ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - helmikuussa

vilmav No mutta sehän ois kiva, jos Jkl:ään päätätte muuttaa. Tää on kiva kaupunki. Sopivan kokonen ja löytyy kaikki tarpeelliset palvelut :) Oletko mistä päin Keski-suomea kotoisin, jos saan udella? Itsekin olen Jkl:n läheltä kotoisin eli en oo täällä asunut koko ikääni.

Foxeri Mulla ei oo ahdistushäiriötä, mutta paniikkihäiriötä olen sairastanut nuorempana. Nyt ei ole enää aikoihin ollut mitään oireita, mutta pelkään jos synnytyksessä saan paniikkikohtauksen. Eli et ole ainoa.

Väsymyksestä Voisin nukkua varmaan kokoajan :D Eilen pääsin töistä viideltä ja nukuin kahdet päiväunet ennen varsinaisia yöunia. Mies nauraakin, että mun ei tarvi kun pistää itteni makuuasentoon ja kuorsaus/tuhina jo kuuluu :D

outiko 16+6

Mullaki on ihan järetön ruokahalu!! Syön koko ajan jotain, lyhyen ajan sisällä tullu 2kg painoa. Ei sillä, saapiki tulla :D

Minunki täytynee ruveta jo etsiskelee omat äitiysvaatteet tuolta jostain kaapista, mihinkähän ne laitoinkaan sillon edellisen raskauden jälkeen..... :whistle: No eiköhän ne löydy... Alkaa just omatki housut siis nuo tavalliset puristamaan masun kohalta et hyvä vaihtaa pikku hiljaa äitiyshousuihin. Äitiyspuserot/-paidathan mulla on tuolla jo esillä..

Pitäs jaksaa kohta ruveta ruuan laittoon... ois taas hommaa mut aina sitä pitää vaan olla senki verran aikaa et kerkee koneella käydä :p

mertsu 13+3

itsellä on paitoja kyllä isompi kokoisia kun vasta vuosi kaksi sitten laihdutin n. 13kg niin isot paidat on jäljellä, mutta kaikista isoimmat housut on sitten toisella paikkakunnalla :/ Eniten harmittaa kun nahkatakki ei meinaa enää mennä päälle :ashamed:

Ja rinnat pursuu kaikista C 80-85 rintsikoista ulos, mutta pursutkoon mun puoesta, en vielä ala uusia ostamaan :D

+ Tänään tuli kaksi huuto.netin huutoa kotiin, meinasi tulla kyyneleet silmiin kun katsenin noita vastasyntyneen leijona tossuja, pienenpieniä sukkia ja 50-62 koon bodyja ja potkupukuja :heart: :heart:

Väsymys vaan jatkuu...jospa tänään piristyisi kun aloitan tauon jälkeen taas pilateksen, saapi nähä, mitä massu siitä sanoo, mutta voisi olla hyvää valmennusta synnytykseen. Ohjaaja sanoi, että kun joitakin liikkeitä muutetaan pitäisi onnistua ihan hyvin ja hän valvoo koko ajan että teen liikkeet oikein.

Synnytyksestä vielä sen verran, että edellisen jälkeen en pelkää kipua vaan juuri sitä että menen paniikkiin, enkä hallitse itseäni. Ennen odotusta jo synnytyksen katsominen (sairaalasarjat) sai sykkeen nousemaan huippuun ja kylmänhien otsalle. Tosisaalta luotan että pelkonpolin avulla saan itseni hallintaan :) Ja mitä tukalammaksi olo tulee, sitä enemmän vaan haluaa pian synnyttämään ja pientä kääröä hellimään, osa pelosta hälvenee itsestään (ainkain esikoisesta kävi näin).

Ja sit vielä tarinaa finneistä. Minulla on niitä muille jakaa, tiesin olevani raskaana, kun muuten finnittömään naamaani alkoi tulla näppyjä ja nyt niitä on todella paljon ja ovat kipeäitä :( Edellisestäkin raskaudesta on vielä arpia jäljellä ja nyt tulee lisää. Sairaalaan sit jäivät nuo finnit meinaan, yhtäkä ei synnytyksen jälkeen tullut lisää. Kosmetologikin sanoi, että no can do. Hormonit voittavat hänen aineensa, peruspuhdistus ja nyppiminen minimiin on ainut keino hillitä kukintaa. Mutta pientä tämä on, kun olen säästynyt pahemmilta oksennustuokioilta.

Ja rinnat pursuu täälläkin, ostin jo yhet imetysliivit ja nyt on mukava olla. Menee nää sit ainakin kun on jo tovin imettänyt. Ja taas ne kasvaa, kun pilateksen jälkeen pitää poiketa makuuniin :whistle:

Muillakin ilmeisesti rinnat kasvanut, sama täällä :p Ennen oli kokona 80D, niin nyt hyvä jos E:t mahtuu :D Pitää lähteä joku päivä liiviostoksille johonki erikoisliikeeseen että saa hyvät ja tukevat liivit. Selkähän tässä väsyy, kun nää meijerit vaan kasvaa :D
Mies sensijaan ei ole ollenkaan pahoillaan asiasta... innoissaan odottelee vaan että ne kasvaa lisää :D Miehet....

Mulla on kauhee salmiakin himo kokoajan, varsinkin kun tiedän ettei sitä sais syödä :/

kiana78 Jos et ole kokeillut niin kannattaa apteekista pyytää kapseleissa olevia rautatabletteja, vielä erityisesti raskaana oleville suunnattuja :D Itsekkin vihaan rautalääkkeiden makua niin nuo olivat ihan alussa todella positiivinen yllätys

heipä hei.. kävin tänää neuvolassa.. ei ultrattu mutta sydänääniä kuuneltiin ensimmäisen kerran.. oli kyllä kuin joku pika juna..heh noin 144 terkka sai laskettua.. kuului kyllä tosi selvästi.. olisi kiva hommata kotiinkin sellainen kotidobleri mutta en varmaa muuta tekiskää ku ois koko ajan vaa se dobleri mahalla heh..
en sitte saanut vieläkään kerrottua äidilleni.. soitin kyllä varta vasten hänelle mutta höpitin sitten kumminkin kaikkea muuta.. :ashamed: hmm olisko ihan hirveen tympeetä kertoa omalle äitille tekstiviestillä.. en tiiä mikä mua oikein vaivaa ku ei vaa saa suuta auki mietin vaa että miten kertoisin ku jutellaan.. :kieh: No vähän turhia nämä mun murheeeni..mutta ois se kiva päästä kertomaa pääsisi itekki jotenkin sitten rentoutumaan.. työharjoittelupaikassakin pitäisi vielä kertoa..

no eipä muuta tällä kertaa

piritta ja moggula 14+3

Heips pitkästä aikaa..Taas meni tovi kun 5 sivua luin juttuja-tää palsta on kyllä aktiivinen :)

Neuvolasta 13.1 oli eka neuvola ,sitten 3.2 neuvolalääkäri ja vast 16.3 seuraava neuvola jossa mittauksia tehdään..lääkäri tutki alapään ja kuunteli sydänäänet vain.

Np-ultra oli eilen nt oli 1,3---tosi kauan kätilö yritti mittausta tehdä.ensin sai 0,8,mutta ei nähtävästi luottanut siihen vaan pyysi paikalla ollutta kätilöä kanssa yrittään.Kait sillä ranne jo puutu :LOL: No toinen sai heti tuon 1,3.Kaikki elimet ym oli hyvin kehittyneet.

Veriseulaan ajattelin osallistua 2vkon päästä...Kuka osaa kertoa miten se tehdään?Mistä verikoe otetaan tms?

Onko muilla alkanut selkä vihoitteleen?Teen seisomatyötä ja tänään sitten töiden jälkeen jatkoin kotona pyykkihommia ym.niin alkoi jomottaan selkää niin että päätin mennä makuulle.Ei esikoidesta ollut näin.Tosin lannenikama silloin lopussa vihoitteli ja tukivyötä käytin.

LA siirty 24.8 (ennen 19.8) noin se piti mennäkin.

EjaV :lle halaus

pompula rv13+1

Päänsärystä Mulla särki päätä tänään melkein koko päivän, iltapäivästä alko ku rupesin ruuan laittoon, jotenki siinä stressasin sitä ruuan laittamista ja lapset pyöri jaloissa... No sit tuli illalla mieleen, etten ollu juonu kahviakaan koko päivänä ni mies sit keitti tossa aiemmin sumpit ja sillä lähti pääkipu, et saatto johtua myös kahvinpuutteestaki ;)

Rinnat täälläki kasvanu, C75 on normaalisti mut alkaa taas käydä pieniksi ja onneksi tuolla on isompiaki rintsikoita kaapissa, ni voi alkaa niitä käyttää. Sama täälläki, mies vaan odottaa et nää kasvaa, vaikka tykkää se näistä tämmösinäki :D Mut... miehet on miehiä :D

Kyllä on taas ollu tekemistä tälleki päivää ja pyykit pitäs vielä jaksaa laskostella... Miehen patistin imuroimaan ku ite en vaan millään jaksanu, koko päivän olin muutenki touhunnu kaikkea. Ja ei tarvinnu pakottaa miestä imuroimaan ku suostu heti :)

Mut nyt ruvettava laittaa lapset nukkumaan...

mertsu 13+3

Noista rinnoista muuten. B-kuppi on ollut ja alkaa näyttää siltä, että on pakko kohta ostaa C-kupin rintsikat. Alunperin aattelin, että vois olla ihan hauska saada isommat rinnat vähäks aikaa, mutta nyt ei tunnukaan siltä. Oon kyllä aina tykännyt pienehköistä ja napakoista rinnoistani kun on voinut hyvin käyttää toppeja ilman rintsikoita ja nyt on vähän sopeutumisvaikeuksia tähän meijeri-lookkiin. En tykkää kun ne kurkkii kaula-aukosta! :kieh: No, eiköhän tilanne korjaudu kun tästä eteenpäin mennään vuosi vaikkapa... :p

Pompula81 Veriseulassa verikoe otetaan ihan tavalliseen tapaan käsivarresta :)

Huomenna ( tai oikeestaan jo tänään) alkais jo 18. raskausviikko, ohhoh!

Hyvää yötä. Pitää lähteä nukkumaan, että jaksaa herätä töihin.

Outiko 17+0 POKS

Outiko, onnea poksuista :heart:

Piritta, nyt vaan rohkeasti kerrot äidillesi. Ymmärrän kyllä, että kertominen voi oll hankalaa, mulla oli myös. Musta tuntui jotenkin omituiselle kertoa yhtään kenellekään tästä, mutta se saattoi johtua siitä, että niiden km epäilyjen takia on kestänyt kauemmin sisäistää asia itsekään.

Pompula, onnea ultra kuulumisista :flower:

Mukavaa pakkaspäivää,

Vilma ja Elma 14+5

Meille tuli eilen nt-ultraan liittyvät veriseulan tulokset ja kaikki oli niissä ok. Vaikken ehtinyt vielä pahemmin hermoilla niitä, tuntui silti siltä, että iso kivi vierähti sydämeltä. Nyt vain jatkamaan odotusta! Seuraavaan neuvolaan on aikaa 3 viikkoa.

Iloinen 13+1

Täälä viikko sitten oli neuvola jossa kuului pikku sydän... n.140 oli... tuli jopa kyyneleet. ai ai se oli ihana tunne.

Olin viikon käymässä Venäjällä ja siellä ostin hienon pakkauksen vauvasänkyyn... Verhot, pinnis reunus, tyyny,tyynyliina, peitto ja peiton päällinen ja lakana. hieno sellainen... siinä on nalle...ihana..

voisko joku yh- viestinä kertoa miten tänne laitetaan valokuva. kiitos jo etukäteen..

Anna ja Kirppu 17+5

Synnytyksestä: odottan siis esikoista ja mitään kokemuksia synnytyksestä ei luonnollisestikaan ole. ;) mutta mulla on kipukammo. En siedä oikein minkäänlaista kipua ja mun suurin pelko onkin, että mulla on kipu, jolle kukaan ei pysty tekemään mitään. En varsinaisesti pelkää itse synnytystä, vaan sitä, että mulle ei ehditä antaa epiduraalia, jota pidän nyt jonkinlaisena oljenkortena, että kestäisin koettelemuksen. Puhuin tästä jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä, mutta musta se terveydenhoitaja ei ottanut mua kauheen vakavasti. Joten palaan asiaan. :D mun pelko siitä etten saa epiduraalia ei ole ihan aiheeton, sillä ainakin kaksi naapuria on synnyttänyt ilman sitä, koska ei olla ehditty antaa. Harkitsenkin, että menisin synnyttämään NKL:lle, koska olen kuullun huhun (jonka paikkaansa pitävyyttä en ole vielä tarkistanut), että siellä annetaan epiduraali, jos äiti sitä haluaa. Siitäkin huolimatta, että se hidastaisi synnytystä. Mä voin kuulostaa nyt ihan typerältä ja mua hävettää tää mun vouhkaaminen, mutta mä en voi sille mitään. Se kivun pelko on jotenkin kammottava. Oon jo pohjustanut mun miehelle, että sen pitää saada synnytyksessä henkilökunnan tajuntaan, että mä tarvitsen kaikki puudutteet ja kipulääkkeet. Joku ehdotti mulle pelkoryhmää, mutta emmä sinne ehkä halua. Rupeen pelkää vaan enemmän. Ehkä käynti synnärillä etukäteen, jossa saan esittää kaikki tyhmätkin kysymykset ja varmistella sitä puudutusta, vois tuoda mulle jonkinlaisen mielenrauhan.

Sillon neuvolassa kysyin terveydenhoitajalta, että voisko mun tietoihin kirjoittaa, että epiduraali on ehdittävä antaa. Ei kuulemma ole niin simppeli homma. Ilmoitin, että olen sitten heti ekojen supistusten jälkeen synnärin oven rivassa kiinni. Etten vaan odota liian pitkään kotona...

Voi ei mun kanssa...

Luminella ja matkustaja 15+4

Luminella On varmaan tosi yleistä, että se synnytyskipu pelottaa...Itsekin sitä jo olen kauhulla ajatellut, mutta yksi läheiseni on minua lohduttanut, että se on kuitenkin niin pieni hetki elämässä ja kaikki kipu unohtuu kun sen pienen vauvan saa syliinsä.. :heart:
Uskon, että myös läheisen ihmisen tuki ja turvallinen olo vaikuttaa siinä tilanteessa paljon. Toisaalta, kun sitä kipua pelkää ja odottaa niin kovasti, että käy pian niin ettei se ollutkaan niin paha kuin mitä pelkäsi..Toivotaan näin :D Itseäni tosiaan on auttanut sellaisten läheisten kanssa juttelu, kenellä asiasta on kokemusta.

Jeppis & Pikku-Papu 15+4

Eilen juttelin äitini kanssa, totesin poikaystävän kanssa että meidän ei tartte hommata oikeastaan mitään itse :D
Äitini on ostanut vaunut, rattaat, hoitopöydän ja verkkosängyn, siskoltani saannut jättimäisen pahvilaatikollisen vaatteita ja perheestä jossa on perhepäivä hoitajana ostanut 10e n. 40 vaatteen laatikon :$
Sisko vielä lahjoitti rintarepun jne ;) On se kivaa saada muita sisaruksia myöhemmin lapsia niin rahaa säästyy *evil*

Noooooh, mutta kuitenkin. Tänään pitäisi kuitenkin tulla vielä postissa kaksi kettu potkupukua kun mulla on kamala kettufetissi :D Kuolaan kaikelle kettu aiheiselle :ashamed:
Eilen keksin vihdoin vaaville kunnon kutsumanimen ja nyt se on meitin pesukarhu tai pussirotta, riippuen vähän tilanteesta :D

Vaikka tavaraa on niin silti huuto.net auki :D Pakkomielle vielä jotain itse tilata, ainahan niitä ylijäämiä voi sitten myydä pois :)

Foxeri ja pesukarhu 13+1 :heart:

Luminellemulle kävi juuri noin, vouhkasivat että ei ehditä antaa, hidastaa turhaan synnytystä, kun eteni nopeesti. Synnytksen jälkeen sanoi kuitenkin, että ehkä olisi pitänyt pistää, olisin vähän saanut levätä, kun nyt 7h meni sellaisessa kipusumussa. Mulle kyllä ilokaasu auttoi aika hyvin, vaikka oksensinkin, lisäksi suihkussa olo oli ihanaa. Mutta siis neuvoni...vaatikaa, vaatikaa ja vaatikaa ja ehottomasti mies valjastetaan vaatimaan. Seuraavaan synnytykseen (kaikkien kätilöiden kauhuksi) lähden asenteella, että minä tiedän, että mikä on minulle parasta (tietysti siihen asti, kun kaikki menee hyvin, eli vauvalle ei hätää)...tarkottaen, että suihkussa olen niin kauan kuin tolpillani pysyn ja selälleni en sänkyyn mene ennen kuin pitää ponnistaa. Viimeksi minut laitettiin makaamaan moneksi tunniksi paikoilleni, että saatiin piuhat hyvin (harjoittelija kätilönä). Oli paha olla siinä asennossa, mutta jotenkin en uskaltanut vaatia päästä hyvään asentoon :ashamed: . Tietysti kuuntelen ammattilaisten mielipidettä, mutta kivunhallinta on niin yksilöllistä, että siihen pitäisi saada itse vaikuttaa ja jos tuntuu, että epiduraali tai vastaava tässä nyt tarvitaan, ni kyllä siihen pitää olla mahdollisuus. Ja Jeppis84 totta on, että kaikki unohtuu, kun käärö lasketaan rinnalle ja lisäisin vielä, että pääsee syömään sänkyyn tuodun aterian ;) namnam

Permis ja Erkki 14+2

Moii!!
Mä olen ihan pudonnut kärryiltä teidänjutuissa, kun olen pari kuukautta ollut pois. Olen voinut erittäin pahoin, nyt pikkuhiljaa vähän parempaan päin ollaan menossa. Tosin en millään jaksa/kerkee tän edelleen huonon olon sekä lastenhoidon lomassa lukea näitä ketjuja läpikään enää :(

Huomasin että heinäkuun odottajat ovat tulleet samaan ketjuun? vai onko elokuisilla siirtyneet la:t aikasemmaksi? Mulla la on pysynyt samassa.
Kättärin saa merkata mulle muuten synnytyssairaalaksi. Siellä tuli käytyy tutustuukkin tässä vuoden vaihteessa viikko, tän pahoinvoinnin takia siis.

Rv 15+5

Kiitos Permikselle ja Jeppikselle kannustuksesta. :hug: toivon todella, että kuvittelen sen kivun kauheammaksi kuin lopulta onkaan. Miehen ajattelin just siks valjastaa kipulääkitysmiehistöön, kun epäilen etten kivultani saa sanaa suustani.

Tänään tiedossa iltahumputtelua kaverin kanssa. Mennään leffaan kattoo Kielletty hedelmä ja sen jälkeen Tapastaan http://www.ravintolaopas.net/tapasta/ syömään. namskis!! :p

Yhteistyössä