ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Onnea Tinulille :flower:

Meillä muuten tytön kuumepäivät johti vauvarokkoon-no tulipa sekin sitten sairastettua ja syy kovalle kuumeelle löyty.
Nyt sitten jokin rutkuvaihe jäi päälle..isi ei kelpaa mihinkään..jos isi lähestyy/kutittaa etc..niin poru päälle ja mun syliin..great.Toivotaan et menee ohi pian.

Mies lähtee kohta polttareihin jotka jatkuu su päivään.._eli jos nyt tulis lähtö niin laivalta ei mies matkaan kerkeis/ hangosta mökiltä..
Itsellä huomenna pitkä pvä polttareissa kanssa-saa nähdä kuin jaksaa kun ei makoileen pvällä pääse ja selkää ahistaa taatusti.

Masu kyllä supistelee paljon..mutta ei kivuliaasti mielestäni..Mutta kyllä harkkasuppareihin nähden alkaa tunne muuttuun..
Mulla tulee valkovuodon seassa keltaista sitkeää limaa pieniä paloja.siis pikku klöntiksi vois sanoa,mutta mä olen valkovuotona tuota pitänyt...ei ole kokemusta limatulpasta esikoisen kohdalla.

Mandyn kuulumisia kanssa innolla odotan.

Onko muita joilla tulee rannesärkyjä iltaisin?Kärsin levottomista jaloista ja sitten kun pääsen sänkyyn 01-02 maissa niin ranteet kipuilee...olen viilentävää geeliä niihin laittanut.Mitäs muut käyttää kivunlieventämiseksi?

Pompula81 rv 35+4
 
Onnea Tinuli!! :hug: :flower:

Neuvolakuulumisia: Kaikki ok. Painoa oli tullut jotain 280 g viikossa ja paineet oli samaa luokkaa kuin ennenkin 110/71. Syke 145-155.

Innostuin vihdoin tekemään häistämme (jotka oli tammikuussa 2007...) valokuvakansion tai oikeestaan kirjan.Tein sen Ifolorin sivuilla ja tuli kyllä tosi kiva. :) aikaa meni monta tuntia kun kuvia oli niin paljon ja valintoihin meni aikaa. Tein tänään sitten siskon pojalle, 3 v, kirjan meidän yhteisestä matkasta keväällä. Ajattelin, että teen vauvastakin ainakin joka vuosi yhden kirjan. Oon niin huono teettämään kuvia ja liimaileen kansioon. Noi Ifolorin kirjat on kyllä mainio tapa saada kuvat pois koneelta ja ovat ainakin kestäviä. :) Ja mikä kivointa, se ohjelma on niin helppo!! Suosittelen!

Luminella ja matkustaja 37+6
 
Tinulille huimasti onnea pikku neidistä :heart:

Luminella mä tein myös meidän häistä ton saman kirjan. Siitä tuli kyllä tosi hieno ja kovasti tykkäsin, kun tekstitkin sai kivasti siihen viereen laitettua. Aikaa kyllä meni, mutta kannattaa silti tehdä! Vauvasta vois kyllä tehdä kans sitten joskus.

Mulla menee hermo tähän kamalaan ummetukseen. Kolmas päivä paskomatta..alkaa tuntua jo hiukka kurjalle. Oon syöny vaihtelevasti levolacia ja vi-sibliniä, mutta ei tunnu auttavan. Microlaxin hakuun taitaa käydä tie..huoh
 
[quote
Nauratti muuten tuossa päivällä kun aloin miettimään näitä meidän juttuja, akat päät pikkuhousuissa ja karmee tilitys joka päivä "-onks tää nyt sitä limatulppaa vai mittee?!" :LOL:


kuumuudesta seonnut kielletty 37+4[/quote]

:LOL: joo illalla isännän kans touhuiltiin ja pesulta kun tulin takas niin naureskelin että " joo huomenna taas sitten ihmetellään palstalla että onks tää nyt limatulppa vai sperman jäänteitä vai mitä tää on.... :LOL: " :headwall:
 
Onnea kaikille poksuville ja täysaikasille ja kaikille. :D

Kiva kuulla Tinulin kuulumiset. :) niin ja KOVASTI ONNEA!

Synnytystapa-arvio on sitte tehty:
36+0
Turvotus +
RR 127/70 (ekaa kertaa noin hyvä, aina liian matala)
pissa puhdas
Lapsiveden määrä normaali (se oli siis syy miks mut edes tonne laitettiin näytille)
Painoarvio 3kg
tarjonta RT
Kanavaa 2.5cm, kohdunsuu kiinni, mutta pehmeä (tuskin ihan heti mitään tapahtuu?)
Lantio todella hyvä (kerranki mussa jotain hyvää)
Käsien turvotus ja kipuilu normaalia, kuuluu asiaan. Vain synnytys auttaa.
Painoarvion vuoksi lääkäri kehotti olemaan vähärasvaisella ja sokerisella dieetillä, jottei se sit sen takia kasvas suureks. kaipa se sit on pakko. :D


piilareista synnytyksessä kysyin. Lääkäri oli sitä mieltä että koska käytän näitä 24/7 linssejä niin voin niiden kanssa synnyttääkin. Verenpurkaumia voi kuulemma silmiin tulla, mut todennäkösesti ei. Joten menen kyllä sitte näiden kanssa. :)

Käynnistä jäi hyvä kuva, ei pelota. :) KTG-käyrässä istuin jonkin aikaa.

Luminella minkä hintasia noi kirjat on?

Aniit 36+0
 
Alkuun heti ONNEA tinuli71 rinsessasta :heart:

sadepäivän ilo, mä olen nuo kaksi synnänny Jorvissa ja olen saanut siellä pelkästään hyvää palvelua. Joten oli selvää et myös tän kolmannen menen sinne väkertään.

Onnea kaikille täysaikaisille!!!!

Tänään oli neuvola. Tosiaan pikkanen on todella alhaalla ja tiukasti kiinnittynyt ja sf-mitta oli pudonnut 34>33 JEE! jotain taas edistystä =) Kaikki muuten on, paitsi mun jalat vaan on ihan törkeen turvonneet ja kipeet :/ Oli puhetta vauvan liikkeistä ni mainitsin et viime la. festareiden jälkeen pikkanen on ollut hiljasempi masussa, mitä jo vähän säikähdinkin. Niin kävi ilmi et 3 muuta odottajaa jotka olivat samoilla festareilla niin heillä sama juttu :eek: Ei kuulemma vaarallista ja nyt tytsi onkin eilisestä jatkanut liikkeitään samaan malliin =) Ainoa asia mikä jäi mietityttään on noi sykkeet!! Eli aiemmin huidelleet tuolla 120-140 välillä, mut tänään oli 160!!! Huomasin vasta kotona kun luin mitä oli kirjannu korttiin. Onkohan tuolla jotain merkitystä???

Mä hain tänään vielä marjapoimurit kaikille, et jos huomenna ei sada niin meinaan lähteä kykkimään mustikoita tohon lähimetsään :LOL:

hellu ja Walma 36+2
 
Huh melkein 10 sivua luettu ( en nyt muista tarkalleen montako, mutta mitä tässä parin päivän aikana nyt oli tullut )
En ole viitsinyt konetta edes avata nyt tässä kun on vähän ollut huonotuulisuutta täällä ( miehellä ) havaittavissa.
Tänä aamuna saatiin sitten tietää että miehen mummo oli viime yönä kuollut sairaalassa ( muistaakseni kirjoitin että oli saanut sydänkohtauksen ) ja nyt mies on juuri matkalla sinne.
Eilen oli mummo taas paremmassa kunnossa ( oli tullut tajuihinsa ) ja ¨mies soittikin mummolle ja lupasi tänään mennä häntä katsomaan, ei sitten ehtinytkään :|

Mutta jos laittaisi vielä nuo tämänpäiväiset neuvolakuulumiset, oma th on vielä lomalla, mutta tämä sijainen oli kyllä onneksi tosi mukava.
Viikkoja: 37+2
Pissa: puhdas
Paineet: 127/77 ( sanoi että yleensä nousee, mutta ei mulla ole kyllä noussut )
Paino: 67 ( yhteensä tullut 19 kiloa!!!! )
Painon muutos/vko: +1750 ( ei kuitenkaan sanonut mitään )
Sf-mitta: 32,5
Tarjonta: rt1

Uuden ajan antoi viikon päähän ja sanoi että uskoo että en vielä silloin ole synnyttämässä, mutta sanoi kuitenkin että jos olen niin kyllä he siellä sitten arvaavat missä olen kun ei näy.
Lisäksi th epäile että syntyisi tässä 1-2 viikon päästä, eli siis arveli että tulisi ennen LA:ta, mutta eihän sitä voi tietää varmaksi.
 
Onnea Tinulille vauvelista :heart: :flower:

Onnitteluja myös täysaikaisile, teitäkin oli muutamia!

Ja kiitokset Hellulle ja Kielletylle hyvistä Jorvi kokemuksista..

Mulla ois en viikon keskiviikkona tentti johon ois vielä 3 kirjaa luettavana.. Ajatukset on vaan jossain ihan muualla eikä lukeminen kiinnosta yhtään.. Mun lukeminen on lähinnä sitä et luen 10 sivua ja pidän tunnin tauon(joka yleensä venähtääkin...) :headwall: Mistähän sitä sais motivaatiota revittyä??
 
Tänään on monta kenellä on täysiaikaispoksut, onnea oikein paljon! :flower:

Neuvolakuulumiset luettu. Taisi olla hyviä kuulumisia! =)

elokuussa09 kiva että saat olla kotona! =) Osastolla vois olla hiukan tylsää.

Oma vauva on tänään ollut jotenkin hiljainen. Saan kyllä ihan riittävästi liikkeitä mutta mä olen tottunut tosi koviin möyryämisiin. Me ollaankin miehen kanssa välillä mietitty että nukkuukohan se koskaan?!? Oma olo on ollut tänään jotenkin väsynyt ja mietinkin että tietääkö kukaan voiko mun väsynyt olo vaikuttaa vauvaan?

Päksäkkä 37+3 :heart:
 
niimpä, oli tosi tylsää maata siellä 6 tuntia... :|
lääkäri "uhkasi" että jos paineet eivät oisi laskeneet niin oisivat käynnistäneet...

huomenna 35+0 ja huomenna alkaa äitiysloma.... tosi olenhan ollut sairaslomalla tammikuusta :D
 
Voi mitkä määrät tekstiä tänne oikein tuleekaan nykyään päivttäin =) Kiva!

Täällä oli eilen touhun täyteinen päivä ja energiaa piisas.. yöllä heräsin neljältä ahdistavaan oloon, närästi ja kuumotti.. ja pissatti tietty. Nukahdin sit pariksi tunniksi olkkarin sohvalle.. oli ihanan viileetä kun partsin ovi oli auki. Heräsin miehen kellon soittoon ja painelin takas sänkyyn nukkuun. Päikkäreitä olen taas vetänyt kahdetkin.. mistä tätä unta riittää - ihan veto pois!

Täällä vähän jännitetään.. äsken kun kävin vessassa, huomasin että suojaan (valkkarin takia) oli tullut hennon vaaleanpunainen läntti. Paperiin ei kyl jäänyt mitään ja mistään limatulpasta ei ole tietoakaan.. nyt seuraillaan :) onkohan tuollaiset vuodot normaaleja? Eikä kyl mikään iso läntti ees ollut.

Huomasin myös että Kikan neuvolakuulumisiin oli merkattu rt1.. itselläni oli rt2. Osaako joku viisaampi selittää mitä nuo numerot perässä tarkoittaa?

Täällä on kans tilailtu ahkeraan kuvia ja albumiin ängetty että saa kaikki tuollaiset asiat pois päiväjärjestyksestä ennen vauvelin tuloa. Ois kyl vissiin fiksumpaa ruveta kans vaan tekeen niitä kuvakirjoja suoraan.. hirvee homma tuossa albumiin laitossa :|

Onnea tinulille! :flower: Ihanaa kun tulee vauvoja. Mitenkähän sen Mandyn mahtoi käydä.. ei malta oottaa kuulumisia.

Olipa eilen hassua kun kuulin että samaan rappuun, kolme kerrosta ylemmäksi on samaan aikaan tulossa vauva kun meille. En ole koskaan muihin odottajiin tässä törmännyt - outoa! Vaunut on alas kyllä ilmestynyt ja ne olen bongannut B) Olisikin kiva lähteä samaan aikaan synnyttämään!

Nyt kahvia ja kaupasta jotain hyvää...

Marizzza85 ja pieni hikottelija 37+0
 
Aniit, kirjoja oli eri hintaisia, riippuen minkä kokoinen, kuinka monta sivua ja millaiset kannet yms. Mut muistaakseni alkaen hinnat oli 12,95 + toimituskulut. Mun se hääkirja maksoi 29,95 + toim., Deluxe pysty A4 -malli, 36 sivua. Käy kattoo www.ifi.fi :) Musta ei hirmu kalliita, kun kuitenkin kestäviä ja toisaalta menishän kansioon ja kuvien teettämiseenkin aika summa.

Luminella ja matkustaja 37+6
 
Marizzza85 toi rt1 tarkoittaa sitä että vauvan selkä on vasemmalla puolella ( jostain syystä usein vauvan kuulemma syntyvät noin päin ) ja siis käsittääkseni rt2 on sitten jos vauvan selkä on oikealla ja jalat vasemmalla.
ulla on tainnut kerran olla rt2 ja muuten on sitten ollut rt1, siis nyt kun on kääntynyt, kovasti meinasi tuo meidän pikkuinen viihtyä perätilassa silloin jokinaikaa sitten.
 

Yhteistyössä