Kiitos kaikille huonounisille ja viime yön valvoneille!:hug: Tähän asti kun mä olen valvonu, niin muut on nukkunu. Nyt mä nukuin ja muut valvoi. Thänks vaan, näin ihania uniakin!
Mulla on PoKsPoKs-päivä! Neukkulaan meen 11.00 ja saan tuoreen painon ja sf-mitan viimeiseltä 3 viikolta, äpolilla niitä kun ei otettu. Taidan ottaa tällä kertaa Esikon mukaan kiikkumaan koulun pihaan ja jättää Kakkosen iZkän kans takapihalle. Vähän vaihtelua tähän tylsääkin tylsempään arkeen kun ei tällä mahalla muuhunkaan pysty. :/
Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke:
ens keskiviikkona käynnistetään luultavasti....
Jeah! Ja säähän etsit sit saikkulasta koneen jolla päivität tiedot ennemmin kuin Mandy, kas kun juu sii, tää tietojen odotus on tajuttoman rasittavaa!
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Mulla se synnytys edelleenkin tuntuu tosi kaukaiselta enkä osaa yhtään suhtautua/valmistautua siihen :/ Tiiä sitten onko hyvä vai huono asia.
Aiemmin ajattelin, että sitten treenailen hengitystekniikkaa yms. synnytystä varten, mutta miten kävi!? En oo treenaillu yhtään.
Mietin muuten, että otatteko te jotain eväitä mukaan synnärille? Pitäskö sinne ottaa?
Aiemminkin jo kommentoin asiaa ja mä olen sitä mieltä että kun ei enskertalaisena voi tietää mitä on tulossa niin parempi mennä avoimin mielin ja ottaa vastaan se mikä/mitä annetaan ja pyytää sitä mitä tuntuu tartteevan. Jos sulla on nälkä niin kylässä pyydät ruokaa/juomaa, jos sua sattuu niin kerrot mihin ja pyydät lääkettä jne. Mäkään en oo uhrannu ajatustakaan esikoisen synnytykselle ja sieltä se vaan tuli ulos kipulääkityksen kera (osasin pyytää) ja luonto hoiti sen hengityksenkin. Kakkosen synnytystä ajattelin niin paljon että kunhan ei tarttis käynnistää mutta kivempi se käynnistettynä oli kun matkaa oli tuolloin 90km sairaalaan.
Musta hengitystekniikat on ihan puppua, ainakin synnytyksessä. Se on ihan sama miten hengität, kunhan hengität ja keskityt siihen. Rentoutuminen ja keskittyminen on kaiken A ja O. Kiemurtelu, huutaminen ja paniikki on yleisimmät, mutta kun pysähtyy edes sekunniksi keskittymään niin huomaa että ei siihen kuolekkaan.
Eväät on sairaalassa ja monille tulee kivuista paha olo. Laimeet mehut on sairaalassa asiaa ja pitkittyneen, hitaan avautumisvaiheen aikana sulle tarjotaan vielä lämmin ruoka joka kuuluu hotellin hintaan. Mulle ei oo kertaakaan edes tullu ruoka mieleen ja 3 vrk:ta ennen h-hetkeä valvoneena jaksoin homman loppuun saakka (esikko) pyhällä hengellä ja saikkulan mehulla. Et siis tartte synnytykseen muuta kun nlakortin, puhelimen ja itses. Tukihlö, puhelimen laturi, kamera ja kameran tarvikkeet on vaan extraa. Muut kamas kerkeet saada seuraavanakin päivänä kun mies tulee kuitenkin kattoon jahka krapulastaan selvii
Tosiasiahan on että sairaalaan mennään synnyttään, ei tekemään ristikoita, käsitöitä tms. Eri asia on jos meet esim. käynnistykseen ja se voi kestää montakin päivää. Silloinkin voit tilata tekemistä mieheltä halujen mukaan ("nekin" onnistuu, 1 hlön huoneessa on oma, lukittava vessa
) .
-iinaZ & Kolmonen 37+0 (!!!!!!!!!)
p.s. voi kauhia kun oon ollu viime päivinä ihan mahoton suustani! Onko tää oire vai enne?