ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Wannabemommylle :hug: Äh mä en osaa käyttää näitä juttuja tässä ylhäällä..Kamala toi kohtukuolema!Viime keväänä(-08)yks mun tuttuni koki saman ja mulle itselle tuli myös keskenmeno silloin(rv 11).Tuli ihan ne fiilikset ja itkin täällä yksin lukiessani tota pinoa!En tiedä,miten tommosta pitäis kestää!?

Täällä oli joku jo saanut pienen pojankin!Onnittelut siitä!Nyt kai tässä aletaan pikkuhiljaa muuttumaan kahdeksi.Ihanaa kuulla niitä uutisia teiltä sitten.En nyt muista,mitä mun piti oikein kommentoida täältä,ku luin taas 6 sivua tekstiä.Mieleen jäi vaan noi Wannabeen uutiset (ne järkytti kyllä).

Meen ens viikon ti ä-polille synnytystapa-arvioon.Saa nähdä saanko "haukkuja"mun sokeriarvoista.On olleet vähän koholla.Mietin muutenkin,et tuleeks tässä joku käynnistys vielä..

T:Maria ja vesseli rv 36+1
 
Outiko Ihana maha.. HUOMASIN, et sul on maha laskennu, yleensä sanootaan ku maha on laskeutunut niin viikon päästä alkaa synnytys.

Itselläni ei mitään muutoksia.. Pahoinvointi vaan lisäytynyt.

Anna ja masukki 39+1
 
Mä kävin eilen siellä synnärillä, ei siellä sit menny ku melkein 4 tuntia. Oli anestesia lääkäri unohtanu, mut sit tuli ku soittivat sille. Leikkaus tehään puudutuksessa onneks, eikä nukutuksessa. :heart: . Täällä jännittää aivan kamalasti.

Mut nyt rupeen tunnustelemaan liikkeitä ku on niin hiljaista täälläkin :| . Tuo Wannabemommyn surullinen tapaus jäi nyt vaivaamaan. Olispa maanantai ja kaikki hyvin ja sais tän pienokaisen syliin :heart:

Tinuli71 ja enää 2 yötä :wave:
 
Onko täällä ketään muuta, kuka ei oo miettinyt synnytystä juuri ollenkaan? :whistle:
Siis, kun kaikki kyselee multa että miltä tuntuu kun kohta jo synnytät, pelottaako yms.
Niin siinä sitten vaan oot, että no kun ei tunnu miltään!
Neuvolassakin kysellään että jännittääkö ja muutenkin fiiliksiä synnytyksen suhteen, niin sitten tulee itelle ihan hölmö olo.
Toki sitä jotain pientä on luonnollisestikin ajatellu, mutta mulle se synnytys on vaan jossain "tulevaisuudessa" :LOL:
En oo suunnitellut enkä miettinyt synnytyksen suhteen yhtään mitään...ajattelen vaan että se tulee kun on tullakseen ja menee miten menee.
Mandy kyseli synnytysmusiikista, niin en oo kyllä sitäkään ajatellut. Mä varmaankin tyydyn siihen, että siellä soi radio. Mutta jos jotaki musiikkia ottasin mukaan, niin varmaan jotain melko menevää/raskasta niin voisin huutaa sitten musiikin kanssa samaan tahtiin :D :D

Tänään käydään hakemassa vauvalle amme ja siihen jalusta. Onko kellään kokemusta millanen on Ok Baby Onda-amme? Sellanen meille tulee, ei hajuakaan millanen on.

Anna333 voi kun olisikin lasketunut, kiva jos siltä näyttää =)

tinuli Sulla ei oo enää kauaa, tsemppiä =)

Muakin ahdistaa tuo wannabemommyn kertomus. Sitä aina rupee sitten miettiin, että jos omalle kohdalle kävis noin. Nyt jotenkin hysteerisesti kuulostelen vauvan liikkeitä.

outiko 38+3
 
Sormien puutumisesta Tästähän oli aiemmin jo puhetta. Lainasin eilen raskauteen ja synnytykseen liittyviä kirjoja ja yhdessä niistä oli juttua tästä puutumisesta. Näin: "Ranne- eli karpaalikanava oireilee sormissa tuntuvana pistelynä ja puutumisena, joka vaivaa erityisesesti aamuisin. Ilmiö johtuu hermoja purstavasta turvotuksesta, kun nestettä kertyy käsiin. " Tämä on siis ihan normaali raskauden oire. Neuvottiin nukkumaan kädet erillisen tyynyt varaan kohotettuna. Apua myös antaa, kun nostaa kädet hetkeksi pystyyn heti herättyä, jotta niihin kertynyt neste lähtee liikkeelle.
 
Tinulille tsemppiä maanantaille :heart:

Outiko, mä kyllä mietin synnytystä aika usein, mutta onneksi sain sen paniikkivaihteen pois päältä ja nyt odottelen rauhallisin mielin mitä tuleva tuo :) Oli aika raskasta kun suunnilleen itkin ja tärisin kun pelotti niin perhanasti, mut onneksi meni ohi ja kesti vain hetken.

Pysäytti kyllä wannabemommyn kokemus. Ei sitä oikein pysty edes ajattelemaan. Pitää vain yrittää ajatella, että ne on asioita joille me ei mitään voida ja jos jotain on sattuakseen niin se sattuu. Mä yritän miettiä niin, että vaikka mä kuinka pelkäsin niin se ei auta jos jotain tapahtuu. Ei kai näitä järkyttäviä ja epäoikeudenmukaisia asioita pysty mitenkään tajuamaan :'( Tuntuu vaan niin pahalle toisen puolesta :'(
 
autolla ajamisesta kävin eilen turussa (matkaa siis yhteensä jotain 160km) ja voi kamala että oli paha ajaa. Päätin etten enää ite aja noin pitkiä matkoja. Siinä alko ne supistelutki, jotka jatkuu tänään taas. Otin äsken gramman panadolia ja laitoin tukivyön. Aika huono olla.

Koulussa muistaakseni kyl sanottiin raskaana selällään nukkumisesta ettei suositella vauvan voinnin takia. En kyllä yhtään muista kumpi kylki oli sit vielä parempi nukkumisasento.

Mulla on toi käsienpuutuminen ihan hirveetä nykysin. Tänäänkin meni puoltuntia et kädestä tuli edes suht normaali. Ei oo vieläkään oikeestaan kumpikaan käsi ihan täysin toimintakuntoset. Turvotusta tosiaan on myös. Ei kyl auta mikään.

Tinulilla jännät ajat. :)

Munki mielestä Outikon massu on laskeutunu.

Kiitokset tsempeistä! välillä on kyl tässä parisuhteessa todella helisemässä. Mä yritän pitää vallan omissa käsissäni, joten pärjään! :)

Aniit 35+1
 
Kuolema kiertää ympärillä ihan pelottavanki paljon.

Noin vuosi sitten mun miehen ex avovaimo kuoli synnytykseen ja sen takia miehellä on pelkoja siitä et mulle tapahtuu jotakin synnytyksessä. Heillä on yhteinen poika jonka synnytyksessä oli jo ollut paniikki tilanne, joka on vaivannut mun miestä ja sit seuraavaan synnytykseen ex-avovaimo kuoli :'(
Itse oon pelänny koko raskauden et sikiö menehtyy kohtuun tai synnytyksessä tulee komplikaatioita joihin vauva menehtyy. Oon tehny 2 aborttia vuosia sitten ja niiden takia usein ajattelen, etten ansaitse enää lapsia. Tyhmää ajatella niin, mut syyllisyys painaa välillä tosi pahana.

Sit vielä tässä lähiaikoina on kuollu 2 tuttua toinen enemmän ja toinen vähemmän tuttu. Molemmat kuolemat johtu liikenneonnettomuudesta, mut molemmilla on huumausainetausta eli olisivat mahd. hengissä ilman narkkausta. Heiltä jäi lapsia ja muita sukulaisia paljon suremaan :'(

Välillä sitä miettii kuka kuolee seuraavaks, kun vääjäämättähän niin käy jos itse saa elää vanhaksi. Tämmösiä ajatuksia pyörii nyt päässä kun täälläkin wannabemommyllä on suuri suru :'(


Hudjuke ja Kajsa 37+3
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
Koulussa muistaakseni kyl sanottiin raskaana selällään nukkumisesta ettei suositella vauvan voinnin takia. En kyllä yhtään muista kumpi kylki oli sit vielä parempi nukkumisasento.


Aniit 35+1

vasen kylki oli se parempi kylki veren virtausten takai.
. ja selällään nukkumisesta (kysäisin kätilöltä juuri) että voi nukkua oman olon mukaan. että se kohtu siis tosiaan alkaa painaa loppuvaiheessa niitä suurimpia suonia ja siitä tulee eka huono olo äidille ja sitten vasta vauvalle jos sitä ei noteerata.. että ei hätää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Reisissähän mulla myös on arpia vähän.
Laitanpa minäkin nyt pari kuvaa tältä päivältä..äläkää järkyttykö :D
Mulla on aina reisien sisäpinnat, pakarat ja alasivukyljet raidoittuneet, mahassa ollu ihan joku pieni täplä vaan. Eikä järkytytä kuvista, kaunis masu edelleen ja laskeutunut se ei oo, edellisiin kuviin verraten. Eipä silti, ei läheskään kaikilla maha laskeudukkaan. Sulla on niin korkee ja tsuippo kohtu (enpä ihmettele sf-mittaakaan!) että voit kuulua just näihin joilla se ei kellahdakkaan eteen ja alas. Aika näyttää.


Alkuperäinen kirjoittaja Zinnie:
Puheletteko tai laulatteko muut maha-asukille?
Puhun kaikille, aina, koko ajan ja kaikesta, kaiken lauleskelun lomassa. Maha on kuitenkin saanut olla rauhassa :D


Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Onko täällä ketään muuta, kuka ei oo miettinyt synnytystä juuri ollenkaan? :whistle:

En oo suunnitellut enkä miettinyt synnytyksen suhteen yhtään mitään...ajattelen vaan että se tulee kun on tullakseen ja menee miten menee.

Mandy kyseli synnytysmusiikista, niin en oo kyllä sitäkään ajatellut. Mä varmaankin tyydyn siihen, että siellä soi radio. Mutta jos jotaki musiikkia ottasin mukaan, niin varmaan jotain melko menevää/raskasta niin voisin huutaa sitten musiikin kanssa samaan tahtiin :D :D

En miettiny ekan ja tokan kohdalla synnytystä, vasta nyt kolmannesta se pyörii mielessä koko ajan, koska tällä kertaa haluan kontrolloida sitä(kin). Parastahan se on kun menee ummikkona ja antaa tulevan tuoda sitä mitä tuo, ja ottaa vastaan se mikä annetaan. Eipähän pety mihinkään/kehenkään kun ei voi epäonnistuakaan missään!

Ei mun synnytyksiä oo nopeiksi voinu kehua mutten oo kyllä koskaan keskittynyt mitään tai ketään kuuntelemaankaan... Ehkä miestä vähän sillon tällön jos on korvalle karjunu että piipahtaa vessassa tjn :LOL: Jos kuuntelisin jotain niin täräyttäisin varmaan TÄN. Unohtuis maailman murheet kun muistais että jtn vielä kamalampaakin on olemassa :LOL:
 
outiko tarkkaa syytä en itse edes tiedä, enkä tiedä tietääkö kukaan muukaan siitä on ollu niin paljon spekulaatiota ympäri kaupunkia..... Mun ymmärtääkseni jonkunlainen komplikaatio siinä on ollut ja ihan varoittamatta kuitenki tapahtu, koska hän oli täysin terve ja nuori nainen.
 
mäkin luin ton samaisen hätäsektio jutun ja mietin että onneks jorvissa päivystää leikkuri 24h..

Niin ikävät fiilikset mielessä eilisten uutisten takia.. oma vauva aikalailla saman kokoinen nyt masussa.. pidemmälle ei pysty ajattelemaan.. tuli niin pahaolla et mietin haluunko enää lukea/palstailla loppuaikana etten tuu vainoharhaiseks...koko aamun vahtinu liikkeitä.. :'(
 
hui 6 sivua luettu..
Päällimmäisenä mieleen jäi wannabemommy menetys.. :'( voimia teille..
ei oikein osaa tuohon mitään sanoa..

onneksi joukossa kuitenkin mukaviakin kuulumisia.. heitu saanut ihanan vaavin ja todella mukavan kuuloinen synnytys, tänne tilattu samanlainen.. =)
Olikohan se tiinuli jolla ylihuomenna sektio aika.. hui.. ihanaa kun vaaveja alkaa tulemaan..

mulla takana ihan kauhee ilta ja yö.. olin kuskina kavereille.. pääsin viettämään koko yön sairaalassa kun olin kaverin seurana siellä kun sai vähän köniin baarissa.. kiehuttaa kiehuttaa ihmisten tyhmä käytös.. :| seitsämän jälkeen tulin aamulla kotiin nukkumaan muutaman tunnin sitten sain nukuttua kun puhelimet alkoi sitten soimaa että mitä on tapahtunu..
toissa päivänä kaupassa otin pienet juoksu pyrähdyksen kassalta mauste osastolle.. alkoi pistämään ihan kauheasti vasemmalle vatsaan (supistamaan??), pysähdyttyänikin syvä hengitys aiheutti taas pistävää kipua.. pääsin autolle vaivoin kävelemään kun niin sattui.. kotona kippu jatkui syvää hengittäessä, sohvalta noustessa kävellessä.. ajattelin että seuraavana päivänä menen terkkariin jos kipu vielä jatkuu mutta olikin eilen parempi jo.. mutta vauvan potkiessa liikkuessa, samaa kohtaan tulee kipua.. tietääkö kukaan mistä voisi johtua?? ei nyt mitenkään ylitsepääsemätöntä mutta inhottavaa..

täytyy itsekin käydä metsästämässa FB ryhmää..
synnytykseen kun lähdetään niin ajattelin että ei ilmoitettaisi kellekkään että tulisi sitten ihan yllätyksenä kaikille, mutta saa nyt nähdä..
ihana ilma ulkona.. mutta hiki on kova jo sisällä niin mitä sitten pihalla..
anteeksi pitkät stoorit mutta varmasti ainakin puolet jäi kommentoimatta mitä olin ajatellut kommentoida..

piritta ja moggulaa 36
 
Heips

Tulin toivotteleen tinulille kaikkea hyvää vauvan hakumatkalle :)

Muillekkin hyviä oloja, täällä vähän ilmat ahistaa, mutta pääasia että vauva liikkuu. Eihän näille asioille oikeesti mitään voi, mutta tuntuu niin pahalta, kun ihmiset joutuu kokeen niin suurta surua.

Ja sit vähän ahistaa tuo sikainfluenssa...ei muuten, mutta aamulehti tänään kirjotti, että raskaana oleville jälkitaudit vakavampi juttu ja tays varautuu kerrallaan neljän influenssapotilaan synnytykseen. Sais baby jo syntyä, ettei toi aalto vielä ehtis tänne. Tässä nyt on jo tarpeeksi kaikkea pelkoa, ei enää tommosta tarvita. Tosin mieliisti tayssissa synnytän, ei tartte tosiaan porukkaa kotoa odotella.


Permis ja Veikko 35+5
 
Ja Mandy81...mun eka synnytys oli melkein kopia äiskän ekasta, samoina päivinä, sama kesto, vauva jumissa, no mulla otettiin siis pihdeillä, äitillä painettiin masun päältä niin, että kylkiluut murtu, mutta muuten ponnistusvaihekkin kesti saman :)
 
Moikka :)

wannabemommy Lämmin osanottoni :hug: Tiedän miltä susta tuntuu :'( Me menetimme enkelityttömme joulukuussa -06. Viikolla 34+1 en tuntenut enää liikkeitä sillon illasta ja seuraavana aamuna menimme kuunteluttamaan äänet synnärille ja ääniä ei kuulunut :( VOIMIA sinulle ja miehellesi :hug:


Söpöjä masukuvia :)

Ihana kasvokuva pikkuisesta, [/b]tyttönen :)

Mulla on koivet ihan turvoksissa... Oli ne mun ukin hautajaiset tänään ja laitoin yhet korkkarit jalkaan mitkä on tuntunu aina hyviltä jalassa, mutta nyt ku oon raskaana ja lämmin ilma on, niin ei ihme et turvottaa ja päivän kävelin niillä kengillä. Pikkusenko oli turvoksissa jalat ku otin kengät pois :eek: Huijjaa. Ja supisteli aamusta asti, siunaustilaisuuden ajan kipeästikin, jomotti ja poltteli alaselkää ja meni vatsakin kovaksi aina supistuksen ajaksi. Mutta muistotilaisuudessa sit supistukset lakkasi ku sai istua ja liikuskella voinnin mukaan. Nyt ei ole sit supistellu sen jälkeen. Tultiin kotiin tuossa kolmen jälkeen.

Nyt voisin mennä vaan lepuuttelee jalkoja :)

mertsu 35+0 POKS ja mammaloman eka päivä :heart:
 
Gallup: Millä raskausviikoilla ootte syntyneet? Mä siis 37+6, niinku kerkesin tuolla aiemmin jo kertoakin.

Täällä leivotaan pullaa. :p Ajattelin, että olis sitten jotain tarjota vieraille joskus, kun tulevat vauvelia katsomaan. Saas nähä riittääkö noi sinne asti ja meneekö jo omiin suihin. :D

Mandy ja Aksu 37+5
 
Palasin jo kotiin. wannabemommy :hug:

Facebookiin laitoin liittymishakemuksen,ehkä sinne sitten uskaltaa kirjoittaa enemmän kun ei koko maailmalle näy.
Tuntuu ihan siltä kun vauva pyörisi vielä ihan miten päin sattuu vaikka piti olla raivotarjonnassa viikko sitten. No,sen näkee ensi viikolla ultrassa.

Ezmeralda ja ötökkä 36+4.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Sormien puutumisesta Tästähän oli aiemmin jo puhetta. Lainasin eilen raskauteen ja synnytykseen liittyviä kirjoja ja yhdessä niistä oli juttua tästä puutumisesta. Näin: "Ranne- eli karpaalikanava oireilee sormissa tuntuvana pistelynä ja puutumisena, joka vaivaa erityisesesti aamuisin. Ilmiö johtuu hermoja purstavasta turvotuksesta, kun nestettä kertyy käsiin. " Tämä on siis ihan normaali raskauden oire. Neuvottiin nukkumaan kädet erillisen tyynyt varaan kohotettuna. Apua myös antaa, kun nostaa kädet hetkeksi pystyyn heti herättyä, jotta niihin kertynyt neste lähtee liikkeelle.
Minulla muuten oli edellisessä raskaudessa (muutenkin tällaiseen taipumusta) tällainen "karpaalitunnelioireyhtymä", tavarat putoilivat hallitsemattomasti käsistä, puutuminen ja jomottaminen oli arkipäivää ja särky ihan järkyttävää |O Sain lopulta kortisonipiikin n. raskauden puolivälissä ranteeseen, ja päivässä kivut olivat poissa! No tässä raskaudessa onneksi olen säästynyt aika lailla muutoinkin ikäviltä oireilta, toisin kuin ensimmäisen odotuksessa... :$
 
Mandy81:
Gallup: Millä raskausviikoilla ootte syntyneet? Mä siis 37+6, niinku kerkesin tuolla aiemmin jo kertoakin.
Mun täytyy myöntää, että ei aavistustakaan :LOL: Käsittääkseni suunnilleen laskettuna aikana. Muistan äitin sanoneen jotain sellasta, että isoveljeni syntyi 3 (tai 4) viikkoa etuajassa, minä sitten suunnilleen ajallaan ja pikkusisko muutaman viikon myöhässä.

Eli jos mulla menis niinku äidilläni esikoisen kanssa, niin oisin jo synnyttänyt..

outiko 38+3
 

Yhteistyössä