ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Tervetuloa black-currant :flower:

Vilmalla söpöt vaatteet prinsessalle :heart:

Huh, oltiin just kävelemässä Tall Ships Racessa ja oli kyllä ihmisiä!! Ja ai että sitä kuumuutta, kyllä taas tuli muistutus että on raskaana, sen verran enemmän hikoilee kun normaalisti! Nyt jotain kylmää juotavaa ja sohvalle lepäilemään =)
 
No onpas tänne tullut uusia mammoja, welcome! =)

Masussa on nyt koko päivän ollut erittäin epämukava paineentunne eikä tunnu kivalta kun papu vielä omalla liikehdinnällään pahentaa painetta alapäässä :/ Vaikka ihanaa onkin että saa niitä liikkeitä tuntea ja tietää että kaikki on ok...Mutta kyllä tässä olis jo NIIN valmis lähtöön...
 
Kohta mun on varmaan pakko soittaa sinne äitipolille tuosta, kun en noita liikkeitä tunne kovin hyvin. Jonkun aikaa sitten laskin ja pääsin seittemään ja sitten nukahdin :|
Tuntuu aika turhauttavalta. Ja kohta rupee jo pelottamaan, vaikka tiiän että ei sillä juurikaan ole tilaa liikkua enää.
Sitten kun tönin mahaa niin alkaa vaan kovat supistelut..

outiko 39+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja black-currant:
Synnytyssairaalana on Kys ja laskettuaika 14.8
Kivaa! Mulla sama sairaala, samalla lasketulla ajalla! Yhdessä parempi kuin yksin, yritetäänkö siis synnyttää samalla aikaa ja päästä samaan huoneeseen niin toinen voi käydä synnyttämättömien osastolla päivittään tänne kuulumiset kun toinen vahtii molempien nyyttejä?! :D

Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Kohta mun on varmaan pakko soittaa sinne äitipolille tuosta
Entäs jos käyt ees sen puolistuntisen käyrillä kun asia painaa nyt sua niin kovin eikä sekään oo kivaa.. :hug: Jos tänään ei tunnu sitä kymmentä tunnissa kun alkaa zumbaileen niin huomenna käyt sitte ainakin, jooko?
 
Mandy Täällä ollaan peukut ja varpaat pystyssä että aksu päättäisi tulla pian ulos! Onnea matkaan, kyllä se lähtö vaan taitaa sulla pian tulla (ellet ole jo mennyt) :)

Uusia mammoja! Ihanaa vieläkin saadaan porukkaa lisää! Tervetuloa vaan!

Ihanat vermeet kotiutumiseen vilmalla :heart:

Outiko Meillä ohjeistettu myös tuosta 10 liikkeeen laskennasta niin, että jos ei ekan tunnin aikana tunnu niitä 10 niin hetken päästä laskee toisen tunnin just silleen et on juonut tai syönyt jotain makeaa ja jos ei toisen tunninkaan aikana saa sitä 10 niin sit voi lähteä näytille, ottavat kärille puolksi tunniksi niin näkevät miten siellä jaksellaan. Ihan rohkeesti soitat tai menet käymään siellä polilla, ne on siellä meitä mammoja varten! :hug:

(.) Täällä tylsää... Vois mullakin jo tapahtua jotain tuolla alakerrassa... huoh... Vaan ei.. ei mitään... Ei tää meidän PikkuTyyppi taida tulla ulos tuolta ennen kun häädetään :D Vaikka onhan sillä aikaa paljon paljon vielä. Mutta siis sellainen tunne on nyt tullut mulle ja miehellekkin. Tosin, ei ne taida antaa tyypin siellä olla kovin kauaa kun se painoarvio oli niin hurja viimeksikin. Ens viikkoa jännityksellä odottelen tasan viikon päästä siis saan tietää enemmän.
Kai se on koitettava keksiä jotain tekemistä itselle (muutakin kun tää koneella roikkuminen).

Tänään oli tullut niin paljon tekstiä, että ihan ahmimalla luin taas pinkkaa! Hauskaa, ihan kuin lukis jotain kirjaa ja ei millään malttais rauhassa keskittyä lukemaan vaan jännityksellä kahlaa kauheeta vauhtia tekstiä läpi..joko joku on poksunut? yms yms.. :LOL:

Citilda ja PikkuTyyppi 36+4

*muoks viikotkin laitoin väärin! :D
 
Vautsi vau! Mandy on takuuvarmasti tositoimissa ku ei oo aamupäivän jälkeen näyttäytyny. Kuulumisia sitte vaan ootellaan...

Tää oottaa kovasti jo aamua ja äippäpolin käyntiä. Tosi helpottavaa kyllä jos tosiaan toimintapäivän saan tietää. Ja toimintatavan kans. Vauvan kotiintulovaatteita enkä sairaalakassia oo vielä pakannu. Varmaan lähtee 60-senttiset vaatteet suosiolla mukaan.

Ai niin, uusille mammoille munki puolesta tervetuloa.

Sinderella 35+3
 
Okei...? Tänään kuului masusta NAPS ja sen jälkeen hirveä RYSKIS - ilmiö, sattui ihan öljynä! Ja samantien piti juosta vessaan kakkoselle! Vauva taisi laskeutua yhden pykälän alaspäin, siltä ainakin näyttäisi...

Siis apua, täähän tulee läpi täältä! Älyttömän voimakasta möyrimistä, kohtu on varmaan tosi kovilla... olo on kuin pyykkilingolla :LOL: Joskos sittenkin täälläkin alkaisi jotain tapahtumaan? :xmas:

Nauratti muuten tuossa päivällä kun aloin miettimään näitä meidän juttuja, akat päät pikkuhousuissa ja karmee tilitys joka päivä "-onks tää nyt sitä limatulppaa vai mittee?!" :LOL:

...mutta tämähän on kaikki sitä valmistautumista niihin iänikuisiin kakan väri ja puklun määrä - keskusteluihin, mitä lapsi sitten syntyessään tuo tullessaan - ihan jokaiselle, turha yrittää harata vastaan :D

kuumuudesta seonnut kielletty 37+4
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Nauratti muuten tuossa päivällä kun aloin miettimään näitä meidän juttuja, akat päät pikkuhousuissa ja karmee tilitys joka päivä "-onks tää nyt sitä limatulppaa vai mittee?!" :LOL:

...mutta tämähän on kaikki sitä valmistautumista niihin iänikuisiin kakan väri ja puklun määrä - keskusteluihin, mitä lapsi sitten syntyessään tuo tullessaan - ihan jokaiselle, turha yrittää harata vastaan :D

kuumuudesta seonnut kielletty 37+4
no joo.. meillä onkin ollut kohta kolme vuotta miehen kanssa ruokapöytäpuheena pojan kakan väri..
joka kerta kun poika käy kakallaniin siitä raportoidaan toiselle.
sillä on suolisto-oireinen maito- ja vehnäallergia ja kakkaa on tullut kaikissa sävyissä ruskeasta vihreään ja mustaan..

:LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Nauratti muuten tuossa päivällä kun aloin miettimään näitä meidän juttuja, akat päät pikkuhousuissa ja karmee tilitys joka päivä "-onks tää nyt sitä limatulppaa vai mittee?!" :LOL:

...mutta tämähän on kaikki sitä valmistautumista niihin iänikuisiin kakan väri ja puklun määrä - keskusteluihin, mitä lapsi sitten syntyessään tuo tullessaan - ihan jokaiselle, turha yrittää harata vastaan :D

kuumuudesta seonnut kielletty 37+4
no joo.. meillä onkin ollut kohta kolme vuotta miehen kanssa ruokapöytäpuheena pojan kakan väri..
joka kerta kun poika käy kakallaniin siitä raportoidaan toiselle.
sillä on suolisto-oireinen maito- ja vehnäallergia ja kakkaa on tullut kaikissa sävyissä ruskeasta vihreään ja mustaan..

:LOL: :LOL:
Ou nou, allergiat on ikäviä :hug:

Meillä toista viikkoa kestänyt paskaralli, ensin karsea vesiripuli vaippaihottumineen ja nyt paskoo muuten vaan jatkuvasti :LOL: Äiti puolestaan ei saa paskottua mitenkään ja ukko istuu mielestäni paskalla liian kauan :LOL:
 
kävin vasta äsken katsomassa noita linkkejä tosta liikelaskennasta jotka joku oli laittanut ja tuolla HUS:in sivuilla sanottiin nän:

"Jos tunnet vähemmän kuin 10 liikettä tunnin aikana, laske toinen tunti 1-2 tunnin kuluttua. Jos liikkeet ovat edelleen vähäiset (alle 10 liikettä/tunti), on sikiön vointi tarkastettava sairaalan synnytysvastaanotolla. Mikäli sikiö liikkuu hyvin paljon, ei tarvitse laskea koko tuntia."

Mulla on kans ollut vähän huolta tänään kun toi vauva ei oo liikkunut juurikaan eilisen puolen päivän jälkeen. Aamulla jo kaivoin ton dopplerin kaapista ja kuuntelin sydänäänet ja kyllähän ne sieltä kuului, mut edelleenkään en ole liikkeitä tuntenut(ehkä 3 pientä hipaisua koko päivä aikana) ja oon kuitenkin makoillut, syönyt jäätelöä, juonut mehua yms.. eikä siltikään mitään.. Pitääkö mun olla huolissani??

Kielletty Me ollaan näköjään melkein naapureita.. Asutaan Martsarissa :wave:
 
Kielletty, täytyy henkisesti valmistautua analysoimaan eritteiden värejä :D Kyllä sitä huomaa miten maailma on kapeutunut kun kyttää vaan mahaansa ja kalsareitansa ja muutakin enemmän ja vähemmän epäilyttävää :LOL:

Outiko, ihana kuulla että vauva virkistyi :heart:

Sitten oli vielä joku uus tullut, black-currant taisi olla, tervetuloa :flower:
 
Jänskää mandy, tsemppiä :) Ja kun muut kehottaa liikkumaan, mä kehottaisin nukkumaan, varsinkin jos ei oo paljon nukkunut ja jos pystyy. Ite esikosta laskin illan just tollasta 8-10 min ja soitin synnärille, käskivät tuleen sit, kun ei kipujen kanssa pysty oleen tai vedet menee. No mentiin sit nukkumaan jossain vaiheessa (sitä ennen täyteltiin miehen kanssa ristikoita ja merkkailtiin suppareita ylös) ja sit heräsin siinä 5 aikoihin sellaseen suppariin, että ei enää paljon arpoa tarvinnut, että pitääkähän lähteä. Rentoutuminen auttaa avautumiseen, mutta tietty unenpäästä voi olla hankala saada kiinni.

Tervetuloa uudet :heart: :heart:

Aniit, hauska uni, mutta tietääkseni (vaikka raskausdementiaa onkin) en oo lehdessä esiintynyt :LOL: Palstalaiset kyllä kiletämäti pyörii päässä myös ei palstaillessa, just yksi yö närästyksne kourissa pyöriessäni mietin, että onkohan kikkakin hereillä, kun muistin että hällä ainakin olleet kovat närästykset.

Neuvolassa käyty ja arvot kohillaan, mutta baby vielä irrallaan, ensi viikolla sit vasta lääkäri, et näkee röörin tilanteen.

Me herkuteltiin justiinsa mustikkapiiraalla, namnam, mies poimi tänään 6l samalla, kun oltiin pojan kanssa puistossa, nyt on metsät mustikkaa pullollaa!!

Jospa taas menis jotain syömään :whistle:

Permis ja Veikko 36+3
 
Heipsan! :)

Voe täällähän on alkanu taas tapahtuu ;) Mielettömästi tsemppiä Mandylle, onkohan hän saanut jo pikkuisen syliin :heart: =)

Pekunalle Onnea 9v hääpäivänne johdosta :flower:

Niin ja tervetuloa uusille minunkin puolestani :wave:

outiko Hyvä että liikkeet tuntuu :) Eihän tosiaan vauva voi yhtenään liikkua ja tilakin alkaa käydä ahtaaksi.

bb Ihana masu :heart:


Nyt jos tähän laittelisin neuvolakuulumiset tältä päivää:

Rv 35+5
Painonmuutos/vko: +550g
Turvotus: +
RR: 104/66
U-Prot: -
U-Gluk: -
Hb: 111
Sf-mitta: 33cm
Tarjonta: RT
Syke: +140
Liikkeet: ++

Kaikki siis hyvin :) Vauvan pää ei ollu kuulema ihan vielä kunnolla kiinnittyny ku kuitenki liikku vähän siellä. Mutta laskeutunu siis on. Ainaki mitä masusta voi päätellä.
Ens viikon ke eli 29.pvä mulla on se synnytystapa-arvio sitten. Jos nyt sinne asti päästään :D

Niin ja muittenki neuvola- ja ä-polikuulumiset bongattu!

Täällä on "vähän" ollu hermot tiukalla! Ukko tuli vasta klo 18 maissa töistä, normaalisti ku tulee siinä 15.30-16.30 välisenä aikana. Joka päivä näyttää yhtäkkiä vaan venyvän nuo työajat. Pikkusen käy vituttamaan ku mulle jää lasten hoito, ruuan laitot, kodin hoito ym... Ja ku mies ei ees töistä tullessaan voi auttaa mua saati hoitaa lapsia. Oonki täs miettiny miten tuun sit pärjää 3 lapsen kans?? Mun pitäs vielä keretä laittaa vauvalle loputki tavarat valmiiksi, hoitopöytään vielä pitäs tavarat laittaa ym.. tehä. Mutta missä välissä? Joka hiton päivä menee aikaa siihen ku joudun lasten jälkiä siivoomaan, tänäänki kuopus levitteli 3 kertaan mun vaatekaappia ja sit esikoinen ei oo totellu mitään! Hirvee siivo huoneessa eikä suostu ees VÄHÄN siivomaan vaan levittää lisää. Ja ukko ei tee mitään. Alan olla vittuuntunu tuohonki ukkoon. Miten se voi olettaa et mä JAKSAN joka helvetin päivä aamusta iltaan hoitaa kaks lasta, kodin, ruuat ymym... Ja sit vielä se että yötki saattaa mennä niin etten välttämättä saa nukutuksi ja mies kyllä kuorsaa! Sit se stana joka aamu herättää minut ja joskus pojanki herätyskelloillaan, sillä ku on kahessa puhelimessa herätys eikä siltikään meinaa herätä. Tai väittää muka kuulevasa herätykset muttei vaan vissiin jaksa nousta niitä sammuttaa ja sit minä herään ja poikakin ja mulle jää pojan nukutus ja ei välttämättä ees nukaha uudelleen. Tää on niiiiiin peestä että!
Ja nytki kysyin tossa ku yks vaan makoili sohvalla tovin aikaa että etkö vois leikkiä lasten kanssa? (miks pitää ylipäätään käskee isää leikkimään lastensa kanssa?) No ei herra vastannu mitään, töllötti vaan telkkaria ja ei menny kauaa ku lähti johonki! Siis miten se paskapää kuvittelee pärjääväsä lasten kanssa sit ku mä oon sairaalassa? Ottaen huomioon senki ettei se ääliö oo saanu nukutettua viel tähänkään päivään mennessä poikaa, ei se vaan suostu nukkuu jos toi rupee sitä nukuttaa. No, eipä herra olekaan nyt taas muutamaan päivään yrittänykään nukutella. Asiaa auttais varmaan seki enempi jos isä viettäis lapsensa kanssa aikaa, kun poika on muutenki koko ajan mun perään. Mut nähtävästi ukkoa ei kiinnosta muu ku autosa. Tekis niin mieli lähtee kävelee! :headwall:

Anteeksi valitusvirsi :ashamed:

Nyt jos lähtis hommailee jälleen kerran!

mertsu & prinsessa 35+5
 
Mertsu jaksuja :hug: Ja anna tulla vaan sydämen kyllyydestä, me kuunnellaan! Tänään vielä täti neuvolassa tomerana totesi, että tässä vaiheessa saa sit mies jo ottaa suuremman vastuun kodista ja lapsista ja äiskä vetelee päikkyjä jos on tarvis!!!!

 
Mandy tsemppiä näin vähä myöhässä ja toivottavasti vauva on jo syykyssä!

Jännitän muutenkin, raskaana oleva kaveri (viikot nyt 41+5 tyyliin) on viime yönä lähteny laitokselle. Huuuuh, ittekki sitä pitää kohta mennä, alkaa jo oma synnytys jännittää!

Pitäis itsekin kans nukkua nyt hyvin yöt, kun vielä voi, ettei ole heti aivan väsynyt, kun vauvan saa ulos.

Joku oli menossa kans asuntomessuille, ajateltiin huomenna mennä, saa nyt nähdä kuinka siellä jaksaa kävellä. Crocksit jalkaan, toivottavasti ei ole kuuma. :) Voisin käydä synnyttämässä jossain hienossa lukaalissa. Vedellä lapsivedet pitkin uusia lattioita. :D Meiltä matkaa sinne siis vähä reilu 200km suuntaan. Saa mennä Taysiin synnyttämään.

Uusille mammoille tervetuloa munki puolesta!

Sadepäivän ilo täällä kanssa pitää olla kade limoista ja supistuksista. Hirmu vähän on ollu supistuksia, joskus silloin tällöin nyt (lauantaina täysiaikainen). Eikä limatulppia tullut tms.

Kiitos iinaz, permis ja muut hyvistä "synnytys-vinkeistä". Kun ekaa odottaa, niin ei oikein tiedä mitä odottaa.. Noita vinkkejä on hyvä kokeilla!

Kuulin, että moni SEKSiin elo-syyskuun aikana synnyttämään menevä aikoo lähteä Vaasaan synnyttämään. Ettei tartte synnyttää käytävällä. :) Sehän olis hyvä, aion mennä Sjoelle, toivottavasti tarpeeksi moni lähtee Vaasaan, että pääsee edes normi-huoneeseen. :)

Vaavitar + tintta
 
Mertsu jaksamista! Muaki alko oikein harmittaa toi sun miehes toiminta. :hug:
Miehet on kyl niin ajattelemattomia paskoja. Meilläkin on se tilanne että mies on mökillä lähes tulkoon kokoajan ja mä oon yksin kotona ku en koe olooni turvalliseks siellä. Mun mielestä näinkin lähellä synnytystä miehen paikka on kotona. Miehen mielestä asia ei tietenkää oo niin. :/

Permis tosiaan huomaa että palstalaiset pyörii hirveesti mielessä. :)

Oon koko pvän touhunnu ku oli ne meikkikutsut, nyt kyl huomaa ettei oo paljo ehtiny lepään.

Huomenna se synnytystapa-arvio. :)

Mitähän Mandylle kuuluu?
 

Yhteistyössä