ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - helmikuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Foxeri:
Yhyy, muut voi syödä :{ Mulla oli yli kuukauden pahoinvointi poissa ja nyt ollut kolmepäivää kokoajan pääpöntössä olo, enkä mä ole edes tavannut ihmisiä niin en sairaanakaan voi olla :kieh:
Voi kurjuus!! Paljon sulla on viikkoja kasassa? Toivottavasti helpottaa pian. Mulla oli viikon kymmenen molemmin puolin olo, että lämmin ruoka ei maistunut. Söin sitten kaikkia kylmiä ruokia, mm. jogurttia (jota muuten edelleenkin menee hirvittävät määrät...), salaatteja, yms.

Tälläkään hetkellä mulle ei uppoa rasvainen/suolainen ruoka. Haaveilinkin jo tuolta listalta ainakin syöväni tomaatti-mozzarella keittoa. :p muita en ole vielä päättänyt.

Luminella ja matkustaja 15+4
 
Kiitos Outiko:lle veriseula tiedosta-niin oletin tuon tehtävän:) Luulin etten koko seulaan ehdi osallistua kun täällä neuvolassa se alkoi helmik.alussa ja viikkoja mulla piti olla jo liikaa..Ei terkka tainnut tietää että on kaksi ajankohtaa milloin verikoe otetaan.

Kuinka monella on mennyt yöt jo pissalla juoksuksi?Olen nyt 4yönä käynyt ainakin 3krt vessassa.Joko herään pissahätään tai sitten esikoisen ääntelyyn ja huomaan taas pissattaa..Kauhulla odotan miksi tämä tästä muuttuukaan :/ Esikoisesta juoksin vasta mahan kasvaessa.Nyt tietty mahaa ennemmän kuin esikoisesta oli varmaan rv20 kohdalla..Ainakin iltaisin.
Ruokahalu/nälkä kasvnut viikon sisällä huomattavasti.No painoa saakin tulla ja on varmaan 2kg jo tullutkin.

Ajattelin töissä kertoa maaliskuun alussa raskaudesta.Ehdin olla hyvin 7kk töissä ja taas äitiysvapaalle.Rahatilanteen takia tää oli ihan hyvä ratkasu..Jos sitten seuraavan vauvan ja esikoisen joka silloin 2v2kk,kanssa olisin kauemmin kuin 1½vuotta kotona...Nyt vaan pelko säilyykö miehellä työ tän laman takia...Nyt keväällä 6vkoa lomautuksia.

Liikkeitä tuntuu joskus/ tiedän et nyt kyljessä myllertää tms..se olo on vähän epämiellyttävä-nytkin kylkeä ahdistaa.
Jos parin viikon päästä alkaisi selkeästi liikkeitä tunteen..



pompula rv 13+2
 
Tänään tasan 16 viikkoa täynnä.. :heart:

En oo käyny höpöttelee piiitkiin aikoihin..jotenkin tuntuu ettei jaksa illalla enää avata konetta kun kokopäivän töissä kuitenkin käytän konetta.

Neuvola kuulumisia nopeesti 16.2

Pissa: puhdas
Hb 126
paineet: 118/76
paino:69kg eli +1kg ( painonmuutos viikossa 116g)
sydänäänet kuului heti ja komeasti n.150 oli sykkeet

Mulla piti olla lääkärikin, mutta se oli peruutettu ilman että mulle ilmotettiin ni kivat siis..seuraava lääkärineuvola vasta huhtikuussa vai oliks se jo toukokuuta eli joskus rv.27-28, Ultra 18.3, ja seuraava neuvola 15.4.

Että tälläistä meille :)
 
Luminella Viikkoja 13+1 :)

vessassa juoksu Itse herään usein öisin siihen että vessaan pitäisi mennä, mutta nukahdan uudelleen ja aamulla 7-9 aikaan herään niin kamalaan vessahätään että pakko mennä :D Aina sellainen tunne että tuolla pesukarhulla ja mun virtsarakolla on jonkinlainen sota menossa ja se potkii sitä yöt :'(


Kunnon liikkeitä Täälläkin odotellaan tuo myllerrys on meinaan enemmänkin pelottavaa ja ahdistavaa kuin aww! Se liikkuu huudahduksia aiheuttavaa :]
 
:wave: Heipähei vaan!

Älyttömästi taas tekstiä tullut tänne meinaa jaksaa aina lukea :D

Kivoja neuvola ja ultra kuulumisia täällä. Ihana kuulla. :)
Toivottavasti ei enään yhtään ikäviä uutisia tähän ketjuun on jo ollut ihan liiaksi. :(

Itse kävin tänään neuvolassa kaikki oli hyvin. Sydän jumpsutti kovaa :heart: Tyttö oli neuvolassa myös mukana ja oli ihan ihmeissään että mikä tuo ääni on. :D

Hemppari oli valitettavasti laskenut oli 116. Olo on kyllä ollutkin vähän heikko ja erikoisen väsynyt. Mie niin toivon ettei laske sinne alle sadan. Viimeksi oli alimmillaan 89 ja olo oli kyllä sen mukainen. :(

Mites teidän muiden hempparit? Onko laskeneet vai pysyneet samassa?

Miul nyt jo 18.3 uus neuvola tuon hempparin takia. En millään haluais sirä rautaa alkaa syödä kun vatsa ei sit toimi.

Rakenneultra on sit maaliskuun 31.

Tässäpä nämä tärkeimmät. Olo olo kyllä muuten kerrassaan mainio jos ei vaan tuota väsymystä ja pientä heikotusta oteta mukaan.

Ainiin täällä on edelleen päällä kauhea liikunta vimma. :D Mites teillä muilla?


La vida & Öntykkä :heart:
 
Mullakin vessassa juoksu on tullut tutuksi,n. 3-4 krt yössä.Muutenkin meikäläisellä tuntuu olevan keskivertoa pienempi rakko,kun ennen raskauttakin on saanut juosta vessassa tiheään tahtiin..joten tää ei oo mulle mitenkään uutta :LOL: Mä oon tainnut edetä jo tohon hikoilu vaiheeseen..pari viime yötä on mennyt aika tuskaisesti hikoillen ja tietty vessassa juosten. Enemmänkin haluisin tuntea jo niitä pikkuisen liikkeitä :p
 
Mä olen alusta asti saanut käydä vessassa yöllä. Yleensä yhden kerran ja aamulla kun herää niin taas hirveä hätä. Jos nukkuu myöhään niin sit saa käydä yön/aamuyön aikana kaks kertaa vessassa. En ole ennen raskautta joutunut ravaamaan vessassa näin useasti kuin nyt. Tuntuu siltä, että täytyy käydä töisäkin joka välissä kun pääsee/ehtii.

Mulla ei ainakaan ole ollut mitään liikunta vimmaa (harmi). En ole muutenkaan mitenkään urheilullinen. Yleensä keväällä tulee sellainen olo, että tekee mieli mennä lenkille useasti, kummasti se aurinko vaan piristää. Tuntuu muutenkin, että olen kovin laiskistunut. Luulen, että se on johtunut tästä synkästä vuodenajasta. Nyt kun on aurinkoa vähän ruvennut näkemään niin olen ollut pirteämpi.

Ihanaa, että tulee kevät ja kesä. Toisaalta odotan kauhulla, koska minulla on paha siitepöly allergia enkä voi syödä nyt allergialääkkeitä. Vaikka olen syönyt lääkkeitä niin silti keväisin ja kesäsisin on ollut hirveästi oireita (mm. silmät turpoaa ja kutiaa, tulee ihottumaa ja iho ruvella). Sen lisäksi voi olla tuskaa kasvavan vatsan kanssa. Onko muilla siitepöly allegioita?

jenzka 13+0?
 
kiitos VilmaV2 kannustuksista..nyt on kerrottu

vihdoin ja viimein sain siis kerrottua äidilleni.. tosin tekstiviestillä heh.. pakotin itseni lähettämään sen eilen sen jo valmiiksi kirjoitin mutta en vielä uskaltanut sillon lähettää.. mutta sieltä tulikin mukava vastaus laittoi että todella paljon onnea meille.. ja että ymmärtää jännitykseni kertoa hänelle kun hän on ite ollut joskus samassa tilanteessa ja käski rauhottua.. heh kyllä putos kivi harteilta.. :heart:
no seuraavaksi pitäisi kai kertoa sitten isälleni jota näen todella harvoin.. outoa ilmoittaa hänelle mitään kun en yleensäkkä ilmoita mitään.. mutta kai tästä voisin kumminki ilmoitellakin että hänen ei tarvitsisi vain sitten keväällä valmistujaisissa vasta huomata että hänestä on tulossa iso-isäkin.. Outoa vain kertoa hänelle kun hän ei tosiaan ole edes tavannut avomiestäni.. no joo tyhmiä taas mietiskelen ja murehdin.. xD

onnea paljon ihanista neuvola kuulumisista.. :heart:

mä oon kanssa juossu vessassa aina kerran yössä.. muutama yö oli outoa kun heräsin mutta ei pissattanutkaan niin olin jo paniikissa että enkö olekkaan raskaana..heh
no täytyy nyt jatkaa kait töitä

piritta ja moggula 16+4
 
Piritta88 Hyvä että sait kerrotuksi, ei se niin kauheeta ole :D Kyseessä kuitenkin oma äiti jne.

Ja kyllä, täällä kanssa ravataan vessassa kolme kertaa yössä :D Herään aina muutaman tunnin välein kauheeseen pissahätään eikä sitten voi enää jatkaa unia, ennenkun on rakkonsa saanut tyhjäksi. Kiva, kun näillä viikoilla on jo tämmöstä, niin mitä sitten myöhemmin!

Eilen olin kattomassa jääkiekkoa ja ihme kyllä jaksoin seistä koko pelin ajan. Pelin lopputulos ei ollut kyllä hyvä kun Jyp hävis 5-4.

Illalla olin tuntevani jotain liikettä masussa, mutta saattoi olla toiveajattelua tai ilmavaivoja :D

Outiko 17+0
 
Hellou!

Lisäraudasta, niin edellisessä raskaudessa hemppa laski n.90:een, söin Obsidania ym. tabletteja, jotka eivät nostaneet sitä ollenkaan. Sitten terkka ehdotti luontaistuotekaupasta saatavaa nestemäistä (Ferroforte B) rautavalmistetta, joka kahden viikon jälkeen nosti hemoglobiinin 118:sta. Lisäksi söin raskaus monivitamiineja (multitabs). Nestemäinen rautalääke voi kuullostaa todella kuvottavalta, mutta tuo valmiste maistui ihan mustaherukkamehulle =)

Synnytyskivuista: edellisessä (1.raskaus) raskaudessa olin myös varautunut ja vähän liikaakin laskenut epiduraalin varaan etukäteen. Synnytys kesti 4 tuntia, joista vain 1,5 tuntia olin kättärillä. Synnytyshuoneeseen saapuessani kätilö kurkkasi jalkoväliin ja sanoi että 9cm on auki, joten epiduraalit ja spinaalit piti unohtaa, ponnistus alkoi lähes samantien. Ilokaasulla siis mentiin, vaikka vannoin etten iloakaasua ota ainakaan :D Sitä en osaa sanoa auttoiko ilokaasu vai ei. Kipu ei kuitenkaan ollut niin paha mitä olin kuvitellut ja se oli hieman toisenlaista kipua, kuin aiemmin kokemani kivut. Supistuskivut tuntui menkkakivut x 100 ja itse ponnistuskipu oli lähinnä painon/paineentunnetta ja kokonaisvaltaista kipua alaselässä ja alamahassa.. Repeämiä ei tullut.
Tässä raskaudessa lähinnä jännittää se, että kerkeänkö sairaalaan.. itse synnytys ei jännitä. Tsemppiä vaan synnytyspelkoisille ja toivottavasti käynnit pelkopolilla auttavat!!

Juu ja päänsärkyä on täälläkin.. liekkö johtuu siitä että en saa edelleenkään kahvia alas, koska se etoo tai sitten niskoista, jotka on ihan jumissa..

Nyt pitää mennä..

haikara08, muistaakseni jotain 15 viikkoa
 
Vessassajuoksu Mä oon käyny parin kuukauden ajan kerran yössä vessassa tai sit en ollenkaan. Joskus kestän aamuun asti, mut sitten onkin jo hurja hätä.

Synnytys Mulla on pelko sektiosta. (Jollakin toisella tais olla kans) En haluais millään joutua siihen tilanteeseen, että leikattais. Toivon hartaasti, että saan synnyttää alakautta. Epiduraalia olen miettinyt kivunlievittäjäksi. Paitsi, että viikonloppuna tuli sellanen olo, että kyllähän moni synnyttää ilman mitään kipulääkettä, miksen minäkin. Tämä johtuu varmaan siitä, että mua pelottaa piikit. Mitään ehdotonta kantaa mulla ei aiheeseen ole. Menen sitten sen mukaan miltä tuntuu. Täällä Keski-Suomessa ei saa ilokaasua.

Mun hemoglobiini on heilunut 120-128 välillä. Neuvolantätin mielestä ei ole liian alhainen.

Sain eilen kuulla, että kaksi kaveriani saavat vauvelin; toinen syyskuussa ja toinen lokakuussa. Ihanaa, kun on kavereita samassa tilanteessa sitten syksyllä. =)

Mandy ja nappula 16+2
 
Mulla hb oli silloin eka neuvolassa 134. Olin ihan yllättynyt, kun oon kuvitellut ja todennutkin, että normi hb harvoin kipuaa yli 130. Mä oon varmaan syönyt nyt niin terveellisesti. :p

Haikara08, mulla kans se pelkona, että liikaa nyt lasken sen epiduraalin varaan ajatellen sen olevan mun ainoa selviytymiskeino synnytyksestä. Hullua tästä tekee just se, että mä en koe pelkääväni synnytystä. Vaan pelkästään sitä kipua. Mä yritän olla vouhkaamatta, etten lietso itseäni liikaa. :D yritän järjellä ajatella, että kaikki sen kivun on kestänyt, niin miksen minäkin. Psyykkausta psyykkausta.

Onko kukaan muuten miettinyt synnytysmusiikkia? Mä oon miettinyt, että jos se auttais mua relaamaan. Oon ostellut nyt kaikkia teema aiheisia cd -levyjä koekäyttöön. Paras tällä hetkellä on African wilds tms., jota oon kuunnellut jo monta kertaa automatkoilla. Siinä on viidakon ääniä ja tietty rummut yms. perinnesoittimet. Yks hyvä on myös Cafe Italia. Vois siinä sitten kuvitella istuvansa jossain kahvilassa turkoosin meren äärellä. B) meneeköhän tää mulla vähän överiks... heh! mutta kiva suunnitella ja kuunnella noita levyjä, vaikken niistä mitään synnärille ottaiskaan. :D
 
SYNNYTYSKIVUISTA:
Minä taas ajattelen että toivottavasti ei tarvitse ottaa epiduraalia tai spinaalia. Sektion kokeneena ne olen saanut ja eihän se satu, mutta jotain epämukavaa siinä on. Varmasti vie kyllä kipua, siitä hyvä kyllä on. En varmaan pysyisi aloillani synnytystuskissa tuon epiduraalin laiton ajan tai sitten se olisi laittettava aika aikaisin. Aina laittoon sisältyy riskinsäkin, varsinkin jos ei kykene olemaan aloillaan. Minulla siis molemmat kokemukset takana eli suuniteltu sektio että alatiesynnytys. Alatie meni jyväpussin ja ilokaasun turvin. Nyt ajattelin ottaa kohdunkaulan puudutteen. Siitä ei ole mitään haittaa vauvalle, toisin kun nuo selkäydinpuudutteet kerkeävät yleensä lapseenkin asti, tokkuroittavat heitä. ja jtain epämääräistä tutkimustietoa haitoista on olemassa, vaikka sanotaankin niiden olevan turvallisia. Ilokaasusta oli iso apu, vaikka kivut olikin tähtitieteelliset ja tuskin ja toivottavasti en vastaavia koe muuta kuin synnytksissä+ josko tuo kohdunkaulanpuudute vähän jeesaisi seuraavalla kertaa. Epiduraalista tuli myös "hampaiden taustaa" ärsyttävä siis hermoittava tunne alaselkään n. 4 kk kuluttua sektiosta. Häipyi sitten joidenkin viikkojen kuluttua.
Onneksi nuo synnytyskivut todellakin jollain tapaa unohtaa, en osaa niihin enää yhtään samaistua, en muista millaista se oli, muuta kuin että kuvittelin kuolevani ja seuraavassa hetkessä totesin että ehkä en, olen vain synnyttämässä. :) Enkä siis edes revennyt, vaikka ei sitä repeämiskipua taida niin tunteakaan siinä temmellyksessä.

Uskon että joillakin on helppoja ja vähemmän kivuttomia luomusynnytyksiä, mutta itse en ainakaan viitsi asiaa kaunistella. Kovat ja erilaiset, sanoin kuvaamattomat kivut ne oli. Mutta myrskyä päin, harva niihin kipuihin kuolee ja vauva aina palkitsee. :) Puudutteet saa sitten halukkaat aina tilata ainakin etukäteen, joskus voi köydä niin ettei niitä sitten kerkeä saamaan.

Niin ja esikoista odottaessa minäkin olin alkuraskauden ihan varma että kaikki mahdollinen mulle vaan, lääkkeet ja piikit kipua lievittämään. Mutta sitten lopuuraskaudessa asiat oli mielessä ihan muuttuneet, olin kyllä perehtynyt mahdollisiin haittoihinkin mitä kivunlievityksistä voi tulla, mutta muutenkin kroppa ja mieli kai sulautuu ajatukseen luomummasta synnytksestä raskauden edetessä, en tiedä. Kokeilinhan minä myös aqvarakkulat tai niistä 2 kpl ja siihen jäi. ;)



tuu-tikki ja menninkäinen 13+2
 
täällä on mamma ollu vuorostaa pää pöntössä pari pvää.. tuli sit itellekin se mahatauti.. kyllä o ollu hiukkasen rankkaa... :snotty: esikko tervehty ja on sen mukasesti ihan virkee ja touhukas,yritä siinä sit ite pysyä mukana... :'( ei o hääviä...

huomenna olis se uusinta np-ultra.. siitä si kuulumisia huomenna.. nyt tää läks yrittää syödä vähän,, appelsiini ja puolikas leipä pysyny pvän mittaa jo sisällä ja nesteet mi uskallan nyt vähän keittoo maistaa tosta.. kaiken kukkuraks jouduin eilen mene si päivystyksee ku sain sit virtsatie tulehduksen tähän kaupan tekijäisiks... :headwall: kyllä on kivvaa...

mulla o sillai et tulee sika helpolla tuo VTI ja raskaus aikana vielä 10 kertaa helpommin... :(

peikko ja sintti 12+5
 
Tälläistä aloin muuten myös miettimään, kun äitiysavustushan vaatii että ennen neljännen raskauskuukauden loppua on käynyt terveydenhoitajan tai lääkärin vastaanotolla, niin siis ihan neuvolasta(ko?) saa tuon todistuksen että siellä on käynnyt vai pitääkö varata vielä erillinen aika jonnekkin? Myös lääkärineuvolassa olen jo käynnyt mutten vielä ainakaan mitään todistuksia saannut, vai antaako ne sitten pyytäessä kun aikoo sitä avustusta hakea? ... Moon ihan pihalla :ashamed:
 
Itse olen miettinyt tota spinaalia, mutta kun esikoinen tuli siinä 7h, niin varottelivat että seuraava tulee puoleen siitä ja siinä ei paljon lääkkeitä ehi antaa ja toi paikallaan olokin mietityttää... Mutta niin kuin Tuu-tikki sanoi tässä ehtii mieli vielä moneen otteeseen muuttuun ja siksi neuvolassakin alkavat vasta loppupuolella asiaan kommentoimaan. Vielä ei kannata kauhiasti sitä miettiä, kun tässä on muutakin panikoitavaa, esim. minä niin odottelen niitä potkuja...jotain tuntuu, mutta en ole varma :( Ja ajattelen, että kun toista ootan, ni pitäis jo tuntua. Lääkärikin kyllä sanoi, että kun istukka on takaseinässä vauvakin on takana ja esim. sydänäänet kuuluu vielä ns. kauempaa eli heikommin, vaikuttasko potkuihinkin?? Lisäksi kohtu taakse kallellaan. Sellaista kummaa muljumista on tossa oikealla yläsivulla, mutta on niin ylhäällä että vauva ei voi olla. On tää yhtä tutkailua, mutta niin ihanaa :)

Vessaravaukset täällä 2-3kertaa yössä.


Permis ja Erkki 14+2
 
Vessajuoksuista Toistaiseksi on yksi kerta yössä riittänyt, päivisin tuntuu, että saa ihan koko ajan olla vessassa...
Hemoglobiinista Mulla oli reilu viikko sitten neuvolassa hemoglobiini 153. En syö mitään ylimääräistä rautaa, joten tuo on mun luonnollinen arvo. Mielenkiinnolla odotankin, että missä vaiheessa se lähtee laskuun vai lähteekö ollenkaan.

Synnytyksestä Esikoistani kun odotan niin ei tietenkään kokemusta synnytyksestä. En ole vielä ajatellut synnytystä kovin paljon, siihen on vielä niin pitkä. Uskon, että sattuu ja paljon, mutta ajattelen, että miksen minä sitä kestäisi kun niin monet naiset ovat siitä selvinneet. :D

PeeJii ja Tiuhti 15+3
 
En itse ole vielä pohtinut tuota synnytystä, koska siihen on niin paljon aikaa. Sitä ehtii stressata kun aika lähenee. Olen ajatellut, että haluan epiduraalin, mutta senhän näkee sitten ehtiikö saamaan ja vaikuttaako se. Yks kaveri sanoi ettei oikein vaikuttanut kun sai epiduraalin..

Pelottaa sinäänsä, että menkkakivut ovat jo ihan hirveät ja synnytyshän on vielä huomattavasti kivuliaampaa. Joskus olen meinannut pyörtyä kun oli niin kovat menkkakivut eikä ollut lääkettä mukana. Tähän voin nyt sanoa että että en ole koskaan elämässäni pyörtynyt enkä muutenkaan ole herkkä tuollaisille jutuille (pyörtyminen,pahoinvointi jne.) Mutta kyllä siitä synnytyksestä selviää. Siitä on niin moni muukin kipuineen selvinnyt:)

jenzka 13+0?
 
Mandy81:
Täällä Keski-Suomessa ei saa ilokaasua.
Joo, niinhän se täällä on ja ärsyttää kyllä vähäsen. Vaikka moni on sanonutkin, ettei siitä kauheesti ole apua ollut.
Syynähän siinä on se, että hoitajat saa siitä jotain haittaa, kun joutuvat alttiiksi ilokaasulle.
No onneksi on muitakin kivunlievittäjiä.

Synnytysmusiikki Mulla pitäs olla varmaan jotain aika menevää musaa :D Oon varoitellut miestäki jo siitä, että sitten, kun minä synnytän niin kuulostaa varmasti samalta ku teurastettais sikaa :D :D Eli jotain sellasta musaa ois oltava, minkä tahdissa on sitten hyvä huutaa :D

Outiko 17+0
 
La vida es un destino , täällä kans Hb laskenut hurjasti.
Ennen raskautta oli 138
Ekassa neuvolassa oli 116
ja nyt kun kävin toisessa neuvolassa oli enää 110

Lääkäri käski aloittaa obsidan lääkkeet. Niistä mulle tulee niin kamala olo, etten voi ottaa niitä! Siis oksettaa heikottaa ja vatsa menee ihan sekaisin.
Pakko kai soittaa sinne neuvolaan ja kysyä mitä ihmettä mun pitää tehdä. Koska jotain on pakko tehdä, sillä mä olen niin pirun väsynyt koko ajan. Ja ne vaan kohauttelee olkia neuvolassa.

Vessareissuja tulee tehtyä täälläkin yöllä :)

Liikkeistä
Ihan ensimmäisiä varmasti tunnettuja liikkeitä tunsin maanantaina :D
Nyt tänään taas tuntunut, ja täällä sama juttu, ne ei tunnu vielä ihanilta vaan lähinnä pelottavilta

Synnytyksestä
Enpä juuri ole ajatellut asiaa :D Sen jälkeen kun kätilö sanoi ultratessaan että mulle ei voi epiduraalia laittaa tatuointien takia. Niitä kun löytyy melkeen koko selän alueelta =)
Tokaisin siihen vaan, että onhan ne naiset aikoinaan synnyttäneet saunassakin, ja ilman MITÄÄN puudutuksia tai lääkkeitä..Hygieeniasta puhumattakaan!
Olen itse enemmänkin bakteeri kammoinen ja siksi sairaalat inhottaa mua. Pelkään ehkä myös sektiota, koska mua ei ole koskaan leikattu, puudutettu/nukutettu!
Niin ja mua pelottaa synnytyksessä se, että mulle laitetaan tippa! Se inhottaa ajatuksena. Joo, en osaa selittää miksi mua se niin ällöttää mutta HYI HITTO! :LOL: Joo oon vähän pimee tapaus..

Niin ja tervetuloa uusille!
 
Heippa taas :wave:
Kyllä täällä taas oli tullut lukemista, kun en oo pariin päivään täällä Odotus-osiossa käynyt...

Täällä on olo ihan ok, liikkeitä tuntuu muutamia kertoja päivässä, lähinnä makuulla ollessa:)
Mulla on välillä ollut vähän kuvottava olo, mutta onneksi se tulee vain silloin kun on nälkä. Menee sitten ohi kun saa jotain syötyä.

Mulla ei onneksi oo tuota yöllistä vessassa käyntiäkään vaivana. Useimmiten nukun koko yön putkeen, harvemmin täytyy kerran yössä käydä vessassa.

Mä varasin meidän perheelle ensi viikolle matkan Israeliin Eilatiin, kamala matkakuume on jo päällä B) Nyt on hyvä mennä, kun on raskaus suht. oireettomassa vaiheessa. Ihanaa päästä lämpimään, tulee aikamoiset lämpötila erot kun täältä -20 pakkasista lähtee yli +20 lämpöön=)

Mä en oo synnytystä oikeastaan miettinyt vielä kovin paljoa. Toivoisin mahdollisimman nopeaa ja luonnollista synnytystä. Esikoisesta oli pitkä ja vaikea synnytys ja mulle laitettiin "kaikki" mahdolliset kivunlievitykset. Siitä koko touhusta jäi jotenkin niin sekava muistikuva ja sen jälkeen tuli virtsatulehduksia yms. vaivoja :/ Toka sitten syntyi niin nopeasti, etten edes ehtinyt saamaan mitään kivunlievityksiä ja paranin myös tosi nopesti. Toivon tietysti että tämä kolmas olisi enemmän ton tokan kaltainen synnytys.

Mua kiinnostais ehkä polikliininen synnytys. Aion selvittää onko se meidän sairaalassa mahdollista. En haluais jäädä tuonne sairaalaan yöksi, kun ei sieltä saa perhehuonetta, ja on yhteiset suihku- ja wc-tilat kaikilla :x Tokan oon synnyttänyt ulkomailla yksityissairaalassa ja siellä oli palvelu ja tilat aivan toista luokkaa kun täällä kotiseudulla:whistle:

Nyt täytyy mennä, mulla taas odottelee pyykkikasa kuivumaan laittamista tuolla kylppärissä.

RangaTanga 14+3 :heart:
 

Yhteistyössä