ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Täällähän on taas tapahtunut vaikka ja mitä =)

Outiko: ihana että sait vauvan liikkeelle. Olen itse joutunut tosi monesti tässä parin viikon aikana tekemään tuota liikelaskentaa.

Tervetuloa uusille!!

(.) kävin tänään sitten neuvolassa ja oli ihana kun pitkästä aikaa oli sellainen täti joka todella tiesi eikä ollut pelkästään sitä etten tiedä. Kaikilta täteiltä ja lääkäreiltä olen tuolla kysynyt että pystyvätkö antamaan painoarviota masun päältä kokeilemalla ja ovat väittäneet ettei sellaisia enää tehdä vaan se on sitä vanhan kansan hölynpölyä...hah sanon minä. Tämä täti joka tänään oli niin kertoi että vauva on kasvanut ja on noin 3kiloinen...ihanaa että pikku neitimme on kasvanut ku kaksi viikkoa sitten sen painoarvio äippäpolilla oli 2.5kiloa =) Kerroin tälle tätille vielä että alan olla tosi väsynyt näihin ainaisiin kipeisiin supisteluihin ku ensin luulee että nyt se on menoa ni sitten ne yhtäkkiä loppuvatkin :( Niin täti sanoi että tarkistetaan kohdunsuun tilanne ja kohdunkaula oli hävinnyt melkein kokonaan eikä jäljellä ollut enää kuin puoli senttiä :eek: mutta kohdunsuu oli edelleen sama kuin viimeksi eli 1.5cm auennut. Täti vielä ärsytti kohdunsuuta että synnytys lähtisi reippaasti käyntiin ku meinasi että lähipäivinä tuun kuitenkin synnyttämään jota en kyllä oikein enää usko ku lääkärikin sanoi pari viikkoa sitten ettei enää mene kuin viikko tai kaksi niin olet jo synnyttänyt. Taitaapi tuo neiti vain kiusata tulevaa äitiä :kieh:

Mandylle: tsemppiä ja jaksuja synnytykseen :heart: ihanaa :heart:

nasu + rakas masuasukki 38+2
 
Vilmav2 älä nyt aivan kauheasti tätä stressaa. :) Mutta siellähän siis on se remppa vissiin elokuun alusta. Enkä muuten muista, koska se oikein alkaa se remontti. Ja vajaa 300 synnytystä on tulossa elokuulle. Tokihan määrä vaihtelee, kun ei näistä tiedä, koska tulee, mutta kuitenkin.. 10 synnytystäkin per päivä on kova sana kuitenkin Sjoen kokoisessa sairaalassa. Ja ongelmanhan siinä tekee vasta se vierihoidon puoli, synnytyssalejahan on aivan hyvin. Kuulin näistä miehen töiden kautta, ja oman entisen työpaikan kautta.. Eli nyt vain yrittämään vielä näin heinäkuun puolella syntymistä. :D
 
Kielletty Me ollaan näköjään melkein naapureita.. Asutaan Martsarissa :wave:
Itsehän olen asunut Laajavuorenkujalla, ennenkuin pistettiin ukon kanssa hynttyyt yhteen :D

Mutta pistetään korvan taakse, tarkoitan, jos joskus tuntuu että seinät kaatuu päälle, niin voidaan vaikka lähteä vaunuttelemaan :wave: Jorviin käy meidänkin matka sitten ajan koittaessa!
 
Moiks!

Uudet teretulemast!

Toivottavasti Mandylla kaikki mennyt/menee hyvin. Kuulumisia kovasti odotellen. Kai se täytyy pikku hiljaa alkaa uskomaan siihen, et täältä mahasta tosiaan kohta syntyy vauva.Tuntuu niin utopistiselta koko ajatus, vaikka sitähän tässä tosiaan ollaan ODOTETTU
:D

Unikuullakin merkit jo aika hyvät.

Neuvolakuulumisia:
pissa puhdas
sf 33,5 cm
paineet 108/68 (alapaine vähän noususuunnassa. Ennen ollu lähemmäs 50)
Rt
vauva alhaalla, mutta vähän pää vielä liikkui
Paino +100g/vko. Enkat :)

Täällä ei limoista tietoakaan. Valkkaria on tullut koko ajan ja tulee edelleen. Kivuttomia suppareita monta kymmentä päivittäin, mutta ei mitään merkkejä sen enemmästä.

Mertsu Jaksamista ukko-puupään kanssa. Kuulostaa raskaalle sun arki. Oon kyllä monesti miettiny, et miten sitä jaksais hoitaa tän mahan kans pieniä lapsia. Ehkä joku päivä se selkenee mullekin..

Meillä mies on saanu kaverinsa pohjosesta kylään ja hakkaavat golfia neljää päivää aamusta iltaan. Mua ei yksin oleminen just nyt haittaa, koska vointi kuitenkin sen verran hyvä, et tänäänkin olin monta tuntia stadissa puistossa istuskelemassa ja syömässä kaverin kans. Musta on oikeestaan mukava touhuilla itsekseni ja järkkäillä paikkoja/hyllyjä/leipoa.
Yleensä mies ei noin paljon pelaa (kesäisin kerta pari viikossa), mutta haluaa "esitellä" kaverilleen etelän golfkenttiä. Mä niin odotan, että pääsis iteki urheileen!

Nyt mokkapalojen kimppuun..

Rimprenssa ja Leppis 37+1
 
Vaavitar, joo tuo vierihoidon homma onkin ollut mulla tiedossa. Muistelen et sillon kun olin prenalla niiden munuaiskivien takia maaliskuussa niin ne puhui että kauheasti jäi maaliskuulta laskettuja huhtikuulle. Ja kai ne siitäkin selvisi, toivottavasti siis tästäkin :D Ihan sama se vierihoidon homma kun siihen jo henkisesti olen valmentautunut, kunhan vaan sali löytyy niin oon tyytyväinen :LOL: Kiitos kun rauhoitit ja selvensit :heart:
 
Kysymys: mulle on tullut sormiin ja varpaisiin pientä "ihottumaa", jota kutittaa aikalailla. Vaaleita kohoumia, vähän kuin olisi lyönyt sormet nokkosiin. Aamulla kutittaa enemmän, kun sormet turvoksissa. Neuvolassa sanoin, kätilö ei ainakaan mitenkään reagoinut. Sitä ei ole sormen päissä eikä kämmenen puolella, vaan sormien "päällypuolella". Reagoiskohan kroppa näin johonkin aineeseen? En ole syönyt mitään uutta, purkki-persikoista tein maitorahkaa, mutta siitäkin on jo pari päivää eikä ole vielä laskenut, pahentunut vain. Olisikohan joku aineenvaihdunnan reaktio tms.. En ole millekään allerginen. Ärsyttäviä ihme-vaivoja tulee. Onneksi ei mahanaluetta tms. vielä kutita.

Vaavitar
 
IIIIK, täällä on taas tullut niin paljon tekstiä ja häppeninkiä et ei perässä pysy!!

Eli Mandyn kuulumisia jänskätään täälläkin!

Ja tervetuloa uusille =)
Huomasin et sadepäivän ilo meillä on la. päivän erolla! tai mulla neuvolakortissa 19pvä. mut 4d:stä tuli tuo 18pvä. Ja Jorviin menen minäkin =) Tiedä vaikka satuttais samaan aikaan :wave:

Huh, siis tosiaan te kirjotatte tänne senverran tiuhaan, et mä en muista puoliakaan mitä kaikki ovat kirjoittaneet :ashamed: Soriiiii.......

Mulla ois huomenna neuvola . Harmittaa vaan et mulla oli jo vko. 33 viimeinen lääkäri, ja yhtään en siis nyt sen jälkeen ole tietoinen tuon alapään tilanteesta :/ Paljon mua suppailee jatkuvaan ja kipeitä tulee tasaseen, mut....
Sitten katsoin eilen taas noita synnäriohjelmia, ja muhun iski oikein paniikki, et mitenköhän tää synnytys tulee menemään? Tieto lisää tuskaa vissiin :whistle: :snotty: Oikeasti mua rupes pelottamaan koko synnytys... Ei se kipu yms. vaan just se kaikki muu mitä siinä tapahtumassa voi mennä pieleen :eek: Miettiikö kukaan muu tällasia????

Miehen lomakin sit loppuu. Sit ollaan päivät poitsujen kanssa taas, huh.... Koulukin alkaa esikolla 13pvä. ja sekin jännittää olenko sairaalassa vai kotona , et sais yhdessä pjan kanssa ekana koulupvä. mennä/viedä kouluun. Tää odotusaika on tavallaan ollut tosi pitkä ja tavallaan ei. Nyt odottaa jo malttamattomana kuten muutkin et pääsis jo tositoimiin, mut kumminkin kaikki tuleva taas pikkasen jännittää... Et mitenkä tää mamma taas jaksaa yms.

hellu ja walma 36+2
 
HELLU, oon sun kanssa siinä mielessä samassa veneessä, että mun esikoinen aloittaa koulun kanssa. 18.8 alkaa koulut, mulla la 19. pvä. Mutta mä luulen, että tämäkin pieni antaa odotuttaa itseään ja viihtyy yksiössään tuonne elokuun loppupuolelle asti :LOL:

Hitsi. Onkohan MANDY ponnistanut nyytin jo?!! Ja saa nuuhkia vauvatuoksuja!! Ihanaa, kuulkaa kohta puoleen meillä kaikilla on tuhiseva nyytti :)

Ja mun täytynee leipoo kanssa noita porkkanajuttuja, tekee mieli syödä niitä.
Vaan mulla ei oo minkäänlaista fiilistä leipoa saati järjestellä paikkoja. Vauvatavaratkin on edelleen pakattuina jossain.. ei siis synnytys todellakaan lähellä kun ei oo edes pesänrakennusvietti vielä iskenyt :LOL:

Jeps, nyt nukkumaan, huomenna neuvolalääkäri.

Miiwa & Salama rv 36+1
 
Myös täällä odotellaan Mandyn kuulumisia.
Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet.

HELLU JA MIIWA täällä kans esikoinen aloittaa koulun. Meillä alkaa koulu myös 13. elokuuta. Mulla laskettu aika jo sunnuntaina. Eli jos menee 2 viikkoa yli niin se on siinä ja siinä kerkeenkö sairaalasta pois.

Täällä ei mitään erikoisia oireita ole. Supistellut ei ole aikoihin ( siis ennen aikaisia oli vaik kuin ja paljon). Tänään on ehkä hiukan ollut tuollaisia menkkamaisia juilintaa niin selässä kuin mahassakin.

pippuri 39+4
 
Koetan pysyä mukana kaikissa jutuissa,täällähän tapahtuu kaikenlaista.
Tervetuloa uudet :flower:

Tein äsken itselleni jalkahoitoa pitkästä aikaa ja bongasin ensimmäistä kertaa elämässäni palan limatulppaa :eek: Varmasti kyykkyasento ja ähkiminen kun yritin ylettyä jalkoihini aiheutti sen. Miehelle kerroin innoissani löydöstäni ja hän piti vähän höhlänä..
Huomenna vihdoinkin lääkäri ja ultra,en olekaan nähnyt vauvaa pitkään aikaan.


Ezmeralda ja ötökkä 37+2.
 
Oltiin reissussa ja ihan uskomaton määrä oli ehtinyt tulla tekstiä, mitenkään en kaikkea nyt jaksa lukea...Mutta limatulpasta, että mulla se sattui irtoamaan samana päivänä ku esikoinen syntyi. Lapsivesi taas menikin juuri ennen ponnistamisen aloittamista. Olivat juuri kalvoja puhkaisemassa, mutta eipä sitten tarvinutkaan.

Mandylla on tosi jännät paikat! Tsemppiä! Varmaankin vauva jo syntynyt! :heart:

Kauniita unia! Nipsu 35+3
 
Pitkästä aikaa täällä, ja täällähän aletaan jo synnyttämään! :eek:
Tsempit vielä Mandylle! :)

Ja uusille tervetuloa ja kaikille tarvitseville :hug: .

Niin paljon neuvola- yms kuulumisia, kaikki luettu mutta ihan puurona päässä. :ashamed:

Täällä ollaan vielä yhdessä koossa, eilenkin parin tunnin supistelut menivät ja hyytyivät. Neuvolassa käyty, RR edelleen koholla, turvotukset ++ ja paino laskenut. Pissassa kun pärähtää plussaksi niin käsky TYKSiin. Plääh. Mä haluaisin että lähtis itellään käyntiin, joten toivotaan, ettei stiksauksissa ilmene mitään.

Limatulppaa en ole "bongannut", en tavannut esikoisestakaan "häntä"... :x

Täytyy lähteä keräämään voimia,

Treelo 39+4
 
Merkkailen lähinnä vaan...väsyttää aika lailla (tuli mählättyä vähän liikaa täytettyjä lättyjä...) ni taidan tästä alkaa hipsiä nukkumaan |O

Mertsulle jaksamisia ja muillekin joilla on pölöjä miehiä :hug:

Mandyn kuulumisia odotellessa...

Elokuuvauva09 ja masukki 36+6 (n.15min päästä poksuu, hihii :heart:
 
Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Mandylle tsemppiä toivottavasti vauva on jo syntynyt ja kaikki on hyvin :heart:

Täällä ollaan vielä yhdessä palassa. Olisivat kyllä käynnistäneet synnytyksen, mut en ite vielä halunnut, koska kohdunsuu on epäkypsä ja käynnistys olis todennäköisesti epäonnistunu tai pitkittyny monella päivällä. Vauva voi hyvin masussa, mut sydänäänet on välillä monotoniset ja siks seurataan nyt tarkasti sydänääniä. Kotona oon mut käyn usein synnärillä käyrässä ja ens keskiviikkona käynnistetään luultavasti.....

Iso kiitos kaikille tsemppauksesta =) ihanaa, et ootte olemassa =) :heart: :heart:


Hudjuke ja Kajsa 38 POKS
 
Tervetuloa uudet muuten minunkin puolestani, unohtui aiemmin.

Jokohan Mandy on saanut pikkuisen *jännää*. Itse en oikeen vieläkään tajua, että me oikeesti
aletaan saada näitä vauvoja pikkuhiljaa. Mulla se synnytys edelleenkin tuntuu tosi kaukaiselta enkä osaa yhtään suhtautua/valmistautua siihen :/ Tiiä sitten onko hyvä vai huono asia.
Aiemmin ajattelin, että sitten treenailen hengitystekniikkaa yms. synnytystä varten, mutta miten kävi!? En oo treenaillu yhtään.

Mietin muuten, että otatteko te jotain eväitä mukaan synnärille? Pitäskö sinne ottaa?
En oo tuotakaan asiaa ajatellut ollenkaan..

Mutta yritän saada nyt jo unta, hyvää yötä ja huomiseen!

outiko 39+1
 
Hellou =) Nyt on vähän parempi mieli jo, kiitos teille ihanille jotka jaksatte niin lohduttaa :heart: :)

permis Jonku muun pitäs vaan sanoo tolle ukolle, että miten asiat on. Siis että vaikka kuin käy töissä, niin pitäs kyl vähän ees auttaa muaki ja antaa minunki levätä. Kuitenkaan kun 4,5 vuotiaan neidin ja kohta puoltoista vuotiaan pojan kanssa ei niin raskasta kuitenkaan se leikkiminen olisi. Menisi vaikkapa hiekkalaatikolle lasten kanssa. Vaan ei.
Sai se IHME KYLLÄ pojan nukkumaan tänä iltana! Se on suuri ihme, koska on yrittäny muutaman viikon sillon tällön saada sitä nukkuu muttei oo onnistunu ja ei oo malttanu viittä minsaa kauempaa nukuttaa sitä. Onneks nyt malttoi. Kun sanoin ettei tarvii viiden minsan päästä tulla sanoo ettei se nuku. No helpotti itteäki ku sai sen nukkuu niin on sit parempi ettei poitsu huutais äitiä ku oon sairaalassa. Tulee paha mieli itelleki ku muutenki tulee ikävä.
Toivotaan et lähtis tästä sujumaan paremmin! =)

Mä täällä kans jännitän Mandyn puolesta ja mietin et onkohan kuin moni muuki lähellä synnytystä ;) Ihanaa ku vauvoja alkaa tulla :heart: Pian meillä kaikilla on pikku tuhisijat, oij sitä vaavintuoksua :heart: :heart: :heart:

Hitto että on hiki ollu taas koko illan. Ei välttämättä noilla muilla ees hiki oo mut mulla vaan :| No tänään on kyllä hiostava päivä jotenki ollu et voihan sekin aiheuttaa. Mut noina edellisinä iltoina, vaikka ois vesisadepäivä ollu ni silti yöt hirveen hikisiä ja illat kans, päivällä ei niinkään :/
No jospa se sit viimestään helpottus ku tää syntyy :)

Minäpä koitan aamusella keretä tänne kurkkaamaan onko Mandy jo kirjotellu tänne tai kuulunu keltään muulta vauvauutisia, tinulikaan ei ole tainnu vielä ilmotella mitään... noh, niitä odotellessa :)

Hyvää yötä kaikille! Nyt hyvän kirjan pariin...

mertsu ja pieni prinsessa 35+6 (juuri vaihtuikin ;) )
 
Kuvittelenko vaan, vai oliko täällä joskus juttua imetysliivien tilaamisesta? Sain vinkin hankkia sellaiset jo laitokselle ja ajattelin netistä tilata, mutta mistäpä nyt tietäisin millaset on hyvät? Ja vähän kokokin pohdituttaa.. Osaisko joku jotain vinkkiä antaa?

Mulla on nyt tietysti sata kysymystä mielessä kun näin myöhään tänne uskaltauduin. Oon jotenkin halunnu ihan yksin tätä raskausasiaa käsitellä ja nyt tuntuu ihan(an) hassulta etten olekaan ainoa maailmassa tässä tilanteessa :D :heart:
 
Kiirus päivä takana, joten vasta uuden vuorokauden puolella ehdin kurkkaamaan kuulumisia, ja niitähän onkin valtavasti. Mandylla on ollut jännittävä päivä, nyt sitten odotellaan kuulumisia ja katsotaan kuka on seuraavana lähtijänä ;)

Hassua, tänään havahduin siihen, että himpura, meidän vauvahan voi syntyä koska tahansa... Niin kovasti olen puuhaillut ja mennyt viime päivinä, että varsinainen asia on meinanut unohtua. Melkein voisi sanoa mainoslausein; Mistä näitä vauvoja oikein tulee??

Oli kiva kuulla Hudjuken kuulumisia, seuraillaan tilannetta.

Minunkin puolesta kaikille uusille, tervetuloa! :flower:

Minäkin osallistun eritekeskusteluun eli vetistä valkovuotoa tulee yllin kyllin, mutta limoista ei tietoakaan. Vatsa toimii tehokkaasti, vaikka yleensä poden jonkin asteista ummetusta, no nyt en.
Vessassa saa rampata pissalla jatkuvasti. Ensin on kauhea hätä ja lopputuloksena muutama hassu liraus ja heti on taas hätä.

Nyt taidan kömpiä nukkumaan, saas nähdä onko aamulla täällä viestiä seuraavasta lähtijästä...

Kauniita unia toivotellen

Tikru 38+1 tai siis nyt 38+2
 
Enpähän mä sitten unta saanut, pyöriskelin sängyssä vaan ja päätin sitten tulla tähän sohvalle.
Mullakin on tosi hiostava olo kokoajan. Tekis mieli mennä uudestaan suihkuun, vaikka jo kävinkin. En tiiä mistä johtuu,
Selailen tässä samalla nimikirjaa, kun pitäs siihen lappuseen keksiä joku nimi tytölle, pojalle ollaan jo keksitty.

Mutta joo..mä koitan keksii jotain tekemistä että uni tulisi.

outiko 39+2
 

Yhteistyössä