ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - helmikuussa

Vainoharhaisuudesta: Täällä kanssa samanlainen. Ällötys ja pahin väsymys hävisivät viime viikolla ja nyt pelkään ettei mahassa ole enää elämää. Yritän aina tsempata itteeni että 27.1 np-ultrassa kaikki oli hyvin, mutta eipä paljon auta. Onneksi mulla on huomenna neuvola, toivottavasti kuuntelevat ekan kerran sydänäänet. Sais edes hetkeksi mielenrauhan..Mä kerroin myös töissä tän uutisen meidän tiimille ja sehän levis tietty heti koko osastolle. Nyt ahistaa kun tästä on tullut niin julkista eikä tiedä onko kaikki hyvin vai ei..

Neuvoloista Täällä on kanssa neuvolaaluksi kuukauden välein, mutta en tiedä muuttuuko käytäntö ensi vuonna kun aletaan tarjota myös rakenneultra kunnan puolesta. Nythän sen joutuu kustantaa itse.

Rasvauksesta Mä ostin kanssa viime viikolla sen Body Shopin Cacao Butterin, sen rasian. Sitä erityisesti raskausarpien ehkäisyyn tarkoitettua puikkoa niillä ei ollut, ei kuulemma saa tällä hetkellä valmistajalta, mutta tuo rasia ajaa aika lailla saman asian. Rasva onkin ihanan täyteläistä ja paksua..Mä oon rasvannut vaan mahaa ja rintoja, jotka on paisunut, nyt täytyy laajentaa reisiin kanssa..

Ihosta Naama on onneksi pysynyt hyvässä kunnossa, ei oo tullut mitään finnejä. Oon tosin "huoltanut" ihoa paremmin kuin ennen. Yleensä oon vaan nopeesti pesassut illall meikit pois, nyt ostin hoitanut ihoa kunnolla kasvovesineen ja naamioineen..

Nyt lähdetään tutustumaan uuteen Kärkkäiseen! Morjens!

Aurora asukkeineen 15+0
 
EjaV todella paljon voimia. :hug: Käsittämätöntä myös sinänsä, että toiselle sikiölle tapahtuu kaikki, ja toiselle ei mitään. Toivottavasti pääsette Hampuriin, ja saatte toisen sieltä elävänä ulos. Täälläkin sormet ja varpaat teidän puolestanne ristissä, meillä vasta lapsivesipunktio edessäpäin, ja sitten pitkäaikaista ilmoituksen odottelua.

Sektioon en halua, jollei pakko ole. Yleensä alateitse synnyttävät parantuvat nopeammin synnytyksestä, kuin sektiolla. Riippuen tietenkin synnytyksestä, ja ihmisestä. Joku täällä kirjoitti, että käytti jotain intiimiöljyä tuonne alas. Joudun varmaankin itsekin jotakin käyttämään, koska jo pelkkä gynekologilla käyntikin sattuu..

Hammaslääkäristä, milloin on ne viimeiset viikot kun sinne on vielä "turvallista" mennä?

Ja jos ehtii, niin poikaolon saa lisätä. Unissa on näkynyt poikavauva, myöskin tulevalla isoäidillä. Sen verran näitä noitaisia piirteitä suvusta löytyy, että näihin on uskominen.

Voimia kaikille!
 
Aurora81, kyselin kanssa sitä stickiä bodyshopista, niin se myyjä sanoi, että se on samaa kamaa kuin siinä purkissa ja ajaa asian. Ja ymmärsin puheista, että sitä stickiä ei tule enää ollenkaan markkinoille. Se kuulostaa vaan niin ihanan kätevältä se stick. No nyt on tyydyttävä tohon. :)

Meillä on ihan turha yrittää saada hammaslääkäriä ennen kun lapsi on syntynyt. Sanoi, että jonot tonne kesään saakka ja sit kesällä lähettävät kutsun, että voin varata ajan. Joten uskon, että menee syksyyn. Lätkäsin silti itseni jonoon, vaikka taidan käydä nyt keväällä yksityisellä.

Luminella + matkustaja 15+2
 
EjaV: teillä on nyt tosi pattitilanne ja hankalaa. Yhtä asiaa mun on pakko kysyä. Miksi se sairas vauva sairastuttaisi sen terveen jos raskaus jatkuisi eikä sairas vauva kuolisi kohtuun? Miten siinä niin kävisi, selittivätkö he sitä? Periaatteessa jos pääsisi 10 vk eteenpäin niin toinen jo pärjäisi todennäköisesti hyvin vaikka keskosena syntyisikin. Sen jälkeen jos terveen tila olisi ok ja sairas vielä hengissä raskautta voisi jatkaa ainakin vähän aikaa, kunnes käynnistettäisiin? Mutta miten se sairastuttaminen? Toisaalta jos menisi ja päättäisi molemman elämän, niin eikö silloin olisi itselle helpompi antaa luonnon hoitaa se, jos siis spontaani synnytys alkaisi ennen n. 10 viikkoa. Tosin ne pienimmät keskoset jotka selviää hengissä tehohoidolla on niitä 24 vk vanhoja. 23+6 niin tehohoitoa ei välttämättä anneta, vaan syntyneet nukkuvat pois. Siinä hujakoilla raja kulkee.

Mun oli ihan pakko ajatella tätä asiaa, mitä siitä itse mietin. Anteeksi jos se hämmentää. On vain niin jotenkin mahdottoman kuuloinen ja kamalan surullinen tilanne. Voimia teille!

jeela 13+0
 
EjaV :hug: olen sanaton, voimia :'(

Vitamiineista olen syönyt tavallista monivitamiinia, missä ei ole a-vitamiinia. Niissä raskausvitamiineissa muuten on kanssa d-vitamiinia eli ei välttämättä tarvi enää lisää...
Omega3 oon kanssa yrittäny muistaa välillä ottaa..

Neuvolasta täällä Keravalla ainakin pääsee kerran kuussa ja sitten lopussa useemmin eli ihan kai suositusten mukaisesti.

Ceridal-intime on muuten ihan samaa kuin se ceridal lipolotion jota myydään 100ml pakkauksessa (vaikkei siinä luekaan intime ja on eri hyllyssä).

Sektio-pelko myös täällä. Eka synnytys oli alakautta ja tuli pahat repeämät joita parantelin vuoden verran (johtu osittain imetyksestä että kesti kauan), mutta silti vaikka pelkään alatiesynnytystäkin, en missään nimessä haluais sektiota. Olis varmaan hyvä päästä juttelemaan jonnekin asiasta...

Vatsa on kasvanut tooosi paljon (mun 3-vuotias naureskeli just että äitä on pallomaha :LOL: ) Vähän kateellisena oon lukenu, miten teillä on rintavarustus kasvanu
:/ Mulla on aa-kuppi ja siinä se pysyy :ashamed:

Nyt en muista mitä muuta täällä on kirjoteltu, mutta meitä on jo aika paljon!
Eli tervetuloa uusille!!

misu75 rv 16+0
 
Tässä olisi vielä uusi käyttäjä tulossa mukaan..!Laskettu aika on 5.8 ja paikkana K-SKS.Ikää löytyy muutamien kuukausien kuluttua 30 v.En ole vielä ehtinyt kunnolla lueskelemaan viestejä,kun vasta löysin tämän ketjun.Niin ja esikoista odotellaan =)

Hemuli ja nöpönen rv 15+5
 
Iltaa kaikille!

Minäkin ilmottautuisin joukkoonne. Olen kanssa aktiivisesti lukassut kaikki viestinne, mutta jostain syystä vasta nyt sain rekisteröinnin menemään läpi...Elikkäs olen 26v ja toista odottelen syntyväksi elokuussa, laitetaan vaikka 17.8. Ultrassa oltiin pari päivää pidemmällä, mutta pidetään tuo neuvolan aika. Synnytyssairaala on tays. Masukipuja on ollut läpi raskauden, mutta ilman vuotoa voi rauhassa seurailla. Eniten sattuu oikealta puoleta ja lääkäri rauhoitteli, että vauva on keskellä masua ja kivut johtuu jostain muusta. Mahdollisesti edellisestä synnytyksestä on voinut tulla lihasrepeämiä ja arpikudosta, mikä nyt vaivaisi...tiedä häntä. Edellinen synnytys oli aika traumaattinen ja olin varma, että en enää alakautta synnytä, mutta raskauden edetessä olen muuttanut mieleni ja lähden synnyttämään revanssihengessä :kieh:

Permis ja Erkki 14+0 (14+3) ...eli poikaolo :heart:
 
Ihanaa kun uusia tulee, tervetuloa :)

Mulla kun esikoinen syntyi sektiolla, niin siitä toipuminen oli hitaampaa kuin alateitse synnyttämisestä toipuminen. Kun sitten toista odotin ja synnytin enkelityttömme alateitse, tuli vain pieni repämä johon tuli pari tikkiä. Siitä toivuin hyvin nopeasti. Sit ku synnytin alateitse poikamme viimeksi, niin silloin en revennyt ollenkaan ja heti samana iltana tai viimestään seuraavana aamuna tuntui, kuin en olis synnyttäny ollenkaan :) Siksi siis haluan ennemmin alatiesynnytyksen, toivun nopeammin ja on muutenki parempi vaihtoehto. Sitä en pelkää ollenkaan, sektio on se jota pelkään. Joten toivon, että tämäkin syntyisi alateitse :)

Aina kun mä tuun koneelle, niin lapset alkaa huutamaan, tai lähinnä tuo meidän isoin tahtoo kiukutella ja kiusata pienempää... Eli ei rauhaa nytkään, ja noi ei näytä isiä uskovan ;)

mertsu 13+2
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Luminella, juu niin se taisi olla että sitä stickiä ei enää tuukkaan. Mulle tosiaan kanssa myyjä sanoi että tuossa purkkivoiteessa on samoja vaikuttavia ainesosia, koostumus tietty on erilaista kuin stickissä, jossa voide oli ollut kovempaa ja paksumpaa. Mutta tykkään kyllä tuosta voiteesta. Tulee sellanen olo että masu jää niin rasvaiseksi ettei voi tulla raskausarpia.. :LOL: Toiveajattelua..

Kesälomista Mun äitiysloma alkaisi kait siinä joskus 8. heinäkuuta ja toivoin töissä että saisin pitää kesäloman ennen sitä. Mullekin moni sanoi että loma kannattaisi pitää sitten kun äitiysloma loppuu eli jättää sinne toiseen päähän. Voihan se olla että jäisi jos kesäkuussa sairaslomalle ja olisi toki taloudellisempaa jos jättäisi loman myöhemmäksi, mutta mä haluun jo nyt varmuuden siitä että voin jäädä pois kesäkuun alussa. Saa sitten rauhassa nautiskella ja rentoutua kesällä. :) Lisäksi selitin just työnantajalle että olisi järkevää että seuraajan perehdyttäminen alkaisi toukokuun alusta. Koska jos se jätettäisiin kesäkuulle, mikäli en saisi pitää lomaa, niin yritys olisi aika pulassa jos jäisin sitten yllättäen sairaslomalle...

Muut syöpöttelijät!/ painosta Ite oon siis vain kärsinyt ällötyksestä enkä ole oksentanut kuin muutaman kerran. Nythän ällötyskin on oikeastaan kadonnut. Ruoka on kuitenkin maistunut erinomaisesti ällötyksestä riippumatta ja kiloja on tullut jo ainakin 4-5kg |O . Ja en oo saanu syötyä kovinkaan terveellisesti :ashamed: , joten toivottavasti en oo tartuttanut nyt masuasukkiin lihavuusgeenejä. :/ Saas nähä mitä terkka sanoo huomenna neuvolassa, kun tuota painoa oli jo riittävästi etukäteenkin..

Synnytyksestä Mä oon vielä onnistunut olemaaan miettimättä synnytystä. Tämä kun on esikoinen, niin mä mietin vain ajatuksissani vauvaa mahassa ja plumps, sitten vauvaa kotona.. :kieh: Varmaan parempi näin etten rupea turhaan panikoimaan, väistämätöntä kun se synnytys/sektio taitaa olla jos vauvan kotiin haluan..

Vauvamahasta Mulla on maha kyllä kasvanut selvästi ja toppatakitkin (okei, siis laskettelutakkia lukuunottamatta) alkaa kirrata mahasta. Mutta koska mulla on jo vähän ylimäärästä ennestään, niin mun maha näyttää tosiaan vaan vielä pahemmalta läskimahalta. :/ Ei siis vauvamahalta ollenkaan, byääh.. :'(

Liikkeistä Täällä ollaan erittäin kateellisia niille kaikille onnekkaille, jotka on jo tuntenut jotain liikkeitä..Täytyy kait jaksaa vielä odottaa..

Aurora 15+0
 
Iso halaus sinulle EjaV. Tuntuu vaikealta löytää mitään sanoja lohdutukseksi. Voin vain toivoa sinulle ja miehellesi voimia jaksaa yhdessä toisianne tukien nämä vaikeat hetket.

Oma massu on kasvanut siihen malliin, että nyt alkaa jo olla mammavaatteet in. Vauvalle en ole vielä hankkinut muuta kuin yhden pienen potkupuvun. Vähitellen voisi varmasti alkaa uskaltautua kirpparilta katsomaan pikkuiselle jotakin kivaa.

Olen tässä myös pohtinut tuota äitiyslomalle jäämistä ja kesälomaa. Äitiysloma alkaisi heinäkuun alusta. Toisaalta kutkuttaisi pitää kesäkuu jo kesälomaa ja toisaalta mietin, kannattaisiko tuo loma säästää kuitenkin ensi vuodelle, niin saisi vauvan kanssa olla kotona pidempään, jos päätän palata töihin... No onneksi ei tarvitse asiaa vielä päättää ;)

Ruokahalu on ihan hillitön. Mieheni katsoo ihmetellen mässyttelyäni. Nyt kun pahoinvointi on jo hellittänyt, täytyy alkaa kiinnittää huomiota tuohon syömiseen, ettei tämä nyt vallan karkaa hallinnasta. Painoa on kuitenkin jo kertynyt sellaiset yli 3 kiloa ylimääräistä...

Minulla on ollut viime viikon aivan hillittömän karmeaa päänsärkyä. Niskat- ja lavanseutu on ihan jumissa. Kävin apua hakemassa fysioterapeutilta, kun nuo Panadolit eivät tehoa ainakaan minuun. Tarkoitus on ottaa kuuri hierontoja. Muutama kerta on auttanut jo paljon asiaa.

Neuvolassa kävin taas tänään. Täällä Vantaalla käyntejä on tosiaan kuukauden välein.

Neuvolassa pyysin ottamaan hemoglobiinin vaikka se oli hoitajan mukaan turhaa kun arvot on ollut niin hyvät. Kuinka ollakaan alas oli kuitenkin tultu viimeksi 138 ja nyt 118, ihmekkös tuo että viimeaikoina on väsyttänyt. Töistä tullessa marssin kaupasta mukanani pätkää mustaamakkaraa ja verilettuja. Yritän nostaa arvoja nyt ensin ruokavaliolla ja sitten rautatableteilla, jos edistystä ei tapahdu.

Vähän kyllä huolestuinkin. Sydänäänet saatiin kyllä kuulumaan, mutta lyöntejä oli 130/min kun viimeksi oli yli 155. Kätilön mukaan saattoi olla, että pirpana veteli sikeita... Mutta tästähän vainoharhainen sai taas mukavasti vettä myllyyn :ashamed: Pahus!

Tikru + pirpana 15+5
 
Hei!

Olen tässä taustalla välillä käynyt lukemassa juttujanne, mutta en ole saanut vain aikaiseksi kirjoittaa.

Pari viikkoa sitten palasimme Thaimaan lomalta. Loma meni tosi hyvin, lapset uivat aamusta iltaan. Itelläki raskausoireet meilkein katos siellä, ...kyllä se aurinko saa ihmeitä aikaan. Matkalla meitä oli mieheni, tyttäret 2v ja 5v, sekä kummityttöni 9v. Lasten kanssa matkustaminen onnistui tosi hyvin. Lapset nukkuivat koneessa melkein koko meno ja tulomatkan. No meijän lapset on vauvasta saakka tottuneet reissaamaan, sillä välimatkat on pitkät täällä. Esimerkiksi nt-ultraan, joka on myös lähin synnytyssairaala kertyy meiltä 440 km matkaa. Minua se ei haittaa, olen tottunut olemaan paljon tien päällä.

Synnytyksistä sen verran, että molemmat ovat syntyneet alakautta, ja synnytykset ovat olleet nopeita. Toivottavasti vielä kolmannenki kanssa keritään sairaalaan, sillä viimeksi oli jo syntyä ambulanssiin.

Itse en voi jäädä aitiyslomalle ennen ko vauva syntyy. (Eri asia jos joutuu pakosta sairaslomalle) Meillä on oma yritys, ja kesä on hullun kiireistä aikaa, mutta kuuluupa aika taas nopeasti. Olen mollemmissa raskauksissa ollut loppuun asti töissä ilman ongelmia. Viimeksi kun synnytin, niin olin normaalisti töissä päivän. Seuraavana aamuyönä synnytysalko ja kauhella vauhilla kerittiin Rovaniemelle. Tyttö synty yhellä ponnistuksella kymmeneltä kun työt olis normaalisti alkanu. Kukaan ai tiennyt, että olin lähteny yöllä synnyttään, joten aamulla äiti soitteli, että miksi en ollut menny töihin. Kerroin että synnytin just toisen tytön jne... Oli aika iso yllätys taas kaikille töissä.

No pitää laittaa nukkuun, että jaksaa taas huomenna touhuta.

Kilpimama ja masukki 14+0

 
Huomenta vaan kaikille,

väsymys on aivan hirvittävä täällä! Voisin nukkua suurimman osan päivästä. Liekö hemoglobiini laskusuuntainen vai voiko tämä kuulua asiaan (ts. raskauteen)? Täytynee varmistaa tuo hemoglobiini, jos ei tämä väsymys hellitä yhtään :|

L3nen (16+2)
 
Tervetuloa kaikille uusille! :wave: Mukava saada lisää joukkoa.

Synnytyksestä, kovin paljon en ole vielä ajatuksia sinne päin suunnannut. Alakautta haluaisin synnyttää, mutta jos sektio on pakko tehdä niin sitten tottakai. En usko, että esim. perätilassa pystyisin synnyttämään, koska oon ratsastanut koko ikäni niin mulla on melko tiukka lantio. Mitään muuta en toivo kuin, että saisin mukavan ja ymmärtävän kätilön :)

Vilma 14+4
 
pikaisesti tulin vaan käymää kohta pitää töihin jo kiirehtiä.. tänään neuvola.. voikun pääsisi ultraa..
mulle on tullu hirvee ongelma kertoa äidilleni tästä raskaudesta.. näin viime yönä painajaistakin siitä että kerroin hänelle ja hän sai hirveät raivarit ja oli ihan hulllu.. heh tänää aattelin kumminkin kertoa vaikka väkisin.. onko mitää hyviä neuvoja miten kertoa?? en oikein tiiä mitä pelkään ehkä sitä että se ei hyväksy asiaa tai jtn..

hyvää päivän alkua kaikille..

piritta ja moggula 14+3
 
Piritta88 sano mieluummin, että meille (jos sinulla on kumppani) olisi nyt tulossa vauva. Se kuulostaa rauhallisemmalta, kuin se, että sanot; oon paksuna/raskaana. Tai itse käytin tuota vauvaa, ja se jotenkin aikaansai rauhallisemman vastaanoton. =)

Ja mukava, kun jellona-joukko kasvaa!
 
Huomenta

EjaVin perheelle voimia :hug:

Sama täällä, väsymys painaa, aattelin jo että tämä loppu, mutta mitä vielä, tämähän vain pahenee. Hemppa oli neuvolassa 148, siitä ei pitäis johtua, toisaalta tosta neuvolasta on jo aikaa. Onneksi ensi viikko on loma, joskin tuo esikoinen herää aina kukonlaulun aikaan, mutta onneksi taipuu vielä päikyille, kun ulkoilee aamulla kunnolla. En muista olleeni esikoisesta ollenkaan näin väsynyt, mutta silloin laskettuaika oli alkuvuodesta ja alkuodotus kesällä, ehkä tää pimeys vaikuttaa niin paljon. Ja sit tätä väsymystä mä koitan helpottaa herkuilla ja hups, 6kiloo on jo tullut...

Kesäloman pidän kesäkuussa ennen äippälomaa, ihanaa päästä lökötteleen aurinkoon ja syömän jädee :) Jo tän väsymyksekin takia tuntuu oikeelta ratkasulta, vaikka esikoisesta en oikeestaan pitänyt ees äippälomaa, kun opiskelin ja huiskin tenttejä ja harkkoja viimeiseen asti.

Permis ja Erkki 14+1
 
Huomenta :flower:

Mua jännittää synnytys jo. Esikoista odottelen ja täytyy myöntää että pieni synnytyspelko on. Lähinnä pelkään kipua.

Täälläkin on jo mammavaatteet käytössä, muut ei mahdu ees päälle enää :D

Sain vihdoin mun hemoglobiinin selville (ekaa kertaa raskauden aikana) 127 oli eli ihan hyvä kai.

Tänään on miehen synttärit ja lupasin lähteä sen kanssa kattomaan jääkiekkoa ( Jyp-Kärpät) Saa nähdä miten jaksaa seistä, kun on seisomapaikat.

Outiko 16+6
 
Permis, mulla taitaa käydä juuri noin kuin sulla esikoisen kanssa :D Koulu loppuu toukokuussa ja ajattelin, että heinäkuuhun asti teen koulujuttuja helpottaakseni syksyä (meinaan suorittaa muutamia kursseja syksyllä, että valmistuisin maaliskuussa 2010). Ajattelin pitää kiinni siitä, että saan mammaloman minäkin, eli heinäkuulla loppuu koulujuttujen väsääminen :)

Outiko, mun ei tarviis ehkä mahan vuoksi vielä pitää mammavaatteita, mutta normaalit farkut sai mulle niin kauheet mustelmat lantioon ja vihlonnat mahaan, että päätin suosiolla käydä ostaa mammafarkut :) Hameita oon ostanut normaalilta osastolta joustovyötäröisenä. Nyt on niin hyvä olla kun ei purista mistään :D Asiasta toiseen, me muuten saatetaan muuttaa sinne vuoden päästä jouluna. Ollaan siitä ihan läheltä kotoisin ja kummankin perheet asuu siellä päin niin houkuttelisi jonkun verran. Tuli vaan tuosta Jypin mainitsemisesta mieleen, tuli jotenkin niin kotoisa olo :heart: Meiltä kotoakin on varmaan edustus siellä katsomossa, jääkiekkofaneja ovat kaikki ;)

Ei hitsit, mä en keksi enää muuta selitystä noille elohiirille mahassa kuin vauvan. Oon varmaan ihan vainoharhainen, mutta niitä tulee ihan säännöllisesti ja niitä ei voi verrata yhtään mihinkään mitä mahassa oisin ennen tuntenut. Voiko se olla ees mahdollista että tuntisin ne..?
 
EjaV voimia teille. Tilanne in ihan kauhea. Toivottavasti saisitte apua Hampurista! :hug:

Kaikille uusille tervetuloa! Meitähän on jo tosi paljon! Saadaan elokuussa tapella sängyistä sairaalassa!

Vitamiineista Mä syön 2 raskausvitamiinia päivässä. Keväällä ajattelin että yksi varmaan riittää. Otan myös kaksi maitihappobakteeria päivässä. Maitoa olen juonut aina purkin tai reilu päivässä joten kalkkia en ota.

Väsymys on täälläkin edelleen vaivana. Vaikka nukun yhdeksän tuntia yössä olen silti väsynyt. Rytmi on vähän sekaisin kun ensin on aamuvuoroa ja sitten iltaa.

Päänsärky jatkuu taas tällä viikolla. Johtuu varmaan osittain niskoista. Helpottaa hetkeksi kun venyttelee.

Mulla alkoi 16. raskausviikko. Aika menee tosi nopeasti.

Aurinkoista päivää kaikille!

Päksäkkä 15+0 POKSIS
 
Ejav hirmuisesti voimia raskaaseen tilanteeseen :hug:

uusille tervetuloa! :flower:

voi jummijammi,että väsyttää!! |O olin viime yönä anoppia heittämässä lentokentälle,on sitten tullut nukuttua semmoinen 4h..ja tottakai tuo esikko oli tosi pirteänä kun tultiin takaisin kotiin eikä oisi nukkumaan halunnut mennä ollenkaan :headwall:
no pitää nukkua neidin kanssa yhdessä päiväunet sitten iltapäivällä..

bytheway,en oo vielä ostanut mitään vitamiineja,pitäis varmaan ostaa..

 
EjaV Jos hampuri ei suostu operaatiota tekemään eikö lääkärisi voisi lähettää tietojasi myös muihin sairaaloihin jos vaikka jossain lykästäisi? Kuulstaa aivan kamalalta tuo tilanne :/ Toivottavasti asiat kuitenkin järjestyvät! :hug:

Synnytyksestä Itse olen aika ristiriitaisilla tunteilla, rupesin miettimään eri kivunlievitys vaihtoehtoja ja menin pelkopolin sivulle ja hankin sieltä itselleni kamalat synnytyspelot :ashamed: toisaalta en haluaisi sektiotakaan, koska en ole ikinä ollut leikkauksessa enkä tiedä normaalia toipumisaikaani, jos en voisi moneen viikkoon pitää vauvaa sylissä niin varmaan kuristaisin itseni sairaalassa tippaan :headwall: Selkärankaani en antaisi kenenkään tökkiä mitään ja osista sairaaloistahan on ilokaasu ilmeisesti lopetettu :( nuoren iän takia kanssa pelottaa että menisikö kaikki oikein, + kärsin ahdistushäiröistä ja olen varma että synnytyksessä saisin paniikkikohtauksen ja alkaisin hyperventiloimaan ja kaikki menisi perseelleen :{ Pitää vaan tuudittautua siihen että mulla on synnyttäjän lantio, toivon vain että synnytyssairaala varmistuu sellaiseksi jossa on mahdollista vesisynnytys, se tuntuu kaikista luontevimmalle ja ajatuksenna rentouttavimmalle

Hammaslääkäristä Itse saisin varmaan sellaisen nopean peruutusajan kun tuo hammas todellakin pahasti heiluu toiselta puolelta, mutta pelko voittaa tässäkin, kerran nuorempana hammaslääkärin käsistä pora livennyt ja jos millin olisi erikohtaan heilahtnut niin olisi poskesta läpi mennyt, silloin meni poskessa olevaan pehmukkeeseen joka esti poraa menemästä poskeen ja kun hammaslääkäri otti poran pois suustani niin pehmuste pyöri siinä ja oli alle milli pehmustetta poran terän päällä jälellä, pienet traumat jäi :$

Pahoinvoinnista Olin varma että pahoinvointi oli jo mennyt pois mutta eilen kaupassa oli pakko kesken kauppareissun lähteä oksentamaan ja jättää poikaystävä yksin shoppailemaan :/

Neuvolakäynnit ja mies Jokaiselle neuvola kerralle on poikaystävä tullut mukaan ihan omasta vapaasta tahdostaan ja siellä kysellytkin asoita, nyt onkin harmissaan kun ei pääse 3.3 olevalle neuvolakäynnille kun on rippileirillä yövalvonnassa

Sikiön liikkeet En tunne kaikkea aikaa sikiön liikkeitä, lähellekkään, mutta öisin saatan usein herätä siihen että nukun selältäni ja kohdussa tuntuu kuin jokin pieni esine olisi laitettu pesukoneeseen ja kaikki se pyörinä tuntuu 8 kertaa lievempänä kohdussa :D Hieno vertaus eikö? Vähän kuin joku puhaltelisi saippuakuplia siellä :D Mutta kuitenkin, ja heti kun menen kyljelleni niin pian loppuu, kanssa jos yritän pitää kireämpiä housuja niin sama tunne alkaa, olenkin alkanut kulkemaan aamut peittoon tai lakanaan pukeutuneena ja päiväksi pukenut superlöysät oman äitini vanhat XXL yövaatteet joissa uin :D Poikaystävä on päässyt nauramaan mun seksikkäälle ulkonäölle mutta minkäs teet :)

Finnit On mulla lisääntynty selvästi, naama on pieniä mustapäitä täynnä, mutta toki osan voi laittaa ihan tämän teini-iän piikkeihin, ostettiin apteekista kahta eri aknenhoito tuotetta mutta kotona huomattiin että toisessa sanottiin " Ei suositella raskaana oleville " ja toinen sisältää alkoholia, joten jätin väliin. Onneksi ei kuitenkaan mitään himo finnejä ole että ihan meikkivoiteella peittyy :)


Ulrassa oli sikiö sinäänsä ihan pojan näköinen, mutta oikeastaan ainoa asia jonka kunnolla totesin oli että sillä on isänsä pakarat ja se näytti kettuuntuneelta kun se lääkäri tökki sitä sillä laitteella :D Kyllä mä yhden "poikien" vaatepaketin tilasin, mutta ne oli kyllä melko neutraaleja musta vaikka melko moni olikin vaaleansinisiä, jos sitten tuleekin tyttö ja joku luulee pojaksi niin omapahan on häpeänsä :D Tj, sinäänsä pikkutyttö on yleisesti helpompi sen ensimmäiset 6 vuotta, mutta olisi se poikakin ihana :heart:
Sanoin poikaystävälle että mulla on joku random vauvakuume, se alkoi miettimään että voiko naisella joka on raskaana olla vauvakuume, mutta siltä tämä ainakin tuntuu, olo on mitä mainioin, ainakin siihen asti kun hormoonit ottaa kohta vallan ja alan itkemään kun ei ole pakastinta missä säilyttää jäätelöä, mutta :D Tuli taas hemo pitkä selostus, menen pukemaan seksikkäät yövaatteeni päälle ja laittamaan kissoille ruokaa ;)


JA TÄNÄÄN TULI 13+0 VIIKOT TÄYTEEN :heart:
 
Eja V voimia perheellenne. Todella vaikea ja surullinen tilanne :hug:

Omaa napaa: Neuvolalääkärissä kävin pe 13 pvä. Ekaa kertaa kuunneltiin sykkeet ja siellähän se jumputti n 150:ä:) Hiivaa ei onneksi ollut, vaikka istä kovasti epäilin. Lääkäri sanoi, että joillakin valkovuoto saattaa nyt olla tosi runsasta. Käynti oli tosi nopea ehkä n. 10 min.
Seuraava neuvola on 3.3 eli ei enää kovin pitkä aika siihen. Aika menee tosiaan hurjaa vauhtia, vaikk avälillä odottavan aika onkin pitkä.
Masu on jo hyvän kokonen. Eilen siivosin vaatekaapin ja erottelin kaikki pienet vaatteet omaan pinoon (jätesäkkiin :LOL: ). Onpahan siellä odottamassa sitten, kun joskus ehkä taas mahdun niihin.
töissä osa lapsista on jo huomannut mun muuttuneen masun, vaikk aoon yrittäny niiltä sitä peitellä..
Tissiliiviostoksillakin on jo käyty. Ennen C75 Nyt sama D:nä.

Nyt töihin!

Möhkis ja Leppis 14+6
 

Yhteistyössä