** Elokuiset elohiiret tammikuun tuiskeessa **

eveliina ihanaa!!! :) :) :) Melkein olin kyllä varma että kaikki siellä on hyvin kun itsellänikin oli ekassa raskaudessa tosi runsasta vuotoa ja itkujen jälkeen nähtiinkin että kaikki oli hyvin :) Kiva kun tulit kertomaan uutiset, täällä niitä ollaan jo odoteltukin :)
 
Ai niin raskausarvista ja rasvaamisesta piti sanoa, että rasvailin esikoisen odotusaikana mahaani siitä lähtien kun se alkoi kasvaa, eli jostain puolesta välistä. Ja ihan perus essexillä rasvasin kun sitä muutenkin käytän atooppiseen ihoon. Eikä tullu ythään raskausarpea :) Äitini naureskeli mun rasvauksille, mutta saipahan vetää naurut takasin :) Ja mulla on myös teinivuosilta jääny reisiin arpia, eli niitä kyllä tulee. Täytyykin siis taas pian alkaa rasvailemaan mahaa. Illalla suihkun jälkeen vaan.
 
Pilvilinna, huomenna menen yksityiselle ultraan. Toivottavasti kaikki on hyvin. On vaan jotekin paha aavistus. Edellisessä keskenmenossa kävi just näin, että oireet katos ja siitä meni pari viikkoo kun vuoto alkoi. Viikotkin oli suunnilleen samat...
 
Joku kyseli mun vuodoista.. Ei ole ollut mitään vuotoja tai kipuja. Eilen vaan tuli sellainen tunne, että kaikki ei ole hyvin ja siksi hakeuduin neuvolaan ja heti samantien yksityiselle ultraan. 8.30 oli neuvola ja 11.30 ultra. Onneksi kaikki tapahtui noin nopeasti.

Ei mulla esikoisenkaan raskausaikana mitään tullut ulos vaikka silloinen kuollut kaksosvauva oli hippasen isompi kuin tämä nyt kohdussa oleva. Rakenneultrassa näkyi vielä esikoisen sikiöpussin päällä sellainen "litistyneen ilmapallon" näköinen juttu, mutta sitten seuraavissa ultrissa ei enää mitään.

Ei tämä niin pahalta tunnu kuin ekalla kertaa. Kai mä olin vähän varovaisesti vielä iloinnut kaksosuudesta ja ammatin/työkokemuksen puolesta tiedän kyllä geminiraskauden riskit ja yritän nyt niitä miettiä tässä alkusurussa..

Aivan mahtavaa Eveliina!!! Tosi ihanaa!!

Ja kivaa tämä aika kun monella on ultria ja saadaan uutisia. Sitten tuleekin taas pieni tauko, ennenkuin alkaa rakenneultrat pyöriö meidän porukalla.

Ai niin, nythän mullekin voidaan tehdään sikiöseula. :)

Raitis ja Rakkaus 10+2
 
Eveliinalle ihan mega isot onnenhalit!!! Tosi hyvia uutisia!
Raitiksen asennetta on vain ihailtava.. en tieda miten olisin itse siina tilanteessa reagoinut, mutta tarkeinta on, etta siella se yksi tiiitiainen vilkuttelee iloisena. Tsemppia!
Tsemppia myos MiukuMaukulle! Tosi kurjaa, etta sulla on tuollainen olo. Mutta eihan sita tieda, kaikki raskaudet eivat ole samanlaisia.. (mulla ainakin ovat tuntuneet ihan erilaisilta).

Sitten vahan yleista hopotysta terkoista ja lomakkeista. Anteeksi nain heti alkuun, jos kuullostan syyllistavalta, mutta olen lahelta nahnyt kaikenlaista taalla Englannissa, ja sita kautta myos muuttaut mieltani monesta asiasta. Eli olkaa vaan kiitollisia, etta terkat ovat noin kiinnostuneita teidan ja vauvanne hyvinvoinnista, ja yrittavat ymmartaa, jos tarvitsette tukea jossakin elamanalueessa. Taalla eivat seuraa aidin painoa lainkaan, ja neuvolassa kyselevat lahinna kayttaako aiti huumeita vai polttaako han, ja onko perinnollisia sairauksia. Ja nyt maa on tilanteessa, jossa et voi esim julkisen puolen kautta adoptoida ulkomailta, koska maan sisalla on huutava pula adoptioperheista, johtuen mm. korkeista teiniraskausluvuista. :(

Byrokratia Suomessa tuntuu varmaan arsyttavalta, mutta olen nyt toista kertaa raskaana Englannissa ja toista kertaa nayttaa silta, etta joudun np-ultraan yksityiselle sen takia, etta takalainen systeemi lahetteineen on liian hidas. Mun pitaa siis menna omalaakarille, joka kirjoitta kirjeen (laakarit eivat tunne sahkoposti-sanaa..) sairaalaan, ja pyytavat, etta sairaala kutsuisi mut ultraan. Mutta mun omalaakari on nyt kahden viikon lomalla, eika kukaan muu kelpaa kirjeen kirjoittajaksi. Kavin omalaakarilla jo rv 6, ja han kaski sillon palata asiaan rv 9, silla ennen sita he eivat lahetteita kirjoittele suuren keskenmenoriskin takia.. aaargh. Vali vali.. :headwall:

Ja sitten omaa napaa (jos jaksoitte tanne asti lukea). Pahoinvointi tulee ja menee, tanaan ihan ok olo mutta eilen juuri paasin sohvalta ylos. Ajattelin tanaan katsella, saisiko niita pahoinvointirannekkeita taaltapain. Paino laskenut kilon ja olen takaisin lahtolukemissa. Huimausta esintyy aika paljon ja sain kaverilta neuvon syoda enemman suolaa, etta verenpaine nousisi joten tilasin sitten ilomielin aidilta salmiakkia Suomesta. Nam-nam.

Seuloista sen verran, etta ajattelin kylla kysella np-ultrassa noita niskaturvotusjuttuja, mutta taalla ei seuloihin paase, ellei niskaturvotus viittaisi ongelmiin. Lapsen pidamme tiedoista huolimatta. Mieheni on katolinen ja han ei millaan hyvaksyisi uuden elaman paattamista. Ja vuosien varrella olen itsekin tullut siihen tulokseen, ettei se tuntuisi oikealta. Mutta haluan tietaa, jotta voisimme henkisesti valmistautua jos uutiset niin antaisivat olettaa.

Mammalomasta. Taalla saa olla toissa ihan laskettuun aikaan asti, ja viimeksi jain mammikselle nelja paivaa ennen laskettua aikaa. Taidan tallakin kertaa tehda saman tempun. Vaikka tietysti on hyva levata ennen tulevaa 'koitosta' niin jo 1,5 viikossa (tytto syntyi rv 40+5) olin tulla hulluksi kotona. Teen toita tietokoneella ja kotoa, joten toissa kayminen loppuun asti on helppoa ja mieluisaa. Olen myos vahan tyofriikki, ja mietin jo nyt, miten jaksan taas kotiaitina vuoden.. musta ei ihan ole siihen. Tulee toita ikava. ;)

Bump rv 8+4
 
Eveliina Ihanaa! :hug:

Ultrassa käyty! :) Kaikki ok. Tyyppi vaan vastas vähän pienempiä viikkoja, ku menkkojen mukaan, mut niin oli esikoisestaki alkuraskauden ultrassa, ja sit taas np-ultrassa LA siirtyki aiemmaksi. Että tällä hetkellä mennään kuulemma menkkojen mukaan eli LA on 29.8 :heart:
Oli pakko kysyä yhessä vaiheessa, että no näkyykö siellä sitä sikiötä ollenkaa, ku kokoajan kuvas vaan sitä ruskuaispussia ym.. eikä sikiöstä maininnu mitää.. Mut sit sano onneks et joo kyl se tossa äsken vilahti, et täytyy koittaa saada uudestaa näkyvii.... :D

pikku ja beibinen 7+2
 
Olipas Eveliinalla ihania uutisia :heart:
Ja Raitikselle :hug: mutta on sulla kyllä mahtava asenne. =)

Tänne on pesiytynyt päänsärky. Särkee samalla tavalla kuin vielä pillereitä syödessäni aina välipäivinä. Silloin lääkäri ehdotti pillereiden popsimista vaan useamman liuskan putkeen ni pysyy särky poissa. Vettä olen nyt kovasti yrittänyt juoda ja kaurapussilla hautoa, yksi Panadol oli pakko ottaa.

Influenssarokotteen otin silloin neuvolakäynnillä, kun sitä tarjottiin. Seulointoihin ehkä osallistutaan, ne verikokeet otetaan ilmeisesti sitten vasta siinä ultran yhteydessä. Se jäi vähän epäselväksi silloin neuvolakäynnillä, jonkun pumaskan sain siitäkin kotiin luettavaksi. Näistä neuvolakäynneistä kun nyt on ollut puhetta, niin mulle silloin täti sanoi topakasti, että jos jotain vuotoja tai kipuja tulee ni ne ovat sitten ehdottomasti päivystysasioita. Olin vähän yllättynyt kun olin tietenkin kuvitellut aina kaikkien ongelmien kuuluvan ensisijaisesti neuvolaan. Mutta hyvä kun selvisi.

Ensi tiistaina siis ultra ja kyllä jo jännittää. Jossain tuolla takaraivossa epäilys koko ajan että näinköhän massussa enää mitään tapahtuu...:confused:. Mutta kai se vaan kuuluu tähän ensimmäisen odotukseen.

Mies ei myönnä jännittävänsä yhtään, mutta viime yönä heräsin siihen kun joku silitteli mun vatsaa :heart:
 
Eveliina ihanaa!!! :hug: Voi vitsit kun oon illoinen sun puolesta :)!!!

Onko teillä ketkö olette ehtineet ultrassa käymään niin ultrattu masun päältä vai sisäkautta?

Mua jännittää niiiin paljon ma oleva ultra!!!

Vimmu ja Hippu 10+4
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Hemari, Pikku87 ja Eveliina! :heart: Kenelläs muulla olis tänään ultra oliko se leppäkerttu? Toivotaan, että kaikki sielläkin hyvin! =)

Influenssa rokotetta tuskin otan. Viimevuotinen sikapiikki saa riittää.

Kummassakaan aikaisemmassa odotuksessa ei tullut raskausarpia vaikka venyin ihan reilusti ja rasvasin vain tosi harvoin masua ihan perusrasvalla. Ilmeisesti se rasvaus kyllä vähentää niitä joille niitä helposti tulee, mutta taitaa yksilöstä kiinni kenelle niitä tulee ja kenelle ei.

Tänään on ollut monessa suhteessa parempi päivä. Itellä kun oli eilen kuumetta olin tämän päivän pois töistä. Lapsilla oli hoitopäivä ja mä sain ihan rauhassa levätä aamupäivän ja mä tosiaan sitten nukuin monta tuntia ZZZZZZZZzzzzzzzz . Flunssainen olo on helpottanut jo hiukan, kuumekin poissa ja selkäsärky on hellittänyt melkein kokonaan eilisen ja tän päivän aikana. Ainoastaan tietyissä liikkeissä särkyä tulee ja kun istuu tähän tietokoneella olevalle tuolille. Olenkin parina iltana nostanut läppärin muualle. Muutenkin tänään katselin herättyäni, että kyllä tuo kumpu vain on jo alkanut turvota. Tuo mun oma pömppis on selvästi noussut ylemmä ja napa on hieman ylöspäin. Mulla on kummassakin odotuksessa ollut korkeat sf mitat heti alusta esikoinen meni koko odotuksen ihan omilla käyrillä, mutta tasaisesti, saas nähdä kuinka tään kanssa käy. Poika fiilis on täällä. Niin samoin menee tää alku kyllä. Mutta positiivinen päivä on ollutkin vaikka vähän on pitänyt yrjötä. Toivotaan tällaisia stressittömiä päiviä lisää. Huomenna menen taas töihin, jollei illalla kuume enää nouse. =)

Leo rv7+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heip!

Onnea Eveliinalle hyvistä uutisista! Tuntuu varmaan tosi ihanalle nyt. Esikoisesta kävin aikanaan varhaisultrassa, jossa todettiin vaan että "tuulimunaraskaus, huomenna keskeytykseen kun ei ole itse tullut ulos", ja sitten kun kuitenkin päätettiin seurata, oli viikon päästä syke sykkimässä. Kokemusta täällä siis siitä, miltä tuntuu kun toivo on mennyt ja kaikki yhtäkkiä onkin taas hyvin. Tuossa tuo "tuulimuna" nyt järjestelee housujaa pinoon :heart:

Onnea myös muille hyvistä ultrakuulumisista!

Raitapaitaiselle osanotto toisen menetyksestä, mutta hienoa että yksi täydellinen löytyi javoi hyvin!:flower:

Mulla ultrattiin vatsanpäältä. Aikaa meni reilu 30 min, samalla katsottiin myös rakenteet jotka kunnossa ja sitten siis se niskaturvotus.

Bump, mielenkiintoista kuulla miten teillä menee asiat. Aika eritavalla siis, kuin täällä. Saa kyllä tosiaan olla kiitollinenkin tästä Suomen kattavasta systeemistä...

Kirppiina ja toukka 11+2:heart:
 
Raitapaitaiselle osanotot täältäkin! :hug: Pitäiskö muuten tapaamista varten laittaa oma ketju, jossa voisi suunnitella tarkemmin aikaa ja paikkaa?

Eveliinan kuulumiset oli mahtava kuulla! :heart:

Joku kysyi voiko nt-ultraan mennä ilman, että turvotusta mitataan. Ainakin täällä meillä päin onnistuu, ja itse vahvasti mietin tuota vaihtoehtoa. Meillä nuoremmalla oli reilusti yli 3mm turvotusta (en enää muita ihan tarkasti paljonko). Turvotuksen syy ei koskaan selvinnyt ja täysin terve vauva syntyi, joten luottamus tuohon tutkimukseen on aika lailla olematonta täällä. En myöskään osallistu seerumiseulaan, koska käsittääkseni sillä poissuljetaan lähinnä downeja? Meille tuo kun ei olisi raskaudenkeskeytyksen perusta niin en näe tutkimuksessa mitään mieltä. Mutta ultraan menossa tietenkin, koska tahtoo nähdä pienen. Onpahan vielä hetki aikaa miettiä haluanko nt:n mittausta. : /

Bump tosiaan on mielenkiintoista kuulla kuinka engalnnissa toimii! Täällä oli pari myös ruotsista, eikö? Heidänkin odotusajan käytännöistä kuulisin mielelläni.

Täällä edelleen vaan väsyttää, muuten aika epätodellinen olo koko raskaudesta.
 
Moni saanut hyviä ultrakuulumisia ! :) Itsellä vasta np-ulta 2.2 ja silloin olis rv 12+2. Joku kyseli veriseulonnoista, meillä tänään neuvola täti sanoi että ne verikokeet pitää ottaa 10-10+6 viikolla, kuulemma noilla päiviällä näkee parhaiten, eli ei oteta samaan aikaan kun np-ultra on vaan ennen sitä ! :)

Meil oli myös tänään ensimmäinen neuvola käynti, ja kyllähän sielä melki tunti vierähti ihan asialliselta tädiltä ( oli oikeasti kätilö ammatiltaan ) vaikutti, vaikka tuli niitä typeriäkin kysymyksiä muutamia. Omasta pyynnöstä kuunneltiin myös sydänäänet jaa 170 ne huiteli. Nvl täti meinas että kuuluivat todella hyvin viikkoihin nähden ! Ainakin sain varmuuden että jotain tuola masussa on ! :heart:

Majj & 9+2 ( ps. mun poika olo on ehkä vaihtumassa tyttö oloon, mutta nyt kun kirjoitin sen tänne tuntuu että oliski poika, eli en tiedä mikä olo on :LOL: )
 
Jee!!Huomenna lääkärineuvola!! (vai kumminpäin se kirjotetaan?? ) no kuitenkin :p

Raitis :hug: toisen menetyksestä,mutta kuten jo moni täällä on maininnutkin,niin sulla on ihailtavan positiivinen asenne. Nostan kyllä hattua :)

Kyllä tekis mieli ottaa itelleen sairaslomaa,kun hoitolapset on kuumeessa, niin se on ihan mahotonta se huutaminen ja itkeminen.. Ei meinaa jaksaa enää.. Ja nuorin niistä kun koko ajan pitäis olla sylissä. Tuntuu,että voimat loppuu.. No eipä siinä,pitäis viel nauttia kun voi,kun päätin,että sit kun oon saanu omia, niin menisin takasin kampaajan hommiin.. :) Tai kouluun!! Saakohan sairaslomaa pelkän väsymyksen vuoksi? :D Edes viikon!!
 
Onnea eveliinalle!!! :heart:

Tänään oli ultra ja sykettä ei löytynyt oli alussa mennyt kesken. Se siitä meidän luomu ihmeestä....:(
Ensi viikolla sairaalaan katotaan mitä tehdään . Voi viddu mitä paskaa!

Eli poistun seurasta. Toivottavasti teidän kaikkien raskaudet sujuu hyvin. Onnellista odotus aikaa!!!
Hoitoihin ollaan menossa helmikuussa mutta taitaa siirtyä tämän takia parilla kuukaudella, mutta ehkä meitäkin vielä onni suosii ken tietää...

Leppis ja tyhjä masu:'(
 
Leppis paljon jaksamista, noita uutisia ei kellekkään toivoisi:hug::'(


Mä sain tänään tietää että yksi ystäväni saa lähes samaan aikaan vauvan:heart: Ihanaa!

MIUSKI MUUTATKO LASKETUKSI AJAKSI 4.8 JA KORJAATKO NIMIMERKKINI OIKEIN ETUSIVULLE!:D KIITOS!
 
Leppäkerttu.. Olen pahoillani. :hug:
Siinä ei itse voi mitään kun luonto päättää hoitaa asiat toisin, epäoikeudenmukaisesti.
Kovasti jaksamista teille ja onnea hoitoihin.

Mulla kun on molemmissa raskauksissa nyt toinen menehtynyt ja toinen selvinnyt, niin täytyy sanoa, että se on aika ristiriitaista. Ei ole heti helppo iloita toisesta normaalisti kun menettää toisen. Se toinen on surtava pois. Onneksi masuun jäävä valtaa tilaa mielestä ja kun nämä menee niin aikaisin meillä, niin ei tarvi pelätä toisen puolesta, että sekin tulisi ulos.

Täällä on kuunneltu tänään tätä ja itketty.. :'(
YouTube - Jenni Vartiainen - Missä muruseni on (Where is my sweetheart?) BEST BALLAD !
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä