutaman kerran jälkeen on kyllä aina kysynyt että eihän nyt varmasti satu mihinkään ja oothan nyt ihan varmasti kunnossa....

kikka89 No hyvä että jokin muukin on kuullut näistä jälkikivuista. Mietin, että olenko vain päästäni keksinyt, että kipuja voisi olla. En viitsinyt hirveästi miehelle sanoa kivuista, juuri sen vuoksi, että hän pelkää myös satuttavansa vauvaa. Jää vielä koko seksi kokonaan pois. :) Yksi niistä huveista raskauden aikana, kun ei tarvitse käyttää ehkäisyä, niin siitähän en luovu! :)

kaikki oli oikein hienosti.. pieni siellä kölli ja heilutteli ja potkutteli paljon.. asento ei taaskaa ollu paras mahdollinen joten joutu pitkään taas etsii paikkaa turvotuksen mittaukselle...

niskaturvotus oli 0,8mm eli ei paljoakaa.. pituutta sintturalla oli n.7cm, eli vastaten viikkoja 13+1, mut se 28.8 laskettu nyt pidetää.. (jonka mukaa viikkoja siis tänää 12+6)

monesta kulmaa vauvaa katsottii,viisi sormea näytti olevan kummassakin kädesä ja piiiitkät koipilot.. sydämmen niitä jotai vissii virtauksia katsoi myös ja ainakaa ei vielä ole havaittavissa merkkejä siitä johtumishäiriöstä.. sovittii seuraava käynti 5viikon päähän (27.3muistaaksee) eli rv 18+0, koska ite en myöskää jaksa ravata siellä jatkuvasti ja syytä ei näe et pitäis ravata nyt kun kaikki on hienommin ku pitäiskää.. onhan se aina ton Micon hoidon järkkämistä jne..

sillo 18 viikolal kuulemma ne mun vatsa-aineet läpäsee jo istukkaa, joten sillo näkyy merkkejä johtumis häiriöistä jo.. rakenteita tarkastellaa myös sillo jo ja si rakenne ultra varataa sen jälkee sinne johki 20viikolle..

johtumis häiriön prosenttisista riskeistä kyselin kans ku oli erikoislääkäri joka ultras, ni sanoi et on alle 10% mahd et tälle se häiriö tulis, koska edelliselläkää ei ole.. jos Micolla olis ni sit riski olis 20% luokkaa.. eli pieni on riski, pidetää peukkuja et niin ei tule käymää..

näilä siis hyvä jatkaa..

mahatautikin on voitettu,eilen ei enää oksentanu olleskaa.. tänää olo ollu jo ihan normaali.. hyvä näin... Micolla kylläkin nokka vuotaa et pidetää peukkuja ettei ny mikää lunssa iske sit.. huomenna olsi jässikkä mummoilee menossa ja mamma sais vappaata...

peikko ja sintti 12+6 :heart:

Noniin nyt mä sitten sorruin sen dopplerin ostamaan..
Oon jo pitkään sitä miettinyt mutta halusin ensin kuulla neuvolassa sydänäänet ja katsoa miehenkin reaktion.
Onneksi sekin oli ihan innoissaan pikkuisen sydänäänistä ( ainakin sillon heti ), mutta saa nyt nähdä että miten käy kun tänään täytyy kertoo että olen sellaisen tilannut..

Mutta itse en saa mielenrauhaa ollenkaan kun oon päivät vaan yksin kotona ja aina välillä sitä miettii että onkohan vauvalla varmasti kaikki hyvin..

Voi olla että tänä iltana käydään kauhea keskustelu rahan säästämisestä ja muusta, mutta uskon kuitenkin että sitten kun on doppleri tullut niin kyllä sekin sitten haluaa niitä ääniä kuunnella..

kikka89 Multa ei oo mitattu vielä neuvolassa kertaakaan hemoglobiinia. Menossa jo 18. raskausviikko. Kävin viime viikolla työterveyslääkärillä ja siltä sitten pyysin lähetteen verikokeeseen, koska vaivas niin paljon toi asia. Hemoglobiini oli 127 eli ihan normaali.
Seuraava neuvola on Maaliskuun alussa ja sillon ne kai sen jo sielläkin mittaavat.

Sitten vaunuasiaa Onko kenelläkään kokemusta Oran jovi air yhdistelmistä? Oon katellut noita ja jotenkin tykästynyt.

Outiko 17+1

eli lääkäri oli sitä mieltä et minun kohdalla ainaki on ihan mahdollista et liikkeitä tuntee jo koska kohtu edessä ja tietää uudellee synnyttäjänä miltä ne tuntuu.. osaa sillai yhdistää.. niistä ku paljon on ollu puhetta ni oli pakko sitä kysyä... :D

hemppa mulla mitattii tokalla neukku käynnillä,sillo ku ne verikokeetki otettii..

Moikka!

Mulla ei ole työmotivaatiota. Tää ja huominen pitäs kestää ja sit päästään miehen kans kahdestaan mökille 3 päiväksi.

Neuvolassa käyty ja siellä se sydän jumputti(156) ja sattui just potkasemaankin ni sain plussan siihenkin kohtaan. Sanoi myös että oikein oon tuntenut liikkeet kun kerran potkii jo. Hemppa oli noussut aika hurjastikin, lihan syönnistä selkeesti hyötyä. Pissa puhdas ja paino oli noussu 500g. Ihottumasta sano et saa laittaa vähäsen kortisonia sillon tällön. Tällä viikolla kun oli taas maha täys ihottumaa. Appelsiinistä tais tulla tällä kertaa.

Ihanaa kun kaikki oli hyvin, kun oon vähän hermoillut.

Synnytyksestä ootte puhunut. Mä halaisin synnyttäää mahdollisimman luomuna, mutta epiduraalin haluisin kuitenkin. Lääkkeitä en kauheesti haluis koska käytän niitä niin vähän et pelkään et meen ihan sekasin/tulee huono-olo niistä. Liikkua haluisin paljon ja käydä altaassa.

Vitsit tekee mieli laskiaispullia ja lettuja. Niitähän vois mökillä syödä ja tehdä :)

Mansikkatee ja Hippuli 16+3

Itsellä seksi vähän pelottaa myös, kun ihan alussakin jo kohtu aina liikahteli ja sen ihan kunnolla tunsi varsinkin silloin kun itse päällä olen :ashamed: Ihan kamala tunne aina, aina ei niin kovana tunnu, kerran seksin aikana myös sattunut pahasti alavatsaan, alussa oli vietit vielä ihan kohdallaan mutta nyt tuntuu että limakalvot on siellä niin herkkänä että kun ennen on hyvin tuntunut vain ne hyvät kohdat niin nyt tuntuu myös ne ei niin kivat ja pahat :'( Onneksi poikaystävä on todella ymmärtäväinen ja sanonut että vaikka ei harrastettaisi ollenkaan raskauden aikana seksiä niin se olisi ok :)

Ostettiin kaupasta 17 munkkia XD Ajattelin nyt syödä seuraavan 6 tunnin kun poikkis on töissä niin 9 munkkia, iski vaan ihan kamala himo kaupassa :LOL:

Tänään iski kanssa kamala pelko onko kaikki kunnossa kun en kertaakaan yöllä herännyt pesukarhun liikkeisiin ja aamulla kohtua ei tuntunut ollenkaan O_O Ja vielä kun eilen yhdessä vaiheessa vihloi pahasti alavatsaa niin olin ihan paniikissa, itkinkin vähän ja koitin selällän makoilla ja vatsaa silitellä jos jotain tuntisin muttei mitään, mutta kun poikkis sitten laittoi käden kohdun päälle niin tuntuikin ensimmäistä kertaa kunnon liike eikä sellainen muljahdus :heart: Ei sillä, vaikka se potku tuntuikin niin silti pelottaa kun nivuset on kokoajan kipeänä vaikka tiedänkin että se on ihan asiaan kuuluvaa :ashamed:

Munkkirohmu ja pesukarhu 13+3 :heart:

Hyviä uutisia olitte saaneet ultrista ja neuvolasta, onnea niistä :heart:

Outiko, mä en suoraan sanoen ymmärrä vaunuista yhtään mitään, ei ole edes käsitystä, että mikä koko heittoaisa on :LOL:

Hitto, että menee hermo. Kaikki asiat kaatuu päälle (koulu) ja tuntuu etten enää edes tiedä mistä aloitan.. Ensi viikko piti olla hiihtoloma, mutta tehtävien tekemiseen sekin menee.. Olis jo toukokuu niin sais jäädä kotiin ja tehdä vaan pikkuisen koulun eteen jotain.

Valivali.. Anteeksi :'(

Mullakin nuo "seksiasiat" ei raskausaikana hirveesti innosta :ashamed: Tai kyllä niinkuin haluttais mutta kun pääsee itse asiaan, ei tunnukaan enää mukavalta :/ Mies parka joutuu olemaan sen suhteen "selibaatissa" vielä jonkun aikaa :ashamed:

Onko muilla väsymys jo helpottanut? Itsellä tuntuu että tossa 2vko. sitten olin suht pirteä, mutta nyt taas vois nukkua ja nukkua.... Hermotkin kireemmällä :kieh: hemot pitäis olla kohdillaan kumminkin.

Jaahas, jos vääntyis laittaa pojille ruokaa ja lämmittää saunaa

hellu ja pömperö 14+1

Yhteistyössä