(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Ultrassa käyty ja saatiin aikamoinen uutispommi, kaksoset tulossa!
:heart: :heart:
Kätilö kutsui ensin yhden lääkärin tarkistamaan onko kyseessä yksimunainen vai kaksimunainen raskaus, kun ei itse saanut selkoa. Eka lääkäri joutui kutsumaan paikalle vielä kollegan, joka oli sitten sitä mieltä, että kyseessä on kaksimunainen raskaus. Hyvä niin, toivottavasti ei muutu matkan varrella tuo tieto.

Ei oikein voi käsittää koko asiaa todeksi vielä... :whistle: Jostain kumman syystä meillä oli miehen kanssa kyllä aavisteluja, että voisi olla monikkoraskaus kyseessä. En kyllä sitä toivonut, kun ajattelin etten siitä selviäisi, kun ennestäänkin on jo kaksi lasta. Mutta kyllä nyt kieltämättä tuntuu aika makeelta. Ja pelottavaltakin samaan aikaan. Taidan olla vielä shokissa!

Pituutta A:lla oli 62 mm (vastaa ikää 12+4) ja B:llä 61 mm (vastaa ikää 12+5). Kuukautisten mukaan tänään on menossa 12+1 ja laskettu aika pysyy sen mukaisena eli 19.8. Tod. näköisesti syntyvät kuitenkin aikaisemmin, ehkä jo heinäkuun puolella. Päällekkäin köllivät ja olivat vaan niin suloisia! Niskaturvotusta ei mitattu, mutta kaikki näytti olevan muuten ok. Istukan ymmärsin olevan takaseinässä, mutta sitä ei kyllä kirjattu vielä neuvolakorttiin.

Muut kaksosten odottajat: kutsutaanko muualla A-vauvaa "Aatuksi" ja B-vauvaa "Peetuksi"? Täällä PKKS:ssä tehdään niin.


sirri81 ja Mappis sekä muut migreenistä kärsivät: Mulla yleensä helpottanut migreeni raskausaikana, mutta ilmeisesti tämä kaksosraskaus teettää nyt sitä, että joudun kärsimään siitäkin vaivasta. Panadolista ei todellakaan ole minkäänlaista apua, mutta Panacod helpottaa ja sitä voi käyttää raskausaikana. Se on reseptilääke. Seitsemän Panacodia oon joutunut ottamaan tän raskauden aikana... :(

Wanamo & Aatu ja Peetu 12+1
 
OOlipalut vilkasta keskustelua tänään =)

Tervetuloa uudet mukaan :wave: ja onnitteluja kaikille, jotka ultrasta hyviä kuulumisia olivat saaneet. :heart:

Ja paljon kärsivällisyyttä niille, jotka joutuu epätietoisuudessa olemaan :hug:

Nimistä Pientä fiksausta vaille valmiina meillä molemmille vaihtoehdoille. Pojan nimee ei ihan oo lukkoon lyöty. Ja meilläkin oma omituinen kaavamme noiden nimien suhteen löytyy, että varmasti ois hankalampaa. :kieh:

No nyt mä sitte unohdin mitä muuta te ootte jutellut. :whistle:

No ainakin vessassa ravaamisesta, niin kerran kaks yössä saa käydä :kieh:

Täällä ei mitään ihmeellistä. Pientä vuotoa oli tossa lemmenleikkien jälkeen, mutta varmaan tuli vaan kohdunsuulta, kun ei ainakaan nyt oo vuotoja enää ollut. Vaikka nää on mulle tuttuja, niin aina ne vähän pelästyttää, etenkin kun ei niitä sydänääniäkään saatu kuuluviin neuvolassa. No toivottavasti tiistaina kuullaan. :)

Katjuska ja sintti 12+6 :heart:
 
käyn vain merkkailemassa ja tietysti onnittelemassa kaksosuutisista :flower:

tässä tämän iltaa pohdiskellut, että pitäisikö sitä kuitenkin varata aikaa yksityiselle jos saisi ennen sitä äpolin aikaa. on niin kokoajan mielessä tuo masuasukki, että ei tästä elämästä meinaa tulla yhtään mittään... tai sata eri ajatusta pyörii mielessä ja rupee jo itteeki ahdistamaan... en tiiä. jos sitä lähtis nukkumaan, että sais pään tyhjäks :)

kauniita unia kaikille :D
 
Pika visiitti, tänne ei mitään uutta!

Onnea Wanamolle tuplista ja tietysti kaikille muillekin hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Matilda84 Eikös me elokuun alkupuolella lasketun ajan omaavat olla jo toisella kolmanneksella, vai pätkiikö minulla nyt? Jotenkin muistelin et toinen kolmannes alkaisi jo tuossa rv 12 jälkeen!

Mulle sanotiin muuten tuosta ekasta neuvolalääkäristä, ettei sitä välttämättä tarvitse, kun yksityisellä ultrassa käydessä on tehty jo sisätutkimus. Meen siihen kuitenkin varmuuden vuoksi, kun epäilisin et siihen mennessä on taas tullut jo tuhat ja yksi kysymystä lääkärille :D :D

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!!

Ruuth ja Muru 12+5 (joka selvisi seulasta ihan hyvin tuloksin) :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
täällä oireena huippaus aina raskaana ollessani ... eikä helpota ei sitten millään ...
Juu jos olis ollu poikien odotusaikana samaa, ni en olis moksiskaan, mutta on ihan "uus oire". Maanantaina neuvolaan tarkistuttaa verenpaine ja hemppa, josko sit olis vähän viisaampi, et mikä aiheuttaa tän. Välillä jopa ihan istuessa heijaa päästä, mut yleensä just noustessa tai kumarrellessa.

Harrstuksista. Piti vielä tänään käydä kokeilemassa ratsastusta, mutta jätin väliin kun jo pelkkä rattikelkan kiskominen tuntu ikävältä. Että seuraavaks sitten syksyllä, kunhan jälkitarkastuksessa saa luvan.

Sokerirasituksesta. BMI:n takia joudun käsittääkseni automaattisesti siihen. Poikienkin kans olin ja arvot oli hyvät. Että sikäli harmittaa, jos taas "turhaan" joutuu käymään. Ajattelin kyllä, että jollei ole tarjolla KYLMÄÄ ja kolan makusta se litku, lähden kävelemään. Minä en sitä kirkasta p*skaa juo, vaikka pakotettais :x Kahdesti kokeillu, onneks viimeisin oli sitä kolaa, sen sai jopa ihan ok alas.

Matilda mulla ilmeisesti hiiva oireili siten, että viikko sitten torstaina tuli sellasta vanhaa rusehtavaa verta, kun vessassa kävin. Meni ohi, mut lauantaina aamupäivällä (seksin jälkeen) tuli ihan kirkasta verta. Hiivaksi päättelin, kun oli lääkäri maininnut lievästä kokkareisuudesta reilu viikkoa aiemmin neuvolan tarkastuksessa. Aiemmin mullakin on hiiva oireillu just kutinalla ym. Soitin päivystykseen tuosta lauantain vuodosta ja kätilö arveli kans hiivan aiheuttamaks. Lääkityksellä meni ohi eikä mitään vastaavaa enää ole ollut. Kätilö myös muistutti, että ei kannata huolestua turhasta. Oireet on vakavia, jos vuoto yltyy (tarvii sidettä) ja tulee kipuja alavatsaan tai -selkään. Vaan säikähtäähän sitä kaikkia ylimääräsiä vuotoja.. Apteekista tuli ohje, et vaan Canestenia voi käyttää ja sitäkin ilman asetinta.

Wanamolle tuplaonnittelut ultrakuulumisista!

Töissä kakkaa kaatuu niskaan ja ihan kaikki ärsyttää.. Ja ei, en ole ainoa joten tuskin johtuu hormoneistakaan ihan kaikki harmistus. Vaan eipä tuolle tilanteelle kukaan tunnu olevan halukas tekemään mitään, suurin osa kun on lähtöisin esimiehestä ja sen taidoista (tai taidottomuudesta?) johtaa.. Että kukaan ei halua ottaa syitä niskoilleen, jos nostaa kissan pöydälle. Jollen olis jäämässä kohta äippälomalle, alkaisinkin melko varmasti katella uutta työpaikkaa, mutta kukas mut tässä tilassa haluis palkata? Eli tuolla sinnitellään ja sit mietitään uusiks, ku tulee aika palata hoitovapaalta töihin.

Oon jumittanu koko illan koneella tehden vähän sitä sun tätä. Mies on viel ens yön töissä ennen viikonloppuvapaata, joten eipä ole seuraa siitäkään. Nyt pitäs kiskasta pyykit narulle ja mennä nukkumatin seuraks. Väsyttäs vaan niin, ettei yhtään huvittais pyykkien laitto.

Kepsukka ja masukki 17+0 (tai 17+1 jos ihan tarkkoja ollaan, nyt on jo lauantai ;) )
 
Huomenta, huomenta :wave:

Kahvia sisuksiin ja suihkuun...Ja sitte sinne ultraan!!!! Sanoin eilen jo työnantajalle, että jos tulee huonoja uutisia niin en taija tulla sitte töihin :ashamed: Mutta toivotaan nyt että siel kaikki olis hyvin :heart:

vauvis 11+5
 
wanamolle onnea tuplista!! :heart: :heart: :flower: :flower: Onks teil suvussa kaksosia, entäs muilla kaksosten odottajilla?

Meil ei oo kuin miehen puolelta, et isänsä serkuista kai parit on. Mut serkkuja onki sit siihe suhteutettuna tosi monta. Ja mie oon joskus haaveillu tuplista, mut en tiiä.. Vois olla et jos tosi paikka eteen tulis ni olisin aika pulassa.. Toki sitä selviäis, mut joskus mietityttää tääkin, et millasta härdelliä siittä tulee ku ikäero on 1v4kk. Saati et tulis kaksoset.. Eli juu, mulle sopi mieluiten tää yks :D

Onnea ultraan vauvis! :hug:
 
Vauvahaaveita,onnea ultraan :flower:
Vanamolle tupla onnittelut :heart: :heart:
Pissalla juoksen yöllä n 2h välein |O

Ja nyt kaikki flunssan lievityskeinot kasaan :snotty: Mulle iski sitten kunnon flunssa,nenä vuotaa,yskittää ja kurkku karhea kuin raastinrauta :| Yöllä olin aivan tukossa ja paha olla....
Panadol hottia yritän tässä kitata naamaani aamukahvin sijaan,mutta on niin pahaa että :x

Niiskuttava evi-ta,seitsikko ja bonuskasi rv 13+
 
evi-ta kohtalotoveri täällä. Mä luotan kuumaan mustaherukkamehuun ja valkosipulin kynsiin varpaiden välissä. Ja nenähuuhtelukannu=sarvikuono on käytössä aktiivisemmin

Wanamo wau, aika ylläri!!

Kepsukka kuulostaa kurjalta tuo työjuttu. Toivotaan, että aika kuluu nopiaan ja että on tarpeeks hyvä "työrauha"

Lääkärineuvolaan meen, vaikka tosiaan tuo alkuraskausultra ja tutkimus sen vois korvata. Oiskos se ollu kuun puolivälin tienoilla. Kiva tsekata milla tolalla asiat on, vaikkei tuo sisätutkimus lempitutkimuksiin kuulukaan ;)

mutta maanantaina ultraan... jänskättää ja hykerryttääkin

Maha on pullahtanut ulos, tasamatkapönkkänä, mutta ihan selkeenä.
Etutaskuhupparit piilottaa vielä, muuten ei oikein enää onnaa..
Ens viikonloppuna juhlat, jonne ei hupparilla mennä, joten tulee nyt sit julki.
Olisin mieluusti odotellut tonne hiihtoloman tienoille, että olis se viikko 15. (en tiedä miks se tuntuis hyvältä )
Samoin mulla on ollut ajatus, kuinka itse saisin kertoa "koska haluan" ja "niinkuin haluan" kaikille. Eihän se ole mitenkään mahdollista, mutta jotenkin mua vaan ärsyttää-kin, kun tieto sitten lähtee kulkemaan. kai johtuu osin siitä kun on nyt visusti koitettu pitää hyshys (ja kai myös kun oon vähän ehkä sellanen kontrollifriikkikin :D ).
Ja sit on miettinyt (ihan tyhmää joo, tiedän), että kuinka moni voi loukkaantua, jos en oo kertonut niille ite ja ennemmin kuin tuo ja tuo on saanut tietää.. Eikä mun oikeesti tarvis joutua tällasia miettimään, mutta onpahan tullut mietittyä.. :headwall:

Månsku ja Muumi
(, joka ei maanantain ultrassa toivottavasti enää ole Muumin näköinen :LOL: )
12+0 POKS POKS
 
Vanamolle onnittelut tuplista :heart:

Me kerrottiin pojalle tosiaan viikko sitten lauantaina ja hyvin on tieto sitä kautta kulkenut=) Tosin ajattelin että on vähän niinkuin pakko, kun muuten poika olis ihmetelly kui äiti mittaa sokereita.

Oma masu ei oo vieläkään pullahtanut niin että siitä huomais. Läskimakkaroilta nuo vielä mun mielestä näyttää, no kai se masu sieltä ajallaan tulee. Toisaalta vois olla ihan kiva kun tulis vasta joskus maaliskuun puolella työhaastattelun jälkeen.

Maijamehi ja Toukka rv 14+6
 
Matilda84
onnea tupla uutisista :heart:

Mulla on ihan outo olo ala-vatsalla koko ajan. En oikein osaa sanoa mutta juilii menkkamaisesti vähän koko ajan.eilen ku menin nukkuu tuli ihan kunnon menkkakivut,ei ollut ees aaltomaista vaan sellasta koko aikaista ja kovaa. Vuotoa ei ainakaan vielä ole tullut lisää sitä outoa joten tässä nyt ihmettelen. En tiedä ,jotenkin tuntuu että pamahtaa taas saigonit jos lääkäriin soitan. Vähänkin kun tekee jotain tuntuu kyllä heti ala-vatsalla.
Sitten on alkanut häpyluun kipu, ihan tajuton kipu välillä.Sellainen vihlonta.
Mä oon taas vaan valivalivali päällä,ärsyttää oikein.
Sykkeet löyty taas aamulla onneksi.

Matilda ja MarjoPirjo rv 14+1
 
Olisko sulla Matilda ollut supistuksia. Mulla on häpyluu sattunut jo monta viikkoa. Paikallaan kun on niin on hyvä, mut kun lähtee kävelemään niin heti sattuu. ei yhtään kivaa.

Vielä reilu viikko ja sit pääsee neuvolaan, kauhulla kyl odotan et kuinka paljon on nyt tullut kiloja lisää. Vaikka viimeks kyl oli melkein kilo lähtenyt. Toivotaan kuitenkin ettei olis yhtään tullut, ku yhtään ei tarvis vielä tulla. Tarvii varmaan ettiä oma vaaka jostain..

Maijamehi ja Toukka rv 14+6
 
Hei taas! Aamupala syöty ja hyvin maistui. Täällä alkoi sitten kauhia lumimyräkkä. Pihalle ei kovin mielellään mee.

Ite olin eileen siellä ultrassa ja kaikki kunnossa, vauva vastas viikkoja ja turvotusta 1.2mm. Verikokeet piti ottaa uurestaan, kun viimmeksi oli otettu päivää liian ennen. Kun ei oltu viikoista varmoja. Kuulemma soittelevat jos jotain hälyyttävää löytyy.
Istukka on takaseinässä ja osittain vielä kohdunsuun päällä, mutta kaippa se nousee niinkuin tuon keskimmäisen orotukses.

Meillä on kummallakin poijalla alkaa samalla kirjaimella nimi ja hyvin saman tyylinen. Tulevalle ei tuu samalla alkavaa nimiä, kun niistä ei oo enää hyviä vaihtoehtoja. Likalle olis nimi, mutta poijalle kovas hakuuses. Mutta nimihän voi vaihtua, kun tulokkaan näkee. :heart:

Mä oon töissä kotihoidossa (lähihoitaja) ja oon onneksi vakituinen niin ei tarvi murehtia mistään töihin paluista ja sitä, että pienellä ajalla soitetaan töihin. Rakastan työtäni valtavasti, on monipuolista ja vaihtelevaa työ ja saa vaikuttaa ite mitä tekee ja miten.

Väsymystä on ilmassa erelleen toivottavasti pian loppuu. Iltaisin niin väsyksis ettei jaksa mitään.

Mulla on tuo hiiva ilmenny kokkaraisena vuotona ilman kutinoita mitä yleensä on. Ja mulla myös tullu verta.

Hyviä vointeja kaikille!

Elli Ja Öttis 12+6
 
Moi taas pitkästä aikaa! :wave:
Viime keskiviikkona kävin ultrassa ja pikkuinen olikin pikkuisempi mitä oletettiin. Sikiöstä ei saatu mitään mittoja otettua. Ja tietokone antoi viikoiksi 10+5. Ja tietenkin mä kävin niissä sikiöseulonta verikokeissa heti kun se oli mahdollista, joten niistä tuloksista ei sit ollu mitään iloa, kun ne oli nyt sit liian aikasin otettu. Kävin sit heti ultran jälkeen uudestaan antamassa verinäytteet. Ja sain uuden ultra-ajan parin viikon päähän. Menin vielä lupautumaan "koepotilaaksi" seuraavalla kerralla. Eli siel on sit ilmeisesti useampi opiskelija ja sit niiden opettaja (joku eläkkeellä oleva ultraaja-guru). Saapa sit nähdä montako siellä on mun haaroväliä tonkimassa. :LOL:
Muuten täällä menee ihan mukavasti. Ei (edelleenkään) mitään oireita, joten helpolla oon päässy. Töissäkin ja muillekin on nyt julkaistu suuret uutiset.

Mun lasketun ajan vois sit muuttaa etusivulle (voi olla että muuttuu vielä seuraavassa ultrassa taas). Eli laskettu aika olis 28.8
 
Täällä kans yks :snotty: ilmoittautuu. Karsee flunssa ollu koko viikon, sitä se tiesi se kolmen päivän kauhee päätauti. Kun se loppu niin alko flunssa. Nenu tukossa ja mullahan aina tulee sit korvatulehdus kaupan päälle ku on lapsuudesta saakka korva vastustanu, joten maanantaina varmaan sit lääkekuuri..alkaa tykytteleen siihen malliin korvassa.

Töissä taas kävin ja huh mikä keli, lunta tullut sikana ja oli todella kiva jakaa postia :kieh: kaikki peräkylän tiet oli auraamatta ja välillä jumitti..mut onneks en ajanu mettään. Ei tee hyvää enää tuo monta tuntia auton ratissa istuksiminen ja nostelu/kantelu/kurkottelu..huoh..alamahaa kivistää ilkeesti. Jäi lauantaisiivotki tekemättä, ei oo virtaa ja maha on kipee/kireellä..Jos illalla pikkasen imurois ja pyyhkis lattiat mattojen välistä. Huomenna taas tuonne taipaleelle..jospa ne armahtas mua lääkärineuvolassa torstaina..ei jassais tuota hommaa enää. Eka raskaudessa oli Kelalla asiakasneuvojana ja tykkäsin todella paljon hommasta! (vaikka satoihan sitä kakkaakin välillä niskaan :xmas: ) mutta se työ sopi hyvin, ja pystyin oleen loppuun saakka duunissa, pyöräilin joka päivä 10km töihin ja takas, supistelusta ei tietookaan. Mutta niin se vaan kroppa muuttuu raskauksien myötä eikä todellakaan parempaan suuntaan. Kohta alkaa ne ihkut lonkkavaivat varmaan jne.

Onnea Wanamo tulpauutisesta!! Ja muillekin onnea ultrakuulumisista!!

Tää flunssa vie kyllä voimat totaalisesti..plaah..kukahan meillä laittaa tänään ruuan ja ruokkii lapset..

Nyt hetkeksi lepäämään jos jaksais tälle päivää sit jotain..

Jonnuli ja hipsu 14+6 :heart: huomenna taa poksuu!!
 
Tulin kertomaan, että mulla oli ultrassa kaikki hyvin (Kävin tarkastuttamassa torstaina, kun ei saatu neuvolassa sydänääniä kuulumaan). Kiitos vaan positiivisista kommenteista/ tarinoista ainakin neitim ja runttipulla, auttoivat ensihätään... =) Nyt voi taas hetkeksi huokaista helpotuksesta, enköhän mä taas kohta keksi jonkun paniikin aiheen :)
 

Yhteistyössä