ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - helmikuussa

Outiko: Kyllä sun kannattaa ottaa pehmeäkoppaiset, jos sellaisia olet suunnitellut. Toiset tykkää niistä, toiset kovakoppaisista, toiset rintarepuista, toiset kantoliinoista.. yms. :D Aina oman maun mukaan. Ja tietty jos pääset testaamaan paikan päälle, niin sittenhän sen näkee, mistä itse tykkää. :)

Voih, laskiaispullia! Taitaa olla pakko leipoa vähän tänään. Ja huomenna ja sunnuntaina. :)
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa! Olen säännöllisesti lukenut kuulumisianne, mutta kirjoittaminen on vain jäänyt. Ja olen kyllä ihaillut joidenkin mahakuvia - oma maha ei huomattavasti ole kasvanut, joistain farkuista tekee kyllä mieli jättää nappi auki :)

Meillä oli viikko sitten nt-ultra ja kaikki oli hyvin ja vilkas kaveri siellä potkiskeli ja kääntyili :heart: . En mennyt veriseulaan lainkaan.

Olo on ollut ihan hyvä eli monta viikkoa jatkunut "krapulaolo" katosi, samoin kuin sitä seurannut jatkuva nälkä. Nyt on vaan alkanut selkä ja lonkka kipuilla. Mulla on selän kanssa ollut ihan nuoresta asti ongelmia, joten silloin tällöin kipuilu on ihan tuttua. Fysioterapeutti oli sitä mieltä, että lantion seutu alkaa pikkuhiljaa löystyä, joten se voi nyt jo tässä vaiheessa lisätä selkäkipuja. Lohdutti kuitenkin, että joillakin kivut voivat mahan kasvettua hävitäkin kun painopiste muuttuu, joten ei vielä tarvitse asennoitua kuukausia jatkuvaan särkyyn. Kipuun ja silloin tällöin vaivaavaan päänsärkyyn olen huoletta syönyt Panadolia, olen kuitenkin yrittänyt ensin keksiä muita keinoja parantaa oloani.

Foxeri, ihana kuulla, että on nuorempiankin odottajia. Aivan varmasti pärjäät hyvin ja en usko, että opintojen takia kannattaa olla huolissaan. Nykyisinhän ihmiset opiskelevat hyvin eri ikäisinä, joten kyllä sä kerkeet. Itse muistan noin 17 vuotiaana miettineeni, että jos tulen raskaaksi, niin aivan varmasti pidän vauvan. Täytän pian 34 ja tätä vauvaa on todentotta ootettu pitkään ja lapsettomuushoidoilla vasta saatu alulle. Ja opinnoissakin on jo toinen kierros ja alan vaihto =) No, nykyisen mieheni tapasin vasta neljä vuotta sitten, joten hän on lukioaikaisen poikaystäväni jälkeen ensimmäinen, jota edes olen pystynyt ajattelemaan isäksi.

Vaippailusta, minä aion kestovaippailla. Olen vasta hiukan perehtynyt aiheeseen, mutta muutamat ystäväni ovat kestoilleet menestyksekkäästi, joten uskon saavani hyvää tietoa heiltä ja kenties joitakin käytettyjä vaippojakin. Kyllä suurimman osan tutkimuksien mukaan kestoilu on ekologisempaa kuin kertisvaippailu, etenkin jos ei omista/käytä kuivausrumpua. Ja vauvapyykkiä tulee kuitenkin, joten kuulemma siinä voi samalla pestä ne vaipatkin. Itseäni houkuttaa erityisesti lastentarhaopettajatuttavan kommetti, että kestoilijalapset oppivat nopeammin kuivaksi, kun herkemmin huomaavat eron kuivan ja märän vaipan välillä.

En ole vielä tehnyt mitään vauvahankintoja. Itselleni ostin muutaman väljän paidan jo odottamaan masun kasvua. Olen muutenkin sitä mieltä, ettei mun kannata paljon mitään hankkia. Lapsi on meidän molempien vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi, joten varmasti vanhemmat ja tulevat enot ja sedät puolisoineen intoutuvat ostelemaan lahjoja. Ja vanhempani haluavat ostaa vaunut - eivät varmaan ole tajunneet, kuinka arvokkaita ne oikein ovat :)
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa! Olen säännöllisesti lukenut kuulumisianne, mutta kirjoittaminen on vain jäänyt. Ja olen kyllä ihaillut joidenkin mahakuvia - oma maha ei huomattavasti ole kasvanut, joistain farkuista tekee kyllä mieli jättää nappi auki :)

Meillä oli viikko sitten nt-ultra ja kaikki oli hyvin ja vilkas kaveri siellä potkiskeli ja kääntyili :heart: . En mennyt veriseulaan lainkaan.

Olo on ollut ihan hyvä eli monta viikkoa jatkunut "krapulaolo" katosi, samoin kuin sitä seurannut jatkuva nälkä. Nyt on vaan alkanut selkä ja lonkka kipuilla. Mulla on selän kanssa ollut ihan nuoresta asti ongelmia, joten silloin tällöin kipuilu on ihan tuttua. Fysioterapeutti oli sitä mieltä, että lantion seutu alkaa pikkuhiljaa löystyä, joten se voi nyt jo tässä vaiheessa lisätä selkäkipuja. Lohdutti kuitenkin, että joillakin kivut voivat mahan kasvettua hävitäkin kun painopiste muuttuu, joten ei vielä tarvitse asennoitua kuukausia jatkuvaan särkyyn. Kipuun ja silloin tällöin vaivaavaan päänsärkyyn olen huoletta syönyt Panadolia, olen kuitenkin yrittänyt ensin keksiä muita keinoja parantaa oloani.

Foxeri, ihana kuulla, että on nuorempiankin odottajia. Aivan varmasti pärjäät hyvin ja en usko, että opintojen takia kannattaa olla huolissaan. Nykyisinhän ihmiset opiskelevat hyvin eri ikäisinä, joten kyllä sä kerkeet. Itse muistan noin 17 vuotiaana miettineeni, että jos tulen raskaaksi, niin aivan varmasti pidän vauvan. Täytän pian 34 ja tätä vauvaa on todentotta ootettu pitkään ja lapsettomuushoidoilla vasta saatu alulle. Ja opinnoissakin on jo toinen kierros ja alan vaihto =) No, nykyisen mieheni tapasin vasta neljä vuotta sitten, joten hän on lukioaikaisen poikaystäväni jälkeen ensimmäinen, jota edes olen pystynyt ajattelemaan isäksi.

Vaippailusta, minä aion kestovaippailla. Olen vasta hiukan perehtynyt aiheeseen, mutta muutamat ystäväni ovat kestoilleet menestyksekkäästi, joten uskon saavani hyvää tietoa heiltä ja kenties joitakin käytettyjä vaippojakin. Kyllä suurimman osan tutkimuksien mukaan kestoilu on ekologisempaa kuin kertisvaippailu, etenkin jos ei omista/käytä kuivausrumpua. Ja vauvapyykkiä tulee kuitenkin, joten kuulemma siinä voi samalla pestä ne vaipatkin. Itseäni houkuttaa erityisesti lastentarhaopettajatuttavan kommetti, että kestoilijalapset oppivat nopeammin kuivaksi, kun herkemmin huomaavat eron kuivan ja märän vaipan välillä.

En ole vielä tehnyt mitään vauvahankintoja. Itselleni ostin muutaman väljän paidan jo odottamaan masun kasvua. Olen muutenkin sitä mieltä, ettei mun kannata paljon mitään hankkia. Lapsi on meidän molempien vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi, joten varmasti vanhemmat ja tulevat enot ja sedät puolisoineen intoutuvat ostelemaan lahjoja. Ja vanhempani haluavat ostaa vaunut - eivät varmaan ole tajunneet, kuinka arvokkaita ne oikein ovat :)
 
Heipä hei, terveisiä lääkäristä. Luomessa on bakteeritulehdus. Oon tosi hemaisevan näköinen mamma :/ :p

Foxeri, mun vanhemmat saivat minut ollessaan myös melko nuoria. Äiti oli 17 kun alkoi odottamaan, täytti 18 kyllä ennen syntymää. Isä on vuotta vanhempi. Hyvin kaikki meni. Tottahan se on, että kyllähän se ikä voi omat haasteensa asialle asettaa (tai sitten ei ja voi ne haasteet olla myöhemmälläkin iällä), mutta ihan varmasti te pärjäätte :)

Vaipoista, ajattelin käyttää kumpiakin rinnakkain. Kestoja niin paljon kuin jaksaa ja sitten jos haluaa päästä helpommalla niin kertakäyttöisiä. En viitsi kamalasti vielä miettiä kun eihän sitä koskaan tiedä onko vauva millainen ja miten itse jaksaa :)

Kendi oli saanut hyviä ultrakuulumisia, onnea niistä :heart:

Aniit :hug: samaa kysyn minäkin, eli mikä teillä on kaikista hankalinta? Ei ole pakko vastata.
 
Päiviä vaan kaikille :)

Olipas aamulla kyllä "tosi ihana" herätä kauheessa kurkkukivussa ja nuhakin oli yöllä tullut. Eilisiltana lämpöä oli 37,5 ja panadolin otin yöksi. Yskäkin vaivaa. Kyllä on tympeetä, vasta pääsin yhestä nuhasta MELKEIN eroon. Nyt on vähän kyllä virkeempi olo, mut tuntuu ettei silti jaksa mitään tehä. Pakko oli raahautua koneelle vähäks aikaa et näkee mitä ootte kirjotellu ja paljon oliki tekstiä tullu ;)
Kivoja kuulumisia teillä :)

Niin ja oli aamulla hieman heikkoa oloa muutenkin, niinku mulla on joinain aamuina jos en ole kerenny heti herätessä syödä mitään. Mut onneks se meni sit ohite ku söin tuossa.

Panadolista Tota minullekin on määrätty, jos tarviin, ei mitään muuta saa ottaa ku panadolia raskaus aikana. Buranaa saa sit jossain vaiheessa raskautta ottaa, tarkalleen en nyt heti muista et missä vaiheessa mut kuitenki jossain. Ite oon kuiteski varalta edellisissäki raskauksissa ottanu panadolia, jos oon sattunu tarviimaan.

Vaunujen heittoaisasta Meidän nuissa Brion yhdistelmävaunuissa ei ole heittoaisaa, en ainakaan ole saanu käännettyä sitä, kun olen tutkiskellu. Ja olen itekki sitä mieltä, et heittoaisa ois ehdoton, niin kätevä. Mä oon joutunu joskus sit kääntää koko vaunut ja vetää niitä perässä jos tuulee tai aurinko paistaa just jotenki ihmeellisesti jostain suunnasta. Meillä on nuitten vaunujen lisäksi vielä matkarattaat, mut niitä käytetään periaatteessa vaan kaupungilla tai jos käydään jossain reissussa. Ja oon minä joskus kotonaki niitä käyttäny lenkillä ollessa, sillon ku ei lunta vielä ollu. Mut paljon kevyemmät työnnettävät on nuo yhdistelmävaunut jotka siis saa rattaiksi. Niitä minäki käytin esikoisella vaikka kuinka pitkään ku voi isonakin olla niissä rattaissa. Ainoastaan matkarattaita sit käytetään vaikkapa kaupungilla.

[/b]Vaipoista Minä oon käyttäny meidän lapsilla kertakäyttövaippoja. Pyykkiä tulee muutenki niin paljon ja oon ajatellu etten varmaan missään vaiheessa kerkeis pesee noita vaippoja. Ja en oo niihin sit ees niin perehtynykään. Ja on vaan helpompi käyttää noita kertakäyttövaippoja. :)

Väsymyksestä Mua yhteen väliin väsytti ihan kauheesti, mut sit täs muutama päivä sitten ei väsyttäny ollenkaan taas. Nyt sit varmaan johtuu tästä flunssasta et vähän taas väsyttäs mut ei niin paljo ku sillon aiemmin.

Seksistä Täällä ainaki me kumpiki halutaan sitä "läheisyyttä" ;) Toki sitä välillä tehään muutenki ku vaan seksiä harrastamalla. Mut siis kummallaki tekee mieli ja mulla ei oo ollu mitään kipuja seksin jälkeen. AINUT millon sit alavatsa kovettuu niin orgasmin jälkeen. Ja sillon myös vähän silleen sattuu mut ei oo niinku mitenkään hullun kivuliasta. Ja ei siitä tosiaan mitään vaaraa ole.

Mun vanhemmat, sekä miehenkin puolelta ovat olleet onnellisia
raskaudestani :) Vaikka tämä neljäs raskaus tuli vähän äkkiä, niin silti kaikki olleet tosi ilosia :) Ainut vaan et mun miehen sisko, joka on muutenki semmonen hiton nipo, niin oli tokassu miehelle ensimmäisenä, että "ehkä kannattas seuraavaks katkasta piuhat tai jotain..." Eikä ollu onnitellu tai mitään. Meilläpä on ollu välit sen kans semmoset, etten ihmettelekään miks noin sanookaan. Se ei haluu tulla mun kans toimeen, ni meillä on sit välit poikki. Miks mä olisin sellasen "kaveri", joka vaan esittää kaveria. Sekin sai paljastettua mulle, tosin tekstarilla, ettei hän ole minua ja meidän nuorimmaista lasta kaivannutkaan koskaan kylään, et ainoastaan meidän vanhimmaista lasta ja mun miestä ;) Et kiva kuulla. En ois kyllä kyläilemään mennykään enää... Mut joo menipä taas aiheen viereen ;)

Mä en pystyis odottaa yksin... Tai ei se odotus ehkä, mut se synnytys sitten erikseen. Mies kun on kuitenki ollu joka synnytyksessä mukana, niin en mä kyl anna, eikä mieskään, minkään erottaa meitä... Niinku turhien riitojenkaan.
Vaikka välillä tuntuu, etten kestä tota miestä... :kieh: :D Mut eipä sitä vähässä kummassa kannata erota. :) Me kuitenki ollaan yhdessä selvitty monestakin asiasta. Ja oman lapsemme menetys, silloinkin mies oli niin hienosti mun tukena vaikka raskasta se oli sillekin tottakai!

Mulla on joskus ollu tässä
raudan makua suussa mut ei niin usein. On edellisissäki raskauksissa ollu ja kai se on ihan normaalia :)

Mulla ei ole vielä
ammattia ja tarkotus oli lähtee joskus tässä opiskelemaan, mutta nyt ku sit tulin raskaaksi uudelleen, niin opiskelut siirtyy. Tosin ei mua haittaa, kerkeehän tässä vielä hyvinki opiskella ja hankkia sen ammatin ja tehdä töitä :)

Ja todellakaan ei se ikä katso, millon voi lapsia saada. Minun äitini sai isoveljeni, kun oli 17 ja minut 19- vuotiaana. Ja pikkuveljeni ja -siskoni sit vähän myöhemmin. Minä rupesin odottaa esikoistamme 18- vuotiaana mut ku täytin 19v, niin viikkoa myöhemmin tyttö synty :) Ja kyllä sitä tosiaan pääsee viettämään omaakin aikaa, vaikka lapsi onkin perheessä :) Ei sitä omaa elämää pitäskään hukata sen takia, et ku lapsi tulee. Mut kyllähän senkin kaikki tietää :)

Nyt kysyn semmosta, kun ite en enää muista, että paljonko se on se äitiysavustus
rahana? Meinaan ku meillä on jo 3 äitiyspakkausta, niin ei enää oteta sitä avustusta pakkauksena, vaan rahana. Ja tolla rahalla ajateltiin sit ostaa lapselle uus turvakaukalo, itkuhälyttimet (entiset meni rikki) ja sit uudet pinnasängyn suojat.

Nytpä ei sit tule muuta mieleen... Taidan mennä katsoo mitä ne nuo lapsukaiset tuolla touhuaa.. Ja laittamaan pyykit kuivumaan.

mertsu 13+6 :heart:
 
Perjantaita kaikille!

Vaipoista mä meinasin kanssa että pitäis laittaa gallupia kumpia aiotte käyttää. Mä olen miettinyt kertiksiä. Mä olen sopinut itseni kanssa että hoidan nyt noi muutaman koulutehtävän pois ja sitten rupean enemmän miettimään vauvajuttuja. Sitten voi munkin mieli muuttua kun kerkeää tutkimaan asioita.

Toinen gallup eli minkä kokoisessa asunnossa asutte? Meinasiko kukaan muuttaa ennen vauvan syntymää. Me asutaan 60 neliöisessä kaksiossa ja ei meinattu muuttaa vielä. Tää kun on oma niin myymään ei kyllä nyt rueta. Ja tämä asunto on aika tilava joten kun tilaa tehdään niin mahdutaan varmaan pari vuotta vielä hyvin.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Päksäkkä 15+3
 
vaippailusta ollut muistaakseni aikaisemminkin galluppi ja me kestoillaan :wave: esikolla käytössä kestot(öisin tosin kertikset)

ja asuntogalluppiin hehkutin tänne jo tänään aikaisemmin,että päästään muuttaa meidän kaksiosta huhtikuussa kolmioon,saatiin tänään asuntopäätös :D mutta neljä meitä olisin sitten jo kesän lopussa kaksiossa ollutkin!

ajatar&vempula15+6
 
vaippagallup ei olla tätä vielä ihan loppuun asti mietitty, mutta luulen että ainakin ihan vastasyntyneelle käytetään kertakäyttösiä ja siitä siirryttäis mahdollisesti kestoihin, katsotaan nyt..

asuntogallup Me asustellaan 70-neliöisessä omakotitalossa ja hyvin aiotaan mahtua pikku-pavun kanssa =)

Jeppis 15+6
 
asuntogalluppiin me asutaan tällä hetkellä yksiössä, mutta kokoajan etsitään kolmiota. Tänne meidän yksiöön ei millään mahtuisi vauvalle sänkyä, ja hoitopöytää ja muuta mitä vielä haluan.
Eihän se hoitopöytä nyt mitenkään ihan välttämätön olisi, mutta kyllä mä haluan sellaisen, on siinä kuitenkin paljon helpompi vaihtaa vaipat kun esim. lattialla..
Ja sitten ajattelin että parempi muuttaa kerralla isompaan, kun että nyt muuttaisi kaksioon ja sitten muutaman vuoden päästä pitäisi kuitenkin muuttaa kolmioon..
Avomieheni oli ajatellut kaksiota, mutta sittenkun puhuttiin asiasta ( tai no, mä sanoin etten todellakaan muuta kaksioon ja muuta taas kohta ) niin nyt sitten haetaa sitä kolmiota.
Ja kun vielä avomiehen poika alkaa jossain vaiheessa käydä meillä viikonloppuisin, niin on se kolmio paljon parempi..
 
hipsan

noista lääkkeistä. antibiootit vasta söin poskiontelontulehdukseen. ja siis viikkoja tais olla 10+... kyllä mä luotin ihan siihen lekuriin, että ne voi syödä :)

asuntogalluppiin: me asutaan eläinlauman (2 koiraa, 3 kissaa) kanssa 240 neliön maalaistalossa, että kyllä tänne yksi pieni papana jos useampikin mahtuu :) pihakin on aidattu 2 m aidalla, niin koirat on aina vapaana pyörimässä :) haaveilin kyllä kesälampaankin ottamisesta, mut katotaan, suostuuko ukko

poks poks

sissi ja papana 14+0
 
Heippatirallaa kaikille!

Olipahan taas tullut paljon tekstiä.. Ei meinaa perässä pysyä vaikka yritän kerran päivässä käydä lukemassa, vaikken kirjottamaan ehtisikään..

Vaippailusta Kertakäyttöisillä mennään seuraavankin kanssa..
Omatunto kyllä kolkuttaa moisesta saastuttamisesta :whistle: mutta yritän sitä rauhoitella sitä kierrättämällä kaikki muut jätteet mitä vaan voi kierrättää.. Ja auton käytön oon vähentänyt minimiin.. Saapahan samalla hyötyliikuntaa kun kävelee joka paikkaan =)

Tänään oli eka sokerirasitus.. Aika kului kirjaa lukiessa, eipä oo vuoteen ollut aikaa lukea kahta tuntia putkeen mitään.. Ei tullut pahointvointia tms. Päätä vaan meinas loppusuoralla alkaa särkemään..
Maanantaina sitten neuvolassa kuulee "tuomion".. Toivottavasti ei olis mitään kun oon niin laiska mitään dietti-juttuja noudattamaan.. Ja se kyllä näkyy :snotty:


Kaikille joita synnytys jännittää/pelottaa tms.

" Synnytä lapsesi ilolla!
Synnytysilo ei tarkoita, että synnytys olisi kivuton, mutta sana antaa Sinulle positiivisen lähtökohdan. Ilo ja riemu vapauttavat kehon omia voimavaroja ja kipua lievittäviä endorfiineja. Älä heitä hukkaan tätä kehosi antamaa lisäenergiaa.

Sinulla on omaa salaista synnytysvoimaa - alkuvoimaa, jonka synnyttävät naiset aikojen alusta lähtien ovat saaneet kokea. Voiman, joka innoittaa ja vahvistaa Sinua.

Sinun tulee pystyä antautumaan tämän voiman vietäväksi, luottamaan että pystyt synnyttämään ja seuraamaan kehosi rytmiä. Kun kohtaat kivun avoimesti, etkä yritä sulkea sitä pois, pystyt käyttämään synnytysvoimaa synnyttääksesi ilolla.

Synnytys on monelle koko elämän voimakkain kokemus, kaunis ja arvokas elämys, jonka jälkeen ehkä pystyy tuntemaan itsensäkin paremmin. Oman lapsen synnyttäminen vie koko olemassaolon alkulähteille.

Yritä olla vahva, vapaa ja luonnollinen: se tekee synnytyksestä helpomman."


Mukavaa viikonloppua kaikille.. Maanantaina sitten neuvola kuulumisia..

PS: Muistakaa käydä pulkkamäessä ja syödä laskiaspullat =) =)


Minerva

 
Gallup Tilaa meillä on kaksiossa 50 neliötä,ihan hyvin toistaiseksi mahdutaan :) V. 2010 on tulossa putkiremontti, siitä tuleekin sit mielenkiintoista aikaa..toivottavasti sukulaiset jaksaa majoittaa meitä :whistle: Isompaan asuntoonkaan ei tällä hetkellä ole valitettavasti varaa,joten näillä mennään =)
 
G: me asutaan 102 neliöisessä, kaksikerroksisessa, rivitalossa.Muutettiin tähän kaksi vuotta sitten ennen esikoisen syntymää. Tilaa piisaa hyvin,muttta kaikki rempat-vanhat tapetit ym haluan jo nyt kevään aikana saada maalattua.Muutenkin ihme sisustusinto nyt päällä ja kaikki asiat ärsyttää..No voi kuulua kevään aikaan tai sitten raskauteen tuo uudistamisen tarve:)

laskiaispullia tein jo eilen kun epäilen että tää nuha pahenee su mennessä..nyt sii oli vielä voimia

taidan mennä soittaan ajan veriseulaan ja kas kummaa pissalle taas kerran:(

pompula 13+4
 
Asuntogalluppia, meillä on n.120neliöä asuintilaa, mutta tästä vain 2 makuuhuonetta. Joten tämä yksi pirpana menee vähän isompanakin, mutta joko pitää muusta tilasta tehdä lisää huoneita tai muuttaa, jos enemmän lapsia tulee. Lisäksi vielä koira. Joten keittiössä koko porukalla tulee jo nyt tekemään tiukkaa. :D mutta näillä talousnäkymillä ei huvita alkaa muuttamaan ja myymään..
 
Heipä hei pitkästä aikaa :wave:

galluppeihin: Hb oli viime neuvolassa 126.
Vaipoista,haluaisin käyttää kestoja mutta en tiedä miten hankalaa tulee olemaan,katsotaan sitten. Isompien kanssa olen käyttänyt vain kertiksiä eikä silloin edes puhuttu kestoista niin paljon kuin nykyisin. Esikoinenhan täyttää kohta 10.
Asuntogalluppiin,asumme maalla 160 neliöisessä talossa johon on tulossa yksi lisäkerros käytettäväksi. Jokainen lapsi saa oman huoneen. Meillähän asuu myös miehen 10v lapsi ja vauvan synnyttyä lapsia on talossa 5 :heart: Tai vauvahan nukkuu meidän makkarissa alussa.

Meillekin sitten iski flunssa,keskimmäinen tyttö,7v,makaa ihan velttona sängyssä kun ei jalat kanna.

Omia kuulumisia: pahoinvointi jatkuu. Oksennus tulee 3-5 kertaa päivässä missä ja milloin vain. Olen joutunut pysäyttämään auton monta kertaa,ja juoksemaan kaupasta ulos kesken ostosten,töissä kun oli kokous niin poistuin kesken kaiken valkoisena vessaan.. mukavaa ja niin tuttua. Vain esikoista odottaessani en voinut pahoin jatkuvasti.
Painoa on tippunut 4 kiloa.

Ezmeralda ja ötökkä 15+3
 
Oottepa te mammat taas ollut ahkeria tänään, niin paljon kirjoitusta!

wannebemommy Et ole ainut, jota oksettaa vielä. Mulla oli jo monta viikkoa tosi hyvä olo ja nyt sitten muutaman päivän kuvottanut ja ruokaa ei tee mieli :x Eilen piti oikein tosissaan pidätellä että ei pitänyt juosta vessaan. Toivottavasti tää menee ohi ennen sitä ensi viikon matkaa |O

outiko Kyselit niistä vaunujen heittoaisoista. Mulla on nuo Emmaljungan yhdistelmät vm 2004, ja niissä sitä ei ole. Moneen kertaan olen kyllä harmitellut sen puuttumista, monilla kavereilla se on ja he ovat niin kätevästi pystyneet kääntämään vaunujen suuntaa sen avulla, jos vaikka aurinko on paistanut lapsen silmille. Nyt mulla on suunnitelmissa ostaa tuplavaunut, kun poika on vasta 1v9kk, kun vauva syntyy. Ne aion varmasti ostaa sellaiset, joissa on heittoaisa!

Osaako muuten joku suositella hyviä tuplavaunuja?
En ole itse vielä yhtään ehtinyt tutustumaan valikoimiin.

Mua on alannut vaivamaan aamuöisin unettomuus. Onko muilla sellaista, että herää aamuyöstä, eikä uni tule enää millään. Mä nukahdan aina uudestaan vasta vähän ennen kun lapset alkaa heräilemään ja väsyttää kamalasti. Mulla on kyllä tätä samaa vaivaa ollut joka raskaudessa jossain välissä, täytyy vaan toivoa että menis nopeasti ohi :whistle:

Mä lähden nyt syömään, jauhelihamureke on valmiina uunissa :p

RangaTanga 14+5 :heart:
 
meillä varmaan käytetään kertiksiä. Galluppiin asutaan 98m2 4h+k kerrostalo asunnossa. Ja meillä siis nyt minä+mies+tyttö+ iso koira joten eiköhän tähän vielä yksi mahdu. Asunto niin kivassa paikassa ettei tahdota muuttaa tästä.

Eilen neuvolassa kaikki ok. Sydämen sykkeitä kuunneltiin ja hetihän ne sieltä löytyi (154) :heart: . Sokerirasitus tuloksetkin olivat hyvät, myöhemmin sitten se toinen sokerirasitus koe. Hb oli laskenut, nyt 117 joten lisärautaa tarvii alkaea syömään ( oli odotettavissa). Seuraavalla kerralla sitten jo äitiyspakkaus lappuja täytellään( silloin jo viikkoja 22)

Vaunuista olitte puhelleet. Me saatais varmaan brion combit ( muutaman kuukauden käytössä olleet), mut just mietittiin sitä kun niis ei oo sitä heittoaisaa. No täytyy kattoa kuin päätetään.

pippuri ja papu 17+4 ( isi nimennyt nemoksi)
 
graa. 6.3 olisi kajaanissa neuvolalääkäri aika, sanoivat että näitä ylimääräisiä tarkastuksia tulisi vasta 20 viikolta eteenpäin... :whistle: Noh, en valita, siellä kuitenkin varmaan taas ultra niin pääsen pussikarhua katsomaan :heart: Kauhea kriisi vain sen kanssa kun en ole koskaan kaksille mennyt kävellen, ja matkaa linja-autoasemalta kuitenkin yli puolitoista kilsaa... Graa. Enkä sitten muista kuinka kela korvaa taksilla kulkemisen, bensarahat ne autolla mennessä maksaa ja yleisillä kulkuneuvoilla aina osan, olenko liian optimistinen jos muistelen että 75% Maksaa kela taksimaksuista? Ei sillä, jää siitä silloinkin parisen kymppiä paltamosta kun pitää sinne mennä :$ ja päälle sitten lähes kolmenkympin poliklinikka maksu, graa. Nooh, ainakaan en voi valittaa etten neuvolaan pääse kun on 3.3 ja 6.3 ajat :whistle:
 
Hei pitkästä aikaa! Lukenu olen mutten kirjoitellu...
Tänään tunsin vauvan potkut selvästi, viikko sitten tunsin kans liikkeitä mut sillon oli vähän epäselviä. Ihana oli tuntea liikkeet :heart:
Synnytyksestä sen verran et olen pohtinu jos yrittäisin tämän toisen luomuna. Ekassa sain kohdunkaulanpuudutuksen ihan loppumetreillä et kerkesin noin vartin huilata ennen ponnistusta. Avautumisvaiheen pystyin olemaan vain ylhäällä ja heivata itteäni supistusten ajan. Kamalaa kun joku kertoi joutuvansa makaamaan monta tuntia! Enempi täs pelottaa jos tulee taas repeämiä tai jos taas väliliha leikataan.
Asunnosta meillä on 136 neliön omakotitalo ja siivoamista riittää vaikka muille jakais.
Vaipoista meinataan kestoilla ja yöllä kertakäyttövaippoja. Katsoo nyt kuinka sit jaksaa. Esikoiselta jääny käyttökelposia kestovaippoja ettei tarvi edes paljoa uusia hankkia.
Onko muilla ummetusta? Mulla on nyt viikon verran ollut :( Luumut vähän auttanu mut ei paljoa!

tiltaltti 15+0
 

Yhteistyössä