moikkelis kaikille..
:attn
on siis vanha
vilivaltteri, kävin vaihtamas nimee.
hyppy: ne on varmastikin niitä kohdun kasvukipuja, mul oli kans ekasta ja tokasta lapsukaisesta aikas kovat kivut. Mut nyt kun aikaa on niin vähän edellisestä raskaudesta, niin ei oo yhtään kipuja.
rokotteesta sen verran et mä otin kyl viimevuonna sen sikalenssu rokotteen koska mul on astma. Vanhemmalle pojalleni otin kanssa sen ja influenssan kans. Ja aattelin ottaa jatkossakin jos tarvis.
Talvitakit kyl pysyy samana.. en kyl ala ostaan sen takia uutta.
Pahaa oloo pukkaa, mut tosiaan tipassa olo auttoi. Sai vähän nestetasapainoo takasin. Närästääkin ihan tuhottomasti. Mul on raskauspahoinvointi kestäny muissa raskauksissa 15 vk asti ja varmaan tässäkin kestää. : /
Semmosta utelisin muilta että onkos kellään ollu keskosvauvaa? Mun vanhempi poika synty keskosena hätäsektiolla rv 36. Olin lapsivesipunktiossa jatkuvien sappikohtausten takia ja piti tarkistaa lapsen keuhkojen kypsyys. Ekalla neulalla tuli pelkkää verta ja toisella veristä lapsivettä. Mun olo alko huonontua ja lapsen sydänäänet romahti alas. Mut kiikutettiin äkkiä käyrälle ja 3 kertaa sydän löi ja sen jälkeen lopahti kokonaan. Sit mentiinkin
LUJAA! Mut nukutettiin ja minuutin päästä synty hengittämätön poika. Yritettiin elvyttää ja sit laitettiin hengityskoneeseen. Siitä sit pikku hiljaa alko ite hengitteleen. Mun sappi poistettiin samalla leikkauksella ja nukutuksella. Oli mahtavan kokonen leikkaushaava, 45 metallihakasta. 2vk oltiin sairaalassa. Vuoden verran seurattiin koko ajan kehitystä, koska synnytyksessä oli happivajetta. Mut nyt ainakin on menoo täynnä oleva miehen alku..
Toinen poika synty kans leikkauksella samasta pystyhaavasta. Mul oli maksahepatoosi eli maksantoimintahäiriö ja raskausmyrkytys. Yritettiin käynnistää, muttei mitään tapahtunu ja sit päätettiin leikata. Ja tää kolmaskin ymmärtääkseni tulee kans sektiolla...
Semmosia synnytystarinoita mulla oli... että kolmatta tässä ootellaan jännityksellä...
vipe80 ja tahvo 10+5