Tervehdys kaikille pitkästä aikaa! Olen säännöllisesti lukenut kuulumisianne, mutta kirjoittaminen on vain jäänyt. Ja olen kyllä ihaillut joidenkin mahakuvia - oma maha ei huomattavasti ole kasvanut, joistain farkuista tekee kyllä mieli jättää nappi auki
Meillä oli viikko sitten nt-ultra ja kaikki oli hyvin ja vilkas kaveri siellä potkiskeli ja kääntyili :heart: . En mennyt veriseulaan lainkaan.
Olo on ollut ihan hyvä eli monta viikkoa jatkunut "krapulaolo" katosi, samoin kuin sitä seurannut jatkuva nälkä. Nyt on vaan alkanut selkä ja lonkka kipuilla. Mulla on selän kanssa ollut ihan nuoresta asti ongelmia, joten silloin tällöin kipuilu on ihan tuttua. Fysioterapeutti oli sitä mieltä, että lantion seutu alkaa pikkuhiljaa löystyä, joten se voi nyt jo tässä vaiheessa lisätä selkäkipuja. Lohdutti kuitenkin, että joillakin kivut voivat mahan kasvettua hävitäkin kun painopiste muuttuu, joten ei vielä tarvitse asennoitua kuukausia jatkuvaan särkyyn. Kipuun ja silloin tällöin vaivaavaan päänsärkyyn olen huoletta syönyt Panadolia, olen kuitenkin yrittänyt ensin keksiä muita keinoja parantaa oloani.
Foxeri, ihana kuulla, että on nuorempiankin odottajia. Aivan varmasti pärjäät hyvin ja en usko, että opintojen takia kannattaa olla huolissaan. Nykyisinhän ihmiset opiskelevat hyvin eri ikäisinä, joten kyllä sä kerkeet. Itse muistan noin 17 vuotiaana miettineeni, että jos tulen raskaaksi, niin aivan varmasti pidän vauvan. Täytän pian 34 ja tätä vauvaa on todentotta ootettu pitkään ja lapsettomuushoidoilla vasta saatu alulle. Ja opinnoissakin on jo toinen kierros ja alan vaihto =) No, nykyisen mieheni tapasin vasta neljä vuotta sitten, joten hän on lukioaikaisen poikaystäväni jälkeen ensimmäinen, jota edes olen pystynyt ajattelemaan isäksi.
Vaippailusta, minä aion kestovaippailla. Olen vasta hiukan perehtynyt aiheeseen, mutta muutamat ystäväni ovat kestoilleet menestyksekkäästi, joten uskon saavani hyvää tietoa heiltä ja kenties joitakin käytettyjä vaippojakin. Kyllä suurimman osan tutkimuksien mukaan kestoilu on ekologisempaa kuin kertisvaippailu, etenkin jos ei omista/käytä kuivausrumpua. Ja vauvapyykkiä tulee kuitenkin, joten kuulemma siinä voi samalla pestä ne vaipatkin. Itseäni houkuttaa erityisesti lastentarhaopettajatuttavan kommetti, että kestoilijalapset oppivat nopeammin kuivaksi, kun herkemmin huomaavat eron kuivan ja märän vaipan välillä.
En ole vielä tehnyt mitään vauvahankintoja. Itselleni ostin muutaman väljän paidan jo odottamaan masun kasvua. Olen muutenkin sitä mieltä, ettei mun kannata paljon mitään hankkia. Lapsi on meidän molempien vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi, joten varmasti vanhemmat ja tulevat enot ja sedät puolisoineen intoutuvat ostelemaan lahjoja. Ja vanhempani haluavat ostaa vaunut - eivät varmaan ole tajunneet, kuinka arvokkaita ne oikein ovat