ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

tervetuloa uusille.. kaikki luettu..*huh* eikä nukuta vieläkään.. prkl...
kiva kun muitakin jorvilaisia täällä... oispa kiva kun sattus vaikka neydan samaan aikaan...meillä ei niin suurta eroo lasketuissa...
omppuli ja öttiäinen 35+2
 
Huomenta.

Hudjuke, kiva kun kävit kertomassa kuulumiset :)

Neydan, unikuu oli hyvä auttamaan imetysliivi asioissa!

Mä en vaan nyt osaa nukkua.. Eilinen ilta oli kamala. Joka paikka oli tulessa. Oon kyllä totaalisen hajalla jos nää ei oo saanut kohdunsuulla mitään aikaiseksi.. Aika puuroinen pää näin loppumetreillä :D

Kyllä me tänään kuitenkin lähdetään tekemään se pikkureissu. Kun jos tää nyt todella päättää syntyä niin meen sit Mandyn seuraks Jyväskylän keskussairaalaan kun se on lähin :LOL:

Tänään olemme täysiaikaisia, joten maanantaina kunhan reissusta kotiinnumme alkaa hurjat leipomistalkoot, siivousta, lenkkeilyä yms. :D

Vilma 37+0!
 
minäkin starttaan reissuun pian, lähdetään lasten kanssa saarijärvelle (200km) suuntaansa. joten jos ylläri poksahdus sattuu niin jyväskylään pikaisesti synnärille;)

masu pudonnut lähes polviin;) muttei supistuksia eikä limatulppia. tuota tulppaa en ole kahdessa edellisessä raskaudessa edes treffannut.

jaksuja vaivaisille, ja synnärille suuntaaville

meeruska 35+4
 
Kiitos kaikille huonounisille ja viime yön valvoneille!:hug: Tähän asti kun mä olen valvonu, niin muut on nukkunu. Nyt mä nukuin ja muut valvoi. Thänks vaan, näin ihania uniakin! :D

Mulla on PoKsPoKs-päivä! Neukkulaan meen 11.00 ja saan tuoreen painon ja sf-mitan viimeiseltä 3 viikolta, äpolilla niitä kun ei otettu. Taidan ottaa tällä kertaa Esikon mukaan kiikkumaan koulun pihaan ja jättää Kakkosen iZkän kans takapihalle. Vähän vaihtelua tähän tylsääkin tylsempään arkeen kun ei tällä mahalla muuhunkaan pysty. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke:
ens keskiviikkona käynnistetään luultavasti....
Jeah! Ja säähän etsit sit saikkulasta koneen jolla päivität tiedot ennemmin kuin Mandy, kas kun juu sii, tää tietojen odotus on tajuttoman rasittavaa!:p :D

Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Mulla se synnytys edelleenkin tuntuu tosi kaukaiselta enkä osaa yhtään suhtautua/valmistautua siihen :/ Tiiä sitten onko hyvä vai huono asia.
Aiemmin ajattelin, että sitten treenailen hengitystekniikkaa yms. synnytystä varten, mutta miten kävi!? En oo treenaillu yhtään.

Mietin muuten, että otatteko te jotain eväitä mukaan synnärille? Pitäskö sinne ottaa?
Aiemminkin jo kommentoin asiaa ja mä olen sitä mieltä että kun ei enskertalaisena voi tietää mitä on tulossa niin parempi mennä avoimin mielin ja ottaa vastaan se mikä/mitä annetaan ja pyytää sitä mitä tuntuu tartteevan. Jos sulla on nälkä niin kylässä pyydät ruokaa/juomaa, jos sua sattuu niin kerrot mihin ja pyydät lääkettä jne. Mäkään en oo uhrannu ajatustakaan esikoisen synnytykselle ja sieltä se vaan tuli ulos kipulääkityksen kera (osasin pyytää) ja luonto hoiti sen hengityksenkin. Kakkosen synnytystä ajattelin niin paljon että kunhan ei tarttis käynnistää mutta kivempi se käynnistettynä oli kun matkaa oli tuolloin 90km sairaalaan.

Musta hengitystekniikat on ihan puppua, ainakin synnytyksessä. Se on ihan sama miten hengität, kunhan hengität ja keskityt siihen. Rentoutuminen ja keskittyminen on kaiken A ja O. Kiemurtelu, huutaminen ja paniikki on yleisimmät, mutta kun pysähtyy edes sekunniksi keskittymään niin huomaa että ei siihen kuolekkaan.

Eväät on sairaalassa ja monille tulee kivuista paha olo. Laimeet mehut on sairaalassa asiaa ja pitkittyneen, hitaan avautumisvaiheen aikana sulle tarjotaan vielä lämmin ruoka joka kuuluu hotellin hintaan. Mulle ei oo kertaakaan edes tullu ruoka mieleen ja 3 vrk:ta ennen h-hetkeä valvoneena jaksoin homman loppuun saakka (esikko) pyhällä hengellä ja saikkulan mehulla. Et siis tartte synnytykseen muuta kun nlakortin, puhelimen ja itses. Tukihlö, puhelimen laturi, kamera ja kameran tarvikkeet on vaan extraa. Muut kamas kerkeet saada seuraavanakin päivänä kun mies tulee kuitenkin kattoon jahka krapulastaan selvii :LOL:

Tosiasiahan on että sairaalaan mennään synnyttään, ei tekemään ristikoita, käsitöitä tms. Eri asia on jos meet esim. käynnistykseen ja se voi kestää montakin päivää. Silloinkin voit tilata tekemistä mieheltä halujen mukaan ("nekin" onnistuu, 1 hlön huoneessa on oma, lukittava vessa :D ) .


-iinaZ & Kolmonen 37+0 (!!!!!!!!!)


p.s. voi kauhia kun oon ollu viime päivinä ihan mahoton suustani! Onko tää oire vai enne? :D
 
On tosi ihmeellistä,et kohta se vauva syntyy!!37+0 tänäänHudjuke ens viikol ja Mandylla jo varmaan sylissä!Vitsi nää viikot vaan menee niin sukkelaan.Musta tuntuu et aina on taas perjantaiaamu ja viikot poksuu!Mä oon pruukannu käydä lukemassa muutamat raskauskalenterit tuolta kengurun linkkien ja liberovaippojen,helistimen ja muutamat englanninkielisetkin.Heh sitä eng.kielistä tekstiä muistin virkistämiseksi ku on olevinaan vähän niinku ammattitekstiä mulle (anest.sh).
Moni on täällä leiponut ihan hurjasti,ku joka toisella tuntuu olevan jotain pakastuspuuhia meneillään.Mä en oo leiponu ku korvapuusteja.Ja mies tekee meillä marjapiirakkaa.Se marjapiirakka on tehty ihan valmiista muropohjasta ja päälle vaan jotain pakastemarjoja.Nam ja jätskiä tai vaniljakastiketta riippuen marjoista.

Mä kans oon kade noille,joilla jotain limatulppia pullahtaa pöksyihin!Täällä ei mitään muuta ku iänikuista valkovuotoa,joka pysynyt samanlaatuisena jo viikkoja.Pikkuhousunsuojaa en oo viittiny pitää nyt enää ku vauva kääntyny vihdoin rt:hen eikä potki enää tonne rakkoon. :LOL: En kyllä joku aika sit enää naureskellut noille Tenavaippamainosten ladyille ku ite oli samassa tilanteessa eka kertaa elämässään..

Joku kyseli imetysliiveistä,oliks se neydan vai?Mä tilasin just tällä viikolla babyideasta tällä viikolla ne Carriwelin pehmoliivit.Mies kävi ne jo hakemasssakin ja Lansinohin tuubin samalla.Ne Carrriwelin liivit on ollu ihanat!Mä oon koko ikäni inhonu rintaliivejä ja niiden käyttämistä.Käytän niitä vain kun on pakko:töissä,kesällä ohuiden paitojen alla tietty ja silloin kun tilanne on niin vaatinut.Mutta esim. kotona ja talvella ku on miljoona vaatekerrosta päällä en juurikaan käytä mitään liivejä!Ne ahdistaa mua ja kaarituet painaa ikävästi.Mut tosiaan noi carriwelit tuntuu ku ei mitään ois päällä.Suosittelen kokeilemaan.

Eilen illalla sorruin herkuttelemaan lakritsilla ja vedin yksinäni melkein puolet 300 g:n pussista!No aamulla sokerit olikin 6.1!Tätä menoa "mylläri"painaa sit 4 kg laskettuna aikana.Täytyy kait palata taas ruotuun ja tyytyä hedelmiin makeannälän iskiessä. :p
Sit me syötiin eilen päivälliseks broileri,homejuustopastakastiketta!Toi rasvainen ja suolainen juusto on mun suurta herkkua ja olen sitä kyl silloin tällöin syönyt raskauden aikana ku ne listeriat hävii siitä kypsennettäessä.Eiks niin!

Outikolle vielä vauvelin liikkumisesta sen verran et mäkin oon huomannu niiden liikkeiden muuttuneen erilaisiksi nyt ku tilaa siellä kohdussa on varmaan paljon vähemmän.Meillä vauva "puskee"nykyään itseään ulospäin niin että maha oikein pullistuu.Välillä pullottaa selkä,välillä peppu.Harvemmin tuntee enää semmosia potkuja oikein.

kaikille ihanaa viikonloppua ja odotellaan niitä ihania vauvantulouutisia :heart:

T:maria-s ja puskeva pentu 37+0
 
Tältä aamulta täysiaikaisuuden kunniaksi - ilman illan tajutonta pöhötystä.

[img=http://1.bp.blogspot.com/_FJkKGeS1OVw/SmlcSYTM-GI/AAAAAAAAAKE/h55p_Mq7VKk/s320/37%2B0_2.JPG][/img]

[img=http://1.bp.blogspot.com/_FJkKGeS1OVw/SmlcSJNdFOI/AAAAAAAAAJ8/ioA5XbAziJk/s320/37%2B0.JPG][/img]


-iinaZ & The PötZi Kolmonen 37+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja iinaZ:
Alkuperäinen kirjoittaja black-currant:
Synnytyssairaalana on Kys ja laskettuaika 14.8
Kivaa! Mulla sama sairaala, samalla lasketulla ajalla! Yhdessä parempi kuin yksin, yritetäänkö siis synnyttää samalla aikaa ja päästä samaan huoneeseen niin toinen voi käydä synnyttämättömien osastolla päivittään tänne kuulumiset kun toinen vahtii molempien nyyttejä?! :D

Juu tehdään näin! Se vaan voi olla et tää poju ei malta olla mahassa sinne laskettuun asti...näin ainaki neukkutädin mielestä. Tai sano et tuskin ainakaan yli menee.
Poika on jo laskeutunu ja kiinnittynytki hyvin lähtökuoppiinsa. Supistuksia ollu jo monena päivänä ihan muutaman minuutin välein, mut kestäny aina jonku tunnin ja loppunu ku seinään...sit taas parin tunnin päästä uudelleen
Kohdunsuun tilanteesta ei mitään tietoa.

Ootte te kyllä ahkeria kirjottelemaan tänne, yhdessä yössä tullu jo niin paljon tekstiä :) hyvähän se vaan on
 
Huomenta täältäkin, tai no kai se päivä jo on.
Heräsin tänään jo seittemältä, kun mies herätti :kieh: Noh, täytynee kohta ottaa päivän ekat päiväunet :D
Mies tuossa jo aamutuimaan varovasti kyseli, että voitasko tänään käydä terassilla, kun on kuulema niin nätti ja aurinkoinen päivä tulossa (seliseli). Täytyy nyt kahtoa jaksaako lähteä limpparia litkimään, toisaalta tää sisällä olokin kieltämättä ahdistaa että vois tehdä ihan hyvää nähdä ihmisiäkin.
Täytyy vaan kontrolloida miestä, ettei se juo liikaa. Ei ois kauheen kiva, jos tuleekin lähtö synnärille ja yks ihan tuiterissa :LOL: Tai no eihän se sillon ees pääsis mukaan synnyttään ja se kyl varmana harmittas.

Tulis nyt se Mandy kertomaan kuulumisia ja Tinuli..oon malttamaton!

Ajattelin tänään käydä kattelemassa kantoliinojakin Kimperistä.. en oo kyl vielä päättänyt haluunko sellasen vai en.

outiko 39+2
 
"Huomenta" :)

Nukuin yöni kuin tukki. Ei edes yhtään vessareissua! :eek:

Oon taas käyny pariin otteeseen täällä lueskelemassa, mutta en oo jaksanu kirjoittaa mitään...
Mandyn puolesta oon kuitenki jännittäny! Toivottavasti menee/meni kaikki hyvin. :flower:

Täällä Vaasassa on ilmeisesti nyt ollu paljon synnyttäjiä (heinäkuussa?). Elokuussa on sitten vähemmän. Tällaisen käsityksen ainakin sain hoitajan puheista, kun oltiin synnärille tutustumassa. Moni on pelotellut, että voi olla että saa suomenruotsalaista tms. henkilökuntaa, joka ei puhu kunnolla suomea. (Tästä on jo henk. koht. kokemustakin viime kesältä.) Tai että on paljon harjoittelijoita näin kesällä, että niiden perään pitää vähän katsoa... (?) Sitten joku laittoi tuon linkin tänne siitä, että aivovaurio olisi voitu ehkäistä, jos sairaalan henkilökunta ei olisi päivystänyt kotonaan. Sekin uutinen kertoi Vaasasta! Tosin tapahtuma oli vuodelta 2006. Sitten jostain bongasin uutisen, että Vaasassa tehdään eniten imukuppisynnytyksiä... :( HUI!

Se oli kuitenkin aika lohduttava uutinen, kun serkun vaimo kehu Vaasan sairaalaa. :) On synnyttäny kolmessa eri sairaalassa ja Vaasa oli kuulemma paras. :p

Toisaalta mieluummin synnyttäisi Seinäjoella, kun se on paljon tutumpi sairaala ja äitikin on siellä töissä. :D Vaikka onkin luultavasti kesälomalla juuri mun synnytyksen aikaan. Eikä siellä ole noita kieliongelmia...

Käytiin eilen miehen kanssa seinäjoella ja Huvikummusta lähti mukaan kantoliina ja sellainen Nalle Puh - vauvakirja. Taas jotain hankintoja siis tehtynä! Nyt vaan odottelen, koska saan rahaa... Kaksi työpaikkaa ja kummastakaan ei oo rahoja kuulunut!!! Tuplahuono tuuri...

Illusia & Emppu 37+0 POKS Ihanaa! :heart:
 
Huomenta täältäkin..

Täällähän on hyvin entiset ja nykyiset Länsi-Vantaalaiset edustettuna :) Kva kun on myös muita Jorviin tulijoita kun kaikki mun lähipiiri on synnyttänyt/on menossa kättärille tai naistenklinikalle ja mä oon jo miettinyt et oliko virhe valita toi jorvi kun ei siitä kukaan tunnu oikein mitään tietävän.. Se on vaan meille niin kivan matkan päässä kun suoraa tietä tota kehä 3:sta vaan posotellaan(paitsi klo 16 ruuhkassa ei niin vaan posotellakkaan :D) Mä en oo ees uskaltanut sinne sitä tutustumis aikaa varata.. Mulla jotenkin jäi sieltä ultrasta vähän huono fiilis kun niitten hoitsujen yms tupakka paikka on ihan siinä oven edessä ja tuli vähän sellanen olo et "anteeks kun tulin häiritsemään teidän rööki taukoa..."

Outiko Mäkin oon miettinyt vähän sellasta kimperin kantoliinaa.. Eroaakohan se mitenkään esim huggigsesta jonka olin ajatellut alunperin ostaa mut ovat vaan melko tyyritä käytettynäkin...??

Eilen kävin porukoilla saunassa ja tuli kylllä sellanen WOW-olo... Saman tien kun heitin löylyä niin maha meni kovaksi, että ei se turhaan kai siellä 3ässän listalla oo :LOL: Aamulla heräsin kyllä siihen että vatsa oli sit tosi kipee. Ei siis supistanut vaan on vaan sattuu kun esim. vaihtaa asentoa.. En tiedä oonko nukkunut taas jotenkin sen päällä.. Myös liikkeet täällä on tosi vähäisiä, en ole edes yittänyt laskea kun ei tulis sitä 10 tunnissa..

Nyt pitäis lähteä koiraa herättelemään aamu pissalle.. :)

Sadepäivän ilo ja Minttu 36+3
 
Huomentapäivää!

Täälläkin jo innolla odotellaan Mandyn kuulumisia =) Toivottavasti kaikki on hyvin.

Noista sairaalan ruuhkista on ollut juttua, meidän siis tarkoitus mennä TAYSiin ja siellä on ainakin odotettavissa hirmuiset ruuhkat :( Vammala, joka on toinen lähistöllä oleva synnytyssairaala, on suljettuna heinäkuun puolesta välistä elokuun puoleen väliin joten todennäköisesti suuri osa Vammalan synnyttäjistä on TAYSissa, päälle vielä lomat ym. kesähärdellit sekä se, että heinä-elokuu ovat muutenkin vilkkaimpia synnytyskuukausia niin kyllä pistää mietityttään missä käytävällä sitä joutuukaan makoilemaan!!! :headwall:
Tuo sairaalan tilanne onkin ainoa asia mikä on enempi "jännittänyt" synnärille lähtemisessä...Ja sit vielä se, että meillä on yli 40km matkaa TAYSiin enkä todellakaan ala montaa kertaa sitä menemään edestakaisin jos synnäriltä yrittävät käännyttää takas kotiin.

Tällä viikolla kuulin, että yksi synnyttäjä (saman verran matkaa) oli käännytetty takasin kotiin vaikka supistuksia oli tullut ihan viiden minuutin välein. NO, kävivät kotona, olivat pari tuntia ja menivät takaisin...Mikäs siinä ajellessa!!! :kieh:

Todennäköisesti stressaan ihan turhasta mutta pelottaa vaan että se ruuhka vaikuttaa omaan synnytykseen ja kätilöön ym. jotenkin negatiivisesti ja saa vaan itelleen p*skan maun suuhun koko hommasta...

Jeppis & Pikku-papu 37+6
 
"Huomenta" täältäkin :wave:

Tänne alkaa jo aamusin jännittää tulla lukemaan, kun miettii, että joko joku taas lähti synnyttämään tai joku kertoo vauvauutisia :whistle:

Mä ehdin just yks päivä iloitsemaan, että oon selvinnyt tästä raskaudesta ilman selkävaivoja! No, eilen sit nousin jotenkin äkillisesti tuolilta, ja en tiedä venähtikö mulla joku selkälihas tai jotain, mutta hel***ti kun oli selkä kipeänä koko illan |O Yön aikana se onneksi vähän parani, mutta aristaa vieläkin aika pahasti. Mies luuli että mä alan synnyttämään, kun olin niin tuskissani, enkä päässyt edes kävelemään alkuun :LOL:

Imetysliiveistä Mä olen löytänyt hyviä kaarituellisia imetysliivejä KappAhlista, niitä oli siellä mustia ja valkoisia. Prismasta oon ostanut parit Triumphin liivit, ne on myös ihan hyvät ja pehmeät.

Alkuperäinen kirjoittaja permis:
Ja kun muut kehottaa liikkumaan, mä kehottaisin nukkumaan, varsinkin jos ei oo paljon nukkunut ja jos pystyy. Ite esikosta laskin illan just tollasta 8-10 min ja soitin synnärille, käskivät tuleen sit, kun ei kipujen kanssa pysty oleen tai vedet menee. No mentiin sit nukkumaan jossain vaiheessa (sitä ennen täyteltiin miehen kanssa ristikoita ja merkkailtiin suppareita ylös) ja sit heräsin siinä 5 aikoihin sellaseen suppariin, että ei enää paljon arpoa tarvinnut, että pitääkähän lähteä. Rentoutuminen auttaa avautumiseen, mutta tietty unenpäästä voi olla hankala saada kiinni.
Tuo Permiksen teksti täytyy allekirjoittaa=) Mullakin on rentoutuminen ja nukkumisen yrittäminen vauhdittanut molempia synnytyksiä. Esikoisesta sain epiduraalin ja kätilö käski nukkua ja kerätä voimia ponnistusta varten. Parempi ponnistaakin levänneenä, kun varsinkin ensimmäisessä synnytyksessä se ponnistusvaihe voi olla pitkä ja on hyvä olla paljon voimia sitä varten.
Tokasta sain käynnistystabletin, josta ei oikein ollut alkuun vaikutusta. Lääkäri päätti sitten antaa mulle nukutuspiikin, ja kas kummaa, kun olin melkein vajonnut uneen ja rentoutunut, niin alkoikin heti supparit 3 min välein, enkä sit nukahtanutkaan ja vauva syntyi. Lääkäri selitti, että usein liiallinen aktiivisuus ja jännitys saattaa hidastaa supistuksia, että rentoutuminen on paras avautumiskeino.

RangaTanga 36+5 :heart:
 
Onnea IinaZ sullekin täysiaikaisuudesta :flower:

Sairaaloiden ruuhkista, taitaa olla ihan arkipäivää ainakin etelä suomessa. Mä tässä just mietin, et jos kerta s-joella ruuhkaa elokuussa niin olis ollut kiva jos siitä olisi etukäteen ilmoitettu vaikka valmennuksessa. Toki tuosta vieriosastosta sanottiin, mut eihän se synnärin puoleen niin vaikuta. Meille nimenomaan sanottiin että ei tarvitse/kannata soittaa etukäteen synnärille tulostaan, koska siinä hukkaa vaan hoitajien kallista työaikaa. Että saa mennä oman mielen mukaan kun sille tuntuu. Meillä nyt on lyhyt matka et sama vaikka laittavat takaisin. Ihmettelen et jos on ruuhkaa niin ajattelis et nimenomaan haluisivat sillon et soitetaan eka. :eek:
 
Terqui neukkulasta! Mulla oli taas se "eikiva"-täti mut ei se mtn. Veikkasin sf-mitaksi 34cm, kun Kakkosestakin se oli näillä viikoilla 36-37cm. Mutu-tuntumani heitti häräspyllyä, sain 0,5cm lisää entiseen säälistä (vinomitta pepun mukaan) :LOL: Masu on siis laskeutunut, todistettu on. Päätä th ei tuntenut, oli kuulemma niin syvällä kanavassa ja pieneksi sanoi tämäkin Kolmosta :|

RV 37+0
Painon muutos/vko: +389g
Turvotus: ++
RR: 125/74
U-prot.: -
U-gluk.: -
B-Hb: 128 (edelleen luomu)
Sf-mitta: 31-31,5cm
Syke: ~135 (liike)
Liikkeet: ++
Tarjonta: Rt

Seuraava käynti viikon päästä perjantaina 38+0. Mainitsin kyllä että toivottavasti ei enää tavata.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vilmav2:
Onnea IinaZ sullekin täysiaikaisuudesta :flower:
KiitoZamoin :heart: :D
 
Moooooiii :) Täälläpäs on monet tänään päässeet täysiaikaisille viikoille, onnittelut :flower:

Eipäs sitten ollutkaan yhtään vauvauutista tai synnyttämään lähtijää täällä ilmoitelleet :D Mä niin jännitin :D No jospa tän päivän aikaan vielä.

Kävin tuossa kävellen kaupassa, oli ihana ulkoilla. Kaupassa eräs tuttu myyjä tokas vaan et sullahan on masu jo laskeutunu ihan selvästi. Joo eli en ollu sit väärässä että huomasin yks päivä masun laskeutuneen. Hyvä homma :)

Kohta ruvettava pizzataikinan värkkäilyyn :p ja sit poitsu laittamaan päikkäreille.

Mullakin harvemmin tuntuu enää niitä potkuja, mutta muuten kyllä möyrii tuolla. Tuossa ku kävin lasten kans kävellen kaupassa ni matkalla tuli älytön mojotus kylkeen :D Kunnon potkun sit anto toi neiti. Sit eilisiltana hällä oli kunnon venyttelytuokio, oikeen kylki veny ku neiti ojenteli jalkojaan :heart: :D
Nytkin tunnostaa liikuskelevan...

Mutta jos tästä lähtis hommailee. Palailen taas, josko seuraavalla kerralla olis vauvakuulumisia ;)

mertsu & prinsessainen 35+6 (jee huomenna poksuu)
 
Wuhuu! Täällä bongattu kipua ja särkyä! Ihanan brutaalia! Miehelläkin alkaa tänään sopivasti jo kauan odotettu kesäloma, nyt sen puoleen vauva saa siis hyvinkin tulla! :)

...tosin varmasti ihan kiusallansa menee just sen 2vk yli ja mies ehtii takaisin töihin :LOL: No esikoinen ei mennyt, joten toivottavasti ei tämäkään.

Hurjaa venyttelemistä taas täällä, ihan selkeästi erottaa pyllyjen ja jalkojen nostelemista tuolla paidan alla ja tuntuu että koko vatsa on ihan täynnä vauvaa :D Mitähän se oikein tekee siellä?

Periaatteessa vähän harmittaa kun meillä ei tosiaan sitä viimeistä neuvolalääkäriä ole ollenkaan. Lähinnä kiinnostaisi tietää mitä tuolla oikein tapahtuu vai onko tapahtunut mitään. Noh, ensi viikolla neuvolaan, niin saa ainakin jonkun tuomion vauvan asennosta ja laskeutumisista :)

Sadepäivän ilo ainakin sen verran uskallan Jorvista ja sen henkilökunnasta sanoa että itsehän olen sinne toistamiseen menossa, joten täällä ainakin oikein hyväksi ja osaavaksi paikaksi havaittu :) Sattui vielä pitkittyneessä synnytyksessä luonteeltaan juuri oikeat kätilöt oikeaan paikkaan, niin jäi tosi positiivinen kuva synnytyksestä. Kaikki kipulääkkeetkin on tullut ihan erikseen pyytämättä, osasivat sen verran hyvin lukea naamasta kun sietokyky alkoi loppua... :D

kielletty 37+5
 
Heissan kaikille. :wave:
En oo kerenny vielä lukemaan kaikkia ku tuli niin kiire kirjoittamaan teille kuulumisia, luen sit vaikka huomenna oikein ajan kans, tai siis aina ku kerkeen syöttöjen välissä =)

Meille siin syntyi maanantaina suunnitelussa sektiossa ihana prinsessa painoa oli 4060g ja pituutta 53 cm, neiti oli pitkä missin mitoissa heti alkuunsa. Pitkä musta tuuhea tukka :D
Laita kuvaa sit ku saadaan ne kamerasta koneelle, nyt vaan oli niin kiire ku just kotiuduttiin niin kertomaan tänne kuulumiset.

Leikkaus onnistui hyvin, vatsa on ku olis teurastettu mut kyl se siitä paranee. Maanataina otetaan tikit sit pois neuvolassa.
Tyttö on kiltti, syö, nukkuu ja vähä paskoo :D ja kätilöitä nauratti aina ku kuuli neitin inahtavan ku sillä on kuulemma sellainen hento ja naisellinen itku :LOL:

Mut tosiaan luen sit paremmalla ajalla näitä sivuja ja tuun kommentoimaan muiden kuulumisia. Tsemppiä kaikille loppuodotukseen ja kohta teilläkin on nyytti kainalossa :wave:

Tinuli71 ja Neiti 4 vrk
 
Tää menee taas äippäpolille 5.8. vauvelin kokoa ja tilaa katsastaan. Neitonen on nimittäin saanu päähänsä kääntyä poikittain. Kuitenki sitä toimitaan 10.8 alkavalla viikolla - joko käynnistetään tai leikataan.

Sinderella 35+4
 

Yhteistyössä