ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Vaavitar meilläkin tilanne on taas parisuhteessa heikompi. Juominen astunu kuvioihin. Mulle se käy, kunhan ei kotiin tunge kännissä. Ja sanoin jo että jos on kännissä ku synnytys alkaa niin meen sitte ilman häntä ja sen jälkeen ei oo mitään asiaa enää kotiin. Miksei kaikki miehet kasva aikuisiks?

Mun meni koko ilta itkeskellessä tuota wannabemommyn asiaa. :'( Ensimmäistä kertaa tuntuu todella kolahtavan minulle tuollanen asia. Ja oman vauvan terveyttä ja hyvinvointiakin tulee säännöllisesti mietittyä. :( en osaa nyt ilmasta itteeni oikein.

Tosi kiva toi fb:n ryhmä, tosi jännää saada ihmisille kasvot. :)

Mulla on koko illan ollu oikeestaan kokoajan polttelua mahassa ja selässä. Olisko näät nyt jo jotain kunnon supistuksia? Tulee tyhmä olo ku ei ymmärrä.

muoks. Tyttösen vauva aivan ihana pikkunen. :)
 
Monta sivua luettu, silmät ihan ristissä, olipahan urakka!

Kommentoin myöhemmin juttuja, nyt päällimmäiseksi jäi vain suru Wannabemommyn ja enkelivauvan kohtalosta. Muut asiat tuntuvat niin vähäpätöisiltä.

Osanottoni ja voimia sinulle ja miehellesi toivoen

Tikru 37+2
 
Wannabemommy :hug: :'( :'( :'( lämmin osanotto.

omat päivitykset vain pikana.. kävin synnärillä perjantaina (eilen) kun kolme tuntia oli jatkunu taukoamatta menkkakipu alaselällä ja alavatsalla paineen tunne.
kohdunsuuta jäljellä, avoinna sormelle ja pehmeä, enteilee nopeaa synnytystä.
vauvan koko tällähetkellä 2,5kg, oletuspaino la 4kg.
lääkäri totesi: viikon päästä tämä saa jo syntyä.
jep. ja mä ajattelin lähtee alkuviikosta Tukholmaan risteileen mut taitaa olla pare sit ootella Jorvin ovella:)


vauvaantuneille onnittelut..
Heili: tahtoisin kuulla sun tarinan myös äpkl:ltä kunhan olet siihen valmis..


tällasta meillä...
omppuli ja öttiäinen 34+3
 
Heip.

Mun oli eilen pakko sulkea kone kun luin wannabemommyn kirjotuksen, mä en suoraan sanottuna halua edes yrittää kuvitella miltä tuntuu. Eikä mikään pahoittelu auta, ei ole mitään mitä osaisin sanoa. :'(

Kimalle rv 34+4 ja Taavi 11kk
 
wannabemommy: osanottoni. Tuo on jotain aivan kamalaa kun ensin kannat lasta masussa melkein loppuun asti ja sitten käy noin. Vetää kyllä niin sanattomaksi ja enkä osaa kuvitella sitä surun määrää...Voimia!!!!!!
 
Huomenta! |O Sen minkä toissa yönä menetin, otin viime yönä takaisin.

Johtunee eilisestä sokerinpaljoudesta tämänhetkinen turvotus ja tänään näyttää vielä hellettäkin tekevän. Korjaan oloa ikkunanpesulla ja vedenjuonnilla, kävelemäänkin lähden - ainakin kauppojen käytäville :D

Tuli mieleen eilen että kannellinen, poljettava vaipparoskis partsilla on "must", vaikkei ne vaipat meillä oo koskaan päässy haisemaan asti sisälläkään. Kestoja en liota pesuvälejä tea tree/sitronella-vedessä, vaan ilmakuivasti pyykkikorissa (ripuliset eri juttu). Maitokakkaset kestot (ei PUL!) kannattaa kyllä pitää pesuvälit vedessä tahroilta välttyäkseen ja koska vaihdan välillä veden niin sangon paikka on meillä vessassa.


-iinaZ & Kolmonen 36+1

p.s. jo raskauden ½välistä ennustin tulokin syntymämitoiksi 3770g ja 50cm ja 36cm. Veikatkaahan muutkin oman tulokkinne mitat vaikka profiiliin niin säilyy tallessa syntymään saakka :p
 
huoh. wannabemommylle voimia ja miljoona halausta!

mulla on kamala liskojen yö takana. päivä alkoi niillä verkokeille sitä raskaushepatoosin arvioimista varten ja 12 h piti olla syömättä. järjetön nälkä-> tais tulla syötyä liian vauhdilla josta sitten kumpusi seuraavaa... eilen kun otettiin anopin kanssa vähän härkää sarvista ja selviteltiin välejämme, niin sen kaiken itkun ja kiukun jälkeen tuli pää järjettömän kipeäksi jotain klo 15. otin panadolin, ei apua. 19.30 otin panadolin, ei apua. yritin mennä sitten jo nukkumaan, mutta miehen tullessa kotiin itkeskelin aulassa ulos peltoja katsellen edelleen, kun missään asennossa ei ollut hyvä olla eikä mistään ollut apua. klo 01 soitin jo äitilleni, joka oli jo illalla ihan tarpeeksi huolissaan että ei lähde pois. 1.30 vielä yks panadoli ja sitten sain jo nukuttua. liikkeet mahassa olleet jotenkin täysin erilaisia kuin tähän asti, mutta pienen herättelyn jälkeen sentäs alkoi monotuksia tulla. nyt päänsärky suurinpiirtein laantunut, mutta ompahan nuutunut olo. en tiedä josko tässä pitäs vielä KOKSiin soittaa...

oisko ne saanut jo jotkut tulokset niistä eilisistä kokeista, siis alatin ja asatin lähinnä kai. mistä muualta niitä osaa viikonloppuna kysyä???

kaiken huipuksi tänäviikonloppuna (viime yönä ) tuli vuosi keskenmenosta, jolloin menimme KOKSiin keskellä yötä ja ihan kuin nyt, silloinkin oli meripäivät menossa ja sairaala enempi tai vähempi täynnä verisiä tappelupukareita ja poliiseja.

tänään ois tuparit 80 km päässä ( arvatkaa kellä kuskin homma :LOL: ) mut täytyy nyt viel harkita, että uskaltaako lähteä jos olo ei parane...

sissi ja papana 35+1
 
Voimia Aniit ja Vaavitar :hug: Olette aika sitkeitä naisia ja en voi kuin hattua nostaa!

Unikuu, teilläkin ollut rankka päivä takana. Onneksi ei mitään akuuttia ollut kuitenkaan.

Omppuli, mulla oli kans eilen tuota menkkajomotusta melkein koko päivän ja sanoin toissayön. Ja supisteli kans kivuliaasti ja kivuttomasti enemmän ja vähemmän. Painettakin tunsin. Maha on ollut sekaisin ja jotain limaa bongailen vessareissuilla myös.. Vähän vaan epäilen et tekeekö nää tuntemukset mitään :D

Tyttönen, kiva kuulla ett mies voisi päästä intistä puolessa vuodessa :) Kaunis pulloposki teille tulossa, jäi eilen kaikessa järkytyksessä kommentoimatta :heart:

Aurinkoista päivää kaikille!

Vilma 36+1
 
Sissi, kyllä musta pitäis niillä jo koneella näkya alat ja asat, niissä ei kauaa mene kun tehdään, jos oikein muistan. Koitahan levätä ja mene ihmeessä käymään lääkärissä jos yhtään sille tuntuu. Varmasti rankka paikka keskenmenon vuosipäivä, en voi edes kuvitella. Halaus :hug:
 
wannabemammylle täältäkin suurensuuret osanotot :hug: :heart:
Elämä on niin epäreilu :'( :'(

Nukkumisasennosta
Mä nukun yleensä kyljelläni, mutta oon monesti aamulla herännyt niin että nukun selälläni..en oo ajatellutkaan että se vois olla vaarallista :/

Eilen oltiin miehen kaa yhdellä keikalla ja sitten myöskin baarissa. Oli vaan jotenkin tyhmää siellä olla, kun oma olo oli kun norsulla :D Vaikkakin mies ja jotkut ulkopuolisetkin kehui, että näytän kauniilta niin oma olo oli kyllä kaikkea muuta :D
Järkytin siellä joitakin sanomalla että mulla on laskettuun aikaan enää reilu viikko :D
"Miten sä jaksat vielä olla täällä?" oli yleisin kysymys. Mutta mä en koe siitä mitään pahaa, jos vaan oma olo antaa myöten.

outiko 38+3
 
no nyt on äippäpolille soitettu. arvot oli normaali alat 10 (viite 10-45 ) ja asat 15 ( viite 15-35 ) eli melkein jopa alhaiset, sanoivat. apteekista zyrtekkiä tms kutinan helpottamiseen ja muuten voin odotella ens keskiviikon neuvolalääkäriin asti. ja panadolia pitäs ottaa kerrallaan 2*500 mg tabletti, yksi on kuulemma "lasten annos" :LOL: ja jos kutina siirtyy vahvemmin jalkapohjiin tai kämmeniin, niin sitten arvioidaan tilanne uudestaan.

eli kai tässä voi vähän rauhottua pikkuhiljaa, mahassa bileetkin sen kun paranee :) onneksi!

sissi
 
Mihin se on kadonnu??? o_O
[img=http://4.bp.blogspot.com/_FJkKGeS1OVw/SmF4dcEDywI/AAAAAAAAAJc/V3-O0ohELy4/s320/P7170007.JPG][/img]

Ai, siellähän se! Voi kuinka pieni ja söpö!
[img=http://1.bp.blogspot.com/_FJkKGeS1OVw/SmF4drNL6wI/AAAAAAAAAJk/NFVByVmfc8s/s320/P7170006.JPG][/img]

128,5cm!!! (sf 31-32cm) X-/
[img=http://1.bp.blogspot.com/_FJkKGeS1OVw/SmF4d962evI/AAAAAAAAAJs/cdIwF2mPYaA/s320/P7170005.JPG][/img]


-iinaZ & pieni Kolmonen 36+1
 
iinaZ Söpö massu =)

Bongasin tänään ekat raskausarvet mahassa! He*vetti, kun olin jo ehtinyt toivoa ettei niitä tuu, niin eikö sitten tässä vaiheessa vielä paukahda! Ne on ihan tuolla alavatsalla, en ois ees huomannut ellen ois peilistä kattonut :D
Reisissähän mulla myös on arpia vähän.
Laitanpa minäkin nyt pari kuvaa tältä päivältä..äläkää järkyttykö :D

Tässä ei näy ne mun ihqut arvet, kun ovat niin alhaalla.. (mutta taas napakorun arvet näkyy..ei oo nättiä )


mutta tässä näkyy nuo sivuarvet



outiko 38+3

 
wannabemommy syvä osaanottoni teille :'( Tosissaan hiljaiseksi vetää, ei oikein osaa muuta sanoa...

tyttönen90 ihana kuva vauvan kasvoista! :)

Tuli mieleen tosta autoilusta, en itse enää kovinkaan usein viitsi rattiin lähteä. Lähinnä tohon 5km matkan päähän kauppaostoksille ja kaverille aika-ajoin käymään, voin ajaa, mutta mielellään istun nyt jo jonkun muun kyydissä. Näitä kipuiluita ja supistuksia ja ihme tuntemuksia on ollut jo muutamien päivien ajan, ni tiedä häntä milloin mitäkin tapahtuu.. Mites muilla, ollaanko enää ratissa?

Puheletteko tai laulatteko muut maha-asukille? Itse olen tehnyt tätä jo jonkin aikaa. Puhellut jotain hassua, mutta lähinnä laulanut mm. Tuiki tuiki tähtönen tai Päivänsäde ja menninkäistä, jota äiti lauloi aina meille pienenä. Mieskin yrittää toisinaan tulla laulamaan siihen jotain lauluja. Hänen äänensä (toisin kuin minun) on melko hyvä, mutta sanoitukset on jotain ihan omaa luokkaansa. Hän ei juuri muista lastenlauluista mitään sanoja ja keksii niihin omat sanat :D

iinaZ ihana maha :)

Jaahas, voisi alkaa tekemään tässä nyt jotain yleishyödyllistä :p

Zinnie 38+1
 
Kylläpäs toi eilinen uutinen vetää mulla mielen matalaksi. Mä nimitäin olen hirveästi miettinyt kohtukuolemaa ja miten siitä selviää. Eilinen oli muutenkin niin ikävä päivä. Mun mies saa joskus kerran vuodessa tai kahdessa varmaan migreenikohtauksen ja sit se yrjös jonkun reilu kaks tuntia. Kiva vielä kun on tällänen helle ja mitään ei pysty juomaan. Mä aina säikähdän hirveesti niitä kohtauksia kun pelkään että se saa epilepsiakohtauksen. Se on aikanaan saanut kolme ja mulle on jäänyt niistä hirveä kammo. No mähän tietenkin säikähdin eilen niin että alkoi supistelemaan. No sitten rauhotin itteni ja supistuksetkin meni heti ohi. Onneksi mies oli sitten jo illalla ihan normaali. Mä olen vain vähän hermoheikko.

Aniit ja Vaavitar munkin mielestä olette kyllä todella vahvoja naisia! :hug:

Iinaz nätti masu! =) Mä just tänään mittasin mun vatsanympäryksen ja se on 104cm. Musta se on aika vähän tai tuntuu ettei se juuri ole kasvanut.

Tyttönen ihana kuva! :heart:

Sissihullu hyvä että oli arvot kohdillaan. Kutina on ihan hirveetä. Mulla alkoi yhdessä vaiheessa hirveä kutina masussa kun laitoin Body Shopin rasvaa. Se meni onneksi pois kun lopetin rasvaamisen.

Selälläännukkumisesta kysyin neuvolassa kerran ja mun terkka oli sitä mieltä että hyvin voi nukkua. Mutta se oli tosiaan sen mielipide. Mä rupean aina nukkumaan kyljelläni mutta yleensä herään selälläni silleen et olen jompaankumpaan suuntaan vinossa. Mä nukun normaalistikin paljon selälläni.

Monella tuntuu olevan jo supistuksia tai sitten jopa sektioaika tiedossa. Tinuliko se oli jo maanantaina menossa?! Mulla ei ole mitään merkkejä synnytyksen lähenemisestä. Joka aamu käyn tunnin lenkillä ja pari pientä vihlaisua saan sillä aikaan. Mun yöunetkin on äärettömän hyviä ja nukun 8-10 tuntia yössä. Vessaan pitää nousta pari-kolme kertaa. Mä pidän varmaan pitkään vielä pinoa pystyssä! =)

Tulihan romaani. Aurinkoista päivää kaikille! B)

Päksäkkä 36+4 :heart:
 
Laulamisesta Kyllä mä aina välillä lauleskelen masulle mitä milloinkin. Vakioksi on ehkä muodostunut "Pienen pineni veturi aamulla kerran...". :) Ja aina kun vauveli monottaa mua kylkeen tai liikkuu, niin kommentoin sitä jotenkin.. "Niin..." "Moikka..." "Mitä kulta..."

Mä oon väkertänyt synnärille musaa mukaan. En tietenkään tiiä, tuntuuko sit siltä, että haluais mitään musiikkia kuunnella. Mutta yks levy on nyt James Bluntia ja toisella on suomalaista suht rauhallista musaa. Oottekos miettineet musiikkia?

outiko ja iinaZ Söpöt masut! =)

Jos mä oisin mun äiti ja odottaisin mua, synnytys ois huomenna. :eek: Ja se tapahtuis Pulkkilan terveyskeskuksen ensiavussa (kun ei lähellekään Ouluun asti ehditty).

Mandy ja Aksu 37+5
 
Ihanaa kun ayrinko paistaa =) Oltiin lasten kanssa tuossa lähimetsässä heti aamusesta mustikassa. Nyt uunista just otin mustikkapiirakan, joka tuoksuu NIIN hyvältä :p Noh, ensin syöd. ruoka ja sit herkutellaan :D Pikkasen rupes supisteleen kun siellä mesässä kökin perspystyssä, mut löyty niin hyvät mustikkapaikat et oli pakko.

Tänään sitten meinaan iltapvä. suunnata sinne rantsuun kuunteleen musaa. Eilen saatiin vähän esimakua mm. Popedasta kun tykitti niin kuuluvasti, etten saanut nukuttua.

Mulla on nyt kokoajan synnytys jo mielessä...Mietin jatkuvaan et koskakohan tästä lähdetään?? Ärsyttää kun en saa ajatuksia suunnattua muualle
:headwall: Neuvolan ihana terkka kyllä sanoi ihanasti et jos supistaa yms. mieti positiivisesti, että paikat aukee jne. Ja niitähän tulee :whistle:

Nyt syömään :D

Hellu ja Walma 35+3
 
outiko ja iinaZ, kauniit masut! Mullakin on reisiin tullut arpia ja nyt jännään tuota navan ympärystä kun se näyttäis sille et vois tulla..

Mä en ole kauheasti lauleskellut vauvalle, mutta ollaan kuunneltu sen kans Kotiteollisuutta ahkeraan, saa nähdä mitä tykkää kunhan syntyy kun laitan sen soimaan. Tosi hyvää musiikkia lapselle :D

Sissi, hyvä että arvot oli kohdillaan :)

Mä en usko et selällään nukkumisesta voi suurta vaaraa olla, koska ajattelis että luonto olis järjestänyt sen niin että siitä tulis kaikille tosi huono olo. Mun mielestä tuo on vähän samanlainen juttu kuin se, et äiti ei käänny oman lapsensa päälle. Lähinnä kai tuosta selällään nukkumisesta voi olla itselle haittaa jos painaa suuria verisuonia. Kai? Mulla ei vaan enää onnistu selällään oleminen mitenkään, nousee yrjö kurkkuun mahaan alkaa sattumaan.

Autoilusta, ajelen vielä ihan normaalisti. En ole kauhean innokas kuski niin ei tule mitään kovin pitkiä matkoja muutenkaan ajettua. Ihmeen hyvin pärjään vielä auton kyydissä pitkiäkin matkoja kunhan vaan muistaa vähän kallistaa penkkiä taaksepäin :)

 

Yhteistyössä