(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Huomenia, mä meinasin ottaa sinne tuskaan ihan kolmen päivän lipun ja koitetaan saada tytölle sitten hoitaja. Käyn kattomassa sitten tipottain ne mielenkiintosimmat bändit, aamusta iltaan nyt ei taatusti jaksa sielä enää kiekkua. Mutta kun ei asu kaukana niin äkkiäkös sitä hurauttaa aina pelipaikoille kun mieleinen bändi soittaa. Vaikka siellä tietenkään saman päivän aikana ei saa juosta ulos ja sisälle ja ulos, vaan kun menee niin on sen ajan mitä sit on. Mutta joka tapauksessa sen Megadethin aion käydä kyllä kattomassa, ellen ole jostain syystä synnyttämässä jo ennen aikojani tai muuten makaa puoli kuolleena.

Hooh, mä tossa mietin että pitäiskö käydä läääkärissä kun tämä mun vatsa ei nyt oikein asetu aloilleen. Siis koko ruokatorvi ihan tulessa ja vatsaa puristaa (ylävatsaa) ja koko ajan on ripulilla.... töissä pystyn kyllä olemaan, mutta illat kotona en sitten pystykään enää tekemään yhtään mitään. Eilenkin vaan pötkötin sohvalla ja odotin että kuolo korjaa kun koski niin kovasti tuonne ruokatorveen. Ärrh, eikä lääkkeetkään nyt tietysti pure pitkään aikaan kun se on päässy tulehtumaan. :(
No, mä soitan kohta tonne työterppaan ja kysäsen mitä ne on mieltä, pitäiskö jatkaa töissä vai pitäiskö tässä ottaa vähän rennommin...

Nyt, töitä kuitenkin =)

Mukavaa tiistaita kaikille, täällä sataa taas lunta jota on jo mun puolesta kyllä riittämiin....

runttis ja sytkylä 15+4 (nla15+0)

 
Mamacita Ei siitä mun mielestä tullut mittään ilmoitusta sinne, kun liittyi. Sitte kun kirjoitin seinälle, niin mun omalla seinällä näkyi, että oon sinne kirjoittanut, mutta kun kävin katsomassa ukon tunnuksilla mun seinälle, niin sit sitäkään ilmoitusta ei näkynyt siellä.

Pojat onnistu aamulla runnomaan molemmat mun mahaa. Mutta taitaa toi sintti siellä ihan hyvässä suojassa olla vielä tässä vaiheessa, kun on tilaa vielä rutkasti. Ja onneks on nää pehmikkeet vielä tässä päällä suojaamassa. :whistle:

Täällä väsymystä edelleen... Jostain pitäis jotain extraenergiaa saada. Eipä oo pitkiin aikoihin tullut valvottua yli kymmeneen ja usein on jo jopa ysiltä menty nukkumaan. :snotty: No ehkä se on hyvä nukkuu nyt kun vielä saa. =)

Katjuska ja sintti 15+3 :heart:
 
tulin ilmoittautumaan enkä vaan lukemaan :D

nyt 14+3 eilen soitin varmistaakseni ne tulokset niistä nt veriseuloista .. onneksi kaikki oli hyvin jotenni jo ressailin :ashamed:
nyt oli suhde 1:3450 (kakkosesta oli 1:1340) esikoisesta en muista.. jollakin oli 1:17000 täällä mutta epäilen että hän oli nuorempi kuin minä kun täytän tänä vuonna jo 34.. :whistle:
joten uskompa että meijän lapset on sitten tässä..

HEI MYÖ VOIDAAN MYÖDÄ TUO MEIDÄN AUTO MYÖS SUORAAN.. jos joku lapsperre 2:lla lapsella sitä tarvitsisi..
eli opel zafira 2002 ajettu 143thkm
huollot ajallaan tehtynä,
alusta massattuna,
puolesta välistä alaspäin uudelleen maalattuna,
tosi hyvillä renkailla
ilmastointi täyshuollettuna ja kennosto uuteen vaihdettuna
toimii hienosti jopa pakkasilla myö vaan ei enää mahduta siihen jatkossa kolmen lapsen kanssa.
lisätietoja yv:n kautta!!

vitsi me ollaan etitty työntekijää ens kesäksi meijän farmille mua lomittaan siis mansikka hommia ja elokuusta alkaen kodinhoitohommaa ni YKS suomalainen hakija!! viddius kaikenmaaliman venäläistä, ukrainalaista ja jopa nepalilaista hakijaa ilman suomenkieltä.. ei onnistu.. :/
tosi surullista että työ ei kelpaa.. meillä ois tarjota asuntokin erillisestä rakennuksesta ja no meidän talo on kyllä huisin kauniissa ympäristössä varsinkin kesällä..


Suppis 14+3
 
Heips kaikille! Oon lukenu lähes kaikki viestit, mutta kirjottaminen on jääny vähemmälle, joten ehkäpä voisin koittaa taas ilmoitella itsestäni...

Fyysisesti olo on ollut ihan ok jo pitemmän aikaa, väsymystä ja ajoittaisia päänsärkyjä lukuunottamatta, mutta ongelmia on ollu henkisellä puolella. Välillä tulee ihan järkkyjä itkuromahduskohtauksia, jolloin tuntuu että mistään ei tuu mitään.. Olo on muutenkin aika alakuloinen usein ja tuntuu etten oikein osaa nauttia raskaudesta niin kuin "pitäisi".

Oon kokenut aiemmin elämässäni kaksi masennusjaksoa, ja pelottaa vajoanko taas niihin tummiin syövereihin :(
En enää haluaisi turvautua lääkkeisiin, koska viime kerralla niiden kanssa kävi köpelösti - melkein tuhosin parisuhteeni ja muutenkin elämä lähti ihan väärille raiteille, sen tarkemmin yksityiskohtiin menemättä. Sain kuitenkin lopulta elämäni ja itseni taas kuntoon, mutta nyt huolestuttaa miten saisin itseni pysymään kasassa raskausajan - ja tietysti sen jälkeisen ajan, jolloin voimia vasta tarvitaankin!

Huomenna neuvolassa ajattelin ottaa puheeksi nämä asiat, jos sieltä sais jotain apua... Mistä senkin sitten tietää, että mikä määrä alakuloa ja ahdistusta on normaalia hormoneista johtuvaa, ja missä vaiheessa pitäis oikeesti huolestua voinnistaan? Esimerkiksi tänään ja eilen on ollu ihan hyvä olo, mutta sunnuntaina itkin lähes koko päivän ja tuntui että seinät romahtaa päälle.. Miehellä on ollu kestämistä mun ailahtelujen kanssa, mutta ihanasti on kuitenki tukenu ja sanoo aina että kyllä kaikki järjestyy. Välillä uskon sen itsekin, toisinaan taas en...

No jopas tuli avauduttua, kiitos jos jaksoitte lukea! Mielellään lukisin jos jollakulla on vastaavanlaisia kokemuksia, ja esim mielipiteitä psyykenlääkkeiden käytöstä raskausaikana. Kiitos jo etukäteen kommenteista!
 
Heips,

minäkin itsestäni ilmoittelen, että täällä sitä edelleen ollaan. Fiilis on hyvä ja innolla odottelen mahan kasvua kunnon vauvamahaksi (tällä hetkellä mulla on kauhean turvonnut ja läski olo, varsinkin iltaisin) ja niitä potkuja. En millään malttaisin odottaa että tunnen niitä!! Miltä teillä, jotka ootte jo varmasti tässä tai edellisissä raskauksissa potkuja tunteneet, tuntuu ensimmäiset liikkeet?? Facebook ryhmä voisi minuakin kiinnostaa... tosin vähän kyllä jännittää juuri tuo, että voiko olla varma, ettei kaikki muut tiedä sen jälkeen, että kuulun kyseiseen ryhmään. Yritin tänään noita privacy-säädöksiä tutkia, mutta en löytänyt mitään kohtaa, jossa olisi ollut puhetta ryhmistä ja siitä, miten ja ketkä näkevät mihin kaikkiin ryhmiin kuulun...

Mappis, minä olen kärsinyt myös masennuksesta ja syön parhaillaankin masennuslääkkeitä, jotka toivottavasti psykiatrini antaa jättää pois viimeistään raskauden viimeisen kolmanneksen alkaessa. Periaatteessa näitäkin lääkkeitä, joita syön, saisi käyttää koko raskauden ajan. Silloin vaan täytyy varautua siihen, että vauvalla saattaa olla ekoina elinpäivinään vierotusoireita. Siitä syystä ite haluaisin lopettaa lääkityksen, varsinkin kun olo on ollut erittäin hyvä viimeiset kuukaudet. Joka tapauksessa kannattaa tosiaan puhua asiasta neuvolassa, jos sieltä vaikka sais lähetteen jollekin psykologille tai terapeutille, jonka kanssa vois käydä useamminkin juttelemassa. Itse olen kohta vuoden päivät käynyt psykoterapiassa ja kokenut sen erittäin hyväksi. Oppiii tuntemaan itseään, ymmärtämään tunteitaan jne. Ja masennuslääkkeitä on myös sellaisia, jotka eivät aiheuta riippuvuutta lapselle yms. joten älä pelkää niihin turvautua tarvittaessa. Masennuksessa on kuitenkin kyse myös fysiologisesta tilasta, joka on korjattavissa. Jos edelliset käyttämäsi lääkkeet aiheuttivat ongelmia, kannattaa ehdottamasti lääkärin avulla etsiä sellaiset, jotka itselle sopivat. Minulle käyttämäni lääkkeet ovat sopineet hyvin, en ole huomannut mitään negatiivisa sivuvaikutuksia, paitsi alun parin viikon huippaus, joka on tavallista.

Tällaisin ajatuksin. En jaksaisi millään odottaa, että saamme vauvamme syliin. Ja nyt vasta viikkoja koossa 14+1... millä tää aika kuluu?? ;)

Alppiina ja rakas 14+1
 
Kiitos Alppiina! Tuntuu lohdulliselta lukea kohtalotoverin kokemuksia. Hyvä että sulla on ollu parempi olo, ja että oot löytäny sopivan lääkityksen. Toivottavasti kaikki menee hyvin jatkossakin ja uusi elämänvaihe tuo paljon iloa ja onnea!

Joo, parempi varmaan avata suunsa ajoissa ja kertoa ongelmistaan, kuin märehtiä niitä itsekseen. Mulla on vaan aina ollu aika vaikeeta puhua asioistani ulkopuolisille, mutta yritän nyt asennoitua uudella tavalla. Onhan se niinkin, että ammattilainen, joka ei tunne asiakasta etukäteen, osaa nähdä asiat ihan eri näkökulmasta kun ne omat läheiset. Kun ei niitäkään aina jaksaisi vaivata murheillaan...
 
Neuvolassa kaikki hyvin. Painoa ei ollu tullut viime neuvolakäynnistä yhtään :eek: vaikka olin ihan varma,että ainaki pari kiloa tullu ku masuki alkanu nyt kasvaa... No ehtiipä tuota painoa vielä tullakkin varmasti ihan tarpeeksi :) Esikoisen odotusaikana oli tähän mennessä painoa tullu jo 6kg lissää,huhuh...

Oltiin pojun kans pihalla 1,5h ja oli yllättävän lämmin tuola auringonpaisteessa tos päivällä.

Nyt päiväunille!
 
Täällä taas poksutaan tänään. Vointi on hyvä, vaikka viikonloppuna joutuikin urakoimaan lumitöitä ja polttopuita. Masussakin tuntuu asukki vaan kasvavan kun mahakin kasvaa ja liikkeet tuntuu oikein kunnollsina potkuina ja muksauksina. Mammavaatteita oon yrittäny etsiä ja varmaan viikonloppuna on taas suunnattava ostoksille. Ei noista normi vaatteista enään kovin montaa paitaa veny tuon masun peitteeksi.

Mutta tää lumi ja talvipakkaset alkaa kyllä riittää nytte! |O

Sintyli rv 17+0
 
Raptorin comebackin ja 18. raskausviikon kunniaksi liitin pitkästä aikaa läppäriini vahvarin ja kajarit :p

Eikös ne vauvelit ala näihin aikoihin kuulemaan ulkomaailman ääniä? Seppo saakin sitten aimo annoksen HIPHOPHIPHOPHIPHOPMUSIIKKIIIIAAAAA!!! :LOL:

Voi raukka parka, minkälaisen äitin sekin on saanu...

Nacu + Seppo 17+0
 
UPPISTA!

HÄH, oltiin ekaa kertaa toiselle sivulle tiputtu!!! |O Toivottavasti porukka ei ihan kokonaan katoa sinne FB:n puolelle... Ite ainakin yritän käydä kaikkialla naputtelee kuulumisia silloin ku niitä ei ole ja on...

Flunssa puskee päälle, YÖK!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alppiina:
Heips,

minäkin itsestäni ilmoittelen, että täällä sitä edelleen ollaan. Fiilis on hyvä ja innolla odottelen mahan kasvua kunnon vauvamahaksi (tällä hetkellä mulla on kauhean turvonnut ja läski olo, varsinkin iltaisin) ja niitä potkuja. En millään malttaisin odottaa että tunnen niitä!! Miltä teillä, jotka ootte jo varmasti tässä tai edellisissä raskauksissa potkuja tunteneet, tuntuu ensimmäiset liikkeet??
Esikoisesta likkeet tuntu semmosena "kuplimisena", mutta jo viikossa ne vahvistu ihan selviksi muksahuksiksi. Tässä raskaudessa oon liikkeet tuntenu jo noin pari viikkoo, ja alusta asti ollu semmosta selvää muksimista. Päivä päivältä liikkeet tuntuu enempi ja selvemmin :heart:

Marlin ja "nimetön" 17+0

Aika jännä että tälle toiselle asukkaalle ei meinaa millään löytää mahanimeä, ku esikoiselle se keksittiin melkeempä heti. Suorastaan ärsyttävää :kieh:
 
Hei vaan kaikille minunkin puolestani!

Ollaan flunssaa sairastettu esikoisen kanssa niin kaikki ylimääräinen aika on pitänyt levätä enkä siis tännekään ole ehtinyt kirjoitella. Lukenut kyllä olen.

Liikkeitä en vielä ole tuntenut. Dopplerin käyttö varmasti vähenee sitten kun liikkeet tuntuu, niin kävi esikoisenkin kanssa.

Mun maha on ryllähtäny ihan tosissaan! Kait tää on turvotusta, ei kai se maha nyt yhdessä yössä kasva! Ja näin aikaisin vielä :whistle:

Facebookin ryhmään en uskalla liittyä ainakaan vielä, jos siitä jokin merkintä sit näkyykin. Moni kun ei vielä tiedä tästä.

Eipä tässä muuta.

MiljaK ja napero 15+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiljaK:
Facebookin ryhmään en uskalla liittyä ainakaan vielä, jos siitä jokin merkintä sit näkyykin. Moni kun ei vielä tiedä tästä.
Äkkiä ennen nukkumaan menoa tuun kommentoimaan, ni katoin profiiliani miehen tunnuksilla ja kun kaivo esiin "tiedo" ja sieltä kohdan ryhmät, joissa jäsenenä, niin on näkyvissä. Ilmeisesti sit ei näkyis, jos olis kokonaan salattu ryhmä, mutta siihen ei voi pyytää liittämään vaan pitää saada kutsu ja menee aika vaikeeks, kun ei tunneta toinen toisiamme muuta ku palstan kautta..


Pakko hehkuttaa; Hammaslääkärissä oli kerranki kaikki kunnossa, seuraava tarkistus 2v päästä!

Öitä!

 
Täällä sokerien mittaus ja ruokavalion syynäystä...

Eilen sain hyviä arvoja (paitsi paasto ja sen jälkeinen)
Tänään aamulla oli paastokin juuri, ja juuri viitearvon alapuolella :D
Saa nähä miten toi toinen arvo sitte :/

Mäki haluan jo tuntee liikkeet... :D :D

Täällä esikoinen kuumeessa, ollu sunnuntaista lähtien :(
 
Huomenta ! Väsyttää ... nuorimmaisella on hieman kertynyt tuota univelkaa noiden hampaiden tulon aikana ja eilen nukkui illemmalla päikkäreitä 4 TUNTIA !!!! Joo ja heräsi sitten siinä 8 aikaan illalla ... no katselimme itsekin telkkaria ja nuorimmainen rauhoittui takaisin untenmaille puol 11 aikaan ja kun mä menin sänkyyn klo 11 , niin en meinannut saada unta kun neiti kuorsasi siis todella kovaa :LOL:
Ja aamulla herätys normaalisti kuuden aikaan .... :headwall:

FB , mä ainakin tykkään täällä jutella enemmän , tuskin kaikki kuitenkaan siirtyy tuonne FB-keskustelujen puolelle ja täällä kun ollaan kasvottomia muille ,siis myös vieraileville lukijoille ... ja moneen kysymykseen saa vastauksia :)

neitim
 

Yhteistyössä