** Elokuiset elohiiret tammikuun tuiskeessa **

Mulle ei muistaakseni edes tarjottu sitä tavallista influenssarokotusta neuvolassa. Toisaalta olin kyllä niin huonossa kunnossa että ei mulle jäänyt mitään muutakaan sieltä päähän, jouduin kaikki tärkeät asiat soittamaan perään :)

Ja joo, kyllä tuolla joku kirjoitti että tavis influenssarokotteeseen olis pistetty se possurokote samaan. Mä en kyllä tiedä mitään mistään, mutta jätänpä kuitenkin kaikki rokotteet ottamatta ja otan varman päälle.
 
Hyppy, mullakin on välillä menkkakipuja. Tänäänkin tuli niin kivuliaita, että ajattelin että kohta täytyy ruveta buranaa nappaileen ja kävin jo vessassakin tsekkaamassa oliko housuun tullut mitään... no, onneksi se meni pian ohi. Repäisykipuja tulee myös, joskaan ei tuollaisia kun kuvailet navan tienoille.

Minttu, mä teen sekä veriseulan (se otettiin ekan neuvolakäynnin yhteydessä rv 9+1) että sen np ultran. Ja vaadin saada tietää tarkan riskiluvun, mun mielestä 1/300 on kuitenkin vieläkin niin iso riski etten taida sitäkään haluta ottaa. Eli siinä tapauksessa mennään joko istukka- tai lapsivesinäytteeseen. Meillä ei siis ole mahdollisuuksia pitää huolta down-lapsesta, molemmat asutaan ulkomailla ja vakinaista lapsenvahtia ei ole, ja kummankin on pakko voida tehdä töitä täyspäiväisesti. Ja mun vanhemmat, jotka joskus sentään auttaa lastenhoidossa kun on jotain työjuttuja jotka on tosi vaikeita muuten järjestää, alkaa myöskin tulla vanhoiksi...

Rokotusta mulle suositeltiin neuvolassa, ja meinasinkin sen ottaa, mutta nyt taitaa olla liian myöhäistä saada se ilmaiseksi. Enkä viitsi siitä maksaa, mä otin sikapiikin vuosi sitten ja en ole eläessäni influenssaa saanut, eli olin vähän kiikun kaakun sen asian suhteen jo ennen neuvolaa. Elokuuhun mennessä tää influenssa-aalto on kuitenkin muisto vaan, eli ei pitäisi olla vaaraksi lapselle, luulisin.
 
Rokote siis tässä nykyisessä influenssa rokotteessa on sikanuharokote samassa, mutta siitä on poistettu juuri se tehosteaine, josta on epäilty/todettu aiheuttavan sitä narkolepsiaa. Joten tän pitäs olla "turvallisempi". Mulle tai tytölle ei tullut *koputtaa puuta* mitään siitä rokotteesta, joten se ei ole syy, että en tänä vuonna ota. En vain koe sitä tarpeelliseksi, kun en ole viime vuotta lukuunottamatta koskaan aiemmin ottanut kausirokotetta.

Minttu me halutaan osallistua seulontoihin. Ja jos riskilukemaa löytyy tarpeeksi suurena, halutaan myös jatkotutkimukset. Jos on jotain poikkeavaa, haluamme isännän kanssa tietää. Jotta voi tehdä päätöksiä, ja valmistautua tulevaan, etenkin kun nykytekniikalla se on mahdollista. Ja meen niihin seuloihin samana päivänä kuin on eka ultra, eli rv 11 tienoolla.

Omaa napaa 2viikkoa vielä ultraan, päivä päivältä jännittää enemmän! Menin sitten syömään eilen ja tänään suolaisia pähkinöitä, kostautuu turvotuksena :D Mutta kun teki mieli!...
Ja närästys on palanut jäädäkseen :headwall: Nyt on sitten eka Rennie paketti korkattu.

Jaaha, kai se olis nukkumaan mentävä |O

Miikulainen, Tirppa-neiti kohta 8kk ja Tirlittantoukka rv 8+5 /9+6 :heart:
 
Moimoi!

Hyppy: Mulla on menkkasärkyjä joka viikko. Nyt viimeksi kesti lauantaiyöstä sunnuntai-iltaan. Sitä edellinen kerta oli lyhyempi ja sitä ennen mulla olikin ihan joka päivä kipuja noin viikolle 7 tai 8. Koska tämä on itselle ensimmäinen raskaus, en tietenkään voi olla varma onko tämä normaalia. :D Neuvolassa sanottiin että menkkakipuja tulee olemaan, mutta jos ei vuoda, ei kannata huolestua.
Rokotteen otan jos tarjotaan. Mutta muistaakseni viime vuonna saatu sikainfluenssarokote suojaa vielä tänäkin talvena, koska influenssavirus ei ole juurikaan muuttunut. Mielellään ottaisin rokotteen, koska onhan tuota sikainfluenssaa jo liikkeellä, jossain varuskunnassahan oli useampi kymmenen henkeä hoidossa sikainfluenssan vuoksi. Siellähän sairastuneet olivat juuri näitä jotka eivät olleet rokotetta ottaneet.

Minttu: Tällä hetkellä tuntuu siltä että en halua veriseulaan, enkä niskaturvotuksen mittausta. Ultrassa toki käyn. Meille lapsi on niin pitkään odotettu ja tämä raskaus jo muutenkin niin ahdistavaa pelkoineen, että mielummin olen pelkäämättä tuloksia ja otan hoitooni myös sairaan lapsen. Abortti tuntuu mahdottomalta ajatukselta yli 4 vuoden lapsettomuuden jälkeen.

ON: Huolestuin, kun oireet väheni viikonloppuna ja silloin alkoi taas maha juilimaan menkkamaisesti. Huolestuin varmaan turhaan, väsymys ja päänsärky tulivat eilen minua kiusaamaan, enkä vieläkään ole oikein herännyt tähän päivään. :D Myös iltapahoinvointi on hieman nostanut päätään. Sain eilen varattua lääkärineuvolan uudelta asuinpaikkakunnalta ja siellä neuvolantäti vaikutti tehokkaalta ja kivalta tätsyltä. Jee. :)

Mukavaa työviikon jatkoa kaikille!

-Mandalay

 
täällä myös jyrkkä ei rokottelle,,,olen riskiryhmässä,mutta en ole kertaakaan ottanut mitään influenssarokotteita...

Seuloihin emme tälläkään kertaa mene,olemme kärsineet lapsettomuudesta,joten vastaan otamme kaiken mitä annetaan. np-ultrassa käydään kyllä...
 
Mä oon kans kuullut siitä sikapiikistä että voi aiheuttaa keskenmenoja.. Ja vaikka en olis raskaanakaan, en ottais sitä ei otettu kenellekkään perheestä viimevuonna eikää oteta jatkossakaan..

Np- ultraan kans mennään ja rakenne ultraan, mutta ei varmaankaan mihinkään lapsivesipunktioihin eikä sellaisiin...

Mitähän muuta piti kommentoida.. en muista! :D
 
heippa pakko tulla ylistämään pahoinvointirannekkeiden puolesta! mä kuulun tosiaan siihen alle 1% jotka kärsii rajusta pahoinvoinnista vuorokaudesta riippuen.. tippa on oikeastaan ainut jolla jaksaa, mutta eilen naapurini toi rannekkeet (skeptisenä laitoin) ja meni 30min niin pahoinvointi loppu kuin seinään. yöllä en oksentanut enkä herännyt pahoinvointiin ja nytkin on aivan loistava olo!

alan uskomaan näihin akupunktio pisteisiin ja oon todella onnellinen kun pystyn nauttimaan tästä alkuraskaudesta ja tekemään kotitöitä tms.
suosittelen lämmöllä <3

miimii10 ja pieni ihme rv 7+1
 
Tämä päivä alkanut taas vähän huonommalla ololla. Voi olla että johtuu siitä eilisestä jumpasta, aika rankka oli kun ei pitkään aikaan ole edes päässy sängystä ylös.

Huh, tää päivä pitäis jaksaa tytön kanssa yksin kun mies on poissa koko päivän. Ja sitten huomenna, vihdoin, on se kauan odotettu ja pelätty np-ultra! Tää on melkein liian jännittävää! Kyllä itken jos sikiö todetaan kuolleeksi...

hemari 11+3
 
Heips.
Influenssapiikkiä emme ota kenellekään meidän perheestä. Nyt olen tavallisessa nuhassa mutta vie todellakin voimat. Kauhistuttaa ajatella isompaa influenssaa mutta en uskalla antaa piikittää mitään rokotteita mitä emme tiedä/tunne tarpeeksi.
Np-ultra aika on 27.1, kyllähän se jänskättää.
Hyppy kyseli menkkatuntemuksista.... mulla on niitä välillä ja uskon että ovat ihan kohdun kasvu jomottelua. Mulla esiintyy jomottelut aaltomaisesti.. tulee ja menee.

Tähtönen ja Tiukuliina rv 10+0 POKS :heart:
 
Mä en kans tiedä vielä tosta rokotus asiasta...saas nähdä mutta luultavasti vastaus on EI :)

Niin...tervetuloa uusille ja onnea hyvistä kuulumisista ultrassa ja neuvolassa käyneille :heart:

Mites, meinaatteko alkaa rasvata vatsan seutua ne joille arpia herkästi muodostuu?? ...mulle tulee tosi herkästi ja mietiskelinkin tossa että mikä olis hyvä rasva ja millon kannattais alkaa rasvaus?? :D

Veriseula on siis takana eli sikiöseulantaan osallistuin ja NT ultra olis 26.1 eli kohta pääsis taas vauvaa ihailemaan...hmm...toivottavasti kaikki ok :heart:

Menkkakipuja mullakin likimain joka päivä, enimmäkseen iltasella. Mulla ei siis juurikaan mitään repäisykipuja saan siis aivastella ja yskiä ihan rauhassa ei tunnu missään :D mutta noita menkkojen alkamis tuntemuksia on kyllä ja vessassa saa siis juosta tarkistamassa ettei vaan ole vuoto alkanut :(

Pahoinvointirannekkeet on ihan HUIPPU juttu :LOL: mulla myöskin tehonnu ja tosi ihana tunne kun laittaa rannekkeet käteen ja tietää että kohta on mitä mainioin olotila...ei tietoakaan huonosta olosta eli suosittelen lämpimästi kokeiltavaksi :heart:

Täällä ei siis enää hirveän usein pahaa oloa...johtuu varmaan kyllä suureksi osaksi noista rannekkeista mutta voi myös olla että alkais oikeesti muutenkin jo helpottaa...ja monihan sanoo että juurikin keskiraskaus on sitä odotuksen parasta aikaa....toivotaan niin kohtahan se mullakin koittaa tuo keskiraskaus :)

 
Heippa!
Nt-ultrassa käyty! :wave: Siellä se pikkuinen kölli mahassa ja kädellä heilutteli. :heart: Kovasti teki voltteja. Turvotusta oli 0.6, eli ihan ok. Kyllä mä sitä ultraa sitten pelkäsinkin, mutta kaikki hyvin! Ihana olo! Olipa mahtavaa nähdä oma pieni kulta. Lääkäri oli oikein mukava ja yllätyksekseni ultra tehtiin mahan päältä. :) Sain paljon kuvia mukaan.
Onnellinen Neamma ja masukki 11+6
 
Lukemassa oon taas käynny ahkerasti muttei tunnu olevan mitään kummosempaa kirjoteltavaa.. Olotila alkaa parantua, pahoinvointia on enää harvakseltaan. Väsymys alkaa heti kun alkaa tekemään jotain fyysistä, joten rauhassa pitää ottaa.

Eilen kävin antamassa verikokeet veriseulontaa varten, enempää en pohtinut että haluanko vai enkö mutta kun sairaalassa olin muutenkin reumaa sairastavan tyttöni kanssa niin siinä samalla sitten näytin tytölle että äitiäkin joudutaan välillä pistämään. Tyttö kun melko usein joutuu verikokeisiin ja muutenkin saa joka viikko pistoksen reiteen.

Tänään kattelin tuota alkuraskauden masupinoa.. piti sitten käydä tarkistamassa näkyykö omaa masua ollenkaan, mutta ei MITÄÄN! Ehkä vähän levinnyt joka suuntaan maha muttei minkäännäköistä vauvamahaa. Painoa oli lähtötilanteessa 62kg (pituus 170cm) ja nyt on 64kg. Toivoisin ettei tässä raskaudessa tulisi niin paljon kiloja, ne kun mulla tuppaa olemaan sellaisia mitkä ei sitten kirveelläkään irtoa. Viimesissä kahdessa raskaudessa oli loppuvaiheessa paino +15kg.

18. päivä on NT-ultra..sitä odotellessa.

Piti taas raskauslaskurilla käydä laskemassa oikeat päivät..
maami + maha-asukki 11+1
 
Ai niin! Miuski: voisit lisätä mut listalle jos haluat. :attn: Kun lääkärikin oli sitä mieltä että elokuulle menee synnytys ja mulla on edellisetkin mennyt yli reilusti. Eli ikää 26 v. Kolmas lapsi tulossa. Sairaala K-HKS. Ja LA 27.7.2011. ´(Ultran mukaan se olis 31.7, mutta ei muutettu kuitenkaan. )
Neamma
 
Viimeksi muokattu:
Heippa hei!

Noista seuloista.. Jos ottaisivat, niin haluaisin sekä seulan, että niskaturvotuksen, mutta ei ne ota kuin niskaturvotuksen kaksosuuden vuoksi, joten sillä tiedolla mennään.

Rokotetta ei olla otettu. Mä en ole ottanut koskaan mitään ylimääräisiä ja tytölle otin viime vuonna possunuharokotteen, mut nyt ei ole kummallekaan edes tarjottu. En olisi ottanutkaan tosin kummallekaan.

Mulle tuli viime raskaudessa reilut 20kiloa painoa mutta ei arven arpea. Saas kattoo miten nyt käy! Jos tulee niin tulee, en jaksa rasvailla. Ei mun maha muutenkaan mikään kaunis ole.. ;)

Kivaa kun moni on innostunut tapaamisesta! Sitten vaan miettimään, että mikä päivä ja aika sopisi enemmistölle. Mä tulen joko yksin tai tytön kanssa, mutta jos tyttö tulee mukaan, niin Mumma tulee kans, että tyttö saa leikkiä ja äiti kiertää. Mulle ei siis ole vielä päivällä eikä ajalla väliä. Junalla varmaankin tullaan.

Meillä ei Mimmi suostu olla yhtään ulkona.. Alkaa itsellä jo seinät kaatua päälle. Jotenkin tylsää vaan olla sisällä.
Mulla ei ole paino noussut vielä yhtään, mutta maha on muuttanut ihan reilusti muotoaan. Niskapoimu-ultraan on vielä pari viikkoa aikaa, mutta huomenna käyn aamusta neuvolassa ihan vaan sydänääniä kuuntelemassa. Alan nimittäin liittyä epäilevien ja ahdistuneiden joukkoon.. Ei kai ihminen voi kantaa sisällään kahta uutta ihmistä tuntematta sitä mitenkään??
En mä mitään pahoinvointia kaipaa, mutta jotain varmuutta. Jaahas, jos menis taas huutikseen kattelemaan dopplereita, pakko sellanen on ostaa.

Raitis ja Mama&Pepe rv10+1
 
raitis mie kans epäilevä vaikka on jomotteluja ja nippailuja jne,,,en vaan jotenki voi uskoa että kaikki on hyvin..sydänääniäkää ei vielä edes neuvolassa kuulla varmasti,joten sekää ei auta,,,vaikka sinne varmasti pääsisin millon vaan kuuntelemaan...dopplerilla en ole nyt edes yrittänyt kuunnella,,,
 
mammy Olipa kiva kuulla että täältä löytyy muitakin reumalasten vanhempia! Täällä Lahdessa en ole edes jaksanut reumayhdistykseen liittyä, nettisivujen perusteella tuo järjestää pääasiassa aikuisille toimintaa ja retkiä joten turhalta tuntuu. Olisi erittäin kivaa jos jotain lapsille järjestettäisiin. Kuntoutusjaksoa Helsinkiin Ortoniin olen ajatellut hakea jos siellä olisi enemmän lapselle toimintaa. Reumaa sairastava neitimme on nyt 3 vuotias ja 1½ vuotiaana on reuma huomattu. 2-vuotiaana pääsi hoitoihin ja Reumallakin ehdittiin käydä. Tyttö sairastaa moninivelreumaa ja yli 11 niveltä on hoidettu kortisonilla kerran tai useammin. Huomenna olisi taas hoitojen vuoro..
 
Raitapaitainen mulle käy kumpi päivä tahansa, tytön joudun mukaan ottamaan kuitenkin, rattaisiin tai reppuun. Ja ajalla ei myöskään väliä, junalla tai autolla tullaan.

Rasvaus mä rasvasin viime raskaudessa koko raskauden ajan aina suihkun jälkeen ceridal-öljyllä. Näkyviä arpia ei tullut, pari hyvin hyvin vaaleata viivaa tuli molempien kylkien likelle mahanpuolelle. Mutta niitä ei juurikaan erota. Tosin raskausmahakin oli mulla aika pieni, vaikka pienikokoinen olen itsekkin (157cm). Ja nyt olen jo aloittanut rasvauksen, suihkun jälkeen ceridalia, ja joskus muulloin aqualan L:llää tai abo basea (sinistä). Mä oon itse tykänny tosta ceridalista, jättää mukavan tunteen iholle, eikä tuu liian rasvainen olo (kunhan ei lutraa sitä kerralla paljoa, ohut kerros vaan).

Miikulainen, Tirppa huomenna 8kk :heart: ja Tirlittantoukka rv 8+6/10+0 *osapoks* :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Seuloista: Me varmaan osallistutaan niihin verikokeisiin kuin niskapoimu mittauksen. Miten muuten tuo menee, jos ei halua tuota niskaturvotusta mittauttaa, niin pääseekö tuonne ultraan silloin ollenkaan? Sehän nimenomaan on niskapoimu tai niskaturvotus ultra. Mä en ekalla odotuksella edes ymmärtänyt pelätä, olin niin vain kovasti menossa katsomaan vauvaa ultralla, toisella jo jännitti ihan mielettömästi. Oli jo kuullut kaikenlaista.

Meilla on eka meuvola rv10+ 3.2 ja siellä ultrataan myös. Silloin viimeistään selviää onko tuoll mitään elämää. Koko ajan mietin pitäisikö varata alkuraskauden ultra, mutta en tiedä. Mä stressaisin sitä odottamistakin jo liikaa. Tuntuu, että nää selkävaivat ja nyt vielä pieni flunssakuume (korkeimmillaan 38 onneksi) ei auta tätä stressiä yhtään.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!!!
 
maami86 meidäön poika täyttää keväällä 10v ja on sairastanut pian 8 vuotta. Olemme päässseet tosi helpolla...trexan tablettina toimii tällä hetkellä todella hyvin ja olen siitä kiitollinen...paikallishoitoja on takana varmaan kymmeniä,enimmäkseen isot nivelet oireilee. Liikunnalla on pysynyt tosi hyvin kurissa joten ei olla tarvittu fysioterapiaakaan.

Mie olen nyt vuoden alusta täällä reumayhdistyksen hallituksessa varajäsenenä. Yritän saada toimimaan vanhemmille vertaistukiryhmää jonka kautta olis kiva lapsillekkin jotain järkätä. Saa nähdä onko innostuneita,,ei kuitenkaan ole ihan niin yleinen kun esim astma. Ortonista on tulossa loppukuusta ihminen luennoimaan meille päin :) mielenkiinnolla odotan :)
 
Ihanaa miten moni on saanut ultrassa hyviä uutisia - onnea! :flower:

Seuloista eli itse kävin juuri tänään niissä verikokeissa eli osallistutaan siis seuloihin. Samalla ottivat myös virtsanäytteen, sillä viime viikolla neuvolakäynnillä otetussa näytteessä oli ollut viljelyssä jokin arvo koholla ja vähäsen säikäytti, kun siitä neuvolasta varta vasten perjantaina soittivat, eikä ollut edes mun oma neuvolantäti, vaan joku toinen kiireellä sitä asiaa soitti. Mutta ei kuulemma mitään vakavaa pitäisi olla, vaan se arvo näyttää, jos on esim. virtsatietulehdus, joka saattaa kuulemma raskaana olevilla tulla myös piilevänä ilman oireita. Joten sitä nyt sitten tsekataan myös ja saa nähdä soiko puhelin muutaman päivän päästä. Mutta tietenkin hyvä, että hoidetaan oireettomatkin tulehdukset pois, jos sellaisia on. Ja tänään varasin ajan myös siihen np-ultraan, joka olisi 31.1. ja viikkoja on silloin kasassa 12+3.

Neuvolassa käynneistä joku oli kysellyt ja täällä ainakin mennään näin alkuun noin neljän viikon välein ja sitten lopussa tiheämmin eli mulla seuraava neuvola on nyt kuukauden päästä eli 10.2. jolloin viikkoja 13+6. Mun ystävä odotti viime vuonna esikoistaan (Espoossa) ja siellä oli tosiaan myöskin eka käynti noin viikoilla 8-10 ja sitten seuraava vasta 20+ viikoilla. Vähän ihmetyttää miten erilaisia käytäntöjä eri kaupungeissa on. :O

Tapaamisesta eli mielelläni osallistuisin, mutta saa nähdä miten aikataulut sattuu kohdilleen ja onhan täältä Etelä-Savosta sinne vähän matkaakin. Ja mietityttää myös, miten tämä raskaus tästä etenee, sillä edellisessä raskaudessa jouduin olemaan sairaslomalla ja silloin tällöin sairaalassakin vuodelevossa jo noin rv 25 alkaen...

Rasvauksesta vielä eli minulle on edellisistä raskauksista tullut vain alavatsaan muutamia arpia, jotka ovat vielä vaalenneet reilusti tässä ajan kuluessa. Ja kummassakaan raskaudessa en masua rasvaillut kuin ehkä ihon kuivumisen johdosta silloin tällöin. Joten luulisin, etten tässäkään raskaudessa ota rasvoja käyttöön ellei nyt hirmuisesti ala kiristelemään. :)

Voikaahan paksusti! :)

Blanco + Öttiäinen 9+4

*muoks* Jäi vielä noita influenssarokotuksia kommentoimatta eli minulle ei neuvolassa sitä edes tarjottu ja en olisi ehkä ottanutkaan, sillä sikapiikin otin helmikuun lopulla viime vuonna, joten jospa siitä olisi vielä sen verran hyötyä, että pahimmat pöpöt pysyisivät loitolla. Ja muutenkin flunssat iskevät minuun aika huonosti eli ehkä kerran vuodessa olen jonkinasteisessa flunssassa ollut. *kop, kop, koputtaa puuta*
 
Viimeksi muokattu:
Mäkään en ota mitään rokotuksia.. Ei otettu lapsellekkaan sitä sikapiikkiä, eikä meille vanhemmille, ei mitään "turhia" rokotuksia oteta..

Tsemppiä pahoinvoiville! Täällä on kans kauhea olo, aamupäivisin pahinta, iltaa kohden jelppaa.. Oon ottanu pahoinvointilääkettäki, onneks se on keksitty!

Huomenna varhaisultra!! :heart: Vielä ei ees jännitä! :O Eiköhän huomenna ala jännittää.. aika on klo14.40, sisko tulee mukaa. :D Mitenköhän mä jaksan mennä viel sen ultran jälkee neuvolakäynnillekki.... Ei jaksa! Heikottaaaaaa!
 
Moi kaikki!
Lisää elokuun odottajia: LA 14.8, sairaala PS, lapsiluku "toinen" (ensimmäinen reilu 8 kk).

Lueskelin vähän pinoa, mutta hetkihän tässä menee, että päästään mukaan. Kirjoittelin tuolla muuallakin johonkin elokuun odottajien pinoon, mutta siellä tuntui olevan vähän hiljaista. Täällähän te kaikki olettekin. Mun raskaus on alkanut mukavasti: pientä selkäkipua ja mahan pullistumista lähinnä. Takkiostoksille voin myös joutua, kun tuota mahaa jäi tosiaan edellisestäkin raskaudesta, niin tämä kumpu kasvaa luultavasti entistä muhkeammaksi.

Meillä raskaus oli toivottu, mutta toivottu tulos saatiin vasta viime viikolla. Tein raskaustestejä viikon välein siitä, kun menkat olisi pitänyt alkaa, mutta toivottua tulosta ei vain tullut. Viimein menin terveyskeskukseen veritestiin, ja sieltä paukahti ilo uutinen. En voinut uskoa, että nuo kotitestit on noin epäluotettavia. Voinkohan enää ollenkaan luottaa niihin? Tuntuu pelkältä rahastukselta, mutta kai ne suurimmalla osalla toimii.

Viime raskaus meni myös ihan hyvin. Loman aloitin kuukautta ennemmin. Eikös se olekaan lakisääteinen juttu?

Bambinoko + Terho 9+3
 
Hei!:wave:

Sopiiko vielä joukkoon? Olen kirjoitellut tuolla Heinäkuisissa, mutta tänään np-ultra ja la siirtyi ollen 1.8.11. Saanko siirtyä joukkoonne? Kaikki oli ultrassa hyvin, mökkiäinen siellä potki ja nyrkkeili ja rapsutteli otsaa. Tuntuu myös, että tämä kk kestänyt jatkuva kuvotus ja phv alkaa pikku hiljaa helpottamaan. Kakkosta odotetaan, esikko syntyi 9/2008 ja lokamassuissa kirjoittelin silloin myös. Sairaala on KSKS. Ikää 28 v.

Kirppiina ja Tirris 11+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä