ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Alkuperäinen kirjoittaja aurora81:
Viimeisestä neuvolalääkäristä Olin tosi pettynyt käyntiin, se oli tyyliin sisälle huoneeseen ja ulos, vajaa 10minuuttia. Olikohan Kikalla tai jollain vastaava käynti?! Lääkäri oli tosi myöhässä aikataulusta ja se varmaan vaikutti käyntiin.
Mulla oli vähän tämmönen käynti keskiviikkona. Se vaan ei ollut neuvolalääkärille vaan päivystävälle. Jäi vähän paha maku. Voi kun nyt alkoi houkuttamaan ajatus varata aika vielä yksityiselle ultraan, kun asiasta mainitsit. En ehkä raaski kuitenkaan..

Mä oon ollut syntyessäni 2980 g ja 45,5 cm, Rv 37+6. Mies on ollut 2730 g ja 47,5 cm, Rv 35+0. Eli aika pieniä tapauksia molemmat, mutta mies syntyikin keskosena. Synnytyksen kestoista en tiedä. Itse olen tullut syöksynä ja mulla on semmonen käsitys, että ei tuo mieskään kauaa oo odotellut. :)

Mandy ja Aksu 37+6! (ei taida syntyä äitinsä kanssa samana samoilla viikoilla :) )
 
hui!!kävin äskön vessassa,niin tuli pyyhittäessä vähän verta liman mukana..esikosta kun alkoi verta tulemaan niin syntyi 1,5 vuorokautta sen jälkeen.. mitenköhän käy nyt.. toisaalta sitä verta voi tulla jo viikkoja ennen synnytystä.. tää on tätä odottelua :headwall:

ajatar & vempula 37+1 & Veera 11kk :heart:
 
saa nähdä =) toivon,että viikon vielä masussa jaksais olla,kun ensviikonloppuna oli tarkoitus esikon 1.v bileitä viettää.. sen jälkeen sais syntyy koska vaan :D

mäkin katoin,et aika hurja synnytys..itse oisin varmaan halunnut sektioon tossa vaiheessa.. :/
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
kai olen mietiskellyt kaikkea outoa, tulevaa synnytystä ja mitä sen ympärille nyt mahtuukaan. Se on niin lähellä, niin lähellä ja välillä sitä miettii että voisiko peruuttaa koko homman? Tuleeko meidän elämästä yhtä helvettiä kahden "vauvan" kanssa? Kestääkö parisuhde? Kestääkö oma pää?

Kai se kestää. Rimakauhuahan tämä taitaa olla.
A-H-D-I-S-T-A-A-!

kielletty & pikkuinen 37+0 POKS
just näin. ihan mun sanoilla.
mua ei kiinnosta koko vauva,ärsyttää vaan ja ihan pakosta ja järjen äänellä teen kaiken mikä pitääkin että ei sit olla pississä kun vauva syntyy.
pikkuvaippoja olen nyt ommellut ja pinnis tulee ensi viikolla kaveripariskunnalta takas ja hoitopöytää mietin et pitäiskö se myydä vaiko laittaa kasaan jonnekin nurkkaan.
ja miljoonatziljoona muutakin asiaa tehdä,mut eipä nappaa yhtään.
voi v**%¤#"u.

että kivaa loppuodotusta.

unikuu ja viikoista ei taas mitään hajua..

:p
 
jokohan jaksais kirjoitella...

pe kävin synnytystapa arviossa, ei sielä kummempaa, ultrattiin ja kaikki oli hyvin, hoitaja pelästyi kun mitat näytti paria viikkoa pienempää,kerroin että samaa viikkoa näyttänyt alusta asti ei vain ole laikaa muutettu,hoitaja huokaisi. lapsi vettä oli niukasti, normi rajat 7-19 mulla oli 9. no lääkärinä oli sitten vanhempi naislääkäri, teki sisätutkimuksen, kertoi että tilaa on tulla ulos kyllä, katsoi papereita kyseli haluanko sektion, kerroin että mulle sama kummalla tavalla tulee kunhan ulos tulee! koko arvio oli tällä hetkellä 2600g kertoi että ihan valmis tuleen vaikka heti mutta voi asennoitua odotteleen elokuun puolivälissä eli tuo 19.8 näytti ultra edelleen. eli näillä viikoilla mennään edelleen. raivotarjonta,paineet hyvät, kaikki ok. kertoi vain että jos vedet menee kun niukasti nyt niin varmaan nopeammin aloitetaan käynnistys kuin viime kerralla. mutta annetaan mennä miten menee alku, katsotaan sitten tilannetta uudelleen tehdäänkö sektio vai annetaanko normisti syntyä. unohimpa sitten kysyä sitä sukupuolta uudelleen, no nähtäväksi jää! |O :saint:

:hug: iso hali wannabemummy osanotto!

onnittelut kaikille synnyttäneille! :flower: :heart:

myin tänään ne äippäpakkauksen kestot. ne osti äiti joka oli synnyttänyt kaksoset 3kk etuajassa, olivat olleet oulussa ensin ja nyt kokkolassa odottelivat ensi viikolla kotiutusta, ihanaa että pääsevät jo kotiin! äiti kulkee joka päivä liki 200km yhteen suuntaan syöttämään kaksosia. kertoi että aikaisempi raskaus oli samanlainen, odotti kaksosia ja syntyivät 3kk etuajassa mutta toinen menehtyi. :snotty: kauheita jotkut joutuu kokemaan. onneksi nyt mennyt paremmin. en sitten viitsinyt enempää udella huoltsikan pihassa vaikka mieli teki kysellä vaikka mitä!

eilen oli hirveä ilta/yö! ei päivällä mitään mutta käytiin saunomassa anopilla ja lähdettiin sitten ajelulle 3t keikka kaustiselle katsoon festari meininkiä, kaveri porukka lähti taksilla me omalla autolla, teki mieli käydä kun joka vuosi oltu ja nuoruuteni kaustisella viettänyt. no tuntui jo lähtiessä jomotusta alavatsassa mut ei sen kummempaa. illalla kun tultiin kotia niin alkoi hirveä viiltävä kipu joka kohdistui häpyluun alueelle mutta samalla viilsi selkään ja alavatsaan, ei osannut sanoa supisteliko vai mitä tuo oli! hirveää oli. ukon patistin hakeen panadolin ja vettä! sillä meni sitten puolentunnin päästä ohitte melkein, tai helpotti! yön nukuin todella hyvin ei tarvinnut vessassakaan käydä. alavatsa on kyllä arka ja häpyyn sattuu koko ajan!

pekunalle ja tuikkis 36 pox
 
Johan oli yö.. Tuli vain pyörittyä ja heräiltyä koko ajan, heräsin vessaan jonka jälkeen pieni aloitti bilettämisen masussa :) Mutta levottomin yö ikinä...

aurora81 en minäkään ollu enennemin nähnyt noita kuvia näin loppu vaiheelta, että kun yleensähän 4D ultraan menään puolen välin paikkeilla (vai koska se nyt oli..)...
Meillä se oli ihan tavallinen ultra, jossa käytiin siis vain tekemässä tarkempi paino-arvio.. Mielessäni ajattelin että kun se ultraaja näytti näytöltä noita naama kuvia että "tulosta noi mulle, tulosta.." :)


 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
kai olen mietiskellyt kaikkea outoa, tulevaa synnytystä ja mitä sen ympärille nyt mahtuukaan. Se on niin lähellä, niin lähellä ja välillä sitä miettii että voisiko peruuttaa koko homman? Tuleeko meidän elämästä yhtä helvettiä kahden "vauvan" kanssa? Kestääkö parisuhde? Kestääkö oma pää?

Kai se kestää. Rimakauhuahan tämä taitaa olla.
A-H-D-I-S-T-A-A-!

kielletty & pikkuinen 37+0 POKS
just näin. ihan mun sanoilla.
mua ei kiinnosta koko vauva,ärsyttää vaan ja ihan pakosta ja järjen äänellä teen kaiken mikä pitääkin että ei sit olla pississä kun vauva syntyy.
pikkuvaippoja olen nyt ommellut ja pinnis tulee ensi viikolla kaveripariskunnalta takas ja hoitopöytää mietin et pitäiskö se myydä vaiko laittaa kasaan jonnekin nurkkaan.
ja miljoonatziljoona muutakin asiaa tehdä,mut eipä nappaa yhtään.
voi v**%¤#"u.

että kivaa loppuodotusta.

unikuu ja viikoista ei taas mitään hajua..

:p
Kaupanpäällisiksi sitten vielä se tunnepuoli: Miten esikoinen ottaa tämän? Muuttuukohan se yhdessä yössä ihmishirviöksi, joka vain puree ja raatelee ja sähisee? Jos nyt käytän kaiken voimani ja energiani esikoisen hyvinvointiin ja viihdyttämiseen, miten ihmeessä voin olla hänelle tarpeeksi sitten kun täällä on VASTASYNTYNYT?

Mutta tajusinpa tuossa että eihän tämä odotus voi mitenkään olla samanlaista enää kuin esikoisen kanssa. Ei enää ehdi pysähtyä silittelemään vatsaa, lauleskelemaan tai saamaan kotia tiptop-kuntoon, samat hommat ja arki tässä pyörii joka päivä ja tuleva vauva ikäänkuin vain "hyppää liikkuvaan junaan".

Uskon kuitenkin edelleen että ymmärrän kaiken niin paljon paremmin kun minulla on ihan konkreettisesti vauva sylissä. Etköhän sinäkin :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
sissihullu82:
paljon te, jotka ootte äp:n kestot myyneet, ootte pyytäny niistä? mikä ns. markkinahinta niil on?
Itse en oo myynyt omiani, mutta huuto.netissä oon nähnyt olevan pyyntönä n. 10 euroa. Sisältää ne kaikki äp:n kestovaipat.
ok. no en miekään omiani myyny, annoin ne kaverille, jolla samoihin aikoihin LA. :)

vitsi, naakat (nuoret) on hyökänneet meille, ei oo varmaan kohta mun marjapuskissa marjanmarjaa :( naapuri piekkarilla ampuili äsken, ni eiköhän nää meidän vahtikoirat saaneet saamarinmoisen säkärin siitä :kieh: ei tartte luonnetestiä kohta haaveillakkaan, jos tuo saa nää jo noin vauhkoksi ampuiluillaan. tylsää.
 
Onkos muilla sillein,et välillä tuo alapää on kuin turvonnut pallo?Mulla siis tod.näk.verisuonet pakkautuu täyteen,jossain tietyssä asennossa, ja sitten hetken päästä tunne ohi..Mutta siis jos käsin kosken alapäähäni niin erittäin täyteläiseltä koko osasto tuntuu.Ja ajatuskin seksin harrastamisesta sillä hetkellä ei tule mieleen..Hankais varmasti paikat tosi kipeiksi..Kokemuksia suonista kaivataan:)

Tänään on koko ajan pissattanut.Tunnen kuinka vauva päätään ja kait käsiään jalkovälissäni kääntelee..Ei kiva,mutta koska esikko edelleen kuumeessa ja jo kolmatta päivää ollaan sisällä,niin mikäs tässä wc:n ja sohvan väliä on juostessa.
Kertokaas te joilla lapsi on ollut kovassa kuumeessa eikä suostu syömään,niin montako pvää 2v. lapsi pärjää ruoatta?Pillimehuja kyl juo ja jäätelötuutin vohveli osa kelpaa.
 
Kertokaas te joilla lapsi on ollut kovassa kuumeessa eikä suostu syömään,niin montako pvää 2v. lapsi pärjää ruoatta?Pillimehuja kyl juo ja jäätelötuutin vohveli osa kelpaa.
Voi pikkuista :hug: Yritä kysellä lapselta, mitä mieli tekisi, ja oikeastaan mielestäni voit tarjota ihan mitä vaan, mikä voisi kelvata. Nesteensaantihan on se ykkönen, mutta yleiskuntoa kannattaa seurata tarkoin, jos lapsella alkaa olla kuivumisen merkkejä (ei käy pissalla, tummat silmänaluset, ei jaksa liikkua) niin silloin on asiat kehnosti.

Mehujäätä voisit myös koettaa tarjota, jos vain kelpaa? Jaksuja sinne, on aina niin kurjaa kun lapsi on kipeänä :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ajatar:
hui!!kävin äskön vessassa,niin tuli pyyhittäessä vähän verta liman mukana..esikosta kun alkoi verta tulemaan niin syntyi 1,5 vuorokautta sen jälkeen.. mitenköhän käy nyt.. toisaalta sitä verta voi tulla jo viikkoja ennen synnytystä.. tää on tätä odottelua :headwall:

ajatar & vempula 37+1 & Veera 11kk :heart:
HUI! Det är limatulppa! :eek: :eek:
 
Merkkailen luetuksi, kirjottelen paremmalla ajalla...

Wannabemommy: hiljaiseksi menin minäkin :'( Osanottoni ja voimia!! :hug:

Niin juu, saa päivittää tosiaan että poika täällä mun masussa asustelee, kaikki veikkas siis ihan oikein sen mun 4D-kuvani perusteella, ihan kiva kuulla että poika tosiaan näyttää muidenkin mielestä pojalta :D
Hmm..itekin vähän ihmettelin et Aurora81 oli noin myöhään 4D:ssä kun mulle sanottiin että ei kannata enää viikon 28 jälkeen mennä...tiedä sitten miksi koska ihanan kuvan olet vauvastasi saanut :heart:

Elokuuvauva09 ja masukki rv36+2
 
Pompula81 Meillä esikoinen 2v9kk oli muutama kuukausi sitte oksennustaudis ja oli melkein VIIKON syömättä mitään kunnollista! Eihän oo mitään kuivumisen merkkejä?

Ei jaksaisi enää ja synnytys kauhistuttaa.

mamika & turo 36+0
 
Multa saa äippäpakkauksen kestot postimaksujen hinnalla, siinä on samassa vähän vanhemmanki pakkauksen kestot. En oo kattonu niitä niin tarkkaan kun en niistä mitään tajuu, mut täältä saa muuten menee roskiin. Voi ne toki tulla hakemaanki jos asuu pietarsaaren seudulla =)

Hudjuke ja kajsa 37+3
 
aurora81 joo mulla oli kanssa samantyylinen käynti.
Mutta siis eihän se MEIDÄN vika oli jos lääkäri on myöhässä aikataulusta, ja mun mielestäni meidän ei pitäisi joutua kärsimään siitä.
Meillä ainakin neuvolassa kuulemma lääkärikäyntiin varataan aikaa aina 20 min ( siis terveydenhoitajan käynnin lisäksi ( meillä ainakin lääkärikäynnillä ensin th mittaa paineet ja katsoo pissan yms ) )
eli siis jos MINUN käyntiini on varattu se 20 min. niin miten on mahdollista että kuitenkin on sellainen vajaan 10 minuutin käynti.
Tosin kyllä mulla se lääkäri oli siis myös myöhässä, mutta jonoa ei näyttänyt olevan koska koko odotustila oli aivan tyhjä.
 
Mua alko jännittää synnytys.. kun tietää että se on ens viikolla edessä. Huomenna osastolle, käynnistyspäivä selviää sit kai osastolla. Iiiik. Meni tossa puoli kiloa karkkia ku ahmin aina tunteisiin.. plääh.
Voi voi se kipu mikä on edessä (ei tarkoitus pelotella ketään, jokaisen ihmisen synnytys ja kipukynnys on erilaiset). Ennen esikoisen synnytystä en osannut pelätä, mut nyt kun tiedän mitä on edessä. huh. Ja kauhee huoli että onko vauva terve ja meneekö kaikki hyvin.

Mä synnyin rv 37-38 ja painoin 2890g.

Meelaie & Papu 38+2
 
jotai vippaskonstia miten sais oikeesti sen limatulpanki joskus irtoomaa. EI NÄY! :D :D

synnyin rv 41+0 ja painoin 3100grammaa ja olin 51cm. :) Miehestä en tiiä,mutt ais hänki mennä vähä yli ja painoi 3600g ja oli 48cm... JA Mun synnyttäminen kesti 14 tuntia...
 

Yhteistyössä