** Elokuiset elohiiret tammikuun tuiskeessa **

Heips taas!

Täällä onkin taas juttua riittänyt :)

Rokotteesta viime vuonna otin sikapiikin, koska sairastan astmaa. Nyt en ole edes miettinyt otanko vai en. Pitää varmaan kysellä asiasta seuraavalla neuvola kerralla ja päättää sitten.

Veriseulasta haluaisin tietää, että otetaanko verikokeet siis äidistä vai alkiosta? Tyhmä kysymys, mutta on pistänyt mietityttämään. Otin lähetteen veriseulaan viime neuvolakäynnillä ja neuvolan täti sanoi, että voin sitten vain sanoa etten halua sitä ottaa, jos mieli muuttuu.

Huonovointisuudesta huono olo on nyt muuttunut lähes koko päiväiseksi : / Onhan se hyvä että on oireita, ei ainakaan tarvitse epäillä. Tosin pelästyin eilenaamulla, kun tajusin etten herännyt yöllä vessaan niinkuin joka aamu sitä ennen raskauden aikana :LOL: No, viime yönä tuttu kuvio palautui.

Menkkamaisista kivuista täällä niitä on ollut lähes koko raskauden ajan. Tuntuu nimen omaan vasemmassa reidessä, johon menkkakivut mulla on aina säteilleet. En ole jaksanut asiasta huolehtia. Olen vaan ajatellut, että jos menkka kivut säteilee sinne, niin voihan kohdun kasvukivutkin sitten säteillä ihan yhtälailla.

ON: Toissapäivänä erehdyttiin hakemaan grilliruokaa, kun ei jaksettu laittaa mitään ruokaa ja se sitten kostautui mulle seuraavana päivänä aivan järjettömän pahanaolona :(
Viime kerralla kun astmalääkärillä kävin ja kysyin lääkkeiden sopivuudesta raskaana ollessa, niin hän kertoi myös että astma voi joko parantua, huonotua tai säilyä muuttumattomana raskauden aikana. Tänään olen ainakin yskinyt ihan kamalasti, että toivottavasti ei nyt alkaisi huonotumaan :( Muutenkin on vaikea astma, jonka oikea muoto selvisi vasta viime vuonna ja kesällä sain itseni uusilla lääkkeillä ensimmäistä kertaa elämäni kuntoon. No, kaippa sen vaikeamman astma-vaiheenkin toisaalta kestää, kun palkinto on jotain uskomattoman ihanaa :)

Voimia kaikille huonoon oloon ja väsymykseen! :hug:
 
Leo81 meiltä ainakin kysyttiin että mitataanko niskaturvotus. Katsoohan ne kuitenkin muutakin siinä ultrassa kuin sen vaikka sitä np-ultraksi sanotaankin.

Koitan tulla kommentoimaan vaikka huomenna. 18 päivää aikaa eikä mistään asunnosta mitää tietoa!

Päksäkkä 11+4:heart:
 
hopeful86 Sikiöseulonnat otetaan äidin verestä. Nimi kyllä tosin on hieman hämäävä.

Mulla tuntuu tuolla mahassa jotain surinaa/sirinää semmosta pientä välillä. Hauskan tuntuista. Eilen illalla jostain syystä ei ollut turvotusta ollenkaan ja kylläpä tuntu maha pieneltä, mut nyt se pallo on taas takas :whistle:
 
Neuvolakuulumisia:

Näin... Kävin tänään neuvolassa. Sain sitten oikein liikkumisohjeita ja kehoituksen syödä päivisin keskittyneesti vaikka vain hedelmiä, kun olen läski ja mulla on taipumusta lihoa niin herkästi(sain molemmissa aiemmissa raskauksissa joo yli 30kg, mutta ne myös lähtivät ilman laihduttamista..). Ihan suomalainen th.... bmi 26.56 eli lievää lihavuutta joidenkin laskureiden mukaan, en mä tikku ole, mutta en itseäni ole lihavana pitänyt ja isäni oli aivan :confused: kun asiasta kerroin. No mä sitten olen läski, mikäs siinä. Mieltä ylentävää kerrassaan.... MUOKS: Ja painoa ei siis ole vielä tullut yhtään...

Sitten.... neuvolassa kesti 1,5h!!! Siis vittu mua alkoi ottamaan aivoon jossakin vaiheessa. Tentattiin miljoona viisisataatuhatta asiaa ja kysyttiin ihan lomakkeessa: Kuinka monta annosta tarvitset päihtyäksesi? Siis mähän EN alkoholia käytä jos olen raskaana enkä päihdy muutenkaan, kun en juo kuin max sidukan... Ja sitten onko mulla ollut sitä ja tätä....olenko kokeillut sitä ja tätä ja tota.... onko masennusta.... plus kaikkea muuta pasteijaa.... ja loppukysymyksenä: Tunnetko tarvetta tulla puhumaan miehesi päihdeongelmista? Jep... no niitä meillä ei ole kyllä....
Vältä sitä ja vältä tätä.... aargh!
 
Onnea taas kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart: ja tervetuloa uusille :wave:

Seulonnoista
, ei olla vielä päätetty mitä tehään :rolleyes:, esikoisesta ei otettu mitään, nyt ei tosiaan vielä tietoa... En tiiä pystyisinkö raskautta missään tapauksessa keskeyttämään, mut toisaalta sit ois hyvä tietää etukäteen jos jotain ois.. Mutta kun.. No, sen näkee..

Miuski00 jaahas, taas näitä terkkareita.. Mä oon iteki tosiaan terkkari ja voin sanoa et unohda ainakin puolet, mitä noista painoasioista hössötti.. :hug:

Pahoinvointi on EHKÄ vähän vähentynyt, aamusin oksennan kyllä mut päivät on vähän parempia, tänään jopa uskaltauduin ruokakauppaan yli parin viikon tauon jälkeen :D

Kivuista, mulla on ollu kaikenlaisia mahakipuja koko ajan, milloin milläkin puolella kerrallan ja missäkin, myös noita navan kohdalla olevia.. Oli esikoisestakin joten en oo kovin huolissani, silloin jopa yöllä heräsin kipuihin tuskan hiessä..

Ja loppuun mahakuvaa :LOL:

 
Ihana pieni masu Huikkis! Itselläni ei mitään näkyvissä. Ja painoki putoilee vaikkei kyllä sais. Luulis et alkais maha kasvaa jo sen takia et en juuri sohvalta nouse, mut ei. Höh. Sais tulla maha vähän aikasemmin ku viimeks vasta puolenvälin jälkeen...

Tervetuloa uusille! Ja bambinoko, olipas outoa ettei sitä plussaa tullu. Joskus noita juttuja kuulee että testit on negaa vaikka menkat on myöhässä paljon. Mut itse en yhtään tunne kenellä noin olis käyny. No, onnea plussasta :)
 
Ai niin ja mulla ekassa raskaudessa terkka sano et vähintään 16kiloa pitää tulla. Vaikka en siis ole alipainoinen, vaan bmi on 19. Aika hassu vaatimus musta oli. Enkä edes pystyny sitä täyttämään kun 12kg vaan tuli...
 
Moi!

Huiiii huomenna on sit se ultra voi kauhistus! Viikon mä olen sitä odottanut, että tule tule keskiviikko ja nyt kun se tulee niin tekis mieli vetää jarrut päälle. Se voi niinku olla , että tää on viimeinen päivä, että olen raskaana auts. Koko ajan olen pyöritellyt päässä, että olisko se syke pitänyt näkyä jo 6+1 no huomenna sen sit tietää.
Tulen sitten huomenna kertomaan , että miten kävi.....
Sitten voin taas pohtia enemmän possupiikejä ja muita juttuja jos kaikki hyvin.

Oon muuten hikoillut kun possu pari päivää onko se jokin raskausoire ?

T: Leppis 7+1
 
Iltaa.
Onnea kaikille ultrassa käyneille ja hyvien uutisten saajille! :)

Maami86 ja mammy: minulla myös reumalapsi, tämä nuorempi 5v, tai no maaliskuussa jo 6v mutta kuitenkin.. Oli vajaa 2v kun reuma todettiin. Tällä hetkellä hyvässä vaiheessa, reuma oli aika agressiivinen, juostiin jatkuvasti paikallishoidoissa ja kaksi kertaa viikossa fysioterapiassa, eli eka vuosi oli rankka. Sitten oli pakko aloittaa biologinenlääke Remicade, se auttoi. 2 vuotta tyttö sai sitä ja nyt viime vuoden lopussa lopetettiin, kun kahden vuoden aikana ei ollut yhtään tulehdusta.
Nyt on toinen nilkka ollut hieman turvoksissa, muttei ole kipeä, joten vielä saatiin armonaikaa, ettei Remicadea aloitettu uudelleen. Toivotaan ettei tarvitsekkaan.
Vaikka eihän se nyt lopuksi ollut kuin 8vkon välein, se päivä sairaalassa tiputuksessa, mutta eipä tuo tyttö siitä tietenkään tykännytkään. Trexan menee tällä hetkellä Folviten kanssa ainoana lääkkeenä, toivottavasti pysyykin näin.
Me kuuluttiin Turunseudun reumayhdistykseen, mutta nyt kun tänne muutettiin, en ole ehtinyt vielä katsoa missä olisi lähin ja mitä toimintaa siellä on. Jyväskylässä varmasti luulis ainakin olevan, toivotaan niin.

Rokotuksista, tytöille otin influenssarokotukset, reumalapselle sitä suositellaan, niin otin samalla esikoisellekkin, itse en ottanut enkä otakkaan. Sikapiikin otin viime vuonna, kun sitä vähän niinkuin oletettiin otettavan koko perheen kun on riskiryhmään kuuluva lapsi, mutta tänä vuonna ei ole ollut puhetta siitä, joten meinaan jättää väliin.

Seuloihin meinaan osallistua, olen kahdessa muussakin raskaudessa osallistunut, jatkot sitten katsotaan jos niitä tulee.

Tänään ollut melko hyvä päivä, käytiin oikein kaupoilla ja ostamassa astianpesukonetta ym tarvittavaa, kohta meillä on keittiö ja kylppäri valmis :)
käytiin samalla syömässäkin, ekaa kertaa oikein tollain kunnolla puffetissa pysty syömään, eikä tullut sen jälkeen edes paha olo.. nyt pitäis koputtaa puuta, viimeks kun hehkutin niin heti kostautu ;)

Mut nyt lähden tuon miehen viereen köllöttelee, kun se kerrankin lopetti rempan aiemmin :D

Elzu 10+4 tai 5
 
Viimeksi muokattu:
Blanco kyllä tuo näyttää kaupungin sisälläkin vaihtelevan? Itse asun espoossa, ja esikoista odottaessa mulla oli eka neuvolakäynti rv6 ja sitten olikin rv 10, jonka jälkeen oli 4vkon välein, ja sitten taas loppua kohden tihentyi 2vkon välein. Nyt toista odottaessani mulla oli n. rv 7 eka käynti ja seuraava on rv 13 tienoolla. Joten aika tiheästi on kyllä mulla ollu, vaikka ihan normaaliraskaus. Ja eri neuvolassa käyn nyt, kuin kävin esikoisen odotusaikaa

Astma mulla on rasitusastma. Edellinen raskaus "paransi", en tarvinnut raskausaikana astmalääkkeitä. Lääkäri kyllä mainitsi, että voin lääkkeitäni käyttää, että niitä ei ole raskaus aikana kielletty ottaa jos on tarvetta. Kesällä ei ollut ongelmia edes siitepölyallergian kanssa, yleensä oon ihan tukossa osan kesästä. Nyt alkusyksystä jouduin kuurina ottamaan, kun flunssa iski päälle. Mun piti mennä spirometriaan tutkituttamaan tämän hetkinen tilanne astman kanssa, mutta enpäs ehtinyt kun plussa pärähti ensin. Tämän raskauden jälkeen sitten.

Onnea hyvistä ultrakuulumisesta! Ja tsemppiä ultraan menijöille!

Miuski ikävää, että oli tollanen neuvolakäynti! Meillä terkkari saarnas isännän tupakan poltosta, tosin onneksi lievällä sävyllä. Mutta jostain kummasta sai päähänsä, että isäntä suostu yrittää lopettamaan?! Jäätiin vähän hämillemme, että mistä se sen repäs? Ja naurettiin tilanteelle. Joten ota sinäkin nuo puheet, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, turhaa murehtimaan! Ja ikävää jos sun painosta oli sanottu, kun kuitenkin sulla paino tippunut aina raskauden jälkeen. :hug: Sanoisin, että elä ota itseesi, vaikka pahalta varmasti tuntuikin!

Joosu mä kaaduin alkuraskaudesta, ja mulla oli samanlaista kipua ja samassa paikassa kuin sulla. Kipu jatkui ja pahenikin viikon sisällä, ja sitten taas lievitti. Kävin sitten lääkärissä kun kaatumisesta oli jo yli pari viikkoa kulunut, niin mulla oli lihas alaselässä todella kireä ja jumissa, lääkäri epäili että olin jännittänyt ja stressannut kaatumistani niin kovin, että en ollut pystynyt missään asennossa olemaan "rennosti", vaan jännittänyt alaselän lihaksia. Särkylääkkeitä ja lämmintä kipukohtiin niin helpotti viikossa. Onko sulla ollu aiemmin iskias vaivaa? Vielä ei ihan pitäis kohdun painaa mitään iskiashermoa. Kipu saattaa juontaa siitä, kun horjahdit. Jos ei helpota, niin kävisin lääkärissä kyllä :) Toivottavasti helpottaa!
 
Viimeksi muokattu:
Miuski, mut voisit lisätä taustalta listalle. Pidetään se laskettu aika nyt ultraan saakka 25.8 :)

Rokotuksia ei oteta lapselle enkä itselle. Possunuhan toi esikoinen sairastikin vuosi sitten, ja sen jälkeen ei ole vielä ollut kertaakaan kipeä. Ennen taas sairasti ihan jatkuvasti, saatiin kyllä kaikki norot, rotat ja muut pöpöt :) Toivottavasti olis tuonut jotain vastustuskykyä muihinkin flunssiin?

Pahoinvointirannekkeita ylistän minäkin. Oon vakuuttunut siitä, että nää on parantanut mun oloa huomattavasti siitä, mitä se ilman olisi ja nähnyt lähipiirissä muillakin toimivan hyvin. Kohdan vaan tosiaan pitää olla oikea, mulla nää esimerkiksi liikkuu jonkin verran ranteissa ja huomaa olosta kyllä kun on ihan väärässä kohdassa.

Oma neuvola oli tänään. Edellisen raskauden lukuisien vaivojen ja vaikeuksien vuoksi tässä raskaudessa ravataan neuvolassa useammin. Toivottavasti ei kuitenkaan niiiiin usein kuin viimeksi. Painonnousu on ihan minimaalista verrattuna viime raskauteen näillä viikoilla, jippii. Mullakin meni neuvolassa reilu tunti, oli paljon asiaa :) Ultra- aikaa odotellessa!

Miuskille vielä sen verran, että meillähän kyseltiin neuvolassa myös kaikki miehen liikuntaharrastuksista lähtien :D

Tuntuu, että olo on ollut parempi tänään. Tai sitten vaan kuvittelen. Vain yksi kaaressa oksentaminen koettu. Alkaisiko helpottamaan?


kristiina ja toukka 7+5
 
Pilvilinna, tuosta rasvauksesta, niin mä käytin edellisissä raskauksissa Body Shopin sellaista (muistaakseni) cocoa butteria. En tiedä kuinka helposti saan raskausarpia kun niitä ei kummankaan raskauden aikana tullut, mutta mulla on teinivuosilta vanhoja arpia vieläkin reisissä. Eli todennäköisesti niitä kyllä tulee jollen rasvaa. Aion ruveta tässä lähiaikoina taas rasvaileen... kunhan saan aikaiseksi :) Olis "kiva" jos kävis niinkuin viime synnytyksen jälkeen kun hoitaja totes että "onpas sulla kaunis vatsa". Joo, tosi kaunis muutama tunti synnytyksen jälkeen, giganttisen iso ja löysä :LOL: Muttei siis ollut arpia.
 
Miuski ompas ollut ikävä terkkari! Mulla kans kyseli kaikkea shaissea,vaikka ne samat sonnat on kysytty edellisen raskauden alussa,josta ei tosiaan pitkä aika ole! Vaihdatko mulle muuten etusivulle lasktun ajan 4.8? :) Yritin aikasemmin jo huhuilla mutta et oo varmaan huomannu :D

Pahoinvointi _hieman_ helpottanut. Tosin paistetun kananmunan haju saa mut edelleen katoamaan keittiöstä,samoin muutamat muut ihanat tuoksut:x Okentanut en kuitenkaan nyt ole! Hienoa. Tässä raskaudessa yhteensä vain 4 oksennusta,huonoa oloa sitäkin enemmän.

Ultraan vielä 2 pitkää viikkoa! Plääh.

Mittumaaria ja Lahja 10+6
 
Meilläkin terkkari kyseli ihme juttuja.. Minkä kokoinen asunto teillä on? Minkalainen auto teillä on? Kauan te olette seurustelleet? Oliko raskaus vahinko??
Paras kommentti oli siitä kun mun mies on mua nuorempi: mä en ottas ikinä nuorempaa miestä!! Mie olin ihan hämmästynyt, WTF?!?

Mulla hävis raskausoireet viikonloppuna. Sunnuntai-iltana tuli vähän tuhruvuotoa. Nyt on alavatsa kipeä. Soitin neuvolaan niin terkkarin mielestä asian eteet ei tehdä mitään. "se menee kesken jos menee. Ei me sille mitään voida!" vittu että meni hermot tuommosesta välinpitämättömyydestä. Ne ei ymmärrä mun hätää ollenkaan! Noh, mä varasin sit yksityiselle ajan. Ne oli sitä mieltä että asia kannattaa ehdottomasti tarkastaa.

Mä kävin antaa tänään verikokeet. Otatin kaiken mahdollisen. Mä en tekis vammasta lasta. Oon hoitanut niitä ja se on tosi rankkaa.

Miukumauku ja mini 9+1
 
MiukuMauku, ootpa saanu ikävän kohtelun :( Koska pääset sinne yksityiselle tarkastukseen?? ...toivotaan että kaikki on kuitenkin kunnossa...kauheaa tuo epätietoisuus ja stressi tulevasta ei helpota ollenkaan olotilaa :( On se kumma juttu että neuvolassa suhtaudutaan noinkin välinpitämättömästi sellaiseen asiaan joka on kuitenkin heidän hommiaan eli: raskauden ajan seuranta ja tutkimukset...on tosi ikävää että sieltä paikasta josta apu pitäisi tulla ei saa muuta kun ynseitä vastauksia ja välinpitämättömyyttä :'(

 
Täällä on tänään rv10+2 ja np-ultraan olisi ollut aikaa parisen viikkoa. Tuli kuitenkin sellainen tunne, että kaikki ei ole hyvin ja kävin neuvolasa kuuntelemassa sydänääniä. Yhdet kuului, ja kuuluivat muuten tosi korkealta eli kohtu ON kasvanut..
No, halusin varmistua asiasta, joten varasin vielä ajan Ovumian kätilölle ultraan ja pääsin sinne heti. Yksi kaveri siellä heilutteli ja toinen pussi näytti pieneltä. Lääkäri halusi sitten ultrata myös samantien ja yksi kaveri siellä täydellisen kauniina heilutteli ja vastasi viikkoja. Toinen pussi oli tosi pieni ja sikiöjäänne sisällä vastasi noin viikkoa 6. :(

Mitä siis todellisuudessa nähtiin rv8+0 ultrassa kun sanelussa lukee, mm. että "Lambda sign näkyi, joten dichoriaalinen, diamniaalinen geminiraskaus" ja kahteen kertaan kerrotaan molempien sykkeiden näkymisestä..? No, sitä ei koskaan saada tietää. Näinhän minä itsekin ne sykkeet. Toinen vaan taisi olla omani.

Nyt kun tämä on tähän asti mennyt täysin samalla tavalla kuin eka raskaus (kahden alkion siirto, pakkanen tyhjä, gemini, toinen menehtyy), niin täytyy toivoa, että menee sitten jatkossakin niin kuin edellinen eli lopputuloksena tosi helppo raskaus ja yksi täydellinen lapsi.

Iloitaan nyt reilusti laskeneista riskeistä ja yhdestä täydellisen kauniista sikiöstä, sekä siitä, että ensi kesänä esikoinen pääsee Muumimaailmaan kun äiti ei ole ihan norsu. :)

Yritän olla taas optimisti. Ja omanapainen näköjään, mutta sallinnette sen.

Raitis ja öö.. Mikähän tämän pienen ihanan nimi nyt sitten olisikaan.. Se selvinnee lähipäivinä.
 
Raitapaitaiselle pahoittelut toisen menetyksestä.
Tervetuloa uusille
Kiva massu Huikkiksella :)

Tänään kävin verikokeen antamassa seulontaa varten. parin viikon päästä on np-ultra, voi kun aika hurahtaisi nopeasti. Ja eka neuvola lääkärikin jo parinviikon päästä... mulla ei pelota seulonta vastaukset. Otanmme vastaan sen mikä meille annetaan.
Olosta Pahoinvointi on helpottanut, en enää yökkäile mutta juustosnacksien näkeminenkin saa voimaan pahoin. Sama sipsi-olo oli edellisessäkin raskaudessa. En ole oksentanut ollenkaan.
Päätä särkee, saattaa johtua tästä flunssasta, panadol auttaa mutta en ihan joka kipuun sitä kyllä ota.

Tähtönen & Tiukuliina 10+1
 
Raitapaitaiselle :hug: ihanaa tosiaan, että kuitenkin toinen hyvinvoiva, itsellä ei ole kokemusta kaksosraskauksista tai muutenkaan tällaisesta asiasta, mutta hyvin osaat siihen kuitenkin suhtautua. Surullinen mieli tuli kuitenkin.. Nyt vaan pidetään peukut pystyssä, että kaikki menee sitten yhtä hyvin kun viimeksi on mennyt!

Itsellä tänään taas huonompi päivä, sais jo tää elämä normalisoitua. Tuntuu että paikatkin jo niin kipeät tästä makaamisesta : /

Mun neuvolakäynti oli tosiaan kans sen 1,5h, kaikkea mahdollista ja mahdotonta kyseltiin. Mehän kun ollaan vielä uusperhe, hirveetä :LOL:
Kotiin sain täytettäväks jonkun vihon missä on perheen ruoka ja liikuntatottumukset.. niitä käydään sitten seuraavalla kerralla läpi. Valitusta painosta ei tullut, vaikka siihen on kai olisi syytä, lihava kun olen. Mutta ehkä ei kerennyt valittaa, kun sanoin jo ite että joo sokerirasitustestiin varmaan sitte mennään kans, niinku aiemmista.
Täällä on tapana tehdä se kaksi kertaa jos ylipainoa on paljon, mutta riippuu kuulemma onko aiemmat raskaudet menneet miten ja minkä kokoisia vauvat on olleet. Mun neidit oli 3180g ja 3340g eli ei mitään kovin isoja, eikä raskausdiabetesta ollut kummastakaan, niin voi olla että se tehdään vaan kerran. Sen sitten näkee, hyvähän se on varmistaa ettei vauvalla ole mitään hätää, vaikkei se mikään kiva testi olekkaan.
Paino heittelee paljon, neuvolapäivänä paino oli 1,5kg enemmän kuin sitä edeltävänä ja sen jälkeisenä päivänä, hih.. turvotusta liikkeellä. Kunhan tää huono olo menee tästä ohi, on pakko alkaa kiinnittää paremmin huomioo mitä syö. Neuvolassakin sanoi että oliko se nyt puoleen väliin mennessä ei sais painoa tulla lisää ollenkaan :cool: noh, se on sen ajan murhe. Esikoisesta tais tulla kokonaiset 5kg koko raskauden aikana, mutta lähtöpaino oli iso. Nuoremmasta oli sitten taas vissiin 17kg pienempi lähtöpaino ja sen verran tais tulla raskauden aikana. :| Lasten jälkeen sitten ensin paino nousi paljonkin (monia syitä) ja sitten muutin elämääni ja tiputin 35kg, eli olin edes suht koht normaali viime kesään asti. Kuinka ollakkaan siitä kesästä on tullut nyt n.10kg takas, plääh.. harmittaa.. mutta toisaalta se paino nyt on kuitenkin pienin murhe kai tällä hetkellä, vaikka kuinka harmittaisi. Kerkeehän sitä sitten taas taistelemaan sen asian kanssa vauvan saannin jälkeenkin..

Nyt lopetan tän painosta jauhamisen, anteeksi :ashamed: jotenkin sitä vaan miettii kaikenlaista täällä maatessaan..

Elzu 10+5 (6)
 
Miuski Kiva käynti varmasti.... Voin sanoa että mä oon nykyää aika sellanen et sanon suoraa, ja jos alkaa ketuttaa ni täält pesee! :kieh: Sellanen linja on hyvä ottaa ni säästyy turhalta kettuilulta.. Vois nyt vähä miettiä siellä... :headwall:

Ainiin, täällä kans odotellaan et Eveliina tulis kertoo kuulumiset...!
 
Miuski Kamala käynti on kyllä ollu! luulis tosiaan että keskitytään siihen raskauden seurantaan eikä mihinkään "ylipainoon" ja sun painoindeksi vaikuttaa normaalilta joten kyllä ""!#"??""@" suututtaa. Mutta elä välitä!

Pikku87 Hiiiii!! tuuhan kertoo kuulumiset jookos?? :)

Raitapaitainen Pahoittelut! :( mutta jos saan kysyä (onkohan mulla menny jotain ohi...) niin oliko sulla vuotoa tai kipuja? tai mitään mikä viittaisi tän toisen vauvan menehtymiseen?

Näistä terkkojen kysymyksistä... Joo, mein terkkari on kyllä huippu. Mutta hämmästyin kun kyseli perustietoja kuukautisista ja aijemmista ehkäisyistä, johon vastasin että lopetettiin pillerit syksyllä.. tähän terkka sano "ahaa, tää siis onki ihan toivottu lapsi?" minä ihan hämmästynennä, ööö joo ? Ärsytti vähän, mutta luulen että se johtuu nuoresta iästäni kun olen 19, niin tietystihhän kaikki 19-vuotiaat saavat vahinkolapsia.... :mad: :kieh:

Mutta joo täällä jännitetään kans ihan sikana huomista neuvolaa!!! IIIIIIIK.

Hyppy ja kirppu 8+6 (9+5)
 
No niin, nyt tulin kertomaan kuulumisia.

Elikkäs perjantaina illalla alkoi yhdynnän jälkeen valtava verenvuoto(useampi desi kirkkaan punaista verta) ja lauantaiaamuna hiukan hyytymiä ja sen jälkeen ei enää vuotoa ollenkaan. Lauantaina päästiin päivystykseen tarkistuttamaan tilanne, josta ei kyllä mitään hyötyä ollut. Lääkärinä oli nuori tyttö, joka ei oikein tuntunut tietävän mistään mitään. Ottivat hb:n joka oli laskenu 148-->121, tulehdusarvot ja pissakokeen, jotka oli aivan normaalit. Ohjeena oli ottaa yhteys e-polille:LOL:m yhteys maanantaina. Soittelin ma sitten neuvolaan ja ajan ultraan sain tälle päivälle. Selitin tänään lääkärille tapahtumat ja hän tuumasi, että eihän tuo kauhean lupaavalta kuulosta ja katsotaan, että kaikki on pois tullut. NO! Mitäs sieltä löytyikään!=) Pikkuinen tiiitäinen se siellä kellui edelleen ja sydän pamppaili hienosti:heart: AIVAN USKOMATONTA! Oltiin jo itkut itketty ja ajateltiin, että näin oli vain tarkoitettu tapahtuvan ja sitten tämmönen ihan ylläri... aivan uskomattoman onnellinen olo:heart:

eveliina84 ja tiitiäinen 7+6(aiemman ultran mukaan 8+2, mutta muuttui tämän päivän ultrassa)
 
No jopas on teillä ollu neuvolatätejä! Meillä on aivan ihana neukka, eikä ikinä oo päästäny suustaan ainuttakaan sammakkoa :) Harmittaa tosi paljon kun muutetaan tässä keväällä ja neuvola vaihtuu :(

Täällä nyt sitten np-ultra takana ja hyvinhän siellä kaikki oli :) Huh! En ensin uskaltanu kattoa ruutuun ja kun uskalsin niin näin kyllä sikiön mutta en sykettä mut sit onneks sikiö rupes potkimaan :) Niskaturvotusta oli tasan 0. Kätilö sano et ei pysty mittaamaan yhtään turvotusta. Ja oli kiva kun mies ja tuo meidän 1v pääsi myös katsomaan ultrakuvaa kun tutkimukset oli tutkittu :) Eikä se tutkimus kestäny ku hetken, joku 5min. Mut ihanaa oli nähdä pieni elämänalku ja niin vilkkaana :) Sikiö vastas viikkoja 11+6, kun tänään on 11+4. Merkkas korttiin et la olis 29.7, mut mitäpä tuota nyt muuttamaan enää. Päivä sinne tai tänne. Yli menee kuitenkin :)

Raitikselle pahoittelut toisen menettämisestä :hug: Onneksi toinen voi oikein hyvin. Ei sitä osaa kunnolla tajuta mitä tullainen ns osamenetys tuntuu kun ei itse ole kokenut, mutta paljon voimia sinne ja ihana asenne sulla on :)

Eveliinan kuulumisia täälläkin odotellaan.

Mitähän vielä pitikään kommentoida...hmm...voi itku, ei mitään muistikuvaa.

Pahoinvointi
ei ota loppuakseen. Bussista kun tänään nousin niin ykähän siinä lensi. Mur. Inhottaa olla tällainen rampa joka vaan makaa sohvalla.

hemari 11+4
 

Yhteistyössä