ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Tsempitykset täältäkin Mandylle!

Neuvola oli taas aamulla....
Painon muutos +300g
RR 124/74
Pissa puhdas
Hb 134
Sf 32
Tarjonta Irt
Syke 155-165

Kaikki siis hyvin! Ja meinas kätilö, että pää olis hiukan laskeutunut, JEE! Vertailtiin muuten mielenkiinnosta tän hetken tietoja esikoisen aikaiseen neuvolakorttiin. Kyllä voi olla erilaisia lukemia! Esikoisen aikana juuri vastaavana päivänä verenpaineet koholla, pissassa proteiinit plussalla, sf-mitta 5 cm (!) enemmän ja painoa itsellä yli 10 kg enemmän... Jep! Nyt vaan odottelemeen ens viikon äitiyspolikontrollia...

Teidän leipomisinnostus on tarttunut muhun. Ajattelin kans leipoa tänään jotain pakkaseen nyt kun tää kaikkien kaappien järjestely alkaa olla jo valmis :LOL:



Maud 38+4
 
No en oo lähtenyt sairaalaan. Supistukset tuleekin nyt ehkä 8-10 min välein, mutta alkavat olla AIKA kipeitä. Soitin jo kerran synnärille ja sanoivat, että oo kotona niin pitkään kuin suinkin pystyt ja käskivät käydä suihkussa lievittämässä kipua. Kävin silloin seiskan aikaan saunassa... En oo jaksanut nyt uudestaan lähteä suihkuttelemaan. Mutta kattelaan. Saas nähä meneekö tämä ens vuorokauden puolelle kuitenkin.

Aikamoista. =)

Mandy ja Aksu 38+3
 
oih.. Onnea Mandylle toivottavasti saat pienokaisen tänään kainaloon.. :)
Tiinulin kuulumisia kanssa odotellaan ja eikös hudjuke kin ollut jo synnärille lähtenyt..

Sellaista oisin kysynnyt että te jotka aiotte nukuttaa vauvaa aluksi äp-laatikossa niin oletteko kuitenkin pedannut pinna sängynkin valmiiksi??
Niin ja sitten että onko jollain tuota gracon autobaby istuinta, ajattelin vain että tietäiskö joku että saako siitä irti tuon "aurinkokuomun", kun itse ostin käytettynä ja se on vähän likainen niin saisi paremmin pestyä senkin?? ja ohjeet oli edellisellä omistajalla hukkunut..
Vitsi mä en nähny eilen tota kätilöt sarjaa mutta onneks se tuli joku päivä uusintana oisko ollu sunnuntai.. hmm

kohta ois lähtö neuvolaan ja sitten tutustuminen synnytyssairaalaan..

piritta ja moggulaa 36+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
No en oo lähtenyt sairaalaan. Supistukset tuleekin nyt ehkä 8-10 min välein, mutta alkavat olla AIKA kipeitä. Soitin jo kerran synnärille ja sanoivat, että oo kotona niin pitkään kuin suinkin pystyt ja käskivät käydä suihkussa lievittämässä kipua. Kävin silloin seiskan aikaan saunassa... En oo jaksanut nyt uudestaan lähteä suihkuttelemaan. Mutta kattelaan. Saas nähä meneekö tämä ens vuorokauden puolelle kuitenkin.

Aikamoista. =)

Mandy ja Aksu 38+3
Älä anna niiden supistusten laantua levolla. Ala imuroida, leipoa tai lähde lenkille. Näin ne ei lopahda kesken kaiken pitkittäen avautumista. Tää on just sitä mistä saikkulassakin pannaan rappusiin vaikka polvet ruvella. Ja vielä ehtii hyvinkin tälle päivälle syntyä, 12h:a aikaa jellonan karjaisuun! :D

Älä pelkää tulevaa, luota kehoosi ja anna supistusten tulla, mennä ja sattua (myös sinne alapäähän, jännittämättä vastaan). Liiku ja juo (laimeita mehuja niin saat energiaa muttei tuu paha olo) paljon. Synnytys sulla on käynnissä, kun säännölliset, alle 10 välein toistuvat ja kipeät supistukset ovat merkkinä siitä. Aktiivinen vaihe alkaa usein kun paikat on 4-6cm auki ja silloin supistukset kiihtyy. Enskertalaisella synnytys etenee sahaamalla ja mm. jännitys/pelko pitkittää sitä. Rintojen hierominen muuten stimuloi oksitosiinihormonin tuottoa ja parantaa täten supistuksia. Suihkuun vaan musiikin, miehen ja mehun kera! ;)

Saikkulaankin saat mennä tarkastuttaan paikat ja palata takas kotia niin halutessas! Tsemppiä ja uskoa itsees! Hyvin etenee ja täällä me ollaan sellasena tukijoukkiona että oksut (juujuu) pois! :hug:
 
Mandylle tsemppiä!!

Hudjuke tais tosiaan jäädä sinne sairaalaan?

Näin viime yönä sellasta unta että luin jotain vauvalehtee ja käänsin seuraavan sivun. siinä esiteltiin raskaana oleva nainen, nimee en muista mut kaksplus-palstan nikiks kerrottiin Permis. :D

tein tossa äsken pellillisen kaurapipareita. Teen ne aina koko pellin ja leikkaan sit paloiks. Tällä kertaa otin ne vaan uunista ja jätin tohon odottaan. En siis leikannu paloja. Jee. :LOL:

aniit 35+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piritta88:
Niin ja sitten että onko jollain tuota gracon autobaby istuinta, ajattelin vain että tietäiskö joku että saako siitä irti tuon "aurinkokuomun", kun itse ostin käytettynä ja se on vähän likainen niin saisi paremmin pestyä senkin?? ja ohjeet oli edellisellä omistajalla hukkunut..
Meillä on tuo Gracon autobaby -kaukalo. Kaikki ne kankaiset osat saa kyllä irti siitä. Se aurinkokuomu tais olla kiinni ainakin jollain kumilenkeillä ja hakasilla sieltä kantokahvan juuresta molemmilta puolilta. Ja olikohan siinä lisäksi sellainen koukku, joka työnnetään vasten sitä kantokahvaa, vedä vain rohkeasti niin lähtee irti. Vaikea selittää, toivottavasti ymmärsit edes jotain:D
Mä olen pessyt ne kaikki osat muistaakseni 40 asteen hienopesussa:)
 
Mandy, voimia edelleen! Pysy vaan vauhdissa jos suinkaan pystyt ja vaikka mulla ei asiasta minkäänlaista kokemusta olekaan niin viisaat väittää että kannattaa vaan mahd.kauan pysyä kotona ja touhuta, koska sairaalassa sitä automaattisesti alkaa odottaa ohjeita kätilöiltä ja oman kehon kuuntelu jää taka-alalle. Sä pärjäät hienosti :heart: :hug:

Piritta, mä olen laittanut pinnikseen vaan aluslakana, mut en muuta. Siihen sit sen laatikon ja sinne pedin :)

Unikuu, oho, sinä oot sit varmaan seuraava lähtijä :eek: :heart:

Te olettekin jo aiemmin Lilliputteja huudelleet, nyt tuli mullekin mieleen että mitähän heille ihan oikeasti kuuluu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piritta88:
oih.. Onnea Mandylle toivottavasti saat pienokaisen tänään kainaloon.. :)
Tiinulin kuulumisia kanssa odotellaan ja eikös hudjuke kin ollut jo synnärille lähtenyt..

Sellaista oisin kysynnyt että te jotka aiotte nukuttaa vauvaa aluksi äp-laatikossa niin oletteko kuitenkin pedannut pinna sängynkin valmiiksi??
Niin ja sitten että onko jollain tuota gracon autobaby istuinta, ajattelin vain että tietäiskö joku että saako siitä irti tuon "aurinkokuomun", kun itse ostin käytettynä ja se on vähän likainen niin saisi paremmin pestyä senkin?? ja ohjeet oli edellisellä omistajalla hukkunut..
Vitsi mä en nähny eilen tota kätilöt sarjaa mutta onneks se tuli joku päivä uusintana oisko ollu sunnuntai.. hmm

kohta ois lähtö neuvolaan ja sitten tutustuminen synnytyssairaalaan..

piritta ja moggulaa 36+5
mul on tuo, mut ohjeista ei ollut apua. ei ainakaan osunut silmään mistään sivulta... jos tarviit niin voin skannailla sitä sulle?

sissi
 
Kiva että vielä tälleen loppumetreillä tulee uusia mukaan, eli siis tervetuloa Sadepäivän ilo ja Neydan :wave:
Minkäs ikäinen Neydan on ja monesko tulossa? Missä päin asustelet ja tiiätkö kumpi tulossa?

Hihii...tänään aamulla kun lähdin kävelemään kampaajalle niin koin ekat supistukset (kipeähköt)!! Ihana tietää että itelläkin se synnytys pikkuhiljaa lähestyy, kateellisena olen muiden supisteluista ja limatulpista lueskellut :LOL:

Mandylle tosiaan tsemppiä täältäkin (vaikka et ihan vielä tositoimiin päässytkään mutta tuskin enää kauaa menee), on tää tosiaan jännää ja vähän epätodellista että ne vauvat tosiaan syntyy vuoron perään :heart:
Hui, ja Unikuullekkin alkaa ihan kohta tapahtua, kohtahan näitä syntyy ihan urakalla näitä "plussapalloja"..."plop plop" vaan alkaa kohta kuulumaan :D

Elokuuvauva09 ja masukki 36+6 (huomenna poksuu!!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vilmav2:
Piritta, mä olen laittanut pinnikseen vaan aluslakana, mut en muuta. Siihen sit sen laatikon ja sinne pedin :)
Mulla on aikomus tehdä myös näin. En ooo vielä ehtinyt niitä laittaa..

Mandylle huurjasti tsemppiä! Jännittävät paikat siellä.. Muakin alko jännittää ihan älyttömästi, jotenki ei vaan tajuu että se omakin synnytys voi olla tosi lähellä (tai sit vasta kuukauden päästä)..

Aurora 37+3

 


Tässäpä meidän kotiintulo vaatteet kun muutkin olette kuvia laitelleet. Kaikki on 56 cm. Mukaan lähtee myös viltti varoiksi. Myös yksi hieman paksumpi velourhaalari on tuolla odottelemassa, jos nyt niin kylmä olisi :) Ja mikäli kaikesta huolimatta tulokas olisi poika niin sitten isukki saa ihan itse katsella kaapista hänelle vaatteet :D

Neydan, tervetuloa :wave:
 
Tsemppiä Mandylle!!

Mansikkatee kaksi joilla on ollu la 3.8. on jo synnyttänyt ja nyt taitaa olla Mandyn vuoro, joten varaudu vaan.. =)

Mä oon päättäny etten tee enää yhtään mitään kun heti on paikat kipeenä ja sitten viimeistään yöllä supistelee kipeesti. Eli mä vaan istuskelen koneen äärellä tiistaiaamuun asti, jolloin lähtö sektioon =) Onneksi toi esikoinen tykkää leikkiä itekseen..

Tänään oli sitten viiminen neuvolakäynti:
paino +300g/vko
rh 101/67
pissa puhdas
hb 108
sf 30

Mulle ei äippäpolin käynnistä (käännösyritys) ollu laitettu mitään tietoja neuvolakorttiin ja kun viimeksi siellä kävin ja kysyin mitä koneella näkyy alapään tilaanteesta silloin, kätilö sanoi ettei siellä lue mitään! Kaksi lääkäriä tutki ja mitään ei muka kirjotettu ylös. No, tänään neuvolassa terkka tulosti mulle sen äippäpolin raportin ja siellä luki että kanavaa jäljellä, suljettuna. Tän viikon maanantaina kätilö varovasti tutki ja sano että sormelle auki ja oli sitä mieltä että voi lähteä syntymään nopeestikin, jos suppareita tulee..

Tervetuloa uusille!

misu75 rv38+3
 
Rangatanga Aijaa =) Mikäs päivä sun esikoinen sitten syntyi? Mä luulen, että mulla kyllä menee yli lasketunajan.
Niin ja olen mä niitä liikkeitä koittanut tunnustella..aamulla oli aika vaisua. Nyt olen touhunnu koko aamun, etten oo ehtinyt ees rauhottua kuuntelemaan. Mutta kohta vois syödä ja juoda vaikka mehua ja mennä pötkölleen ja kuulostella tilannetta.
En sitten tiiä, että miten pian pitää olla synnärille yhteydessä jos liikkeitä ei tunnu tarpeeksi.
Ahdistaa kyllä, kun näin loppuvaiheessa tulee vielä tämmöstä kaikkee :/

Mandy81 Toivotaan, että tänään vielä jotain tapahtuu ja saisit nyytin pian kainaloon. Mäkin oon sitä mieltä, että ei kannata liikaa pötkötellä tms. vaan enempikin liikkua ja vaikka kävellä portaita (jos mahdollista) niin se kuulema edesauttaa sitä syntymää. Tsemppiä vielä isosti ja pidetään peukkuja, että pian syntyisi :flower:

outiko 39+1
 
Outiko, syö ja juo kaikessa rauhassa ja tunnustele sitten uudelleen. Jos vauva on hiljainen niin soita oman mielenrauhasi takia synnärille niin pääset tarkastuttamaan tilanteen :hug: Kaikki on varmasti hyvin, mutta hyvähän se on aina tarkistaa asiat jotka vaivaa.
 
unikuu108
jos ei muuta niin miehen sain ainakin noilla mun lääkärineuvolatiedoilla huoltaa esikon vaunut ja mä pesen noi kankaat ja pinniksestä soitin kaverille että sen voi tuoda kun kerkee niin takas lainasta.

lääkäri meinas et näillä näkymin ei meni kovin yliaikaiseksi mutta sanoi että toivoo ettei synny vielä viikkoon.
huomenna lainataan miehen duunista pakettiautoa ja viedään kierrätykseen tavaraa varastosta.
Meille tuli viikko sitten kiinasta kaappi ja sen kuljetustuet on parvekkeella ja sit yksi iso särkynyt peilikin.

samlla viedään kaikki kierrätystölkit,lasit ja muut kierrätettävät jätteet ja palautetaan lokakuussa vauvan saavalle kaveripariskunnalle niiltä melkein 3vuotta sitten lainaamamme amme/hoitopöytä juttu jota ei sitten koskaan käytetty..
ja vielä kohtuamme ja sitteri ja kasa vaatteita toiseltä kaveriperheeltä..

mut jos vauva tulis vaikka ensi yönä niin silläkin pärjättäis. esikosta on vaatetta. vaippoja ja muuta. tissit on ja liivinsuojia ja imetystoppeja ja liivejä.
mitäs sitä muuta niinku tarviiskaan. siteitäkin taitaa olla jemelissä kaapissa.

mut on aika pesänrakennusta mullakin. oon siivonnut ja järkännyt.
haluisin siivoo meidän vaatehuoneen joka toimii lähinnä varastona ja sit kellarikopin kans. siirtää "vaatehuoneesta" sellaset kamat sinne kellariin joita ei tarvii jotta saa kivaa tilaa kamalle tänne.

ja anopin kaa sovittiin et miten tehdään jos tulee lähtö. et yöllä tulee loppuyöksi pojan kaa meille nukkuu ja mä lähden taksilla edeltä ja mies odottaa äitiään meillä ja tulee sit perästä. ohjeistaa kans missä on mitäkin meillä jne.
ja jos päivällä niin tulee hakemaan poikaa mut muuten samat järjestelyt. haikaranpesästä voi päästä jo yhden vuorokauden jälkeen pois joten mies voi tulla joitain tunteja synnytyksen jälkeen kotiin esikon kaa.
mä voin jäädä mieluusti vauvan kaa sinne. ei haittaa.

mut en mä usko et tää tästä minneen syntyy vielä. nopeemmin vaan auennut kun esikosta.
mut madonnan keikalle en taida uskaltaa mennä, joten olis yksi lippu c-katsomoon myynnissä samaan hintaan kun itse maksoin.. :D

muoks.
ja viikot oli siis 36+1
 
outiko Meidän esikoisella oli kyllä kalenteri kateissa:LOL: Se syntyi sit vasta rv41+6, eli 11.8.05 :) Toivotaan, että sun pienokainen on vähän tarkempi, se yli ajalle meno oli tosi kamalaa :/
Niistä liikkeistä vielä, että oon kuullut monen sanovan että liikkeet hidastuisi ennen synnytystä. Ja eihän siellä lopuksi enää ole niin paljon tilaakaan, ettei ehkä huomaa niin selvästi sitä liikkumista. Jos siltä tuntuu, niin tietysti synnärille saa aina soitella ja toivottavasti pääsee pikaisesti tarkistamaan tilannetta.

Neydan tervetuloa joukkoon:flower:

Täällä on nyt tullut muutamia supistuksia, mutta varmaan ne johtuu siitä aamuisesta lääkärin tutkimuksesta. Kuitenkin taas rauhottuvat jossain välissä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja elokuuvauva09:
Hihii...tänään aamulla kun lähdin kävelemään kampaajalle niin koin ekat supistukset (kipeähköt)!! Ihana tietää että itelläkin se synnytys pikkuhiljaa lähestyy, kateellisena olen muiden supisteluista ja limatulpista lueskellut :LOL:
Munkin on pakko myöntää että kyllä tää raskaus on ihmeellistä aikaa kun pitää toisten supistuksista ja limoista olla jo vähän kateellinen :D Mulla kun ei oo kummastakaan mitään merkkejä :D

Vilmav:lla ihanat kotiintulovaatteet :) :heart:

Sadepäivän ilo ja Minttu 36+3
 
heippa! Alatteko vielä muakin, viimestä villahousua :) ? määkin oon käyny lueskelemassa täällä näitä teidän juttuja mut en oo rohjennu vielä ite kirjottelemaan...aattelin et nyt viime metreillä pitää ku alkaa nämä päivätki vähän tylsiksi käymään.

ittestäni sen veraan et oon 25 vuotta ja ensimmäistä odotan. Synnytyssairaalana on Kys ja laskettuaika 14.8 ja poikalupaus
raskausaika on mennut ihan hyvin lukuunottamatta iskias kipuja, minkä vuoksi oonkin ollut sairaslomalla jo maaliskuulta

 

Yhteistyössä