ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Mandylle isot tsempit ja PALJON voimia!!! Jännää!!! =)

Tuossa aamulla sekstailtiin miehen kanssa ja tuli sit semmosta hennonpunaista verilimaa papruun kun kävin veskissä sen jälkeen...Enpä usko että mitään sen kummempaa mut katsotaan...

Tervetuloa joukkoon Sadepäivän ilo =)

Niistä porkkanaleivoksista muuten vielä: AIVAN MAHTAVAN HYVIÄ!!! Namskis! Ite laitoin siihen taikinan joukkoon lorauksen piimää ja kuorrutteeseen hieman appelsiinituorejuustoa mauksi =) Suosittelen, helppo tehdä ja ne tosiaan ihan sulaa suuhun :p

Jeppis & Pikku-papu 37+5
 
Ihana aamu tänään.. kiukut ja ärsyyntymiset nukuttu pois. Eilen nukuin päiväunia kahteenkin otteeseen - ensin 2h neuvolan jälkeen päivällä ja illalla sit vielä tunnin verran :D Ja hyvin silti nukutti taas puolenyön aikoihin.

On kyllä ihanaa kuulla kun muut alkavat saada jo vauveleita. Tosin se vain lisää omaa odotuksen tuskaa kun haluais jo niin kovasti omankin pienokaisen tuolta vatsasta käsivarsilleen. Mutta Mandylle tsemppiä ja onnea! Mikäli sikäli se sieltä päättää nyt lähteä :flower:

Mun vatsa on napsunut varmaan jo raskausviikolta 20 lähtien, eikä aiheuta mitään kipuja. Tuntuu että ne ne vois johtua just jostain sellasesta kun vatsanahka venyy ja paukkuu :D Ainakin tuntuu että vkn 30 jälkeen kun raskausarpiakin alkoi ilmestyä enenevissä määrin, niin napsahtelukin lisääntyi.

Seksistä vielä sen verran mainitsen, että meilläkin taas muutaman viikon tauon jälkeen kokeiltiin miten tuo onnistuu. Ja täytyy kyllä sanoa että naurattaanhan siinä touhussa rupesi, kun tuntui ettei millään taivu mihinkään ja aina kolotti jostain kun vaihtoi asentoa. Ja sitten rupes vielä potkunyrkkeilijä vatsassakin heräileen ja potkiin.. not so nice :D. No ehkä pitää vielä kokeilla joku toinen kerta, jos siitä vaikka osaisi nauttia. Haluista ei kyllä muuten ois kiinni. Ja vielä jos se edistäis tota synnytyksen käynnistymistä niin aina hyvä :) (nimim. kärsimätön jonka laskettuaikakin on vasta kolmen viikon päästä).

Liikkeistä mulle sanottiin kans vain neuvolassa että 10 liikettä pitäs tunnissa tuntea. Ei puhunut vilkkaimmasta ajasta mitenkään, mutta mietin sit kanssa omassa mielessäni, että eihän kenenkään vauva siellä joka tunti voi riehua - älytöntä! Meillä kans pahin melskaus alkaa aina sillon kun menee sänkyyn illalla.

Pekunalle onnea hääpäivän johdosta ja sadepäivän ilo tervetuloa :flower:

Tänään aion olla tehokas - siivota ja silittää. Sit pitäs hakea matto pesulasta mikäli se sieltä löytyy... oli niin kummallista asiakaspalvelua kun se viikko sitten sinne vietiin, nyt epäilyttää :)

Marizza + pienokainen 36+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
En oo vielä lähteny mihinkään. Puhaltelen täällä kotona. :) En tiiä pitäiskö kohta soittaa synnärille. Supparit tulee 5-8 min välein.
Oi, olin jo varma että lähdit jo. Hyvinhän sulla onkin lyhentyneet jo välit! Soittele ihmeessä että osaavat varautua ja voi olla että saat ihan kohta lähteäkkin auttavia käsiä kohden, varsinkin jos tosta vielä välit lyhenee, kivut kovenee, ja supistusten kesto pitenee (tai vedet menee).

Ei ole nimittäin ollenkaan kiva mennä edes lyhyttä matkaa autolla kovien ja tiheiden supistusten kourissa.

Tän päivän aikana sä kuitenkin vielä synnytät, ota ne rappuset avuks näin kotosallakin ja tee kyykkyhyppyjä ilman hyppyä. Saattaa vedet mennä ja supistusten teho kasvattaa painetta ;)
 
Mandy, tuohan kuulostaa jo ihan hirmu hyvälle! Välit vaan lyhenee. Musta kuulostaa ihan sille että tuo homma on todella käynnistynyt!

Mä väsään kyllä tota porkkanapiirakkaa ens viikolla kun aloitan ihan tosissaan viime hetken sähläilyt ja vauvan ulostamisyritykset :D Mä oon kyllä sen verran hullu, et käydään viikonloppuna 250 km päässä. Mut sit mies jää kolmen viikon lomalle ja sen aikana saa kyllä vauva syntyä :)
 
Mandy Onnea matkaan! Vaikka taisit jo lähteä.

Monella on jo limatulppa lähtenyt ja lähtö sairaalaan lähenee päivä päivältä =)
Meillä ei ole saunaa ja seksiin en pysty enää,eikä käveleminen/siivoaminen aiheuta minussa mitään. Nyt on kamalasti menoa viikonloppuna ja ensi viikon puolella,saa nähdä kestääkö kroppa mukana.

Ezmeralda ja ötökkä 37+2
 
Oi Mandy on jo päässyt tosi toimiin. :heart: Tsemppiä kovasti!

Tämä ryhävalas alkaa olemaan niin turvoksissa ettei tosikaan. :/ Eilen saunassa huomasin että vasen jalka on jo melkonen limppu. Molemmissa jaloissa on polvitaipeen alapuolelle pohkeeseen tullut kiljuvan punaisia raskausarpia. Mukavaa! :| Farkut kun vetäsin jalkaan niin pohkeesta ja reisistä ahisti toi vasen jalka. Eli joo, turvotusta on. Pää on särkenyt eilisestä asti ja yölläkin jomotti, kun kävin keskimmäistä peittelemässä. Aamulla sitten mittasin paineet, 130/80, joo ei paha, mutta mulla on ne paineet ollu huomattavasti alhaisemmat. Oikea käsi on käytännössä pois pelistä, puutuu ja särkee. :/ Ei hyvin mene... :whistle: Täytyy soitella neuvolaan päivällä täytyykö käydä pisuttelemassa purkkiin ja mittaamassa paineet. Nyt ei ois oikeen aikaa raskausmyrkytykselle. :( Tosin kakkosen kohdallakin kesti ennen kuin pamahti kunnolla päälle.

Kaveri on tulossa geelaamaan kynnet ja laittamaan ne kuntoon lauantaisia juhlia varten, tarttis varmaan yrittää raivata tätä kämppää hiukan ennen...Kaikki on koko ajan vaiheessa. Täytyypä laittaa vielä muistutus että muistan sinne neuvolaan soittaa. Menkkamaista juilintaa on nyttenkin koko ajan vatsalla ja selässä ja valkkaria valuu. Positiivista että jotain kuitenkin koko ajan tapahtuu. :D Sunnuntaina voin nyytin ottaa vastaan, siihen asti pidetään jalat tiukasti ristissä ettei vaan tule ajoissa ;)

Ai niin, kukahan siitä alapään turvotuksesta mainitsi, täällä on kans turvotusta melkoisesti. :LOL: Ilmeisesti vauvan pää tunkee ja puskee tai jotain.... :ashamed:

Hauskaa päivää kaikille ja hirmuisesti tsemppiä Mandylle! :hug:
 
Onnea matkaan Mandy! Alkoi ihan jännittää siun puolesta, vaikka täähän nyt on ollut aika lailla odotettavissa että nämä raskaudet päätyvät vauvan syntymään... :whistle:

Itselläni vaihteeksi kuuma yö takana, ja semi-aamuketutus. Sitä miehen lomaa odotellessa, perjantai on jo aika lähellä... ja sitten operaatio VAUVA ULOS käyntiin :D

kielletty 37+4
 
Mandylle tsemppiä!! :wave: :hug:

Vaavitar, mä syön makean nälkään viinirypäleitä ja vesimelonia. Toimii ainakin mulla. Ja muksukin taitaa tykätä, kun aloittaa aina hirveen rallin, kun oon syönyt noita. :D

Luminella ja matkustaja 37+5

 
Oijoi! Kivaa :D Mandylle tsemejä!

Alapään turvotuksesta: Jännä juttu on, että tämän kakkosen kohdalla ei alapää ole ollut yhtään niin turvoksissa kuin ykkösen kanssa... Vaikka alhaalla on jo pitkän aikaa ollut se kauhea paine, mitä ykkösestä ei taas ollut. Tosin mun täytyy myöntää että aika tuhoisa tuo eka synnytys oli jo mun vehkeelle, ukko on mua hölmistyneenä kattonut kun oon itkeä pillittänyt sitä miltä mun pilde näyttää seuraavan synnytyksen jälkeen... Jotenkin on kauhistuttavaa, en edes tajunnut että alakerta voi ulkonäöllisesti muuttua noin paljon, nyt vaan pelottaa että mitä toisen jälkeen.. En mä silti synnytyksestä luopuis, paras vaihtoehto se on.

Mä en taas nukkunut viime yönä... varmaan jonkun nelisen tuntia sain yhteensä unta. Poitsu heräili tuolla ja mulla oli jatkuvasti hiki ja kävin avaamassa partsinovea, sitten heräsin siihen että on viilee ja kävin laittamassa oven kiinni ettei poika kylmety.. Sitten tuli tas hiki ja avasin oven.. Sitten pissahätä.. Sitten poju taas havahtu ja pyysin ukkoa tuomaan sen tohon meidän väliin, no siinä sitten kun ipana pyöri niin ukko sai jonkun stanan slaagin että kun HÄN ei saa nukuttua ja kuskasi pojan takas omaan sänkyynsä.. Eihän se siellä ittekseen nukkumaan rupee ja alko jotain metelöimään niin mä sitten ukolle suutuin siitä että kuskaa pojan sänkyyn mutta ei muuta, mun hommaksi jää sitten mennä nukuttamaan sitä sinne |O Ukko siihen sitten että "no vi**u mä meen sohvalle nukkumaan!".. Silleen daa?!! En mä yksinänikään voi ton pojan kanssa meidän sängyssä nukkua kun ei toi alynvälähdys tajuu ettei sängystä kannata kammeta pää edellä alas..
Mä sitten nukutin pojan ja jumalavita kun mua ottaa nyt päähän.

Kimalle rv35+2 Ja Poitsu 11kk
 
Ihanaa Mandy!!!
Mulla huomenna laskettuaika!!! Ja mulla ei mitään))))
Huomenna on sit neuvola taas.. juu mä varmaan äyn neuvolassa vielä Elokuun loppupuoliskolla :LOL: MUT EI HAITA... Ei oikeastaan viel tunnu et ois ssynnytys lähellä.

Anna ja masukki 39+6
 
Ihanaa Mandy, jokohan saatais lisää vauvoja tähän pinoon :)

Kimalle, täälläkään ei olla juuri nukuttu viime yönä. Mies kyllä on, mutta muut ei. Argh. Ollaan yhessä sovittu, että yritetään opettaa poikaa nukkumaan koko yö omassa sängyssään, koska on yleensä tullu aamuyöllä meidän viekkuun. No, nyt poika siirtyykin meiän viekkuun jo puolen yön jälkeen, eli ei siinä sitten paljon ite nukuta. Nyt, kun poika tekee vielä noita poskihampaita, niin yöthän on vaan kiukkua kiukun perään. Ja luonnollisestihan (miehen mielestä) se olen minä, joka pojan kans valvoo. Siinä yritin aikani yöllä hyssytellä ja silitellä poikaa omassa sängyssään, mutta ei, aina heräs uudestaan ja tiesin, että kun nostan pojan viereen, niin itku loppuu. No, yrtitin ja yritin siinä vielä jonkun aikaa. Mies vaan vaan kääntää kylkeään, ärähtelee ja kiroaa, kun ei saa nukutuksi!!! ARGH!!No, loppujen lopuksi nostin pojan meiän viereen ja uni tuli heti. Nytkin mies vielä nukkuu, kun ei saanu yöllä nukuttua!! Meinaa kyllä niin lähteä järki. Voi, jos saisin joskus itekin nukkua niin pitkään kun haluan.

Nyt antamaan pojalle maitoa ja sitten siivoushommiin.

Helmiir ja Kerttu 36+1
 
merkkaa luetuks! supparit loppu illalla kuin seinään! :/ hyvin jo alkoivat! dääm!

haa, kätilökaveri on tullut takaisin töihin, mutta tulivat just ulkomailta espanjasta joten en mielelläni menis vielä hänen käsiteltäväks, kumminki sikaflunssan toi mukanaan! :kieh:
 
Voi apua! Eilen vasta liityin teihin ja nyt täällä ollaan jo tosi toimissa! Mä olen täällä vielä ehkä syyskuussakin joten voin sitten pitää pinoa yksin pystyssä :D Onnea ja tsemppiä kovasti Mandylle!


Mun eilinen kiukkukin on vähän laantunut.. Oli meinaan eilen neuvolalääkäri.. Lueskelin tossa että monella muullakin oli ollut pettymyksiä ja mulla oli myös ei niin mukava käynti.. Lääkäri ei tiennyt mistään mitään ja pyöritteli mun papereita sen näkösenä et meinasin jo sanoa et anna jo olla, mä kysyn joltain muuta. Mulla kun on ollut verenpaineet aika korkeella, mut uskon et johtuu suurimmaks osaksi aina jännityksestä koska kotona saan matalampia tuloksia, mutta ei ne nyt osaa siellä neuvolassa asian suhteen mitään päättää et tehdäänkö asialle jotain.. Noh tutkimus oli sitä että runttas kerran todella kovaa(sattu aivan perkuleesti) mahaa ja totes että tossa on pää, noh sydänääniä etsi varmaan 10min ja silloinkin sai vain jonkun etäisen kaiun ja lopulta totes että no joo ihan hyvät ne on.. Ja sit se sisätutkimus... Onneks olin autolla, en ois meinaan kotiin kävelly sen jälkeen kun vihlo niin kovin.. Että näin meillä... Tuloksena kuitenkin oli se että kaulaa jäljellä 1.5cm, paikat pehmentynyt mutta kiinni.. En tiedä tarkoittaako tuo sit jotain vai ei ja voiko tohon luottaa kun lääkäri oli mitä oli..


 
Ihanaa,et sulla alkaa jo tapahtua!Merkit on niin selvät.Paljon onnea sinne saliin :heart:
Tervetuloa multakin mukaan sadepäivän ilo!
Eilen katoin kans Kätilöt -sarjaa ja itkin aina heti ku ponnistusvaihe alkoi ja sit ku vauva oli ulkona,ni oikein räjähdin..Hyvä sarja.Mieskin kattoo sitä mun kans yhess.Saan sit aina parkua miehen olkapäähän...

Mulla oli viime yö jo parempi supistusten puolesta ku edellinen.Kyllä se lääkärin "ronkkiminen"sen sai aikaan.En pysty taas vaihteeks nukkumaan ku oikealla kyljellä ja selällään ei viitti.Vauveli aina "protestoi"mun yrityksiä kääntää vas.puolelle.Heti tuntuu potku siellä kyljessä.Ja jotenkin se jollain tavalla sattuu mahaankin koittaa vas.puolta.Ihan ku kaikki paino ois vas.puolella.

Mulla kans vauva liikkuu eniten silloin ku meen makuulle.Ja silloin muina aikoina,jos oon syömässä/syöny jotain hyvää.Ja se kyllä "vastailee"mulle kun sanon sille NAM NAM,äiti syö mansikoita,esim.Se on jotenkin oppinut ton namin kun sitä aina toistelen ja silitän samalla massua.Hassu vauva!Voi ku sais sen äkkiä syliin pussattavaks :D

Huomenna "juhlitaan"täälläkin täysiaikaisuutta!Jänniä aikoja eletään kaikki!Kohta rupeaa poksumaan oikein urakalla,jospa Mandy nyt aloitti tänään ketjun...

T:maria-s ja "mylläri"36+6
 
Voi vitsit Mandy. Tulis nyt et ei olis väärä hälytys. Oonkohan mä jo seuraava.

Me meinataan kans lähteä viel huomenna mökille sinne on se 200km. Toistaseks ollu ihan hyvä olo ja ne vihlasutkin on ollut ihan normaaleja (muksu vaan työntää päätään tuonne alas). Mikkelin sairaala on lähin ja kyllähän tuolta sit ensisynnyttäjä kerkiää kotiinkin asti.

Porkkanaleivoksista: Sen verran vois tehdä pakkaseen tilaa ja vaikka omaks ilokskin leipoa. Mä tykkään leipoa, mut yleensä en leivo huvin vuoks vaan vain juhliin yms.
Jeppis oli laittanut appelsiinituorejuustoa kuulostas tosi hyvälle. Mä kans aina sovelllan kaikkia ohjeita, usein viel silleen et niistä tulee vähän kevyempiä.

Mä meinaan lähteä kaupoilla käymään esim. vaunun lukko ois hankintalistalla.
Mukavaa päivää.

Mansikkatee ja Hippuli 38+ jotain
 
Merks vaan..

Täällähän alkaa tosiaan tapahtua :) Pääsis vaan jo itsekkin tositoimiin *malttamaton*

Tänään neuvolassa, kaikki hyvin.. Vauvelin pää ei vielä ole kiinnittynyt, vaikkakin on todella alhaalla.. Eli tuskin ollaan vielä hetkeen lähdössä synnärille :|

Lauantaina asuntomessuille, jospa siellä kävely tekisi jotain edistystä tuonne alakertaan :whistle: Messujen jälkeen mennään kylpylään miehen kanssa ihan kahdestaan ja aattelin ottaa jalkahoidon niin saan hemmotteluakin :D

Nyt täytyy mennä.. Lapset ihan liian hiljaa *aavistelee tuhoja tehtävän*

Minerva

 
Mandy Oi, ihanaa! Toivotaan että pääsisit jo tositoimiin! Lupaavalta ainakin kuulostaa. Tsemppiä! Joko oot lähtenyt sairaalaan?
Voi kun mullakin tulis jo lähtö, niin ehkä törmättäs osastolla :D

Täällä ei edelleenkään mitään edistystä..menee takuulla yli LA:n..

outiko 39+1
 
mansikkatee, kiva juttu että joku muukin rohkenee lähteä vielä pidemmälle :) Ei tule itselle niin hulttio olo :D Taas äsken kaupunkireissun jälkeen löytyi jotain kirkasta limaa pöksyistä.. :eek: Sitä on tullut kohta viikon melkein joka päivä, eli enpä usko sen nytkään mitään ihmeitä tekevän. Ja edelleen epäilen ettei se mikään limatulppa ole.

 
Oi, täällä ollaan jo ihan tositoimiin alettu! Tsemppiä Mandy!

Kävin neuvolassa aamulla.
Painoa + 450g/vk
turvotus - (JEE!)
sf-mitta 31
perätilassa vauva on edelleen, ja tosiaan se sektio aikakin on jo sovittuna 10.8. Sydämensyke +144.
Sain muuten liikkumisluvankin! Kävin viime viikolla sairaalassa supisteluiden takia.. En ole uskaltanut sitten liikkua paljoakaan, ettei supistelisi. Nyt terkka kuitenki sano, ettei ole väliä vaikka vauva jo syntyisikin. Että liiku niin paljon kuin kivut vain antavat myöten! IHanaa. :)

Muoks. viikot unohtui laittaa. iitu 36+4
 
unikuu108
neuvolalääkäri kuulumiset:

pissat ok
kiloja ei ole tullut yhtään lisää eli edelleen 78kg on.(6kg ekasta punnauksesta)
114/81 et alapaine vähän koholla mut tulin reippaasti kiireellä neuvolaan..
Lääkäri sai kaks mittaa 29 ja 31 joten..
sykkeet 150
ei turvotuksia..
muuten kaikki ihan normisti.
tarjonta ollut sama rt toukokuusta lähtien ja ultralla tarkistettu missä asennossa ollaan, joka oli just niinku olin sen kelannutkin. sivuttain.pylly vasemmalla ylhäällä ja jalat oikeelle kyljelle.

kaulaa ei yhtään ja 2cm auki ja pehmeet paikat.
kokoarvio oli samaa mitä esikosta. esikoinen oli 3400 ja risat.

lääkärin mukaan se oli limatulppaa maanantaina ja alapään voimakas turvotus ja mahan laskeutuminen..

juupati juu..
sit bongasin esikoisen synnytyksen keston sieltä niin 4h 29min joten jos toi tosta puoliintuu niin jösses..
 
Neuvolassa tuli käytyä =)

Painoa +800g/vko
Turvotus +-
Verenpaine 116/67
Pissa puhdas
Hb 117, ei tarvitse onneksi lisärautaa
Sf 31cm, ei ollut kasvanut viime käynnistä lainkaan
Raivotarjonnassa
Syke 140

Lääkäri meinasi, että parin kolmen viikon sisällä viimeistään vauva syntyy. Pää kuulemma alhaalla lähtöasennossa, ja kohdunkaula lyhentynyt kahteen senttiin. Pehmeä oli, ja ulkosuu auki, mutta sisäsuu vielä kiinni. No, toivon että pian alkaa tapahtumaan, mutta jotenkin oon sisimmässä jo varautunut siihen yli l.a:n menoon, kun on nuo edellisetkin mennyt.
Supistukset on kyllä tästä ollut jo kipeämpiä, kuin edellisistä ennakoivat, joten saa nähdä milloin alkaa tapahtumaan. Jännää on, varsinkin öisin se synnytys jo pyörii mielessä jatkuvasti!

Sadepäivän ilo Tervetuloa joukkoon vielä :flower:

outiko Huomasin muuten, että mulla oli esikoista odotellessa sama laskettu aika, kun sulla nyt =) Ootko sitä liikelaskentaa tehnyt, miten on liikkeitä tullut?
Mullekin on siitä sanottu, että silloin, kun vauva runsaiten liikkuu, niin pitäis tulla väh. se 10 liikettä/tunti. Kamalasti varmasti säikäytti se neuvolakäynti sua :hug:

Jokohan Mandyllä on nyytti sylissä? =) Tinulin kuulumisia myös odottelen jo...
Ihanaa, kun alkaa vauvoja tulemaan tähän pinoon :heart:

RangaTanga 36+4
 

Yhteistyössä