Eveliinalle ihan mega isot onnenhalit!!! Tosi hyvia uutisia!
Raitiksen asennetta on vain ihailtava.. en tieda miten olisin itse siina tilanteessa reagoinut, mutta tarkeinta on, etta siella se yksi tiiitiainen vilkuttelee iloisena. Tsemppia!
Tsemppia myos
MiukuMaukulle! Tosi kurjaa, etta sulla on tuollainen olo. Mutta eihan sita tieda, kaikki raskaudet eivat ole samanlaisia.. (mulla ainakin ovat tuntuneet ihan erilaisilta).
Sitten vahan yleista hopotysta
terkoista ja lomakkeista. Anteeksi nain heti alkuun, jos kuullostan syyllistavalta, mutta olen lahelta nahnyt kaikenlaista taalla Englannissa, ja sita kautta myos muuttaut mieltani monesta asiasta. Eli olkaa vaan kiitollisia, etta terkat ovat noin kiinnostuneita teidan ja vauvanne hyvinvoinnista, ja yrittavat ymmartaa, jos tarvitsette tukea jossakin elamanalueessa. Taalla eivat seuraa aidin painoa lainkaan, ja neuvolassa kyselevat lahinna kayttaako aiti huumeita vai polttaako han, ja onko perinnollisia sairauksia. Ja nyt maa on tilanteessa, jossa et voi esim julkisen puolen kautta adoptoida ulkomailta, koska maan sisalla on huutava pula adoptioperheista, johtuen mm. korkeista teiniraskausluvuista.
Byrokratia Suomessa tuntuu varmaan arsyttavalta, mutta olen nyt toista kertaa raskaana Englannissa ja toista kertaa nayttaa silta, etta joudun np-ultraan yksityiselle sen takia, etta takalainen systeemi lahetteineen on liian hidas. Mun pitaa siis menna omalaakarille, joka kirjoitta kirjeen (laakarit eivat tunne sahkoposti-sanaa..) sairaalaan, ja pyytavat, etta sairaala kutsuisi mut ultraan. Mutta mun omalaakari on nyt kahden viikon lomalla, eika kukaan muu kelpaa kirjeen kirjoittajaksi. Kavin omalaakarilla jo rv 6, ja han kaski sillon palata asiaan rv 9, silla ennen sita he eivat lahetteita kirjoittele suuren keskenmenoriskin takia.. aaargh. Vali vali.. :headwall:
Ja sitten
omaa napaa (jos jaksoitte tanne asti lukea). Pahoinvointi tulee ja menee, tanaan ihan ok olo mutta eilen juuri paasin sohvalta ylos. Ajattelin tanaan katsella, saisiko niita pahoinvointirannekkeita taaltapain. Paino laskenut kilon ja olen takaisin lahtolukemissa. Huimausta esintyy aika paljon ja sain kaverilta neuvon syoda enemman suolaa, etta verenpaine nousisi joten tilasin sitten ilomielin aidilta salmiakkia Suomesta. Nam-nam.
Seuloista sen verran, etta ajattelin kylla kysella np-ultrassa noita niskaturvotusjuttuja, mutta taalla ei seuloihin paase, ellei niskaturvotus viittaisi ongelmiin. Lapsen pidamme tiedoista huolimatta. Mieheni on katolinen ja han ei millaan hyvaksyisi uuden elaman paattamista. Ja vuosien varrella olen itsekin tullut siihen tulokseen, ettei se tuntuisi oikealta. Mutta haluan tietaa, jotta voisimme henkisesti valmistautua jos uutiset niin antaisivat olettaa.
Mammalomasta. Taalla saa olla toissa ihan laskettuun aikaan asti, ja viimeksi jain mammikselle nelja paivaa ennen laskettua aikaa. Taidan tallakin kertaa tehda saman tempun. Vaikka tietysti on hyva levata ennen tulevaa 'koitosta' niin jo 1,5 viikossa (tytto syntyi rv 40+5) olin tulla hulluksi kotona. Teen toita tietokoneella ja kotoa, joten toissa kayminen loppuun asti on helppoa ja mieluisaa. Olen myos vahan tyofriikki, ja mietin jo nyt, miten jaksan taas kotiaitina vuoden.. musta ei ihan ole siihen. Tulee toita ikava.
Bump rv 8+4